Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » [OFF] Pihenő vasutasok
[OFF] Pihenő vasutasok
Témaindító: Topi, idő: Jún 28, 2010
Témakörök:

Lapozás       81/85    
(#67309) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Dec 23, 2022
Áldott
Békés
Karácsonyt
Kívánok
Mindenkinek!
(#67310) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#67309) Válasz Dec 23, 2022
Mi is csatlakozunk!

403FA173-6F9...jpeg
 
(#67311) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#67308) Válasz Dec 23, 2022
Hát igen, szerencsére a pályudvar kommunikácios rendszere müködött, igy könnyü volt biztosra menni.

(#67312) klimas válasza etwg hozzászólására (#67310) Válasz Dec 24, 2022

"... Mikor a fenyő illata megérinti szívünk,
ezen az estén, kicsit az álmokban is hiszünk.
Nem szeretnénk mást, csak boldogok lenni,
és másokért a szokottnál is többet tenni.

A rohanó világban megkoptak a fények,
halványak a hitek, és halványak a remények.
Nem szeretnénk mást, csak hinni a szóban,
őszintén szeretni, és bízni a jóban..."
Szeretetteljes Karácsonyi Ünnepeket
vvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvv
(#67313) novakerno hozzászólása Válasz Dec 24, 2022
Csatlakozva az előttem szólókhoz, kívánok én is Áldott Karácsonyi ünnepet és modellvasutakban gazdag új esztendőt mindannyiótoknak. Kedves József! Honnan van ez a szép idézet?
Ernő
(#67316) klimas válasza novakerno hozzászólására (#67313) Válasz Dec 25, 2022
Boldog Ünnepet Mindenkinek !
Kedves Ernő! Sok évvel ezelőtt kaptam valakitől üzenetben és elmentettem. Úgy gondolom ennél tömörebben nehéz lenne összefoglalni az érzéseinket és az életünket. Természetesen mentsd el Te is és bárki, akinek tetszik .
(#67416) etwg hozzászólása Válasz Jan 16, 2023
Cserepek a multbol.

Forgalmista jutalmazas.
Ez egy nagyon fontos jol fizetett allas volt a vasuton.
Az 50-s években heti 48 ora volt a munkaidö, ami altalaban ugy jött ki, hogy 12 szolgalati ora utan 24 ora szabad jött.
A nagy és forgalmas allomasokon ez többnyire rendben is volt, de volt rengeteg kisforgalmu vonal, ahol éjszaka alig ment vonat.
Ekkor jöttek az okosok, hogy az éjjeli szolgalat csak készenlét, és azt csak 2/3-d munkaidönek szamoljak, azaz a 12 ora csak 8-t ért mint munkaidöt. Igy természetesen mar nem jött össze a heti 48 ora. Erre több helyen elkezdtek sakkozni, hogy a nagyforgalmu allomasok forgalmistaival cseréltek havonta par szolgalatot. Ez sem lett igazan jo.
Ekkor bevezették hogy a kis allomasokon az éjjeli szolgalatban a forgalmista jegyet is arulhat. Söt csinaltak egy artablazatot is.
1 jegy eladasa 1 perc munkaidö.
1 atmenö vonat (megallas nélkül) 4 perc munkaidö
1 megallo vonat 2*4 perc + allasidö.

