Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » H0 klubtopic
H0 klubtopic
Témaindító: csíkosháTTú, idő: Márc 14, 2013
Témakörök:

Lapozás       34/42    
(#67106) klimas válasza róbertke hozzászólására (#67089) Válasz Nov 9, 2022
Köszönöm mindenkinek a véleményt. Szóval a 15°-os váltóban ...likesedik
Van-e valakinek tapasztalata a ROCO 10019-s bistabil relével kapcsolatban ? Rábukkantam, elég jó áron adnák , szimpatikusnak tűnik a sok független kontaktus ....
Köszönöm a választ előre is.
(#67107) róbertke válasza klimas hozzászólására (#67106) Válasz Nov 10, 2022
(#67163) klimas hozzászólása Válasz Nov 16, 2022
Köszönöm az infót. Újabb kérdéssel állok elő : A konrádos (szándékosan írom így a reklám elkerülése miatt ) váltó állítóműről van tapasztalat ? Mennyire stabil ? Érdemes foglalkozni vele ?
(#67164) etwg válasza klimas hozzászólására (#67163) Válasz Nov 16, 2022
Jo, de ma már van jobb, kisebb és többet tud. Az MTB MP váltomotorjai. Lehet, hogy egy kicsit már drágább (eredetileg olcsobb volt) de müszakilag sokkal jobb.

MTB MPx
(#67165) klimas válasza etwg hozzászólására (#67164) Válasz Nov 16, 2022
Köszönöm a gyors infót ! Itthon kapható valahol ? Nem találtam egyenlőre semmi itthoni beszerzési helyet .
(#67166) BR95 válasza klimas hozzászólására (#67165) Válasz Nov 16, 2022
https://www.vasuttmodell.hu/
(#67167) klimas válasza BR95 hozzászólására (#67166) Válasz Nov 16, 2022
Meggyőző a legegyszerűbb kivitel ára !!!! Ráadásul a közelemben van a székhelyük
A mozgatás egyenesvonalú vagy egy forgásponton átbillenő?
(#67168) klimas válasza klimas hozzászólására (#67167) Válasz Nov 16, 2022
....lemaradt..... forgásponton átbillenő acélszál ?
(#67169) etwg válasza klimas hozzászólására (#67167) Válasz Nov 16, 2022
Egyenesvonalu és beállithato a tartomány ( 3 fokozatban).
(#67170) sunocske válasza klimas hozzászólására (#67168) Válasz Nov 16, 2022
Egyenes vonalban mozog. Az acélszálat egy vízszintes tengelyen alternáló kulisszához kell rögzíteni.
(#67226) klimas hozzászólása Válasz Dec 13, 2022
Szép estét mindenkinek ! Köszönöm az információkat.
Van egy újabb szerzeményem, ez egy Conrad Super Fahrpult Modell Craft , dupla. A kapcsolási rajz alapján meg a szegényes német tudásommal kibogarásztam, PWM szabályzó.
Van valakinek tapasztalata erről a szabályzóról ? Ha van esetleg magyarnyelvű használati utasítás, az szuper lenne.
(#67229) etwg válasza klimas hozzászólására (#67226) Válasz Dec 13, 2022
Mi lenne, ha tipusszámát irnád meg, mert a Conrad egy sereg pultott kihozott, de egyik sem volt hosszu életü.
(#67233) klimas hozzászólása Válasz Dec 14, 2022
Mindjárt megpróbálok egy képet idevarázsolni , típusszámot nem találok rajta
(#67234) klimas hozzászólása Válasz Dec 14, 2022
Ez lenne az .
" ...de egyik sem volt hosszu életü." Ajaj! Pedig nagyon lelkesedtem....

