Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Alkatrészekről, javításokról tanácsok, tippek
Alkatrészekről, javításokról tanácsok, tippek
Témaindító: cs.csaby, idő: Júl 22, 2010
Témakörök:

Lapozás       34/37    
(#68388) etwg válasza klimas hozzászólására (#68386) Válasz Okt 8, 2023
Nem adok tul nagy esélyt, hogy ilyesmit találsz. De esetleg nyaloka vagy vagy csokoládenyélből egy kis furogéppel meg reszelövel elég kielégitö alaku gömbfejet lehet reszelni.
Esetleg ha van közelben 3D nyomtato, azon percek alatt meg lehet csinálni az egész kardánt.
(#68389) Antal Miklós válasza etwg hozzászólására (#68388) Válasz Okt 8, 2023
Szia.

Ha 3D nyomtatásban gondolkodol, akkor egy kis segítség.
A hossza állítható.
Sok sikert.

Kardáncsukló.zip
 
(#68390) csíkosháTTú válasza klimas hozzászólására (#68386) Válasz Okt 8, 2023
Mihez kell kardán?
(#68392) klimas válasza csíkosháTTú hozzászólására (#68390) Válasz Okt 9, 2023
Utánam dobtak egy BR 218-296-2 PIKO /talán Expert/ piros Dieselt , nem ugrottam el az ára miatt. Az unokáknak "dilizni "jó lesz .... Amúgy karcmentes a kasztni, csupán a 4 ütköző szenderült jobblétre, de ez nem gond. Az egyik kardán hiányzik. A kardán mérete : a teljes hossz 17 mm , a végeken a golyó átmérője 3 mm. Február óta csak ígéreteket hallottam, hogy jön, meg van rendeleve stb.stb., a PIKO-nak van készleten a honlap szerint, az ár nem is érdekelne különösebben de a szállítási díj horror
Köszi a " Gyöngysziget" jó opció , megkeresem őket is !!!

Az előzményekhez : trafó menetszám ....én több mint 50 éve úgy számolom a szükséges menetszámot a hagyományos E-I vasmaghoz hogy : 50 / vasmag keresztmetszet cm2-ben. Az egy V-ra jutó menetszámot kapom, / a primert esetleg 1.02 felszorzom.../
(#68393) klimas válasza róbertke hozzászólására (#68387) Válasz Okt 9, 2023
Köszi az infót !
Én meg gyerekkoromban anyámnak segítettem a játékbabák gyártásában , a magyaros babák pártájához meg a mellényhez kelllett gyöngyöket fűzni.....sok ezer baba exportra ..... elmúlt....

Próba képpen veszek pár darabot, ha pl. Vinilfix-el vagy kloroform+plexi- vel ragasztható , akár megoldás is lehet.
(#68394) csíkosháTTú válasza klimas hozzászólására (#68392) Válasz Okt 9, 2023
Hobby kivitel, de mindegy, nem egy rossz modell. Van hozzá kardán.
(#68395) klimas válasza Antal Miklós hozzászólására (#68389) Válasz Okt 9, 2023
Köszönöm, a fiam nyomtat még nyomtatót is))) Ő is makettezik... Bólyai Makettklub aktív tagja/elnöke.
Átadom neki a fájlokat! Az anyagára valami infó van esetleg? A végelemkben van furat vagy az utólagos munkát igényel? A képekről nekem nem derült ki .
(#68396) klimas válasza csíkosháTTú hozzászólására (#68394) Válasz Okt 9, 2023
Köszönöm, jövő hét jó lehet összefutni? ?
(#68397) csíkosháTTú válasza klimas hozzászólására (#68396) Válasz Okt 9, 2023
Vagyok, folyamatosan...
(#68398) klimas válasza klimas hozzászólására (#68395) Válasz Okt 9, 2023
A furatra vonatkozó kérdésem storno
(#68399) Antal Miklós válasza klimas hozzászólására (#68395) Válasz Okt 10, 2023
Szia. Én PLA-val nyomtatok.
Szerintem modell méretben ez az anyag megfelelő.
Én, 0,2mm fúvóka (extrudert) használtam.
A golyós végében van furat: 2mm-es.
Ha a szeletelő programmal nyitod meg a file-t minden látszik, de a kevesebb támasz nyomtatásához a cardan_female -t fordítsd meg 180°-al.
(#68400) klimas válasza Antal Miklós hozzászólására (#68399) Válasz Okt 10, 2023
Köszönöm az infókat , mindent továbbítok a szakinak. Ha elkészült akkor "csak" össze kell pattintani a golyós-nem golyós végeket?
A hossz egyértelmű , ha kell, egyedi méretet lehet kialakítani.
(#68401) klimas válasza klimas hozzászólására (#68393) Válasz Okt 10, 2023
Sajnos a gyöngy nem járható út nekem, beszéltem az üzlettel , kiderült nekik csak üvegből készült termékeik vannak. Ennek átfúrása nekem problémás , úgyhogy ez így részemre zsákutca!
(#68402) Antal Miklós válasza klimas hozzászólására (#68400) Válasz Okt 10, 2023
Mielött összepattintod a gömbcsuklót, érdemes egy csepp müszerész zsírt, vagy vazelint rátenni, hasonlóan a kardánhüvelybe is tegyetek.
Az olajat a centrifugális erő kisodorja.

