|
Kezdő modellező
|
Témaindító: HitMen476, idő: Nov 22, 2012
Témakörök:
|
|
(#10941) HitMen476 hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 22, 2012 |
|
Sziasztok. Kezdő modellező vagyok, egyelőre csak érdeklődni szeretnék olyan témában hogy tude valaki olyanban segiteni hogy 1:32-es arányban milyen árban lehet modelleket kapni, és hogy egy tőbb szintes terepasztalon milyen szögben emelkedhet a sinpálya hogy kissebb súlyt is fel tudjon húzni mondjuk egy H0-ás méretarányú mozdony! Előre is köszi! |
(#10942) BR01TT válasza HitMen476 hozzászólására (#10941)
|
Válasz •
|
Nov 23, 2012 |
|
Szia!
Valamit nem értek?
Mert a H0 az 1/87
1 az a 1/32 azért ezek elég távol vannak egymástól.
A Merklin-nek vannak 1/32 modelljei szép számmal, de csillagászati áron.
Azt nem árt tudni a méretéről hogy egy BR 44-es 710mm hosszú. 2007 katalógusban a fűthető kivitel ára 2999 euró!!
De egy digitális kezdő készlet is 899 euró !
Biztos van olcsóbb dolog is de ez a méretarány , ami egyébként 45mm nyomtávolságú ( a HO 16,5mm ) itt azért az árak felső határa a csillagos ég.
Csak nem vagyok biztos benne , hogy pont erre a méretre gondoltál? De bár mi meg eshet.
Gyönyörűségek vannak ebben a méretben is. |
(#10943) HitMen476 hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 23, 2012 |
|
Tudom hogy a két méret (1:32 és az 1:87) távol vannak egymástól! Az árak miatt valószinű marad a H0! Csak nem tudom hogy kültéri sinpárokat lehet-e kapni. Mondjuk szerintem lehet csak én nem találtam sehol! |
(#10948) BR01TT válasza HitMen476 hozzászólására (#10943)
|
Válasz •
|
Nov 23, 2012 |
|
Szia!
Már hogy H0-ás kültéri síneket?
Na én a yutubon találkoztam már Angol modellezőknél
16mm nyomtávval kerti vasútként.
De hogy az valóban kültéri használatra tartósan jó e?
Mert ügye adná magát az ágyazatos sín, de az UV sugárzás , csapadék, stb.
Nem tudom miböl gyártják a mostani H0 ás síneket?
De ha a sínszál rozsdamentes anyagból van (45mm van ilyen) akkor már csak a műanyag tartóssága (UV állósága ) a kérdés?
És az a terved, hogy a kertbe szeretnél H0-ba vasutat?
Nem olyan rossz ötlet, de mindenféleképpen , ne a talajszintre tedd! A yutun találsz különböző megoldásokat erre.
Már csak a megfelelő sínanyag megtalálása a cél?
Azért szólj ha megtaláltad a forrást. Már csak kíváncsiságból .
|
(#10953) BR01TT válasza HitMen476 hozzászólására (#10943)
|
Válasz •
|
Nov 23, 2012 |
|
Megkérdeztem a fiúkat az LGB topikon. Ott azért mindenféle kültéri vasút előfordul nem csak LGB.
Ők bizton tudni fogják, van e ?
De látogass el arra a fórumra is, és ha meg jön a válasz akkor közvetlenül tudsz értesülni a beszerzési forrásról.!
De ha van ötletük szívesen átírom ide. |
(#10954) etwg válasza BR01TT hozzászólására (#10942)
|
Válasz •
|
Nov 23, 2012 |
|
Ettöl sokkal olcsobb 1-es méretü modellek is vannak, még valodi gözre is.
pl.
