Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » H0 klubtopic
H0 klubtopic
Témaindító: csíkosháTTú, idő: Márc 14, 2013
Témakörök:

Lapozás       35/43    
(#67772) diginewl hozzászólása Válasz Ápr 30, 2023
Érdeklődöm, mert nem találok róla szép videót. Amit találok (az esu oldalán, az meg inkább 20 évvel ezelőtti élmény).
ESU digitalkupplung mennyire kapcsol közel? Közelebb kapcsol-e a mint a Krois digitkupplungja?
Az esu oldalán bemutatott szipi-szupi br78 31183 elszomorító látvány volt számomra...
A videó 45 perc körül van ez a kép
Lásd kép. Ez valahol nagyon nem közelkapcsolás.
Vagy a kinematikát bakkerolták nagyon kintre, vagy tényleg ilyen messzire teszi a digit kupplung az ütközőket? Ehhez képest a Krois fényévekkel közelebb van az ütközőhöz.
(Egyébként azon problémázom, hogy fleischmann digit kupplungot használjak, vagy ezt a krois/esu verziót. A fleischmann teljesen közel kapcsol, de kell egy pici összeütközés, hogy reteszeljen, a Krois meg ellenállás nélkül kapcsolódik. A szétkapcsolás ugyanolyan ott nincs különbség.)

Névtelen.jpg
 
(#67773) diginewl válasza diginewl hozzászólására (#67772) Válasz Ápr 30, 2023
Ezen gondolkodom.
FleischmannDigit-Fleischmann, és krois-univerzál kapcsolódások/ távolságok.
Ez köszönőben sincs az az előbb betett ESU kuplunggal, mindegyik jóval közelebb kapcsol.

20230430_131...jpg
 
(#67774) róbertke hozzászólása Válasz Máj 1, 2023
Postabontás 1.
Liliput DB "P" hőszigetelt ásványvizes fedett-teherkocsi

Vatera besze...jpg
 
(#67775) róbertke hozzászólása Válasz Máj 1, 2023
Postabontás 2.
Liliput nyitott teherkocsi SBB-CFF EUROP

Vatera besze...jpg
 
(#67776) róbertke hozzászólása Válasz Máj 1, 2023
Postabontás 3.
Kleinbahn ÖBB savedényes teherkocsi

Vatera besze...jpg
 
(#67777) róbertke hozzászólása Válasz Máj 1, 2023
Postabontás 4.
Kleinbahn BP tartálykocsi

Vatera besze...jpg
 
(#67778) róbertke hozzászólása Válasz Máj 1, 2023
Postabontás 5.
Kleinbahn DB eltolhatótetejű teherkocsi

Vatera besze...jpg
 
(#67779) róbertke hozzászólása Válasz Máj 1, 2023
Postabontás 6.
Kleinbahn "TOTAL" tartálykocsi

Vatera besze...jpg
 
(#67780) róbertke hozzászólása Válasz Máj 1, 2023
Postabontás 7.
Kleinbahn ÖBB "SHELL" tartálykocsi

Vatera besze...jpg
 
(#67781) róbertke hozzászólása Válasz Máj 1, 2023
Postabontás 8.
Klein Modellbahn ÖBB "ÖMV" tartálykocsi

Vatera besze...jpg
 
(#67782) róbertke hozzászólása Válasz Máj 1, 2023
Postabontás 9.
Klein Modellbahn SJ "GULF" tartálykocsi

Vatera besze...jpg
 
(#67783) róbertke hozzászólása Válasz Máj 1, 2023
Postabontás 10.
Roco DB személykocsi

Vatera besze...jpg
 
(#67784) diginewl válasza diginewl hozzászólására (#67773) Válasz Máj 1, 2023
Szerintem megoldottam a problémámat
Kicsit reszelgettem, és felhasználtam kettő darab 1206-os smd ellenállást (0,5mm vastag egy). Így univerzál kupplung + krois MK2 is ütközőig ment.

A kapcsolódás működik univerzál kupplunggal, és esu áramátadóval is ehhez a reszelt, és átalakított fogadó kupplunghoz.

Egy kis videó is. Gyönyörű kapcsolódás/reteszelés, és szétkapcsolódás. Ütközők összeérnek.

Videó

Lehet megpróbálom csak egy smd ellenállással hézagolni, bár így (szerintem) nagyon szép lett.


