|
H0 klubtopic
|
Témaindító: csíkosháTTú, idő: Márc 14, 2013
Témakörök:
|
|
(#68579) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#68578)
|
Válasz •
|
Nov 2, 2023 |
|
Steve nem itt kellene tárgyalni. Ott van erre a DCC topik. |
(#68597) Tábla hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 6, 2023 |
|
Szevasztok!
A minap kaptam egy nagy csomag régi LIMA és Made in Yugoslavia, ill. Made in Slovenia feliratú sineket (ívest és egyenest vegyesen. Nos a LIMA-ról tudom. hogy egykori olasz, de a másik kettőről soha nem hallottam. Mindkettő I profil, 2.5 mm-es, de mégsem egyforma a síngeometria, ol. a LIMA síntalp szélesebb és vastagabb.
Mindkettőhöz van kézi váltó is, a LIMA-hoz 2 jobbos és két balos, a másikhoz 1.1-
Kérdésem: TUd-e valaki többet a két sínrendszerről, mennyire érdemes az egyébként kifogástalannak tűnő sineket beépíteni a terepasztalba és végül, van-e esély elektromos váltóállítót beszerezni (vagy más tipőust adaptálni rá? |
(#68599) etwg válasza Tábla hozzászólására (#68597)
|
Válasz •
|
Nov 6, 2023 |
|
Azok Mehano sinek több korszakbol. |
(#68602) csíkosháTTú válasza Tábla hozzászólására (#68597)
|
Válasz •
|
Nov 6, 2023 |
|
A LIMA-nak volt sínrendszere, de tudtommal, amióta a Hornby átvette, azóta nem létezik. Olasz gyártó lévén idehaza nem terjedt el.
A Mehano márka (jugoszláv, majd szlovén) elvileg létezik ma is, járműveket, kezdőszetteket látok itt-ott. Elvileg egy létező/létezett sínrendszer, de én még a kezdőszettek sínanyagán kívül semmi mást sehol nem láttam belőle.
Én nem építenék ezekre, bámennyire is csábítóak, mert gyakorlatilag semivel sem hozhatók össze. |
(#68612) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 9, 2023 |
|
2022-ben vettem egy használt FLM 5301 -es Güterzugbegleitwagen-t, a zárfénylámpás változatot. Kerék könnyedén kicserélve RP-25 változatra, na de a kasztnit az ördögnek sem tudtam leszedni. Kerestem-kutattam az internetet mire rátaláltam egy képre, ahol jól látszanak a kasztni rögzítési fülek. Nektek könnyedén fog ezek után az izzócsere menni, Nekem döcögősen, mert valaki az alvázat összeragasztotta a felső résszel. Nosza elő a barátom által javasolt borotvapenge, azt már darabjaira esett minden, ki lehetett cserélni az izzót. |
|
(#68613) róbertke válasza róbertke hozzászólására (#68612)
|
Válasz •
|
Nov 9, 2023 |
|
Végül mégis három fődarabra kellett szednem a kocsit, mert az egyik kuplunghoz rugólemezt kellett tennem.
Azt meg csak úgy lehet, ha az alvázról a beltéri részt leszedem. |
|
(#68615) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#68613)
|
Válasz •
|
Nov 10, 2023 |
|
|
(#68616) Tábla hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 10, 2023 |
|
SZiasztok!
Nincs gyakorlatom modul terepasztal építésben, most viszont nem tudom a témát megkerülni helyszűke miatt. Az lenne a kérdésem, hogy hogyan oldható meg a sinek pontos csatlakozása a modulok csatlakozásánál? Eddig rétegelt lemez lapra ragasztott parafacsik és erre ragasztott alj nélküli vágányokkal dolgoztam nem modul rendszerben. |
(#68617) etwg válasza Tábla hozzászólására (#68616)
|
Válasz •
|
Nov 11, 2023 |
|
Hasonloan, de jobb ha sinek utolso 2-3 cm-rét egyenesen a NYAKra forrasztod és azt a NYÁKlapot rögzited a modul széléhez pontosan s nem a labilis parafához.
Én a terepasztal legkritikusabb helyén a NYAKra még 2 darab 4 mmes csövet is rögzitettem amikbe bedugok 2 fémrudat a pontos vezetés érdekében. ( ezt kivülröl nem látni, de nagyon bevált. Ott még soha nem siklott ki semmi.) |
(#68640) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 16, 2023 |
|
Egy érdekes multu villanymozdonyt hozott ki Bachman az angol piacra.
