Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » MÁV szabványú vasúti jelzők a terepasztalon
MÁV szabványú vasúti jelzők a terepasztalon
Témaindító: SPD, idő: Júl 30, 2010
Témakörök:

Lapozás       2/2
(#64638) sunocske válasza etwg hozzászólására (#64636) Válasz Ápr 22, 2021
Ha nem akar rajta kocsikat tárolni, akkor ez szerintem nem akkora gond. Hűvösvölgyben a klubterepasztalunkon is van egy kőrakodó, ahol a surrantó mögött elkezd emelkedni a vágány és a kihúzó is. Persze ezáltal el kellett fogadnunk, hogy egyszerre maximum 3-4 Fals (OOt) kocsit tudunk beállítani, különben elgurulnak De ez sem akkora baj, mert van védőcsonka is.
(#64639) róbertke válasza sunocske hozzászólására (#64638) Válasz Ápr 22, 2021
Mennyiből tart egy-két miniatűr féksarut a sínszálra lerakni? Mágnesből?
(#64642) sunocske válasza róbertke hozzászólására (#64639) Válasz Ápr 22, 2021
Mi alátétfával (gyufaszál, fogpiszkáló) oldottuk meg, ha mégis bohóckodni támadt kedvünk
(#64646) novakerno válasza sunocske hozzászólására (#64638) Válasz Ápr 22, 2021
Kedves Dávid!
Érdeklődöm, hogy ha javul a járványhelyzet esetleg meglátogathatnánk titeket Hűvösvölgyben az unokákkal?
Ernő
(#64649) csttom válasza róbertke hozzászólására (#64635) Válasz Ápr 22, 2021
Vágányok közötti szintkülönbségről volt szó. Ami Kelenföldön meg is van, ezt nem befolyásolja, hogy a különbség vágány csoportok között jön létre, mint egyébként ez a példa terepasztalon is lenne.
(#64658) D.Józsi hozzászólása Válasz Ápr 24, 2021
Nos, az ígért képek. Elgondolkodtam arról, hogy tényleg szükséges-e a III. vágányt és a mellékvonalat összekötő vágány.
Mennyire probléma, hogy ha az 5-ös váltó emelkedőre kerül?

Természetesen az állomás vágányai vízszintben lesznek, megfutamodást elkerülendő. Azért köszönöm az emlkékeztetést

Nem volt kedvem bíbelődni a számítógépes megtervezéssel, de ha kimarad a fent említett váltó, lehet még egy csonkavágány az V. meghosszabbításaként. Rajzolgatok, s jelentkezem. Addig is szép hétvégét!

V11AN_sram2D.jpg

V11AN_sram3D.jpg
 
(#64666) etwg válasza D.Józsi hozzászólására (#64658) Válasz Ápr 24, 2021
Na ilyen állomást ne épits modellben. Ez az egyik legnagyobb hiba amit a modellezö elkövethet, ha ivbe rakja az állomást. A modellivek nagyságrenddel kisebbek, még a legnagyobbak is, mint a nagyvasuton, igy a vonatok katasztrofálisan néznek ki, föleg ha még peront is akarsz oda.
A modellvasuti állomás legyen nyil egyenes vagy inkább ne is legyen.
(#64676) sunocske válasza novakerno hozzászólására (#64646) Válasz Ápr 26, 2021
Szia!

