|
Alkatrészekről, javításokról tanácsok, tippek
|
Témaindító: cs.csaby, idő: Júl 22, 2010
Témakörök:
|
|
(#71295) psl2003 hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 13, 2025 |
|
F.1 Jelzési utasítás
https://www.mavcsoport.hu/sites/default/files/upload/page/f.1._sz._jelzesi_utasitas_1-_4._mod._egyseges_szerkezetben_2023.04.01-tol_hatalyos.pdf
129-134.old
Szerintem nagyjából egyértelmű.
Ami nekem nem egyértelmű, hogy -én- ebben csak kötelező jelzéseket látok, tiltottakat nem. Tehát ha valami véletlenül vagy valamilyen egyéni megfontolásból megtalálható a járművön, az nem biztos, hogy szabályellenes is.
Valamint láttam már vaspályán járművet úgy jönni, mintha menne és úgy menni mintha jönne. Már nem emlékszem, hogy villamos volt-e vagy motorvonat. Ez egyértelmű feledékenység volt. |
(#71296) psl2003 válasza klimas hozzászólására (#71290)
|
Válasz •
|
Feb 13, 2025 |
|
Ha éppen vonatra állt, akkor az tolató menet volt. Lásd mint fent. |
(#71297) psl2003 válasza Gabi hozzászólására (#71289)
|
Válasz •
|
Feb 13, 2025 |
|
Ez nem arról szól, hogy a masiniszta mit tart jobbnak, hanem hogy az F1 utasítás mit határoz meg. A kérdés ilyen esetben csak annyi, hogy mozdonyvonatként közlekedik a jármű, vagy tolatási menetként. Ha mozdonyvonatként, akkor van a két vörös fény hátul, ha műszakilag lehetséges, vagy(?) a két zárjelző tábla. Ha se vörös fény se táblák és elől-hátul egy - vagy két egymás melleti - fehér fény világít, akkor tolatási menetről van szó. Viszont a két-két fehér fényt elől hátul én még csak egyetlen egyszer láttam használni több évtizednyi vonatbámulás során. Általában indig egyet-egyet alkalmaznak elől-hátul. |
(#71300) csíkosháTTú válasza psl2003 hozzászólására (#71297)
|
Válasz •
|
Feb 13, 2025 |
|
Kivéve, ha a 480-n bekapcsolva marad a két alsó fényszóró, és szépen világítja is telibe az első kocsi homlokfalát a mozdony mögött. De sok IC-t láttam így kiindulni Köki-ről!
Mindegy, az ilyen egyéretelmű, hanyagságból bekapcsolva maradt lámpákat nem kellene modellüzemben is alkalmazni. |
(#71301) csíkosháTTú válasza klimas hozzászólására (#71290)
|
Válasz •
|
Feb 13, 2025 |
|
OFF
Idézet: „Minap büszkélkedtek a médiában a bérelt (mert úgy ócsóbb, nem újat venni) Vectronnal .”
Közgazdasági alaptétel, hogyha egy termelő eszköznek az öt éves bérleti/lízing díja kb. megegyezik a vételárával, akkor azt nem béreljük/lízingeljük, hanem megvásároljuk.
Ez egy közgazdasági alaptétel, még én is tudom, pedig csak egy mikrovállalkozást vezetek.
Kíváncsi lennék pár dolgora?
- Ugye L. J. nagy tudású miniszterünk egy tollvonással lemondta a MÁV Vectron beszerzését, ami kedvezményes áron volt a gyártótól, és ezek új mozdonyok lettek volna. Mennyi volt az ár?
- A vadonat új Vectronok helyett inkább bérelünk 20+ éves francia csodákat, és használt Vectronokat. A francia vackok ára nem is érdekes, de kíváncsi lennék a használt Vectronok éves bérleti díjára! Hogy jön ki a fentebb vázolt matek? Nem lett volna jobb megvenni az új Vectronokat, vagy a használt Vectronokat?
De ezt ne folytassuk itt.