A mozsonyt 1941 körül épitették mint villanymozdony segitőt. (Booster)
BR Class 70
Ez a név onnan ered, hogy akkortájt a villanykiesés mindennapos volt, és ahogy látni sok helyen a 3. sinen kapta a tápot, vagy a felsővezetékből. Hogy áramkiesés esetén a mozdony ne haljon azonnal teljesen meg, a mozdonyban 2 hatalmas lendkerék volt az alvázakon, amit ha volt áram felpöregettek ( azaz állohelyzetben is elég zajos volt). A tárolt kinetikai energai nem volt elég a vontatásra, de nagyon jo hatással volt a menetre nem szaggatta az akasztoszerkezetet stb. |
|
(#68641) róbertke válasza etwg hozzászólására (#68640)
|
Válasz •
|
Nov 16, 2023 |
|
Svájciak meg az 50' években feltalálták a girobuszt.
Megállóban trolibusz üzemmódban felpörgettek egy nagy lendkereket, azt a következő megállóig el evickéltek vele.
Ott megint felpörgették elektromosan a lendkereket, azt mentek tovább megállótól megállóig. |
(#68642) etwg válasza róbertke hozzászólására (#68641)
|
Válasz •
|
Nov 16, 2023 |
|
Ez sokkal korábban volt, pontosabban 1 háboru előtt, sőt 1947-ben már Pozsonyban is voltak. |
(#68666) sunocske válasza etwg hozzászólására (#68640)
|
Válasz •
|
Nov 22, 2023 |
|
A linkelt Wikipédia oldal azt írja, hogy az "áramkimaradást" a harmadik sín kialakítása és a mozdony méretei okozták, azaz a mozdony rövidebb volt, mint egyes feszültségmentes szakaszok, például kitérőkörzetekben (motorvonatnál ez azért nem volt probléma, mert hosszabbak voltak, több kocsiból álltak, tehát valamelyik áramszedőről mindig kapott tápot). |
(#68667) etwg válasza sunocske hozzászólására (#68666)
|
Válasz •
|
Nov 22, 2023 |
|
Valoban csak arra volt elég az energia, hogy a mozdony aránylag simán menjen, ne legyenek rángatások stb, amik szétszakithatjàk a vonatot. Lehet, hogy a mi Leo mozdonyaik ettöl többre voltak képesek. |
(#68670) tumikas hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 23, 2023 |
|
Bárki aki a Roco 5110002, vagy 5110003-as kezdőkészletből szeretne vásárolni ne rendelve tegye hanem személyesen. Az egyik ismert hazai boltban 10/10-ben szállítási sérült volt a mozdony az elégtelen csomagolás miatt. |
(#68673) róbertke válasza tumikas hozzászólására (#68670)
|
Válasz •
|
Nov 23, 2023 |
|
Mi a sérülés mibenléte?
Van Roco Ludmillám, tehát nem esek kétségbe ... |
(#68674) tumikas válasza róbertke hozzászólására (#68673)
|
Válasz •
|
Nov 23, 2023 |
|
A szokásos *** csomagolás miatt az alváz kiköszön a mozdony elején. |
(#68675) csíkosháTTú válasza tumikas hozzászólására (#68674)
|
Válasz •
|
Nov 24, 2023 |
|
Akkor ott nem csak a csomagolás rossz, ott összeszerelési hiba is van! |
(#68678) tumikas válasza csíkosháTTú hozzászólására (#68675)
|
Válasz •
|
Nov 24, 2023 |
|
Nem, egyszerűen *** a csomagolás, csak a kaszni két végén fogja a mozdonyt. Az alváznak meg az az egy milliméteres játéka elég ahhoz hogy átüsse a kasznit. És ezt már lassan egy évtizede játszák, pedig csak annyit kellene csinálni hogy fogja a forgóvázaknál a csomagolás. |
(#68679) diginewl válasza tumikas hozzászólására (#68678)
|
Válasz •
|
Nov 25, 2023 |
|
Nem kötekedésképp, de itt azért lehet a szállítással is probléma...
Annó még a Conrad-tól rendeltem energiatakarékos fénycsöveket. Megjött a csomag, kívülről semmi látható sérülés. 5 fénycsőből 4 törött, de 2 olyan szilánkosan ripityára. Beszéltem velük, hogy gond van.