IMG_20221214...jpg
 
(#67235) klimas hozzászólása Válasz Dec 14, 2022
A kezelő oldal

IMG_20221213...jpg
 
(#67237) etwg válasza klimas hozzászólására (#67234) Válasz Dec 14, 2022
Nálam ennek az elödje hentereg. ( ahhoz nincs sajnos semmi doksim, anélkül felejtette nálam a kedves barátom).
Ha neked van bármilyen doksid, küld el ID számot, az rajta szokott lenni. Azzal talán jutunk valamire.
(#67238) klimas válasza etwg hozzászólására (#67237) Válasz Dec 14, 2022
Nekem ennyit sikerült mentenem , van egy pdf(?) lapozó mit echte deutsche Sprache ....

dupla vezérl...txt
 
(#67239) klimas hozzászólása Válasz Dec 14, 2022
Amit nem sikerült megfejtenem, legfelül van az "Überlast" Led, ez túlterhelést jelent , esetleg zárlatot, Alatta van egy 0-max skálázású potméter , ez esetleg erre lehet hatással, tehát ha úgy adódik, behatárolhatom a mozdony terhelését, nem engedem megszakadni szegényt. Erre gondolok, de a kapcsolási rajzból egy hozzáértő biztosan megtudja állapítani ezt a működést.
A többi kezelő tiszta Not-Halt nyomógomb = vészleállító
Geschwindigkeit = sebesség- előre hátra illetve ide avatkozik be egy Rangierbetrieb/Normalbetrieb kétállású kapcsoló . Gondolom itt a normál előre irányban teljes kivezérlés lehetséges , a tolató/rendező irányban csak részleges, mint ahogy az igazi mozdonyok sem " ranadlíroznak teljes sebességgel tolatáskor))
(#67240) etwg válasza klimas hozzászólására (#67239) Válasz Dec 14, 2022
Nos
Az Überlast az a zárlatot/jelenti.
A 0-max a vonat tömegét/ gyorsulást, kifutást kezeli.
A Not-Halt az a vészfék, azonnal áramtalanitja a kimenetet
A nagy gomb a sebesség,
A kapcsolo a tolato üzem ami kb a felére csökkenti a sebességet, azaz a sebesség gombbal sokkal finomabban lehet vezérelni a mozdonyt.
A kimeneten az egyenáramra ráültetet fix frekvenciájuk impulzusok segitik áthidalni a DC üzemmodban elengedhetetlenül fellépö veszteségeket. ( áramszedés, kefe veszteségek).
Egy aránylag jo konstrukcio ( a hasonlo német vezérlökhöz képest.).
(#67241) klimas hozzászólása Válasz Dec 14, 2022
Köszönöm szépen !
Közben futottam pár kört egy magyarnyelvű használati miatt, de egyenlőre falba ütköztem. Nem is értem, a cégnek nem érné meg kiadni magyarul is....
Na mindegy, nem zsörtölődök, ami megnyugtat, nem csináltam rossz boltot. Végén már azt számolgattam hogy az áráért egy normálisabb dobozt nem lehetne venni, tehát ha a belseje nem annyira jó, akkor van egy normális kasztni amit meg kell tölteni tartalommal ))
Egyébként milyen gyártmányok vannak a rangsorban ?
Megnyugtattál és mégegyszer köszönöm.

P.S. Rendszeresen böngészem a ebaykleinanzeigét, most felbukkant egy hirdetés 5 db -t kínálnak. A hirdetés még él......
(#67243) etwg válasza klimas hozzászólására (#67241) Válasz Dec 14, 2022
Nem tudom milyen használatit keresel. Német sincs, azon kivül amid megvan, de az nem használati, hanem épitési leirás, valoszinü a szerkezet kit formában érkezett és otthon kellett összeforrasztani és megépiteni.
A gombok funkcioit leirtam, mi mást keresel még?

Maga a megoldás nem rossz, sokkal jobb, mint egy mezei FZ trafo meg a rengeteg szörny amit a modellgyárak árulnak a kezdö szettekhez.
Nagy sorozatban Europában csak két minöségi megoldás született, a ROCO valamikori ASC1000/2000 szerkezetei. Sajnos mind a kettö eltünt a katalogusokbol. Az EBAYon még kaphatok. A ROCOn kivül csak a Gaugemaster épit ilyen dolgokat.
A valodi jok többnyire amerikaiak, de azokbol nem sok került Europába a 230 V miatt. ( MRC Tech I - IV es pultok).
Azt hiszem a Katonak is volt egy probálkozása, de az csak N modellekre lett tervezve, igy a nagyobb méretekhez már lehet, hogy gyenge volt.
Persze volt sok kisszériás nagyon jo megoldás, én is épitettem pár tucatot, 5 még az USAba is eljutott. Sajnos az áruk még a ROCO pulttol is többe jön ki. Közben meg sokan átálltak a DCCre, igy nincs már piac sem.

