|
Terepépítés
|
Témaindító: SzerNoh, idő: Júl 6, 2010
Témakörök:
|
|
(#1844) cs.csaby válasza Frankye hozzászólására (#1831)
|
Válasz •
|
Aug 25, 2010 |
|
Ennyire ne ragaszkodjunk a szabályokhoz én értettem így is
MarkTrain remélem látunk még képeket majd ahogy fejlődik az asztal! |
(#1850) MarkTrain válasza cs.csaby hozzászólására (#1844)
|
Válasz •
|
Aug 25, 2010 |
|
Persze, szerintem szeptember közepére szolgálhatok új dolgokkal addigra megjön amit rendeltem. Megaztán most kezdődik az iskola szezon meg a terepasztal se othol van. |
(#1851) cs.csaby válasza MarkTrain hozzászólására (#1850)
|
Válasz •
|
Aug 25, 2010 |
|
Jaja az a fránya iskola (szezon) Nekem is sok időmet elveszi. |
(#1855) Frankye válasza cs.csaby hozzászólására (#1844)
|
Válasz •
|
Aug 26, 2010 |
|
Igazából "OFF"-ként akartam beírni... |
(#1856) Frankye válasza cs.csaby hozzászólására (#1851)
|
Válasz •
|
Aug 26, 2010 |
|
Hehe... Vicces. Nekem a nyár két hét volt... |
(#1863) cs.csaby válasza Frankye hozzászólására (#1856)
|
Válasz •
|
Aug 26, 2010 |
|
Nekem sem volt sokkal több, végig dolgoztam. Csak most a végén pihenek kicsikét |
(#1874) Abs válasza cs.csaby hozzászólására (#1851)
|
Válasz •
|
Aug 26, 2010 |
|
Nem nyáron pihenjük ki az évet, hanem év közben a nyarat!
Abs |
(#1877) cs.csaby válasza Abs hozzászólására (#1874)
|
Válasz •
|
Aug 26, 2010 |
|
Nem rossz |
(#1926) gabor hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 27, 2010 |
|
hi
nem tud valaki olyan oldalt amin méretarányos mozdonyról
tervrajzok vannak? |
(#1927) Abs válasza gabor hozzászólására (#1926)
|
Válasz •
|
Aug 27, 2010 |
|
Szia!
Minden mozdony méretarányos... a legtöbbjüknek 1:1 a méretaránya
Hogyha jellegrajzra gondolsz, írd meg, melyik sorozatét szeretnéd, hátha tudok segíteni. Egyébként, én most is azt mondom, hogy a saját mérés a legbiztosabb.
(Egyébként ez nem a "Terepépítés" c. topik témája, bár engem csöppet sem zavar itt (sem).)
Abs |
(#1942) Frankye válasza Abs hozzászólására (#1927)
|
Válasz •
|
Aug 28, 2010 |
|
Idézet: „Minden mozdony méretarányos... a legtöbbjüknek 1:1 a méretaránya”
Ez jó volt! |
(#1952) gabor hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 28, 2010 |
|
br99 drb gőzmozdony nak a tervrajza kéne |
|
(#1957) Frankye moderátori
válasza gabor hozzászólására (#1952)
|
Válasz •
|
Aug 28, 2010 |
|
Ezt ebbe a témába írod?!
Noooooooormális?!
Neked egy kis ész kellene inkább, ahogy látom!
Nekem meg egy vagon húszezres kellene... |
(#1959) Abs válasza gabor hozzászólására (#1952)
|
Válasz •
|
Aug 28, 2010 |
|
Hümm... külföldi gép, és még csak nem is kelet-európai, szóval ebben sajnos nem tudok segíteni. Esetleg német modellező fórumokon lenne érdemes érdeklődni, de német nyelvismeret hiánya miatt ebben sem tudok segíteni.