ON
|
(#71302) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#71301)
|
Válasz •
|
Feb 13, 2025 |
|
Egy kis aproságban nem vagy képben. Egy lizing üzlet folyó kiadást jelent, de nem jelent növekedö vagyont a cég könyveiben. Szoval ha megveszed a mozdonyt növeled a cégbe befektetett tökét ami rossz hatással van az üzleti eredményekre. Azaz ahhoz, hogy egy 3-4 €millios mozdony, ha a cégé, akkor ennyi befektetett pénzért tudod biztositani a szolgáltatást, ha bérled akkor csak az arra idöre számitott bérleményért, azaz sokkal jobb a cég hatásfoka.
Emlékezzünk csak a dicsö 2007-es évre amikor az ÖBB eladta az egész jármüparkot a Lehmann banknak és azonnal vissza is bérelte, mert banknak nem volt 100 méter vasutja sem  ), azaz a vonatok ugyanugy jártak mint pár nappal elötte a sogoréknál, de az ÖBB kiadásai csak bérlemények voltak.
A baj 2009-be következett be, amikor a Lehmann bank tönkrement és az exekutor immár a Lehmann vagyonát foglalta le, azaz az ÖBB néhai tulajdonát.
Szerencsére nem kellett leállitani Ausztriában a vasuti forgalmat, de ha igaz, az ÖBB drágábban volt kénytelen visszavenni a jármüveit mint amennyiért eladta.
De nézd meg a csillogo irodaházakat oda meg a legnagyobb multik is csak bérlöként költöznek be, az eszük ágába sincs azokat megvenni.
Azt hogy lemondták a Vectron szerzödést, azután amit a Siemens csinált Pakson, csak a legbarátibb lépés volt. Dollármilliárdokra kellett volna a céget perelni.
Ami az uj jármüvek vételével jár az a nem kis karbantartási szerzödés, amit valoszinüleg a jármü haláláig kell fizetni ( de minimum 10-20 évig). Pl emiatt adja el a DBAG a 17 Stadler Kiss jármüveket az ÖBBnek, mert azok karbantartására a bécsi Stadlernek van szerzödése ( mert ezeket eredetileg a WestBahnnak gyártották). Azaz a német szerelvényeknek is Berlinböl meg Stuttgartból Bécsbe kellett járni rendszeres karbantartásra.
Valoszinü az Alstom mozdonyokra már nincs ilyen szerzödés, vagy azt meg lehetett változtatni és az sincs kizárva, hogy erre a magyar mühelyek és szakemberek kaptak lehetöséget..
Amugy jelenleg már az nagy teljesitmény, hogy használt jármüvekhet lehet jutni. Elképesztö hiány van Europában a mozdonyokbol meg a személyvonatokbol. Az ÖBB is már az ocskavastelepekröl szed össze valami mozgathato járgányt. Az ujra 4-5 évet kell várni.
|
(#71305) Gabi válasza etwg hozzászólására (#71302)
|
Válasz •
|
Feb 14, 2025 |
|
Sajnos az általad felvázolt képet egy-két dolog jelentősen más megvilágításba helyezi. Amit mondasz, az lehetséges, hogy úgy van gazdasági és pénzügyi szempontból, de nem itthon. Tapsolhatsz, hogy ügyes a lézeres, de rajtad kívül mindenki sejti / tudja, hogy miért is történnek úgy a dolgok, ahogy. Ezek nem gazdasági kérdések, hanem politikai jellegűek.
Üzleti eredmény, cég hatásfok? Máv esetén?
|
(#71307) tumikas válasza etwg hozzászólására (#71302)
|
Válasz •
|
Feb 14, 2025 |
|
Amiről beszélünk az nem lízing hanem egyszerű bérlet, több cégen átfolyatva. |
(#71308) etwg válasza Gabi hozzászólására (#71305)
|
Válasz •
|
Feb 14, 2025 |
|
Sajnálatos modon szinte egész Europában igy megy, csak megint valaki a “magyar utat” keresgeli. A szlovák vasutak is lizingelik a Vectronokat.
