Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » H0 klubtopic
H0 klubtopic
Témaindító: csíkosháTTú, idő: Márc 14, 2013
Témakörök:

Lapozás       46/46
(#71895) diginewl válasza csíkosháTTú hozzászólására (#71847) Válasz Máj 27, 2025
Én is izgatottan várom a választ, hogy ezek a tillig/pilz őslelet tekercses váltóállítók miért jobbak, mint egy MTB állítómű.
Akármit is faragnak ezen, ez kilazul, nem tudja a csúcssínt rendesen feszíteni, és borzalmasan bizonytalan az átállása.
Egyetlen egy előnye van: fenn a váltóimitáció, ami valós váltóállást jelez vissza vizuálisan.
Minden más hajtépés ezzel az állítóművel (nem most, hanem kb 1-2 év múlva ha picit rozsdásodik benne fémcsúszka...)

Amúgy ezzel az egész híradással - amit most én is figyelek - az a legnagyobb baj, hogy pl. 3 év múlva nem fogom tudni visszakeresni, és kifelé másnak linkelni sem. Szóval ez itt marad közöttünk...
(#71896) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#71895) Válasz Máj 27, 2025
Van egy teljesen szabad átkapcsolója, ami együtt mozog a váltóval. Meg is csináljuk a visszajelentést a kapcsolópultra.

Egyébként nem nagyon tud fellazulni, legalábbis akkor, ha rendesen fel van szerelve. Három ponton kell belepattintani a hajtóművet a váltó talpfarácsának három nyúlványába, plusz le is kell csavarozni.

Mennyivel jobb, mint az MTB? Nem tudom, az MTB biztos jó, mert sokan használják. De! Szervizesként, ismerve az MTB egyéb termékeit (az elhíresült H0 MÁV M44-t például, vagy az elemi konstrukciós hibáktól hemzsegő TT ABbmot motorkocsit, stb), és az alkatrészekhez, garanciális hibákhoz való hozzáállásukat, én ezt a kockázatot nem vállalom be úgy, hogy az asztal nem saját részre, hanem megrendelésre készül. A Tillig-gel, ha baj van, azt le tudom játszani, ha garanciális, ha azon túli. Azt meg soha nem felejtem el, amikor tavaly körbetelefonáltam a hazai kereskedőket, hogy tudnak-e alkatrészt rendelni az MTB-től? Volt, aki kiröhögött...

Sorry, van olyan kockázat, amit bevállal a műhely, de van, amit nem.
(#71897) diginewl válasza csíkosháTTú hozzászólására (#71896) Válasz Máj 27, 2025
Azt látom, hogy a begyedben van az MTB, de kérlek ne bánts őket mindig. A váltóállítójuk az valami fenomenális (MTB1). Ezzel indultak annó 10 évvel ezelőtt. Ehhez is van polarziáló kimenet, amiben még regenerálódó biztosíték is van. Működik egyenárammal, váltóval amit szeretnél. Mindig egy irányba megy. Jó ez. Nem kell hozzá az extra mágneses vezérlő áramkör.
(#71898) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#71896) Válasz Máj 27, 2025
Steve hidd a te minöségi elvárásaidat figyelembe véve a Pilz meghajto egy neandertáli szerkezet. Annak több konstrukcios hibája van, mint az MTB mozdonyoknak. Nagyon csodálom, hogy meg forgalomban van. Ahhoz képest a néhai Zeuke egyenesen csucsszerkezet volt. Nem is értem, ha már a Tillig a Zeuke utodja miért nem nézték meg a másik 60 éves konstrukciot és javitották fel a sajátjukat.
(#71902) acszoli hozzászólása Válasz Máj 27, 2025
Ma nyitottam ki a megrendelt Bz betét kocsit a híres neves MTB-től. A régebbi szériából van egy BzMotom ehhez már gondolom elfelejtették milyen színű festéket használtak annó. A felszerelhető festett alkatrészekről még a szín is lemaradt. A festés minősége is gagyi, az ablakok nem tudom milyen anyagból vannak de végül is hozza a vidéki magyar vasút hangulatos átláthatatlanul koszos ablakait.

