Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Terepasztal vezérlés és elektronika
Terepasztal vezérlés és elektronika
Témaindító: nzozz, idő: Júl 14, 2010
Témakörök:

Lapozás       52/74    
(#57215) csíkosháTTú válasza BRUT hozzászólására (#57199) Válasz Szept 4, 2017
Nem, ez az eszköz nem lesz jó nekünk. (Közben magánban küldtem e-mailt, ma is.)
Erre gondoltam, csak a képen a régi BTTB relé van:
klikk ide!
(#57216) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#57214) Válasz Szept 4, 2017
Annak az IR kapunak tökéletesen van kezelve a kimenete, abszolut semmi nem kell hozzá ( nincs azon semilyen proci, csak 1-2 komparátor. Ilyen állapotban még egy RS flip-flopot is képes müködtetni, ami nagyságrenddel igényesebb, mint egy Arduino (stb) bemenet. Ott általában csak a szintet érzékeled (H/L), mig a flip-flop az átmenetek meredekségére érzékeny.
(#57219) diginewl válasza etwg hozzászólására (#57212) Válasz Szept 4, 2017
Idézet:
„Ha csak 5 V a táp akkor elötét ellenállás sem kell hiszen ott van a kimeneten a 330 Ohmos ellenállás.”
Ezt meg honnan látod rajta???? Gondolom, nem a linkelt kép alapján mondtad meg, hanem ismered az áramkört.
Köszönöm, és köszönöm! Tökéletes lesz egy S88 modulhoz!
(#57221) etwg válasza diginewl hozzászólására (#57219) Válasz Szept 4, 2017
Van egy tucat otthon
És pontosan a te kérdésed miatt néztem körül a WEBen , hogy hol mi van. ( vannak rajzok is). Többféle van forgalomban. Van olyan amin egy kis proci van ( valoszinü, hogy a fényt is modulálja - nem tudom - az enyémen csak egy komparátor van és erös izzo (100W) fénye is kioldja az IR szenzort. ).
(#57223) BRUT válasza etwg hozzászólására (#57210) Válasz Szept 4, 2017
Az Arduino fénykapuval egyidejüleg megvezérelhetek két arduino relé modult? Természetesen ezt is a központ nélkül szeretném.
(#57225) etwg válasza BRUT hozzászólására (#57223) Válasz Szept 4, 2017
Azt a relét aminek a képét beraktad, minden gond nélkül. Annak egy optokopler a bemenete ( legalábbis az enyémen az) igy azokat vigan meghajtja. 1-2 mA elég egy bemenetre.
Én ilyeneket használok:


IMG_2669.JPG
 
(#57226) BRUT válasza etwg hozzászólására (#57225) Válasz Szept 4, 2017
Értem és akkor hogy kell bekötni ?

Találtam egy rajzot:

h8Ej6.jpg
 
(#57227) BRUT válasza BRUT hozzászólására (#57226) Válasz Szept 4, 2017
vagy a másik megoldás ha sorba kötöm a bemeneten az optokoplereket?


(#57228) etwg válasza BRUT hozzászólására (#57226) Válasz Szept 4, 2017
Igy is lehet, de a bemeneten is összekötheted.
Ha valoban minden Vcc külön ki van vezetve ( ezt nézd meg, mert általában nincs) akkor forditott (helyes) logikát használnak, azaz az aktiv jel bemeneten 0 V és nem +5V.
Az elsö képen az IR kapu aktiv állapota van - mindkét LED világit, azaz ott van a tükör a fény elött. Ilyenkor a kimenet 0V.
A második képen a passziv állapot van - nincs tükör - csak 1 LED világit. A kimenet ilyenkor H szinten van.

IMG_2670.JPG

IMG_2671.JPG
 
(#57235) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#57194) Válasz Szept 6, 2017
Tisztelt Uraim!

Megvan a megoldás a váltóáram lassan mozgat problémára. A jellábat nem elég 1k-s ellenállással felvinni a pozitívra, 10k kell neki. Valami belső sugallatra kicseréltem, azóta úgy működik, mint a kisangyal!

Miután 16,5V váltóáram egyenirányítás után (minusz diódák) ~22V lesz, ezért egy 12V-os és egy 5V-os feszszabályzót kötöttem egymás után. Ha folyamatosan kapcsolgatom, akkor is hideg maradt mindkét IC. Amikor a 8V-os szabályzót használtam, melegedett, mint állat, ezért nem akartam az 5V-osat közvetlenül bekötni. Fő az üzembiztosság!

