Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » [OFF] Pihenő vasutasok
[OFF] Pihenő vasutasok
Témaindító: Topi, idő: Jún 28, 2010
Témakörök:

Lapozás       80/80
(#66596) wesTTcoaster válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66595) Válasz Jún 18, 2022
Olvastam több helyen azt, hogy amikor a Finnek megkaoták a Mig-21-eseket, darabokra szétszedték és minden alkatrészt újra megmunkáltak hogy precízek legyenek, aztán miután újra összerakták a gépeket, egész használhatóak lettek...

De érdekes módra amit tudok a kanadai légierõ Mi-17-eseirõl, a személyzetek egészen kedvelték õket, csak a politika/optika miatt gyûlölte õket a magasranguak...
(#66597) wesTTcoaster hozzászólása Válasz Jún 18, 2022
Van saját tapasztalatom a szovjet technikával is, ugyanis gyûjtöm a szintetizátorokat, van összesen 11 db szovjet készülékem (szinti, dobgép, effects unit) és azt vettem észre hogy lényegében lottózás: van olyan, ami elso pillanattól tökéletes, soha nem kellett foglalkozni vele hibajavítással, vagy olyan stabil az oszcillátor hogy egyszer felhangolom és hónapokig hangban van, van másik, amit szinte óránként újra kell hangolni, stb... van kettõ ami olyan brutális, hogy majd valaha az összes mindent a ... (gõzöm sincs mi a "circuitboard" magyarul, meg ami azokon van, resistor, capacitor, diode, IC, stb) ... kicserélem a nyugati megfelelõre... majd.
(#66598) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66595) Válasz Jún 18, 2022
Nekem is szerencsém volt szinte egyszerre szovjet, NSZK meg amerikai csucstechnikával dolgoznom késöbb japánnal is.
Az orosz kacifántos volt, de többnyire müködött. Igaz, hogy méretekben meg zajban 2x nagyobbak voltak mint a többi és a néhány 1000 uF-s kondik külön dobozban voltak a sok kicsiböl összerakva. Érdekes volt, hogy a feliratok többsége angol volt csak ciril betükkel irva.
A németek javitása és az áramkörök logikája elképesztöen körülményes volt.
Az amerikai gépek legnagyobb baja, hogy hiába vették a többséget egyszerre 2 egyformát ritkán találtunk köztük. A gépkönyv meg a javitás aránylag egyszerü volt ( ha volt alkatrész, amit sajnos aranyárban mértek az átkosban).
Az áldás a japán technikával jelent meg. Azok ha nem is tudták egyböl a csucsminöséget, de a megbizhatoságban verték az összes többit ( studio videorekorderekröl van szo), annyira, hogy mind a 3 márkát gyakorlatilag csödbe vitték és mind eltünt a TV studiokbol).
(#66599) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66595) Válasz Jún 18, 2022
OFF
Kamov KA-26 -hoz volt szerencsém mint utas. Na annak a fülkéje élvezetesen nézett ki ....
ON
(#66600) etwg válasza wesTTcoaster hozzászólására (#66597) Válasz Jún 18, 2022
Ez a lottozás sajnos az amerikai cuccokkal is elöfordult. Egy Oberheim szintit a koncert elött mindig gyufaszálakkal kellett kitámogatni ( a belsö PCB-k böl 2-t), hogy szoljon. Már a második darab volt, az elsöt kicserélték. A billentyüs srác mindig azzal volt elfoglalva, hogy még a közelébe se menjen senki a szinpadon. Igy járta be a fél világot. De az ARP sem volt a megbizhatoság csucsa.
(#66601) etwg válasza wesTTcoaster hozzászólására (#66596) Válasz Jún 18, 2022
Én meg akkor csodálkoztam, amikor láttam az amerikai ürtechnikát Floridában, Hustonban meg Washingtonban. Hát nem sokban különbözött az orosz Szputnyikoktol legalábbis kivitelre nem. Csak a Szaturn rakéta volt sokkal nagyobb mint az orosz.
(#66602) wesTTcoaster válasza etwg hozzászólására (#66600) Válasz Jún 19, 2022
Igazad van, az amerikai cucc sem sokkal különb. Mint minden másban a legjobb minõség, megbízhatóság a japánoknál van. Na meg, bár saját tapasztalatom nincs velük, de általában nem hallottam sok rosszat a brit EMS-ekrõl.
(#66603) wesTTcoaster válasza wesTTcoaster hozzászólására (#66602) Válasz Jún 19, 2022
(EMS úgy látszik nem a Lucas Electric-tõl vette az alakatrészeket)
(#66604) etwg válasza wesTTcoaster hozzászólására (#66602) Válasz Jún 19, 2022
Elég megnézni az amerikai kocsikat. Europában még a traktor is különben van megépitve.
(#66605) etwg hozzászólása Válasz Jún 19, 2022
Itt a legujabb példa az EU kizsákmányolásra még a szellemi értékekre is.
A Trains különkiadványa az USAban $12,99 itt meg pofátlanul elkérnek a németek €20,90-t, mig a sogorok még ezt is megtetözik €2,00 -val.
S minö érdekesség, Svájc akik nem tagjai a vámunionak 18,80 Frankot kérnek mig a luxemburgi adoparadicsom is megelégszik €17,80.
Vajon mi az alapja ezeknek az áraknak.