Erre nem tudok jelenleg válaszolni, mivel körülbelül három éve voltam utoljára szakköri foglalkozáson. A szakkörhelyiség felújítása miatt sokáig nem is voltak megtartva, most a pandémia rátett egy lapáttal. Alkalomadtán felveszem a kapcsolatot a szakkörvezetővel.
(#64682) D.Józsi válasza etwg hozzászólására (#64666) Válasz Ápr 27, 2021
El fogok rajta gondolkodni. Amikor kitaláltam az ívben fekvő állomást, előtte láttam már ilyet, beszélgettem is róla. Teljesen rendben lévőnek tűnt a terv, amit - kell-e mondani - a helytakarékosság szült. Most így elég rossznak látszik a helyzet, hogy kezdhetem előről a tervezést.
(#64683) etwg válasza D.Józsi hozzászólására (#64682) Válasz Ápr 27, 2021
Amennyiban rövid 2 tengelyes kocsikkal jàrsz és nincs magasperon addig még elmegy. De ha a mai hosszu kocsikkal ( személy és teher) vagy motorvonatokkal tervezel vonatozni akkor nagyon csunyán néz ki egy ilyen állomás.
(#64689) D.Józsi válasza etwg hozzászólására (#64683) Válasz Ápr 27, 2021
Alacsony peront terveztem (aluljáró nélkül), de hosszú, modern kocsikkal (mínusz a mellékvonal). Megpróbálom első körben kiegyenesíteni a vágányokat, meglátjuk, hogy mi fér el az asztalon. Gondolom a váltókörzet azért lehet már ívben
(#64690) diginewl válasza D.Józsi hozzászólására (#64682) Válasz Ápr 27, 2021
"Most így elég rossznak látszik a helyzet, hogy kezdhetem előről a tervezést."
Már megbocsáss, de akkor miért van ez a fórum (is)? Minden, ami ebben a világban van, erről kellene szólnia: tervezni, hibát keresni, javítani, tervezni, aztán kivitelezni. Lehet, hogy elsőre nem tűnik túl szépnek, de hidd el: inkább tervezz 10szer, mint egyszer építs rosszat, aztán 20-szor annyi időd megy el a javítással - ha egyáltalán lehetséges.
Lehet ívben állomást tenni, r=900-nál már biztosan szép is, de itt sajnos nincs annyi hely. Amivel helyet tudsz elérni az az átlós megálló, vagy ívben végződő/kezdődő megálló.
(#64691) sunocske válasza D.Józsi hozzászólására (#64689) Válasz Ápr 27, 2021
Szerintem a legjobb, amit tehetsz, hogy veszel egy flexi síndarabot, nagyjából kitűzöd azt az ívet, amit az állomáson használni szeretnél, meghajlítod a sínt erre az ívre, ideiglenesen lerögzíted - akár egy darab deszkára is -, és ráteszel egy-két kocsit, hogy meglásd, hogy mutat. Esetleg mellé kartonból kivágod a peront mellé, és ha még így is vállalhatónak érzed a végeredményt, akkor megcsinálod így.

Elsősorban magadnak építesz, neked kell tetszenie az alkotásodnak. Szerintem mindenki leírta a véleményét, javaslatát és a lehetséges buktatókat, de egyiket sem kell kötelező érvényűnek tekintened magadra. Te döntsd el, hogy hol húzod meg a határt a kompromisszumokban!
(#64692) sunocske válasza D.Józsi hozzászólására (#64689) Válasz Ápr 27, 2021
Idézet:
„Gondolom a váltókörzet azért lehet már ívben ”

Ha nem lehetne, nem gyártanának ívesített kitérőket
(#64693) D.Józsi válasza sunocske hozzászólására (#64692) Válasz Ápr 27, 2021
Jól van na, hosszú volt a nap.
(#64695) etwg válasza D.Józsi hozzászólására (#64689) Válasz Ápr 27, 2021
Itt a szabvány, ahol az E méret a felhasznált kocsik hossza szerint 3 kategoriába van osztva. Az A a legrövidebb a C a leghosszabb. Alul van egy táblázat az ivek sugara függvényében.
Rad kb a C oszlop érvényes ennyivel kell nagyobb szakadékot hagyni az egyenes ürszelvényhez viszonyitva. Az a 6 mm már nagyon nagy hézag a az N méretben, és láthatod a 275 mm sugár alatt ki sem számitották és akár 6 mm is lehet az extra bövités, ami ugy N méretben 1 m körüli távolság a kocsitol.

NEM103
(#64696) D.Józsi hozzászólása Válasz Ápr 27, 2021
Csak egy icipicit bosszankodtam, valójában inkább sokszor áttervezem, minthogy valamit félretervezzek.
A döntés valóban az enyém , de a jó tanácsokra igyekszem hallgatni, remélem ez lejött mindenkinek Hálás vagyok érte mindenkinek!
(#64697) róbertke hozzászólása Válasz Ápr 27, 2021
Tessék már mondani, MÁV szabványú vasúti jelzőkkel a terepasztalon
foglalkozik itt valaki?
(#64709) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#64697) Válasz Ápr 28, 2021
Nem.
Átmentünk olyan kérdések megvitatására, amit meg is lehet valósítani egy házi pályán...
Lapozás       2/2
Frissek
  2021. Szept, 26. Vas
4:51:28
  Jelenleg 5 fő olvassa az oldalt
Hirdetés