Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Terepasztal vezérlés és elektronika
Terepasztal vezérlés és elektronika
Témaindító: nzozz, idő: Júl 14, 2010
Témakörök:

Lapozás       6/74    
(#7848) vasasgabri hozzászólása Válasz Feb 11, 2012
Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni, hogy analóg terepasztalhoz milyen elektronikákat érdemes használni?
Pl: Váltók7db,vasúti átjárók2pár,sorompók1pár,jelzők,10db,vonat (egyszerre 4 közlekedne,de két külön pályán) működtettetéséhez, és mennyi,milyen áram forrás kell hozzá. Ha lehet minél olcsóbb megoldás kellene. Előre is köszönöm válaszotokat.
(#7854) Frankye válasza vasasgabri hozzászólására (#7848) Válasz Feb 11, 2012
Ez főleg pénztárcafüggő. Régi PC tápokból (AT rendszerű) egész kevés ráfordítással (is) lehet tápforrást eszkábálni. A vezérlés pedig a legegyszerűbben nyomógombokkal oldható meg (váltók, jelzők esetében).
Konkrétabban csak akkor tudunk segíteni Neked, ha konkrét terveket írsz/mutatsz. Elektronikai kivitelezésben is szívesen segítünk, ha kell, de ezt inkább privátban.
(#7858) vasasgabri válasza Frankye hozzászólására (#7854) Válasz Feb 11, 2012
Köszönöm ismét segítségedet!
Végül is az lenne a gondom, hogy kicsit drágállom a 4000-5000 ft-ot (7db30000ft+vezérlés 10000ft)a váltó állító elektronikáért és a jelző működtetőért a 8000 ft-ot(10db80000ft). Vonat vezérléshez van 4db trafóm ebből az egyik Piko Fz1 ami elvileg jó lenne a váltók működtetéséhez ha jól tudom. 3 az új Pikó vezérlő. A vasúti átjáró automata vezérlés az már meglenne mert találtam közben 4000 ft-ért a Zzemoki oldalán. Igazából a tervet is akkor tudnám véglegesíteni ha tudnék árakat ami alapján eldönthetném hogy mi fér bele abba az összegbe amit rá tudok szánni. Tudom hogy hülyén hangzik erre szokták mondani "akkor nem kell bele kezdeni" de azért jó lenne valami megoldást találni.
(#7860) vasasgabri válasza vasasgabri hozzászólására (#7858) Válasz Feb 11, 2012
Ez lenne a pálya tervem a H0e 6cm-el magasabbról indulna és így menne fel 10cm-re. Az egész a falra van szerelve de a nagyobb résznél van láb is alatta.

EasyCapture1.JPG
 
(#7867) Frankye válasza vasasgabri hozzászólására (#7858) Válasz Feb 12, 2012
No, akkor tisztázzuk: A váltókat állító mechanika megvan, vagy azt is meg kell még építeni/vásárolni? Mert az nem (annyira) elektronika, abban én nem sokat tudok segíteni. (TT-ztem, és ott a hajtómű egybe volt építve a mechanikával, váltóval.)
A működtető elektronikai részében esetleg tudok segíteni.
Az útátjárónál milyen sorompót szeretnél? Fény/fény+fél/félcsapórudas/teljes csapórudas kialakításút?
A jelzők milyenek lennének? Fény, vagy alak? Az alakjelzők esetében mechanikai kialakítás, hajtómű ugyan úgy mechanikai kérdés, mint a váltóknál. A fényjelzők LED-esek lehetnek, ez egyszerűbb.
A trafók kiválthatóak az említett AT tápokkal, abban is tudok segíteni, ha kell.
(Nem akarom a Zzemokiék üzletét rontani, de a fénysorompó-elektronika része ennek töredékéből is előállítható, ebben ugyancsak tudok segíteni.)

