Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » [OFF] Pihenő vasutasok
[OFF] Pihenő vasutasok
Témaindító: Topi, idő: Jún 28, 2010
Témakörök:

Lapozás       79/85    
(#65560) diginewl válasza etwg hozzászólására (#65559) Válasz Nov 30, 2021
Ezek a lámpák, mind a 6, szakadást jeleznek a multiméteren. Ezért nem értem, hogyan tudtak egyszerre kitikkadni.
Majd jövő karácsonyig meglátom mit csinálok a hibás fényfüzérrel. Nagyon masszívak a vezetékei, nincs szívem kidobni, egyenlőre nincs időm vele foglalkozni. Lehet valami egyszerűbb 12V-os cuccról járatom majd. Van egy évem gondolkodni.
(#65561) etwg válasza diginewl hozzászólására (#65560) Válasz Nov 30, 2021
Lehethogy égve szedted le tavaly a fárol. Ezek az izzok nem igen szeretik, ha mozgatják amikor világitanak.
(#65562) diginewl válasza etwg hozzászólására (#65561) Válasz Dec 1, 2021
Nem. Ez a munkahelyemen, egy védett helyen volt a karácsonyfán fenn, 2 éve volt használatban. Időkapcsolóról ment (napi kb 5+5 órát), este amikor elmentem még világított (este 9 után lekapcsol) másnap már nem működött. Nem vágott le semmilyen biztosítékot, csak egyszerűen sötét volt a füzér. Abszolút ideális körülmények között volt használva
Szóval, számomra érthetetlen
(#65563) etwg válasza diginewl hozzászólására (#65562) Válasz Dec 1, 2021
Na jo, ezek az izzok nem 100 orákra lettek gyártva. A napi 10 ora naponta ki tudja hány karácsony elött már nem kevés. Az ember örül ha egy karácsonyt végigvilágitanak.
(#65564) etwg hozzászólása Válasz Dec 1, 2021
Advent elsö napja.
Egy kép H v.Ortloff videojából. A téma valoban létezik Szászországban.

AAB828EB-6AB...jpeg
 
(#65565) Frankye válasza diginewl hozzászólására (#65562) Válasz Dec 2, 2021
Az összeesküvés-elméet hívők erre mondják, hogy "tervezett elavulás".
(Csak halkan jegyzem meg: lehet is ebben valami...)
(#65566) etwg hozzászólása Válasz Dec 3, 2021
Elkészult Laos második vasutvonala.
Ezuttal Kinával köti össze az országot. 5 év alatt épült az 1000 km hosszu vonal nagyon nehéz terepen és meglehetösen tetszetös 50 állomással, amikböl 18 Kinában van. A komplett költség majdnem 6 mlrd dollár.

Kunming-Vientiane vasut
Remélehtöleg a mi belgrádi vonalunk is ilyen szép lesz.
(#65569) róbertke válasza etwg hozzászólására (#65566) Válasz Dec 4, 2021
75 alagutat és 167 hidat építettek a kínaiak.
(#65600) diginewl válasza Frankye hozzászólására (#65565) Válasz Dec 12, 2021
Nagyon megy ez nekem: ma, a néhai nagymamám mini karácsonyfáját üzemeltük volna be. Kb 20 éve megvan már, sokáig nála volt, aztán sajnos hozzánk került 7 éve. 12db 24V.os dugós izzós változat. Egyet villant, aztán mértünk. 2 db izzó nyiffant ki egyszerre.
Ez kb ugyanaz a teljesítmény, mit a 100 db-nál az egyszerre 6 db kiégése ))
Valamit tudok az biztos
(#65747) etwg hozzászólása Válasz Jan 9, 2022
Rájár a rud a webshopokra?

