Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Alkatrészekről, javításokról tanácsok, tippek
Alkatrészekről, javításokról tanácsok, tippek
Témaindító: cs.csaby, idő: Júl 22, 2010
Témakörök:

Lapozás       35/37    
(#68880) klimas válasza Antal Miklós hozzászólására (#68878) Válasz Jan 11, 2024
Na ez a amit keresek. : köszönöm a pontosítást

Itt

ezt találtam, a leírás alapján megfelelne az elképzelésemnek és van 7-8 színben.

Link jaítva.
(#68881) Antal Miklós válasza klimas hozzászólására (#68879) Válasz Jan 11, 2024
Szia. A litce huzalt - amiből a rádiók AM ferritantennájának tekercse készül ma is - kell az általad elmondott módon megtisztítani a szigeteléstől. A huzal általában 12 x 0,05 zománcozott rézhuzalból áll, majd ez kapott egy szövet beszövést (máramelyik). A Huzalt öngyújtó lángjában kellett megmelegíteni majd denaturált szeszbe mártani.
Ez a technika ott bevált, de vastagabb huzalnál marad a smirgli-s módszer.
Forrasztólakkos huzalt én főleg a jelfogók tekercsében, és a léptetőmotorok tekercselésénél találkoztam. Valószínű, hogy a rendelkezésemre álló trafók ennél öregebbek, még a hagyományos CuZ huzalt tartalmazzák.
(#68882) etwg válasza klimas hozzászólására (#68879) Válasz Jan 11, 2024
Én erre valamikor aszpirin tablettát használtam. A drotot a pákával rányomod a tablettára és kicsit huzogatva lemegy a zománc. Az eredeti tabletta amit valamikor használtam ma már nem létezik, nem tudom a modern verzioik mennyire alkalmasak erre a komoly feladatra.

(#68884) Antal Miklós válasza etwg hozzászólására (#68882) Válasz Jan 11, 2024
A Kalmopyrin tabletta ma is használható, és kapható
(csak régen a kalmopírint két cellofán fólia közé csomagolták, ma már dobozban 8 oldalas Beteg tájékoztatóval látják el!
(#68885) etwg válasza Antal Miklós hozzászólására (#68884) Válasz Jan 11, 2024
Ki kell probálni mert sok innovativ dolog már csak a nevét hordozza a réginek.
(#68886) Antal Miklós válasza etwg hozzászólására (#68885) Válasz Jan 11, 2024
Csak egy megjegyzés: a kalmopyrin szalmiáksav a fő összetevő.
Nagyon jól használható a Kalmopyrin oxidos vezetékek beforrasztására, pl: gumiszigetelésű kábelér.

De jól használható folyasztószerként a rozsdaoldó is, a hő hatására maradék nélkül elpárolog, nem úgy mint a lettwasser az un. "forrasztóvíz".
(#68890) csíkosháTTú válasza Antal Miklós hozzászólására (#68886) Válasz Jan 12, 2024
Idézet:
„Nagyon jól használható a Kalmopyrin oxidos vezetékek beforrasztására, pl: gumiszigetelésű kábelér.”

Csak qrvára büdös...
(#68892) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#68890) Válasz Jan 12, 2024
Nem kell olyan sokáig melegiteni. Lehet, hogy az uj kötöanygok büzlenek. Valamikor nem volt büdös csak füstölt egy kicsit.
(#68893) Antal Miklós válasza csíkosháTTú hozzászólására (#68890) Válasz Jan 12, 2024
Ez tény.
Ha nem szereted a büdöset, akkor ott a rozsdaoldó folyadék..

Én csak egy megoldást javasoltam.
(#68895) etwg hozzászólása Válasz Jan 14, 2024
Steve , de bárki más is segithet. Keresek olyan mechanikus alacsonyfeszültségü 18 V-os kismegszakitot, ami egy Lionet trafohoz kellene. Az amerikai trafot nem hoztam el mert csak 120 Voltos kivitelben létezik. Trafom van, müködik is a kezelöpult, csak nincs benne védelem. A 230V-s oldalon nem jo, mert az alacsonyfeszültségü oldalon egy extra vezeték megy a kezelöpultba, pontosan nem tudom mire ( nincs kapcs rajz).
Az eredeti kismegszakitok olyanok mint amik a repülögépeken vannak, csak egy nyomogomb ami kiugrik ha baj van. Lehet ilyet valahol szerezni 18V/5-9 A tartományban?
(#68896) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#68895) Válasz Jan 14, 2024
Legkorábban hétfőn tudok bárkit is megkérdezni. A Bázis Elektronikánál lehet, hogy van elfekvőben ilyesmi.
(#68897) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#68896) Válasz Jan 14, 2024
Kösz, nem sürgös. Amit sikerült találnom, az csak félig olyan. A nyomogombbal be lehet kapcsolni, zárlat esetén kiugrik, de kézzel nem lehet a gombot kihuzni, mert benyomva elmerül a kapcsoloban.
Az eredeti meg olyan volt, hogy a gomb kiállo végén egy kis karima volt ( kb 12 mm átmérö) , amit meg lehetett fogni és kihuzni. A karima alatt a gomb teste fehér szinü volt és igy látni, hogy meg van szakitva az áramkör.
(#68898) etwg válasza etwg hozzászólására (#68897) Válasz Jan 14, 2024
Körülbelül igy nézett ki.