Megint küldtek 5 darabot. Ugyanúgy alig volt becsomagolva. Ebből 3 volt eltörve. (Minden csomagbontást videóra vettem).
Megint hívtam őket...
Megint küldtek 5 darabot, ebből Ebből megint 3 volt törve.
Beszéltem velük, hogy így megérkezett az 5 db, köszönöm az együttműködést.
|
(#68681) etwg válasza diginewl hozzászólására (#68679)
|
Válasz •
|
Nov 26, 2023 |
|
Azért érdekes dolgok történnek a csomagolástechnikában. Sam barátunk egy uj Rivarossi Big Boyt vett, nem olcson, és akkora dobozban volt, hogy keresztbe alig fér át egy ajton. A massziv papirdobozban jo 1,5 cm vastag szivacs bélelésben van a ma modern, átlátszo doboz a modell védelmére. A Big Boy nem is egyben, hanem 2-ben, mert a szerkocsik külön dobozt kapott ugyanabban a müanyag csöben.
A Big boy ha jol látom nagy részben az eredeti jo 40 éves Rivarossi modell némi felpofozása. A vitrinemben az diszeleg már jo régen. A mechanizmus uj. Ennek ellenére a csomagolásban a mozdony elvesztett egy futokereket ( leesett a tengelyről), ami viszont sokkal nagyobb gond a csomagolásban megsérült a BigBoy két kéménye. Ez több mint felfoghatatlan, hiszen aki ismeri a modellt tudja, hogy a mozdony kéményei egy kis szekrényben vannak elsüllyesztve ( az eredeti mozdonyon egy különleges szerkezettel a kémények teljesen zárhatok - ennek a részei vannak a szekrényben). Nos a modellen az a két süllyesztett kémény pereme törött össze. Hogy mitől az rejtély, vagy megint egy csomagolási titán két pöcköt készittetett az átlátszo lexan dobozba amik a kéménybe süllyedve lettek hivatottak megtartani a jo 40 cm-es modellt. Hát nem sikerült s mindez kb 4-500 euros árért |
(#68682) klimas válasza csíkosháTTú hozzászólására (#68147)
|
Válasz •
|
Nov 26, 2023 |
|
Üdv! Eltelt egy kis idő, amig sort tudtam keríteni a tanácsod megvalósítására. Nos az eredmény , úgy néz ki a dekoder egyik kimenete feladta, valószínüleg elszúrtam valamit.
A 100 nF-s kondit a homlokfali világítás panel bemenetére forrasztottam, elég jól látható,hozzáférhető ....3 szál vezet oda, egy kék "A" jelölésre gondolom az anód , a másik kettö "KW" (white- weiss ?) és "KR" (red-rot ?) sárga ill. fehér vezeték, jelöléssel van. A LED kettősfényű és ezek szerint közös anódos.
A kondikat a "A+KW" és "A+KR" -re forrasztottam szerencsére (?) csak az egyik oldali panelen. Az eredmény, ahol a kondik voltak a fehér fény megszűnt, sőt a fülkevilágítás is. Fordított irányban a piros világít és a másik végén a fehér fény + fülke világítás működik. Ha jól gondolom akkor külön tranzisztora van a duo LED fényeinek és a fehér színért felelős nem örült a kondinak. Dekoder csere??? Vagy vakdugóóó???
Ezt a kondit: 100nF / 50V SMD0603 Kerámia, Y5V tettem bele
Ezekre zománchuzalt forrasztottam / a harmadik kezem segítségével/ majd a huzalokat a forrpontokra. |
(#68699) klimas válasza klimas hozzászólására (#68682)
|
Válasz •
|
Dec 1, 2023 |
|
|
(#68719) KJLTT-1 hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 10, 2023 |
|
Valamikor volt az Andrássy úton egy gyönyörűen megépített és működő terepasztal, magyar és német témában. Pár év után elbontásra került, azzal az üzenettel, hogy máshol lesz megépítve. Érdeklődnék tud valaki valami hírt az Andrássy úti asztal utódjáról. |
(#68720) etwg válasza KJLTT-1 hozzászólására (#68719)
|
Válasz •
|
Dec 10, 2023 |
|
Nem tudok rola, de van egy érzésem, hogy az üzleti modell müködésképtelen ( nemcsak ebben az esetben).