S látom, hogy fogalmad sincs a könyvelésröl meg a kimutatásokrol az ilyen nagy cégeknél, de bátran kioktatsz bárkit.. |
(#71309) etwg válasza tumikas hozzászólására (#71307)
|
Válasz •
|
Feb 14, 2025 |
|
Meseld majd el mi a különbség, mert valoban van, de ezt töled szeretném hallani ha már vitába szálltál. |
(#71310) Antal Miklós hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 14, 2025 |
|
Uraim! Vasútmodelező Barátaim!
Kérlek Titeket, hagyjuk ki az oldalról a politizálást és a közgazdasági kitanítást, okfejtést,
inkább folytassuk a modellezést, ami a hobbink is.
Kérlek, hagyjuk a politizálást más oldalakra, legalább itt legyünk modellhűek!!! |
(#71311) tumikas válasza etwg hozzászólására (#71309)
|
Válasz •
|
Feb 14, 2025 |
|
Hogyha lízing lenne akkor a bérbevevő számol utána ÉCS-t, illetve megjelenik hosszútávú kötelezettségként is, egyelőre egyik sem jelent meg. Illetve a futamidő végén a bérbevevő tulajdonjogot szerezhet, na arról meg aztán végképp nincs.
Amire Te gondolsz azt szokták konyha nyelven operatív lízingnek hívni, csak hogy itthon ilyet nem ismer hivatalosan a PTK, helyette a tartós bérlet használandó. |
(#71312) Frankye moderátori
hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 14, 2025 |
|
Ahogyan Antal Miki is kérte, én is azt kérem, hogy a politikai és gazdasági kérdéseket privátban folytassátok! A fórumot hagyjuk meg a hobbinknak. |
(#71323) Frankye moderátori
hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 14, 2025 |
|
Ne kelljen még egyszer szólnom!  |
(#71601) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 29, 2025 |
|
Ugy hozta a sors, hogy több mint féltucat használt N mozdony került a tulajdonomba.
Sajnos a 6 mozdonybol csak egy müködött de az sem tul jol.
A mozdonyok szinte a piac minden gyártojátol kerültek hozzám.
Igy van Bachmann a amerikai gözös
NDKs Piko BR55
Roco V200
Fleiscmann E 103 villanymozdony
Minitrix nagy gözös meg egy kis tolato mozdony.
Külsö látszatra a két europai gözös volt a legfinomabb konstrukcio
A két mozdony vezérmüve nagyságrenddel finomabb mint a Bachmanné. Nekem a PIKOe tetszett leginkább.
Érdekes modon az N meretü mozdonyok javitása nem ritkán egy elképzelhetetlenül bonyolult orás munka, még akkor is ha mindegyikhez sikerült legalább rajzokat szerezni igy kb tudtam mi hogy van a modellben megépitve, mert sajnos elsö látásra ez nem nyilvánvalo. Mig az europai modellekben a kerékpárokat a keret also részének a bontásával ki lehet szedni a kinai mozdonyon a kereket ki kell huzni a keretben levö fogaskerekekböl. Azokhoz hozzájutni viszont reménytelen ( pedig mind el van repedve, ráadásul M0,3-s minöségü..
A Piko modell mechaniksilag sokkal durvánbbak ( M0,4-s fogaskerekek) viszont egy mezei kontaktus hibához is teljesen szét kell szedni a mozdonyt, es az összerakás nem leányálom a vezérmü 6 alkatrészét kell egyszerre a keret 2 oldalán levö hengerblokkba bedugni. A vezérmü csapágyait 0,5x1,2 mm-s szögecsek alkotják, ennyi idö után bizony már nagyon megkopva. Igy 4-t uj re kellett esztergálnom.
A hiba a motor alatt elrejtett kontaktus volt....
A nagy gözösre motorcsere vár. Sajnos a régi tulajdonosnak ugy látszik fogalma sem volt milyen finommechanikai csodával játszik.
Majd még folytatom - kepekkel. |
(#71602) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 29, 2025 |
|
Eddig nem igen érdekelt, de most látom, hogy a Roco teljesen feladta az N méretü alkatrész ellátást, pedig kellene ez az.