Végezetül szeretném mindenkinek megköszönni a segítséget!
(#57243) BRUT válasza etwg hozzászólására (#57228) Válasz Szept 8, 2017
2 relével ellátott modul bemeneteire kapcsoltam párhuzamosan a fénykaput. Igy is müködik. Nemtudom ebben az esetben mennyire terhelem az érzékelö kimenetét.

2-relay-modu...jpg
 
(#57244) etwg válasza BRUT hozzászólására (#57243) Válasz Szept 8, 2017
Azt szerencsére nem lehet tulterhelni, azaz addig terhelheted amig müködik a dolog. Tönkre nem megy semmi.
(#57246) BRUT hozzászólása Válasz Szept 9, 2017
Szép estét !

A fénykapu elhelyezése a sinek között.
Melyik lenne a jobb megoldás?
A rajzon megjelöltem A és B.

fotó kapu.png
 
(#57247) etwg válasza BRUT hozzászólására (#57246) Válasz Szept 10, 2017
Teljesen mindegy. Mikor mire lesz hely a sinek alatt.
(#57248) BRUT válasza etwg hozzászólására (#57247) Válasz Szept 10, 2017
Nos a következö raz ejtett gondolkodóba.
Ha a fény visszaverö felület keskeny,akkor talán a fotón látható elrendezés lehet a jobb választás. Bár azthiszem kicsit tulzás az aggodalmam,de keresem a megbizható megoldást.

gbm011.jpg
 
(#57249) etwg válasza BRUT hozzászólására (#57248) Válasz Szept 10, 2017
Felesleges ilyesmire idöt pocsékolni. A modellvasuton a tükör (jármü alja) aligha lesz 4-5 mm-re az optokaputol, ami 10 mm-re már biztosan reagál. Azaz a jármü igy is ugy is visszatükrözi. Sokkal inkább fontos lesz a helységvilágitás árnyékolására. Ezek az optokapuk a sima fényre reagálnak ( nem modulált) igy szinte minden izzo vagy egyébb IR fényforrás zavarhatja a müködést. A mühelyben egy 60W-izzo már 1 méterröl zavarja. ( kapcsolja a kimenetet az érzékenységet még nem is piszkáltam).
Lehet, hogy a terepasztalon mélyebbre kell majd süllyeszteni, hogy a direktfény ne jusson a fototranzisztorra.
(#57250) BRUT válasza etwg hozzászólására (#57249) Válasz Szept 10, 2017
Nos ez nagyon igaz. A fényforrás felé forditva azonnal reagál.
Levettem az érzékenységet amennyire lehet,és próbára talpfák közé tettem a fénykaput. Jobb lett az eredmény.
A terepasztalomon viszont más a helyzet. A fénykaput pont a vakvágányom végen szeretném elhelyezni ahol egy LED világító test van. Miként fogja majd befolyásolni az érzékelöt,majd meglátom.
Itt egy fotó a terepasztalomrol,és egy piros nyil jelzi hova kellene tennem a fénykaput.

fénykapu hel...jpg
 
(#57251) etwg válasza BRUT hozzászólására (#57250) Válasz Szept 11, 2017
A normális LED elég gyenge fényt sugároz az IR tartományban, igy valoszinü, hogy nem fogja zavarni ( ha valoban IR fototranzisztor van a kütyüben).
(#57252) Antal Miklós válasza BRUT hozzászólására (#57250) Válasz Szept 11, 2017
Nekem a B megoldás volt a nyerő, igaz, én tettem egy 5x5mm-es alufóliát a kocsik aljára, mint tükröző felület. Úgy helyezd el az érzékelőt, hogy a leghosszabb oda beállítandó kocsit is érzékelni tudja, és még legyen elég szabad úthosszad, hogy az érzékelés és a mozdony megállítás üzembiztos legyen, ne az ütközőbak "fogja fel" a lendületet.