Ha igazán finom nyomatot szeretnél, a fúvókát cseréld le 0,3 vagy 0,2mm-re, de 0,4mm is szép nyomatot lehet készíteni.
Itt nagyon fontos a PLA-hoz megfelelő visszahúzási hossz és sebesség.
De ez a Cura-ban jól állítható. a 200-C°-t
inkább emeld, hogy szépen összeolvassza az egyes rétegeket.
Nekem így bevált!
(#68450) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Okt 16, 2023
OK, ez egy régi, N-es ROCO Hechtwagen, egy filléres holmi, de azért belőlem kiszakadt egy "Fluimucil", amikor megláttam...
Aki nem ismeri a reklámot: De mijééért?!

jajjj.jpg
 
(#68469) klimas hozzászólása Válasz Okt 19, 2023
Üdvözletem! A BR 218 mozgásképessé vált , hála a segítségnek. Viszont
ez a mozdony egy "fapados" verzió és arra vetemednék, hogy legalább egy 8 lábas dekoder helyet kialakítanék, gondolva a következő nemzedékre, akik a fejüket fogják majd ha meghallják az analóg szót Kérdésem , az aljzat mérete megegyezik egy síma 8 lábas IC foglalat méreteivel? A lábkiosztást lementettem , feltételezem ez egységes a különböző dekoder gyártóknál.

236.jpg

Pic #6.jpg
 
(#68470) klimas válasza Antal Miklós hozzászólására (#68402) Válasz Okt 19, 2023
Köszönöm az infókat , piszkálom a fiamat, hogy csináljon valamit ..... de ezek a gyerekek mindig mással vannak elfoglalva ( pl. a két potenciális makettező-modellező reménység unokával)
(#68471) csíkosháTTú válasza klimas hozzászólására (#68469) Válasz Okt 19, 2023
Igen.
(#68472) Antal Miklós válasza klimas hozzászólására (#68469) Válasz Okt 19, 2023
Szia. Bár én még mindíg analógba üzöm az "ipart"de akármelyik digitálisra előkészített mozdonyomat nézem, nem 8 lábú IC méretű a foglalat.
A 8 lábú DIL (dual in Line) ic-nél a lábak vizszintesen 2,54mm-re vannak, míg a felső sor az alsótól 7,62mm-re.
Viszont a dekoder foglalatoknál 1,27mm volt a távolság.
Ezt inkább a dekódergyártók oldalán nézd meg.
Ezt láttam a PluX22 oldalán!
(#68473) csíkosháTTú válasza Antal Miklós hozzászólására (#68472) Válasz Okt 19, 2023
Amit a kolléga beszúrt két képet, azon az NEM652 szabvány szerinti csatlakozás látható. Annak a lábtávolsága 2,54mm, és 2 sorban 4-4 lába van.

Amit Te említesz lábtávolságot, vagyis a fentiek felét, az 1,27mm.
Ez a szabványos lábtávolság a következő csatlakozásoknál:
- NEM651 (hat lábú eg sorban)
- NEM658 (az összes PLUX. 22-es esetén 1*11 és 1*10 láb két sorban)
- NEM660 (MTC21 1*11 és 1*10 láb egy sorban, csak másképp, mint a PLUX)

Abba a PIKO BR218-ba bőven elegendő az NME652-es, és kényelmesebb is beszerelni a sima NEM652-t. A később kiadott verziókban gyárilag is ilyen van.
Hasonló ehhez.