REGNER
vagy
HIELSCHER
Nekem mind a két gyártotol van és jól beváltak.
|
(#10955) BR01TT válasza etwg hozzászólására (#10954)
|
Válasz •
|
Nov 23, 2012 |
|
Az biztos. A Merklin az egyik leg drágább. |
(#10963) etwg válasza BR01TT hozzászólására (#10955)
|
Válasz •
|
Nov 23, 2012 |
|
Nem okvetlenül, de tény, hogy nem olcsok a modelljei. |
(#10978) HitMen476 hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 23, 2012 |
|
Köszönöm a hozzá szólásokat! Persze nem a földre terveztem hanem töltésre szeretném épiteni hogy ezt miből érdemes meg csinálni az a másik kérdés! Amint tudok újat irom ide!! LGB-nekvan valami hivatalos oldala??? |
(#10981) BR01TT válasza HitMen476 hozzászólására (#10978)
|
Válasz •
|
Nov 23, 2012 |
|
|
(#10984) deka hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 24, 2012 |
|
Sziasztok!
Az alábbi modelleket egy régi raktár bontásánál találtam. El szeretném adni de nem tudom mekkora az értéke.
http://www.kephost.com/view3.php?filename=a1_2012_11_24_n6c2nghihn.jpg
http://www.kephost.com/view3.php?filename=a1_2012_11_24_il5g6hocvm.jpg
http://www.kephost.com/view3.php?filename=a1_2012_11_24_d5rjq7eos5.jpg
http://www.kephost.com/view3.php?filename=a1_2012_11_24_yzznp2yl1v.jpg
http://www.kephost.com/view3.php?filename=a1_2012_11_24_3228vs3007.jpg
http://www.kephost.com/view3.php?filename=a1_2012_11_24_xf8ln9nv1g.jpg |
(#10998) BR01TT válasza HitMen476 hozzászólására (#10978)
|
Válasz •
|
Nov 25, 2012 |
|
Hali !
Akár ilyen is lehet, nagy kaland hát kisebb méretarány (HO) szaladgál rajta
Bővebben: Link
Bővebben: Link
Ez a második egy nagyon prózai megoldás, de vannak jobb példák bőven. R. |
(#11013) HitMen476 hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 26, 2012 |
|
A H0 (1:87) méretarány tökéleteslesz! Már csak az a kérdés hogy súlyal mekkora emelkedőn bir fel menni!?!? |
(#11077) BR01TT válasza HitMen476 hozzászólására (#10941)
|
Válasz •
|
Nov 27, 2012 |
|
Hali!
Nézd meg mit találtam. (árat ne). Már csak hogy mik vannak?
H0 fűthető kivitelbe. Bővebben: Link
|
(#11086) sunocske válasza BR01TT hozzászólására (#11077)
|
Válasz •
|
Nov 28, 2012 |
|
Igazából ahogy nézem, semmivel se drágább, mint egy Roco gőzös. Mondjuk nem is egy kategória... |
(#11087) BR01TT válasza sunocske hozzászólására (#11086)
|
Válasz •
|
Nov 28, 2012 |
|
Na csak azért raktam fel, mert TitMen476 fejébe megfordult az a gondolat, hogy H0 méretben csinálna kerti vasutat ha talál megfelelő sín anyagot.
Nekem meg tetszik az ötlet, így a vontatót már sikerült is megtalálni (esetleg).
Hát persze,...............egy Roco gőzössel nem versenyezhet , de más is a "játék" lényege.
|
(#11090) etwg válasza BR01TT hozzászólására (#11087)
|
Válasz •
|
Nov 28, 2012 |
|
Idézet: „H0 méretben csinálna kerti vasutat ha talál megfelelő sín anyagot.”
Erröl az ötletröl a leggyorsabban lebeszélnék mindenkit. Csapnivaló a müködés és örökös gondok kisérik az ilyen probálkozásokat. (Más forumokon olvashatsz mennyire bizonytalan a H0 terepasztal müködése belsö - majdnem optimális - keretek között. Ezek a gondok hatványozódnak a szabadban.)