3E294956-827...jpeg
 
(#66606) wesTTcoaster válasza etwg hozzászólására (#66604) Válasz Jún 19, 2022
A 60-as évek vége óta édes kevés van ami egyszerre "made in USA" és jó is.

Az árakról meg ne is beszéljünk. Itt egy kontinensen vagyunk, mégis van pofájuk többet kérni tõlunk... amikor erõsebb volt a CAD, még akkor is többet akartak...

... de ellenkezõleg ugyanaz a helyzet onnan jövet ide - egy európai magazinért elkérnek egy huszast, egy Telegraph is $6...
(#66607) etwg válasza wesTTcoaster hozzászólására (#66606) Válasz Jún 19, 2022
Tudod mi a legszomorubb, hogy több mint 20 évig elöfizettem az MR-t darabonként kevesebb mint $3 volt. Az egész évre postával együtt eleinte $45, majd $59 volt a 12 szám ( ennyiért itt nem kapni semmilyen modellujságot - az átkosban még az elöfizetés is trükkös volt), és most sem kérnek sokkal többet érte, igaz, hogy ma már 100 oldal sincs ( amikor az elsök megjöttek még több, mint 300 oldal volt 1 szám.)
Tavalyelőtt csak a vicc kedvéért megvettem az 1000. számot, vagy 2 honap késéssel jelent meg a polcokon €14,80-rt ( ami tavalyelött átszámitva több mint $20 dolcsi lett volna).
Már gyakorlatilag számomra értéktelen, leamortizálodott a lap, szinte kizárolag még kezdöknek sem valo cikkeket hoznak, vagy belebolondulnak a DCC elektronikába, (mintha egy nögyogyász értekezne az atomfizikárol), meg akkora terapasztalokrol beszélnek, amikröl Europában még a klubok sem igen álmodhatnak.
Szomoru.
(#66608) wesTTcoaster hozzászólása Válasz Jún 19, 2022
Szerintem az ezredforduló utáni MR nem ér sokat... 80% hirdetés. Azok a hatalmas terepasztalok ideát is egyre kevésbé lehetségesek... legalább létezik még az RMC, az még egy egész elfogadható kiadvány, többnyire jó/használható cikkek vannak benne. De a legjobbak mint például a Mainline Modeler már rég megszüntek...
(#66610) csíkosháTTú válasza wesTTcoaster hozzászólására (#66596) Válasz Jún 20, 2022
Igaz lehet.

