Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Digitális vezérlésű terepasztal építése
Digitális vezérlésű terepasztal építése
Témaindító: Tibi20, idő: Júl 22, 2010
Témakörök:

Lapozás       3/7    
(#11792) STTaradder válasza etwg hozzászólására (#11788) Válasz Dec 23, 2012
Na azt én is észre vettem kösz, meg lent is tetem be egyet vagon rakodónak.
És hogy a kacskaringóból se keljen mindenképp felmenni tetem egy váltót utána.

Terepasztal ...jpg
 
(#11793) jvnd válasza etwg hozzászólására (#11788) Válasz Dec 23, 2012
pl: Desirók fognak csak arra járni.
(#11795) etwg válasza STTaradder hozzászólására (#11792) Válasz Dec 23, 2012
A fejpályudvar már jobb lett, de a másik változás nagyon rossz. Azt vedd ki.

Inkább azon gonkolkodj, hogyan tudnád a belsö kacskaringos pályát valahogyan összekötni a külsö körrel, persze ugy kellene, hogy a vonat mind a kettöt folyamatosan be tudja járni. Igy kapod általában a legoptimálisabb vonatvezetést, hiszen a mellékvonalról folyamatosan tudsz átmenni a fövonalra és forditva. Ha másra nem is, de arra nagyon jo az ilyen vonalvezetés, hogy alkalomadtán egyszerüen csak el tudj gyönyörködni a vonat folyamatos mozgásán a szép hosszu pályán.
(#11866) STTaradder hozzászólása Válasz Dec 27, 2012
Ez oké, most az érdekelne hogy mekkora váltófeszültséget kell hogy kapjon a sín.
Mert én a sín kimeneten 20-22 V-ot mérek multiméterrel.
Ez nyilván a műszer átlagmérése miatt magasabb is lehet.
Persze a sínveszteséget is számolva.
(Lokmaus 2-esem van)
(#11868) etwg válasza STTaradder hozzászólására (#11866) Válasz Dec 27, 2012
20 V-t semmi képp ne lépd tul H0 vagy attol kisebb méretarányban. Itt van a legtöbb csapda, mert sajnos a DCC erölködök kimeneti feszültsége vagy teljesen szabályozatlan, vagy függ a (gyakran) csapnivalo hálozati táptöl. Szoval inkább jobb stabilizált - 16-18V-tal hajtsd meg akkor nem lesz sok gond.
(#11869) STTaradder hozzászólása Válasz Dec 27, 2012
Közben végigfuttatva mégis találtam egy pontot ahol találkozik a fordított sín.
Ez gondolom a hurok probléma?

hurok problé...jpg
 
(#11870) STTaradder válasza etwg hozzászólására (#11868) Válasz Dec 27, 2012
Értem köszönöm, TT méretem van, a táp a szetthez tartozó Roco táp ~16 V +- 1 V (~2.56A) elég ingadozó feszültséget ad le.
Akkor ezt kell cserélni egy kisebbre? ~12 V-ra?
Csak mekkora Amper kell 5-6 mozdony de egyszerre 2-nél több nem közlekedőhöz?
(#11873) csíkosháTTú válasza STTaradder hozzászólására (#11866) Válasz Dec 27, 2012
"Mert én a sín kimeneten 20-22 V-ot mérek multiméterrel."

Jajj!
Az sok! Pláne TT-ben!
A LOKMAUS2 az amúgyis egy zsákutca, és már évek óta nincs hozzá gyári támogatás sem! Le kell cseréni a gyári trafóját egy sima laptop tápra, vagy bekötni a trafó és az erősítő közé egy stabilizátort!