44855291-23D...jpeg
 
(#67244) klimas válasza etwg hozzászólására (#67243) Válasz Dec 14, 2022
Igazából a meglévő német leírás magyar fordítását kerestem. A lényeget leírtad, a többi a gyakorlatban jön össze.
Ezt szerintem vagy vérprofi elektroműszerész szerelte össze, olyan szépen van az egész belseje megcsinálva vagy már készen lett megvéve, az is lehet , hogy mindkét variáció elérhető volt a maga korában.
Az még érdekel, hogy mi az a plusz tudás amivel az általad említett szabályzók rendelkeznek? Megnéztem a Rocot az Ebay-n , nem elrugaszkodott árakat kérnek, persze kérdés, ha meghibásodik van-e információ a belvilágáról?

Amikor még volt kedvem a Conrad-s építőkészletekkel bíbelődni, én is válogattam a kész és az összeraknivaló cuccok között. Jó néhányat életre keltettem, sőt a mostani ősi " szabályzó" is tőlük van, de ahogy ismerkedem a jelennel, úgy látom, az már keveset tud.
Az én életem már DCC nélkül telik, nagyjából tisztában vagyok a működési elvével, de az összes járművem analóg rendszerű és szerintem ez így is marad.
(#67245) etwg válasza klimas hozzászólására (#67244) Válasz Dec 14, 2022
Abban a leirásban, csak az van melyik alkatrészt hova kell beültetni, és van néhány méröpont, hol mit kell mérni a felélesztés elött. Nem olvastam végig, de általában nincs leirva az áramkör müködési elve.
Amugy aránylag egyszerü az elv. Van egy NE555-s impulzusgenerátor, amit hozzákevernek az analog feszültséghez. A többi már csak kiszolgálo áramkör, mint a tömeg szimulácio/gyorsulás, a tolatási modus, a vészfék meg az automatikus irányváltás ( relé kapcsolása) és a tulterhelés védelem.
(#67246) klimas válasza etwg hozzászólására (#67245) Válasz Dec 14, 2022
Köszönöm a fáradozásodat. Ja ja a jó öreg jollyjoker 555-s IC )))
(#67279) klimas válasza klimas hozzászólására (#67244) Válasz Dec 20, 2022
Kipróbáltam "élesben", tetszik a működése. Igaz a Taurus terhelés nélkül szaladgált, szépen finoman szabályozható a futás. Ami zavar, de ez csak megszokás kérdése szerintem, a felső poti működése. Nem igazán éretem a szükségességét. Na majd , ha rendes nagyobb pályán lesz használva, talán akkor rájövök a miértre.
(#67281) etwg válasza klimas hozzászólására (#67279) Válasz Dec 20, 2022
Mert sok mindent még nem értesz a vasut müködéséböl.
A klubban beépitettünk egy eredeti villany motorkocsi vezérlö pultját. Hát még a valodi mozdonyvezetönek, ( aki naponta jár ugyanazzal a vonattal) gondot okozott a kezelése, mert most Ö áll ( vagy ül) egyhelyben a modellvonat meg a sinen megy. ( amugy a pult elektronikája pontosan szimulálja a valodi vonat müködését, csak az idöt gyorsitottuk kb 10 szeresre, azaz 1 perc 6 másodperc)
A valodi vonat pl jo 300-700 m fékezés után áll meg ( sebesség meg a teher függö), nos az a gomb pontosan ezt igyekszik leképezni.
Persze a modellpályán ez messze nem ilyen egyszerü, hiszen keverednek a méretarányok. Mig a mozgo jármü pl. 1:120ban van leképezve a távolságok a pályán még az 1:1000 kicsinyitést sem éri el. Igy a modell dinamikája nem a méretaránynak felel meg, amit a kezelönek, ha elfogadja, meg kell szoknia, azaz a féktávolság a vonat hosszát is felülmulhatja..