Fö a rend a vasuton.
(#67419) Lazsi válasza etwg hozzászólására (#67416) Válasz Jan 17, 2023
Meg kell állítani éjjel a kis állomáson a vonatot egy negyed órára, akkor az már 20 perc munkaidő-nyereség...
(#67420) róbertke válasza etwg hozzászólására (#67416) Válasz Jan 17, 2023
Nálunk az alacsony forgalmú vonalakon egyszerűen éjszakai-üzemszünet van elrendelve.
(#67422) etwg válasza Lazsi hozzászólására (#67419) Válasz Jan 19, 2023
Ne felejtsd itt pénzröl is szo volt, nyilvan nem akarta a vasut a 8 oramunka helyett a 12 orat kifizetni.
(#67423) Lazsi válasza etwg hozzászólására (#67422) Válasz Jan 19, 2023
Én is erre gondoltam... A forgalmista keveselli a pénzt, ezért megállít minden vonatot, hogy több pénzt kapjon. Az utasok úgyis alszanak éjszaka, a mozdonyvezetőt meg meghívja egy kávéra...
(#67440) diginewl hozzászólása Válasz Feb 3, 2023
Azé' nem semmi.
Micsoda 20 soros levelet kaptam egy német vasútmodell cégtől, mert meg mertem kérdezni tőlük, hogy simán levélként feladnák-e a 4 db next18-as csatlakozót? Azaz nem dekóder, csak egy átalakító panel.
15Eur a csomagküldés (2kg-ig)
Szépen leírták, hogy nekik ezzel mennyi munkájuk van, mennyi időt elvisz egy ilyen ügyintézés, főleg ha Ausland-ba megy a küldemény.
Bocs, hogy élek.
(#67441) etwg válasza diginewl hozzászólására (#67440) Válasz Feb 3, 2023
Hát igen amiota privatizálták a német postát ( eladták a DHLnek) nemcsak a magán emberek kerültek bajba, de sok nagy e-bolt is. ( már modellvasutat sem lehet rendelni Németországbol, mert simán rácsapják a majdnem 16€ postaköltséget. ).
Az ebay is ettöl szenved. (Érdekes modon már az angoloknak is sikerült kikerülni a német posta szolgáltatásait és akár portomentesen is szállitanak).
Én is már csak olyan cégtöl vásárolok, ahol meg lehet egyezni a portoban. ( szerencsére még van néhány).
(#67442) diginewl válasza etwg hozzászólására (#67441) Válasz Feb 4, 2023
Egy sima levél is 15Eur külföldre Némethonból?
Mindegy, elsírták magukat, hogy mennyi munka van vele.
(#67443) etwg válasza diginewl hozzászólására (#67442) Válasz Feb 4, 2023
Nem tudom, de ha kereskedelmi célú, lehet, hogy annyi mert nagyon sok helyen ennyit kérnek. ( ki tudja milyen elöirásokkal szivatják az ottani kereskedöket.)
(#67452) róbertke válasza diginewl hozzászólására (#67442) Válasz Feb 5, 2023
Hétfőn egy sima levelet adtam fel belföldre, elsöbbségi NÉLKÜL, pénteken célba is ért 530 forintért.
(#67453) etwg válasza róbertke hozzászólására (#67452) Válasz Feb 5, 2023
Tudod, azért az némi különbség, hogy te megirsz egy levelet, elcammogsz vele a postára, megveszed a bélyeget amit felnyalsz a levélre és bedobod a postaládába.
Ha ugyenezt mint cég tennéd - hát nem tudom, nem nevetnének-e ki.
Szoval egy cég köt egy szerzödést a postaszolgáltatoval, hogy naponta kb hány levelet/csomagot ad fel.
Megegyeznek, hogy hogyan kerülnek a küldemények a postára. A kis cégeknél a titkárnö vagy a portás naponta egyszer elcammog a postára a küldeményekkel, ahol minden egyest külön lekönyveltet ( mert az kell a belsö könyveléshez) és kifizet.
A mi postánk pl ha több mint 20 levelet/küldeményt viszel egyszerre már morog, söt karácsony elött hazaküld, és ad idöpontot mikor jöhetsz, vagy otthon felragasztod a bélyegeket).
Ha naponta jelentös a forgalom, akkor a posta küld valakit ki a céghez átvenni a küldeményeket ( nyilván nem ingyen).
Ehhez jön esetleg a cirkusz az ÁFÁval. Ugye elvben minden ilyen küldeményt illene kezelni ( ha jol emlékszem van egy határ, ami felett a kereskedönek a cimzett országába kell az AFAt utalnia.). Ha bemész mondjuk egy külföldi boltba, a kutya sem törödik azzal, hogy külföldi vagy, megfizeted az árut és mehetsz, ha azonban a cég külföldre szállit ( láthato a könyvekben) akkor már gond lehet és sok mindenki hirtelen résztvevöje az ügynek - ami szintén drágitja a postázást.
Tegnap végignéztem vagy féltucat német boltot, mindenütt 14.90-t számolnak fel a postáért, és teljesen mindegy, hogy 4 gumigyürüt veszel a mozdonykerékre vagy egy 200 euros mozdonyt.
Néhány cég ( nem egységesen mind) 250 euro feletti vásárlás esetén árvállalja a postaköltséget.
(#67459) etwg hozzászólása Válasz Feb 8, 2023
Egy ujabb szinte hihetetlen agymenés. Egy német hadtechnikai muzeumban tele második világháborus fegyverekkel, jármüvekkel, diorámákkal filmvetitésekkel stb.
Egy nemzetközi modell- meg makettkiállitást hirdettek meg. A hirdetményben többek között az állt, hogy tilos véres harci jeleneteket ábrázolni, tilos a különféle hadifogoly és koncentrácios táborokat ábrázolni, söt mint késöbb kiderült a gyönyörüen megépitett pályaudvart korabeli mozdonyokkal, vagonokkal is kizárták, mert embereket vagoniroztak be tehervagonokba. Ennyit a történelmi hüségröl.
Mindez Németország legnagyobb háborus muzeumában történt.
(#67466) etwg hozzászólása Válasz Feb 9, 2023
Orwelli ÖBB
Az osztrák vasut egy uj - szerintem nagyon kétes - szolgáltatást vezetett be Simpli Go néven. Az okos telefonra letöltött applikácion a beszállás elött egy gombot kell megnyomni, és a rendszer azonnal követni kezdi az utast GPS adatok segitségével, és ha elérted a célt akkor egy ujabb gombnyomással befejezed az utazást. Az ÖBB másnap elküldi a legolcsobb jegyet, amit az adott utért fizetni kell.
A baj csupán az, hogy igy tudják ki és mikor hova utazik ( a személyt is beazonositják, hiszen a telefont követik.)
Nem tudom mennyire felel meg ez a szolgáltatás a jelenlegi jogszabályoknak [GDPR].
Söt ha elfelejted megnyomni a telefont amikor kiszálltál még egy ideig követnek, és késöbb deritik ki, hogy ott már immár gyalog voltál uton.
A másik bajom a rendszerrel, hogy elöre nem tudod mennyit fogsz fizetni, ami pl. kizárja, hogy dönthess mielött a vonatra szállsz.
(#67468) Lazsi válasza etwg hozzászólására (#67466) Válasz Feb 9, 2023
Idézet:
„Az ÖBB másnap elküldi a legolcsobb jegyet, amit az adott utért fizetni kell.”
Euróban a legolcsóbb... Viszont "fizetsz" mellette rengeteget információval.