A mechanikai kialakítás tekintetében a fórumtársak szívesen segítenek szerintem, pl. Antal Miklós barátom a saját terepasztalánál már bevált megoldással rendelkezik. Szerintem szívesen segít.
(#7876) vasasgabri válasza Frankye hozzászólására (#7867) Válasz Feb 12, 2012
Szia!
A váltókat állító mechanika még nincs meg, mivel ezeket drágáltam.Nézelődtem több oldalon, és próbáltam gyors számításokat csinálni de úgy látom a Peco sín rendszer lenne a legolcsóbb. Gondolom a régi Piko sín rendszerrel nem érdemes foglalkozni mivel ezt mindenki lehúzta. Addig nem nagyon akartam semmit meg venni amíg nem tudom mit érdemes. Sokan ajánlják hogy mindenképp kezdő készletet érdemes venni amit utána lehet bővíteni. Az útátjáróknál Külön fény és külön teljes csapórudas sorompót szeretnék. A jelző fényjelzők lennének.A trafók nekem jók lennének vagy amit te ajánlsz az jobb kivitelezés?
Szerinted amit felraktam képet az alapján meg vehetem a síneket vagy esetleg ez csak meg közelítőleg hiteles?
(#7877) Frankye válasza vasasgabri hozzászólására (#7876) Válasz Feb 12, 2012
A sínekben nem tudok Neked - sajnos - segítséget nyújtani, mert részint már régen modelleztem aktívan, részint pedig mert én TT-ztem.
Ugyan e miatt a váltókban sem tudok igazán tanácsot adni, de a többi fórumozók biztosan megteszik helyettem.
A fényjelzők ügyében "Balatonperes" fórumtárs tud beszerzési forrást. Tanúsíthatom, hogy gyönyörű darabok!
A vezérlés részében tudok segíteni, akár el is tudom készíteni Neked.
A trafók közül csak az FZ1-est említetted. Az jó kis jószág, de önmagában kevés lesz.
(#7878) crista.neuralis hozzászólása Válasz Feb 12, 2012
Hello mindenki. Az asztalom mellett ülök és most oldottam meg az átkelőhely jelzéséjének problémáját 200 huf ból. Vettem egy olyan labdát amit ha pattogtat az ember pirosan villog. Na most szétszedtem és a villogtató áramkört ami 0,5x0,5x1 cm es átültettem az asztalba. A mechanikai csatlakozójához (ami az ütésre indítja a villogást kötöttem két relét (mindegy milyet) és adtam neki kb 5V tot. Fél percig villog felváltva két piros led. Ötletes kicsi olcsó.
(#7879) vasasgabri válasza Frankye hozzászólására (#7877) Válasz Feb 13, 2012
Az FZ1-es trafót csak a váltók működtetéséhez akartam a vonatoknak amit a szettben van azt akarom használni. A fényjelző ügyben hogy tudom vele fel venni a kapcsolatot? A vezérlésben viszont majd kérném a tanácsodat.
(#7881) Blazsy hozzászólása Válasz Feb 13, 2012
Sziasztok! Esetleg fénysorompó automatikus vezérlésére nincs valakinek valami jól bevált módszere. Egy vágánynál még egyszerűbb a történet, de nekem kettő fut egymás mellet és ott nem tudom megoldani azt, hogy ha éppen mindkét szerelvény egyszerre van az érzékelési szakaszon belül ne zavarodjon össze. Már láttam erre több megoldást is de konkrét választ sehol sem kaptam, hogy ők, hogy oldották meg. Előre is köszi
(#7884) Frankye válasza vasasgabri hozzászólására (#7879) Válasz Feb 13, 2012
Itt, a fórumban megtalálod az adatlapját. Ebben a hozzászólásban a nevére kattintasz, és már látod is.
Szerk.: Bocs, ez Antal Miki barátomé.
Balatonperes barátomét például itt találod meg.
(#7885) Frankye válasza Blazsy hozzászólására (#7881) Válasz Feb 13, 2012
Egyszerű logikai áramkörrel megoldható. Ha nem sürgős a dolog, akkor a héten megpróbálom megrajzolni Neked a kapcsolást, és felteszem.
(#7887) Blazsy hozzászólása Válasz Feb 13, 2012
Köszönöm a segítséget, sürgősnek nem sürgős, nagyon köszönöm ha megrajzolod
(#7890) Frankye válasza Blazsy hozzászólására (#7887) Válasz Feb 14, 2012
Rendben, ha megvagyok vele, felteszem.
(#7895) Blazsy hozzászólása Válasz Feb 14, 2012
Köszönöm De ha lehet akkor minél egyszerűbb legyen mert elektronikában nem vagyok annyira jártas, de szerintem egy próbanyákkal megtudom majd csinálni ! És mégegyszer
(#7897) vasasgabri válasza Frankye hozzászólására (#7884) Válasz Feb 14, 2012
Szia!
Úgy néz ki egyre közelebb vagyok a megoldásokhoz, már kezd össze állni a kép mit is szeretnék. Említetted a Pc tápot ez nagyon meg tetszett. Ha jól értelmeztem akkor erről szinte az egész asztalomat elláthatom árammal, és még a vonatokat is vezérelhetem, csak kell közbe iktatnom valami potméter félét. Esetleg ha valóban így van hány vonat mehet ezzel a módszerrel egyszerre, és mik azok amik még kellenek a jelzők és váltók vezérléséhez?
Ez már a végleges döntésem így akarom meg csinálni az asztalt:

Terv.JPG
 
(#7898) Frankye válasza Blazsy hozzászólására (#7895) Válasz Feb 14, 2012
Ha nem megy a kialakítás, megbeszélhetjük azt is, hogy elkészítem Neked, de ez már tényleg nem ide tartozik...
(#7899) Frankye válasza vasasgabri hozzászólására (#7897) Válasz Feb 14, 2012
Nem egy "potméterre" van szükség, hanem egy feszültségszabályzó áramkörre. Annál egy picit bonyolultabb a dolog. Ha kell, Neked is tudok ebben (is) segíteni.
A táp elláthatja a váltókat, jelzőket is, de javaslom, hogy egy tápról csak a váltók-jelzők-egyebek menjenek, míg a vonatok vezérlése egy (több) másikról. A kapcsolástechnika függvénye, hogy hány db tápegység kell. Ebben a könyvben több kapcsolás is található, de a legalapvetőbb dolgok ebben is benne vannak. Érdemes még ezt is "átlapozni".
(#7901) vasasgabri hozzászólása Válasz Feb 14, 2012
Köszi meg nézem.
(#7924) Sáry Károly hozzászólása Válasz Feb 19, 2012
Üdv!
Forditokorong elektromos vezérlésében és elkészitésében
tudna-e segiteni valaki. 1,5 fokos lépésenként. A mechani-
kus része számomra"világos". kőszönettel várom a homájt
oszlató segitséget.


(#7925) Blazsy válasza Sáry Károly hozzászólására (#7924) Válasz Feb 19, 2012
Nekem személy szerint nincs korongom, de ha jól tudom akkor léptető motorral, illetve a fogaskereket fogainak "ritkításával" szokták megoldani a pozícionálást.
(#7926) Frankye válasza Blazsy hozzászólására (#7925) Válasz Feb 19, 2012
A korrekt megoldás mindenképpen a léptető motoros vezérlés.
Károly!
Pontosan milyen segítségre van szükséged?
(#7927) Sáry Károly hozzászólása Válasz Feb 20, 2012
Frankye!
Köszönöm a gyors segitőkész reagálást.Tudom, hogy léptetö
motora van szükség, de az elektromos vezérlés valamint a
1,5 fokos léptetés ill. az ezt irányitó kapcsolás érdekelne.
Sajnos az elektronikához rém KUKA vagyok. De a Fleischnann
korongjánál realisztikussabb külsöt szeretnék késziteni mely-
et el tudok késziteni, lévén restaurátor vagyok. És abban re-
ménykedem tán kevesebb anyagi ráforditásbol sikerül,no és
persze a "melény" ezt Én követtem el részben. Talán többen
vagyunk igy?! Köszönettel várom hasonló szenvedélyben
vivodók segitségét.
(#7929) Frankye válasza Sáry Károly hozzászólására (#7927) Válasz Feb 20, 2012
Nagyon szívesen. A vezérlés a kisebbik gond talán, legalábbis nekem. Az elektronikában azért jobban otthon vagyok, a mechanika nem annyira az én oldalam.
A lényegre térve: Elsősorban is kell egy olyan léptetőmotor, amelyik tudja az Általad elvárt lépésközt, azaz az 1,5°-ot.
Azután ehhez kell vezérlést tervezni, annak alapján, hogy a végleges kivitelnél milyen elvárásoknak kell megfelelnie. (Hány megállási pontnak kell lennie, kell-e rögzítésnek lennie az adott pozícióban (vélhetően igen), milyen forgásirányok kellenek (csak az egyik irányban fog mozogni, vagy mind a kettőben), stb.).
Ha ezek már megvannak, akkor azt kell kitalálni, hogy milyen vezérlést szeretnél, ti. hogy milyen módon adod meg az elvárt pozíciót (gombnyomással? valamiféle forgókapcsolóval? számítógépes vezérléssel? vagy miként?), és akkor ehhez lehet megfelelő vezérlést tervezni. Ezekben esetleg tudok segíteni, ha gondolod, de a mechanikai rész már biztosan Rád marad.
(#7934) Sáry Károly hozzászólása Válasz Feb 21, 2012