A BR215böl a fényvezetök szublimálodtak.
A szerencsétlen gözösnek teljesen hiányzik egy kereke. A tolatomozdonyban a szénkefék tüntek el. Érdekes a rugok meg annak.  |
|
(#71604) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#71602)
|
Válasz •
|
Ápr 29, 2025 |
|
A BR215-be a három fényvezető közül az egyik van a ROCO-nál: 91172 a cikkszáma. A másik kettő (91170, 91171) már nincs.
A két kis mozdonyhoz lassan 20 éve nincs már semmi. Azok javítása esélytelen, vagy vadászgatni kell hozzájuk donor modellt, amelyek hibái, hiányai jó eséllyel ugyanazok.
Egyébként az N-s mozdonyok azért eléggé nagyok. Mit szólnál egy Z-s V60-hoz? |
(#71606) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#71604)
|
Válasz •
|
Ápr 29, 2025 |
|
Van olyan is, de azokat még nem kellett javitgatnom.
Hol találtad azt a fényvezetöt? Nálam a Roco alkatrészkatalogusnak nincs N-s alcsoportja.
Megcsinálom a másik kettöt is. A gözöst meg nem sikerült szétszednem. ( leirásom sajnos egyikhez sincs). |
(#71607) acszoli válasza etwg hozzászólására (#71606)
|
Válasz •
|
Ápr 29, 2025 |
|
Old Pullman, ha fényvezető kell. Ott vettem 3 felé méretéből egy egy tasakkal. |
(#71608) etwg válasza acszoli hozzászólására (#71607)
|
Válasz •
|
Ápr 30, 2025 |
|
Az van nekem is sajnos ez egy idomalakú átlátszo müanyag oda nem lehet megbizhatoan fényvezetöt beépiteni a 6-7 hosszban négy 90 fokos sarok van. Lehet, SMD Leddel megoldhato, de annyira nem sürgös. A többi mozdonybol is csak 2 ben van világitás.
Kilogna a sorból.   |
(#71609) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#71606)
|
Válasz •
|
Ápr 30, 2025 |
|
|
(#71610) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#71609)
|
Válasz •
|
Ápr 30, 2025 |
|
Sajnos nekem nincs meg az Ersatzteilblatt, s nem is találtam. Igy könnyebb lett volna. ( van 2 vastag könyvem a ROCOtol de abban csak a H0 meg a H0-e modellek vannak. |
(#71611) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#71609)
|
Válasz •
|
Ápr 30, 2025 |
|
Ahhoz a kis gözöshöz nincs meg véletlenül az Ersatzteilblatt? Nem tudom hol lehet szétszedni. A hátulján látni hol van beakaszta, de mozdony elején valami még nem enged. |
(#71612) etwg válasza etwg hozzászólására (#71611)
|
Válasz •
|
Ápr 30, 2025 |
|
Közben kiderült az egy BR80-s mutánsa volt.( ezért olyan a száma). |
(#71632) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#71611)
|
Válasz •
|
Máj 5, 2025 |
|
Közben megtaláltam a modell Art. Nr-ét: 21009.
De már semmit sem hoz fel hozzá a ROCO honlapja. |
(#71633) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#71632)
|
Válasz •
|
Máj 5, 2025 |
|
Kösz, valahogy majd megoldom, nem akarom tönkre tenni a kasznit az eröszakos felnyitással
Kereket elvben tudok csinálni, ráadásul találtam azonos méretü abroncsot is. Csak ugy tünik mintha a kerék müanyag tengelyre lenne felhuzva és azzal együtt törött le. |
(#71819) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 20, 2025 |
|
A képen az indok, hogy miért ágálok én a folyasztószerek ellen. Ez egy ROCO E71 villanymozdony elektromos alaplapja. Most szedhetem ki, moshatom le, polírozhatom fel, és galvanizálhatom újra.