Ugy látszik betelt a pohár az e-shopokkal. Egy pennsylvániai biroság 2 nagy e shopot kemény büntetésre és kártéritésre itélt, mert a bolt folyamatosan vette fel a megrendeléseket, de a szálitás 2 év alatt sem történt meg.
A biro szerint az érintetteknek vissza kell adni hiánytalanul a felvett pénzt, megfizetni a kamatot és a késlekedésért a büntetést. Továbbá a két e-shopot kitiltotta Pennsylvániából, másik 10-t meg megfenyegettek, hogy ha ilyen panasz felmerül, azonnal visszavonják tölük a müködési engedélyt. ( csak modellboltokrol volt most szo).
(#65832) etwg hozzászólása Válasz Jan 22, 2022
Csikos barátunk film Témájához egy ujabb adalék a bezzeg vasut vonalairol.

Eltévedt vonat

A szerencsétlen kalauz nem tudja mit tegyen. A vonat hátso szerelvényének ( mozdonyvezetövel meg személyzettel) Brémába kellett volna mennie, az eléjének Hamburgba. A második szerelvény vezetöjének már az állomáson fel kellett volna tünni, valamit tol maga elött...

A kalauz bizonyára Hamburgig nyugtatta az utasokat, hogy majd onnan eljuttatják öket Brémába..

(#66009) etwg hozzászólása Válasz Feb 19, 2022
Tegnap Csehországban 4 fiatal megfújt egy kis tolatomozdonyt Budweisben.
A rendörség körözést adott, amire az ifjuság ugy látszik berezelt, mert önkéntesen jelentkeztek.
A zsaruknak elmondták, hogy az interneten tanultál meg, hogyan kell egy ilyen mozdonyt elinditani és egy hosszú iparvágányon vonatoztak.
Ugy látszik az internetes gyorstalpalo nem volt elég kimeritö, mert a mozdonnyal megállni már nem tudtak amit egy fa meg a kisiklott mozdony sinylett meg.
Arrol már nem tudtak sokat mondani, hogy hogyan tünt el a mozdonyrol minden tábla.
Valoszinü nem usszák meg szabadon a home officeos gyorsképzést.
(#66026) diginewl hozzászólása Válasz Feb 20, 2022
Egy érdekesség conrad.hu vs, conrad.de.
Ami nincs a magyar conrad oldalon de van a németen, az ide 30% felárral jön a conradon keresztül.
A német cégtől ide Magyarországra rendelni nem tudsz. Fizess!
Érdekes, úgy kb. 5 éve nem csináltak ebből ekkora ügyet. Eur/Ft átváltás és kész. Fejlődünk, fejlődünk
(#66031) etwg válasza diginewl hozzászólására (#66026) Válasz Feb 21, 2022
Voltak valamilyen europai obstrukciok az ilyen e-shopok ügyeiben, és ha jol emlékszem egy bizonyos forgalmon felül kötelesekké váltak a helyi adokörnyezethez igazodni ( a conradnak pl van osztrak meg holland stb. és ezek szerint magyar árlistája is.) . Ami viszont nincs ebben az árlistában azt rendszerint individuális árukezelésnek minösitik és nyilván felszámolják az extra költségeket. Ausztriában ha a boltba rendeled, akkor ingyenes, de ott személyesen kell átvenned.
Egy masik német e-shop meg bizonyos dolgokat egyáltalán nem szállit a szomszédos országba. ( föleg adathordozokat, mert azokra sok helyi extra ado van).
(#66045) diginewl válasza etwg hozzászólására (#66031) Válasz Feb 21, 2022
Régebben is drágábban jött valamivel át. De azért ez most 30%-al magasabb áron jönne.
Szóval tetszik érteni mire gondolok Végül is jó tudni, hogy itt annyival jobban megy a gazdaság, és a fizetőképes kereslet, hogy ezt egy viessmann H0 alkatrésszel simán el lehet játszani.
Mindegy, megoldom máshogy.
(#66046) etwg válasza diginewl hozzászólására (#66045) Válasz Feb 21, 2022
Már biztos ez is az EU elsö szankcioja, de ezt ne itt tárgyaljuk mert kidobnak. Én is már Pozsonyban veszem a modelleket, mert a hülye németek minden szállitásért €15,90 kérnek.
(#66047) etwg válasza diginewl hozzászólására (#66045) Válasz Feb 21, 2022
Amugy ezt én sem értem. A multkor éppen turkáltam az egyik ilyen nagy webshopban, és érdekes modon Magyarország, Szlovákia, Románia, Málta az emelt kategoriába volt sorolva, dupla olyan szállitási költségekkel mint pl Ausztriába, mig Németországba még ennek is a felét számolták fel.
A német hatoságok ahogy hallom egy bizonyos forgalom felett kényszeritik az eladokat szerzödést kötni a szállitoval ( ráadásul náluk a posta is a DHL-hez tartozik, igy könnyen lehet, hogy a szerzödést nem a posta árfolyamán kötik, hanem a DHL áraival.)
Nemrég mikrocsavarokat vettem (100 darab volt vagy 10 gramm) nekem is €16 akart a rendszer felszámolni, amikor felhivtam az eladot, hogy tegye sima boritékba, és adja fel mint privát levelet 2 euroért.
Meg is tette és megkaptam a csavarokat.
(#66066) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#66047) Válasz Feb 24, 2022
Én nagyon régen nem veszek már semmit a Conrad-tól, pont azért, amit diginewl kolléga is tapasztalt.
Van alternatíva...
(#66070) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66066) Válasz Feb 24, 2022
Én sem ...
(#66200) róbertke hozzászólása Válasz Márc 23, 2022
Thomas Edison és egy elektromos autó 1913-ban.
Milyen világot élnénk, ha ezt tovább fejleszthette volna ....