A modell a sínen 2 mm-el magasabb mint a régebbi Bz, így a kuplungok nem maradnak egyben szerencsére csak az egyenesben. De mindegy is hiszen magától kipotyognak az ütközői meg a kuplung tartó szerkezet. De az MTB remek, majd meg veszek belőle...(Sose többet)

Ejnye!
(#71911) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#71898) Válasz Máj 28, 2025
A régi valóban egy csőd, de a mostani gyártás már vállalható. Mellesleg illik a váltókhoz, és, ha rendesen szereled fel, és megfeleően vezérled, akkor nem rossz.

A másik, hogy baj esetén közvetlenül tudok sírni a Tillignek. (Más gyártóknak is, de a nagyon kicsi hely miatt lett Tillig, mert ez a váltó a legrövidebb.) Lehet, hogy az MTB jó, meg modern, meg motoros, meg minden, de az a műhelynek vállalhatatlan, hogy nem létezik semmilyen gyártói támogatás a vevők/kereskedők/szervizek felé.

Eléggé komplex dolog felépíteni egy olyan terepasztalt, amit nem magadnak készítesz, nem is a klubnak/haveroknak, hanem a Vevőnek. Utóbbi esetben Te kvázi viszonteladó vagy, és neked kell tartanod a hátad probléma esetén akkor is, ha szerelési baj van, és akkor is, ha elromlott valami. Ebbe az MTB nálam nem fér bele.
(#71913) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#71911) Válasz Máj 28, 2025
Szivesen megnézném, hogy mit ujitottak azon a matuzsálemi konstrukcion, mert kivülröl semmit nem látni belülröl meg kétlem, hogy komolyabb átalakitásra lett volna lehetöség ( az eredeti méretek betartása miatt).
Természetesen te azt épitesz be amit a vevö kér vagy könnyebben jutsz hozzá.
Ehhez nincs mit hozzáfüzni.
(#71915) diginewl válasza csíkosháTTú hozzászólására (#71911) Válasz Máj 28, 2025
"Ebbe az MTB nálam nem fér bele."
Hmmm ez így eléggé skatulyázás ám, vigyázzunk vele
Most is kapható a váltóállítóművük. Eddig 2 panaszt hallottam felőle:
- drága
- lassú
Ez tulajdonképpen nem tud tönkremenni, ha jól van beépítve. De persze Te tudod.
(#71920) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#71915) Válasz Máj 28, 2025
Ahha...
Nem kell őket skatulyázni, odaköltöztették ők saját magukat. Most is jött egy MTB a műhelybe, mert lassú, és zajos a hajtása. Majd meglátom, hogy mi lesz vele.

De mindegy. Építünk egy terepasztalt, komplettre, és ránk van bízva (az egy állomásépület kivételével) a teljes anyagbeszerzés is. Ergo: nem csak az építési/szerelési munkákért tartozunk garanciával, hanem a beépített anyagokért is. Ebben az esetben csak akkor tudunk garanciát is vállalni teljeskörűen az asztalra, ha az általunk beszerzett anyagok gyártói korrektek. Azt nem tudom elmagyarázni a Vevőnek, hogyha elromlik valami garanciális időn belül, vagy akár azon túl is, hogy sajnos a cucc gyártójától nincs alkatrész, nem tudunk javítani, csak újat beszerelni. Egyrészt, ha garanciális időn belül van, akkor buktam a javítás költségét, ha meg azon túl, akkor a Vevőnek lesz kellemetlen. Meg nekem is.

Ettől még lehet jó az MTB hajtóműve, nem vitatom. Csak üzletileg nekem nem éri meg, és ebben nem csak az van, hogy mennyiért kapom a gyártótól/kereskedőtől a cuccot, hanem jobbára az, amit fentebb leírtam.

Na, megyek épületeket, meg jelzőket rendelni...
(#71923) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#71893) Válasz Máj 28, 2025
Most alulnézeti képek jönnek, elkezdődött a "villanyszerelés".

IMG_20250528...jpg

IMG_20250528...jpg
 
(#71934) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Máj 29, 2025
Kisebb házi pályák ideális gőzöse lehet, és nem is túl drága. A PIKO kihozta a BR91-est.
aranyos
(#71938) tumikas válasza csíkosháTTú hozzászólására (#71934) Válasz Máj 30, 2025
Vajon lesz-e olyan szép futása mint a Hruska elődnek?
(#71939) etwg válasza tumikas hozzászólására (#71938) Válasz Máj 30, 2025
Attol biztos, mert az sajnos nem volt a legjobb mechanikus konstrukcio. Fogaskeréktemetö meg, igaz 7 polusu, de gyengécske motor volt a legnagyobb kinja.
Az tény, hogy korához mérten egy kimagasloan szép modell volt.
(#71940) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#71893) Válasz Máj 30, 2025
Program a hétvégére, hogy a hazai építőipar gyengélkedésén javítsunk egy picit.