Mindkettő van a műhelyben, tudok adni belőle, bármelyikből.

feszültség stabilizátor
(#11875) STTaradder válasza csíkosháTTú hozzászólására (#11873) Válasz Dec 27, 2012
Rendben és mekkora trafót érdemes beszerezni?
12 V-ost?
(#11876) csíkosháTTú válasza STTaradder hozzászólására (#11875) Válasz Dec 27, 2012
Írtam, hogy a van a műhelyben hozzá stabilizátor, ott a link a használatihoz

Nem trafó kell hozzá, azzal nem segítesz a ROCO cucc alapvető baján. Hiába kapcsolsz rá kevesebbet, akkor is ingadozni fog a kimenő sínfeszültsége, és, ha 12V alá mész, akkkor bizonytalanná válik az egér, mert annak belül van egy 12V-os stabilizátora, ergo a parancsjelek előállításának áramkörei 12V-ról mennek.

Két megoldás van erre a gondra.
1: a csíkos-műhely által gyártott CSM200 feszültség stabilizátor. Ezt be kell kötni a gyári trafó és az erősítő közé. Ez a doboz gyakorlatilag pótolja azt, amit a ROCO-nak beszállító elektronikia cég nemtörődom mérnökei kispóroltak a cuccból.
2: veszünk egy olyan utángyártott, univerzális tápegységet/akkutöltőt, ami a hordozható számítógépekhez (laptop) kell. Ezek feszültsége általában 14-22V között állítható. ROCO DCC erősítőhöz, ha TT-ben gondolkodunk, akkor 16-18V beállítás szükséges, és ezt kell használni a ROCO gyári trafója helyett.
Mindkettőt 6.500Ft-ért tudom adni. (Ha tudsz olcsóbbat, akkor nyertél, akkor azt kell használni!)
(#11877) etwg válasza STTaradder hozzászólására (#11869) Válasz Dec 27, 2012
Sajnos betegeskedik a forum (villog a felület és nem nyitja meg a képet) igy nem tudom most megnézni az uj változatot.
(#11879) etwg válasza etwg hozzászólására (#11877) Válasz Dec 27, 2012
Ott a fejpályudvaron nem veszélyes a hurok, hiszen ott nincs folyamatos forgalom, a vonat bemegy megáll, majd visszamegye (esetleg egy más pályára). Oda még hurok modul sem kell, elég a duplaszigetelés, és a megfelelö kapcsolástechnika.
(#11888) STTaradder válasza csíkosháTTú hozzászólására (#11876) Válasz Dec 27, 2012
Nem akartam még egy plusz bekötést, ha megoldható trafó cserével akkor az érdekel.
Annak a kivezetése milyen, az a különböző cserélhető fej?
(#11946) csíkosháTTú válasza STTaradder hozzászólására (#11888) Válasz Dec 29, 2012
Igen.
(#12104) ega hozzászólása Válasz Jan 1, 2013
Kommenteljetek légyszi, láttok-e problémát, vagy butaságot. (digitális lesz az asztal)

track1 v2.tif
 
(#12110) STTaradder válasza ega hozzászólására (#12104) Válasz Jan 2, 2013
Hello

Én is csak készítem az asztal tervét de egy észrevételem van.
Azt tudod hogy elég sok hurok van a pályában és én úgy olvastam mindhez külön kell hurok modul ami darabja 10 ezer Ft körül van?

Amúgy gratula az elképzeléshez nem kis munka lesz elkészíteni és beszerezni hozzá mindent.
Bár ha új sínből lesz csak meg kell venni.
(#12111) STTaradder hozzászólása Válasz Jan 2, 2013
Én is kérdeznék egyet. A tervemben van két emelkedő teljes kör de eltérő nyomtáv és kisebb sugarú sín.
Nekem U profilos a sín amit használok abban van ez az eltérő sugarú?
Ősszintén a programban csak azt néztem hogy TT méret legyen.
(#12129) SzervízMacska válasza STTaradder hozzászólására (#12111) Válasz Jan 2, 2013
Ezt hogy érted? Ha minden TT, akkor a nyomtávnak állandónak kell lennie. De a különböző ívek sugara lehet más és más..
(#12144) csíkosháTTú válasza STTaradder hozzászólására (#12111) Válasz Jan 3, 2013
Most hadd ne nyissam ki a tervet.
A régi U-profilos TT sín, az a Zeuke/BTTB rendszer, alapja egy egyenes kitérő, aminek a hajlásszöge 22,5°-os, és a kitérő ívsugara 286mm.
Ebből adódóan az ívek sugarai:
286mm
330mm
556mm
600mm
Flexi sín nincs.
Az íves kitérő az 600/286mm sugarú.