Az újabb gyrtmányú ROCO mozdonyok alján alufóliás cimkén van a gyáriszam, a javasolandó "B" megoldás - párhuzamos elrendezés két talpfa között - még erre a cimkére is reagál.
(#57253) diginewl válasza BRUT hozzászólására (#57250) Válasz Szept 11, 2017
Ajaj
Azt hittem a kicKínaiak azért egy kis jelmodulátort beraktak abba a falatnyi áramkörbe... ezek szerint nem

Akkor marad a IS471F ez saját maga jelét várja vissza, azaz külső dolgokra érzéketlen.
(#57254) etwg válasza diginewl hozzászólására (#57253) Válasz Szept 11, 2017
Van olyan is, csak az egy kicsit drágább...
(#57255) diginewl válasza etwg hozzászólására (#57254) Válasz Szept 11, 2017
Ha megbízhatóbb...
Annyira nem bonyolult a kapcsolása sem. Ott a kimenetre kell tenni egy tranzisztort, aztán az onnan vezérel mindent. Vagy a kimenet egy led-del terhelhető. Onnantól már nem nehéz az ügy.
1,2 dollár/db annyira nem vészes
(#57256) etwg válasza diginewl hozzászólására (#57255) Válasz Szept 11, 2017
Az esetek 90%-ban müködik az egyszerü érzékelö is. De azt hiszem ez már egy kis részletkérdés.
(#57257) jvnd válasza BRUT hozzászólására (#57250) Válasz Szept 11, 2017
Szia. Használj CNY70-et. A mellékelt képen TT sín közé építve látható. Kicsit reszelni kell. A zavarfény kiszűrésére használj LM567 IC-t, vagy Jenő által említett kínai áramköröket. Nálam több éve zavar/hiba-mentesen működik, (modul környezetben, kiállításokon is) mindenre, ami fölé megy jelez. Állítható az érzékenysége is.


infraj.jpg
 
(#57260) BRUT válasza jvnd hozzászólására (#57257) Válasz Szept 11, 2017
Szia !
Nos eredetileg pont ezt akartam használni,de az adatlapon ha jól enlékszem pár mm távolság volt az érzékelési határ. Igy letettem róla,bár pont ezzel a fénykapuval épített megoldást posztoltam kicsit feljebb. 57177 HSZ.

(#57261) jvnd válasza BRUT hozzászólására (#57260) Válasz Szept 11, 2017
Akkor valami hiba lehet az erőben, mert tökéletesen működik. (Ha jól emlékszem 4-5cm-re is beállítható, bár annak jelen esetben nem sok értelme van.) Szóval ne félj tőle.
(#57289) diginewl válasza jvnd hozzászólására (#57257) Válasz Szept 15, 2017
Megjött a kickínai reflexiós opto áramkör.
Ennyire rosszra nem számítottam

Nem veszi észre a vagonok alját, ha a legérzékenyebb értéken van akkor sem. Valószínű fekete matt-ról nem verődik neki elég vissza.
Természetesen a külső fényforrás infra tartalmára azonnal reagál (elég messziről is...)

JVND! Ha megépítem azt a bizonyos modulációs áramkört a reflexiós opto kapuhoz, akkor az észre fogja venni, ha betolat föléje egy vagon? Vagy mindenképpen kell a vagonok aljára valami fényvisszaverő lapka akkor is?

(Rejtett helyeken lehet majd használni oldalról közel a sínhez téve, de ez a felszínen eléggé illúzióromboló.)
(#57290) BRUT válasza diginewl hozzászólására (#57289) Válasz Szept 15, 2017
A neten találtam ezt a fotót. Ugyanazt a fénykaput használja amiröl irtál. Ezért ragasztott alufóliát a vagon aljára.

gbm013.jpg

gbm015.jpg
 
(#57294) proba válasza diginewl hozzászólására (#57289) Válasz Szept 15, 2017
Ha simán nem érzékeli, akkor modulációval is csak akkor fogja esetleg, ha az adó áramát emeled. Az meg kérdéses elég-e, és egyáltalán meddíg lehet tönkremenés nélkül.
(#57296) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Szept 16, 2017
Beharangozó. Hamarosan rendelhetö a mühely új jelzövezérlöje.

TMPDOODLE150...jpg
 
(#57297) diginewl válasza proba hozzászólására (#57294) Válasz Szept 16, 2017
Ezért intéztem JVND-hez a kérdést, mert neki van ilyen érzékelője, és ahogy írta:
Idézet:
„mindenre, ami fölé megy jelez.”

