|
H0 klubtopic
|
Témaindító: csíkosháTTú, idő: Márc 14, 2013
Témakörök:
|
|
(#66852) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#66851)
|
Válasz •
|
Aug 19, 2022 |
|
Idézet: „A kövezet szinte a használt ragasztotól függetlenül mindig ugy fog müködni mind egy szivacs és felveszi a levegö páratartalmát, ami viszont a DCC esetében nagyon kis impedanciát jelenthet, ami nagy szivárgási áramot idéz elö.”
Létező jelenség! Több eset is előfordult már, hogy a szépen kialakított kavicságyazat hibásra sikeredett! A kérdéses vágány szakaszon a bekötött DCC foglaltságjelző - áramérzékelés elvén működő cucc - folyamatosan jelzett a bekapcsolás pillanatától, akkor is, ha a szakaszon nem volt semmilyen modell! Így aztán ez ha nem is sok, de állandó terhelést jelentett a DCC vezérlésnek, és persze megbolondította a foglaltságjelzés alapján működő programot is, mert a hibás vágányt az állandó, de hamis jelzés miatt nem lehetett használni.
Ez ellen kétféle módon lehet védekezni:
- nem túl sűrű ragasztó használata,
- megfelelő ágyazatkő használata.
Az általad említett "szivacs-effektus" a túl sűrű ragasztótól is lehet, de a legfőbb ok a rossz minőségű ágyazat. A Jordan pl. nem igazán jó erre a célra, mert fa reszelék. De a "spórolás" is visszaüt, amikor akváriumba való kavicsot használnak a nagy ötletelők. Kétszer dolgoznak, és bontaniuk is kell, nem beszélve arról, hogy végül mégis csak meg kell venniük a rendes modellező anyagot (Paksinuti-féle*, vagy Auhagen, ami nálam bevált).
*: H0 mérethez a Medikerben jelenleg van Paksinuti-féle kő. TT-hez N-hez nálam is. Szeptemberben lesz újra gyártva, akkor lesz belőle majd bővebben. Ezzel az anyaggal nagyon szépen, és főleg könnyen lehet dolgozni, mert nem poros, mint sok másik, és valódi bazalt őrlemény! Nagyon szépen el lehet rendezni, és nagyon könnyen fut el a rendezett ágyazaton a megfelelően hígított ragasztó. Az Auhagen ereszti a színét egy kicsit, ezt sokan felróják neki, de igazából ez nem probléma, csak élethűbb lesz a kész ágyazat színe. A hazai gyártású egyébként gazdaságosabb. Én már teljesen átálltam erre. |
(#66853) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66852)
|
Válasz •
|
Aug 19, 2022 |
|
Néha segit, ha az ilyen kövezetet nitrolakkal, vagy festékkel “stabilizáljuk”. A lakk betölti a réseket, és akkor már rendben van. Nekem ez sikerült. Azt nem tudom, hogy a modern akril ( viz) bázisu lakkok mennyire jók ilyen célokra. |
(#66854) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#66853)
|
Válasz •
|
Aug 19, 2022 |
|
Tudod, mivel nem lesz soha ilyen baj?
A Tillig Styrostone ágyazattal. Az valami zseniális!
- Zajcsillapító, nem kicsit, nagyon!
- Roncsolás nélkül ki lehet venni mondjuk egy elromlott váltót a helyéből, és javítás után visszatenni. |
(#66855) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66805)
|
Válasz •
|
Aug 20, 2022 |
|
Lesznek még képek, csak le kell töltenem a telefonomról a gépre.