A gyantás forrasztóónt, és forrasztási gyakorlatot nem érdmes negligálni, és a tudást pótolni mindenféle kenceficével. Pláne, ha a tudás minimális gyakorlással elsajátítható. |
|
(#71822) diginewl válasza csíkosháTTú hozzászólására (#71819)
|
Válasz •
|
Máj 21, 2025 |
|
Tudod, mi a fura? Tavaly rászántam magam és vettem egy új RocoBr24-est (vagy valami hasonlót). Azaz új volt, de az is így nézett ki, meg a 20 éves BR57 Roco mozdonyom is ugyanígy. Ezeknél soha nem fogy el ez a savas cucc????  |
(#71824) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#71822)
|
Válasz •
|
Máj 21, 2025 |
|
Valakinek, valahol, valamikor tanítottak valamit, ami a forrasztástechnika világának egy szűk szeletében igaz (bádogos ipar, például), és ész nélkül alkalmazni kezdte az elektronikában is. Anno nálunk a boldog emlékű MALÉV tanműhelyben simán megbuktatták volna. |
(#71825) Antal Miklós válasza csíkosháTTú hozzászólására (#71824)
|
Válasz •
|
Máj 21, 2025 |
|
A Puskásban is bukás járt érte.
Csak a forrasztóón, a gyanta és az oxidmentes felület kell a jó forrasztáshoz, no és a forrasztandó munkadarab. |
(#71826) Lazsi válasza Antal Miklós hozzászólására (#71825)
|
Válasz •
|
Máj 21, 2025 |
|
Meg a hozzáértés... |
(#71827) klimas válasza Antal Miklós hozzászólására (#71825)
|
Válasz •
|
Máj 21, 2025 |
|
.... plusz megfelelő hőmérséklet! 
Anno a történelem homályában , Vim , némi türelmes dörzsölgetés , fenyőgyanta + denszesz oldat, kis ecsettel rákenve , a nyák tökéletesen forraszthatóvá vált. Utána denszesszel szépen le lehetett tisztítani.
Később jött az Akrilán lakk ....
|
(#71828) csíkosháTTú válasza klimas hozzászólására (#71827)
|
Válasz •
|
Máj 21, 2025 |
|
VIM...
Van itt egy cikk, amit Nagy Tiszteletű Moderátorunk segítségével jelent meg évekkel ezelőtt, abban is szerepel ez a "csodaszer"...
Bővebben: Link házi NYÁK készítés |
(#71830) klimas válasza csíkosháTTú hozzászólására (#71828)
|
Válasz •
|
Máj 21, 2025 |
|
Jó-jó, persze!
Flancoséknak már akkor is volt polírpapírjuk, a csórók meg dörgöltek a kőporos kéztisztítóval. Később azért volt fejlődés, VIM helyett ha jól emlékszem Flórasept(??) . Jaaaa! Meg csőtoll és Neolux festék nitróval hígitva ::  )) Az alá nem mart a vasklorid . A festék színe indifferens volt  |
(#71831) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#71828)
|
Válasz •
|
Máj 21, 2025 |
|
Egy gond szokott lenni ilyen forrasztott NYÁKoknál, hogy nem férsz mindenhova sem a VIMel sem a smirglivel. Ilyen esetben egy minifúróba ( maximum Dremel, de a kisebb jobb) befogsz egy réz rotácios drotkefét azzal a durva piszkot könnyü leszedni. Ha már tiszta akkor van ugyanilyen müszálas kefe is, azzal mindenhol csillogosra lehet fényesiteni a felületet, akár VIMmel is.
Ahogy nézem ez egy matuzsálemi modell, s nyilván azért hagyták igy, mert ott van az átkapcsolo. Amúgy a réz eléggé hajlamos rozsdásodásra - ez sincs kezelve a lapon. Ha más nem, befuttathatták volna onnal az egész lapot, akkor már az agressziv folyatoszer sem kezdhette volna ki.
