|
Fordítókorong, tolópad
|
Témaindító: FriTTz, idő: Ápr 13, 2013
Témakörök:
|
|
(#15990) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 13, 2013 |
|
Üdv mindenkinek, ugyan már született egy cikk a fordítókorongokról és egynek az építéséről is ami hasznosnak bizonyult az én számomra, de úgy gondoltam mivel én most fogok belevágni egynek az építésébe egy ilyen fórumon gyorsabb az információ áramlás és bátran ötletelhet mindenki a műszaki és építési megoldások kapcsán!
A cikk és saját ötleteim alapján elkezdtem a hozzávalók összeguberálását, a lemezjátszótól a léptetőmotoron keresztül a vezérlő elektronikáig nem kihagyva a hajtáslánc egyéb elemeit sem.
De mivel ezekre van emberem az igazi kihívás egy szép fordítókorong elkészítése lesz! |
(#16013) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 14, 2013 |
|
Na rendet rakunk haver pincéjében, kerültek elő érdekes dolgok, majd rakok fel képet világosban miket találtam! |
(#16022) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 14, 2013 |
|
Sajnos vasutat nem találtunk!
Viszont a cimborám foglalkozik elektromos szerkezetek javításával és ritkán dob ki valamit, de mivel már tele a pince (is) és kell a hely ezért ami nem kell az megy a kukába.
Szinte rettenetes mennyiségű trafója és számítógép és egyéb elektronikai alkatrésze (hulladéka) van és én ebből guberáltam tegnap hirtelen pár hasznosnak tűnő dolgot mint pl léptetőmotorokat!
Egy másik haver munkaköréből kifolyólag léptetőmotor vezérlő egységeket gyárt!
|
|
(#16097) Kisfa válasza FriTTz hozzászólására (#15990)
|
Válasz •
|
Ápr 15, 2013 |
|
A mechanika kialakítása majd engem is érdekel.
Az enyém még csak előkészített.
Egy régi Fleischmann kézi korongot építettem át, ne legyen annyira műanyag az egész. Korlátok még hiányoznak.
A görgőket rézre cseréltem, a műanyag nem sokat ért és a tengelyek is eltörtek.
A csapot is kicseréltem egy hosszú csavarra, így beépítve is leszerelhető maradt a híd és alulról rá lehet kötni később a meghajtást. |
|
(#16105) FriTTz válasza Kisfa hozzászólására (#16097)
|
Válasz •
|
Ápr 15, 2013 |
|
Tetszetős, én nem a mechanikától félek hanem ettől a tányértól és a hídtól! |
(#16106) DZolTTán hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 15, 2013 |
|
Már a "Terepépítés"-ben írtam róla, de ha lett "szak topic", akkor ide is felteszem.
Régóta terveztem fordítókorong készítését, a nemrég felkerült cikk és a hozzászólások pedig megadták a szükséges kezdőlökést. Íme, az első deszkamodell, kísérlet egy szegmens fordítóra. 6mm-es, duplán csapágyazott tengelyen fordul, a híd egy 3.2mm-es alu lemez, merevítés nélkül. Alátámasztó görgők nincsenek a végén, így is elég stabil. Persze a látvány miatt alá lehet majd tenni sínt, de a működéshez nincs rá szükség, így elég az optikai szempontoknak megfelelnie.
A mechanika egy mutatós kijelzőből való, kb. 1:240 áttétellel, a motort egy Tran DCX75-ös dekóder vezérli.