Ja, még valami, habár a linken látszik: Az NEM652 dekóder csatlakozásnál nem a megszokott DIL IC tok van, mert a két sor között is 2,54mm a távolság, nem pedig annyi, ami az IC-k esetében, más elektronikáknál.
(#68474) klimas válasza csíkosháTTú hozzászólására (#68473) Válasz Okt 19, 2023
Köszönöm, tehát a megoldás a "normál " 2 x 4 -s 2,54-s tüskesor egymástól szintén 2,54mm-re
vagy a XVIII.k...... :
(#68475) tibi hozzászólása Válasz Okt 19, 2023
Üdv. Segitséget kérek, nincs meg valakinek a Fleischmann 4179, DB 50662 mozdonynak az alkatrész listája - az az Ersatzteilliste - ami a dobozban szokot lenni? Órákat kerestem a neten de nem kaptam meg.
(#68476) klimas válasza klimas hozzászólására (#68469) Válasz Okt 19, 2023
Itt van egy másik, teljesen kihasznált dekoder lábkiosztás . Ennyi nekem bőségesen elegendő , mármint a NEM 652(egyenlőre )

dekoder 2.jpg
 
(#68477) csíkosháTTú válasza tibi hozzászólására (#68475) Válasz Okt 19, 2023
Bővebben: Klikk ide!

Bocs, nem jó valamiért a link.
Beszúrtam a pdf fájlt!

Link is javítva.

4179_13344.pdf
 
(#68478) csíkosháTTú válasza klimas hozzászólására (#68476) Válasz Okt 19, 2023
Ez annyival több, hogy a 3. lábra (eredetileg az üres volt) kivezették a zöld vezetéket, vagyis az AUX1 tartalék funkciót. Pl. a ROCO gőzösökben, ha ilyen aljzat van, akkor a füstgenerátort lehet ide kapcsolni.
(#68480) tibi válasza csíkosháTTú hozzászólására (#68477) Válasz Okt 20, 2023
Ezer köszönet
(#68481) Frankye moderátori válasza csíkosháTTú hozzászólására (#68477) Válasz Okt 20, 2023
Az volt a gond a linkkel, hogy a http:// tag duplán szerepelt. Javítottam.
(#68486) csíkosháTTú válasza Frankye hozzászólására (#68481) Válasz Okt 20, 2023
Kössz!
(#68494) klimas hozzászólása Válasz Okt 21, 2023
Uraim! A TRIXX -ről egyáltalán és mint márkáról, gyártmányokról szeretnék véleményt kapni !
Valaki eladná a szerinte új, digitális hangos H0 VECTRON-jait....kb. 75%-s áron. (22283 villany -22281 diesel )
(#68503) klimas válasza klimas hozzászólására (#68494) Válasz Okt 21, 2023
TRIXX=TRIX
(#68519) tumikas válasza klimas hozzászólására (#68494) Válasz Okt 23, 2023
Nem rossz modellek, viszont nem véletlenül kerülnek ennyibe. Egy Piko/Roco Vectron sokkal szebb kidolgozású, illetve a hangdekóder ami benne van, sem egy túlzottan szofisztikált szerkezet. Viszont nagyon jó áron vannak, játékra alkalmasak.
(#68521) klimas válasza tumikas hozzászólására (#68519) Válasz Okt 23, 2023
Kösz az infót ! Nekem meg inkább játszani kellene.
(#68620) diginewl válasza diginewl hozzászólására (#67851) Válasz Nov 12, 2023
Végre összehoztam egy videót a pufferelt VT135 mozdonyaimról, no meg a betétkocsiról...

Számomra nagyon érdekes, hogy a lassú menet (10/128) mennyivel energiaigényesebb, mint a gyorsabb (30/128). Látszik a videón, hogy mennyivel tovább halad a mozdony nagyobb sebességnél.
VT135 puffer

Úgy érzem az 1 Farad nagy segítség, és pici kockázatú. Nincs benne akkora kapacitás, hogy vész esetén sokáig vinné a mozdonyt, viszont egy picit koszosabb pályán (igen azért előfordulhat ilyen ), vagy pont szerencsétlenül együtt következő műanyag szívdarabokon is szépen át közlekedik.
(#68621) etwg válasza diginewl hozzászólására (#68620) Válasz Nov 12, 2023
Elfelejted, hogy a kocsiban lendkerék is van, annak a hatása csak bizonyos fordulatszám felett jelentkezik. Lassu menetnél a lendkerék viszi el az energiát.
(#68623) diginewl válasza etwg hozzászólására (#68621) Válasz Nov 13, 2023
Nem vagyok ebben annyira biztos. Tény, hogy a lendkerék tárol energiát, de ez a jelenség megvan a nem lendkerekes motoroknál is. Nem véletlenül tettem 10-es fokozatra, és pont ez is volt a célom vele. A legtöbb videóban azt bizonygatják, hogy maxigázon megküldve milyen messzire megy mozdony pufferrel. Sosem oda kell a segítség, hanem amikor az állomáson lépésben settenkedik a mozdony.