Szerintem a GDPR-nak tökéletesen megfelelhet: nem kötelező vonattal utazni (azt nem tudom, hogy az applikáció használata kötelező-e, vagy lehet hagyományosan is megvenni a jegyet). Ha használod (de lehet, hogy már az app telepítésekor), elfogadod, hogy felhasználhatják az adatokat.
A GDPR nem azt mondja, hogy nem csinálhatnak semmit, hanem azt, hogy mindenre engedélyt kell kérniük előtte. Ha megkapták, akkor azt csinálnak, amit csak akarnak (amire az engedélyt kapták).
(#67474) etwg válasza Lazsi hozzászólására (#67468) Válasz Feb 9, 2023
Termèszetesen még nem kötelezö, de senki sem jogositotta fel a vasutat, hogy bárkit is név szerint kövessen, mikor hova megy, és ezeket az adatokat még napokig tárolja.
Ha egy vonat jegyet veszel az többnyire névtelen.
(#67482) róbertke hozzászólása Válasz Feb 12, 2023
etwg ezt elsősorban neked! De lehet másodsorban is neked.
(#67487) diginewl válasza etwg hozzászólására (#67453) Válasz Feb 13, 2023
Tudom. Hangsúlyozom, nem az volt a bajom, hogy nem akarták olcsóbban küldeni, hanem a sok-sok soros nyavalygás arról, hogy nekik ezzel mennyi munkájuk van. Mondja azt, hogy levélben NEM küldünk, aztán kész, nem kell a mellébeszélés.