Valojában egyedül ami megy, az a valodi gözmozdony (Hielscher, Hornby), és néhány akkus mozdony. A sintáplálás csak nagyon rosszul müködik, inkább sehogyan. Az általános környezeti hatások legalább 4x jobban érintik a H0 vasutat mint pl. a te LGBs vasutadat, (és azt is gyakran orákig kell tisztitani, rendbe rakni egy hosszabb üzemszünet után). |
(#11094) BR01TT válasza etwg hozzászólására (#11090)
|
Válasz •
|
Nov 28, 2012 |
|
Hali!
Hát gondolom az érintett is olvassa amit írtál.
Az Angolok azok előszeretttel használják az aksis hajtást, ezért lehet náluk elég sok H0 a szabadba.
Persze ezeket csak a viedoikról látom. |
(#11095) BR01TT válasza etwg hozzászólására (#11090)
|
Válasz •
|
Nov 28, 2012 |
|
Még egy dolog merült fel bennem.
Miért olyan bizonytalan a H0 müködése?
Nekem a TT asztalon semmi exra gondom nincs. Igaz Tillig sineken. Az íves váltók néha makrancoskodnak, semmi egyéb. |
(#11101) HitMen476 hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 28, 2012 |
|
Amire én gondoltam! Azok villany és dizel mozdony H0-ás másai! Am egy haveromtól hallottam hogy villany mozdonyból már van olyan ami a felső vezetékről szedi az áramot, az aksis megoldás nem rossz! Rc modellekben (traktorok, rakodok, stb,) sok az akkumulátoros és nagyon jól mennek! Nekem elég érdekes és nehéz megoldásban gondolkodok! De mire ehhez megfelelő cuccot gyártanak az még lehet hogy évek kérdése!!! |
(#11104) HitMen476 hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 28, 2012 |
|
Na a végét *** meg fogalmaztam!!!
A lényeg! Amit én elképzeltem az egy költéri, alagutas elég bonyolult megoldás lesz! Ha egyáltalán meg lehet csinálni!!
EJNYE! |
(#11105) etwg válasza BR01TT hozzászólására (#11095)
|
Válasz •
|
Nov 28, 2012 |
|
A sinek a szabadban jelentös környezeti hatásoknak vannak kitéve, és néhány nap alatt megjelenik rajtuk a patina (ami itt kevésbé jotevö, mint a belsö terepasztalokon.). A patina ugyanis (oxid) nem vezeti az áramot, a sárgaréz /alpaka sinek sem állnak nagyon ellen, az elöbbin zöldes lesz az oxid a másikon meg szürke.
Ehhez jön a H0 modellek kis tömege, és bizonyára te is észrevetted, hogy a nagy LGB modelleken a kerekek mellett mindig ott az áramszedö papucs (és az nem disznek van ott). Ennek az a feladata (többek között), hogy csiszolja a sinek felületét - amit a kerék nem tud. A H0-ban ilyesmi igen nehez kivitelezhetö (Halmai fivérek probálták hajdanán N-es mérteben két srég wolframszállal elérni ezt az effektust).
Nos ez mind hiányzik a H0 modellröl, amikor az kimegy a kertbe. Mi az 1-es modelleknél is ugy oldottuk meg a feladatot, hogy egy szép dizelmozdonyt megtömtünk akkuval, ami magával huz egy tisztitokocsit azon meg egy smirglidarab van - ezzel járjuk be a pályát a vonatozás elött. (Egyesek hasonlo vonatokat rendszeresen járatnak a többi között). A lényeg az, hogy ne a sinböl vegye az áramot. Az egyik barátom ugy alakitotta át a mozdonyt, hogy az a sinböl kapja a világitás, de a motorok az akkuról mennek, igy a lámpákon látni mikor tiszta a sin.