000000000001.JPG
 
(#66201) Lazsi válasza róbertke hozzászólására (#66200) Válasz Márc 23, 2022
Van bármi infód arról, hogy ennek mekkora volt a hatótávja és az utazósebessége?
Leginkább összehasonlítva az akkori többi megoldással: a benzines, a dízel és a gőzmeghajtásra gondolok (igen, akkor talán még a gőzmeghajtás is képben volt...)

Meg azután jött az 1. VH... Egy olyan jármű, aminek az akkujait tölteni kell egy olyan hálózatról, ami nincs kiépítve a terepen, illetve az ellenség könnyen szabotálhatja (kilövi a távvezetéket / generátor-állomást) erőteljes hátrányba kerül az olyanokkal szembe, aminek az utántöltése mobilan (pl. teherautóról hordóból) szinte bárhol elvégezhető.
(#66202) róbertke válasza Lazsi hozzászólására (#66201) Válasz Márc 23, 2022
Háborús helyzetet mint tényezőt ne vegyük már ide, azt nem hétköznapi járművekkel hajtják végre.
(#66203) Lazsi válasza róbertke hozzászólására (#66202) Válasz Márc 23, 2022
Alapvetően igazad van...
Csakhogy:
- Háborús helyzetben a civil fejlesztések általában jelentősen háttérbe szorulnak. Egyrészt vannak kormánymegrendelések, amiket teljesíteni "kell", másrészt nincs pénz más fejlesztésre. Az ipar átáll katonai termelésre, így a polgári szektor kiszolgálására alig marad kapacitás + a felvevőpiac is erősen korlátozott.
- A háborúban kifejlesztett technológiák a háború után jelentős mértékben bekerülnek a polgári alkalmazásokba. Mondjuk egy adott köbcentis dízelmotor teljesítményét a háború 4 éve alatt 5-10 szeresére sikerült növelni, és a gyár jelentős tapasztalatot szerzett azok teherautóban való alkalmazására, így a háború után, amikor az újjáépítéshez szükség van teherautókra, minden megvan hozzá, hogy azt folytassák (haszonnal), amit a háború alatt gyártottak.
- A nagyobb háborúk jelentősen átrendezik a gazdasági és technológiai erőviszonyokat. Európában lerombolt infrastruktúra, Amerikában felfuttatott termelés. A háborúban elesett kutatók (akiknek nem volt szerencséjük a biztonságos hátországban bekapcsolódni a fejlesztésekbe).

Mindezek alapján szerintem az elektromos meghajtású autók fejlesztését, illetve ezzel szemben a benzin / dízel üzemanyagú autók jelentős térhódítását igenis jelentősen meghatározta az 1. VH.