Tegnap beszerző körúton voltam, mert kellett 3 épület az asztalhoz még. A főépítésszel (kisebbik fiam) kiválasztottunk egy kisebb állomásépületet a felső állomáshoz, egy kicsi áruraktárt az alsó állomáshoz, és a karton motorszín helyett egy egyállásos fűtőházat. Össze is raktuk őket, röviden a tapasztalataink, mert három gyártó termékeiről van szó:
Auhagen 11 418: Ez a kis felvételi épület a felső állomáshoz. Relatív egyszerű összerakni, és egy mutatós, kis helyet igénylő modell. Mellékvonali kis állomásokhoz ideális. Dolgozni kell vele, még a mellékelt padokat is három részre bontották! Egyébként, ha lehet ilyet írni, klasszikus Auhagen. Az összerakás öröme meg van, egy élmény dolgozni vele, és nagyon jó alap arra, hogy sokkal szebben meg lehessen csinálni, mint ahogy a dobozán látszik.
Kibri 39306: Az Auhagen-nél műanyagabb hatása van, érdemes patinálni, az alapanyag túl magas fényét elvenni. Ezt akár sima iskolai vízfesték száraz ecsetelésével is meg lehet csinálni, nem nagy ügy. Nem nyújt egyébként akkora "bütykölési örömöt", mint az Auhagen, ezzel szemben rendkívül gyorsan és egyszerűen lehet összeállítani. Akár egy 6-10 éves gyereknek sem okoz megoldhatatlan feladatot. Ez a szememben nagy előny, mert egy kezdőnek is sikerélményt ad az összerakása, és végül lesz egy szép épülete a rakodóvágány mellett.
Vollmer 49110: Összerakni valahol félúton van az Auhagen és a Kibri között. Előbbinél egyszerűbb, utóbbinál komplikáltabb, igaz ez egy fűtőház. A modell bontása jó, kvázi adja magát, hogy melyik alkatrész hogyan passzol a következőhöz. Ezt is érdemes patinálni egyébként. Azonban van egy baja, ami számunkra csak azután derült ki, hogy feltettük ideiglenesen a helyére. Ez pedig az, hogy az épület mérte felfelé kilóg az 1:87 léptékből. Ennek oka van, de erre én későn jöttem rá! Ez az ok pedig az, hogy a Märklin/Trix C-Gleis-nek is be kell férnie! Vagyis a tervezők azt is figyelembe vették, hogy valaki ilyen sínre egyszerűen felülről ráteszi a fűtőházat. Ezért aztán az épületnek magasabbnak kell lennie, mint egy sima vágányzat esetében. Ha már magasabb, akkor nem lehet csak a magasságát megnövelni, mert akkor ronda lesz, így minden méretében egy kicsit nagyobb, mint kellene. Legalább kényelmesen befér minden mozdony... Na szóval ezzel lesz még munkánk a végleges beépítésnél, hogy elcsaljuk valahogy a felesleges nagyságát.
Egyébként a fene egye meg, ilyen kicsi mozdonyszín meg nincs, az Auhagen-nek is csak TT-ben van egy 30-40 éves modellje, de az ugye meg nem H0! Majdnem minden gyártó abból indul ki, hogy H0-ban mindenkinek van odahaza egy külön táncterme építkezni. Nincs, innen üzenem, hogy egy 3,10*1,85m asztalon sincs hely mindig egy nagy, és komplikált fűtőháznak! Pláne nem akkor, ha az állomás üzeme meg nem is indokolja!
Nekem egyébként továbbra is az Auhagen termékei a legkedvesebbek, és ezekkel szeretek igazán dolgozni. De ez a szubjekív véleményem! Nehogy valaki kötelezőnek vegye, vagy egy ex catedra kijelentésnek! |
(#66856) pinyo39 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66855)
|
Válasz •
|
Aug 20, 2022 |
|
Az Auhagen egy kellemes darab, kb40 éve még VERO feliratos dobozban egy ilyen volt az első épület amit kaptam. Azóta több darab is kallódik odahaza. Mostanában rákaptam a régi Faller épületek gyűjtésére (Combi Kit, meg a motoros cuccok). |
(#66857) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66855)
|
Válasz •
|
Aug 20, 2022 |
|
Nemsokára lesz egy cikk az Igra H0-s MAV eredetü egyvágányos fütöházárol. Igaz az nem okvetlenül az emlitett modellek kategoriájába tartozik, mert azoktol sokkal részletesebb és az eredeti meglehösen pontos leképzése beleértve az ilyen épületek komoly tetöszerkezetét is.
