Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Kérdés
Kérdés
Témaindító: borsos, idő: Jan 1, 2015
Témakörök:

Lapozás       2/2
(#65541) csíkosháTTú válasza Berci hozzászólására (#65537) Válasz Szo, 8:25
Gondolom az ágyazatos sínekre gondolsz.

Fleischmann Profigleis: még nyomokban fellelhető, de már nem gyártják. A profil magassága 2,5mm, az ágyazat nem választható le. Csak önmagával kompatibilis.
Trix C-Gleis: mind közül a legjobban bírja a strapát, lévén nincsenek sínösszekötő papucsai. A profil magassága 2,1mm, de úgy van megcsinálva, hogy a régi, nagy nyomkarimájú modellek is futnak rajta gond nélkül. A töltés imitáció nem választható le. Csak önmagával szeret összejönni ez is.
Roco geoLine: már nem gyártják. A sínprofil magassága 2,1mm, elvileg a többi ROCO 2,1-es sínnel össze lehet hozni. Az idő előrehaladtával a műanyag töltés imitáció rideggé, törékennyé válik, így sérülékeny. A töltés nem választható le.
ROCO Line mit bettung: ez a régebbi ROCO töltéses vágányok újjá éledése. A sínprofil magasága 2,1mm, az ágyazat nélküli ROCO-val megegyezik. A töltés anyaga rugalmas, gumi, leválasztható a sínről.
PIKO A-Gleis mit bettung: a sínprofil magassága 2,5mm, hogy a régi, még NDK-s modellek is fussanak rajta. Megegyezik a sima, töltés nélküli PIKO A-Gleis-szel. A töltés anyaga műanyag, nem választható le a sínről.
KATO Unitrack: nem igazán van idehaza elterjedve, a töltés nem választható le, és csak önmagával szeret működni.

Végén a kakukktojások!
Tillig H0 Standard: A sínprofil magassága 2,5mm, ez régi, még NDK-s Pilz utódja. Sajnos eléggé szűk a választék belőle, és nem is töltéses sín! DE! Van hozzá egy zseniális ágyazat, a Styrostone, ami az összes közül a legszebb! Sérülés nélkül kivehető belőle a vágánymező, vagy akár a váltó is, és zajcsillapító hatása is van, nem is kicsi! Elivleg össze lehet hozni más 2,5mm-es sínekkel is. De dolgozni kell vele ilyenkor.
Tillig H0 Elite: a sínprofil magassága 2,07mm, a legszebb váltóik nekik vannak. Sokat kell dolgozni velük, így igazán játékra nem, csak terepasztal nagyon profi, és szép megépítésére alkalmas. Rendkívül széles választékkal bíró sínrendszer, és ehhez is van Styrostone ágyazat, amire ugyanaz áll, mint fentebb. Igazából csak önmagával érdemes használni, elsősorban esztétikai okok miatt.
(#65545) Lazsi válasza sunocske hozzászólására (#65530) Válasz Szo, 20:02
Hozzávetőleges számolásból a következő méretek jöttek ki (bal-fentről jobb-lefelé):
13.5m - 12.3m - 6.7m - 8.9m - 17.1m

Nem tudom, lehetséges-e, hogy a vonat jobbra megy, és az elején egy gőzmozdony van tolatómenetben, vagyis a 4.7m-es rész a szerkocsi, az "átmérő 1.7" csak látszólag kerek, valójában az a vezetőállás, és a 10m-es a "többi része".

Egyébként úgy próbáltam meghatározni a méreteket, hogy megmértem a sínek távolságát, ami kb. 10 pixel és a valóságban 1.435m. (Senki sem írta, hogy keskeny nyomtávú lenne... No meg a tippek alapján sem lehet az.)

Persze durva tévedések is lehetnek a mérésemben! Ha más szögből esne rá a nap, akkor kicsit pontosabb lehetne, mert akkor az egyes vagonok magasságát is meg lehetne tippelni, illetve egyértelműbb lenne, hogy végződik az egyik és hol kezdődik a másik.

Pl. a 8.9m / 7m esetében sem egyértelmű (számomra), hogy
- egy 8.9m-es kocsin van egy 7m-es rakomány,
- egy 8.9m-es kocsinak van egy kb. 2m-es nyitott állása és egy 7m-es felépítménye,
- az egy 7m-es kocsi és a mellette lévő 17.1m-es egység még hosszabb vagy 1.5-2m-rel.

(A képre klikkelve látszanak a képbe írt számok...)

Rozsály 1982...png
 
Lapozás       2/2
Frissek
  2021. Dec, 03. Pé
16:49:33
  Jelenleg 25 fő olvassa az oldalt
Hirdetés