Az előző hozzászólásom elején feltett kérdésre azt gondolom, az lehet a válasz, (DE nem tudom, csak tippelem!!!) hogy a kép készítésének idején egy elektromos, egy benzines/dízel és egy gőzmeghajtású autó között nem volt jelentős különbség a hatótáv, és a sebesség tekintetében. Viszont a háború után - az eltérő mértékű fejlesztés okán - már igen.

Ez csak egy magánvélemény... És persze tévedhetek is... De azt gondolom, hogy a világháború jelentős tényező volt az elektromos autók elterjedésének gátjaként.

De akkor szerinted mi volt az igazi oka az elektromos autók közel 100 éves eltűnésének? Miért nem fejlesztették tovább a '10-es években és a háború (majd a másik háború) után?
(#66204) etwg válasza róbertke hozzászólására (#66200) Válasz Márc 23, 2022
A posta is használt akkoriban elektromos autokat, ugyanazokkal a gondokkal mint manapság. Az autok többet álltak a töltö állomáson mint munkában.
Vedd pl a városi buszokat.
Egy dizel busz napi teljesitménye akár 5-600 km is lehet. Egy e-busz optimális esetben 300 km tud megtenni naponta. Azaz ugyanakkora futásteljesitményre 2 e-busz kell, amiböl az egyik a töltön pihenget a másik meg viszi az utasokat. Azaz ugyanolyan szolgáltatásra 2 busz kell, ami nem is olcso s nem is biztos ( mert télen még a 300 km-t sem tudják teljesiteni). Az e-busz üresen ugyanolyan nehéz, mint a dizel testvére kitömve utassal (5000 kg az akku a e-buszban, ami ugye kb 60 utas). Mennyivel jobban koptatja az utakat, mennyivel több gumipor kerül a levegöbe stb).
(#66205) róbertke hozzászólása Válasz Márc 23, 2022
OFF

Akkor váltsunk egy kis sebességet ...

Nikola Tesla 1930-ban alakított át egy, akkor luxusnak számító autót úgy, hogy az működés közben sem különösebb zajt, sem kipufogógázt nem bocsátott ki. A titka az úgynevezett szabad energia volt, Tesla ezzel váltotta ki az üzemanyagot, és ez biztosította az autó működését. A kocsiból eltávolította a motort, helyére pedig egy hengeres, zárt villanymotor került, melyet léghűtéssel láttak el.
A motor vélhetően a Westinghouse egyik gyárában készült, ám az azt energiával ellátó egységet, melynek felépítését és titkát ma sem ismerik, Tesla maga készítette. Egy konverter alakította át a különleges energiát, ami vákumcsöveket tartalmazott, egy antennát, valamint két vastag rudat - Tesla utóbbiak benyomásával indította el az autót, mely a kor benzinautóihoz hasonlóan tökéletesen működött.

Találmánya azonban a feledés homályába veszett, hiszen a cég, mely foglalkozott volna vele, hamarosan csődbe ment.

ON
(#66206) etwg válasza róbertke hozzászólására (#66205) Válasz Márc 24, 2022
Hát az ilyesmi direkt ideális lenne a zöld tanokat hirdetö politikusok számára.
Ki kell otthon probálni, levenni a mikrohullámu sütö ajtaját bekapcsolni , egy kis játékauto mozgatására biztos elég lenne az energia.
(#66207) Lazsi válasza róbertke hozzászólására (#66205) Válasz Márc 24, 2022
(Mivel ez alapból egy "off topic", így szerintem felesleges "még off-abbá" tenni...)

Hallottam erről az ingyen-energiás villanyautóról.

Ezzel több probléma is van:
- Nem reprodukálható a kísérlete, tehát tudományosan nem bizonyítható / nem bizonyított.

- A "két vastag rúd benyomásának" hatására megjelenő energia első hallásra atomenergia alkalmazását veti fel. Csakhogy:
- - állítólag nem volt a környezetében jelentősebb sugárzás
- - az akkori viszonyok mellett, vagyis a radioaktivitás akkoriban ismert és figyelembe vett (!), az élő szervezetre gyakorolt hatása okán elég jelentős mértékű károsodást okozott volna mind Teslának, mind a környezetének. Tehát nem valószínű, hogy ezt alkalmazta.