Tegnapelött este néztem egy nehéz tehervonat indulását egy Vectronnal az élen. A kb 500 m hosszu peron mellett közel 5 percig ment el.
Ugyanez modellpályán ( még a hatalmas modulterepasztalokon is) nagyon lassu, ugy a kezelönek de a nézönek is unalmas. Ezért tünnek el sajnos a nézök is a nagy modultalikról, mert ott sokszor egy valodi vasut napi forgalmát igyekeznek ( gyorsitva) lejátszani, ami a nézö számára rendkivül unalmas, alig látni mozgo vonatot. ( ahogy a valodi állomáson is gyakran félorákat kell várni valami mozgásra.)
(#67282) klimas válasza etwg hozzászólására (#67281) Válasz Dec 20, 2022
" Mert sok mindent még nem értesz a vasut müködéséböl."
Ami igaz az igaz ! Meg kell tanulnom a vasút nyelvét!!!
Bár az életemet a Ganz-MÁVAG-ban kezdtem, ahol ugye testközelben volt a vasút, de ott inkább a kísérleti területen , konkrétan a hajtómű kísérleti állomáson (ma 27-s kisáruház) dolgoztam.
Egy 18 hengeres , 2 db 12 hengeres és egy Pielstick motor dübörgött amikor nyúzták a hajtóműveket. A kísérletek előkészítése, 2 x 600 A -s öníndítók, Schenk fékpadok bekötése volt a feladat. E mellett 2 kísérleti állomást építettünk, '70-s évek közepéről van szó, ipari elektronika akkor kezdett teret hódítani , szóval egy 400 LE-s külsőgerjesztésű egyenáramú motor félvezetős szabályzása és egy töltőlevegő visszahűtő zárt rendszerű mérőállomás kiépítése. Rengeteg új ismeret, tiszteletre méltó mérnökök mellett végzett munka.
Amire nagyon büszke vagyok, a V63 001 számú mozdonyon még dolgoztam, afféle besegítésként, a kor szellemének megfelelően a beígért határidő miatt, Ezt a mozdonyt, bár nem tudom, hogy az eredeti állapotban, de a Vasúttörténeti Parkban viszontláttam.
A modellezés pedig a szokásos kezdet, Piko alapkészlet a két zöld vagonnal , aztán 50 évnyi szünet, és most az unokák miatt újra elővéve és ugye az unokák csillogó szeme , mosolya a legfontosabb nekem.
(#67284) etwg válasza klimas hozzászólására (#67282) Válasz Dec 20, 2022
Na az unokák nem fogják szeretni azt a gombot. A mai fiatolok többsége a vasuti rodeot szereti, száguldo vonatok, karambolok, repülö vagonok.
Nemrégen a nagy kiállitáson egy extra pályát kellett felállitani a jövö mindent rombolo generáciojának.
(#67285) klimas válasza etwg hozzászólására (#67284) Válasz Dec 20, 2022
1. Nem mutatom meg !
2. Úgyis rájönnek maguktól
Igyekszem a vadulást mérsékelni, egyenlőre úgyis csak az amúgy is leharcolt járművekkel játszunk. Aztán mire eljutok oda, hogy lesz terepasztal , addigra hozzászokik hogy a sok sok kis apró alkatrész letörésével milyen kárt okoz. Remélem....
(#67286) csíkosháTTú válasza klimas hozzászólására (#67285) Válasz Dec 20, 2022
Heti rendszerességgel jönnek ügyfelek a műhelybe, és hozzák a gyerkőcöt/unokát. Pislogás nélkül, nyitott fülekkel hallgatják, amiket mondok, a felnőttek buzgó bólogatása közepette.
Játszani csak komolyan lehet.
(#67287) klimas hozzászólása Válasz Dec 20, 2022