Ehhez jönnek még olyan csalafintaságok mint a váltok állitása (stb.), ill. a nyelvek áramellátása. Ahogy az a H0-ban ki van alakitva ritkán megy jól a szabadban (még ebböl a szempontból a 3 sines Märklin egészen megbizhato). Sok H0 váltoban vannak olyan rejtett lyukak, üregek meg egyebek, ahol szivesen megáll az esö, az meg megköti a port (besárosodik), és végül meg sem lehet pucolni, mert egyszerüen nem férsz hozzá.
Az egyik barátom kerti vasutján pneumatikus állitómotorokat épitettünk be (kis dugattyúk), mert az összes gyári elektromos motoros állitomü 2 tél után bedöglött. (Az LGB ebböl a szempontból a jobbakhoz tartozik az majdnem 10 évig müködött kint a kertben).
Szoval van sok megoldandó kérdés, arról nem is beszélve, hogy egy macska, menyét stb. maradványa a H0 modellekhez mérve komoly akadálynak számitanak, amit egy LGB vonat gond nélkül áttur (ha elfelejted elpucolni.).
De ugyanaz a gond a lehullott levelekkel a H0-ban még a tülevelek is gondot okozhatnak, a nagyoknál meg ezt észre sem veszed.
Szóval nem kis kihivás lenne egy ilyen pálya. |
(#11110) BR01TT válasza HitMen476 hozzászólására (#11104)
|
Válasz •
|
Nov 28, 2012 |
|
Csak akarni kell! Mindenre jut idő előbb utóbb. |
(#11111) BR01TT válasza etwg hozzászólására (#11105)
|
Válasz •
|
Nov 28, 2012 |
|
Azt hiszem igazad van.
Nálam azért a kutyák szeretik a síneket megtisztelni.
Néha robbantani kell az anyagot
Szegény H0 gépnek esélye se volna. De Stanci se biztos hogy megbírkózna vele. |
(#11138) HitMen476 hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 29, 2012 |
|
Sokkal okosabb lettem! Am vasiparis szakmám van igy az oxidokkal tisztában vagyok!!! Mondjuk sav álló acél sinekkel gond nem lenne! Az állatos gondokat meg tudjuk oldani villany pásztorral 24-48V-al aztán majd leszoknak róla! Idő majd lesz csak komoly cuccok kellenek meg pénz! |
(#11139) BR01TT válasza BR01TT hozzászólására (#11111)
|
Válasz •
|
Nov 29, 2012 |
|
Mondanom se kell , állandóan a pályát felügyelik.
Ha áram van a sínben , tényleg kevésbé kedvelik, de ....egyébként itt a példa. A váltók üzemen kívül ezért is vannak letakarva, meg a sok apró kavicsot ne hordják rá. |
|
(#11140) BR01TT válasza HitMen476 hozzászólására (#11138)
|
Válasz •
|
Nov 29, 2012 |
|
Az LGB topikon a "marslako" ilyen rozsdamentes anyagból készült sínekből építkezett.
Ő el tudja mondani a vele kapcsolatos tapasztalatait.
és állítólag "relatíve olcsó" az LGB-hez képest.
Igaz úgy tudom az egész sín anyagját egyszerre rendelte meg. Tudomásom szerint Angol illetőségű a cucc. |
(#11143) HitMen476 hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 29, 2012 |
|
LGB valamiért nem tudtam regisztrálni.... Am a sinekben lévő áram el veszi a kedvüket a szemétkedéstől az tuti! Viszont a letakarás tetszik! Olcsó és jó megoldás!!! |
(#11144) BR01TT válasza HitMen476 hozzászólására (#11143)
|
Válasz •
|
Nov 29, 2012 |
|
|
(#11156) etwg válasza BR01TT hozzászólására (#11140)
|
Válasz •
|
Nov 29, 2012 |
|
Hát ha valodi roszdamentes acélsíneket használt, akkor azok ritkán olcsobbak az LGB-töl.
Ime ez a kerti pálya is abból van. Svájci sinanyag 25 év garanciával. |
|
(#11159) HitMen476 hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 29, 2012 |
|
25 év garancia??? Váltokra is??? |
(#11160) etwg válasza HitMen476 hozzászólására (#11159)
|
Válasz •
|
Nov 29, 2012 |
|
Azt állitják.