Azt nem tudom, hogy kell-e hozzá tükör a kocsik aljára.
Nagyon valószínű, hogy JVND-nek igaza van, mert Ő nem az a típus, aki csak úgy mond valamit. Ha modulációs jellel megy a cucc, akkor a külső zavarra érzéketlen a vevő, azaz az infra led mehet a maximumon.
(Az a bajom, hogy most nincs sok időm ezekkel jobban foglalkozni, ezért elméletben gyűjtöm az anyagot.)
(#57298) Antal Miklós hozzászólása Válasz Szept 16, 2017
Sziasztok.
Tükröző felület minden képpen kell - a tapasztalatom szerint - a kocsi/mozdony - alsó felületére!
MInden optikai érzékelőnek pl: az infra adó/vevő párnak van fókusz távolsága (nem fókusz pontja), az abban lévő változást ismeri fel. Egy kocsi alja, melyen a bordázat, csavarok, fékcsövek nem tükröző felületek, nem működik tükörként. Az infra fénysugár, mely néhány tized mm miről verődjön vissza a fototranyóra? Ezért nem jó tükörként a csoki alu fólia sem, CSAK ha sima tükröződő. Hiába is emeled fénykibocsájtó dióda áramát ha nincs ami visszaverje a fényt! Én a tekercsben kapható sűtőfóliát használom, igyekszem a felragasztásnál azt NEM meggyűrni. Először a kétoldalon ragasztós fóliát ragasztom rá -amikor a fólia még tekercsben van - majd ezt a kettős fóliát ollóval a méretre szabom: 8x15mm, és azt ragasztom fel a kocsi aljára.
Használok egy teszt forgóvázat is, melyben egy műa lapocskára fel van ragasztva a tükröző felület, a sinkoronától kb 8 mm-re, mert az érzékelő ezt a távolságot figyeli! Az érzékelő beragasztásánál a tesztvázzal ellenőrzőm az érzékelő helyzetét és annak a kivágásban lévő ki/ be mozgatásával állítom be a pontos érzékelést. Ha az érzékelő fénysugara nem pontosan merőleges a vágánytengelyre, a fénysugár nem érkezik vissza az érzékelőre.
Tehát: kell egy sablon a tükörre > pl: forgóváz vagy kocsi,
kell egy teszt ák, amivel a beragasztás alatt ellenőrződ az érzékelő helyzetét.
Ha merőleges a szenzor, akkor a ROCO mozdonyok alján lévő - általában a forgóvázra ragasztott - gyáriszámot tartalmazó alufóliát is felismeri üzembiztosan .
(#57299) Antal Miklós hozzászólása Válasz Szept 16, 2017
Még egy megjegyzés.
Az általad használt optoszenzor igaz, hogy reflektáló típusú, de az adott érzékelési feladatra nem jó: lásd az adatlap 1. oldal, érzékelési távolság= 0,3mm. Ettől ne várj többet: nem tud annyi fény visszaverődni az érzékelőbe, hogy az ki ne nyisson a tranyó.
Én az LTH... - lásd adatlap -használom, ennek van érzékelési távolsága. HE=100 pénz.
(és ebből ha kell még fotodarlington-t is lehet és érdemes csinálni, ha kell).