A MIWULA hamburgi sikere sok helyen elinditott ilyen aktivitásokat, de a lényeget szinte mindenhol kihagyták. Egy ilyen vállalkozás csak akkor üzemképes, ha állando változást kinál. Föleg nagyvárosokban egy ilyen terepasztal egy turisztikai attrakcio, ahova naponta több ezer fizetö látogatot kell elvinni, és ezeknek folyamatosan ujabb és ujabb részleteket kell mutatni. Ehhez nem ritkán egy hatalmas háttér kell ( modellépitök, karbantartok, üzemeltetök ujabb technologiák fejlesztöi stb.). Ha jol emlékszem Hamburgban vagy 250 ember dolgozik a háttérben nemcsak a müködö modellek karbantartásán, de az ujabb részletek kifejlesztésén, söt a terepasztal egyes részleteit egyenesen helyben - Argentinában épitették.
De ott van a hamburgi F1 projekt is, immár 4 éves kutatás meg fejlesztés sem hozta meg a 100% - s sikert.
A fentiekhez meg sok jo koponya és pénz kell - sajnos ezek valamelyike hiányzik Bécsben, Prágában, Budapesten, Keszthelyen is.
Kár. |
(#68721) KJLTT-1 válasza etwg hozzászólására (#68720)
|
Válasz •
|
Dec 10, 2023 |
|
Köszi a választ. Gondolom az előző is a pénz miatt zárt be. Keszthely is készült, majd leállt a fejlesztés, most mintha újabb részek készültek volna el (internetes képek). A saját asztalom is (el sem merem mondani) majd 10 évig épült, úgy hogy sok-sok éven keresztül gyűjtögettem. De ez a szép benne mindig van mit csinálni. |
(#68722) Frankye válasza KJLTT-1 hozzászólására (#68721)
|
Válasz •
|
Dec 10, 2023 |
|
Legjobb tudomásom szerint véglegesen zártak be. Nem építették fel újra, sehol. Az üzleti mdell nem tudom, mennyire volt sikeres, vagy sikertelen, de amikor ott jártam, mindig tele volt. A háttérben valóban sokan dolgoztak rajta, így a bekerülési költség biztos nem volt kevés.
A másutt felépített hasonló helyiségekről sajnos nincs bővebb információm. |
(#68723) etwg válasza Frankye hozzászólására (#68722)
|
Válasz •
|
Dec 10, 2023 |
|
Meg ugye a bevételek sem stimmelnek. Nem tudom mennyi volt egy jegy ára Pesten, de Bécsben ( Prater) €16, Prágában €12, Hamburgban €18 az alapbelépö, és ugye mindenütt hasonlo gyártmányu és áru modellek láthatok. |
(#68724) diginewl válasza KJLTT-1 hozzászólására (#68719)
|
Válasz •
|
Dec 10, 2023 |
|
Ugyan offtopik, mert H0, de gondolom a Miniversum-ra gondolsz. Ha hihetőnek tűnik - amit kb 3 független forrásból kaptam, viszonylag kis merítéssel, azaz jöhetett egy helyről - az infó, a költségek megtérültek, és már az elején is jelezték, hogy ez egy időszakos kiállítás lesz. Valószínű néhány év múlva megint "kiéhezik" annyira a társaság, hogy ismét időszakosan tud működni megint egy ilyen műsor.
A változatossághoz. Kicsiben csinálok hasonlót a vitrinvonattal a patikánkban. Most az az új "attrakció", hogy az egyik motorvonat hangos lett. Ennek elég nagy visszhangja van a régebbi látogatók körében: "Jé, ez most füttyentett, meg dudál...hallottad? Nem. Na akkor indítsuk el újra".... |
(#68726) TTfan hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 10, 2023 |
|
Miniverzum-ot hallomás alapján 10 évre tervezték, csak az épületet 6 év után kihúzták alóluk (talán pont jókor, mert akkor indult a Covid miatti minden bezárásos időszak). A terepasztaluk egyes részei itt élnek tovább: https://www.miniatour.hu/
A kiállítás most nyílt meg 6-n Mezőzomboron. |
(#68729) csíkosháTTú válasza TTfan hozzászólására (#68726)
|
Válasz •
|
Dec 11, 2023 |
|
Az alapokat, és a vezérlést a G-OLD Modellvasút építette, nem sok köze van az egykori Miniversumhoz. |
(#68730) TTfan válasza csíkosháTTú hozzászólására (#68729)
|
Válasz •
|
Dec 11, 2023 |
|
Lehet csak én gondoltam az alábbi info alapján többet hozzá, hogy a Miniverzumból került oda bontott rész
FB-ról:
Komment1: "Lesz, amit ismerhetünk a Miniversumból?"