IMG_20250530...jpg

IMG_20250530...jpg
 
(#71941) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#71940) Válasz Jún 1, 2025
Valami ilyesmi lesz az "Állomás utca" a sínek felől nézve.

IMG_20250531...jpg
 
(#71942) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#71941) Válasz Jún 1, 2025
Csak félve, halkan...
Szerényen megbújnak a bokrok a profi kertész fáinak árnyékában.

Sok nem kell hozzá, aki belevágna:
- Végy maradék rézvezetéket, sodrott vezetőst.
- Csupaszítsd le megfelelő hosszban, 5-6cm.
- Sodord össze a végét, a szigeteléstől indulva, olyan 2-3cm hosszon, és forrasztópákával ónozd is be a sodrott részt.
- A többit "félsüld ki", majd a réz szálakat egy csipesszel "kócold össze", hogy szabálytalan formát vegyenek fel, és szabadon görbítheted is a szálakat, ezek lesznek bokor ágai.
- Vágd le a sodrott végénél a rézvezeték maradékáról.
- Egy tégelyben keverj össze barna falfesték színező pasztát és faragsztót. Ha nagy sűrűnek találod, akkor egy nagyon-nagyon kevés vízzel higíthatod , de általában nem kell.
- Csipeszel fogd meg a drót összesodort végét, mártsd bele többször a drót "összekócolt" végét a szinezett ragasztóba. Hagyd lecsöpögni, nem baj, ha egy-két helyen vastag marad, sőt! Figyelj arra, hogy a bokroknak, cserjéknek azért van törzse is, oda is jusson a festékes ragasztóból, vagyis a sodrott, leónozott részre is jusson.
- Hajszárítóval, vagy, ha van, akkor a forrasztóállomásod hőlégfúvójával szárítsd meg a ragasztóba mártott részt. Készen is van a bokor, csak ugye ebben az állapotban lombtalan, kopasz még.
- Barkácsboltokban, nagyobb ilyen áruházakban kapható ragasztó spray, ezzel fújd be kopasz ágakat.
- Modellboltokban - nagyon jó színeket lehet venni a VMC-ben Budán a Nagyszőllős utcában! - kapható szóróanyagot szórj erre a ragasztós, kócos akármire. Ha kevés, akkor a folyamatot ismételheted, a hiányos részekre egy kis ragasztót fújsz, és szórsz rá még szóróanyagot. Tipp: érdemes keverni a színeket! És nem baj, ha az első nem sikerül!
- Rázd le óvatosan a felesleget. Készen vagy!

Amikor felteszed a terepasztalodra, akkor csak fúrsz egy lyukat az alaplemezbe, ahová "elülteted" a bokrot,vagyis beragasztod.

Ez egy nagyon egyszerű, nagyon-nagyon "fapados" módszer arra, hogyan dobd fel az asztalod részleteit fillérekből, egy minimális kézügyességgel. Az sem baj, és nem dobsz ki többezer forintot az ablakon, ha esetleg az első pár darab nem, vagy nem úgy sikerül, ahogy szeretnéd. Az ötödik már biztos jó lesz. És tudod mi ebben a legjobb? Ha nagyon akarod, akkor sem tudod ezeket olyan egyformára készíteni, mint két tojás!
Persze a nagyok - Fabatka, Paksinuti, stb. - ennél sokkal kifinomultabb módszerekkel, anyagokkal dolgoznak, ezzel nem érünk fel oda. De nem is ez a cél! Hanem az, hogy olyan dolgot tegyünk fel a terepasztalunkra, ami másnak nincs, nem vehetjük meg tucatáruként a boltban. Ja, és persze a tudat, hogy ezt nem vettük, hanem készítettük.

IMG_20250601...jpg

IMG_20250601...jpg

IMG_20250601...jpg
 
(#71943) Frankye válasza csíkosháTTú hozzászólására (#71942) Válasz Jún 2, 2025
Nem volna ennek inkább ez a téma megfelelőbb?
(#71944) csíkosháTTú válasza Frankye hozzászólására (#71943) Válasz Jún 2, 2025
Elvileg igen. Csak ezek a bokrok (és még pár darab, amit csinálni fogok) az épülő H0 asztalon lesznek, aminek ide írom az építését.