CNY70.pdf

LTH209-01_EN.pdf
 
(#57300) jvnd válasza diginewl hozzászólására (#57297) Válasz Szept 16, 2017
A történet a következő:
Csináltam egy 1m-es átkelő modult (kép:atkelo2, a fele látszik a képen)
Ehhez csináltam egy panelt, amin van 2 áramérzékelő és 2 optokapus érzékelő áramkör, valamint egy villogtató logika, a fényjelzőhöz. (a képen a panel a modul aljára szerelve látható)
Ez azt csinálja, ha egy fogyasztó a szakaszba belép vörös villogóra vált a jelző addíg, amíg a fogyasztó a szakaszban tartózkodik. A szakasz kb 80 cm hosszú a modul méret miatt. (nem ideális)
Ez így jó is lenne, de mi a helyzet, ha tolatva viszünk be egy tehervonat szerelvényt, aminek nincs fogyasztása??? Erre raktam be az átkelő két oldalára az optoérzékelőket és egy logika "vagy" kapcsolatot létesít a különböző érzékelők között. Azaz, ha jelez bármelyik optó akkor is vörösre vált, vagy ha az áramérzékelő; akkor is.
A fehérre váltás, valamint az optók elhelyezése kompromisszumos.
Ha nincs sehol jelzés akkor kb 9mp múlva vált fehérre a jelző.
Optók elhelyezése, mivel nem akartam 4-et felhasználni, ezért lett ez a távolság kialakítva átkelőtől. Ha lenne benne is, vagy közelebb, akkor az jobb lenne, mert ha megáll a tehervonat, a pályán, nem biztos, hogy érzékeli az optó. (két kocsi összekötésnél pl. nem szokott jelezni, csak akkor ha felette áll valami.)
A modult már több kiállításra elvittem, mindig rendben tette dolgát a nézők nagy örömére és kiváncsiságára, hogy mikor és miért vált a jelző? (Persze a kompromisszumok miatt néha fehéren villog amikor valami áll a pályán, de ez rika eset. Mozgó szerelvénynél soha nem volt hiba.) A tapasztalatok alapján nem tudok olyan kocsit mondani TT-ben amire ne jelezne be.
A 0.3 mm szerintem a legkisebb távolság lehet, mert pl: ha ujjal közelítek hozzá, akkor már 4-5 cm-es jelzés is beállítható (a panelon lévő potméter segítségével). Mivel modulált fényt használok, a külső fényváltozásokra, világításra teljes mértékben érzéketlen. A kocsikon semmilyen változtatást nem csinálunk, de ez nem is lehet szempont, mert a találkozón nem preparálhatók ki a külföldi klubtársak vagonjai.
Ezen optokapu felhasználásával csináltam még automatikus váltóállítót, hurkokhoz, hogy ne kelljen a kezelőnek babrálni a kapcsolókkal (amit nem is szokott megtalálni), hanem amikor közelít a szerelvény a kitérőhöz, az automatikusan a helyes irányba áll. Ezt az áramkört is több kiállításon teszteltük már. Téves váltóállítás (azaz nem állítás) emlékezetem szerint nem volt.
Aki élőben akarja látni, a következő TT-s modultalálkozón is ott lesz remélhetőleg; legutóbb Lengyelországban voltunk, de volt a Termofeszten is. Idén ezt most kihagyjuk.
Esetleges kérdésekkel nyugodtan keressetek.

atkelo2.jpg

elektr1.jpg
 
(#57304) diginewl válasza jvnd hozzászólására (#57300) Válasz Szept 18, 2017
Itt a lényeg! Köszönöm!
Idézet:
„A kocsikon semmilyen változtatást nem csinálunk, de ez nem is lehet szempont, mert a találkozón nem preparálhatók ki a külföldi klubtársak vagonjai.”
(#57305) etwg válasza jvnd hozzászólására (#57300) Válasz Szept 18, 2017
Nyilvánvalo, hogy ilyen dupla "menüvel" is megoldhato a feladat, de nem biztos, hogy feltétlenül kell mind a két eljárás.
Ha hiánytalanul elvégez minden feladatot az optokapu akkor az áramérzékekés inkább felesleges. Elhagyásával egy sereg munkátol lehet megszabadulni.
A nagyvasuton is sok helyen megy a vita a tengelyszámlálokról meg a sináramkörökröl, pedig ott a jármüket sem kell preparálni..
Egy sorompo esetén a feladat ráadásul egyszerübb is, hiszen csak arra kell figyelni, hogy az ellenörzött szakaszon van-e jármü vagy nincs.
(#57320) diginewl hozzászólása Válasz Szept 20, 2017
Egy elméleti kérdés:
Többször volt már itt szó a PC-tápok használatáról. Ezek elég magas amperben adnak ki 12V-ot, meg 5V-ot. De önmagában kevesek a DCC-hez.

Találtam egy ilyent Set-up converter
Ez 80W-os. Ha ezt rákötöm a PC táp 12-vos kimenetére, és készítek belőle 18V DC-t a DCC központnak, akkor egy táppal meglesz mindenem:
5V szervóknak
12V a világításnak, és tartozéknak
18V a DCC központnak, és nagyobb igényű tartozékoknak.
Így egy stabil tápról el lehet egy egész (kisebb) terepasztalt vezérelni. (nem beszélve arról, hogy PC táp minden háztartásban akad ))
(#57321) etwg válasza diginewl hozzászólására (#57320) Válasz Szept 20, 2017
Egyre kell vigyázni, pontosan ennél a DC-DC konverternél, hogy mekkora a max. áram amit ki tud adni (1,5A 18 V esetén).
Olyat keress ami több áramot tud kiadni. ( 2-3 A)
(#57322) Antal Miklós válasza diginewl hozzászólására (#57320) Válasz Szept 20, 2017
Szia. Én nem vásárolnék még egy DC-DC konvertert, hanem a PC táp trafójára tennék még szekunder tekercset és azt stabilizálnám és küldeném a DCC részére.
A HE PC-táp átalakítás fórumon elég részeletsen le van írva, hogyan kell csinálni.
Én 6 éve +5V 4A-t; +12V 3A; és +24V 3A-t veszek ki belőle, és stabilan működik.
Az tény, hogy a külön szekunder tekercsre kell egyenirányító, puffer kondi és stabilizátor, a DCC felé.