A Tillig Modellgleis (meg a Bettungsgleis is, vagyis az ágyazatos)
310mm
353mm
396mm
Nagyobb sugarú íveket felxiből kell csinálni.
Létezik a Modellgleisnek egy 267mm sugarú íve is, de azt nem igen szabad alkalmazni (legfeljebb iparvágányokon, és rövid, két tengelyes kocsiknál).

A két sínrendszernél majdnem azonos vágánytengely távolság jön ki - 44, illetve 43mm - de a két rendszer nem igazán van jó barátságban egymással, pláne nem párhuzamosan vezetett ívekben. Vagyis, ha ilyenekben vezettél mondjuk belül BTTB, kívül meg Tillig síneket, akkor tervezési hibát vétettél, az úgy nem lesz jó. Szép, meg pláne nem.
(#12174) STTaradder hozzászólása Válasz Jan 3, 2013
Az nem az én tervem amit le kell tölteni
Az enyémnél a zöld két emelkedő köre gondoltam a fenti részhez.
Nem változtattam a sín típusokon. Viszont más számozásúból építettem a két kört.

Viszont ami még érdekelne hogy az elektromos váltókat lehet-e digitalizálni és ha igen akkor hogyan?

Terepasztal ...jpg
 
(#12188) jvnd válasza STTaradder hozzászólására (#12174) Válasz Jan 3, 2013
Igen, mindenfajta vezérlőre van megoldás. (mágneses, motoros, szervó) Ha van kedved áramköröket gyártani, nézd meg a MERG, Paco honlapját, ha nincs keress meg megegyezünk.
(#12196) STTaradder válasza jvnd hozzászólására (#12188) Válasz Jan 3, 2013
Köszönöm sajna nem értem ennyire ezeket az oldalakat.
Nincs ilyen mély nyelvtudásom
De egyszerű puhatolozás szinten gondolom minden egyes váltóhoz meg kell venni egy dekódert? Ha igen az mennyi kb darabja?
Gondolom akkor nem kell külön betáp neki hanem a sínről kapja a jelet és az áramot.
(#12197) STTaradder válasza ega hozzászólására (#12104) Válasz Jan 3, 2013
Neked ajánlom képet tölts fel ne fájlt
Előbb kapsz választ.
(#12242) csíkosháTTú válasza STTaradder hozzászólására (#12196) Válasz Jan 4, 2013
Nagyon sokan vonatoznak odahaza úgy, hogy a mozdonyok vezetése digi, a váltók meg megmaradnak analógban.

Ettől függetlenül a váltókat is lehet digitálisan vezérelni, ehhez váltódekóderek, vagy más néven eszközdekóderek kellenek. Ilyent lehet venni relatíve olcsón, vagy el is készítheted magad, ha fel vagy ilyenekre készülve. (jvnd barátomnál, meg a műhelyben is van ilyesmi.)
Digiben lehet vezérelni úgy is a váltókat, hogy a dekóder a sínjelből kapja a parancsokat és a váltó működtetéséhez való áramot is. De ekkor figyelembe kell venni, hogy az áramfelvétel nagyon nagy lehet az átálláskor! Kétségtelen előny, hogy nem kell sokat kábelezni.
Digiben lehet vezérelni a váltókat úgy is, hogy a parancsokat a sínjelből kapja, de a váltók átállításhoz szükséges áramot egy külön 16V-os trafó adja. Ilyenkor nem terhelik a DCC erősítőt pillatatokig nagy áramlökések, de hátrány, hogy többet kell vezetékezni.
(#12251) STTaradder válasza csíkosháTTú hozzászólására (#12242) Válasz Jan 4, 2013
Aszt hiszem az utolsó megoldás lesz nálam.
Jvnd is ezt ajánlotta Majd a Dcc jel átadását kell még kiismernem.
Pont a sok kábelezés és külön kapcsoló pult miatt lenne ez jó az elsőhöz képest. Pedig nekem csak 40 db körüli váltóm lesz az asztalon.
Kösz a választ
(#12256) Scania válasza csíkosháTTú hozzászólására (#12242) Válasz Jan 4, 2013
Üdv!