Így bizony !
..és persze szeretném ha a kisember megélhetné azt, ami nekem kimaradt az életemből.
(#67314) HOTotya hozzászólása Válasz Dec 24, 2022
Boldog Karácsonyi Ünnepeket Kívánok minden modellező társamnak
(#67315) róbertke válasza HOTotya hozzászólására (#67314) Válasz Dec 24, 2022
Boldog Karácsonyt kívánok én is!

000000000000...jpg
 
(#67389) klimas hozzászólása Válasz Jan 7, 2023
Szép estét Mindenkinek !
Van egy DB BR 103-s mozdonyom, most csináltam rajta egy teljes karbantartást . Mielőtt neki láttam , kíváncsiságból egy-két mozdony áramfelvételét mértem. Nos ennél brutális / a többihez képest / közel 1 A-s értéket mértem. A pucolás, kenés , tekercs ellenállás mérés után , terhelés nélkül 450 mA-t mértem. Kérdésem, ez normális érték az öt pólusú motornál ?

Mondjuk a TAURUS Mabuchi motorjához képest igen takintélyes a különbség méretben is, bár ott is mértem 350-400 mA-t. Szerintem a Mabuchi beteg...pedig szemmel-műszerrel semmi abnormális dolgot nem látni.
A vadonat új hobby szintű PIKO TRAXX elmegy 150-160mA mellett és ez kicsit bezavart nekem.

IMG_20230107...jpg
 
(#67390) klimas hozzászólása Válasz Jan 7, 2023
Lehet, nagyok a képek .
Ilyen "szénkefét "még nem láttam

IMG_20230107...jpg
 
(#67391) klimas hozzászólása Válasz Jan 7, 2023
...és a két motor

IMG_20230107...jpg
 
(#67392) csíkosháTTú válasza klimas hozzászólására (#67389) Válasz Jan 7, 2023
Ennél a modellnél - '80-as évekből van - ennyi normális.
(#67393) klimas válasza csíkosháTTú hozzászólására (#67392) Válasz Jan 7, 2023
Hűűűű, megnyugodtam . A Mabuchi áramfelvétele nem sok egy kicsit ? Tudod, említettem, nem szeretném ha megtanulná az indián nyelvet
Az áramfelvételeket DC oldalon mértem, PWM szabályzás van , ez kicsit bezavarhat, de inkább az eltérésekre keresem a választ.
(#67398) etwg válasza klimas hozzászólására (#67393) Válasz Jan 8, 2023
Egy motor áramfelvétele sok mindentöl függ.
A tekercseléstöl
A csapágyaktol
A mágnesektöl
A mechanikai konstrukciotol.

Amennyiben a motor látszatra rendben van, a tekercsek és a kommutátor rendben vannak, akkor a leginkább a mágnesek gyengülése növelheti akár duplájára is az áramfelvételt.
Sajnos az ilyen tipusu motoroknál nem egyszerü a mágnes ujramágnesezése. Egy célszerszámot kell hozzá késziteni, söt bonyolultabb esetben a mágneseket ki kell szerelni a motor fémhengeréböl az ujramágnesezéshez.
(#67399) róbertke hozzászólása Válasz Jan 8, 2023
Felül aaz ajándékba kapott, alúl az én régi Schicht paklikocsim.
Kőkorszaki Märklin kerekek voltak a forgóvázakban.
Sikerűlt 4db hozzávaló hengercsaposra becserélni.
Fémtengelyes műanyag kerekeket találtam hozzá.


000000000000...jpg
 
(#67473) tumikas hozzászólása Válasz Feb 9, 2023
Nos akkor első impressziók az MTB-s Bobóról:

Alapvetően egy nagyon szép modell, külsőleg 10/10-es. Kézbevéve már nincs meg az eddigi MTB modelleknél érezhető "mindjár szétesik, ne fogdossuk" érzés. Futása szép, mostmár mintha eggyel jobb minőségű fogaskerekeket vettek az Aliexpressről hozzá. A külön felrakható dolgok is már magasabb minőséget képviselnek. Aki szereti az ilyen legózást mint én, az örömét fogja benne lelni.
Viszont vannak negatívumok:
- Next-es aljzat. A célnak megfelel, viszont a H0-ban inkább elterjedt Pluxx-os csatlakozók és dekóderek is simán elférnének benne.
- Nincs a hangszórónak hely, igazándiból hazibarkáccsal a súlyt picit megmetszve el lehet tüntetni, de jó lett volna ha a gyárban gondolnak rá.
- Hajtásház megint "kopogós" ujrahasznosított műanyagból van. Majd az idő eldönti mennyire tartós.
- És a csemege a világítás: Azt már mindenhol mindenki kielemezte mi a nehézség, én viszont az átgondolatlanságot fájlalom. A vezetőfülke felőli oldalán még oké az elvezetés viszont a motorvédház elején lévőnél! Na ott konkrétan simán meglehetett volna oldani fényvezetőkkel ala Roco V36, de nem, itt is vezetékkezni kell. Oké hogy elfér még több km is a hozzá adott huzalból a védház eleje és a kaszni között, de könyörgöm ezt muszáj volt így? Richtig hogy ott fog majd elpattani a legtöbbször a forrasztás és vagy megtörni a vezeték miközben az ember viszahelyezi a védházat. Oké lehet aztmondani hogy csak egyszer kell megcsinálni, viszont legyünk reálisak az ördög sose alszik.