- Az antenna jelenléte arra utal, hogy vezeték nélkül továbbított energia volt jelen. Ezzel egyébként is kísérletezett Tesla, tehát ennek nagyobb a valószínűsége. De ez is felvet néhány gyakorlati problémát:
- - Az energia a távolsággal jelentősen csökken, mert a legtöbb tárgyunk valamilyen mértékben elnyeli. Vagy szűk nyalábban továbbítják, de akkor a fogadó nem mozoghat / rettentő bonyolultan lehetne megoldani 1 céltárgy követését nagy távolságban, de már az '30-as években létező autók száma esetében is kivitelezhetetlen lett volna minden egyes jármű követése. Vagy területet sugároznak be, de akkor viszont minden, az adott területen lévő tárgy elnyel az energiából valamennyit, rettentő rossz lenne a hatásfoka. Mondjuk 1%-nyi energia hajtja az autókat, 99% pedig melegíti a környezetet.
- - Kb. olyan gyakorisággal kellene ilyen energia-sugárzó telepeket létesíteni, mint ahogyan a mobiltelefon átjátszók vannak. Csak sok nagyságrenddel több energiát használnának fel.
- - Akkora energiasűrűség, ami akárcsak egy faluban lévő autókat kiszolgálná már nemcsak káros lenne az élőlényekre, hanem konkrétan halálos is. Minden élőlényre a zónán belül. Mekkora egy autó energiaszükséglete? Hány autó közlekedik egy adott pillanatban mondjuk 1 km2-es területen? Szorozzuk meg 100-zal (hatásfok/veszteség, biztonsági tartalék, stb...)! És akkor még nem vettük figyelembe, hogy ha van egy ilyen kisugárzott energia, akkor azt nemcsak az autókban, hanem a lakásokban pl. világításra, fűtésre is használnák az emberek, vagyis ezt a számot meg lehetne szorozni még legalább 1000-rel... Hasonlítsuk össze mindezt egy 1000W-os mikrosütővel, amiben 1 perc alatt felforr a víz.

- Nem tudom mit jelent ebben a szövegkörnyezetben a "szabad energia", de Teslának az volt az elképzelése, hogy mindenkinek ingyen kellene kapnia az energiát. Úgy képzelte, hogy ilyen ingyen-energia állomások sorakoznának mindenfelé. Tehát valószínűleg nem egyezik a tudományban használt "szabad-energia" fogalmával.

- Bár Tesla valóban nagy elme volt, de igen kis esélyét látom annak, hogy amit alkotott és feledés homályába veszett, azt ne fedezték volna fel az azóta eltelt 100 évben tőle függetlenül is.


