Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » H0 klubtopic
H0 klubtopic
Témaindító: csíkosháTTú, idő: Márc 14, 2013
Témakörök:

Lapozás       39/40    
(#69315) etwg válasza Lazsi hozzászólására (#69314) Válasz Ápr 9, 2024
A folytatás. Már sikerült megoldanom egy gondot a szerviz szempontjábol. Az futomüvek már alakulnak.

IMG_7202.jpeg

IMG_7203.jpeg
 
(#69316) etwg válasza Lazsi hozzászólására (#69314) Válasz Ápr 9, 2024
Tudod szétszedni valamit egyszerü, (habár már elöfordult, hogy egy 35 éve épitett modellemet napokig nézegettem, hogyan is kell szétszedni.)
Az épités sokkan nehezebb, sokszor honapokig( évekig j épitek egy modellt, azt nem olyan egyszerü dokumentálni.
Ez a modell is már nálam pihent vagy 20 éve az elhunyt barátom meg 1995-ben vette.
(#69323) sunocske válasza etwg hozzászólására (#69315) Válasz Ápr 10, 2024
Á, innen már túl könnyű kitalálni!
(#69324) etwg válasza sunocske hozzászólására (#69323) Válasz Ápr 10, 2024
A topik nem a Füles alosztálya.
(#69331) róbertke válasza etwg hozzászólására (#69324) Válasz Ápr 10, 2024
De bizony hogy az!
Te készítesz nekünk mindenféle képrejtvényeket.
(#69333) etwg válasza róbertke hozzászólására (#69331) Válasz Ápr 10, 2024
Várd meg mig felkel a Nap. Lesz ujabb foto.
(Ma az idörabloknál voltam ( orvos) legközelebb már egésznapos piknik kosárral megyek.... )
(#69335) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#69333) Válasz Ápr 11, 2024
Idézet:
„Várd meg mig felkel a Nap.”

Legyünk pontosak!
"Várj!, míg felkel majd a Nap!"
(Lerch - Demjén)
(#69340) etwg hozzászólása Válasz Ápr 11, 2024
Kávészünet.

Na melyik az eleje?

IMG_7205.jpeg
 
(#69342) sunocske válasza etwg hozzászólására (#69340) Válasz Ápr 11, 2024
Mint két lajtoskocsi
(#69343) róbertke válasza etwg hozzászólására (#69333) Válasz Ápr 11, 2024
Én szerdán járok orvoshoz - mert akkorra kifogynak a "hétvégi halálos kórban szenvedők".
(#69344) róbertke válasza etwg hozzászólására (#69340) Válasz Ápr 11, 2024
Isten bizony én tegnap egyfolytában svájci "agyament" villanymozdonyokat kerestem, eszembe sem ötlött, hogy Garrat gépet keressek. Eleje a jobboldali rész lesz.

Garrat.jpg
 
(#69346) etwg válasza róbertke hozzászólására (#69344) Válasz Ápr 11, 2024
(#69349) etwg hozzászólása Válasz Ápr 13, 2024
Ujabb 66 alkatrész került az futomüvekre. ( komplett fékrendszer)


IMG_7210.jpeg
 
(#69353) diginewl válasza diginewl hozzászólására (#69186) Válasz Ápr 18, 2024
Úgy érzem, kedves Fórumolvasók, hogy most sikerült valami jót alkotnom:
-Megérkezett Kínából a 12v-os tetováló motor , ami megszólalásig hasonlít az SB-modellbau flat motorjához, de ugye nem lehet az, hiszen harmad árban van. 2607-es méret.
-Sikerült hozzá rendelni szintén Kínából 0,5M-es 10 fogú fogaskereket.
-Sikerült leszednem (a lehúzó is megjött) a régi dobmotorról a fém fogaskereket, így szét tudtam szedni a régi motort
-Sikerült egy bicikligumi belsővel központosítani az új motort a réginek a házában.
Az eredmény ezen a videón látható. Valami gyönyörűséges szép mozgása lett ennek a krepegő mozdonynak. Max sebességnél is alig van hangja.
BR55 remotorized

