Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Gördülőállomány építése
Gördülőállomány építése
Témaindító: mrbecherovka, idő: Okt 26, 2012
Témakörök:

Lapozás   1/1
(#10114) mrbecherovka hozzászólása Válasz Okt 26, 2012
Üdv mindenkinek!

Ide jöhet minden ami az építéshez kell:
rajzok,tervek,fotók,munkafogások,módszerek stb.
Minden ami ahhoz kell, hogy (mondjuk egy viharvert csörgő modellt) nulláról felépítsük a tökéletes "asztaldíszt".
(#10138) mrbecherovka hozzászólása Válasz Okt 27, 2012
Legjobb lenne valahogy gyári tervrajzokat szerezni, különösképpen a régebbi gőzösok miatt.
(#10142) etwg válasza mrbecherovka hozzászólására (#10138) Válasz Okt 27, 2012
A V&M oldalain ill. az archivumában megtalálhatsz néhány magyar mozdonyt.
(#10291) mrbecherovka hozzászólása Válasz Okt 31, 2012
Kezdem összeszedegetni az anyagokat, elsőnek terv egy bhv kocsi elkészítése lesz.
(#10292) mrbecherovka hozzászólása Válasz Okt 31, 2012
Bővebben: Link
kezdetnek jó lesz.Továbbiakban jó lenne összehozni:
Bővebben: Link
Bővebben: Link
és egy bézé.Na arról kéne meg ezekről minden.
(#10298) M298 hozzászólása Válasz Okt 31, 2012
Szeretném javasolni, ha 0-ról indulsz, akkor keress egy műgyanta öntvényt, alakítsd kedvedre, próbálkozz meg a festéssel és feliratozással és már élvezed is a Bhv, illetve vezérlőkocsija okozta örömöt. A második lépcső legyen a börzén beszerzett donor jármű hosszabbítása, csiszolása, ablak eltűntetése, új ajtó nyitása stb. Ezen tapasztalatok után ajánlott saját mesterdarabot, forgóvázat kézzel kivágva, vagy gravírozva, vagy maratva elkészíteni kocsira, majd a mozdonyra. Sok sikert.

20-05 mester...jpg

dizel ingasz...jpg
 
(#10387) mrbecherovka hozzászólása Válasz Nov 3, 2012
szép darab!most éppen nyomtatott áramköri lapokból vágom majd a bhv oldalait, a rézfóliából maratással hagyom ki az ablakhelyeket, ugyanigy készül az alváz is, azt egyszerűbb lesz.Folyamatban még a kis maróasztalom élesztése is csak nem találok olyan helyet ahol megfelelő minőségben tudnának késeket élezni + feleket a maróba
(#10388) mrbecherovka hozzászólása Válasz Nov 3, 2012
Feliratgravírozáshoz pedig épülőben van az 50mW-os lézer
(#11513) róbertke válasza M298 hozzászólására (#10298) Válasz Dec 16, 2012
TT -s méretben dolgozol??
(#11550) M298 válasza róbertke hozzászólására (#11513) Válasz Dec 17, 2012
Igen. Büszke vagyok a már guruló BDV-re és az elindult JZ 661-esre
(#11590) mrbecherovka hozzászólása Válasz Dec 18, 2012
Igen , elsődleges cél a TT mert régen apámnak is az volt.De annak meg a nagy hátránya az hogy sok modell forgóvázával együtt fordul a pályakotró is.Erre valami ötlet?
(#11591) mrbecherovka hozzászólása Válasz Dec 18, 2012
nagyobb méretben sokan nyomulnak és magas színvonalon.Elsőre egy kisebb tehát nem annyira aprólékos dolog is jó lesz.A bézém jól halad, a lézerem sajnos leégett, de előtte még meg tudtam vele csinálni a bzmot feliratot!!!Erősebb beszerzése folyamatban, plusz a tápja is prezizebb lesz.Olyasmikkel mulatom az időmet hogy a megfelelő festéket keresem.Nincs roszabb annál mikor a kész modellt öltöztetem rossz "ruhába".Megvan a világítás is:központi ledek üvegszáloptikával.Teszek fel hamarosan fotókat ha kíváncsiak vagytok.
(#11624) sunocske válasza mrbecherovka hozzászólására (#11590) Válasz Dec 19, 2012
"De annak meg a nagy hátránya az hogy sok modell forgóvázával együtt fordul a pályakotró is."

Azért a XXI. század első tíz évében sikerült erre is megoldást találni. Más kérdés, hogy a több tízezres modelleket az embernek nincs szíve átfaragni, marad a BTTB-s tömegtermelt és relatíve olcsó munkadarab
(#11648) mrbecherovka hozzászólása Válasz Dec 19, 2012
Majd ééén cinálni neked szokkk occóóó fojgóvázacka.Cak moszt.
(#12789) mrbecherovka hozzászólása Válasz Jan 17, 2013
Szereztem 0.2mm-es otikai kábelt, tehát semmi akadálya az ajtonyitás jelzőfényeinek, vagy hogy mondjuk világítsanak a töltésjelző lámpák a kocsiban.
(#12790) mrbecherovka hozzászólása Válasz Jan 17, 2013
Kellenének részletes tervrajzok az mdmothoz motor,betét,és vezérlőkocsik...
(#13132) mrbecherovka hozzászólása Válasz Jan 24, 2013
Sajnos megsemmisült a bz modellkezdemény: összetört.
Tanulság: megfelelő anyaghasználat.
Ennek fényében jött a szikra hogy nyák-lapból.Réz is üvegszál is.