Szerintem Tesla villanyautója vagy csupán egy játékszer volt, vagy egy jól kivitelezett átverés. De semmiképpen sem olyan dolog, ami az emberiséget előre vitte volna.
(#66208) etwg válasza Lazsi hozzászólására (#66207) Válasz Márc 24, 2022
Ráadásul Tesla az élete végén meglehetösen „begyöpösült“ Mindenáron minden gondolatát bizonyitani akarta, ami nemmigen sikerült, és igy itt - ott csalni is kénytelen volt ( ezt irják az egyik rola kiadott könyvben).
Igy valoban meglehetösen hiteltelen az egész történet, vagy csak egy ujabb amerikai hisztéria, bizonyitani, hogy mennyivel jobbak mint a földkerekség többi nagy elméje.
(#66209) Frankye válasza etwg hozzászólására (#66204) Válasz Márc 24, 2022
Egy dolgot nem szabad figyelmen kívül hagyni:
Ez pedig az akkumulátor-technika mai állása. Habár kétségtelen tény, hogy az elmúlt néhány (tíz?) évben rettenetesen nagyot fejlődött, eljutottunk a savas ólom akkumulátoroktól a Li-ion, Li-Po akkumulátorokig, de az tény, hogy ezek előállítása nagyon nem olcsó, és rendkívül környezetszennyező.
Ezen felül ott a töltési idő kérdése: míg egy fosszilis üzemanyagú járművet megtankolni max. néhány perc (még egy kamion/busz is, nem hogy egy személyautó), addig a legjobb hatásfokú akkumulátor és töltő is - jő esetben - egy, vagy akár több óra. Ezzel viszont nem nő meg a teljesíthető távolság. Ha tehát én mondjuk Tápiószecsőről le akarok utazni Zalába, Lispeszentadorjánba, édesanyámék sírját meglátogatni, akkor legalább kétszer, de inkább háromszor is töltenem kellene az elektromos autót út közben, amihez sem időm, sem megfelelő technológia nem áll rendelkezésre! (Arról most nem ejtek szót, hogy bár jelenleg olcsón/ingyen lehet tölteni a nyilvános töltőpontokon, de ez nem marad sokáig így, és akkor majd lehet fogat szívni, hogy "hujujuj, mennyibe is kerül a villanyautózás!"...)
Egy szó mint száz: A mai akkutechnolgóia még nem áll ot, hogy valós alternatívát mutasson a fosszilis (gáz/benzin/gázolaj) tüzelőanyagú járműveknek, ezért is van annyi hibrid, öntöltö, és hasonló fél-elektromos "csoda", ami megkapja a zöld plakettet, de nem zöldebb igazán egy jól beállított, és nem 2,5-3,0 literes országúti bálnánál.
(#66210) etwg válasza Frankye hozzászólására (#66209) Válasz Márc 24, 2022
Az akku technika soha nem állhat ott, ahol szeretnék és ez 100 éve sem változott. Ha jobbak is a mai akkuk mint voltak, igy sem tudták még követni sem az egyéb elektrotechnika fejlödését.
Elég csak összevetni mondjuk egy Kando mozdony motorját egy mai modern nagyteljesitményü mozdony szinte a hátizsákban elférö motorjával stb. És ez továbbra is az elektromobilitás zsákutcája, mert a valahol megtermelt energiát kell tárolhatová és szállithatová tenni, amig ugyanabban a pillanatban a foszilis üzemanyagokban ez már évmilliok elött megtörtént.
Ehhez képest az akku valamivel több mint 100 éves fejlödése még a vicckategoriát sem üti meg.
És megint ott vagyunk, hogy ahol a part szakadt.
A természet sok millio évvel ezelött megoldott valamit, amihez képest az emberi elme mégcsak nem is pedzegeti a megoldást.
( ha már nem fogadjuk el, hogy az egész egy ocska zsákutca, gyakoraltilag visszaélés a természet ellen, sok ember teljesen indokolatlan és átmeneti elönyére).
(#66216) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#66206) Válasz Márc 29, 2022
Idézet:
„"Ki kell otthon probálni, levenni a mikrohullámu sütö ajtaját bekapcsolni..." ,”

Ugye ez csak elméleti gondolat!

Meg ne próbálja odahaza senki! A mikrohullámú rádió sugárzás káros az egészségre! Nem véletlenül csak zárt térben lehet használni melegítésre!
(#66256) etwg hozzászólása Válasz Ápr 5, 2022
Hogy mik vannak.

Sajnos csigagyártással kell foglalkoznom, mert egy “teherautorol a sarkon lepottyant néhány doboz”, s kiderült, hogy félkész mozdonymodellek vannak a dobozban. A gyártojuk már évtizedekkel ezelött csödbe ment, ki tudja hol voltak eddig ezek a dobozok. A klubtársaknak egyböl csillogni kezdett a szeme, hogy fejezzük be a mozdonyokat ( ami még elég sok munka, mert azt sem tudjuk mi minden van meg mit kell még utánnagyártani. De amit biztos kell az a motor meg a különleges kivitelü csiga.
Nos nekifogtam tanulmànyozni hogyan is lehet csigát esztergálni, kértem is tanácsot az erre járo szakiktol, de közben turtam a könyvtáramat meg a webet hátha találok valami használhato informáciot, mert mint kiderült a 4 elérhető esztergapad közül egyik sem tudja a kivánt menetemelkedést M0,5-re 1,57 (1,6) mm/ford.
Igy bukkantam erre az eget megváltó ( söt állitolag szabadalommal védett) megoldásra az N méretü modellek kozmikus sebességének a csökkentésére. Az alkotoja egyszerüen megfelezi az eredeti csiga emelkedését, igy a csigakerék 2 foga közé a csiga 2 menete fér be.
Természetesen ezzel a fogak egymásba merülése is megfelezödik, azaz egy N-ben tipikus M0,4 fogazat esetén a 0,8 mm helyett optimális esetben 0,4 mm-re kapnak egymásba a fogak ennek minden következményével.
De érdekes ötlet.
A képen a mozdonyban az eredeti csiga alul rézböl az uj.

