Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Car-System
Car-System
Témaindító: zilahi, idő: Szept 16, 2013
Témakörök:

Lapozás   1/1
(#22826) zilahi hozzászólása Válasz Szept 16, 2013
Sziasztok!

Gondolom már mindenki látta a Faller cég álltal gyártott car-system járműveket!

Persze amikor meglátta az ember először ő is akart ilyet az asztalára.

Természetesen az áraktól mindenki megdöbbent.
Én is aszt hittem egy kezdőkészlet 10 alatt van, de 20-30 körül vannak az árak.

Ekkor persze elszomorodik az ember, de van számukra egy jó hírem.

Kb. 10 alatt tud az ember csinálni DIGITÁLISHOZ hasonlót az ember.

Igazság szerint nem tetszik ahogy meg vannak csinálva.
Az analóg túl élettelen, a digitális túl drága.(inkább ennyi pénzért veszek mozdonyt)

Én ötvöztem a kettőt és kitaláltam az elvét.( azért nem csináltam még meg, mert nem tisztázódott bennem minden)
Ez tud majd:
- lelassítva megállni, elindulni
- világítani
- kanyarba fékezni
- és még lehet indexelni is

Természetesen mindenki ilyet akarna (szerintem).
Mivel még a digitális PIC vezérlésben nem vagyok othol és nem is annyira szeretem, ezért analóg kapcsolásokkal lenne megoldva.(remélem bele tudom tuszkolni)

Egy kicsit többet kell beépíteni a pályába, de jóval olcsóbban kijön.

Mielőtt leírnám a teljes kivitelezést lenne egy pár kérdésem hozzátok.
Mivel nem akarok beruházni szerszámokba érdekelne aki használt ilyet:
-milyen széles és mély a drót vályata?
-egy töltéssel meddig bírja az aksi
-milyen motorral lehetne szerintetek helyettesíteni a motorját és a lehajtását
-a kormány berendezést "házilag" mivel lehetne helyettesíteni?
- vagy ezeketet meg kell venni, mert nem lehet helyettesíteni?
-mi a maximális emelkedő?

Ezeket olyanoktól kérdem akik csináltak ilyen átalakítást vagy használnak car-systemet.
Én nekem(ahogy már az előzőekbe láttátok) kb 20-25 méter pálya lenne lefektetve és az egész egyedi lenne.
A megállítás sem mágneses térrel történne, hanem infrával.(későbbiekben elmondom miért)

Azért fontosak ezek az infók, mert az új részben akkor az utat már eleve így csinálom és az ipartelepen is történne lefektetés.( csak ez után építenék egy prototípust).

A későbbiekben elmondom a többit.

Addig is várom a válaszokat.
(#25308) Kisfa válasza zilahi hozzászólására (#22826) Válasz Nov 8, 2013
Szia !

10 alatt a sima analóg autót sem tudod kihozni, ha csak nem tudsz kukázni egy roncsot a neten. (aminek esélye 1:1000000000)

Sajna legyártani nem egyszerű.
Ott van pl. a gumikerék, azt meg kell venned, anélkül nem működik. Műanyagkerékkel elkapar, és nem lesz úttartása (kanyarokban becsuklik az első futómű és úgymarad).

A motort, hajtást talán valami micro rádiós autóból ki lehetne szedni, de én még nem találtam megfelelőt.

Az első kormányösszekötős futóművet lelehetne reszelni akár műanyagból is, de az meg nem annyira drága, hogy érdemes legyen.
Pl: http://www.vasutmodell-centrum.hu/lakokornyezet/car-system/faller-161782-car-system:-elso-tengely-1-db-p-3746-75-10.html

A mágneses kormányrúd szintén nem drága.

Az akku beszerezhető elektronikai boltokból, már 800 Ft ért is vettem.

A vezető szál megoldható bármilyen vas dróttal. Nem kell mélyre rakni. A horonyba rakás és tapaszolás (lehet mestertapasz) után visszacsiszoltam addig, hogy a fém kilógjon és csak a későbbi festés takarja el.


(#25354) zilahi hozzászólása Válasz Nov 10, 2013
Szia!

Végülis vettünk 1 kezdőkészletet és a pálya is meg van már csinálva, de a gyárit is át kell alakítani, mert ennek a pályának nem felel meg.(gyenge a motor, gyenge az aksi)

Ez köszönhető annak is, hogy nem egy átlagos pálya, mert van ahol az emelkedő 20-30°.

Termmészetesen nem a gyári útfestéket használom, mert
- sima és kipörög a kerék
- idő után látszódik 3 fekete csík
- nem olyan valósághű

Amit én használtam és használni fogok az a noch 60820-as útépítő készlet mert,
- realisztikusabb
- nem sima a felület, ezért nem kapar el a kerék olyan könnyen
- mivel sötétebb tapasztalatom szerint az a 3 fekete csík, ha létre is jön nem annyira látszik mint a gyári útfestéken (leteszteltem).

Lehet, hogy drágább, de ilyen helyre a gyári nem is jó mert kipörög a kerék és idáig ez már bevált.

Természetesen ha csinálnék is kocsit a kereket a futóművet, stb. megvenném, mert máshogy nem is jó.

Viszont a gyári lehajtás nem jó, mert ekkora emelkedőnél annyira leterheli a motort, hogy szinte megáll, ezért gondoltam arra, hogy ha egy kis nagy fordulatú motort lelassítok akkor terhelés hatására nem annyira érzi meg sem a motor sem az aksi csak nagyobb áttétel kell.

Felmerülhet a kérdés miért ilyen nagy az emelkedő?

Mert ez utólag lett kitalálva és akkor már meg volt az út alapja és (majd későbbiekben látjátok) kötve is voltam bizonyos dolgokhoz.
(#25355) etwg válasza zilahi hozzászólására (#25354) Válasz Nov 10, 2013
Az emelkedést a közlekedésben %- ban szokás megadni.

A Faller autok nem AWD-k és nem igen valok hegymászásra ( mint a közönséges autok jelentös része sem).

A fekete csik viszont természetes az utakon is ( söt néha árokként jelentkezik).

Persze berakhatsz mikromotorakat áttétellel, amivel azt éred el, hogy autoid lassabbak lesznek, felmásznak a hegyre, de ugyanannyi ideig fognak menni egy töltéssel.
(#25379) Kisfa válasza zilahi hozzászólására (#25354) Válasz Nov 10, 2013
Én sem a faller útfestékét használom, sima autófestéket és matt lakkal lefújom dorozmásan. Nálam is volt olyan hogy elkapartak az emelkedőknél, főleg ha koszos volt a kerék. Ezt úgy oldottam meg, hogy a mánest leszedtem a kormányrúdról és egy vékony ragasztóréteggel raktam vissza, így messzebb került a vezetőszáltól és gyengébben szivta oda az úthoz. A gumit néha azért egy vizes szivaccsal nem árt megpucolni.
(#25384) FriTTz válasza zilahi hozzászólására (#25354) Válasz Nov 10, 2013
A conrados katalógusban láttam alkatrészt autóhajtáshoz!
Lapozás   1/1
Frissek
  2024. Márc, 28. Csü
17:14:37
  Jelenleg 7 fő olvassa az oldalt
Hirdetés