Kezdő vagyok a digitális modellezésben. Ha, csak kb 4 váltó megy digitálisan és egyszerre, csak egy szerelvény, akkor azt elbírja még a Roco szett /laptop tápos/ vagy érdemes a váltóknak áramot trafóról adni? Valamint azt szeretném megtudni, hogy ha teljesen digitálisan van vezérelve a váltó, akkor hogyan kell neki áramot adni?
Igazából az is jó lenne nekem, ha van valami linkje valakinek, ahol ezeket a dolgokat tudom tanulmányozni.

Köszi: Zoli
(#12259) csíkosháTTú válasza Scania hozzászólására (#12256) Válasz Jan 4, 2013
Szia!
Ha összesen 4 váltód van, és egy stabil, 3A-es tápod a ROCO-hoz, akkor nyugodtan csinálhatod úgy, hogy a sínre kötöd a váltó dekódert (ha Geoline a sínrendszered, akkor rém egyszerű a helyzet), és mindent onnan kap, parancsot, táplálást is. nem kell vezetékezni gyakorlatilag semmit. Egy dologra figyelj csupán: egyszerre maximum két váltó álljon át!
(#12289) Scania válasza csíkosháTTú hozzászólására (#12259) Válasz Jan 4, 2013
Szia!

Először is köszönöm a segítséged. Még azt szeretném kérdezni, hogy honnan tudom, hogy a táp stabilizált vagy sem? Az áramot a váltókra rákötöm a geoline árambevezető lemezkéjével az úgy jó lesz vagy más megoldás jobb-egyszerűbb? Valamint Roco váltóknál láttam valamilyen spéci csati volt rajta, ha a geoline váltón is olyan van, akkor azt honnan tudom meg, hogy mit hova kössek? Bocsi a sok "lehet" hülye kérdésért, de ezek terén tök homály van nálam
A váltókhoz nálatok a műhelyben kapható dekóder, ha igen, akkor milyen árban van?