( Az Igra kihozza a modelljeinek többségét TT méretben is.
Nem kezdöknek valo, de nagyon jol néznek ki).
|
(#66858) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#66857)
|
Válasz •
|
Aug 20, 2022 |
|
Jó, de
ad1: már nincs idő kivárni a megjelenését
ad2: nem magyar téma az asztal (hála istennek!) |
(#66859) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66858)
|
Válasz •
|
Aug 20, 2022 |
|
A modellek már kb 1 éve a piacon vannak. |
(#66860) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66855)
|
Válasz •
|
Aug 20, 2022 |
|
Pár hangulat kép. |
|
(#66861) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#66859)
|
Válasz •
|
Aug 20, 2022 |
|
Nem követem az Igra tevékenységét, de kössz! |
(#66863) diginewl válasza etwg hozzászólására (#66851)
|
Válasz •
|
Aug 21, 2022 |
|
A választ nem tudom miért feketedtek el a sínjeim. Elkezdődött, és haladt, ha DCC-re volt kötve. Passz. Ami feltűnt, hogy a Fuggerth sín sínérintkezői akkor "szép" pirosrozsdásak lettek. Ha kivettem a Fuggerth síneket a sínhálózatból akkor megállt a feketedés terjedése a régi Piko síneken is. Fogalmam sincs mi lehetett. Volt. Áttértem a profilsínre, azzal nincsen gond. |
(#66864) diginewl hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 21, 2022 |
|
Végre valahára elkészült a VT135 hangosítása.
Néhány fotó a beépítésről alább.
A hangdobozt az utastérben "rejtettem" el. Ha valaki tudja, hogy milyen rewell modellfesték színe passzol a mozdony belső sárga teréhez, kérem írja meg.
A dekóder fenn elfért, és nem is lóg be az utastérbe. (Az esu soundmicro dekódere, a hülye next18 miatt belógott volna, a nagy dekóder így laposabb)
A világítás panel is átesett egy átalakításon. Hogy-hogy nem annó a Sachsenmodelle cégnél nem volt fontos, hogy a vezetőállás is ki legyen világítva. Most kapott az is fényt. Valamint világít előre fehéren, hátra vörösen a mozdony (eredetileg csak előre világított rusnya sárgán). A dekóder 4 kimenete is felhasználásra került. Így a mozdony mindkét végében tetszőlegesen lehet kapcsolni a vörös/fehér fényeket, menetirány szerint. (F0/F8) (Ha pl. vontat, lekapcsolható a betétkocsi irányába a fény.) Ehhez az alsó panelt is át kellett egy picit faragni.
Itt van róla egy videó |
|
(#66867) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 22, 2022 |
|
A PIKO bejelentette, hogy ezentul nem vesz részt a hagyományos Nürnbergi Játékvásáron, mert a rendezö fél nem tudja/akarja garantálni a kivánt célközönség elérését.
A PIKO 2023-tol elsösorban a Dortmundi meg a Mannheimi Modellvásárt fogja támogatni, ahol nincsenek semilyen korlátok a látogato közönség összetételére. Ezen felül természetesen ott lesz a Lipcsei stb modellvásárokon is. |
(#66868) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#66867)
|
Válasz •
|
Aug 22, 2022 |
|
Nem csodálkozom rajta.
Pár éve én is kaptam a Német-Magyar Kereskedelmi Kamarán keresztül ajánlatot a részvételre. A legkisebb stand, árammal, de semmi egyéb ellátás, még szék sem, ahová esetleg a potenciális üzleti partnerrel le lehetne ülni 2.150Euro lett volna.
Gondolom, a PIKO-nak ezért ez nagyon pici, és elégtelen stand lenne, a nagyobbak ára exponenciálisan nő egyébként. Ehhez képest a nagyközönség nem látogathatja, csak a szakma, és a sajtó.