Köszönöm a gyors reagálást és a segitökészséget!
20-22 pozicioban kellene megállni + 180°-ot is a mozdony
foditásokhoz . Rögzités azt hiszem kell és mind két irányban
lehessen inditani. A forgógombos vezérlés lenne az ésszerübb, de nem tudom van e ilyen sok állású kapcsoló ill.
forgatógomb. Igy valószinű marad a nyomógomb. Elnézzést
kérek a nem szakszerű kifejezésekért de talán érthetö igy is.
N-es modelleket gyűjtöttem a sok elmút évek során. Remélem
nem tartasz túl tolakodonak?
(#7935) Frankye válasza Sáry Károly hozzászólására (#7934) Válasz Feb 21, 2012
20-22 állás elég sok. Ilyet forgatógombban nem nagyon lehet találni, és a kezelése is elég nehéz lenn, itt már célszerűbb az irányba állító gombok használata. Esetleg egy mikrovezérlős megoldás is szóba jöhet már. (Az persze némileg bonyolítja a dolgot.)
A reteszelést (azaz a léptetőmotornak egy adott pozícióban tartását) én nem biztos, hogy kihagynám, különösen ennyire kis méret mellett.
(Nem, nem vagy tolakodó.)
Ez így már konkrétabb, már "csak" a megfelelő motort kell kiválasztani, no meg a mechanikát megalkotni hozzá.
(#7938) kisKirály hozzászólása Válasz Feb 21, 2012
Yaxley kapcsolóban talán van 20 állásos. De azért túrni kell a netet erősen!
Kapcs.
(#7939) kisKirály válasza kisKirály hozzászólására (#7938) Válasz Feb 21, 2012
Ez egy hasonló kapcsoló. Ha kell, valahogy eljuttatom hozzád.

P1190684.JPG

P1190686.JPG
 
(#7941) Frankye válasza kisKirály hozzászólására (#7939) Válasz Feb 22, 2012
Ez nem 2x10-es?
(#7944) Sáry Károly hozzászólása Válasz Feb 22, 2012
T.Frankye és kisKirály köszönöm a segitséget!
Úgy látszik ez más világ, VASUT MODELLEZÖ! vagy ÉN vagyok
túl pesszimista?
Frankye kérdésem a következő? Milyen alkatrészek szüksé-
gessek? Tipus,név,db. stb. Tekintettel arra,hogy messze föl-
dön hires és univerzális laikus vagyok, e mániámnak másmily-
en vonatkozása is van-lesz! Villanykörtét már cseréltem!
Gondolom a hidat rá lehet szerelni a motor tengelyére és nem kell túl erős motor sem a híd mérete 178mm(hossz)
kisKirály,ha valóban 20 állású a dzsexli tárcsa és kell is majd
megkereslek addig is köszi.
(#7945) Frankye válasza Sáry Károly hozzászólására (#7944) Válasz Feb 22, 2012
A legeslegfontosabb alkatrész a léptetőmotor. Ennek az áramfelvételéhez méretezett vezérlő elektronika szükséges. A léptető motorok alapvetően kétfélék lehetnek: unipoláris és bipoláris rendszerű.
Elsősorban is célszerű tehát a motort beszerezni, és ahhoz kialakítani a vezérlést.
A motornak nem kell bivalyerejűnek lennie, és természetesen lehet közvetlenül a tengelyre rögzíteni a "tányért".
(A motor kérdésében is tudok segíteni, ha gondolod, de ezt inkább privátban beszéljük meg, nem tartozik ide.)
A motor után lehet megnézni, mi is kell hozzá, hogy úgy működjön, ahogyan Te szeretnéd.
(#7946) Sáry Károly hozzászólása Válasz Feb 22, 2012
T.Frankye
Értetem,minden megoldás érdekel. Alkalmazkodom Hozzád
a jövő héttől és részletessen meg beszélhetünk mindent.
Űdv.
(#8042) kisKirály hozzászólása Válasz Feb 29, 2012
Nos, Gergő 3 pár kabócát írt. hogy annyival kergetitek a rendszert. Miért is három, az a 3?
(#8043) Topi válasza kisKirály hozzászólására (#8042) Válasz Feb 29, 2012
Elmondom, nálunk hogy néz ki a rendszer, és ez nagyon bevált, üzembiztos.