Összeségében nem egy rossz modell, de a félkész jelző azért a világítás miatt kijár neki. Illetve továbbra is egy MTB modellről beszélünk, úgyhogy lehetnek még meglepik.
(#67515) Reboot válasza tumikas hozzászólására (#67473) Válasz Feb 15, 2023
MTB - Majd Te Befejezed
(#67516) csíkosháTTú válasza Reboot hozzászólására (#67515) Válasz Feb 15, 2023
(#67631) róbertke hozzászólása Válasz Márc 11, 2023
Hruska BR91 SNCF festéssel

000000000000...jpg
 
(#67632) etwg válasza róbertke hozzászólására (#67631) Válasz Márc 11, 2023
Ez a mozdony annak idején egy finommechanikai remekmü volt. Minden tengely hajtott ( még az elsö futotengely is). A motor 7 polusu, ennek ellenére sajnos nem volt nagyon megbizhato mozdonyka.
A baj részben a konstrukciohoz nem illeszkedö gyártási technologia, durva fogazatu fogaskerekek, vastag csapágyazatlan tengelyek nagyon megbizhatatlanná tették a mozdonyt. Igy szinte mindenhol csak a vitrinbe volt jo és szép. Azota eltelt jo 60 év...
(#67633) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#67632) Válasz Márc 11, 2023
Igen. Rajzasztalon, vagyis elméletben a koinstrukció ragyogó, korát messze megelőző, igényes. Sajnos mindez ott is maradt a rajzasztalon...
A gyakorlati kivitelése már nem sikerült, mert
- nem voltak meg hozzá a megfelelő szerszámok, megmunkálógépek,
- a kiválasztott alapanyagok is silányak.

Az egyik legnagyobb baja az összes ilyen modellnek, hogy a kerekei háromféle anyagból állnak össze:
- rézbetét van az acél tengelyen
- erre a küllők műanyagok (és ebben vannak a rudazat csapszegei!)
- a futófelület és a karimák meg valamilyen felületkezelt vas, vagy mit tudom én mi.
Ebből a középső, a műanyag, az ma már hajlamos elporladni magától...
(#67635) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#67633) Válasz Márc 11, 2023
Steve, ez a mozdony már uj korában sem volt nagyon jo futo szerkezet. A belsö konstrukcio lett elbaltázva. Az áttételek nem sikerültek jol. tul durva fogazat tul sok fokozat - mert csiga nélküli volt és a rossz csapágyazás ölte meg az amugy szép és drága modellt. A vezérmüvel nem volt különösebb gond, legfeljebb a pontatlan negyedelés miatt a csapágylyukakat kellett kitágitani. Ne feledjük minden tengely hajtott és a durva fogazat miatt a kerekek holtjátéka kb 10 fok volt ami bizonyos esetekben szoruláshoz vezetett. ( legalábbis igy emlékszem az évtizedekkel korábbi gondokra).
De az akkori korra nagyon szép modell volt és a 7 polusu motor sem volt okvetlenül játékkategoria.
(#67637) róbertke hozzászólása Válasz Márc 11, 2023
Szépen, hangtalanúl, rángatás mentesen megy. Jól karbantartott gép.
2,5 mm-es sínen akadálytalanúl olyan símán halad, mint Pistamester bármelyik digitalizált mozdonya. Igyekszem úgy használni és tárolni, hogy az általatok jelzett hibák 60 éven belűl még véletlenűl se jöjjenek elő! Na csáááááá, és kösz az infókat!
(#67638) etwg válasza róbertke hozzászólására (#67637) Válasz Márc 11, 2023
Vigyázz rá. Nekem is van egy.
(#67640) róbertke válasza etwg hozzászólására (#67638) Válasz Márc 12, 2023
Még negyven éve a pécsi modellkörben azt tanították meg a "nagy öregek", hogy minden mozdony annyit járjon hátra is mint amennyit előre. Ez vonatkozik egyaránt a csatlós és a csatlórúd nélküli mozdonyokra.
Lapozás       34/42    
Frissek
  2024. Okt, 10. Csü
13:02:13
  Jelenleg 14 fő olvassa az oldalt
Hirdetés