Én megértem a PIKO döntését. |
(#66869) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66868)
|
Válasz •
|
Aug 22, 2022 |
|
Szerintem nem a pénz a gond, hanem a rendezök ütödöttsége. Ha jol tudom a vásár 4 napig tart, de a nagyközönséget eredetileg be sem engedték, most is ha jol emlékszem csak 1,5 napra engedik be a mezei vásárlokat, modellezöket.
Viszont a kereskedök jelenlétét nem tudják garantálni, csak a pénzt felvenni.
Ráadásul ma már a kereskedök száma is drámaian csökkent, ép most láttam Franciaországban is, hogy még a millios nagyvárosokban sincs tisztességes modellbolt. Frankfurtban is csupán egyet találtam. |
(#66870) tumikas válasza etwg hozzászólására (#66869)
|
Válasz •
|
Aug 23, 2022 |
|
A viszonteladók akkor koptak ki amikor átállt a teljes ipar az előrendeléses modellre. Kereskedő ismerőseim sem járnak már évek óta mivel nincs semmi értelme. Pedig anno legendák szóltak az olcsón lekötött Lima/Jouef kezdőkészletekeről, Rivarossi mozdonyokról, Sachsenmodelle kocsikról. |
(#66871) etwg válasza tumikas hozzászólására (#66870)
|
Válasz •
|
Aug 23, 2022 |
|
Pontosan ez a gond, és ez kizárolag a vásárrendezök dolga. A dij amit elkérnek a kiállitoktol gyakorlatilag azért van ( lenne ), hogy a rendezök odavigyék a potenciális vevöket, azaz elsösorban a viszonteladokat.
Valoban régen az volt, hogy csak az lett legyártva, amit a vásáron lekötöttek. Ma is az lenne, csak közben annyira felmentek az árak és a raktárköltségek, hogy senki sem hajlando februárban már az évvégi forgalomba hatalmas pénzeket fektetni.
Sajnos a mai költségvetési szabályok sem igen támogatják ezt a fajta kereskedelmet, igy a gyár legyárt általában egy kis sorozatot, és ha az elkészül az élelmesebb meg a gazdagabb bolt viszi, a többi meg marakodik a maradékon.
Ehhez nem kell sem vásár sem tul nagy reklám, elég egy youtube video, vagy egy fb kampány. |
(#66872) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66855)
|
Válasz •
|
Aug 25, 2022 |
|
Alakul a hegy további része is. |
|
(#66873) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66872)
|
Válasz •
|
Aug 25, 2022 |
|
|
(#66874) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#66873)
|
Válasz •
|
Aug 26, 2022 |
|
Útépítés, szálloda... |
|
(#66879) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66874)
|
Válasz •
|
Aug 27, 2022 |
|
Állomás látkép. |
(#66881) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66879)
|
Válasz •
|
Aug 29, 2022 |
|
Öreg vagyok, nem találtam, hogy a telefonomon hogyan lehet egy képet átméretezni úgy, hogy ide felférjen. Most meg van (no nem a telefonon, hanem a számítógépemen), pótolom. Kicsit már tisztulnak a dolgok, kezd megszűnni a csatatér... |
|
(#66884) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66881)
|
Válasz •
|
Aug 29, 2022 |
|
Online mindig kéznél van.
Resize ...
|
(#66885) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66881)
|
Válasz •
|
Aug 31, 2022 |
|
Csak két kép, amolyan építés közben, és majdnem készen, ugyanaz a motívum. |
|
(#66886) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66885)
|
Válasz •
|
Aug 31, 2022 |
|
És még egy. A digitális zoom azért nem az igazi... |
|
(#66887) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66886)
|
Válasz •
|
Aug 31, 2022 |
|
Idézet: „A digitális zoom azért nem az igazi....”