A baloldali a müanyagszálas kefe a másik meg a réz. An olyan rézdrotokkal mint a baloldali.
|
|
(#71835) klimas válasza etwg hozzászólására (#71831)
|
Válasz •
|
Máj 22, 2025 |
|
Mielőtt réz drótozol , előtte mágnessel nézd meg , huncut tud lenni !  |
(#71836) etwg válasza klimas hozzászólására (#71835)
|
Válasz •
|
Máj 22, 2025 |
|
Tudom, ezért irtam. |
(#71869) klimas válasza etwg hozzászólására (#71836)
|
Válasz •
|
Máj 26, 2025 |
|
Mivel olvassák a fórumot olyan is akik nem feltétlenül jártasak a panelek tisztításában , minimum illő felhívni a figyelmet arra tényre, hogy az említett drótkorongok (jórésze) acéldrótból van és ez komoly sérülést is okozhat a fóliában.
Kíváncsi vagyok , ez a hozzászólás megfelel-e a kényes ízlésnek? |
(#71870) csíkosháTTú válasza klimas hozzászólására (#71869)
|
Válasz •
|
Máj 26, 2025 |
|
És azt se felejtsük el, hogy a nyomtatott áramkörök lemezein a rézfólia 35mikron "vastag". |
(#71871) klimas válasza csíkosháTTú hozzászólására (#71870)
|
Válasz •
|
Máj 26, 2025 |
|
Így bizony és ez a "vastagabb" fólia ..  |
(#71872) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#71870)
|
Válasz •
|
Máj 26, 2025 |
|
Nyilván addig kell csak csiszolni amig a kosz meg a korrozio tünik el és nem a hordozo kerül elö. ..
( elég sokat kell válogatni a szavakat, hogy mindenki megértse, de ha kell, akkor lehet gyakorolni egy NYÁK darabon....  ) |
(#71878) Antal Miklós válasza etwg hozzászólására (#71872)
|
Válasz •
|
Máj 26, 2025 |
|
Szeretném felhívni a figyelmét annak a modellező kollégának, aki ilyen eszközökkel nekifog a nyomtatott áramköri lap javításához, ha nagyon elvékonyítja a különböző csiszolási módszerekkel a vezető réteget, akkor azzal az ott maximálisan átfolyó áramot is korlátozza!
A "normál" 35um vastag nyák vezető rétegen, ha az 2,5mm vastag vezető rész, ott max 7,5Amper tud biztonságosan átfolyni.
Ha a nyákon lévő vezető szélessége csak 1 mm, akkor azon a vezető sávon csak 3,1A tud biztonságosan átfolyni.
Ha tovább "keskenyedik" a vezetősáv szélessége, pl: 0,5mm-re, azon már csak 1,5A biztonságos.
Tehát ha valaki nyaon szépen tényleg réz szinűre megcsiszolja, megtisztítja a vezető felületét, azzal a vastagsága is csökken, nem lesz meg a vezető keresztmetszet. az ilyen esetben érdemes vékony forrasztóón réteget felvinni a tisztítás után, vagy ha nagyáramú vezető - pl: motor áram - akkor a forrasztóónnal egy vékony huzalt is ráforrasztani, hiszen azzal is nő a vezető keresztmetszete..Ilyennel a szervomotor megahjtókban találkozik a szakember.
|
(#71879) etwg válasza Antal Miklós hozzászólására (#71878)
|
Válasz •
|
Máj 26, 2025 |
|
Rézdrot kefével vagy koronggal *** nem lehet nagyon elkoptatni a NYÁK rézfoliát, mert a két anyag keménysége általában egyforma söt a NYÁK lapon levö folia valamivel keményebb, mert azt nagyon vékonyra kell hengerelni.
Meg az embernek szeme is van, ha már ilyen munkára adja a fejét. ( elsösorban azt is meg kell nézni, hogy a szerszám valoban az aminek látszik vagy csak valamilyen rezezett drotkefe ) |
(#71880) klimas válasza Antal Miklós hozzászólására (#71878)
|
Válasz •
|
Máj 26, 2025 |
|
|
(#71881) Antal Miklós válasza klimas hozzászólására (#71880)
|
Válasz •
|
Máj 26, 2025 |
|
Szerencsére, nálunk és a modellmozdonyokban ilyen áramok nem folyhatnak, de nyákkal találkozunk lépten-nyomon más készülékekben is.