20230501_163...jpg

20230501_163...jpg
 
(#67988) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66920) Válasz Júl 4, 2023
Na kérem!
Kész, részünkről vége van, befejeztük az építést. Három vonat szépen megy egyszerre a pályán, mindhárom "trafón" két vonat mehet, egymást váltva. Az emelkedőn is szépen megy fel, még a legkisebb mozdony is, kocsikat vontatva.

Sok tanulság van ezzel a pályával kapcsolatban, és az építéssel kapcsolatban. Aki ilyenen töri a fejét, annak a következőkkel kell megbarátkoznia:
- borzastó macerás rendesen megcsinálni a vágánymezők stabil, jó áramvezetését, egymás között,
- a modern, mai mozdonyok, kocsik nem igazán fogják jól értezni magukat az ilyen síneken,
- a váltók hajtóművébe a mai mozdonyok, különösen a hosszú, forgóvázas dízelek bele tudnak akadni,
- a váltók hajtóművei elképesztően rossz kivitelezésben készültek, az üzembiztonságuk csapnivaló,
- A PIKO Blocksignal vágánymezők elektromos bekötése túl van bonyolítva, és sima trafón kívül mással - pl. elektronikus PWM menetszabályzóval - nem lehet használni!

És most jön a fekete leves, a legnagyobb baj ezekkel a régi, PIKO sínekkel, és ez nem a rozsda:
Ahány műszakban készültek a vágánymezők, annyi méretben. Csapnivaló a sínek méretpontossága, egy félkör ívet nem lehet belőlük összerakni rendesen! Nem jó az ívek pontossága, nem jó a sínszálak magassága, és nem csak a rögzítése miatt, és változik a sínszálak szélessége is! Hihetetlen, elképesztően gyatra minőséget produkáltak annak idején Sonnebergben! A vele egykorú Zeuke vagy BTTB vágánymezők legalább egy osztállyal feljebb fociznak, pedig azokkal sem fenékig tejfel az élet. Számomra hihetetlen, hogy ennyire vacak minőséget árultak.

Ugye, amikor számomra is újak voltak ezek, és bőszen jártunk a kis zsebpénzünkkel a Kálvin téri Triál boltba, vagy a Hobby boltba, vagy a Váci utcába, akkor én nem foglalkoztam a PIKO-val, mert nekem TT-m volt. Csak most szembesültem azzal, hogy a BTTB sínekhez képest is siralmas a PIKO vágánymezők minősége. Maradt meg több doboz sín, és pár váltó is, mert a lerakáskor válogatni kellett, és még így sem tudtam még én sem hozni azt a szintet, amit a BTTB vágányokkal, csak ballal, kisujjból... Elképesztő...

Száz szónak is egy a vége: ezekkel a vágánymezőkkel nem lehet pályát építeni, legalábbis minőségit nem, olyat, amit én elvárnék.
(#67993) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#67988) Válasz Júl 4, 2023
Egy szónak is száz a vége: - Akinek még van belőle, nyugodtan dobja ki a szemétbe.
(#67997) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#67993) Válasz Júl 5, 2023
Kicsit átírom, jó?

Egy szónak is száz a vége,
Akinek még van belőle,
Szabaduljon meg tőle.

(#68038) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Júl 20, 2023
Tettem fel az apróba egy eladó portékát:
Bhv kocsi
(#68144) klimas hozzászólása Válasz Aug 20, 2023
Üdv! Van egy AC-s, digitális PIKO Vectronom,talán az utolsó a GYSEV-s festéssel kiadottak Vectronok közül(????) A sínről jövő vezetékeket átforrasztottam polaritás helyesen. Szépen elindul DC analóg környezetben, váltja a fényeket is.
DE! Induláskor a menetfények és a fülke világítás vibrál.Ez gondolom a PWM szabályzó miatt van.
Kérdés : a panelon van szabad forrpont " Cx+" és "Cx-" jelöléssel és a panelból is egy ablak ki van vágva.
A "C"-vel a kapcitást szoktuk jelölni ismereteim szerint.
Lehet, hogy ide egy kisebb, néhány 10 vagy akár egy 100 mF-s elkót be lehet forrasztani a tápfesz simítására / megtartására, esetleges kontakhiba áthidalására ? Alapból 25 V-ra gondoltam.
Nyílván a rendelkezésre álló kivágás is behatárolja a kapacitás méretét!! A nyákot nem tudom lekövetni, festett, kétoldalas....