Főleg ha meglátod ezt a "Díjugratót ... " |
|
(#66888) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#66887)
|
Válasz •
|
Aug 31, 2022 |
|
Még hátra van egy végső PFT munka, nem csak itt, végig az egész pályán. (A VEB PIKO sínek pontossága csapnivaló volt/van. A Zeuke, majd BTTB egy ligával feljebb focizott anno.) |
(#66889) tibi hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 31, 2022 |
|
Üdv. Megkérdezhetem hogy hol van az a modellbolt Frankfurtban?Lehet hogy jövő héten odalátogatok. |
(#66890) etwg válasza tibi hozzászólására (#66889)
|
Válasz •
|
Aug 31, 2022 |
|
A MEDER áruház felsö szintjén. Nem messze a bevásárloutcátol. |
(#66891) tibi válasza etwg hozzászólására (#66890)
|
Válasz •
|
Aug 31, 2022 |
|
Köszi szépen. |
(#66892) klimas hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 31, 2022 |
|
Egy kérdéssel fordulok T . Fórumtársakhoz !
A nagyobb gőzösök elején milyen célt szolgál a kisebb-nagyobb "elefántfül" ?
|
(#66893) etwg válasza klimas hozzászólására (#66892)
|
Válasz •
|
Aug 31, 2022 |
|
Füsterelök, hogy menetközben lehetöleg minél kevesebb füst kerüljön a konyhába ( ahol a személyzet van).
Több féle volt, sokat kisérleteztek melyik mozdonynak milyen sebességnél melyik jobb. |
(#66894) EnTeO válasza róbertke hozzászólására (#66887)
|
Válasz •
|
Aug 31, 2022 |
|
Kedves Fórumtársak!
Én csak egy hozzá nem értő, kezdő játékos vagyok (még csak modellezőnek vagy modellgyűjtőnek sem mondanám magamat - csak játszom a modellvasúttal házipályán, néha). De látom ezen a fotón, hogy mekkora ugrással megy át egyik sín a másikba, és hogy ez nem jó.
De ilyen amatőr hozzá nem értőként sem értem, hogy miért kellett ezt beépíteni? Miért nem lehetett kidobni ezt a rosszul illeszkedő párt vagy annak egyik tagját a jobb eredmény érdekében? Én, ha ilyen rossz sínt, vágánymezőt látok - bármilyen régi is - igyekeznék jobbra cserélni. Biztos van a börzéken vagy hobbitársnál egy megfelelőbb darab... Akkor is vadásznék egyre, ha esetleg nehezen találok megfelelő darabot. De ez így nem üzembiztos, siklásveszély is van...
Vagy ez már a sínfektetés és rögzítés után keletkezett? Hogyan deformálódott ez el így ennyire?
Ki tud egy ekkora döccenővel együtt élni?
Köszönettel a felvilágosításért előre is! |
(#66896) etwg válasza EnTeO hozzászólására (#66894)
|
Válasz •
|
Szept 1, 2022 |
|
Üdvözlünk itt.
A helyzet messze nem ilyen rossz mint gondolod, a nagyvasuton sokkal rosszabb dolgok is elöfordulnak. (Mesélhetnék orákig a tapasztalataimról. )
Az elsö flexisines terepasztalomon ( jo 40 éve) 10 cm-ként egy kis mélyedést reszeltem a sinfejbe, hogy élethü legyen a modellvonat hangja. Akkoriban a nagyvasuton is rendszeres kattogás volt a valodi hangkulissza, nem ugy mint a mostani modern vonatoknál, elöbb üt el mielött hallanád, hogy mozog melletted.
Szoval nyilván, hogy majd javitani kell a sineket. Ha jol tudom Steve barátom valami nosztalgia terepasztalt épit korabeli anyagokbol, és ez akkor igy müködött sok ezer modellezö terepasztalán vagy a karácsonyfa alatt.