Üdv: Zoli
(#12306) Scania válasza csíkosháTTú hozzászólására (#12259) Válasz Jan 4, 2013
Közben nézelődtem a neten és ha jól sejtem az említett váltókhoz kell szerezzek Roco kapcsolópultot, mert csak azzal lesz kompatibilis. Jól sejtem?
(#12307) Scania válasza Scania hozzászólására (#12306) Válasz Jan 4, 2013
Persze, ha analóg marad a váltó, akkor gondoltam ilyen kapcsolópultra. De, ha digitális lesz akkor mi a helyzet azzal a csatival, ami az állítóműnél van?
(#12323) csíkosháTTú válasza Scania hozzászólására (#12306) Válasz Jan 5, 2013
Írtad, hogy laptop tápot használsz a ROCO vezérléshez, az már megfelelő a gyári helyett. Sokkal stabilabb vele a rendszer.
A Geoline váltókhoz, ha már benne van az elektromágneses hajtómű, akkor ahhoz alapból jár egy 3 szálas vezeték, ami az analóg kapcsolópulthoz kell. Ha digiben használod, akkor a ROCO váltódekóderét kell bedugni a hajtóműbe, ez egy 5 tűs csatlakozó, fordítva nem is lehet betenni.
Váltódekóder van a műhelyben, de a ROCO Geoline-hoz alkalma (olyan, mint a gyári), az még jelenleg van tervezés, pontosabban kísérleti gyártás alatt.
(#12328) Scania válasza csíkosháTTú hozzászólására (#12323) Válasz Jan 5, 2013
Értem, köszönöm. Dekoderes verziónál ugyanúgy azon a kábelen keresztül kell áramot adjak neki? Van egy olyan Geoline váltó, ami 3 irányba enged, egyenes és jobb ill. bal kitérő. Ahhoz 2 állítómű kell, ha jól gondolom... Ezután jelenleg nincs több kérdésem
(#12337) csíkosháTTú válasza Scania hozzászólására (#12328) Válasz Jan 5, 2013
Ha nem akarsz kábelezni, akkor igen. Geoline kitérőknél amúgy sem lehet külön betáplálni a dekodert.
(#12350) Scania hozzászólása Válasz Jan 5, 2013
Közben felmerült egy későbbiekben érdekes kérdés. Kapható nálatok az a fékező modul. Ha egy állomásra behalad a szerelvény, akkor a behaladásnál lévő kijárati jelző vöröset mutat. Ott nem fékezi meg a vonatot? Mert ugyebár az a jelző az ellenkező irányra vonatkozik. Bár lehet hülyeséget kérdeztem
De akkor gondolom minkét kijárati jelzőhöz kell egy ilyen külön modul. Szóval az lenne a lényeg, hogy rendesen működik-e, ha két irányból jönnek-mennek a szerelvények, nem zavar-e be a másik jelző?
Bár ennek a megvalósítása még jóval odébb van.
(#12395) csíkosháTTú válasza Scania hozzászólására (#12350) Válasz Jan 7, 2013
Az a Lenz ABC fékezéshez készült. Ez alapban tudja azt, hogy menetirányfüggő, vagyis a jelző felé haladva állítja meg a vonatot, ha a jelző vörös. A jelző mögül érkező akadálytalanul halad át rajta.
Itt a használati utasítása

Konkrét alkalmazási példa pedig
itt olvasható sok más mellett.

Arra figyelni kell, csak, és kizárólag olyan dekóderekkel működik, amelyek ismerik ezt a fékezés módot! Lenz silver, és Gold sorozat, Tran DCX51 sorozat, DCX75, és 76, SL 51-4, 75 és 76 hangdekóderek, DigiTools DigiDrive2, Kühn 045, és 065,
Zimo MX sorozat.
(#12396) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#12395) Válasz Jan 7, 2013
Ha az olvasás nagyon száraz lenne, akkor
itt megtalálható
egy régebbi előadásom hanganyaga is, ami a BTTB Klub egyik összejövetelén hangzott el.
(#12405) SchTTamas válasza csíkosháTTú hozzászólására (#12395) Válasz Jan 7, 2013
Szia István!

Digitális kezdőkészlek közül mit érdemes jelenleg megvenni?

Leendő TT terepasztal vezérléshez. Nem baj, ha tudja az ABC fékezést.

Tamás
(#12407) csíkosháTTú válasza SchTTamas hozzászólására (#12405) Válasz Jan 7, 2013
Szia!

Tillig start szett, ha:
- tetszik benne a vonat,
- jó a sínkészlet is a terveidhez,
- nem cél a későbbi számítógépes (PC) vezérlés.

Az ABC-t nem a vezérlésnek kell tudnia, hanem a mozdonyba épített dekódernek. Ha nem cél a későbbiekben a PC-s vezérlés, akkor a Tillig mozdonyban a Tams dekóder cseréje egy vállalható plusz költség, mert a Tams nem ismeri az ABC fékezést.