(Amugy már vagy 10 éve áll - a kép kb. 6-éves, amikor átépitette a barátom) |
(#11165) HitMen476 hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 30, 2012 |
|
Akkor az télleg karaj anyag lehet!!! Ha váltó is birja (a megfelelő karbantartás mellett) akkor érdemes berüházni!!! A váltó elektromos gondolom! |
(#11166) etwg válasza HitMen476 hozzászólására (#11165)
|
Válasz •
|
Nov 30, 2012 |
|
Irtam korábban, hogy az elektromos meghajtas kidöglött igy pneumatikusra épitettük át. (vékony müanyagcsöveken fujjuk a levegöt a helyi kis hengerekbe amik álltják a váltót).
Az egész berendezéshez egy gyár felszámolása kapcsán jutottunk, ahol ezek a hengerek vezérelték a gyártosor bizonyos részeit. Mi ezeket szépen kiépitettük mielött elvitték volna az egészet az ocskavastelepre. (Amugy nem lett volna olcso mulatság). |
(#11168) etwg válasza etwg hozzászólására (#11166)
|
Válasz •
|
Nov 30, 2012 |
|
Igy néz ki egy mai modern dugattyú (mi ennek a nagyapját használtuk az egy kicsit eltér ettöl és kisebb benne a dugattyú.)
Dugattyu |
(#11170) HitMen476 hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 30, 2012 |
|
Egy szett kb 120 Euro de gondolom ez édeskevés!!! Pneumatika nem roszz megoldás!!! Meg bizhatobb mint az elektronika!!! |
(#11173) etwg válasza HitMen476 hozzászólására (#11170)
|
Válasz •
|
Nov 30, 2012 |
|
Kb 1/4-ért is lehet venni (ha nem tartasz igényt ilyen profi kivitelre), vagy alkalomadtán ipari maradékhoz is hozzá lehet jutni (ujjonan is, meg használtan is - mi is igy jutottunk hozzá). |
(#11201) HitMen476 hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 3, 2012 |
|
Persze ipari maradékból, vagy ha nagyon kell az új is jó!!! |
(#11208) BR01TT hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 3, 2012 |
|
Hali!
Lehet variálni a sínrendszerek között.
Már mint hogy mit rakjon le az ember.?
Ez is egy lehetőség.
Bővebben: Link
Azt nem tudom hogy árban ez mennyire megfelelő? |
(#11209) etwg válasza BR01TT hozzászólására (#11208)
|
Válasz •
|
Dec 3, 2012 |
|
OFF:
Jo lenne, ha használnátok a válasz gombot, mert igy a fene sem tudja majd követni a beszélgetést. )
ON
Lehet elvileg kombinálni, de néha marha rosszul néz ki (LGB + 1-es méret - akár egy keskenynyomközü sin követné a 65kg/m-es sinet a nagyvasuton.... )
Amugy üzemi szempontból többnyire nincs gond. Idövel meg amugy is sor kerül ilyesmire, ha nem tudsz eredeti sint szerezni, és mégis ki kell valamit cserélni vagy kiegésziteni a pályát. Mi is nemrégen cseréltünk egy Hübner ( ) váltot egy házi gyártásura - sajnos a geometria nem azonos, igy vagy 10 cm-rel hosszabb az uj váltó, de legalább egyforma a sinszál. |
(#11213) BR01TT válasza etwg hozzászólására (#11209)
|
Válasz •
|
Dec 3, 2012 |
|
Igazándiból nem úgy gondoltam, hogy felváltva használni.
Inkább aki kezdi annak ötlet egy másik sínrendszer, és variálhat (dönthet) melyiket építi be. Mit rak le?
Biztos nehéz dönteni, mert sok szempontot kell figyelembe venni. Főként aki most kezdi.