A vasut ( modellben is) ettöl joval robusztusabb konstrukcio, igy egy ilyen kis ugrás nem igen okoz gondot - föleg nem a korabeli jármüveknek az akkori gigantikus nyomkarimával és toleranciákkal. |
(#66897) csíkosháTTú válasza EnTeO hozzászólására (#66894)
|
Válasz •
|
Szept 2, 2022 |
|
Mert ez benéztük/átsiklottunk felette. (Nem kívánt rész törlendő!)
Viccet félretéve: Valóban az a cél, hogy korabeli modellek, korabeli síneken zakatoljanak az asztalon. DE! Hiába néztük/néztem át egyesével az összes vágánymezőt a lerakás előtt, mégis maradt benne olyan, ami nem tökéletes. A hiba a vágánymezők konstrukciójából, pontosabban a gyártási technológiából adódik. Maga a képen látható vágánymező talpfarácsa műanyag fröccsöntés, a kialakított résekbe mennek be a nikkelezett fehérbádog lemezből sajtolt "U" profil "fülei", amiket lehajtanak a talpfarács aljára, hogy rögzítsék a sínszálat rajta. Na ez nem mindig sikeredett megfelelően, a fül nem hajlik rá teljesen a talpfarács aljára, így lefektetéskor felnyomja a végét, így szintkülönbség alakul ki két vágánymező találkozásánál.
A dolog nem vészes, ahogy Eugen barátom is írta, még "belefér". Úgy is maradhatna, baj nem lenne belőle. De nem marad így! Javítható, és javítva is lesz még az átadás előtt. Csak azért teszem közzé a képeket, hogy ötleteket adjak, ha valaki építeni szeretne. Egyébként a pálya a régi PIKO pályaterv füzet 41-es terve, kicsit megnövelve, és átalakítva. (Mellesleg: a grafikai terv, és a vágány tervrajz a füzetben eltér egymástól! A grafikai terven látható rajz az adott vágányanyaggal kivitelezhetetlen!) |
|
(#66898) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66897)
|
Válasz •
|
Szept 2, 2022 |
|
Azért haladunk egy picikét. Kezelő tehervonat halad az állomás felé a vonal próbamenetei közben. |
|
(#66899) klimas válasza etwg hozzászólására (#66893)
|
Válasz •
|
Szept 2, 2022 |
|
Köszönöm , megint tanultam valamit ! |
(#66902) etwg válasza klimas hozzászólására (#66899)
|
Válasz •
|
Szept 2, 2022 |
|
Érdekes, amikor mi mükedvelö vasutbarátok modellezök tanulunk az elödeink munkájábol, tapasztalataiból, de az arra hivatott szakemberek gyakran a spanyol viasz legujabb receptét találják fel.. |
(#66913) klimas hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 4, 2022 |
|
Én ezt úgy szoktam mondani, hogy feltalálják a csőre a lyukat... |
(#66920) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66898)
|
Válasz •
|
Szept 7, 2022 |
|
Eljutottunk odáig, hogy már a részletekkel is tudunk foglalkozni. A fenyves, és egy próbavonat a mellékvonalon. |
|
(#66959) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 19, 2022 |
|
Én meg nézem a ROCO legujabb mozdonyárol a kezembe került leirást, a svájci Ae 3/6 Buchli hajtásu villany mozdonyt. Hát levegö után kellett kapkodnom amikor láttam mit rejtettek el a 427 euros mozdonyba. Egy olyan motort, amit évekkel ezelött már a szemétbe dobáltam, s manapság sem kerül többe fél euronál. A legolcsobb gyerekjátékokban fordul elö.
Az egyetlen elönye, hogy könnyü és olcso a beszerzése. Javitani teljesen felesleges. |
(#66967) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#66959)
|
Válasz •
|
Szept 21, 2022 |
|
Állítólag Motraxx motor, ebből vásárolt be a Modelleisenbahn GmbH. |
(#66971) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66967)
|
Válasz •
|
Szept 22, 2022 |
|
Az lehet, mert nagyon hasonloan néz ki.