Ha távlati cél a későbbi PC-s vezérlés, akkor inkább szedjük össze a kezdő cuccot:
- sínek jöhetnek tt-modell kollégától, vagy Ottóéktól.
- vonatok szinte akárhonnan,
- DCC vezérlőközpont meg a műhelyből is, vagy jvnd kollégától.

István
(#12418) strapal hozzászólása Válasz Jan 7, 2013
Hogyan érdemes a jelenleg meglévő Roco Multimaus szettemet bővíteni?
Első lehetőség szerintem, hogy kivárok amíg az egyik Apró/Börze topikban hirdetnek egy kezdőkészletest 20e HUF környékén. Így lesz egerem, erősítőm, kábelem.
Második lehetőségként viszont felmerült bennem, hogy inkább kérdezek. Tulajdonképpen nekem csak az egérre lenne szükségem, sőt tulajdonképpen csak egy olyan valamire, amivel ki tudom választani a mozdonyt és irányítani tudom valami tekerővel, viszont össze tudom kapcsolni a jelenlegi Roco erősítőmmel. Létezik, gyárt e valaki ilyesmit? A Temofeszt óta van bennem ez a kérdés, ott láttam egy apró fehér irányítót, bár nem tudom hogy mi is az.
Célom az, hogy két mozdonyt tudjak irányítani könnyen, úgymond egyszerre.
Köszönöm a segítségeteket.
(#12434) csíkosháTTú válasza strapal hozzászólására (#12418) Válasz Jan 8, 2013
Keresd meg jvnd kollégát a TT-s topicon, és készít neked egy MiniMaust. Vagy itt a műhelyben is beszerezheted.
(#13115) pietro22 hozzászólása Válasz Jan 24, 2013
Sziasztok!

Mivel nemrég csatlakoztam a modellezők klubjához és a földön azért nem az igazi, gondoltam logikus lépés az asztal építése. Ezzel kapcsolatban merült fel pár kérdés bennem, amiben remélem tudtok segíteni.
Ami eddig tuti:
- Roco digitális rendszer
- asztal mérete: 350x130cm (kb.)

Jelenleg Roco Geoline sínrendszerem van, de kételyek merültek fel bennem velük kapcsolatban. Sajnos nem láttam neten még olyan kész asztalt, amin ilyen sinek lettek volna. Nem tudom, ebből mennyire lehet "valós" hatású pályát építeni, ezért elkezdtem nézelődni, milyen lehetőségeim volnának. Ahogyan olvastam, gyakorlatilag elég sokféle sínt összepakolhatok, nem lesz gond belőle. Emellett a Roco sínjei drágábbak is, mint mondjuk a Peco-é. Ha utóbbit használom, egy fontos kérdés merült fel bennem: megoldható-e, hogy pl. a Peco váltókat a Roco MultiMaus-al vezéreljem? A Geoline váltónál egyértelmű, hogy állítómű + dekóder, de nem tudom, hogy lehet-e hasonlót csinálni más gyártó váltóinál is.
Az is nagy segítség volna, ha volna olyan, aki Geoline elemekből csinált asztalt, mert akkor látnám, mit lehet vele kezdeni. Ha már lesz valami kész pályatervem, természetesen megosztom véleményezésre, de most a pályán töröm a fejem, hogy hogyan kellene, miből kellene. Azt tudom, ha nem ágyazatos a sín, akkor azt nekem kell alá megcsinálni, de mindenképp körül szeretném járni a dolgot.

Előre is köszönöm a segítséget!
(#13536) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Feb 2, 2013
Szevasztok!
Akik egy kisebb asztalt szeretnének építeni, és nem szeretnének vesződni a sok kábelezéssel, valamint a ROCO GeoLine sínrebdszer mellett tették le a garast, azoknak egy alternatíva a váltók állításához:
Hamarosan kapható lesz a műhelyben a CSM230RG váltódekóder!