Van ereje is - amíg el nem kapar. Azaz a vonóerő paraméter nem változott!
(#69355) etwg válasza diginewl hozzászólására (#69353) Válasz Ápr 19, 2024
Jo lett! Gratula!
(#69356) diginewl válasza diginewl hozzászólására (#69353) Válasz Ápr 19, 2024
Bakker! Az SB-Modellbau is olvassa a Hobbivasút bejegyzéseket?????
LEÁRAZTÁK a 4-5 éve folyamatosa 76EUR-ért árult csereszettet 68EUR-ra!!!!

(mondjuk még így is olcsóbb a Kínai cucc, de ki tudja mégis milyen motor ez)
(#69362) etwg hozzászólása Válasz Ápr 22, 2024
Kezd látványossabbá válni a mozdony. Kb 300 alkatrész beépitése után igy néz ki. Kb még ugyanennyi vár a beépitésre, ráadásul egyre aprobbak és egyre finomabbak.

IMG_7215.jpeg
 
(#69363) róbertke hozzászólása Válasz Ápr 22, 2024
etwg vettem egy AC kerekes fémalvázas Märklin kocsit.
DC rendszerben utazok. Te mit csinálnál kerékcserén kívül ha nincs megfelelő cserekerék?
(#69364) etwg válasza róbertke hozzászólására (#69363) Válasz Ápr 22, 2024
Csinálnák magam - csak vicc.
Körülnéznék a kacatok között, lehet, hogy találnék valami használhatot.

Halvány fogalmam sincs ahhoz látnom kellene a kereket. Talán érdemes lenne lehuzni a tengelyröl mind a kettöt. Keresnék valami keményebb müanyag rudat vagy csövet. ( nyalokanyél, golyostoll betét stb.). A modellboltban is vannak gyakran sztirol csövek. Kis szerencsével talán találnék olyat is ami szorul az eredeti tengelyre. A kereket meg felfurnám a csö külsö átméröjére - 0,1mm ( azaz ha 3 mm akkor 2,9re.)
A csöböl levágnék olyan hosszu darabokat mint amilyen vastag a kerék és kis szerencsével egyenesen bele lehetne nyomni az átfurt kerékbe.
Utánna meg vissza lehet nyomni az eredeti tengelyre. Esetleg ha nem szorul jol a kerék vagy tengely ragaszthatsz is.
Természetesen ha van jo mühelyed ( esztergapad) akkor nem nagy munka lenne .
Még valami eszembe jutott. A Märklin kocsik elég szélesek, nem férne el a keretbe egy tücsapágyos modern kerék.
Ha igen akkor kell csak 4 persely ( vékony sárgaréz lemezke amibe egy pontozoval egy darab olmon ( halászbolt) egy kis mélyedést ütsz, majd ezeket odaragasztod az eredeti csapágy elé.
(#69365) róbertke válasza etwg hozzászólására (#69364) Válasz Ápr 22, 2024
Idézet:
„A Märklin kocsik elég szélesek, nem férne el a keretbe egy tücsapágyos modern kerék.
Ha igen akkor kell csak 4 persely ( vékony sárgaréz lemezke amibe egy pontozoval egy darab olmon ( halászbolt) egy kis mélyedést ütsz, majd ezeket odaragasztod az eredeti csapágy elé.”


Igen köszönöm, valami hasonló megoldás nekem is eszembe jutott.
Közben beugrott nekem ez az oldal: Lokmuseum
(#69366) etwg válasza róbertke hozzászólására (#69365) Válasz Ápr 22, 2024
A PEHOnak vannak kész perselyei a H0 kerékpárokhoz.
(#69367) róbertke válasza etwg hozzászólására (#69366) Válasz Ápr 23, 2024
Azok már annyira iciri-picirik, hogy az én szemeimmel szinte nem látom
De viszont sikerült vennem Roco 40197 kétoldalt szigetelt kereket.
Egy már régóta meglevő Märklin kocsi alá passzol, valamint a Piko 4tg. hűtő alá tökéletes.