A 10-es és esetleg 3-4-es fokozatokon kb. ugyanannyit megy a mozdony távolságra. A nagy ugrás valahol 15/20 sebességlépés körül van. Szerintem az is belejátszhat, hogy a motor vezérlés itt ebben az extrém alacsony fordulatnál, még szinte "darabos", azaz mindig éppen csak átbillenteni kell a motort, és ez fokozottabb energiaigényű, mint a folytonos, de kicsi noszogatás.

(#68624) etwg válasza diginewl hozzászólására (#68623) Válasz Nov 13, 2023
Nyilván, hogy egy mechanizmus beindulása mindig extra energiát igényel pl a motor amikor az asztalon állasbol indul. Az inditoáram sokkal nagyobb mint a névleges, ha most ehhez hozzáadod a fogaskerekek, meg a motorkocsi terhét meg a lendkereket összejön már egy komoly terhelés. Nem véletlenül teszteltek régebben a modelleket az indulo feszültségre. Sok modell bizony 5 volt alatt meg sem mozdult. A DCCben egy kicsit más a helyzet, mert a motor teljesfeszültségü impulzusokat kap, viszont a mechanikus akadály marad, azaz valahol mégiscsak megjelenik az az állapot amikor már a mozgási energia igénye kisebb mint amit a táp ad, azaz ilyenkor a modell már sima futásban van. Ez alatt a pont alatt a tápnak a veszteségeket kell leküzdenie, azaz több energiát kell a motorba adnia, mert az állo szerkezeti elemeket és azok surlodásait kell leküzdenie.
(#68767) jóskapapa hozzászólása Válasz Dec 23, 2023
Kedves nyugdíjas, és nem nyugdíjas klub tagok!
Az egyik unokámnak nagy szüksége volt egy vonatkerékre. Most meg nekem lenne rá szükségem, de hát az már elgurult. Ez egy 2,8-2,9 mm tengely vastagságú, 12,1 mm-es H0-ás, 1 vagy két oldalon szigetelt kerék. Az ötletekből már kifogytam. Ha valaki tudna ebben segíteni, nagyon hálás lennék érte.
Valamint, így év vége felé érve, áldott, békés, karácsonyi ünnepet, és boldog új évet kívánok mindenkinek.
(#68769) etwg válasza jóskapapa hozzászólására (#68767) Válasz Dec 23, 2023
Kedves kolléga azért jo lenne több informacio is pontosabban milyen kerékröl van szo. A 3 mm-s tengely meglehetösen matuzsálemi modellröl árulkodik. De legalább azt ird meg, hogy küllös vagy sima vagonkerékröl van szo. ( meg az is, hogy egy pár kell, vagy csak 1 darab).
(#68770) róbertke válasza jóskapapa hozzászólására (#68767) Válasz Dec 23, 2023
Kedves fórumtárs!
Tengelyhosszt kéne megmérni.
Milyen a tengely csapágyazása? Tűgörgős vagy netán henger alakú?
12.1 mm hol lett mérve? Futófelületen vagy a nyomkarimán?

A meglevő kerékről jó lenne beszúrni egy fotót.
(#68771) csíkosháTTú válasza jóskapapa hozzászólására (#68767) Válasz Dec 23, 2023
Sokat segítene, ha megírnád milyen modellbe kellene...
(#68783) jóskapapa hozzászólása Válasz Dec 26, 2023
Ez egy Mehano (Jugoszláv) négy tengelyen meghajtott mozdony ( S.N.C.F. 040.DE I) hajtókereke.
A tengelyen lévő kis fogaskerék 13 fogas, és 7,3 mm átmérőjű.
Fogaskereket, a tengelyre, úgy néz ki hogy sikerül találni.
A tengely vastagság 2,8-2,9 mm, valószínűleg a kopás miatt bizonytalan a mérés.A tengelyhossz 20,5 mm. kerék vastagság 2,7 mm.
A kerékátmérő 12,1 mm, a perem átmérője 14,2 mm.