C3667BFE-71C...jpeg
 
(#66266) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#66256) Válasz Ápr 5, 2022
Ez egy ROCO H0e mozdony váza. A keresett csiga cikkszáma: 86707. Van a ROCO-nál, 2,70Euro.
(#66268) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66266) Válasz Ápr 5, 2022
Nem keresek ilyen csigát, nekem sokkal nagyobb és bonyolultabb alaku kell. Nincs ilyen gyári.

Itt csak azt mutattam, hogy hogyan lassitják a ROCO mozdonyt amikor az eredeti müanyag csiga helyett azt réz csigàt szerelik be.
(#66271) etwg válasza etwg hozzászólására (#66268) Válasz Ápr 5, 2022
Nem hanem igy néz ki átalakitás után, kizárolag a csiga lett csak kicserélve, azaz alatta a csigakerék az eredeti.

9983007D-049...jpeg
 
(#66300) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Ápr 14, 2022
Picit dicsekednék, mint büszke apa...

20220413.jpg
 
(#66301) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66300) Válasz Ápr 14, 2022
(#66307) novakerno válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66300) Válasz Ápr 16, 2022
Gratulálunk a szép eredményhez!
(#66309) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66300) Válasz Ápr 17, 2022
Húúú Pista Mester, ezzel már az Óbudai Egyetem - Kandó Kálmán Villamosmérnöki Karra fel van véve??

000000000001.JPG
 
(#66311) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#66309) Válasz Ápr 18, 2022
Ez a cél! Van 100 plusz felvételi pontja hozzá!
(#66315) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66311) Válasz Ápr 18, 2022
Ma elmentem villamosozni a Bécsi úton a 17 -el.
Megnéztem azt a Campust, meg a V43 1110 -es Szilit.
(#66318) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#66315) Válasz Ápr 19, 2022
(#66478) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Jún 3, 2022
Rájár a rúd a bajorokra...

bajor baleset
(#66570) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66478) Válasz Jún 14, 2022
Állitolag meggyanusitottak 3 vasutast, mert elmulasztották a pálya javitását, amit az elözö héten kellett volna elkezdeni. Azért ez meglehetösen érdekes mert nagy valoszinüség szerint nem csákánnyal meg lapáttal kellett volna kivonulni a pályára, azaz joval többen lehettek érintettek az ügyben.
(#66589) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Jún 18, 2022
A TT-s topicban a 66587 hozzászólásról jutott eszembe egy szerencsésnek mondható sztori!
Egy észak-amerikai légitársaság vadonatúj B-767 gépét tankolták felszállás előtt. A műszereket figyelve a kapitány leállította a feltöltést, mondván, ennyi bőven elég lesz! Felszálltak, majd az utazó sebességen, és magasságon előbb az egyik, majd kisvártatva a másik hajtómű is leállt. Le tudtak vitorlázni, szerencsére.
Az ok, amiért leálltak a hajtóművek: elfogyott a kerozin...
Ugyanis a Boeing ezzel a géppel vezette be az SI rendszert a műszereken. Vagyis a kapitány tankolt, és azt hitte, hogy a műszerek által mutatott érték, az gallon. Sajnos nem, liter volt...
(#66591) wesTTcoaster válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66589) Válasz Jún 18, 2022
Egy kicsit pontosabban errõl: ez az Air Canada "Gimli Glider"-ja volt - nagy szerencsére valakinek eszébe jutott, hogy a manitobai Gimli falunál van egy bezárt légierõbázis... mindegy, a lényeg az, hogy több hiba jött össze egyszerre:

1 a gépen nem mûködött a mutató
2 a 767-es volt az elsõ amiben 2 személyes személyzet volt, nem volt már flight engineer, és az Air Canada még nem írt szabályt arra, hogy kinek a dolga kiszámolni a kerozint...