Köszönöm a választ .
(#68145) klimas hozzászólása Válasz Aug 20, 2023
A kép is itt van ....

IMG_1310.jpg
 
(#68146) csíkosháTTú válasza klimas hozzászólására (#68144) Válasz Aug 20, 2023
Nem, az s Pluxx22-es dekóder külső puffere. Analóg üzemben nincs bekötve. Bővebben majd holnap, most mobilon vagyok csak.
(#68147) csíkosháTTú válasza klimas hozzászólására (#68144) Válasz Aug 21, 2023
Nna, bővebben, immár nem 6"-os tapis képernyő előtt.

A jelenség - mármint a menetiránnyal ellentétes oldalon a LED-k vibrálása - egy ismert jelenség. Ezt úgy lehet kivédeni, hogy megszűntetjük a kontakthibákat, és a motor kommutálásából adódó káros impluzusokat. A gyakorlatban az azt jelenti, hogy vitrinben áll a mozdony.
Csökkeneteni, illetve gyakorlatilag eltűntetni is lehet, mégpedig úgy, hogy a LED-kel párhuzamosan kapcsolunk egy megfelelő kapacitású kondenzátort. Ez az Álatalad említett modell esetében azt jelenti, hogy a modell két végén, az SMD világítás paneleken minden LED-del párhuztamosan beforrasztasz egy-egy legalább 100nF kerámia kondenzátort. 0603 SMD méret, ha jól emlékszem. Meg hely se' nagyon van rá.
Amit kiszemeltél kondi forrpont, az a digitális üzemben a dekóder külső pufferelésére van kialakítva, és a PLUX aljzat megfelelő lábaira van vezetve. Analóg üzmebn ez a két láb nincs haszálatban. Ha meg is hekeled, hogy mégis legyen, ezen a gondon nem fog segíteni.

Az lehet, hogy veszel bele egy PLUX22 dekódert (ZIMO-t, vagy akármit), engedélyezed az analóg üzemet. Ilyenkor a dekóder funkcióü kimeneteinek a tramzisztorai fogják kapcsolni a világítást, és a lezárt tranyókon át már nem lesz ebből gond. Ami gond, az az analóg PWM üzem, ezt nem minden dekóder szereti!
(#68148) klimas hozzászólása Válasz Aug 21, 2023
A mozdonyom panelje így néz ki

(Az előző kép egy mentett kép a netről)

dekoder (..).jpg
 
(#68149) csíkosháTTú válasza klimas hozzászólására (#68148) Válasz Aug 21, 2023
Akád dekóder is lehet, meg kellene nézni digitális pályán.
(#68150) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Aug 21, 2023
MTB, vagyis Majd Te Befejezed.

Másfél éve vásárolta a kolléga az m41-es modelljét. Sajnos a motorja tönkrement, a szokásos, filléres motorok baja, javíthatatlan. Meg nincs mire cserélni, mert MTB alkatrészt szerezni...

De van még baja rendesen, és nem a motor. Maga a modell konstrukciója, a kivitelezése kritikán aluli.
A forgóvázak befogása,
a motor rögzítése,
a LED világítás esetlegessége,
az alappanelt a világítással összekötő hajlékony NYÁK lemezek beleérnek a kardánba,
a motor tengelye és a forgóvázon a hajtócsigák tengelyei nincsenek egy síkban.

Tragikusan messze van a nagy gyártóktól. Gyakorlatilag másképpen rossz, mint a Fuggerth, de nem igazán több annál. Kár volt a hazai gyártónak összecsinálnia magát...
(#68151) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#68150) Válasz Aug 21, 2023
Azért felettébb érdekes, hogy olyan országban ahol nagyságrenddel több MTB modellt adnak el mint Magyarországon, a barátom szerint ( modellbolt tulajdonos szervizzel ) évente 2 - 3 mechanikai reklamácioja van az MTB modellekre.
(#68152) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#68151) Válasz Aug 21, 2023
Lehet...
Amiket én láttam, az siralmas. Az, hogy a motor, és a meghajtócsiga tengelye nem esik egy síkba, az nem csak az M41-re igaz. Ez engem azért zavar egy kicsit, mert nem általános, gyakorlatilag minden nagy gyártó igyekszik ezt síkba hozni. Az MTB nem, és idővel hangos lesz a hajtása.
De korábban is említettünk pár apróságot, kezdve a kerékprofillal.