Mindíg gondoljuk át, hogy azon a vezető szakaszon mekkora áramnak kell folynia, meglegyen a megfelelő keresztmetszet.
De találkozhatunk ilyen problémáva l- nagyáramú áramkörben - a tápegységekben. Itt főleg az egyenirányító, és a pufferkondenzátor közötti szakaszoknál fordulhatnak elő ilyen áramok. Nemhiába a tápegységek belsejében az un. tele réz fóliát látunk.
|
(#71889) csíkosháTTú válasza Gabi hozzászólására (#71888)
|
Válasz •
|
Máj 26, 2025 |
|
Csak csendben, és halkan jegyezném meg a következőket:
A képen gyanta, és a teljesen feleslegesen használt folyasztószer savmaradéka által okozott korrózió látható.* Ezek eltávolításához én első körben benzines fogkefével vettem kezelésbe a felületet, majd a nyomtatot áramkör lecsupaszítása után (értsd: kiforrasztottam róla mindent) CIF súrolókrémmel, és egy szivaccsal lesúroltam, majd bő vizes öblítés után megszárítva, a Wolf Kft kémiai ónozójával "galvanizáltam". Aztán megcsináltam a helyet benne a ZIMO MX617 DCC dekódernek, és azóta visszakerült a mozdonyba, és a kis E71-es azóra vígan fut. Azt bevallom, hogy én használom az ilyen finom drótkeféket, de nyomtatott áramkörökre még eddig sohasem.
*: Az továbbra sem megy a fejembe, és nem értem, fel nem foghatom, hogy egy elvileg fémtiszta réz felületre a gyantán kívül mi a búbánatnak kell savas folyasztószereket használni, mint régen a bádogosok az ereszhez???!!! |
(#71891) klimas válasza csíkosháTTú hozzászólására (#71889)
|
Válasz •
|
Máj 27, 2025 |
|
Persze nem rossz dolog az a drótkorong, nem is erről van szó! Csak a nyák közelében még véletlenül sincs helye! Szerintem! |
(#71892) etwg válasza klimas hozzászólására (#71891)
|
Válasz •
|
Máj 27, 2025 |
|
Az attol függ milyen a kosz meg mi minden van rajta. A szerszámhoz tapasztalat is kell. |
(#71899) PikoDCC hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 27, 2025 |
|
Sziasztok!
Mai nap megkaptam ebayről egy használt, de jó állapotú BR 101 -es Roco 43741 mozdonyt, viszont sajnos út közben valahogy kaphatott egy nagyobb ütést a csomag, mert a belső hungarocell kinyomódott és letört két kürt is a tetején. Ez még nem lenne nagy gond feltétlen, nem annyira zavaró, viszont próba közben lettem figyelmes, hogy csak az egyik forgóváz hajt a másik meg se mozdul. Szétszedve láttam, hogy nem esett szét, viszont a kardántengely forog szépen és csatlakozva van, viszont a fogaskerekek tetején a spirál már nincs meghajtva. Jobban megnézve, a spirál tengelye sem mozdult már, de rajta az a gömb csukló szerű kis műanyag az forgott rendesen a kardántengellyel. Picit csavarhúzóval megmozgattam, akkor el kezdett hajtani szépen az a forgóváz is, viszont amint nagyobb sebességet ért el a motor felé csúszott a tengelyen és utána ismét nem mozdult. Ezzel mit lehetne kezdeni házilag, hogy hajtson rendesen?
Csatoltam két képet, a neten talált rajz alapján az a 11-essel jelölt kis műanyag rész mozog fel-le a spirál tengelyén.
szerk: felraktam egy videót is róla, itt csak picit mozdult most meg a spirál. Youtube
Előre is köszönöm! |
|
|
|
2025. Aug, 05. Kedd 10:36:44 |
|
Jelenleg 24 fő olvassa az oldalt |
|
|