DR - - Piko ...jpg
 
(#69370) Domino78 válasza etwg hozzászólására (#69362) Válasz Ápr 24, 2024
(#69371) Domino78 válasza etwg hozzászólására (#69364) Válasz Ápr 24, 2024
Átalakítás (nyalókanyél, golyóstollbetét és társai) esetén nem lenne probléma, hogy a Märklin kerekek nem felelnek meg a NEM311-nek? Döccenne a kocsi minden keresztezésen...
(#69372) etwg válasza Domino78 hozzászólására (#69371) Válasz Ápr 24, 2024
Azt azért be lehet lehet állitani, és természetesen függ a sinektöl. A 2,5 mm-s profilon általában nincs gond, az alacsonyabbon már lehet.
(#69373) etwg válasza Domino78 hozzászólására (#69370) Válasz Ápr 24, 2024
A linked nem müködik.
(#69374) Domino78 válasza etwg hozzászólására (#69373) Válasz Ápr 24, 2024
Fura, nálam igen... de lényegtelen, egy ugyanolyan PFM - United Brass 6000-es Garrettről van kép mögötte, amilyet Te is raksz össze, csak azon már rajta van a többi 300 alkatrész is
(#69375) etwg válasza Domino78 hozzászólására (#69374) Válasz Ápr 24, 2024
Tudom, az enyémet is lehet készen is kapni. A DJH-bol kivált cég Dél Afrikában készre gyártja a mozdonyt. Egy barátom szép jubileumára kapott is egy ilyen mozdonyt. Ha majd kész lesz az enyém akkor összehasonlitjuk a kettöt. ( az enyém 2 motoros és van rajta néhány eltérés a gyári változattol.
(#69382) róbertke válasza diginewl hozzászólására (#69356) Válasz Ápr 29, 2024
Találtam egy-két érdekességet neked BR24-el kapcsolatban...
- 1948-ban a 24 061-es gőzmozdony kapott egy 2'2'T26-os tendert, amely kétszer annyi vizet tudott tárolni, és a vezetőfülke hátsó falának köszönhetően 80 km/h maximális sebességgel hátramenetet is lehetővé tett. 1949-ben a Bissel tengelyt Krauss-Helmholtz kormányállás váltotta fel. 1955-ben a gépet visszaépítették a normál üzembe.
- a mozdonyoknál kezdetben réz, majd a 24 017-es mozdonytól acél tűzteret alkalmaztak.
- A mozdonyok eredetileg Wagner-füstterelőkkel voltak felszerelve, a DB-nél a 24 001-063-as alacsonyabb sorozatnál Witte-füstterelőkre cserélték. ( tehát a 24 064 -től maradt a Wagner füstterelő).
- A háború után a Deutsche Bundesbahn 47 mozdonyt birtokolt, amelyeket 1960 és 1966 között leállítottak. Legutoljára a 24 067-es lett leállítva 1966 augusztusában Rheydt-ben.

BR24 061.JPG
 
(#69383) diginewl válasza róbertke hozzászólására (#69382) Válasz Ápr 29, 2024
Köszönöm!
Van nekem egy 24 070-es FL modellem (aminek szintén krepeg a hajtása, ezért eddig dobozban volt). Mivel most hajtáscsere lehetősége megoldott, így gondolkodtam egy kicsit rajta. Jó lett volna ezt is a DR állományába sorolni, egy átmatricázással, de a witte-fülek miatt ez így nem lehetséges.
Ez a fura fehér nagy DB logó nem tetszik rajta. Le tudnám szedni, és kaphatna egy Deutsche Bundesbahn rézmaratott táblát, de az eredetin is ez a DB logo van... Így marad így.