MiniaTour: "...egyelőre egy apró részlet."
Majd kiderül, ha egyszer sikerül élőben megnézni a terepasztalt. |
(#68734) róbertke válasza KJLTT-1 hozzászólására (#68719)
|
Válasz •
|
Dec 15, 2023 |
|
|
(#68773) novakerno hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 24, 2023 |
|
Kedves Fórumtársak!
Áldott Karácsonyt és Boldog Új Esztendőt kívánok mindannyiótoknak! Legyen sok megvalósult pályaterv és elkészült modell az új évben!
Ernő |
(#68775) klimas válasza csíkosháTTú hozzászólására (#68738)
|
Válasz •
|
Dec 26, 2023 |
|
Kedves egészségedre !
Bocs hogy csak most írok, a gépem a kötelező frissítések után sok helyen felemelte a középső ujját
Egy másik böngészővel tudtam csak az oldalt megnyitni.
Mindenkinek kívánok én is ( a mi korunkban fontos) egészséges, boldog ünnepeket, új esztendőt . |
(#68870) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 10, 2024 |
|
Ugyan nem H0, hanem 00, de majdnem.
Régi Triang. Már működik, miután alaposan ki lett pucolva. Sajnos nem a leg üzembiztosabb konstrukció, de aranyos kis jószág.
|
|
(#68872) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#68870)
|
Válasz •
|
Jan 10, 2024 |
|
Szép, nekem is megvolt, de a kerekei nem nem passzolnak a H0 sinekre ( a váltokon akadnak fel), ezért elajándekoztam egy barátomnak a vitrinbe. |
(#68956) klimas hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 4, 2024 |
|
Tiszteletem Uraim!
Keresek a La Capitole (LIMA) BB9200 et BB9200 Corail szerelvényhez plusz vagont, vagonokat : Étkező és csomagszállító nem kell az van 1-1 db-om. A sima személyvagon érdekel, akár több darab is. Ha van valakinek eladó, kérem értesítsetek!
Köszönettel. |
(#69031) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 19, 2024 |
|
Vásároltam egy H0 -ás Märklin HAMO DB BR24 058 -as gépet.
Elöl 3 lámpás homlokjel világít a Gützold 2 -vel szemben.
Alulról inkább FLM gépre hasonlít. Úgy néz ki, hogy csak a szerkocsi szedi az áramot. (szerkocsi - sátor között 2 vzeték van)
|
|
(#69033) etwg válasza róbertke hozzászólására (#69031)
|
Válasz •
|
Feb 19, 2024 |
|
Ez inkább ugy lehet mint a korabeli olasz mozdonyok az egyik polust a mozdony szedi a másikat meg a szerkocsi. Nem igen látok ott szigetelt kereket. |
(#69034) pinyo39 válasza etwg hozzászólására (#69033)
|
Válasz •
|
Feb 19, 2024 |
|
Akkor zárlatot okozna a kétsínes rendszeren... |
(#69035) pinyo39 válasza etwg hozzászólására (#69033)
|
Válasz •
|
Feb 19, 2024 |
|
Az egyik oldalon szigeteltek a kerekek csak. |
(#69036) etwg válasza pinyo39 hozzászólására (#69035)
|
Válasz •
|
Feb 19, 2024 |
|
Na jo a szigetelés csak egyik keréken hiányzik, de látod, hogy a tengelyröl szedi az áramot. Az meg egy darabbol van. |
(#69089) klimas hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 9, 2024 |
|
Valamiért korábban nem engedett hozzászólást ...
Nos ! Jó pár hónappal ezelőtt tervbe vettem az egyik kedvencem , a Ludmilla, világításának korszerűsítését analóg üzemre!!!
A cél : menet közben az iránynak megfelelő színű fények
álló helyzetben is legyen világítás
irányváltáskor a fények is váltsanak.
Eredmény : - elöl 3 fehér LED , gondolva az utókorra, a középső
kapcsolható (lesz) külön is, hátul két piros fény.
- ha megáll a mozdony akkor is van világítás, az eddigi
csúcs kb. másfél nap....