Három pár 1.5mm2-es vezeték van végigvezetve, minden modul oldalon 25 pólusú canon csatlakozó (párhuzamos port csati).
Itt a csatlakozón össze van vonva 3-3 tű, és ezeket egybehajtva egyrészt nagy forrasztási felületet kapunk, másrészt pedig nagyobb áramvezetési képességet.
Erre az összehajtott "forrfülre" forrasztjuk rá a vastag hangszóró vezetékeket.

De hogy mi is az a három pár?

1. Pár vezeték: Ezen megy egy segédtáp. Ez nálunk 12V/~8A áramterhelhetőség. Erre azért van szükség, hogy egyrészt a dekóderek meglegyenek táplálva, másrészt pedig minden dekóderrel kapcsolt eszköz (utcai lámpa, fényjelző, váltó, szervó) a dekóderről kap mindig tápot. Azaz a dekódert kell nagyobb árammal betáplálni. Tipikus ilyen dekóder áramkör: Eszköz dekóder
Láthatod, hogy van POWER (táp) és DCC (digitjel) bemenete, a váltó meg egyszerűen csak OUT-ra csatlakozik. Azaz egyben kapcsolja is és tápot is ad a dekóder.

2. Pár vezeték: Sínjel. Ez teljesen különálló rendszer áramkörileg. Oka, hogy a pálya teljesen független legyen mindentől. Lehessen akár analóg akár digitális. Digitálisban pedig azért fontos, mert nem biztos hogy az adott állomás adja a sínbe a digit jelet. Lehet hogy egy sokadik állomáson van a digit központ, és nem Te adod a sínbe a vezérlőjelet. Azaz, teljesen különállónak kell lennie.

3. Pár vezeték: Vezérlőjel. Ez minden esetben DCC jelet visz, valójában az ezernyi dekóder DCC-IN bemenetére megy ez.

Ha Te vagy egyedül: Akkor a 2. és 3. vezeték pár párhuzamos, hisz egy központ van és az irányítja a mozdonyokat, fényjelzőket és váltókat is.
Ha modul rendszerben vagy: Akkor a 2. vezeték a teljes modulrendszer központi digitális rendszeréből jön, a 3. pedig a Te sajátodból amivel még mindig digitben állítod a jelzőket/váltókat/stb.

