Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » H0 klubtopic
H0 klubtopic
Témaindító: csíkosháTTú, idő: Márc 14, 2013
Témakörök:

Lapozás       31/38    
(#66349) etwg hozzászólása Válasz Ápr 27, 2022
Hogy mik vannak?
Jo 20 éve láttam elöször Hornby höstettét egy 2-C-1 tengelyelrendezésü mozdonyt, ami már akkor a vasutmodellezési ipar szégyene volt, mert valahogy az angoloknak nem sikerült megoldania még a futomü modellezését sem, és akkor nemes egyszerüséggel a hátso fix forgovázba egy müanyag kerékpárt raktak ami még a sinhez sem ért, azaz menetközben is állt. Mindezt már akkor is elég drágán mérték, de a briteknek az A1 valami hasonlo mint a magyar modellezöknek a 424-s, azaz mindenki megvette, mert muszáj.
Nos ennek a mozdonynak kihozták mostanában a sokszorosan upgradelt változatát még több fémalkatrésszel tökéletes finissel, söt az öntöformát is ujtervezték, eltüntek az illesztési vonalak, uj motorral, két fajta DCC stekkerrel ( a dobozra elfelejtették ráirni mi van a mozdonyban), de a futómű szinte teljesen ugyanaz maradt mint 20 egy néhány éve.

Flying Scotsman

Az egyetlen különbség, hogy immár a hátso alvázba uthengerböl kölcsönvett fém futofelületű kerekeket szerelnek majdnem 5 mm széles karimával, és ráirják a dobozra, hogy 486mm-töl nagyobb ivekben üzemképes a mozdony. Na jo a zacsiban van egy rendes cserekerék is, de akkor még nagyobb ivek kellenek.
És a hab a tortán a mozdony mostani listára alapverzioban DC-re 250 GBP körüli. Ami jo 30%-l több mint a tavalyi verzio ( majdnem ugyanilyen csak a festése primitivebb) és kb 3szorosa a 20 évvel ezelötti verzionak.
Na kérem igy is lehet, és az emberben megáll a vér, ha látja, hogy egyes boltokban listázzák a vevöket és akár fél évet is várni kell egy ilyen modellre.
(#66351) róbertke válasza etwg hozzászólására (#66349) Válasz Ápr 28, 2022
De legalább már SI mértékegység szerint adták meg a hossz méreteket! 285mm hosszú az ángélus mozgony és 1020mm a vonattya!!
(#66352) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#66349) Válasz Ápr 28, 2022
Volt már nálam ilyen (nem az új, még a régi).
Amit nem értek, hogy egy ilyen tengely elrendezésű mozdonyt megcsinálni tisztességesen, az nem egy nagy kihívás. Még a BTTB-nek is sikerült az első generációs BR01-gyel TT-ben, hogy az ontopic ilyeneket ne is soroljam.
(#66354) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66352) Válasz Ápr 28, 2022
Valoban az egyetlen kihivás a hátso alváz kivitele, ami külsö csapágyazásu, igy kell némi agyzsir ezt megoldani modellben, de nem lehetetlen,
Ráadásul a HORNBY trösztben két cég is van, akik már vagy 50 éve megoldották a feladatot.
Érdekes, hogy az ilyen cégek összevásárolnak tücsköt bogarat, de arra már ugy látszik nem tellik, hogy a leányvállalattol valamit tanuljanak is.
(#66437) klimas hozzászólása Válasz Máj 23, 2022
Üdvözletem Mindenkinek !
A tudatlanságom újabb kérdése, a Sachsenmodell termékei kifélék, mifélék? A külföldi oldalakon azt látom az áraik kissé magasabbak mint az általam jobban ismert Piko-Roco - stb. körnek. Esetleg ezek egy jobban kidolgozott/minőségibb termékek?
(#66438) róbertke válasza klimas hozzászólására (#66437) Válasz Máj 23, 2022
Sachsenmodelle teljes története fent van a Wikipedia -n, németűl.
(#66439) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#66438) Válasz Máj 24, 2022
Volt az minden. Anno az NDK érában kezdte. Kocsikat csinált kezdetben saját magának, de államosították. A hajdani VEB PIKO részére csinált egy csomó személykocsit, H0-ban:
- az 1:100 Y kocsik minden változatát*
- az "old timer" hajdani porosz gyorsvonati kocsikat,
- az emeletes vonatokat,
- a 4 tengelyes REKO kocsikat,
- mellékvonali "egység kocsikat",
- poggyászkocsikat,
- teherkocsikat (borosokat, hűtőkocsikat például).
N-ben:
- Y kocsik,
- emeletes szerelvények.
TT-ben az emeletes vonatokat a VEB BTTB-nek.
Aztán nevet váltottak, ők lettek a PREFO.
Aztán a német egyesülés után ismét Sachsenmodelle néven futottak, finomították a régi 1:100 hossztorzított kocsikat, majd leálltak vele, és elkezdték gyártani az normál 1:87 hosszú Y kocsikat, meg sok mást is. Ma Tillig H0 néven találod meg őket, ők viszik tovább.