IMG_0703.jpg
 
(#13542) Bazsi válasza csíkosháTTú hozzászólására (#12407) Válasz Feb 2, 2013
Sziasztok, erdekelne egy DCC vezerlokozpont, mennyibe kerulne, szamitogepes kimenettel?
(#13543) csíkosháTTú válasza Bazsi hozzászólására (#13542) Válasz Feb 2, 2013
42ezer pénz, kompletten, táppal, PC csatlakozással, s88 visszajelentő bemenettel. 3A-t tud leadni a sínnek.
(#13681) HOTotya hozzászólása Válasz Feb 6, 2013
Ez itt a reklám ......
Volt szerencsém látni Csíkos legújabb "alkotását" kezembe venni!!! Csak ajánlani tudom mindenkinek aki JÓ váltó kapcsolót szeretne a Roco vágányokhoz!!! Nagyon pöpec egy darab és az ára is korrekt!!
(István a jogdíjról meg majd beszélünk )
(#13682) csíkosháTTú válasza HOTotya hozzászólására (#13681) Válasz Feb 6, 2013
Márhogy ezt?
CSM230RG
A jogdíjat majd megbeszéljük, hogy mennyit fizetsz
(#13746) Tapti hozzászólása Válasz Feb 8, 2013
Szervusztok!

Segítségre lenne szükségem! (mily meglepő)
Szóval építgetek egy analóg asztalt N-s méretben ami jelenleg 250x160as méretű és Roco síneket használtam, váltókból van rajta 10, ebből kettő angol, 2alakjelző, és vagy 20m sín. Saját építésű pult, FZ1 trafó az egyéb kiszolgálásra és két vezérlő a pályához. Szembe forgalomra tervezve. Most azon töröm a fejem, hogy digitálisra alakítsam, de hogyan? Pár éve még azt gondoltam jó ez így is de...
Mikor először képbe került a dolog, ajánlották nekem hogy vegyek egy BACHMANN 36505 E-Z Command Dynamis DCC digitális vezérlőt, mert az korrekt és elegendő bőven.
Kérdés, tényleg jó?
Még mi az ami kell hozzá?
Felső vezetéket nem szeretnék, maradnék a gőzösök, dízelek világában.
Valamint, kérdés az hogy lehet e digitálisra építeni a meglévő egy szem BR01-s(Roco) gőzösömet?

A válaszokat előre is köszönöm!
Ha esetleg valaki Zuglói és tudna egy személyes beszélgetéssel segíteni, annak is nagyon örülnék.


Üdv. Tamás
(#13747) Tapti hozzászólása Válasz Feb 8, 2013
És amit elfelejtettem.
Ár/érték arány, mit célszerű használni?
Bővíthetőség, életszerűség tekintetében, vezérlés, hány tűs és miért mi az elterjedt? Van ám kérdés
(#13749) csíkosháTTú válasza Tapti hozzászólására (#13747) Válasz Feb 8, 2013
Üdv a csapatban!

Itt
keresgélve olvashatsz pár dolgot, különösen
ezt
ajánlom a figyelmedbe.

N-es modellekhez a Dynamis vezérlő jó választás lesz, ha nem akarsz későbbiekben túl sok dolgot a "nyakába varrni". Dekóderek esetében a Tran DCX76D, vagy a DCX76zD-vel nem lesz helygondod, hogy hova tedd el őket a modellben.
(#13751) Tapti válasza csíkosháTTú hozzászólására (#13749) Válasz Feb 8, 2013
Köszönöm az infókat, mit jelent a "túl sokat a nyakába varrni?"
Pár szerelvény, 10 váltó, állomáson fékezés, fények, alakjelző, terep világítás, vagonok vezérlése (világítás ilyesmi).
Ha nem teljesen automatikus az üzem azt nem bánom, végül is én játszom.
Lapozás       3/7    
Frissek
  2024. Jún, 20. Csü
21:31:26
  Jelenleg 55 fő olvassa az oldalt
Hirdetés