És még egy: beszéltem hazai kereskedőkkel MTB alkatrészekről. Mivel én nem tudok szervizesként sehogysem kapcsolatba kerülni velük. Sajnos egyik hazai kereskedő sem bíztatott semmivel. Nem így mondták, de lehetetlen küldetés.
(#68153) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#68152) Válasz Aug 21, 2023
Minden szervizes hasonlo gondolatokkal szenved. A szervizbe általában az elromlott szerkezetek kerülnek , egy jo ritkább nálad mint a fehér hollo.
(#68154) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#68153) Válasz Aug 21, 2023
Mhh... Igaz. Csak nálam a műhelyben az MTB modellek előfordulása az eladott darabszámhoz képest eléggé magas. És már több modelljükon is találtunk alapvető konstrukciós problémákat.
Én most az M41-n, korábban az M44 un. "világítása", a TT-s Bzmot kerekei, a Ganz motorkocsi kardán megoldása H0-ban, TT-ben teljesen elcseszett hajtott fogóváz és áramszedés, egy Skoda, hattengelyes villanygép nyomtatott áramkörének rögzítése (rá van görbítve csavarokkal az öntvény tetjére!), a H0 Bzx mellékkocsi világítása, stb.
(#68160) tumikas válasza etwg hozzászólására (#68151) Válasz Aug 22, 2023
Pozsonyi boltos ismerőssel beszélve, náluk is hasonló az arány. DE és most jön a lényeg, amint megérkeznek a modellek dobozból ki és teszt. Elmondása szerint 30-60%-os ingadozással mennek is vissza a feladónak a vadonatúj modellek különböző azonnal előkerülő hibákkal.
Itthon is hasonlóakat hallottam boltosoktól, illetve amit István is leírt hogy alkatrész és garancia az nem létező fogalmak.
(#68161) etwg válasza tumikas hozzászólására (#68160) Válasz Aug 22, 2023
Azért nem minden van ugy ahogy elmondjátok. Nekem az M152-vel (Bzmot) volt némi gondom - a szerencsétlen konstrukcio megszüntette a motor áramkörét. Szétszedtem és látom mi történt. Egy pillanat alatt - de már jol összeforrasztottam a vezetéket. Ennyi volt.
Persze leirás hiányában sikerült rosszul szétszednem a modellt és elrepült egy kis rugo a kuplungbol. Irtam egy mailt.
Alig 2 hét alatt jött ingyen egy zacsko rugocska.
Nyilván, hogy kereket nem tudnak cserélni, mert az “rendszerhiba”.
Azt azota kicseréltem Müllerkerékre ami sokat javitott a futásbiztonságon - de ez várhato volt, mert nem éppen a legegyszerübb konstrukcio a TT világban. Korábban magam is épittem 2 ilyen modellt mindegyikkel meg kellett küzdeni és akkor még Müller kerekek sem voltak.
Az igaz, hogy én is a boltban 3 modellböl a választottam a csendesebbet.
Motorokkal eddig nem volt semmi gondom.
(#68163) tumikas válasza etwg hozzászólására (#68161) Válasz Aug 22, 2023
Ez is oké hogy a legtöbb hiba javítható, de nagyon sok olyan van ami a rossz konstrukcióra vezethető vissza, illetve házilag nem olyan egyszerű javítani ezeken, természetesen nem lehetetlen a dolog, de azért 2023-ban legalább egy hajtásház ne legyen körbe sorjás.
Az jó hogy téged mondjuk kiszolgáltak egy pár rugóval, de viszont komolyabb alkatrészhez esélytelen hozzáférni, illetve még a zrt-s zacsik pótlása is reménytelen feladat.