Nos a nagy hiba a tankossal volt Montréalban, mert amikor a pilóta megkérdezte tõle hogy mi az üzemanyag sûrûsége, a tankos kg/L helyett lb/l-ben adta meg a választ, megszokásból, mivel az összes többi repülõ lb-ot használt...

Ez még hagyján, de Ottawaban megálltak, és az ottani tankos ugyanezt a hibát követte el, és emiatt ismét rosszul számolt a pilóta.

Mellékes érdekesség: utána sokan megpróbálták szimulátoron sokszor a helyzetet, és senkinek sem sikerült megismételni a sikeres landolást...
(#66592) csíkosháTTú válasza wesTTcoaster hozzászólására (#66591) Válasz Jún 18, 2022
Negatív zabszem próba esetén sok minden sikerülhet!
(#66593) etwg válasza wesTTcoaster hozzászólására (#66591) Válasz Jún 18, 2022
Ilyesmi elöfordult itt a környéken is. Egy fapados gép kapitánya má Görögország felett észrevette, hogy üres a tank, a barom ( német lévén) mégis kihagyott vagy féltucat repülöteret, és Bécset vette célba. Majdnem eljutott a runwayig. Alig 200 m hiányzott neki, igy a fübe törte a futomüvét. Szerencsére mindenki meguszta a bátor mutatványt. Ha jo emlékszem a pilota rács mögé került, a nyomok meg évekig látszodtak a runway elött a földben.
(#66594) etwg hozzászólása Válasz Jún 18, 2022
Inkább ide irom a méretekkel kapcsolatos tegnapi gondot.


Egy ujabb agymenés a méretekkel egy szabványban. A vizszintes raszterröl van szó, amit igy irnak le a szabványban..
Idézet:
„ Each hp is 0.2” (5 mm). ”
( HP= horizontal pitch)
A baj az, hogy 1/5 coll nem 5 mm, és a gond akkor jön elö, ha a pl doboz mérete 88 HP, azaz 88x0,2“=447 mm, ha a zárojeles méretet veszem, akkor 88x5mm= 440mm. Azaz, ha egy europai mühely gyártja, akkor ugye 440 mm lesz a belsö méret, ha a tengerentulon akkor meg 7 mm-l több. Nos probáljon valaki egy ilyen keretbe berakni 11 darab 8 HP széles modult.
Erösen emlékeztet a néhai szovjet soklábu IC-kre, amik nem akartak bemenni a foglalatokba. Azután kiderült, hogy a 48 lábu szovjet IC 1 mm-rel rövidebb, mint a foglalat.
(#66595) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#66594) Válasz Jún 18, 2022
Mint ex repülőgép-műszerész, nálunk idehaza szigorúan tiltva van minden technika, ami szovjet (orosz) eredetű. Láttam/tanultam a '80-as években az akkori csúcstechnikájukat. Csak nekünk Ferihegyen tanítottak kezelni Tekronix, HP, Rhode&Swarz stb. műszereket is. Megismertem, a különbséget, a tervezési felfogásban is az eltéréseket.
Köszönöm, nem. Amin cirill betű van, az nálunk a küszöbön kívül marad. Később, a katonaságnál nem Tupoljev-kel, hanem Mig-kel (meg Szuhoj-jal) kerültem közelebbi kapcsolatban. Csak erősödött a meggyőződésem.
Lapozás       79/85    
Frissek
  2024. Dec, 05. Csü
17:31:46
  Jelenleg 7 fő olvassa az oldalt
Hirdetés