(A "Fakészítés" topicról nem is tudtam...)
(#71945) klimas válasza csíkosháTTú hozzászólására (#71942) Válasz Jún 2, 2025
Idézet:
„terepasztalunkra, ami másnak nincs, nem vehetjük meg tucatáruként a boltban. Ja, és persze a tudat, hogy ezt nem vettük, hanem készítettük.”
Azt hiszem itt a lényeg
(#71946) Frankye válasza csíkosháTTú hozzászólására (#71944) Válasz Jún 2, 2025
Pedig elég régi téma, 2012-es nyitású...
Semmi gond, csak gondoltam, felhívom rá a figyelmet.
(#71950) diginewl válasza Frankye hozzászólására (#71946) Válasz Jún 2, 2025
Hiába írod, akár ide, akár máshova... Nem tudjuk linkelni az itteni gondolatokat kifelé. Maximum akkor sikerül, ha ki vagyok jelentkezve, de akkor sem mindig megy át a hivatkozás. Valamint pontosan kell emlékezni, ki, mikor, melyik topikban mit írt. Nem lehet keresni a fórumban. Már én, a saját bejegyzéseimet sem találom meg a vitrinvasútról 10 évre vissza. A virágos fűcsomóim pl. filléres megoldások voltak. Sztatikus szóróval, és már akkor VMC-s alapanyaggal.
Hiába írja le itt Csíkos a nagyszerű bokros megoldásait, és a terepépítést, ha fejben nem jegyzem meg, akkor ezt visszakeresni itt nem lehet.
(#71954) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#71950) Válasz Jún 2, 2025
Az első Z asztal, amit "itt épített" a műhely, videó formájában fent van az "Arckönyvön". Lehet, hogy ez is fent lesz majd.
(#71956) Lazsi válasza diginewl hozzászólására (#71950) Válasz Jún 3, 2025
Pl. ezért kellene az ilyenekből cikket írni...
Mondjuk, amikor valaki készen van egy résszel, az addig beírt szövegeket és képeket összeszedi.

Vagy, ha valakinek sok ideje van, akkor felajánlja az illetőnek, hogy kimazsolázza a bejegyzéseket, letölti a képeket, összeállítja a cikket, elküldi a szerzőnek véleményezésre / kiegészítésre, majd ha ez kész, jöhet ide az oldalra.
Így egyrészt a tudás nem veszik el, másrészt az alkotó tovább alkothat, nem az ő idejét viszi el a cikk elkészítése, és nem marad "majd később"-re.

Tudom, ez valaki más csalánja...
Ha lesz időm (télen, vagy pár év múlva, amikor nyugdíjas leszek... ) én simán belefognék ilyenbe...

De hátha ötletet adtam valakinek...
(#71957) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#71941) Válasz Jún 3, 2025
Az "Állomás" utca. (Bahnhof starße, ha németül értekeznénk.)
Talán látszik a képen az utca, a járdák, a buszmegálló öble ceruzával felrajzolva az alaplemezre.
Az épületek nincsenek véglegesen a helyükön, és nagyon sok apróság még nincs is felszerelve.

IMG_20250603...jpg
 
(#71959) diginewl válasza Lazsi hozzászólására (#71956) Válasz Jún 3, 2025
Persze. Jobb kezemmel vakarom a bal fülemet....
Ha annyi lehetőség lenne, hogy kifelé lehetne osztani linket, az már csúcs lenne. Ha valaki saját szösszenetet ír - ahogy Csíkos is - mindig hivatkozik az előző bejegyzésére, így elég csak az utolsó bejezést kimenteni.
Mindegy... annyi jó dolog elhangzik itt is, de visszakeresni szinte lehetetlen...
(#71963) etwg válasza diginewl hozzászólására (#71959) Válasz Jún 3, 2025
Örüljünk, hogy ez van, itt is gyakran temetöi a hangulat. Sajnos megint ott vagyunk ahol voltunk vagy 25-30 éve nincs modellezöi társadalom, ami el tudna tartani még egy ilyen ingyenes forumot.
(#71964) Frankye válasza diginewl hozzászólására (#71959) Válasz Jún 3, 2025
Anno jeleztem Topinak, hogy a keresőt "rendbe kellene pofozni", megígérte, hogy meglesz, de eddig nem került rá sor. Reméljük, azért előbb-utóbb ez is elkészül.
(#71965) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#71957) Válasz Jún 3, 2025
Az elkészült épületeket ideiglenesen a helyükre tesszük. Kis motiváció, hogy: haladjunk, kérem, haladjunk!