És lehet mutogatni hogy bezzeg a Roco-nál is mélyrepülésben van a minőség, viszont még mindig fényévekkel jobb konstrukciókkal állnak elő mint az MTB. És értem hogy de jó mert "hiánypótló" "modelleket" hoznak ki de a közepes külcsín alatt egy jó esetben maximum szintén közepes belbecs lakozik. Pont két hete volt nálam egy ismerős Roco Ludmillája és egy M63-asa, lehet hogy előbbi egy harminc évvel idősebb konstrukció, de külsőleg simán egy szinten van a 63-assal, felszerelhető alkatrészekben pedig mérföldekkel veri. Áramköri lapja, hajtása, összeszerelési minősége pedig teljesen más kategóriába helyezi. Arról nem beszélve hogy mindezt 70-80€-val olcsóbban.
(#68165) etwg válasza tumikas hozzászólására (#68163) Válasz Aug 22, 2023
Mindenben igazad van, dehát az un. vasutmodellezök meg szögecsszámlálok tolták oda az egész ipart, ahol van.
És ez mindenkire vonatkozik.
Nekem is van néhány müködésképtelen Roco,Tillig stb modellem, mert nincs hozzá alkatrész vagy megfertözte a pestis.
Söt a mult héten jött valamikori tanitványom, hogy a Roco TT forditokorong csak egy irányba forog. Mint kiderült a kritikus alkatrész egy vonalzo, amit a motor meg a mágnes is müködtetne és ez az egyetlen alkatrész, ami egy ocska cinköntvény az egész szerkezetben - és nem kaphato, csak vetemedik.
Csak egy komplett mechanizmus van a katalogusban, de az sem szállithato. Ráadásul a mechanizmus valamivel többe kerül, mint amiért a barátom 15 éve az egész korongot vette.
Ami az elektronikát illeti, emlékezz csak milyen gondok voltak/vannak minden modellgyárban ezzel. Az USAban az a divat, hogy komplett elektronikát árulnak a mozdonyokba az eredeti helyére. A kutya sem törödik azzal ki mit ront el a gyárban. ( mert ott is mindennapos).
Az MTB egy aránylag fiatal kis cég, messze nem rendelkezik olyan felszereltséggel meg munkaerövel sem, mint a többiek, viszont egy nagyon érdekes szegmensét célozta meg a piacnak, ráadásul sok olyan ötletet is megvalositott, amire a nagyok 60 évig képtelenek voltak.
( és elsösorban a mi piacainkra szánja a modelljeit, olyan sorozatokban, amiért a nagyoknál még a telefont sem veszik fel. Emlékezz csak hány évtizedik küzdött a modellezö társadalom, hogy valaki épitse már meg az S-160-s (411) gözöst. Pedig több mint 6000 futott europai sineken szinte valamennyi országban. Senki sem volt hajlando foglakozni vele. Amikor a Roco kijött vele, akkor kezdtek ébredezni a többiek is.
Vagy ismered a CSD buvár történetét - ami még érdekesebb lett, sokáig semmi azután nagy hirtelen TTben 3 gyár is elkezdett versenyezni ugyanazokon a piacokon ugyanazokért a vevökért. Az ilyesmibe könnyen bele is lehet dögleni.
Miért éppen a Rocoval hasonlitgatod össze? Egy 60 éves céggel a sok csöd ellenére meg mindig megvan a gyártási kultura meg tapasztalat söt az anyagok és nekik is sikerült sok olyan motort gyártani, ami még egy napig sem volt üzemképes - s nem egyet, hanem egész sorozatot.
Az meg számomra pl egy hatalmas minusz pont, ha a gyárto a méregdrága modellhez sok tucat alkatrész felszerelését a modellezöre bizza ( akik jelentös hányada azt sem tudja, hogy azokkal mit kell kezdeni és amugy is sok esetben az elsö terepasztali bevetést sem élik túl).
Van néhány Kühn modellem is, amelyik ugy jött ki az elsö alagutbol vonat nélkül, hogy elvesztett 2 ütközöt egy kupplungot meg egy gumigyürüt.