Íme e-bay küldés más dolog, de ebben nem Packung, hanem Brief van.
4,2Eur...

Azaz van másik opció is. Azt hittem csak Idehaza magyar virtus mindenen nyavalyogni. A nyugati barátaink is felveszik ezt a panaszkodó stílust???

Névtelen1.jpg

Névtelen2.jpg
 
(#67491) etwg válasza diginewl hozzászólására (#67487) Válasz Feb 13, 2023
Nem tudjuk pontosan mi a helyzet, de nem lehet összehasonlitani egy füzet/katalogus küldését egy 3 dimenzios alkatrésszel.

Nekem a rohadt posta visszahozott egy levelet amiben egy SD kártya volt, mert állitolag az eloszto automata kidobja, ha a boritékban valami vastagabb valami van.
Erre otthon kerestem egy 2 mm vastag sztiropor lapot kivágtam benne egy lyukat az SD kártyának, igy visszaraktam a boritékba ( immár 2 mm vastag de sima) és ezuttal gond nélkül elment a cimzethez.
Ahogy korábban irtam a német posta (DHL) sajnos nagyon lezüllött az utobbi idöben. Attol talán márcsak az angol rosszabb. Egy Walesböl hazaküldött képeslap közel egy év alatt ért haza.
(#67500) etwg hozzászólása Válasz Feb 13, 2023
Németül tudoknak, többek között arrol, hogy elöfordul Németországban az is, hogy nem késik a vonat, meg a vasut privatizácioja valoban tönkretette a vasut több mint 100 éves belsö szerkezetét és ezért lett müködésképtelen.


A német vasut állapota
(#67602) etwg hozzászólása Válasz Márc 8, 2023
Mi van Frankeyvel?
Mar nagyon régen nem hallottunk töle semmit.
(#67613) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#67491) Válasz Márc 9, 2023
Idézet:
„Egy Walesböl hazaküldött képeslap közel egy év alatt ért haza.”

Istnem! Vihar volt a La Manche-n... Tudod Te, milyen nagyon nehéz evezni ott olyankor?
(#67618) Lazsi válasza csíkosháTTú hozzászólására (#67613) Válasz Márc 9, 2023
Evezni? A postások biciklivel járnak. Vizibiciklivel...

Bezzeg régen! Egy általános iskolai osztálytársam úgy kapott meg egy levelet a Szovjetunióból, hogy címzésként csak az szerepelt rajta, hogy "Magyarország" (természetesen oroszul írva) és a neve (a vezetékneve: Nagy, ami azért nem annyira ritka nálunk...).
A feladó több levelet is írt, és első körben csak beletette azokat egy-egy borítékba, majd később címezte meg őket, de valószínűleg két levelet összefogott, azért maradt le erről a levélről az irányítószám, a város (Bp.), az utca és a házszám.
(#67619) etwg válasza Lazsi hozzászólására (#67618) Válasz Márc 9, 2023
A legjobbak a középamerikai cimek.
XY.
2 utcával a fötértöl zöld kapu.
ZV
Az utca vègétöl 15 percre gyalog.
(#67621) etwg válasza Lazsi hozzászólására (#67618) Válasz Márc 9, 2023
Azt tudjátok, hogy az angol irányitoszámok gyakorlatilag ház felbontásben térképezik le az országot.
Nagyon meglepödtem, mert egy walesi kisvárosban a bérház minden bejárata más irányitoszámmal rendelkezett. Igy csak a csengön kellett megkeresni a cimzettet.
De ugyanigy egészen egy tanyáig vezetett az irányitoszám beütve a kocsi navijába.
(#67653) Frankye válasza etwg hozzászólására (#67602) Válasz Márc 16, 2023
Jelentkezem! Nem vesztel el, sem meg, csak kicsit összetornyosodott körülöttem a munka. Itt vagyok, igyekszem ledolgozni az elmaradásaimat.
Köszönöm az aggódást!
(#67789) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Máj 4, 2023
"Unalmas óráinkban" a fiammal felújítottunk egy kb. 40 éves elektromos, templomi orgonát. Csak a pedálok, és a két manuál maradt meg, meg persze a váza.
Vasárnap este megtörtént a felszentelése, és az első koncert is vele.
Kb. így szól, bocs a telefonos felvételért
(#67790) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#67789) Válasz Máj 4, 2023
(#67791) Frankye válasza csíkosháTTú hozzászólására (#67789) Válasz Máj 5, 2023
Szívből gratulálok!
(#67832) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#67789) Válasz Máj 18, 2023
Lehet, hogy nem fogunk unatkozni a következő hetekben sem.
Most adtunk ajánlatot egy újabb ilyen hangszer felújítására/átépítésére.
A képen az első ilyenünk van. A mostani felkérés kicsit nagyobb falat, egy nagyobb templom hangszere. Csak a hangerősítő része a többszöröse lesz az elsőnek.