IMG_20250603...jpg

IMG_20250603...jpg

IMG_20250603...jpg
 
(#71976) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#71965) Válasz Jún 5, 2025
Alakul az "Állomás" utca.
Első képen a leendő kapcsolópult helye. Pár kapcsoló, vezérlőelem helye már kifúrva, a pálya sematikus rajzával.

IMG_20250605...jpg

IMG_20250605...jpg
 
(#71979) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#71976) Válasz Jún 5, 2025
Ma este pihentem egy kicsit, bokros teendőim mellett.

IMG_20250605...jpg
 
(#71981) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#71979) Válasz Jún 5, 2025
Egy hangulatkép a városi utcáról, még csak így nyersen. A Vollmer épületén, az ajtó feletti lámpa majd világítani is fog. Eredetileg erre a gyártó nem gondolt, de azért mi megcsináltuk.

IMG_20250605...jpg
 
(#71995) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#71981) Válasz Jún 6, 2025
Alakul az "Állomás" utca. Valami ilyesmi lesz.

IMG_20250606...jpg

IMG_20250606...jpg
 
(#72001) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#71976) Válasz Jún 11, 2025
Elkezdett kialakulni a vezetékköteg.

IMG_20250611...jpg
 
(#72014) acszoli hozzászólása Válasz Jún 23, 2025
Érdekel valakit ez a Micro-Metakit MÁV mozdony? Részletek privátban.

micro-metaki...jpeg
 
(#72015) Frankye válasza acszoli hozzászólására (#72014) Válasz Jún 23, 2025
De kis aranyos!
(#72021) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#72001) Válasz Jún 26, 2025
Apró haladás.
Neeem, nem Temu-s! Azoknál olcsóbbra jön ki, csak némi kis munkával jár. Auhagen 41 202.

IMG_20250626...jpg

IMG_20250626...jpg
 
(#72043) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#72021) Válasz Jún 30, 2025
Ez lesz a vezérlés helye. Kapcsolópultnak is lehetne nevezni, de nem az. Ugyanis, habár elkülönült része magának az asztalnak, de mégsem egy különálló egysége.
Be van sűlyesztve a pálya névleges szintje alá, a 8mm-es rétegelt lenezt itt a felére, 4mm-re vékonyítottuk. Kapott egy világos szürke alapozást a felület, és egyelőre az látszik, hogy a pálya sematikus rajza vékonyan, ceruzával rá van rajzolva. A rajzolaton a furatok a nyomógombok, kapcsolók, visszajelző LED-k furatai. A rajzolattól jobbra, az üresnek látszó részen lesznek, egymástól nagyobb távolságra elkülönítve a két áramkör - a külső, és a belső ovál - PWM vezérlésének a kezelőszervei lesznek, a zárlatvédelem LED-jei, és a két áramkör közötti áthaladást jelző izzó. Utóbbi akkor fog pirosan világítani, ha a két PWM szabályzó ellentétes menetirányban működik éppen, vagy pl. a külső oválról a belsőre való áthaladás zárlatot okozna. Talán írtam korábban, hogy a laikusok számára könnyebben megérthető, "A kapcsolásban" fog működni az asztal.

IMG_20250630...jpg
 
(#72049) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#72043) Válasz Júl 1, 2025
Alakul...

IMG_20250701...jpg
 
(#72050) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#72049) Válasz Júl 2, 2025
Dupla lesz. ( nem tudom miért késön jelent meg).

IMG_7958.jpeg
 
(#72051) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#72049) Válasz Júl 2, 2025
Látom te is szenvedsz a méretekkel. Vannak 2 mm-l kisebbek is.

Sokat számit ha szük a hely - átláthatobb a panel.

IMG_7959.jpeg

IMG_7960.jpeg
 
(#72056) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#72051) Válasz Júl 5, 2025
Abból főzünk, amink van. Meg, ami az elektronika nagykerben van tőlem három utcányira.
Lapozás       46/46
Frissek
  2025. Júl, 13. Vas
0:11:54
  Jelenleg 15 fő olvassa az oldalt
Hirdetés