Abs |
(#1960) cs.csaby válasza gabor hozzászólására (#1952)
|
Válasz •
|
Aug 28, 2010 |
|
Szerintem ebben a témában be kéne fejezni, még a válaszolást is erre a kérdésre, mert soha nem lesz vége |
(#1969) Abs válasza cs.csaby hozzászólására (#1960)
|
Válasz •
|
Aug 28, 2010 |
|
Jogos! Elnézést kérek, befejeztem. (nem mindig nézem a topikot, megyek sorba, s válaszolgatok)
Abs |
(#1970) MarkTrain hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 28, 2010 |
|
Szerintem is térjünk vissza az eredeti témához. |
(#1972) gabor hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 29, 2010 |
|
|
(#1975) cs.csaby válasza Abs hozzászólására (#1969)
|
Válasz •
|
Aug 29, 2010 |
|
Nincs harag Én is beleesek néha ebbe |
(#2213) Rick hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 10, 2010 |
|
Sziasztok!Egy diorámát kezdtem el építeni kísérleti jelleggel,egy kérdésem lenne:kiszáradt fű színét milyen színekből lehet kikeverni?Fűszőnyeget tettem a diorámára, és úgy gondoltam, az azon levő füvet színezem be, csak a színben nem vagyok biztos.Vagy egyszerűen csak világosbarna, és kész?Gondolom, lehet kapni ilyet készen is, de én amit csak lehet magam készítek el, egyrészt költséghatékonysági szempontból, másrészt ha mindent készen veszek, abban nincs semmi élvezet...de ha tud valaki olyat ami bevált neki, akkor hajlandó vagyok venni.Ja, és N-es méretarányról van szó, ebben a dimenzióban kell mozognom... |
(#2214) cs.csaby válasza Rick hozzászólására (#2213)
|
Válasz •
|
Szept 10, 2010 |
|
Én alapból nem ajánlom a fűszőnyeget. Szerintem bármit csinál vele az ember akkor is olyan, mint egy golfpálya |
(#2220) Rick válasza cs.csaby hozzászólására (#2214)
|
Válasz •
|
Szept 10, 2010 |
|
Hát lehet, hogy a következő diorámánál már áttérek más megoldásra, de mint írtam, csak kísérletezek hogy milyen megoldások vannak, és ez volt a legegyszerűbb, meg ez az első diorámám.Egyébként már most sem tűnik szerintem golfpályának, és még vannak ötleteim, hogy hogyan dobhatnám fel.
Vasútmodell kiállításon láttam már rondábbakat is...például, az egyszínű világoszöld fű mindenhol, szerintem undorító...én egyébként szándékosan nem egyszínű fűszőnyeget választottam, pont a golfpálya-effektus kiküszöbölése érdekében
Van egy-két fénykép a galériában róla, hogy hol tartok, de még messze nincs készen. |
(#2222) SzerNoh válasza Rick hozzászólására (#2220)
|
Válasz •
|
Szept 11, 2010 |
|
Szia Rick!
Elsőnek nagyon jó, tetszik az átrakodód, és a vágányt is eltaláltad!
Csak így tovább, és várom/várjuk a képeket. (gyakorlás teszi a mestert)
kicsit off : Most hétvégén kint vagyunk a BNV G pavilonjában, kivittük a kicsi diorámát, meg majd 30 m modulterepasztalt aki teheti jöjjön el! |
(#2225) Rick válasza SzerNoh hozzászólására (#2222)
|
Válasz •
|
Szept 11, 2010 |
|
Köszi!
Sok képet és leírást néztem meg, mielőtt nekiálltam.Teszek fel képeket majd folyamatosan ahogy haladok vele.Még egy fűtőházat tervezek rá az átrakodó előtti vágány végére, erdőt baloldalra és a domboldalra, meg egy-két apróságot.Bár azt nem tudom, így nem lesz-e már kicsit túlzsúfolt...de majd elválik. |
(#2233) Abs válasza Rick hozzászólására (#2225)
|
Válasz •
|
Szept 11, 2010 |
|
Valóban jól néz ki, de egy apró észrevételem lenne. Ez nem átrakó, hanem szénszerelő. Képzeld el, hogy felülre be tudsz állítani legfeljebb három kocsit, de inkább csak kettőt. Míg azt a szenet a kis csillékkel átrakják egy másik kocsiba...
Átrakó iránt érdeklődőknek javaslom az eperjeskei érccsúszdát megtekintésre.