WP_20190610_...jpg
 
(#69384) róbertke válasza diginewl hozzászólására (#69383) Válasz Ápr 29, 2024
BR 24 069 és a 070 volt a Borsig kísérleti gépei.
(#69389) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Máj 2, 2024
Nagyon sokan fordulnak a műhelyhez, hogy a régi, 30-40éves, régen elfeledett kisvasútjukat most újra üzembehelyeznék.
Hála Istennek!
Azonban a modellek hiába is szépek, és javíthatóak, egy alapos takarítás után, kenés után nagyon szépen is tudnak futni.
A gond a régi sínekkel van!
Ezek már újkorukban sem voltak a megbízhatóság mintaképei (a régi, VEB PIKO sínekre gondolok, de nem jobb a régi Mehano, Lima sem!), és sokszor már korrodáltak is. Ha klasszikus, vöröses-barna rozsda már jelen van, akkor az már menthetetlen. De, ha meg is tudjuk menteni ezeket, akkor is nagyon-nagyon sok munka ezekből úgy pályát építeni, hogy a kisvasúttal a játék örömet okozzon. Ha nagyon sok ilyen vágánymező van otthon, és sok-sok váltó, akkor talán megéri ezzel foglalatoskodni. Ismerve a mostani árakat.

De mi van akkor, ha csak azok a sínek vannak meg, amik a kezdőszetben lettek vásárolva még a '70-es '80-as években?
Ebben az esetben én azt tanácsolom, hogy ezeket a régi vágánymezőket tegyük el emlékbe! Ilyenkor érdemes a modellek javításának költségein felül még rákölteni, első körben egy új "kezdő szettre', vagyis egy oválpályára, amin a megjavított régi modellek üzembiztosan, szépen futnak.
Ezek beszerzése több forrásból is lehetséges.
- Veszünk a meglévő régi modellek mellé egy új kezdőszettet. Ilyenkor arra kell figyelni, hogy a régi modellek általában nem futnak el a mai, korszerű sínek egy részén. Ilyenkor a választék a mai PIKO szettekre szűkül le, akár a sima, akár az ágyazatos PIKO A-Gleis, 2,5mm profilú sínrendszerre.
- Keresünk a börzén, vagy a webes aukciós, hirdetős oldalakon olyan eladót, aki megválna kezdőszettje sínkészletétől, kvázi baráti áron. Ilyenkor is arra kell figyelni, hogy a sínkészletet ki gyártotta, és mekkora a profil magssága?
- Szintén a börzéken, online felületeken hirdetnek olcsón síncsomagokat. Itt is figyelni kell a sín magasságára - bűvös szám a 2,5mm, ezt jegyezzük meg! - meg arra, hogy milyen gyártmány? Ezekben az a kockázat, hogy sokszor olyan síncsomagok vannak meghirdetve, amihez ma már nem kapunk váltót, kiegészítő síneket, ha az egyszerű oválnál tovább szeretnénk majd lépni. Mert ez a sínrendszer már nincs gyártásban, vagy idehaza nem kapható sehol, nem importálja egyik bolt sem.

Van másik megoldás is.
Ugyan raktáron nincs a műhelyben, de összeállítottam két ilyen "Újra kezdő csomagot" a régi modellekhez. Az egyik kisebb helyen elfér, mert szúkebb íveket használ, 380mm sugarút, és egy picit nagyobbat, ami már az egészségesebb 425mm-s íveket tartalmazza. Meg tudom rendelni a gyártótól, és 1-1,5héten belül át is vehető. Garantáltan gond nélkül mennek rajta a régi, szeretett modelljeink. Ez a sínrendszer pedig a 2,5mm magas profilú Tillig H0 Standard sín. Idősebbek még Pilz néven emlékezhetnek rá.
Mindkét csomag egy oválpályát tartalmaz, és, ha később bővíteni kell, akkor van hozzá minden, gyártásban vannak.