- ha a szabályzót elfordítom a másik irányba akkor kb 1,2-
1,5 V sínfeszültségnél a fények váltanak. Ekkor a
mozdony még áll a motor kellemesen morog, mint az
igazi, induláskor.
|
|
(#69090) klimas hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 9, 2024 |
|
Azzal kezdetem hogy a két oldalon végigfutó vaslemezt horganyoztattam. Ezekbe beforrasztottam 2-2 db 90°-s nyák csatlakozót, így ha kell a sínről jövő feszültséget gond nélkül egy-egy tüskével le lehet venni. A motor tetejére egy panel került a fojtónak , kondinak és az eredeti borzalamas csatlakozást kiváltottam forrasztásokkal , gyakorlatilag csak a kerékérintkező és a szénkefe mozgó érintkezés. Utánna jött a világítás, a kasznit a piros fénynek ki kell fúrni, Az eredeti homlokfalba egy alakos panel került ezen vannak a LED-k. A középső dobozkából a lemez súlyokat kioperáltam. Megmértem és a közepébe 13-s lyukat fúrtam, ezt kiöntöttem ólommal hogy az eredeti súly meglegyen. Ezt atömböt el lehet forgatni és aranyat érő hely szabadul fel a dobozkában. Na ide került be minden ami kell a szép hosszú világításhoz. |
|
(#69091) klimas hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 9, 2024 |
|
Életemben először forrasztottam SMD alkatrészt., szerintem egész tűrhetőre sikerült. Sok jutubos videót megnéztem, nekem bevált a JPT 138-s paszta, tényleg szinte csak meg kell mutatni neki a pákát.
Az áramkör tervezése a Hobbielektronika oldalról Proli007, a nyák tervezése Niedziella barátunk önzetlen munkája, innen is hálás köszönet érte.
A vezérlőpanelből kétféle készült, a Ludmillába a hosszabb került ez egyoldalas , a kisebb kétoldalas és kb 1 cm -rel rövidebb.
Ez szerinem belefér az egyéb mozdonyaimba is . A homlokfal kialakítása úgy is mozdonytól függ, itt az adott modellre applikálni. A LED-k áramfelvétele
10 mA, a vezérlő 100mA-ig terhelehtő
A Ludmilla alján eldugva van USB csatlakozó és áramtalanító kapcsoló, ha vége a játéknak le lehessen kapcsolni. illetve tankolni is lehessen. |
(#69093) róbertke válasza klimas hozzászólására (#69091)
|
Válasz •
|
Márc 10, 2024 |
|
Gratula!
Gondolom így első ránézésre Piko Ludmilla lett feltuningolva? |
(#69094) klimas válasza róbertke hozzászólására (#69093)
|
Válasz •
|
Márc 10, 2024 |
|
Köszönöm, igen!
Őskövület korú mozdonyokból raktam össze, mondván ha ennél hibázok, annyira nem fáj. Most csinálom a testvért, két jó állapotú karosszériám van, ezekbe kerül két-két motor és a világítás. Az eredeti szelénlapos borzadály volt a löket , hogy az úgy nem maradhat.
Ez az egész egy jó gyakorlat nekem. Végül úgy állt össze az egész, ahogy elképzeltem. Persze lehetne tovább fejleszteni az elektromos részt , pl. fólia nyákkal, de ez már tényleg túlzás lenne
Közben elkészültem az alap átalakítással a " Ludmilla 2 " mozdonyon. Ennél nincs már az a gólyafészek kábelezés a motorok körül, mint az elsőn. Persze itt is belefutottam abba, hogy a két forgóváz szemben van egymással. szépen egységesen színes dróttal bekábelez, naná, hogy ellenkezőleg forognak
Kis huncutság és kész is van minden ahogy kell. |
(#69095) diginewl válasza klimas hozzászólására (#69089)
|
Válasz •
|
Márc 11, 2024 |
|
Gratula! Sok munka, és társadalmi munka is volt benne. Örülök, hogy sikerült megalkotni, amit szerettél volna!
Idézet: „- ha megáll a mozdony akkor is van világítás, az eddigi
csúcs kb. másfél nap....”
Ezt mivel érted el? (hány farados a kondi, amit töltesz?)
Így négyszemközt, erre miért volt szükség? Mármint a másfél napra? Kb 1-2 perc, azt megértem, de itt órákról van szó |
|
|
2024. Dec, 05. Csü 18:06:23 |
|
Jelenleg 12 fő olvassa az oldalt |
|
|