Choros GEMII...jpg
 
(#67833) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#67832) Válasz Máj 18, 2023
Mi.yen erösitö? Nem sipos az orgona?
(#67836) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#67833) Válasz Máj 18, 2023
Ááá, a sípos orgonák hazai tudora a Paulus. Nem nekünk való falat lenne.

Ezek eredetileg digitális, elektromos orgonák, még a '80-as évekből. Van belőlük egy pár az országban, és mára már lassan elhasználódnak. Szerencsére a játszóasztalok és a pedálok eléggé robosztusak (pedig olasz a technika!), ezeket elég alaposan kitisztítani, karbantartani, ápolni egy kicsit.
Viszont az elektronika már cserére szorul. Ha már így van, akkor nem egy újabb, de hasonló felépítésű kerül beléjük. A billentyűk, pedálok, regiszter kapcsolók az Augustinus és a Tarsitius MIDI kódolókra dolgoznak. Ezeket a fiam fejlesztette ki, és itt gyártjuk a műhelyben a sok modellvasút mellett "kikapcsolódásként". A kódolók USB-n csatlakoznak egy nagyteljesítményű PC-re, és az ebben futó program adja az orgona hangzását a profi audio interface-re, ami egy szokásos hangosító rendszerre dolgozik.
Az orgona hangját adó program a gépen tárolt hangminták alapján dolgozik, gyakorlailag úgy kell regisztrálni, mint egy sípos orgonát.

Egyébként a Choros GemIII orgonában nincsnek léptető pedálok, amikkel az előre beállított regsztrációk között léptetni lehetne, így a zeneművön belül könnyebb lenne váltani a művésznek. És redőnymű, crescendo pedál sem, ezeket is mi építjük be, utólag az átépítéskor.

Szóval a hagyományos elektromos orgona helyett egy virtuális orgona szólal meg. Ennek az az előnye, hogy egy hangszeren jóval szélesebb repertoárt lehet megszólaltatni, mint egy sípos orgonán. Szolnokon, a nagytemplom orgonáját most újították fel, az sípos orgona, és gyönyörűen is szól. Még két apróság hiányzik belőle, és utána megkockáztatom, hogy az ország egyik legjobb orognája lesz ismét. Ha, szem előtt tartjuk, hogy legfeljebb az egyházi zenék, és a barokk szerzők műveit szólaltatjuk meg vele. Mert pl. a francia romantika szerzőinek, vagy Liszt műveihez már kevés. Egy virtuális orgonán egyszerűen átváltasz egy másik hangmintára, és ez a probléma megoldódott.

Kisebb templomokban költséghatékony megoldás. Igaz, soha nem lesz olyan, mint egy sípos orgona, de nem is kerül annyiba sem időben, sem pénzben felépíteni. Igaz nem olcsó ez sem.
(#67837) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#67836) Válasz Máj 18, 2023
Szép munka. Én is az utobbi idöben megint egy kicsit zenélek is. Nemrégen vettem egy kütyüt ( sampler ) amit most probálok a szintetizátoroimhoz idomitani. Jo 30 év szünet után sok mindent kell ujra tanulnom.