Működés közben itt látható
A mechanikaából van több darab is, az apróhírdetésbe feltettem, ha valakit érdekel. |
|
(#16124) TTomi válasza DZolTTán hozzászólására (#16106)
|
Válasz •
|
Ápr 16, 2013 |
|
Ez nagyon szépen fordul és egyszerű a felfogatása! Mi az a mutatós kijelző? Van valami beszerzési forrása? |
(#16129) DZolTTán válasza TTomi hozzászólására (#16124)
|
Válasz •
|
Ápr 16, 2013 |
|
Igen, nagyon lassú, finom mozgásra is képes. És valóban egyszerű az "üzembe állítása" is. Egy 18mm-es lyukat kell fúrni egy alkalmas lemezbe (ez nálam 3mm ALU) és 3db csavar+lemez/alátéttel rögzíteni. A tengely tetején egy M3-as menetes lyuk van, illetve van hozzá egy esztergált közdarab, ami kicsit alátámasztja a hidat, amit csak középen ki kell fúrni, és egy M3-as csavarral rögzíteni. Innentől jöhetnek rá/köré a sínek
Ez egy analóg mutatós kijelzőnek készült, ami a komparátor elektronika bemenetére kapcsolt feszültség szerinti állásba forgatta a mutatóját. Mivel ez nagy méretű volt és gyorsan, dinamikusan kellett mozognia, az egész szerkezetet nagyon masszívra tervezték, precízen mart/esztergált kivitel. Szerintem már nem igen gyártanak ilyet, új ára nagyságrendileg 100e Ft lehetett. |
(#16133) TTomi válasza DZolTTán hozzászólására (#16129)
|
Válasz •
|
Ápr 16, 2013 |
|
Nem semmi ára volt. Akkor megint marad a régi elgondolás. |
(#16134) DZolTTán válasza TTomi hozzászólására (#16133)
|
Válasz •
|
Ápr 16, 2013 |
|
Azért ennek erősen a töredékéért kínálom azt a pár darabot, ami még van belőle |
(#16141) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 16, 2013 |
|
Na szétszedtem egy vödörnyi floppy és CD meghajtót, elég érdekes (legalábbis számomra) motorkombinációk vannak benne! |
(#16162) FriTTz válasza Váltógyártó hozzászólására (#16158)
|
Válasz •
|
Ápr 17, 2013 |
|
Nagyvasúton van arra példa, hogy egy fordítókorongon két nyomtáv van? |
(#16163) Váltógyártó válasza FriTTz hozzászólására (#16162)
|
Válasz •
|
Ápr 17, 2013 |
|
Kevéssé hiszem, de az ilyen dolgoknak róbertke a nagy tudója! |
(#16165) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 17, 2013 |
|
Hallott vagy látott már valaki olyat, hogy egy fordítókorongon rajta volt a keskeny nyomköz is?
Ne az enyém legyen az első! |
(#16166) DZolTTán válasza FriTTz hozzászólására (#16165)
|
Válasz •
|
Ápr 17, 2013 |
|
Én már gondoltam rá.
Viszont ha 180 fokot is akarsz fordítani, akkor ilyet kell rakni rá: |
|
(#16167) róbertke válasza FriTTz hozzászólására (#16162)
|
Válasz •
|
Ápr 17, 2013 |
|
Bocsánat, de ilyen ügyben etwg a prof. |
(#16169) FriTTz válasza róbertke hozzászólására (#16167)
|
Válasz •
|
Ápr 17, 2013 |
|
Na már megy a másikra mutogatás! |
(#16170) FriTTz válasza DZolTTán hozzászólására (#16166)
|
Válasz •
|
Ápr 17, 2013 |
|
Azt hiszem meg kell építenem, de ha ilyet is akarok rá akkor Váltógyártó meg fog utálni!
Jut eszembe van valakinek tervrajza (vagy bármilyen méret adatja) fordítókorongról? |
(#16171) Váltógyártó válasza FriTTz hozzászólására (#16170)
|
Válasz •
|
Ápr 17, 2013 |
|
Próbáld ki! |
(#16172) etwg válasza FriTTz hozzászólására (#16170)
|
Válasz •
|
Ápr 17, 2013 |
|
Két egyforma korong nincs, de van néhány külföldi kiadvány pontos méretekkel a kiválasztott eredetiröl (MIBA. MR).