A piros volt a perem amivel ki lehett huzni/kapcsolni. És alul a zöld rész valamivel hosszabb volt ( jo 50 éve).

IMG_7054.jpeg
 
(#68899) Lazsi válasza etwg hozzászólására (#68897) Válasz Jan 14, 2024
Legrosszabb esetben kell mellé egy nyomógomb, amivel "rövidzárat" tudsz okozni (mondjuk egy megfelelően megválasztott ellenálláson keresztül).
Ezzel ráadásul tesztelni is lehet a működőképességét...
(#68903) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#68898) Válasz Jan 15, 2024
Voltam ma a nagykerben, még csak hasonló sincs nekik, sajnos...
(#68906) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#68903) Válasz Jan 15, 2024
Én sem arra gondoltam, hogy boltban nézz utánna, hanem a régi kollégáknál ( ha még vannak) a repülötéren. Ugy az Airbus mint a Boeing is tele van a jobboldalon alul a másodpilota mellett ilyen automatákkal.nekem elég ha megtudom a tipusát vagy a gyártoját
(#68909) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#68906) Válasz Jan 16, 2024
Sajnos a kapcsolataim már kikoptak, és főleg Tu, és Mig vonalon voltam.
(#68910) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#68909) Válasz Jan 16, 2024
Semmi gond, sajnos az én barátaim is eltüntek akik ilyen helyen dolgoztak. Valahogyan majd csak kiderül a tipus meg a gyárto. Már több helyen kérdezösködödtem. Az a baj, hogy a muzeumban is csak kivülröl látják a kapcsolot onnan nem lehet leolvasni és nyilvánvalo, hogy senki sem szedi szét emiatt a táblát.
(#68913) JZoli válasza etwg hozzászólására (#68910) Válasz Jan 16, 2024
Jónéhány éve az egyik haverom fuvarozó volt. Neki egy darabig volt orosz gyártmányú Kamaz teherautója, abban is ilyen kiugrós biztosítékok voltak. Nem tudom, hogy ilyesmi még beszerezhető lenne, vagy sem.
(#68914) diginewl hozzászólása Válasz Jan 16, 2024
Nakéremszépenmostmilesz???

Véletlenül nézegettem a HE oldalt.
Forrasztóón

Azokat a forraszanyagokat amiket eddig használtam most már csak szakembernek adják ki.
Mit érdemes használni helyette, amivel lehet is forrasztani, és 5 év múlva is jó lesz?
(#68915) etwg válasza diginewl hozzászólására (#68914) Válasz Jan 16, 2024
Vegyél ott ahol még kapsz olmosat. Minden más csak használhatatla kacat hobbi celokra.
(#68916) Frankye válasza diginewl hozzászólására (#68914) Válasz Jan 16, 2024
Sajnos, törvényi előírás miatt voltak kénytelenek bevezetni. Ha van ismersöd, aki jogoult rá, rajta keresztül tusz rendelni.
(#68917) etwg válasza JZoli hozzászólására (#68913) Válasz Jan 16, 2024
Már találtam is. Egy kicsit megtévesztö volt az innovácio meg a leirás. A régit ki kellett huzni, ezt meg ujra megnyomva lehet kikapcsolni. De csak egyetlen dokumentácio tért ki erre ilyen részletesen.
Igy néz ki, kb fele akkora, mint a régi volt, és a rajzon láthato a két állapot.


IMG_7057.jpeg
 
(#68918) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#68914) Válasz Jan 16, 2024
Ez azért enm újdonság ám, 2022 óta így van.
(#68924) etwg hozzászólása Válasz Jan 19, 2024
Egy kanadai youtube szakember eredményes. mozdonyjavitása. A mozdony müködöképes állapotban került hozzá.