Csak azért kérdeztem, mert a sipos orgona, még mindig jobb hanghatásu ( legalább is ugy érzem), mint az erösitök meg a hangládák. A sipok talán több levegöt tudnak megmozgatni mint a hangszorok. Nemrégen több templomban hallgattam zenét és nagyon érdekes volt hallani, amikor a templom légtere berezeg a hangtol. Ilyesmit az elektromos hangoktol ritkán hallani/érezni..
(#67838) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#67837) Válasz Máj 18, 2023
Persze, ez csak illúziót kelt.
De sokkal, sokkal jobban szól, mint egy szimpla elektromos orgona.
Csak egy sípos orgona felépítése milliókba kerül, Euro-ban...
(#67840) róbertke hozzászólása Válasz Máj 18, 2023
Egy kis hazai valóság .....
(#67842) etwg válasza róbertke hozzászólására (#67840) Válasz Máj 18, 2023
Hol van ez a német vasut gondjaitol.
Ök 700000 hibás betonaljat épitettek be. Tavaly amikor kisiklott egy vonat Bajorországban, kiderült a gond. Ráadásul meglehetösen hiányos a nyilvántartás, igy azt sem tudják pontosan hova lettek ezek beépitve. Lehet, hogy Mészáros cége is ettöl vezetö minöségi német betonaljgyártol vette a betonaljakat.
Lassan már a betonnal is gond van ebben a gyors fejlett világban.. Amikor nekem szétfagyott az elsö télen a drága betonlépcsö, a gyár képviselöje csak a vállát vonogatta, néhányat ugyan kicserélt, de a nagy lapot már nem lehetett. A régi lépcsö szétbontására a nagy lánctalpas légkalapács 4 hegyet pusztitott el.
Az uj lépcsö meg egy tél alatt szétesett magátol.

A telex is csak azért rágja a csontot, hogy ártson Mészárosnak.
Ha a Strabag épitette volna akkor az egekbe dicsérték volna.

Ugy látszik nem volt véletlen.
(#67847) Frankye moderátori hozzászólása Válasz Máj 19, 2023
Ugye nem megy el a beszélgetés a - nem kívánatos - pokitikai irányba?
(#67854) csíkosháTTú válasza Frankye hozzászólására (#67847) Válasz Máj 20, 2023
Nem. Biztos, hogy a pokitikai irányt az nem vesszük fel soha az életben!

(#67858) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Máj 23, 2023
Telnek azért a napok, és kiderül, hogy a tavaly ősszel felújított hangrendszer a templomban, Szolnokon egészen jól működik. Így szól egy szokásos szentmise közvetítésében a templom sípos orgonája (a Paulus újította fel, sajnos pici híjja még van, én csak "Sztalingrádéknak" szoktam őket becézni):
élő stream, "amatőrökkkel"

Ugyanez az orogna így szól a szintén élő streamben, ha nem a templom szerény anyagi lehetőségei által biztosított hangrendszer adja át a hangját, és profik vezetik a közvetítést, nem a 20 éves fiam:
Profik, sokmilliós technikával
(#67884) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#67858) Válasz Máj 29, 2023
A profi felvétel alatt milyen szlovák rádio szol. Az egészen biztosan nem volt hallhato Szolnokon.
(#67887) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#67884) Válasz Máj 30, 2023
Az SRO1, vagy SR1, nem tudom pontosan.
A "közvetítő profik", a karzaton helyezték el a cuccaikat. Nem fotóztam le, de a kábelezésük az mindent vitt. Akkora kuplerájt én még életemben nem láttam...
Az általunk telepített cucc is ott van, csak az mentes az ilyen hibáktól.
Egyébként Szolnokon a szlovák rádiót 90.90MHz-n simán fogja az Octaviám gyári rádiója, elnyomja a Budapestről sugárzó Jazzy-t, ami ugyanezen a frekvencián van. Nem véletlenül oldottuk meg azzal a keverővel a hangosítást, és a közvetítést/felvételt. Olyan RF zavarás van a Tisza parton, hogy az egyik tartalék, AKG rádiós mikrofont cserélretetnünk kellett egy másik frekvencián dolgozóra az építés közben. Még jó, hogy volt a boltban, így nem csúsztunk a határidővel tavaly.