De elmehetsz valamelyik telepre és lemérheted. |
(#16175) FriTTz válasza Váltógyártó hozzászólására (#16171)
|
Válasz •
|
Ápr 18, 2013 |
|
|
(#16176) etwg válasza FriTTz hozzászólására (#16162)
|
Válasz •
|
Ápr 18, 2013 |
|
Valahol már láttam, csak nem müködik a memoria frissités.
De ott 4 sin volt a hidon, olyan keresztezettet 3 sinre eddig én is csak rajzon láttam.
Szoval olyan van ahol a normal nyomtáv között van egy keskenynyomtav is, persze ehhez megfelelö fütöház is kell, mert abban már nem lehet 2 nyomtáv egy azonos álláson. Erre jó odafigyelni. |
(#16178) róbertke válasza FriTTz hozzászólására (#16169)
|
Válasz •
|
Ápr 18, 2013 |
|
|
(#16179) Váltógyártó válasza etwg hozzászólására (#16176)
|
Válasz •
|
Ápr 18, 2013 |
|
És, ha belegondolsz, sok értelme nincs is. Fordítókorongon legalábbis... |
(#16180) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#16178)
|
Válasz •
|
Ápr 18, 2013 |
|
Ki nem illetékes? |
(#16191) etwg válasza Váltógyártó hozzászólására (#16179)
|
Válasz •
|
Ápr 18, 2013 |
|
Ha az ember nagyon erölködik, akkor találna értelmet, pl. Vagy keskennyomközü vagy a nagyvasuti mozdonyt az adott állomáson forditani kell. Az egyik nyomtávnak a fö telepe a másiknak meg csak forgatási igénye van.
|
(#16192) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#16191)
|
Válasz •
|
Ápr 18, 2013 |
|
Most ünneprontó leszek!
Szerintem az a fordító úgy "keletkezett", hogy olcsón kellett valami, gyorsan, és vettek valahol kilóra egy régi normál fordítót, körbe levágták a felesleget, betették középre a keskeny nyomköz két sínszálját, a normál felszedésével meg nem foglalkoztak. |
(#16195) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 18, 2013 |
|
"Ha az ember nagyon erölködik, akkor találna értelmet, pl. Vagy keskennyomközü vagy a nagyvasuti mozdonyt az adott állomáson forditani kell. Az egyik nyomtávnak a fö telepe a másiknak meg csak forgatási igénye van."
Erre itt válaszolok a szakfórumban: -mivel nálam van keskeny nyomköz is (bár gőzös még nincs hozzá, de majd ... ) ezért gondoltam arra, hogy ne építsek már két fordítókorongot ha elméletileg egy is elég lenne.
De azt hiszem mégis kettő lesz csak a kisvasútnak nem lesz körfűtőháza!
|
(#16196) Váltógyártó válasza csíkosháTTú hozzászólására (#16192)
|
Válasz •
|
Ápr 18, 2013 |
|
Ha jobban megnézed, ott van szemben is, meg jobbra lent is egy dupla nyomtávos vágány, de az biztos, hogy régen használták utoljára, mert valami szemétkupac van ráborítva a vityilló mellett. |
(#16197) Váltógyártó válasza etwg hozzászólására (#16191)
|
Válasz •
|
Ápr 18, 2013 |
|
Nem a dupla nyomtávos fordítókorongra gondoltam, hanem az átvezetősínes vágányra a négysínes megoldás helyett. |
(#16199) FriTTz válasza Váltógyártó hozzászólására (#16197)
|
Válasz •
|
Ápr 18, 2013 |
|
Én csak 3 sínest terveztem amiből az egyik a közös. |
(#16200) Váltógyártó válasza FriTTz hozzászólására (#16199)
|
Válasz •
|
Ápr 18, 2013 |
|
Arról nem tudsz mindkét oldalról leállni, ahogy a szomszédban mondták! Ne spórolj azzal az egy szállal! |