Csak gumigyürüt probáltam rendelni, de az ár a szállitásért a pímaszság teteje volt ( kb 4x annyi mint a 4 gyürü.)
Valoban kell ez nekünk?
Kritizálni mindent mindig lehet, söt a vágyaknak a csillagos ég sem tud határokat szegni, de a hétköznapi valoság az az ami gazdát cserél a boltokban.
És a nagyok ugye Japántol San Franciscoig mindenhova eljutnak és sok ezres sorozatban kerülnek a boltokba, addig a MTB vevöi köre alig pár százas sorozatra elegendö 4-5 országban. Ekkora piacra nagyon nehéz, ha nem lehetetlen, jobb üzleti politikát konstruálni, aminek a velejároja a jobb minöség. Ez nem az MTB-n mulik, hanem a pénzadokon ( hitelezökön).
Nem ismerem a cég üzleti adatait, de fogadni mernék, hogy a forgalmuk sokkal nagyobb részét viszik el a bankok, mint a Roconál vagy akár a Tillignél.
Én nagyon örülök ( és nem vagyok egyedül), hogy az MTB olyan modelleket gyárt, amik inkább szivügyeim, mint a nyujtott colásdobozok vagy hetente átpingált villanymozdonyok.
Igaz nem sokat járatom a modelljeimet, de eddig valamennyi müködik, az M152 is, igaz uj kerekekkel meg az emlitett javitás után.
Sokunknak ez untig elég - látva néhány terepasztalt, ahol ilyen modellek futnak .
(#68166) etwg válasza tumikas hozzászólására (#68163) Válasz Aug 22, 2023
A témához meg néhány gondolatot és befejezem.
Valamikor a 80-s években vettem egy Shay mozdonyt az amerikai , közben megszünt MDC Roundhouse gyártol. Valami. 60 dollár volt az épitökészlet ( ma jo $180 lenne csak átszámitva). A gyár jo leirást adott a modellhez. Összeépitve a mozdony nagyon nehezen ment szerencsére ujra szét lehetett szedni s mindent elölröl kezdeni. Az alkatrészeket meg kellett tisztitani a furatok széleit lesorjázni a csapágyakat dörzsárral méretre alakitani stb. ( a mozdony sorozatgyártásra készült, végül erre soha nem került sor, mert a gyár a 90-s években tönkre ment) .
Közben megjelent egy könyv is (kb 100 oldal szállitással együtt $27,70) ahol leirnak minden lépést amit el kell végezni, hogy a megépitett modell müködjön is. ( lásd a képeket). Ezeket mindet el kellett volna végezniük a gyárban ha RTR, azaz müködöképes állapotban akarták volna a pultra tenni. Nyilván, hogy ennyi kézimunkával ( még a csigárol is le kellett venni a sorját stb) eladhatatlan lett volna a modell.
A Roundhouse nem volt kezdö cég, vagy 50 éves tapasztalattal, mégsem futotta nekik olyan gépekre amik sorja stb nélkül dolgoznak - ami itt Europában már régen minimum ilyen iparban.
Ott is nagy volt a morgás, mert nagyon sok modellezö nem tudta müködöképesre épiteni. Több évvel késöbb vettem egy másik mozdonyt is. A könyv szerint összerakva már mind a két mozdony remekül megy. A Roundhouse utánna kihozott egy 3T Shayt ( kép) is, és elkövette az alapvetö hibát amikor ebbe egy modern vasmentes motort csomagolt. Sok modellezö ezt a motort simán elégette amikor az elsö probákat tette a nehézkes mozdony mechanizmussal.
Én a régebbi mozdonybol kiépitett erös nyitott motorral járattam be a modellt és csak utánna került bele a Sagami. Azota is jol müködik.
A minap láttam, hogy ezek a modellek az Ebayon 5-600 dollárért cserélnek gazdát s a hab a tortán a könyv.
850 dollárért adták el.