Így újra egy megbízható, üzembiztos pálya lesz a vonat alatt, és nem fog lépten-nyomon akadozni a frissen szervizelt mozdony a régi, kontakthibás lemezsíneken.

ujrakezdes1.jpg
 
(#69391) tumikas válasza csíkosháTTú hozzászólására (#69389) Válasz Máj 3, 2024
Én még amit ajánlanék, árban és minőségben szintén nagyon jó az a Peco Setrack. Nálunk nagyon beváltak kezdő terepasztal építő klubtagjainknál:
https://vasutmodell.com/peco-st-100-nagy-sinkeszlet-setrack-code-100
https://vasutmodell.com/peco-st-100-nagy-sinkeszlet-setrack-code-100
(#69400) róbertke hozzászólása Válasz Máj 10, 2024
Kedves modellező kollégák! Van egy ősöreg H0 Western Germany Märklin 4617 Trafowagenem. Az eredeti AC kerekek helyett vettem 6 db Piko 56051 DC kétoldalas szigetelt kereket. A tiszta fém kocsi gyönyörűen fut (suhan) a 2,1 mm Roco síneken. Megérte a közel 8.000 Ft -os befektetés az árát.

000000001.JPG

000000002.jpg
 
(#69407) etwg válasza etwg hozzászólására (#69362) Válasz Máj 18, 2024
Lassan megy a munka, de azért megint elkészült néhány tucat alkatrész, mint ez a 4 lépcsö, darabonként 4 apro elemböl.

ad60.jpeg
 
(#69409) etwg válasza etwg hozzászólására (#69407) Válasz Máj 19, 2024
Ime az állapot majdnem 100 aprosàggal kiegészitve a multkori állapothoz viszonyitva.

IMG_7231.jpeg
 
(#69410) róbertke válasza etwg hozzászólására (#69409) Válasz Máj 19, 2024
Kezd hasonlítani rá ....

Garrat mozdo...jpg
 
(#69411) etwg válasza róbertke hozzászólására (#69410) Válasz Máj 19, 2024
Mit találtam a kacatjaim között.


IMG_7232.jpeg
 
(#69412) róbertke válasza etwg hozzászólására (#69411) Válasz Máj 19, 2024
"Сделано в Советском Социалистической Союзе Республике."

Nekem egy egész körpályám van ilyen feliratos sínekből.
Borzasztó rossz minőségű ....

Ezt lássa meg Csíkos-Mester!
(#69413) etwg válasza róbertke hozzászólására (#69412) Válasz Máj 19, 2024
Tied is sárgaréz? Több fajta volt ebböl. Én semmire nem használtam csak a vitrinben álltak rajta orosz modellek abbol a korbol. ( azok sem voltak jobb minöségüek, de már az is ünnep volt, hogy egyáltalán voltak, és hozzá lehetett valahogyan jutni.)
(#69414) róbertke válasza etwg hozzászólására (#69413) Válasz Máj 19, 2024
Az, tiszta sárgaréz.
(#69416) etwg hozzászólása Válasz Máj 20, 2024
Egy nagyon friss hir.
Az amerikai hires Kalmbach kiado eladta a Model Railroader nevü ujságot, a kb 80 éves archivummal együtt a Firecrown nevü cégnek, ami szoros kapcsolatokkal rendelkezik a Youtubehoz és az ingyenes MRH magazin kiadoja:
MRH magazin
(#69417) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#69412) Válasz Máj 20, 2024
Mivel 1983-1987 között, részben kényszerből eléggé szoros kapcsolatban voltam az szovjet technikával (Tu-154B2, Mig-21MF, és a kapcsolódó javító műszerek), és közben a MALÉV lokátor laborjában meg szovjet elektronikákat COCOM listás HP, Tektronix stb. műszerekkel javítottuk, így eléggé a szemem előtt volt a kontraszt.