Abs |
(#2252) Rick válasza Abs hozzászólására (#2233)
|
Válasz •
|
Szept 12, 2010 |
|
Hát még nem teljesen vagyok otthon a fogalmakban, én szénrakodónak hívom.Tehát a felső sínre beállnak a szénnel rakott kocsik, a szénrakományt valamilyen módon-gondolom csúszdával, de ez még nincs megépítve-átrakják a tárolóba, és onnan csillékkel szállítják az első csúszdákhoz, ami az alatta álló gőzmozdony szerkocsijába önti.Ez körülbelül így volt lemodellezve a dobozán levő fényképen is.Hogy a daru milyen feladatot tölt be, arra még nemigazán jöttem rá.Daruval átemelik a csilléket az alul várakozó mozdony tartályába, és ott ürítik?Vagy fordítva, az alsó vágányon álló szénszállító kocsiból emelik ki, és úgy viszik a tárolóba? |
(#2278) Abs válasza Rick hozzászólására (#2252)
|
Válasz •
|
Szept 13, 2010 |
|
Szia! Ez úgy működött (működik), hogy felülre beállítják a szenes kocsikat, és kiürítik oda a rakományt. (Vagy a gravitációt, vagy szívlapátot használnak erre.) A kis csillékkel pedig a túloldalra viszik, és az alsó vágányon álló gőzös szerkocsijába borítják a tüzelőanyagot. A daru elsősorban a csillék fel- és leemelésére szolgál, mivel néha azokat is kell javítani, kézben cipelni pedig nem lenne egyszerű.
Abs |
(#2285) Rick válasza Abs hozzászólására (#2278)
|
Válasz •
|
Szept 14, 2010 |
|
Szia!Köszi így már értem! Azt kitaláltam többé-kevésbé hogy, hogyan is működhet ez a rendszer, csak a daru szerepével nem voltam tisztában...de így már világos. |
(#2324) Misi Misi hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 18, 2010 |
|
Sziasztok!
Tudja-e valaki, hogy a H0-ás vasútmodelleknél a gyártók maximum hány százalékos emelkedést javasolnak? Én max. 5%-on gondolkodom, az szerintetek sok?
Lenne még egy kérdésem, mégpedig, hogy a 30 centis személykocsik(konkrétan az Y, a CAF, a GOSA és az osztrák RIC kocsik), valamint a GABS és HABBINS kocsiknak van-e esélyük végigmenni 400 mm-es súgarú íven?
Misi |
(#2325) SzerNoh válasza Misi Misi hozzászólására (#2324)
|
Válasz •
|
Szept 18, 2010 |
|
Szia!
Emelkedés: 1m maximum 3 centi javasolt!
lehet ennél meredekebbet is csinálni de akkor már onnantól szenvedés az egész mindenkinek, a mozdonynak, a vagonok szétkapcsolódnak, esetleg a zsámoly fordul ki.
Az ívsugár a CAF kocsik esetében ha jól tudom rajta van a papírján is a kocsinak:
Legkisebb bejárható ívsugár 420mm a kiegészítői felszerelése nélkül!
Én azt mondom, lehet próbálkozni.... te kocsijaid, de előfordulhat hogy siklani fognak, onnantól meg csak kínlódás.
Remélem tudtam segíteni.
üdv
SzerNoh |
(#2328) Misi Misi válasza SzerNoh hozzászólására (#2325)
|
Válasz •
|
Szept 18, 2010 |
|
Hát igen... az előző terepasztalomon volt néha 10%-os emelkedő is, 1-2 mozdonynak a meghajtása tönkre is ment tőle sajnos. Talán az 4-5%-os emelkedőket kibirják majd. A 3% az már nekem nagyon kevés, annyival sajnos nem tudom összehozni, amit tervezek.
Ami a kocsikat illeti, nekem eddig csak schicht-es kocsijaim vannak azok csak 26.7 mm-esek, de azok gond nélkül elfordulnak a 400-аs íven. Ha pedig egyszer majd lesznek hosszabb kocsijaim is, azokat legfeljebb nem futtatom az ilyen pályaszakaszokon.
Mindenesetre köszi az infókat, sokat segítenek a tervezésben!
Misi |
(#2332) Abs válasza Misi Misi hozzászólására (#2328)
|
Válasz •
|
Szept 18, 2010 |
|
Szia!