Nekem TT-be volt egy ideig vegyes (kalap-Tillig) De nehézkesen ment mindíg a betoldás.
A végső megoldás pedig a teljes csere lett.
Na de ez egy más történet.
A kertbe nem hiszem , hogy ilyen gondom lesz, de ki tudja?
Itt most 40 cm leküzdése 10-11 méteren a "gondom" tavaszra. Persze úgy hogy hely is maradjon a kertbe.
|
(#11232) heki17 hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 3, 2012 |
|
sziasztok
kezdő modellező vagyok, vagyis leszek
az a kérdésem, hogy egy váltó hogy működik, mit kell vennem hozzá
koszi |
(#11233) etwg válasza heki17 hozzászólására (#11232)
|
Válasz •
|
Dec 3, 2012 |
|
Menj ki egy állomásra és ott nézelödsz, szerintem könnyebben rájösz mint itt egy féloldalnyi meséböl.
A válto vételéhez elöször a váltot kell megvenni, a többire meg magad is rájössz.
|
(#11234) Váltógyártó válasza heki17 hozzászólására (#11232)
|
Válasz •
|
Dec 3, 2012 |
|
Itt olvasgass:
booci.hu
A rocket-modell oldala valamiért nem megy, de ott is van egy jó leírás.
Ha kicsit konkrétabban kérdezel, akkor én is segítek, de amit itt kérdeztél, arra oldalakat kéne válaszolni.
Venni állítóművet kell hozzá. |
(#11235) heki17 válasza etwg hozzászólására (#11233)
|
Válasz •
|
Dec 3, 2012 |
|
köszi.... azt tudom, hogy a valóságban hogyan működik , csak azt nem, hogy a modellnél hogy. a váltó megvan, most kell hozzá egy váltókapcsoló - na ezt nem tudom, hogy milyen, mivel sok fajtát találtam - és ahhoz még kell dekóder is? |
(#11260) Frankye moderátori
hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 5, 2012 |
|
Kedves új fórumtagok!
Megkérlek Benneteket, hogy a helyesírás szabályaira figyeljetek, kerüljétek a vulgáris szavakat, és legfőképpen olvassátok el a Fórum Szabályzatát! |
(#11303) HitMen476 hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 6, 2012 |
|
Azért bárki bármit mond ez a modell vasútazás nem könnyű ”sport„! Méret arányok, márkák, megoldások tucatjai! Igazán érdekes és sok ki kihivást fel vonultató, hobbi!! Ezért tetszik ez az egész! |
(#11304) csíkosháTTú válasza HitMen476 hozzászólására (#11303)
|
Válasz •
|
Dec 6, 2012 |
|
Mielőtt elkezded kinyitni a pénztárcádat, egy tanács:
Nézd meg, hogy mennyi helyed van erre a hobbira! Utána azon gondolkodj el, hogyan lehet az elképzeléseidet megvalósítani a rendelkezésre álló helyen?
Ha ez a kettő meg van, akkor jöhetnek a részletek! |
(#11346) HitMen476 hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 8, 2012 |
|
Hátt igen ez még kiderűl!! D nem egy pénztárca kimélő hobby! Mondjuk melyik hobby az??? |
(#13620) Foltosfoxi hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 5, 2013 |
|
Sziasztok!
Én is elég kezdő vagyok a vasútmodellezésben. A sinrendszerel kapcsolatban lenne kérdésem. Van egy terepasztalom, Piko sinekkel ( Analóg). Ezt szeretném digitalizálni, és a Roco digitális szettjét néztem ki magamnak. Kérdés: Hozzá lehet e illeszteni a meglévő sinrendszerhez ezt a digitális szettet, vagy muszály hozzá venni ( Geoline sinrendszert) ? Barkácsolás, forrasztás, vágás, stb. jöhet.
|
|
|
2024. Okt, 10. Csü 13:43:45 |
|
Jelenleg 11 fő olvassa az oldalt |
|
|