(#16201) etwg válasza Váltógyártó hozzászólására (#16197)
|
Válasz •
|
Ápr 18, 2013 |
|
Annak is lehetne értelmet találni, ha nem fér el a 4 sin (pl. 1000/760mm)
|
(#16202) FriTTz válasza Váltógyártó hozzászólására (#16200)
|
Válasz •
|
Ápr 18, 2013 |
|
Na jó erre még alszom egyet! |
(#16203) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 18, 2013 |
|
Elnézéseteket kérem, de ha előbb rájöttem volna, akkor a képet így raktam volna fel (ott a magyarázó szöveg) 760 és 1435 mm a nyomtáv Bahnhof Kienberg Ybbstalbahn |
(#16204) etwg válasza etwg hozzászólására (#16176)
|
Válasz •
|
Ápr 18, 2013 |
|
Jelentem frissült a memoriám,
Argentinában vannak ilyen korongok. Ott a jo szokás szerint minden vasut más nymtávot használt, majd az állam átvette részüket és egyesitette a telepeiket. Ezeken voltak többnyomtávu korongok meg tolopadok. |
(#16205) etwg válasza róbertke hozzászólására (#16203)
|
Válasz •
|
Ápr 18, 2013 |
|
Igen innen indult valaha a kisvasut és ide ért a nagyvasut. Körfütöház nincs, de a mozdonyokat akkor még forditani illett.
|
(#16207) DZolTTán válasza Váltógyártó hozzászólására (#16200)
|
Válasz •
|
Ápr 18, 2013 |
|
De le tud. Pont ehhez kell az "átterelős" sín, aminek a képét tegnap feltettem. |
(#16208) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 18, 2013 |
|
Hihetetlen, hogy egy apró kérdésből milyen tudományos konzílium lett!
Az vigasztal, hogy most nem hülyeséget kérdeztem!
Viszont a szegmenses fordítókorongról (ami valójában nem is fordítókorong) nem találtam sehol sem képet sem semmit pedig egyszer régen láttam már egy képet valahol róla! |
(#16209) Váltógyártó válasza FriTTz hozzászólására (#16208)
|
Válasz •
|
Ápr 18, 2013 |
|
És mindezt a fordítókorongos topicban kellett volna megbeszélni! |
(#16210) FriTTz válasza Váltógyártó hozzászólására (#16209)
|
Válasz •
|
Ápr 18, 2013 |
|
Esetleg ha megkérnénk szépen a moderátort lehet, hogy áttenné? |
(#16211) Váltógyártó válasza FriTTz hozzászólására (#16210)
|
Válasz •
|
Ápr 18, 2013 |
|
Így lesz! |
(#16213) etwg válasza FriTTz hozzászólására (#16208)
|
Válasz •
|
Ápr 18, 2013 |
|
A leggyakrabban a modellkatalogusban fordul elö. A V&M és beszámolt egy ilyenröl.
|
(#16221) etwg válasza FriTTz hozzászólására (#16195)
|
Válasz •
|
Ápr 18, 2013 |
|
Amugy a modellvasuton elég gyakori - szinte minden jobb kertivasuton elöfordul:
SVP
Link javítva. |
(#16226) etwg válasza Váltógyártó hozzászólására (#16223)
|
Válasz •
|
Ápr 18, 2013 |
|
Az apple még fejlödöképes ez ügyben.
Keresd a YT a railfilm-et, es azon belül a swiss vapeur parc-t. |
(#16230) TTomi válasza etwg hozzászólására (#16226)
|
Válasz •
|
Ápr 18, 2013 |
|
Erről, egy dal első sora jut az eszembe. "Almát eszem, ropog a fogam alatt" |
(#16232) Váltógyártó válasza etwg hozzászólására (#16226)
|
Válasz •
|
Ápr 18, 2013 |
|
|
(#16233) etwg válasza Váltógyártó hozzászólására (#16232)
|
Válasz •
|
Ápr 19, 2013 |
|
Kösz!
|
(#16235) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 19, 2013 |
|
|
|
|
2024. Okt, 05. Szo 0:09:09 |
|
Jelenleg 9 fő olvassa az oldalt |
|
|