Nekem egy másik Mig-es sztorim van, de a hasonló, mint a finn.
Pajzs '87 hadgyakorlat, Varsói Szerződés haderőivel. Kecskemét is részt vett benne.
A gyakorlat keretében más országok gépeit is kiszolgáltuk. Leszállt az akkori, Csehszlovák légierő Mig-23MF vadászgépe. Gurult be az állóhelyre, és a mi katonáink a megszokott módon vitték/gurították a gép alá a megfelelő helyekre a különböző edényeket/csepegtető tálcákat. Ugyanis az összes Mig-ből (mindegy melyik típus, az összesből, 15-től a 29-ig) csöpög/folyik ki álló helyzetben a kerozin, hajtóműolaj és hidraulika folyadék. A cseh pilóta csodálkozik, és megkérdezi, hogy azok a tálcák minek a gép alá? Mondtuk, hogy a kicsöpögő/folyó folyadékoknak. Mire a pilóta elmosolyodik, ingatja a fejét, hogy nem kell. Közben megütögeti a gépe oldalát, és mosolyogva mondja: Skoda!

A csehek is megsimogatták picit a Mig-et, az sehol sem eresztette magából a kerozint, meg semmi egyebet.

Ipari kultúra megléte, illetve hiánya...
(#66625) sunocske válasza etwg hozzászólására (#66593) Válasz Jún 27, 2022
Ez lenne az a baleset?

Hapag-Lloyd 3378
(#66626) etwg válasza sunocske hozzászólására (#66625) Válasz Jún 27, 2022
Már pontosan nem emlékszem a névre, de valoszinü, hogy ez volt. Le is fényképeztem a nyomait, ugy a repülögépböl is jol láthato volt, de az utrol is, ami a repülötér keleti keritése mentén megy Fischamendtöl délre.
Jo nagy gödröt ásott a földbe.
(#66627) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Jún 27, 2022
A suli, ahol a nagyobbik fiam tanult, minden évben emlékgyűrűvel díjazza a legkiválóbb tanulóit.
A mai tanévzárón is "meggyűrűzték" a legkiválóbbak három legjobbját!

gyűrűzöttek.jpg
 
(#66642) Frankye válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66627) Válasz Jún 29, 2022
Szép hagyomány, grtulálok a díjazottaknak!
(#66649) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66627) Válasz Jún 30, 2022
Gratulálok a "gyűrűzötteknek", de legfőképpen a fiatalúrnak!!
(#66723) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#66649) Válasz Júl 16, 2022
Köszi!
464 pont.
(#66724) etwg hozzászólása Válasz Júl 16, 2022
A mienk meg itt szolgál mint önkéntes a hétvégén, sajnos tul messze van odamenni pedig jo bulinak látszik.


A7C9A129-E11...jpeg
 
(#66727) róbertke hozzászólása Válasz Júl 19, 2022
Tegnap buli volt a Nagy-Víz túloldalán, ott készűlt ez a kép.


000000000001.JPG
 
(#66728) róbertke válasza róbertke hozzászólására (#66727) Válasz Júl 19, 2022
Ez egy 914mm keskennyomközű vasút: E&PR azaz Eureka & Palisade Railroad
(#66787) diginewl válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66723) Válasz Aug 5, 2022
Elég lett-e rengeteg pont?
(#66792) etwg hozzászólása Válasz Aug 8, 2022
Na mit jelent ez a tábla:


( vagy ahol még a hurokra sem futja. )

DB7FF40D-868...jpeg
 
(#66823) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#66792) Válasz Kedd, 18:55
Non conosco italianio...
(#66825) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66823) Válasz Kedd, 23:21
Ott a google.
De a lényeg ugy sem érthetö, ha nem tudod miröl van szo.
Ez egy trolibusz vonalon van az olosz Riviérán Riminiböl. Ahol a vonalon van egy fordulo, de csak látszatra, azaz a troli a drot alatt meg tud fordulni (Azaz mindig elöre megy). De a fordulás után már nem tud az adott vezetéken tovább menni, ezért a soförnek felhivják a figyelmét, hogy rakja át a csápokat a másik vezetékre és ugy menjen tovább.
(#66827) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Sze, 7:26
Azért tudnak a hazai forgalmisták is "alkotni":
rossz vágányon
Kíváncsi vagyok mennyi lehetett az összes késése a vonatnak? Képzelem, aki hajnalban Miskolcról indult, az estére csak odaért...
(#66828) sunocske válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66827) Válasz Sze, 7:35
Kolléganőm lányai pont a vonaton voltak, elmondása szerint kb. 2 óra késéssel célba ért.
(#66829) Frankye válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66827) Válasz Sze, 7:48
Az üzemirányítói napi jelentés szerint 1 vonat 133 perc késést szenvedett. A forgalom nem állt a helyzet magaslatán, de a mozdonyvezetőnek sem tűnt fel, hogy rossz irányba megy... Nem volt arra vonalismerete sem!
(#66830) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#66825) Válasz Sze, 8:11
Csak egy a google fordító alkotásai közül:

Schnelltriebwagen = gyorshajtókocsi

(#66831) csíkosháTTú válasza Frankye hozzászólására (#66829) Válasz Sze, 8:13
Hát igen...
Azért van némi tájolási különbség a Százhalombatta felé és Székesfehérvár felé vezető vonalon... Mondjuk lehet, hogy előbb nem is tudták volna megoldani...

Ja!
Szép a szakzsargon, de nem a vonat szenvedte el a késést, hanem az utasok és a személyzet.
(#66832) Frankye válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66831) Válasz Sze, 9:16
Idézet:
„nem a vonat szenvedte el a késést, hanem az utasok és a személyzet.”
Ebben van valami.
(#66836) diginewl válasza Frankye hozzászólására (#66829) Válasz Sze, 17:21
Az egészet nem értem, de mindegy. Annyi ember dolgozik a vasúton, és ráadásul kötöttpályás, el nem tudom képzelni, ilyen hogyan történhet meg. Mindegy.
Ezek után meg problémázunk itt a terepasztal vezérlésen, hogy mennyire legyen biztonságos, és élethű.
(#66837) diginewl válasza diginewl hozzászólására (#66787) Válasz Sze, 17:23
MesTTer! Elég lett-e a sok sok felvételi pont (meg a gyűrű) a bejutáshoz???
(#66840) Frankye válasza diginewl hozzászólására (#66836) Válasz Csü, 6:35
Egykori forgalom tanárnőm szerint: "Egy ember a vasúton még készakarva sem tud balesetet okozni." Nagyjából igaza volt.
Ami a konkrté esetet illeti:
A forgalmi irányító engedélyt kért a személyvonatnak, amelyik Pusztaszabolcsra ment, mert a mögötte érkező balatoni előtt akarta elküldeni. Menetrend szerint ez fordítva lett volna. Amikor azonban a tényleges leközlekedtetésre került a sor, visszacserélte őket, és mégis a balatonit küldte előre. A mozdonyvezető a balatonin - mivel elég ritkánt járt a Balcsi felé - nem ismerte a pályát kellőképpen, és nem figyelte, hogy a jelzők, állomások sem stimmelnek, hanem ment, amerre a vas állt Neki.
Azután Százhalombattán megállt/megállították (ez még nem tiszta nekem), és közölték Vele, hogy nem jó helyen van... Az üzemirányítás végül úgy döntött, hogy ott kap dízelt, nem viszik vissza Érdre (ahol "eltévedt"), mert a Puszaszabolcs-Székesfehérvár vonalon nincs felsővezeték, és majd a dízel (egyébként egy Szergely) behúzza Székesfehérvárra, ott leakad, és megy tovább, mintha mi se történt volna. Csakhogy ez a kis "móka" bő két órás késést okozott.
Röviden ennyi történt. Hibázott a szolgálattevő, aki rossz felé küldte, és a mozdonyvezető, aki ezt nem észlelte/jelentette, nem állt meg. Végül is itt is bebizonyosodott, hogy (legalább) két ember hibázott.
(#66841) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66830) Válasz Csü, 6:37
Hátha még a higanygözös egyenirányitot fordittatnád idegen nyelvekre...
(#66842) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#66837) Válasz Csü, 7:35
Persze, bőven!
280 pont volt az alsó határ, az ifjú embernek volt összesen 464.
Már be is iratkozott, jogilag is az Óbudai Egyetem Kandó Kálmán villamosmérnöki karának hallgatója. Évnyitó: szeptember 5. Várkert Bazár.
Lapozás       80/80
Frissek
  2022. Aug, 19. Pé
8:07:26
  Jelenleg 15 fő olvassa az oldalt
Hirdetés