Fénykép0449.jpg
 
(#17479) Vova válasza M298 hozzászólására (#10298) Válasz Máj 28, 2013
Mester! Érdeklődnék, hogy hogyan készült a bordázat a kocsi tetejére! Köszönöm!
(#17480) M298 válasza Vova hozzászólására (#17479) Válasz Máj 28, 2013
Kenegeti a hájamat a "Mester" titulus, de azért mégsem kéne. 0,3 vagy 0,4 mm-es horgász damil a 0 ,5 mm-es furatokban, megfeszítve, majd pillanatragasztót óvatosan végigcsurgatva. Lényeg, hogy a damil a tető külső és belső oldalán legyen megfeszítve, mert különben "szép" íves lesz a tető. A damil furatait egyenlő távolságra kell elhelyezni. Nem könnyű feladat.
(#17487) Vova válasza M298 hozzászólására (#17480) Válasz Máj 28, 2013
Köszönöm! Én meg már letettem a damilról, mert sztirollapba hornyokat véstem ollóval acélvonalzó mellett, abba akartam beleragasztani a damilt, de persze sehogy nem akart jó lenni, girbe-gurba lett... A fúrás meg eszembe nem jutott volna :S
(#17490) mrbecherovka hozzászólása Válasz Máj 29, 2013
nagy ötlet a damil, nekem van bontott trafóanyagom, én majd rézzel próbálom meg.
Újra él a bézé projekt mivel volt az indóház extrában!!!
Karácsony tavasszal. természetesen a 001 lesz az alany a csillagos érából
(#17491) mrbecherovka hozzászólása Válasz Máj 29, 2013
nameg sikerült jófajta képeket szereznem az argentin motorvonatokról (Ganz)
(#17493) sunocske válasza M298 hozzászólására (#17480) Válasz Máj 29, 2013
Idézet:
„Lényeg, hogy a damil a tető külső és belső oldalán legyen megfeszítve”

Ezt a részt nem értem.
(#17495) Vova válasza sunocske hozzászólására (#17493) Válasz Máj 29, 2013
Ha csak a külső oldalon van a damil, és megfeszítik, az felhúzza a tetőt, mint egy íjat, ezért kell belülre is, ami ellenirányú feszítést ad - gondolom én. Majd ma kipróbálom az eljárást.
(#17502) sunocske válasza Vova hozzászólására (#17495) Válasz Máj 29, 2013
Hát, ez ellentmondana egy kicsit a statikai ismereteimnek. Bár attól még igaz lehet.

Megjegyzés: ennyire puding anyagból készülnének a vasútmodellek?
(#17576) M298 válasza sunocske hozzászólására (#17493) Válasz Máj 30, 2013
Vova-nak igaza van. Főleg akkor, ha a tető mellett ajtó és ablakok is kivágásra, módosításra kerülnek, vagy valami folytán a két oldallap nem teljesen zárt.
(#17594) sunocske válasza M298 hozzászólására (#17576) Válasz Máj 31, 2013
Ahha. Még szerencse, hogy az UDJ-n nincs bordás lemez (hosszútávú terveim között szerepel, hogy építek egyet 1:120-ban)
(#31953) Milos Grimasz hozzászólása Válasz Ápr 12, 2014
Sziasztok!

Készül a Bolhacirkusz!

Weitzer pogyászkocsi.
Építési méret H0e. Ebből következik, hogy kicsi, viszont nem nagy. A kocsiszekrény hossza: 61mm.

xDSCF3486.jpg

xyDSCF3486.jpg
 
(#57293) róbertke válasza Milos Grimasz hozzászólására (#31953) Válasz Szept 15, 2017
Hol folytattad, milyen fórumon ennek a kocsinak a bemutatását???
(#57295) Milos Grimasz válasza róbertke hozzászólására (#57293) Válasz Szept 16, 2017
Ezt sehol. Viszont maratódik a Leopolder féle. Ha minden igaz pár hét és lesz belőle.

Sajnos ez a kocsit a mintavételezéskor tönkre ment. Gyantából lett volna. Azután jott az új koncepciü és rézre átlett tervezve.
(#57311) róbertke válasza Milos Grimasz hozzászólására (#57295) Válasz Szept 19, 2017
Leopolder?? Az mi?? Bizt.ber??
(#57312) Milos Grimasz válasza róbertke hozzászólására (#57311) Válasz Szept 19, 2017
Ehen! Még jó hogy te küldted róla az anyagot.
Lapozás   1/1
Frissek
  2017. Okt, 22. Vas
2:50:47
  Jelenleg 3 fő olvassa az oldalt
Hirdetés