Azért egy kicsit csodálkozom, mert a ROCOnak ott a nagy saját motorgyára Glognitzban, ahol szintén teljes automatizácio van, miért nem tudnak lépést tartani és miért kell kétes minöségü alkatrészek után nyulni? |
(#66973) róbertke válasza etwg hozzászólására (#66971)
|
Válasz •
|
Szept 22, 2022 |
|
Mert kici kinai és óccobb!
- Bótban te vételkor kipróbálni - Hurrá! Megy!
- Hazavinni, gyereknek megmutatni - Hurrá! Megy!
- Vitrinbe berakni, vendégeknek mutogatni - Hurrá! Megy!
- Terepaasztalt építen, vonatocskát futkározni - Nem megy!! |
(#67053) klimas hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 14, 2022 |
|
Üdvözletem a T. fórumnak!
Ismét kérdésem van ! A Fleischmann mozdonyok alján, aszimetrikusan látok egy fém, gombszerű, érintkezőt (?) . A nagy kutakodások közepette a sínrendszerükön, a kicsi. pár centis elemen, mintha egy harmadik szál is lenne. A kettő összefügghet, és a mozdony valamiféle kontaktot ad a sínen keresztü áthaladáskor ? Vagy más funkciója van a kis fémgombnak ?
Köszönöm a válasz előre is. |
(#67054) etwg válasza klimas hozzászólására (#67053)
|
Válasz •
|
Okt 15, 2022 |
|
Igen a kezdet kezdetén a FLM ezzel a kontaktussal oldotta meg az automatizáciot a DC analog pályán. A gombakontaktus ( Pilzkontakt) a pályába beépitet kapcsolosinen ( Kontaktgleis) egyirányban egy impulzus inditott, ami a relés kapcsolorendszerben kiváltott valamilyen funkciot ( lezárta a jelzöt, a sorompot stb).
Elönye volt, hogy csak egyirányban müködött, ami sok esetben elönyös, de ugyanez volt a hátránya is. Volt egy rövid idöszak, amikor a Märklin az egyenáramu rendszereiben ( HAMO ) is támogatta ezt a technologiát azaz kiegészitette a vontató jármüveit ilyen gombbal.
A váltoáramu rendszerben nem fér el, igy ott nem lehetett használni.
Más gyár nem támogatta ezt az eljárást, és szinte mindenki kijött valami hasonlo rendszerrel, de valamennyi kerülte a gyártospecifikus megoldást, azaz bármilyen gyártmányu jármü müködésképes volt. ( többnyire a sinkontaktust maga a kerék müködtette, s nem egy extra alkatrész a mozdonyon). |
(#67061) klimas válasza etwg hozzászólására (#67054)
|
Válasz •
|
Okt 17, 2022 |
|
Köszönöm, ismét többet tudok. |
(#67087) klimas hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 1, 2022 |
|
Üdvözletem a T. fórumnak!
A Rolla vagonokról érdeklődöm, mennyire macerás velük az élet ? Azok az apró kerekek hogyan dolgoznak a pályán? Arra gondolok hogy a kis átmérő miatt még jobban észreveszik a pálya hibákat és esetleg szeretnek önálló útra indulni. Érdemes foglalkozni a vagonokkal vagy inkább felejtős ? |
(#67088) tumikas válasza klimas hozzászólására (#67087)
|
Válasz •
|
Nov 1, 2022 |
|
Roco/Flm/Trix-ekkel nincs sok probléma normálisan megépített pályán. Liliputok viszont a gyári kerekekkel elég rosszul futnak, illetve gurulni sem szeretnek. |
(#67089) róbertke válasza klimas hozzászólására (#67087)
|
Válasz •
|
Nov 1, 2022 |
|
A régi Liliput csak a 2,5 mm flexi síneket szereti. Váltón kitérőben a 7,5° -nál kisebb kitérésű szögüt csípi, 15° -os váltón minden baja van. (siklik, csuklik, nyeklik) |
|
|
2024. Dec, 05. Csü 17:18:24 |
|
Jelenleg 7 fő olvassa az oldalt |
|
|