IMG_7063.jpeg
 
(#69007) klimas hozzászólása Válasz Feb 16, 2024
Tisztelt Uraim !
LIMA SNCF 67001-s mozdonyhoz szerintetek a gyárból lehet alkatrészt rendelni?
Fogaskerék gond van vele, ráadásul dupla kerék , egy kicsi egy nagy.
Amúgy a mozdony a korához képest szép állapotban van és a Le Capitole szerelvényemhez illeszkedik, illeszkedne!
Esetleg itthon van valaki aki foglalkozik idevaló fogaskerék gyártással?
OFF! Sokan óvtak a déli, csizma országbeli vételtől, nem hallgattam rájuk Egy tartalék mozdonyt rendeltem onnan, a fogaskerekek sok kívánnivalót hagynak maguk után !!
ON! Ezt próbálom renbe hozni.
(#69008) etwg válasza klimas hozzászólására (#69007) Válasz Feb 16, 2024
Nagyon valoszinü, hogy nem. Lima már évek ota a Hornbyhoz tartozik, és azota “ konszolidálták” a gyártást. ( magyarul a produkcio nagy részét megszüntették vagy elvitték máshova), és ezek a modellek uj korukban sem voltak annyira értékesek, hogy a cég fenntartson miattuk bármilyen szervizt.
Nézd meg az ebayon, sokszor vannak olcso használt Lima cuccok, azokbol ki lehet bontani ilyesmit.
(#69010) klimas hozzászólása Válasz Feb 16, 2024
A fogaskerék 10/32 fogszámú, 3 mm-s furattal.
(#69011) klimas válasza etwg hozzászólására (#69008) Válasz Feb 16, 2024
Kösz ! Onnan van a roncs is , van jópár felrakva , de félő ugyanilyen állapotban. Kasztnit, alvázat másik forgóvázat nem akarnék gyűjtögteni nem kevés pénzért.
Na majd lesz valami....
(#69012) róbertke válasza klimas hozzászólására (#69007) Válasz Feb 16, 2024
Nem akarlak bántani, de a "Le Capitole" vonatot az SNCF BB 9292 villanymozdony húzta, melynek színezése-festése egyezett a vonatéval.

Problémádra: - ebay.de oldalakon 28-30.000 HUF -ért kaphatók működő Lima SNCF BB 67001 mozdonyok.

Külön írd be, hogy: "H0 Lima zahnrad"
(#69013) etwg válasza klimas hozzászólására (#69010) Válasz Feb 16, 2024
Ha ismersz a közelben valakit aki tud rajzolni meg akinek van 3D nomtatoja, lehet, hogy csinál neked fogaskereket.
(#69015) Gabi válasza klimas hozzászólására (#69011) Válasz Feb 17, 2024
(#69016) klimas válasza róbertke hozzászólására (#69012) Válasz Feb 17, 2024
Szia! Nem bántasz! Azok az infók alapján amihez hozzájutottam, több mozdony is húzta a szerelvényt, az elsők között volt pár évig amit említettem. Utánna jött a 9000-sorozat , ezzel tudott 200 km/h sebességgel közlekedni.
De nem is ez a lényeg! Van egy szép állapotú , berendezéses szerelvényem a Le Capitole feirattal és színvilággal, ehhez akartam egy tartalék mozdonyt. Így jártam az ebay-n, mindegyik azt írja, működő tesztelt, karbantartott darab.... persze mint a "c" kategóriás ló, ami nem vak csak......

Gabinak ! Köszönöm ,megnézem.

Lehet-e tudni saccperkb, mióta használnak tapadógyűrűt? Nem a Lima hanem úgy általában? Ebből tudnék következtetni a rossz mozdonyom korára, a másik , amit régebbinek gondolok, az nem tapadós.
(#69017) etwg válasza klimas hozzászólására (#69016) Válasz Feb 17, 2024
A tapadogyürüs agymenés a 60-s évek 2. felében indult, amikor az egész mozdonyt müanyagból kezdték el gyártani, amitöl elsösorban pehely könnyü lett. Ezt probálják a mai napig kompenzálni a tapadogyürükkel.
(#69019) klimas válasza róbertke hozzászólására (#69012) Válasz Feb 17, 2024
Kösz a keresési tippet, úgy néz ki , meg van a megoldás. Várom az eladó válaszát.
(#69020) klimas válasza etwg hozzászólására (#69017) Válasz Feb 17, 2024
Ajaj!! De azért pakoltak súlyt is bele rendesen! Az rosszabb mozdonyban egy 20x20x40 mm-s négyzetvas horganyozva a súly.
Valószínüleg gyári lehet, mert az alvázon a helye is ennek megfelelően van kialakítva. vagy az előző gazdája "tuningolta".
A másik ami nem tapadógyűrűs, ott 2 db 4mm-s lemez van, közepén furattal, és az alváz is ennek megfelelő kialakítású. Vagy a
Nem mértem, de érezhetően nehezebb a beteg mozdony, Lehet, hogy a többletsúly nyírta ki a fogaskerekeket?
(#69021) etwg hozzászólása Válasz Feb 17, 2024
Lehet, hogy pontosan az a tapadogyürüs agymenés. Ha még a mozdony is nehéz akkor duplán.
A vasutat azért hivják vasutnak, hogy vas pályán (ut) bas kerekek futnak. És ez érvényes a modellekre is.
(#69022) csíkosháTTú válasza klimas hozzászólására (#69020) Válasz Feb 17, 2024
Idézet:
„Lehet, hogy a többletsúly nyírta ki a fogaskerekeket?”