Hát, a legkisebb bejárható ívsugár és a maximális emelkedés nagyban függ az alkalmazott járművektől. Én azt mondom, hogy 3,5-4%-os emelkedés fölé, és 600 mm sugarú ív alá nem illik menni, mert nagyon torz. A szűk ívekben nem is csak esztétikai probléma jelentkezik, de a kocsi szorulhat, a kerekei kopnak, hajlamosabb a siklásra. És a rövidebb kocsikkal is lehet gond, mert összeérhet a vonókészülék, ami szintén kiemeli a kocsit. Arról nem beszélve, hogy a mozdonyok sem szeretik, a kardános hajtás hajlamos megszorulni, vagy akár szétesni.
Nem tudom, minek kell ilyen meredek emelkedő, de ha két vágányt szeretnél keresztezni, akkor az egyiket fele magasságra emeld meg, a másikat pedig fele magasságra süllyeszd le! Máris nem kell akkora emelkedő.
Abs |
(#2339) Misi Misi válasza Abs hozzászólására (#2332)
|
Válasz •
|
Szept 19, 2010 |
|
Ami a kardánokat illeti, azokra nem is gondoltam, pedig azok gyengébbek mint a csiga,vagy a fogaskerekű hajtások, szóval köszi, lehet hogy megmentetted néhány mozdonyom életét
Ami az íveket illeti, nem tudom mit értesz az alatt, hogy torz. Azt tudom, hogy a hosszabb kocsik a kisebb íveken "belógnak" ezért ezeket az íveket próbálom is elrejteni.
Mellesleg eltaláltad két vágányt szeretnék egymás felett keresztezni, de van ahol hármat is, szóval az már "második emelet". Próbálkoztam már hogy az állomás szintjét az asztaltól megemelem, csak még ki kell számolnom, hogy mekkora lenne az ideális szint.
Misi |
(#2340) Abs válasza Misi Misi hozzászólására (#2339)
|
Válasz •
|
Szept 19, 2010 |
|
Szia!
Ha nem is feltétlen gyengébbek a kardánok, a perselyből könnyen ki tudnak esni, ha ívben befeszülnek. A torzságot arra értem, hogy olyan kis sugarú ívet képezel le, ami valóságban nem létezik, és bántja a szemet. De, mint mondtam, az esztétikai problémákon kívül a járművek műszaki állapotának sem kedvezel a szűk ívekkel.
Ha kicsi a hely, de vasútra szükség van, akkor szoktak a valóságban keskeny nyomközűt építeni. Ilyenben nem gondolkodsz esetleg?
Abs |
(#2341) cs.csaby válasza Abs hozzászólására (#2340)
|
Válasz •
|
Szept 19, 2010 |
|
Helló!
Én is ezért szerelmesedtem bele a H0e-be. 2X1 méteren szeretnék kihozni egy tuti kis terepasztalt, de most még pénzhiány miatt marad a tervezgetés.
Üdv: Csaba |
(#2342) SzerNoh válasza cs.csaby hozzászólására (#2341)
|
Válasz •
|
Szept 19, 2010 |
|
Én csak annyit szeretnék hozzáfűzni a gondolatodhoz, hogy a minőségi építéshez pontos tervezés kell.
Mert most én is tervezgetek, hogy készítek 2 új modult majd karácsonyig, és akkor a faanyagot hogyan készítsem elő.. stb stb... és amikor már van rá keret pik-pak megy minden. |
(#2343) Sittes hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 19, 2010 |
|
Sziasztok. Lehet hogy kinevettek de én arra gondoltam hogy kisebb köveknek a macska alom is megteszi. Ilyem zacskós kiszerelésben láttam. De ne kövezzetek meg ha hülyeség. |
(#2344) SzerNoh válasza Sittes hozzászólására (#2343)
|
Válasz •
|
Szept 19, 2010 |
|
Egyáltalán nem hülyeség, sőt ... én sima akvárium kavicsot használtam, volt több színben is, a pontos neve márványzúzalék 1-1,5mm vastagságban |
(#2345) Abs válasza SzerNoh hozzászólására (#2344)
|
Válasz •
|
Szept 19, 2010 |
|
Az akváriumkavics végül is jó, de a macskaalom - már amit én ismerek - szerintem nagy.