A "profi" felvétel egyébként egy nemzetközi fesztivál része volt. Eléggé ciki, alaposan lebőgtek. Jövőre is lesz elvileg, arra minket próbálnak rávenni, hogy a közvetítést mi adjuk majd. Nehéz lesz, a nagyobbik fiam akkor már vizsgaidőszakban lesz az egyetemen, az a prioritás. Nem nagyon van az a pénz...
(#67890) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#67887) Válasz Máj 30, 2023
Azért azt továbbra sem tudom felfogni, hogyan kerül jol érthetö FM adás egy hangfrekvenciás felvételbe. A zavart még el tudom képzelni, de hogy az FM adás fel is legyen dolgozva, ahhoz nem igen elég a kábelek kuszasága. Ahhoz egy FM rádio kell, ami általában nem része a hangtechnikai cuccoknak.
Ráadásul a szlovák adás egy kabaré volt.
(#67891) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#67890) Válasz Máj 30, 2023
Nem a szlovák rádió volt a kabaré, hanem amit műveltek!
Ezen kívül csináltak egy jókora földhurokt is, a keletkezett hálózati zavar meg kinyírta a templom hangrendszerén a bejátszást biztosító PC hálózati kártyáját, Mivel sajnos részben abból kellett nekünk főzni, ami volt/van, ez a PC egy HP gyártású desktop, aminek alaplapra integrált hálókártyája van, így a gép mehet a kukába...

Nem az a bajom, hogy ők elcseszték, hanem nekünk is munkát adtak, meg nem várt költséget okoztak a plébániának a PC kinyírásával. Az akasztott ki minket, hogy kérdezés nélkül beavatkoztak a templom teremhangosító rendszerébe is! Még jó, hogy a keverő beállítási paraméterei le voltak mentve a fiam lapotopjára, azt pár perc alatt visszarángattuk a helyére. Csak a templom hangosítása hat zónára van osztva, hogy optimálisan tudjunk hangerőt biztosítani, zavaró visszhangok és gerjedés nélkül. Ebbe is "sikeresen" belenyúltak, ezt viszont hangolhattuk újra...
Ja, és persze úgy, hogy előtte megegyeztünk, hogy ők hoznak magukkal mindent, és a templom technikájához nem nyúlnak hozzá. Mert: "a Behringer X32 Producer egy xar, a RODE mikrofonok sem jók, meg az AKG sem..."
Szerintem csak részben irigyek voltak, nem ők csinálhatták meg a templom hangrendszerét tavaly, meg szerintem nem is értenek az X32-höz.

Jót pihentünk...
(#67892) Lazsi válasza etwg hozzászólására (#67890) Válasz Máj 30, 2023
Idézet:
„Ahhoz egy FM rádio kell, ami általában nem része a hangtechnikai cuccoknak.”
Szerinted a rádiós mikrofonok milyen modulációt alkalmaznak?
CsikosháTTú írta is, hogy cserélniük kellett egy mikrofont egy másik frekvenciájúra.


(Az, hogy egy Skoda rádiója fogja a szlovák rádió adását, az nem meglepő... )
(#67893) csíkosháTTú válasza Lazsi hozzászólására (#67892) Válasz Máj 30, 2023
A Skoda az cseh!


Az AKG-t azért kellett cseréltetnünk (a négyből egyet), mert a 600MHz körül valami brutális zavar van az éterben a helyszínen.

Hogy ők mit használtak, azt nem néztem meg, elég volt látni a "kábelezésüket". Az összes rádiós mikrofonunk kívül van az FM sávon. Lehet, hogy ők valami mást használtak, nem tudom. DE! Profi rádiós mikrofon az nem a CCIR FM sávon dolgozik. Ha valami ilyen volt nálunk a rendszerbe kötve, akkor nekem nincs több kérdésem a "profikhoz"...
Lapozás       81/85    
Frissek
  2024. Dec, 05. Csü
18:12:43
  Jelenleg 17 fő olvassa az oldalt
Hirdetés