Sokkal egyszerűb oka van. Volt annak idején egy réteg, aki ezt puszta sznobizmusból "Gützold betegségnek" hívta. Pedig ez minden gyártónál fellép, azon alkatrészek esetén ahol acél tengelyre műanyag fogaskereket, vagy más alkatrészt húznak fel.
(#69023) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#69022) Válasz Feb 17, 2024
Ha jol emlékszem a LIMA nem igy kezelte a dokgokat. Gützold meg a koreiak estek igy orra.
A LIMA ban ( meg sok N modellben) a fogaskerék egy darabbol volt a müanyag tengellyel, amibe a kerékbe préselt fix féltengelyt nyomták. Persze ez sem garancia a hosszú életre. nekem is nyomtatnom kellett egy marék fogaskereket mert repedtek mint a jo kenyér a kemencében.
(#69025) klimas válasza csíkosháTTú hozzászólására (#69022) Válasz Feb 18, 2024
Ennél a motor-áttételek-kerék kombónál a fogaskerekek műanyag csapokon forognak. ezzel talán nem is lenne baj rendszeres kenés mellett.
DE! A motor tengelyén levő kb 10 fogú kerék lehajt arra a 32/10 "nagy" kerékre ami hátborzongató módon van rögzítve , illetve nincs rögzítve, egy acéllemez takar rá, de ez is csak azért van hogy ne essen ki a helyéről.
Ha a motort valaki szétszedte és a hézagoló kis alátéteket nem, vagy nem jól tette vissza akkor a tengelyirányú mozgás miatt, valamint a nagy fogaskerék botrányos rögzítése miatt a két fogaskerék nagyon a széleiken találkoznak. Sok használat= rendellenes félre kopás , majd idönként megszűnik a kapcsolat !!
Bónuszként, papírlap , na jó, legyen kartonlap, vastagságú nagy fogaskerék furata megkopik akkor aztán tényleg véletlenszerűvé válik a kapcsolat. Pedig ezt a kereket lehetett volna 5-7 tizedel vastagabbra is gyártani, elférne .
Az is azért tényleg durva lenne , ha a forgórészt a szénkefe rugókkal akarták a szélső pozícióban "tartani" Bár amit Tőletek olvasgatok, a régi " műszaki" megoldásokról....., nem kellene csodálkoznom.
Szerencsémre találtam németországi eladónál forgórészt , motor pajzsot , fogaskereket. Remélve a képek alapján, hogy tényleg gyári újak, megrendeltem. Ha minden rendben lesz akkor nekem már kitartanak az alkatrészek amig vonatozok.
(#69027) etwg válasza klimas hozzászólására (#69025) Válasz Feb 18, 2024
Ha jol értem akkor ez az a konstrukcio amikor a motor magán az alvázon van. ( mint a hajdani Trix,Märklin stb) konstrukciok és a kerék belsö oldalán van a fogaskerék.
(#69028) csíkosháTTú válasza klimas hozzászólására (#69025) Válasz Feb 19, 2024
Jaaaa!
Hogy ez még az ősi Lima? A dobmotoros, amit a Fleischmann-ról próbáltak meg lemásolni? (Nagyon nem sikerült, koppintani tudni kell!)
Háttt... Te tudod, én nem biztos, hogy kínlódnék vele. Olyan vastag, széles, bumforb i kerekei vannak, hogy ezzel az erővel egy MTZ50-es hátsó gumiját is tehették volna a modell alá.
(#69029) klimas válasza etwg hozzászólására (#69027) Válasz Feb 19, 2024
Igen ! Ez az a konstrukció! Nem a szívem csücske, bevallom, de ez van !
Ezt amolyan gyakorló mozdonynak-szerelvénynek szánom, ha sikerül az elképzeléseimet megvalósítani ezeken, könnyebb a sokkal-sokkal drágább, új cuccokra adoptálni. Nem azokon kísérletezem..
A pszichés oldala: amikor az unokának elmeséltem, hogy az ugyanilyen csak igazi vonat 200-al is tud menni, nahát akkor jött hogy "ugye papa ez is tud majd annyival menni" ??? Persze megbeszéltük , miért nem fog annyival száguldani. (meg nem is engedem, hogy ráengedje a teljes kakaót).