Még egy ötlet de bevált: a több tápfeszültséget ellenőrizni kell: megvan a +5; +12; +24V, és ezzel az engedélyező jellel kell engedélyezni a működést > PC, mikrogép, stb. Ha valamelyik hiányzik, nincs engedély a működtetésre, mert akkor nem lehet váltót, jelzőt müködtetni.
Az én Master reset ák-m, ellenőrzi mindegyik tápfeszt, és késleltetve kiad egy L vagy H-t az igény szerint.

Master reset...pdf
 
(#57326) diginewl válasza etwg hozzászólására (#57321) Válasz Szept 21, 2017
Ez már megfelelő, mert valahol 3 A körül ad le 12-ből 19V-ot
12-19V

(A PC-tápot én nem szívesen buherálom, főleg hogy belemegy 230V 16A. Igaz van FÍ relé is előtte, de az erősáramot inkább csak kiépítem, mint az átalakítókba bele merjek nyúlni. )
(#57327) etwg válasza diginewl hozzászólására (#57326) Válasz Szept 21, 2017
Igen, erre akartam rámutatni tegnap.
Én sem szivesen buherálom a PC tápokat.

Az ilyen megoldásnál csak egyre kell ügyelni, hogy valamennyi feszültségnek közös a GND-je (galvanikus kapcsolat), ami néha gondot okozhat. De kisebb terepasztalokra jo lehet.
(#57328) BRUT hozzászólása Válasz Szept 21, 2017
Szervusztok!
Egy kicsit OFF téma

Vásároltam egy KiciKinai Dc DC tápot. Azt irja az adalapon 3A terhelhetö.
Kipróbáltam. 1,5 A teher mellett veszettül melegszik a stabilizátor.
A nyákon fel van tüntetve,hogy egy LM2596 van beépitve melynek az adatlapján tényleg 3A max terhelhetöség. De akkor miért füt olyan veszettül?
Nos erös nagyytás és jó megvilágytás mellett a beépített alkatrészen nagynehezen sikerült kiolvasnom az értéket
LM2598S. Az adatlapján 1A a max teher.
Így vernek át minket nagyon sokszor.


86963871.jpg
 
(#57329) etwg válasza BRUT hozzászólására (#57328) Válasz Szept 21, 2017
Nem tudom hol vetted, de nyugodtan reklamáld, a kinaiak még nem züllöttek le annyira, hogy igy átverjenek. Itt inkább valahol összekeveredtek a cuccok, amiröl az eladonak fogalma sem volt..
Küld el a két IC adatlapját is nekik.


Mindjárt megnézem milyen IC-k vannak az én cuccaimon.


Nos ugy látszik szerencsém volt, 4 áramkörben az L2596 van, kettöben meg az XL6009 ami meg 4A-t tud.
(#57330) BRUT válasza etwg hozzászólására (#57329) Válasz Szept 21, 2017
Sajnos nem a kereskedö hibázott,mert a nyák hátlapján irja,hogy milyen IC vel kell,hogy legyen.
Webáruházban vettem. A postaköltség többe kerül ha visszaküldöm. Nem ér az egész annyit. Egyébként reklamáltam,és azt válaszolták,hogy az lehetetlen,mert ami van nekik az mind rendben va. De szerintem ez nemigaz,mert akkor fel kellene bontaniuk a biztonsági zacsikat,hogy megnézzék.
(#57331) etwg válasza BRUT hozzászólására (#57330) Válasz Szept 21, 2017
Azt gondoltam, hogy nem a kinai piacon vetted.