IMG_5888.jpeg

IMG_6756.jpeg

IMG_6757.jpeg
 
(#68167) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#68165) Válasz Aug 22, 2023
Az MTB modellek konstrukciós hibái szerintem nem igazán vezethetők vissza egy esetleges pénzhiányra.
Hogy OFF példát hozzak, a TT-s Bzmot ominózus kerekei. Van egy holland webáruház (most nem jut eszembe a címe), ott olcsón lehet kapni speciális Märklin, NEM, RP25 késeket a kerekek esztergálásához.

Vagy a H0-s Bzx motor mellékkocsi világítás panelje. Úgy lett megcsinálva, mint, aki soha nem látott még csak hasonlót sem! Mivel töviről hegyire ismerem, és csináltam is helyette egy DC/DCC kivitelt, így biztosan tudom, hogy nagyobb sorozatban (akár száz darabtól) az én integrált dekóderes panelem olcsóbb is, mint az, amit az MTB-nél összebénáztak.

Ez szerintem nem pénz kérdése, csak tájékozottság, odafigyelés, és gondosabb munka kérdése.

Meg mondjuk a H0-s M150 motorkocsinak hamarabb kellett a boltokba kerülnie, mint a ROCO verziónak, és lássuk be: elkapkodták. Ez meg hosszabb távon visszaüt.
(#68168) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#68167) Válasz Aug 22, 2023
Steve

Azok az ominozus kerekek pontosan a pénzhiányra illetve abbol kiindulo korlátokra vezethetök vissza. Ahhoz a profilhoz jobb, drágább gép kell ( söt talán anyag is) és ha megnézed még a Tillig meg a Kühn sem használ ilyen profilt. Azaz nem igen volt honnan ellesni. ( Ráadásul nem is a sima NEM szabványos kerekeröl van szo, hanem a finescale tipusokrol.)
Azt hiszem a PMT Müller kerekeket használt, azaz maguk semilyen kereket nem gyártottak.
Igen elvben az MTB is vehetne ilyen kereket, de talán még emlékszel milyen körülményes egy ilyen kooperáciot tetö alá hozni és a Müller kerékpár sem tartozik az olcsok közé. A mai árakon is kb 4 Euroval növelné a költségeket.
Ráadásul látjuk szinte valamennyi gyárnál, milyen összevisszaság van kerékügyben. Gyakoraltilag senki sem tartja be pontosan a szabványokat. Ehhez jön a sinrendszerek szerteágazo geometriája amik nem igen jelentik a minöséget, különben Váltogyárto kollégának aligha lenne munkája.
A sineket nem gyárto gyárak meg bármikor kimagyarázhatják magukat, hogy nem az ö modelljük rossz hanem a sin ( gyakran igazuk is van lásd a ROCO 310-s H0 modelljét. Még a Roco sinrendszerén sem nagyon üzemképes, csak szép ).
És akkor mi van? Ki tud ilyen helyzetben igazságot tenni?
A Bzmot is leginkább egy bizonyos válton siklik - de gyakorlatilag a NEM singeometria a ludas, mert tul kis ivet enged meg. A Bzmot meg nagyon kényes erre.
(#68169) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#68167) Válasz Aug 22, 2023
A tájékozottsághoz ember is kell aki képes tájékozodni beszél egy sereg nyelven van tapasztalata modellekkel és ismeri a forrásokat meg a technologiát. És ez elsösorban pénz és humán kérdés - hol találsz ilyen embert, milyen perspektivát tudsz neki kinálni.
Lásd megint a Rocot még a mai napig sincsenek a perek lezárva a szellemi tulajdonrol meg a technologiákrol. Márpedig ha a cég megengedheti magának, akkor sok sok technologiai meg design eljárást szabadalmaztat és akkor gyakran baj van, mert még a jo megoldást/eljárást sem szabad használni föleg a hasonlo piaci szegmensben.
(#68171) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#68168) Válasz Aug 24, 2023
Ehh...
A ROCO 310-s problémáját megoldja, ha a gyári tapadógyűrűket kicseréled TT-s Tilligre (van hozzá megfelelő átmérőjű). Az eléggé vékony lesz, hogy ne lógjon túl, és ne tűntesse el a különbséget a futófelület és a nyomkarima átmérője között, meg ne is "üljön be" a kerékbe a sínfej.
Szántáson még így sem megy majd el, de minimális gondossággal fektetett pályákon meg menni fog, mint a távirat. (Tudom, volt már vele dolgom.)
(#68174) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#68171) Válasz Aug 25, 2023
Már nincs H0-s pályám igy csak a vitrinben áll.
(#68175) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#68171) Válasz Aug 25, 2023
Mester viccen kívül, Tillig tapadógyűrűben ez lenne jó a Roco 310 -nek? Tillig 8883 BR 23/ BR 35
(#68176) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#68175) Válasz Aug 25, 2023
Nem!
Most nincs előttem a TT katalógusom, így cikszámot nem tudok. A kérdéses ROCO modellnek a szerkocsiban van a hajtása - a megszokott módon, nincs is ezzel semmi baj! - és a ROCO saját tapadógyűrűje túl vastag rá, így a nyomkarima elveszíti így a működését. A Tillig tapadógyűrűje viszont felhúzva a kerékre nagyon vékony, így a ROCO nyomkarimája végre betöltheti elvesztett szerepét. Nem mellékesen tapasztalatim szerint a Tillig gyűrűi sokkal tartósabbak is, mint a ROCO.
(#68180) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#68176) Válasz Aug 25, 2023
Köszi rájöttem!
(#68183) klimas hozzászólása Válasz Aug 27, 2023
Üdv! Az APPEL dekoder ismerős valakinek ? A fényképen látható műszaki melléklet szerint /em is/ sima 8 pólusú lehet. Az eladó szerint bivalyerős a dekóder (????) , bár eladáskor én is dícsérném a kisebbségi lovat )))
Kértem egy másik fotót is , de szerintem a lényegen nem változtat.