Javaslom megkukkantásra: Digitális vasútmodellezés - I. rész: Áttekintés
(#8044) kisKirály válasza Topi hozzászólására (#8043) Válasz Feb 29, 2012
Nem eb kötés a karóhoz, de...
... ha a periférikus elemek (váltó, jelző, stb..) nem DCC meghajtású, akkor a 3. pár vezeték elhagyható?
(#8045) Topi válasza kisKirály hozzászólására (#8044) Válasz Feb 29, 2012
Akkor igen, természetesen.
(#8046) kisKirály válasza Topi hozzászólására (#8045) Válasz Feb 29, 2012
Félve kérdezem, hogy akkor az első érpár is felesleges?
(#8047) Topi válasza kisKirály hozzászólására (#8046) Válasz Feb 29, 2012
Azt nem célszerű elhagyni. Ez a Te esetedben szerintem inkább AC 16V lehetne.
(#8048) kisKirály válasza Topi hozzászólására (#8047) Válasz Feb 29, 2012
De nálam nem lenne dekóderes vezérlés. Akkor mire használhatnám?
(#8049) Topi válasza kisKirály hozzászólására (#8048) Válasz Feb 29, 2012
Plusz súlynak.
(#8050) Frankye válasza Topi hozzászólására (#8049) Válasz Márc 1, 2012
Erre csak ennyit:
(#8058) balatonperes válasza kisKirály hozzászólására (#8046) Válasz Márc 2, 2012
..én meg 'csak' azt kérdezem meg félve, hogy készül valami, amiről nem tudok?
(mert,ha nem , addig fölöslegesen érdeklődsz,úgy is elfelejted....)
(#8121) vasasgabri hozzászólása Válasz Márc 9, 2012
Sziasztok!
Van egy rossz asztali dvd lejátszóm aminek működik a tápja ami tud 12v, és 5v, valamint megy mind a két motorja. Az lenne a kérdésem hogy a motorokat fel tudnám e használni a váltómű állításra(már a mechanikai része meg van csak motor kell hozzá). Ez az áramforrás hány motort tudna ellátni mivel még van 9 motorom Pc olvasókból amit szintén váltókhoz szeretnék használni.
(#8126) TTomi hozzászólása Válasz Márc 10, 2012
Sziasztok
Az lenne a kérdésem hogy milyen vastag vezetékkel érdemes bekötni a síneket és a váltókat? Analóg rendszer lesz kiépítve.
(#8139) Frankye válasza TTomi hozzászólására (#8126) Válasz Márc 11, 2012
Az bizony sok mindentől függ, legfőképpen attól, mekkora áram fog folyni rajtuk. Minél több dolgot kell egy-egy vezetéknek "kiszolgálni", annál vastagabbal. (A tömör UTP kábel-ér alapvetően jó szokott lenni, nekem anno telefon-kábelből bontott színes vezetékekkel volt levezetékelve minden, és gond nélkül működtek.)
(#8141) diesel693 válasza vasasgabri hozzászólására (#8121) Válasz Márc 11, 2012
Ezek a motorok elvileg felhasználhatók erre a célra, de gondoskodni kell a megfelelő áttételről és a végálláskapcsolásról, ez pedig eléggé nagy mechanikai felkészültséget igényel.
Talán érdemes lenne egy Conrád váltókapcsolót vásárolnod és annak alapján kialakítani egy hasonló kivitelt, majd ezt "sokszorosítani".
www.Conrad.hu
(#8143) vasasgabri válasza diesel693 hozzászólására (#8141) Válasz Márc 11, 2012
A mechanikai része az alapján lesz csinálva, már egyet vettem erre a célra.
(#8144) vasasgabri hozzászólása Válasz Márc 11, 2012
Sziasztok!
Tudtok nekem segíteni hogy ezen a pályán hol kellene le szigetelnem és esetleg hova kell tennem hurok áram modult? Négy vonatot szeretnék rá rakni de max két vonat menne egyszerre, ehhez elég egy trafó? Analóg rendszerű lesz és a váltók is elektromosak lennének.

EasyCapture1.jpg
 
(#8145) diesel693 válasza vasasgabri hozzászólására (#8144) Válasz Márc 11, 2012
Analóg vezérlés esetén, az egymástól független közlekedés szükségessé teszi, hogy minden szerelvény külön-külön (egymástól független) vezérlő egységgel rendelkezzen. A bemutatott pálya esetében ajánlott lenne a szakaszolás (szigetelés):
-Az egyvágányú mellékvonal leválasztása az oválból kivezető váltó után.
-Az ovál elűlső részén, a bal- és jobboldali váltók egymás felé mutató belső részein.
-A mellékvonali állomás tároló vágányainak szakaszolása, így azokon mozdony, motorvonat vagy szerelvény tud várakozni.
(#8146) vasasgabri válasza diesel693 hozzászólására (#8145) Válasz Márc 11, 2012
Nagyon köszönöm válaszod!
Ezek szerint hurok modulra nincs szükség? Mikor a szigeteléseket be rakom a vonat azért át tud menni rajta vagy valami plusz dolog kell még hozzá? Bocs hogy egy kicsit nehéz vagyok de ez az első munkám és nem igazán vagyok egy elektronikai zseni. A mellék állomásokon viszont be kell tennem külön kapcsolókat amik indítják a vonatokat, ha úgy szeretném meg csinálni hogy az egyik le áll a másik indul. Van egy terepasztal szimulátor Modelleisenbahn 2008(állítólag valóság hű az elektronikája ennél is kellenek szigetelések és külön be táplálás, meg elektronika ami kommunikál a váltóval és az indító jelzővel. ) én ez alapján próbálom elképzelni az egészet.
Lapozás       6/74    
Frissek
  2024. Máj, 21. Kedd
10:56:23
  Jelenleg 17 fő olvassa az oldalt
Hirdetés