Abs |
(#2348) Misi Misi válasza Abs hozzászólására (#2340)
|
Válasz •
|
Szept 20, 2010 |
|
Szia!
Nem én nem gondolkodok H0e vasúti pálya építésén, viszont nagyobb kihívásnak tartom, hogy egy helyen minél több H0-ás pálya legyen és minél több vonatot tudjak rajta futtatni. Egy EHHEZ hasonlót szeretnék építeni csak még cifrábbat úgy hogy mind a három pálya teljesen különböző legyen és legyenek hurkok meg tárolóvágányok is, persze mind ezt "kúlturált" emelkedők mellett, és még két falunak, erőnek tónak, utaknak legyen hely.
Lenne még két kérdésem:
Az egyik, hogy dioráma készítés cikksorozatban az első részben a hungarocell alap gipszel való beborítása mi célt szolgált? Munkafelületet biztosított a további rétegeknek?
A másik, hogy mennyibe kerül kb. ez az akváriumkavics, és mennyire élethű?
Misi |
(#2351) SzerNoh válasza Misi Misi hozzászólására (#2348)
|
Válasz •
|
Szept 20, 2010 |
|
puha gipszből pontosabban kilehet karcolni a tégla mintát, illetve a macskakő mintát.. míg a sima hungarocel anyagában is szemcsés.. és karcolhatom bármeddig abból soha nem lesz tégla.. ha meg még is sikerülne akkor meg a festése lenne a következő nehézség.. ezért alkalmaztam a gipszet.
az akvárium kavics 200-600ft terjed, és így nézz ki
|
|
(#2365) termi hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 21, 2010 |
|
Sziasztok!
20 éve játszottam piko vasúttal, az oldal hatására előtörtek az emlékek, majd előkerült a vonat és a sínek. Úgy éreztem nekem is ki kell próbálni a dioráma építést. A fotótárba felraktam pár képet a készülő műről. Ahogy nézegetem a terepasztalokat rájöttem, hogy szerintem kis szemű anyagot vettem az ágyazathoz. Most már ilyen marad. |
(#2371) Sittes hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 21, 2010 |
|
Sziasztok! Ma sikerült hungarocell darabokat szereznem. Gondoltam alagútnak kiváló lesz jó kemény préselésű de ha valakinek jobb ötlete van mire lenne jó szívesen meghallgatom. Van belőle kb. 15x15cm-s darab de van ami 180cm körül van. Vagy alagút vagy garázsra gondoltam. |
|
(#2372) Sittes válasza Sittes hozzászólására (#2371)
|
Válasz •
|
Szept 21, 2010 |
|
Bocsi a második homályos lett. |
|
(#2377) SzerNoh válasza termi hozzászólására (#2365)
|
Válasz •
|
Szept 21, 2010 |
|
szia!
megnéztem a galériád, nekem tetszik!
és üdv a fórumon! |
(#2385) termi válasza SzerNoh hozzászólására (#2377)
|
Válasz •
|
Szept 22, 2010 |
|
Köszi. Majd átnézem a fák készítése cikket is, mert valami hasonlót diorámát szeretnék, mint a képeken. |
|
(#2386) SzerNoh válasza termi hozzászólására (#2385)
|
Válasz •
|
Szept 22, 2010 |
|
Ha bármi kérdésed van szólj bátran! |
(#3301) SzerNoh hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 10, 2010 |
|
Lassan elkezdtem építeni egy új állomást, de nemegyedül.
Az elején a síneket, (vágányokat) fektettem le, most a domborzaton dolgozok.
Rózsavölgy építése |
(#3317) Frankye válasza SzerNoh hozzászólására (#3301)
|
Válasz •
|
Nov 11, 2010 |
|
Tetszik az első néhány képen a vágányzáró bak megoldása!
Rózsavölgy?! Merre van? |
(#3319) SzerNoh válasza Frankye hozzászólására (#3317)
|
Válasz •
|
Nov 11, 2010 |
|
A képzeletemben
Teljesen saját tervezésű állomás, és helyszín!
Így semmi kötöttségem nincs ha valaki beleszólna, hogy ez nem így nézz ki a valóságban. |
|
|
2024. Okt, 12. Szo 11:05:46 |
|
Jelenleg 20 fő olvassa az oldalt |
|
|