appel dekode...jpg
 
(#68184) klimas válasza klimas hozzászólására (#68183) Válasz Aug 27, 2023
Üdv! Megjött a dekóder bekötése, jól láttam , egy síma 8 pólusú aljzatban van . Azt írja az eladó, a Viessmann oldalról letölthető minden infó...

dekoder 2.jpg
 
(#68188) csíkosháTTú válasza klimas hozzászólására (#68184) Válasz Aug 28, 2023
Akkor az egy Viessmann dekóder. Elnézően nevezhetjük közepesnek. Csodát ne várj tőle, a régi modellekben általában nem válik be, nem tudja szépen szabályozni a motort.
(#68191) klimas válasza csíkosháTTú hozzászólására (#68188) Válasz Aug 28, 2023
Köszönöm , az eladóval megbeszéltem hogy bekapcsolja az DC analóg üzemet. Ez egy ROCO BR 43216 csodaszép gőzösbe van utólag beépítve , nekem (egyenlőre) analóg pályán fog mozogni
A 43216-ttal Te "fertőztél" meg korábban ...

Más: ROCO R03- H0 4149 B Elektrolok Krokodil mennyire macerás ?
A hajtása , középen a motor és a két mozgó szekcióba kardánnal megy ?
(#68192) etwg válasza klimas hozzászólására (#68191) Válasz Aug 30, 2023
A Roco krokodil egy elég jol sikerült modell. Igen a motor mint minden 2 (vagy több) alvázos mozdonynál a központi nagy motor kardánokkal hajtja a mozdony tengelyeit ( általában mindet).
A régebbi krokodilban van egy aproság, hogy a motor fötengelyéröl egy-egy gumigyürüvel viszik az energiát az alvázakra. Ez az ujabb kivitelben már megszünt.
A gumi nem volt rossz, csak nyügös volt a cseréje.

Itt a jelenlegi modell felépitése.

E94
(#68193) klimas hozzászólása Válasz Aug 30, 2023
Köszönöm az információkat.
(#68194) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#68192) Válasz Aug 30, 2023
Khmmm
A kolléga a svájci eredetű ÖBB Rh1089-ről érdeklődik, nem az E94-röl!
(#68195) csíkosháTTú válasza klimas hozzászólására (#68191) Válasz Aug 30, 2023
Hátttt...
Hajtás középen ugyan, de ez a modell (aminek cikkszámát megadtad) bő 30 éves konstrukció, még a régi böszme nagy ROCO motorral, és gumigyűrűs hajtással.
Ebbe beleszuszakolva egy Viessmann dekóder, amiben engedélyezzük az analóg üzemet, bennem azért bekapcsolja a vészcsengőt!
Ráadásul Neked PWM üzemed van, azt nem minden dekóder díjazza!

Tudom, hogy szép mozdony az SBB Be6/8, és verziói, de biztos, hogy egy olyan ROCO modellre van szükséged, amihez gyakorlatilag már nincs alkatrész, és útban van benne egy DCC dekóder, amit ki tudja, hogy hogyan drótoztak bele? (Nem nagyon van hely ebben a modellben, pontosabban ebben a korai verzióban.)
(#68197) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#68194) Válasz Aug 30, 2023
Ezekkel az aligátorokkal mindig bajom van, pedig van otthon vagy 5 darab. Ezt a számot nem találtam ( igaz, hogy nem is igen kerestem, elég volt a hüllö , de a hajtásuk régen meg most is egyforma. Irtam is, hogy valoszinü gumigyürü van benne, mint az enyémben is..
Lapozás       35/43    
Frissek
  2024. Dec, 05. Csü
17:46:25
  Jelenleg 8 fő olvassa az oldalt
Hirdetés