IMG_20231220...jpg

IMG_20231222...jpg
 
(#68866) klimas hozzászólása Válasz Jan 10, 2024
Uraim! Keresek d =0,2 - 0,3 - 0,4 mm-s lakkozott/ forrasztható rézhuzalt. Eddig nem akadtam nyomára, illetve össze-vissza infókat adnak a webes boltok..ezért ezekben nem bízok.
S hogy fokozzam, 2-3-4 színben is keresem., színeneként akár több tíz méter is jó lenne. 100 m-s tekercs/szín még csak-csak lenne , de az borzasztó sok nekem.
Jó lenne hazai beszerzés valahonnan.
Értelmezésem szerint a Hestore-ban csak zománcozottak vannak és nem lenne ínyemre a kapirgálás, főleg ilyen kis méretben
Köszönöm a segítséget.
(#68867) etwg válasza klimas hozzászólására (#68866) Válasz Jan 10, 2024
Akkor most mit keresel, lakkozottat vagy zománcozottat. Ráadásul szineset?
(#68868) Antal Miklós válasza klimas hozzászólására (#68866) Válasz Jan 10, 2024
Szia.
Transformátor tekercselésénél használnak forrasztható lakk szigetelésű rézhuzalt, de színeset még nem láttam.
A vékonyabb keresztmetszetű huzalt jelfogók tekercseként találsz, de a léptető motorok tekercseként is fellelhető a 0,4mm huzal.
(#68869) etwg válasza Antal Miklós hozzászólására (#68868) Válasz Jan 10, 2024
Ilyet lehet néha kapni. De nem igen jo forrasztani.
A wire wrap nekem jobban bevált. Az kb 0,6 mm vastag a szigeteléssel együtt, de a körömmel le lehet huzni a szigetelést ( meg kapni wire wrap szerszámot is) és jol forraszthato, s joval olcsobb. A tekercsen általában 8-10 szin van 50 m hosszban.

IMG_7042.jpeg
 
(#68871) csíkosháTTú válasza jóskapapa hozzászólására (#68783) Válasz Jan 10, 2024
Szerintem van ilyen valahol a műhelyben.
(#68876) klimas válasza etwg hozzászólására (#68867) Válasz Jan 11, 2024
Elég világosan írtam , lakkozott huzalt keresek. Olyat amelyiknek a szigetelését a forrasztópáka a kellő helyen eltávolítja.
A zománcozott huzalt kapargatni kell(ene) .
(#68877) klimas hozzászólása Válasz Jan 11, 2024
Köszönöm a válaszokat, még futok pár kört , megkockáztatom a kínai cuccokat......
(#68878) Antal Miklós válasza klimas hozzászólására (#68876) Válasz Jan 11, 2024
A pontos megnevezése forrasztható lakk szigetelésű zománcozott rézhuzal.
Saját megjegyzésem: ma már minden jelfogóban, de főleg a léptető motorokban ezt használják általában 0,1; 0,15; 0,2; 0,22; 0,25; 0,3mm átmérőjű tekercselt termékekben.
Mivel lágyabb a szigetelése - nem olyan durva, nehezen megtisztítható mint a klasszikus CuZ huzal - ezért a ma használatos un. beszorításos csatlakozásnál ezt használják.
Több helyen is láttam, pl az elektromos Audi motoroknál is valószínű.
(#68879) klimas válasza Antal Miklós hozzászólására (#68868) Válasz Jan 11, 2024
Szia! Úgy tudom, a trafóknál , főleg a nagyobb feszültségűeknél (akár primer akár szekunder oldal) inkább a zománcos használatos . Van mindenféle trafó itthon, mágneskapcsoló tekercs, nem használt relé, lecsévélt trafóhuzal etc.... de mindegyiket kapirgálni kell hogy forrasztható legyen a végük. Ezt akarnám elkerülni
Valamikor a múlt évezredben a profi műszerészek használtak valami folyékony vegyi anyagot, a tekercselő huzal végét pákával felforrósították, belemártották és a zománc "eltűnt " azaz grundolni lehetett a rézdrótot.
Ez már történelem és én sem fiatalodom, az emlékek egyre hiányosabbak ezért fogalmam sincs, mi lehetett a folyadék.
Na majd csak lesz valami megoldás...
Lapozás       34/37    
Frissek
  2024. Ápr, 29. Hé
2:01:22
  Jelenleg 5 fő olvassa az oldalt
Hirdetés