A konstrukció? Hááát olyan amilyen, gondolom a kerekek az U profilos, meg a "jóistentudjamibőlkészült" anyagú sínekre kreálták. Azért lenne néhány kérdésem nekem is a tervezőmérnökökhöz néhány megoldással kapcsolatban. Persze azt is tudomásul kell venni, hogy az akkori technológiák mit tettek lehetővé a sorozatgyártáshoz és azt sem szabad figyelmen kívül hagyni, melyik országban készült..... Ez a múlt!
Ha minden igaz, a német eladó pár napon belül küldi az alkatrészeket, lesz tartalék is, úgyhogy kis bütykölés, prespán papírból hézagolók és mehet a "száguldozás ..
OFF ! Van több ív prespán papír/lemezem,legalább kétféle vastagságban, megválnék tőle, ha valakit érdekel.
ON!

(#69030) klimas válasza csíkosháTTú hozzászólására (#69028) Válasz Feb 19, 2024
Az kicsi lenne
(#69050) csíkosháTTú válasza klimas hozzászólására (#69029) Válasz Feb 21, 2024
Ilyesmi?
Ez ugyan egy épp javításon lévő BR218-as dízelmozdony, de ez egy uniformizált egység volt az olaszoknál anno. Jó látható, hogy a régi Fleischmann-t vették mintának, csak a megvalósítás nem éppen németes...

Lima hajtás.jpg
 
(#69051) klimas válasza csíkosháTTú hozzászólására (#69050) Válasz Feb 22, 2024
Igen , ilyesmi csak a motortengely lehajtás egy nagy fogaskerékre megy illetve az az acéllemez (?) másképp néz ki.
Arra céloztam én is azzal, hogy hol készült.....

IMG_20240222...jpg

IMG_20240222...jpg
 
(#69052) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#69050) Válasz Feb 22, 2024
Volt ettöl rosszabb konstrukcio is. A motor függöleges tengellyel vitte le a nyomatékot az alvázban levö tányér fogaskerékre majd onnan homlokfogaskerekekkel a tengelyelyekre. Azaz a motor tengelycsapágya volt az alváz királycsapja is.
(#69053) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Feb 26, 2024
Hogy jól induljon a hét!
Találós kérdés: Miért nem jön le a kaszni az ACME Gigantról?
Miért nem jön le, amikor már kivettük a vonókészülék imitációt?
Miért nem jön le, amikor már kivettük a légtömlő imitációkat is?
Miért nem jön le, amikor az ütközőket is kihúztuk?

Válasz a fényképen, piros nyilakkal jelölve. Összeszerelés, minőség ellenőrzés?
Na erre nincs válaszom, hogy hova lettek...

ACME_V63.jpg
 
(#69054) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#69053) Válasz Feb 26, 2024
steve az már nem az eredeti. A jobb oldali ( a képen ) vékonyabb anyagbol van és más a formája. Azt a bal oldalit már valamilyen buzgo modellezö improvizálta, abbol amiböl tudta.
(#69055) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#69054) Válasz Feb 26, 2024
A boltból hozzám jött a modell, dekóder beépítésre, én csomagoltam ki... Ha ezt a bolt úgy adta el, hogy új, és közben ez egy más által már visszahozott, hibás darab, arról nem tudhatok. Egyébként az ACME nagyot alkotott! Az új M63-ban, az nyomtatott ártamköri lapon van egy 100nF zavarszűrő kondenzátor. Csakhogy a közvetlenül a sínáram bevezetésein! Hogy a többiről már ne is beszéljek...

Már készen van, most egy neper által eladott, használ, Fuggerth M41 rendbehozásán dolgozom. Valamiért a nepper azt gondolta, hogy az eladás előtt elegendő karbantartás az, hogy a modellt alaposan telefújja WD40-nel.
Nem lesz olcsó mulatság a kitakarítása...

Lapozás       35/37    
Frissek
  2024. Máj, 14. Kedd
11:13:27
  Jelenleg 4 fő olvassa az oldalt
Hirdetés