Mi van a NYÁK hátára irva L2596 vagy L2598. Azt tisztázd, hogy stimmel-e a chip a felirattal. ( az én moduljaimon a NYAKon is DNS2596 van irva a másikra meg X6009... szoval ha ott nem stimmel, akkor is jováirják ( legalábbis nekem eddig szo nélkül megtették). Nem kell semmit postázni, elég a fotodokumentácio.
(#57333) BRUT válasza etwg hozzászólására (#57331) Válasz Szept 21, 2017
A nyákra L2596 van irva. Az IC pedig LM2598S.
Tehát nem azonos. A 3 A helyett most terhelhetem max 1 A.
Viszont lefotózni lehetetlen. Alig tudtam erös nagyitóval és fényforrással elolvasni. Az sem mindegy milyen szögben tartom.
Azt a választ kaptam,hogy rendben van az. Ha kinyiffan akkor ki fogják cserélni.
(#57335) piltdownman hozzászólása Válasz Szept 22, 2017
A CNY70 nem fókuszált, szórt fényt érzékelő tipus. Nincs az adatlapon hogy „unfocused for
sensing surface”, de a 10.ábrából látszik a lesugárzott teljesítmény, ill. a vevő érzékenység a
szimmetria tengelytől való szögeltérés függvényében.
A 0.3mm csak a referencia távolság, ennél adják meg a 20mA dióda áramhoz (és 90% reflexiójú
felülethez) tartozó névleges kimenő (kollektor) áramot,ez 1mA. A 9. ábrán látható, hogy 7mm-re
csak 0.1mA a kimenő áram.
Ugyancsak hiányzik egy ilyen ábra a (7.oldalról):
SFH9201
Ennek alapján méretezhető egy egyszerű modulációs reflexiós érzékelő, mint a mellékelt
PIC-es kapcsolás, ami mozdonyokat biztosan jelzi, a 10mm-nél magasabb kocsik alá kell
csak öntapadós fehér papír.
A CNY diódája 3A-t tud egyszeri 10us impulzus mellett, a fókuszált LTH209-é csak 1A-t,
ezért jobb az első.
Némi áramköri kiegészítéssel az érzékelés kb. 50mm-re növelhető.

reflexiós PI...jpg
 
(#57339) JZoli válasza piltdownman hozzászólására (#57335) Válasz Szept 22, 2017
Nem szeretnék beleokoskodni, de esetleg nem lenne jobb megoldás egy meghajtó tranzisztorral vezérelni azt az adó LED-et? Így maradna még szabad lába a PIC-nek és ha kell akkor több "infra sorompót" is meg lehetne oldani egy procival. Gondolok itt a sorompók kétirányú indítás-visszaváltás lehetőségére, vagy egy szakasz be- s kimenetének a figyelésére.
(#57344) diginewl válasza diginewl hozzászólására (#57253) Válasz Szept 24, 2017
Is471f (négylábú űrlény a Pocoyo-ból - gyerekektől a hasonlat)
Volt időm vele egy picit játszani. A kapcsolása teljesen triviális.
Itt egy rajz hozzá Kapcs rajz
Tulajdonképpen egy IR led-en kívül semmi másra nincs szüksége. A kimenetre egy 400 ohm ellenálláson egy piros led-et tettem, hogy lássam mi történik.

Tökéletes lichtschranke-nek.
A reflexiós optó-ként alkalmazása H0-ban is jó. Az ir led-et kell fekete szigszalaggal, vagy zsugorcsővel leárnyékolni, mert szószerint, még a feneke is lát ennek a négylábú izénak.

A fekete matt vagon aljakat kb 5-6 cm-ről egyértelműen látja. A külső fényforrások egyáltalán nem zavarják.

A sín talpfa közé való beültetése lesz a következő megoldandó dolog, mert mellé kell szerkeszteni egy ir-led-et. De ami múlik, nem késik ))
(#57348) diginewl válasza diginewl hozzászólására (#57344) Válasz Szept 25, 2017
Egy kérdés ehhez a 4lábúhoz:
Nézegetem az adatlapját. Azt nem tudom eldönteni, hogy ez hol érzékelhet? Ebben a linkben is látható Érzékelés
, hogy egy egész felületet azaz az egész oldalát jelöli meg érzékelőként a tokozásnak.
Lapozás       52/74    
Frissek
  2024. Ápr, 24. Sze
11:14:09
  Jelenleg 14 fő olvassa az oldalt
Hirdetés