Én semmit sem engedek be a házamba, ami szovjet, vagy orosz "technika". És senki sem tud arról meggyőzni, hogy van ott jó is. Nincs. Ahhoz, hogy legyen, a mentalitásnak kellene össznépi szinten megváltozni arrafelé.
(#69418) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#69411) Válasz Máj 20, 2024
Legalább széles nyomtáv?
(#69420) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#69418) Válasz Máj 20, 2024
Természetesen nem, hanem sima H0.
Én is eltöltöttem majdnem 10 évet a Szojuzban, igaz részben angol-svájci cég alkalmazásában. Igen a kommerciális technikában sajnos az volt a helyzet amit leirtál és abban is igazad van, hogy a mentalitásuk is részben hozzájárult ehhez. De Moszkvábol a sors a tengerentulra vitt és nagyon meglepödtem, hogy abban az ipari szegmensben ott sem volt tulzottan jobb a helyzet.
Én inkább ugy irnám le, az oroszok a vacakbol voltak kénytelenek csucstechnikát csinálni az amcsiknak meg mindenük megvolt mégis gyakran nagyon rosszra sikerültek a dolgok .(lásd az ürtechnikát)
(#69423) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#69420) Válasz Máj 21, 2024
Megyek a "pihenőbe" a válasszal.
(#69438) klimas hozzászólása Válasz Máj 22, 2024
Uraim! Tudom,az én hibám, de napok óta túrom a netet adatok után és nem találom.
Fleischmann H0 Edelweiß /Zahnaradlok/ emelkedőjének a paramétereire vagyok kíváncsi. Valahol meg volt nekem is, de Rodolfót megszégyenítő gyorsaságal vagyok képes bármit eltüntetni a számítógépemről.
Szegény informatikus fiam haján már látszik a képességem....))
Köszönöm a segítséget előre is.
(#69439) róbertke válasza klimas hozzászólására (#69438) Válasz Máj 22, 2024
Ezt keresed?
FLM 6001 = egyenes Max: 35%
FLM 6030 = R 415mm Max: 25%
FLM 6020 = R 250mm Max: 15%

FLM06 H0 Fle...jpg
 
(#69440) róbertke válasza róbertke hozzászólására (#69439) Válasz Máj 22, 2024
Günter Fromm egyik modellezős könyvéből fordítottam, hogy a tolni kívánt szerelvény tömegére is ügyelni kell, mert ha "kikapar" a mozdony, akkor kár keletkezhet a fogaslécben és a mozdony hajtásában is. Max 3-4 2tg kocsit javasol.
(#69441) klimas válasza róbertke hozzászólására (#69440) Válasz Máj 22, 2024
EZ AAAAZ!!!! Köszönöm, ez a kép volt meg nekem is!!!
Na ezt villámgyorsan mentem, nyomtatom több példányban

Az ívek paraméterei nem voltak meg, nagyon hasznos infók!!!
Nem a vonatok között kellett volna keresnem hanem a fogaslécnél.....
A két vagonos szerelvényre emlékeztem és arra is hogy a mozdony fogaskereke felefelé menet az emelkedő felé néz.
Minap kísérleteztem az alábbi táblázat szerint és ha csak 10-12 cm/ 1 m-s emelkedést csinálok akkor is a megengedett cirka felénél vagyok.
Kipróbáltam elég cudar terheléssel , 2 négytengelyest tolt fel némi lemez súllyal, az áramfelvételt figyeltem, alig valamit nőtt meg.
Két mozdonyom van, 6 vagon és így 3-3 vagonnal fognak közlekedni ellentétes irányban.
Persze külön- külön vágányon

6459955-599x...jpg

9f580a3e47b9...jpg
 
Lapozás       39/40    
Frissek
  2024. Jún, 16. Vas
15:13:46
  Jelenleg 6 fő olvassa az oldalt
Hirdetés