*: Van, amiben nem tudja őket a mai napig megverni senki. Minden gyártó próbálkozik valahogy olyan kocsikat készíteni, hogy egy 3 kocsis gyorsvonat ne lógjon ki H0-ban az állomásról a szűk helyen. Ezt hívják hossztorzításnak, vagyis, a modellt rövidebbre veszik, nem pont 1:87-re. Csinálja ezt mindenki, van, aki 1:100 (ROCO), van, aki 1:93,5 (Fleischmann, Märklin, PIKO), de olyan már nem egészen modellhű, de esztétikailag szép, arányos, amolyan "hozza azt az érzést" torzított modellt azóta se' csinált senki. Akinek van odahaza próbálja csak ki! Tegyen fel a pályára 3 ilyen régi Y kocsit, amit ők követtek el, és tegyen elé egy "Holzrollert", vagyis DR E11 (BR211) villanymozdonyt, vagy egy V180 (BR118) dízelt. És jól fognak mutatni a pályán! A mostani, modern, nagy gyártók hossztorzított kocsijairól meg ordít messziről, hogy csak játékszerek.
A modellezés nem csak a technikáról szól. Van benne egy nagy adag esztétika, művészet is. Ahol mind a kettő összejön, na az az igazán jó modell az én szememben. Ilyenkor akár azt is hajlandó vagyok elnézni, hogy nem stimmel mondjuk az ablakok száma.

A "szerkesztő" megjegyzése: Igazából klímás kollégának ment volna a válasz, hátha nem mindenki tud németül!
Verstehen Sie?
Danke!
(#66440) klimas hozzászólása Válasz Máj 25, 2022
Ja ! Ein wenig..))
(#66441) diginewl válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66439) Válasz Máj 25, 2022
Idézet:
„Minden gyártó próbálkozik valahogy olyan kocsikat készíteni, hogy egy 3 kocsis gyorsvonat ne lógjon ki H0-ban az állomásról a szűk helyen.”
Erre kiváló megoldás a rekowagen (esetleg a modwagen, de az már hosszabb). Nem hossz torzított, echte DR feeling. Nem tudok jobbat náluk. ET hívta fel rá annó a figyelmemet, és tényleg nagyon jól néznek ki. Való igaz a Sachsenmodelle művészi szinten arányosította kisebbre az Y kocsijait. Ez olyannyira tökéletes lett, hogy a fenn említett rekowagenek között sem lóg ki. Tényleg le a kalappal előttük!

Valamint a VT 135 sorozatot is megemlíteném, mint nagyon jó/inkább kiváló Sachsenmodelle sorozat. Az áramszedése a billenő tengellyel tökéletesre sikerült!!! 2 tengelyes áramszedéssel is szépen átdöcög a váltókon, szinte lépked rajtuk. A Tillig is simán átvette a konstrukciót. Most lesz ismét a modellből új széria kiadva.
(#66442) etwg válasza diginewl hozzászólására (#66441) Válasz Máj 25, 2022
Valamikor a nagyvasuton is gond volt a hosszakkal. A kezdetben a forditokorongok hidhossza volt a határ. Késöbb a nagyvasut is olyan gondokkal küzdött, mint a modellezö. A peronok hossza nem volt elég a hosszu vonatokhoz. Pl az északi szomszédnál (CSD=CD+ZSSK) a mozdonyok hossza talán még a mai napig is korlátolt. Ezért lett a Zatopek (380) is jo méterrel rövidebb, mint a Taurus, és ezért szenvednek most is vele, mert nincs elég hely ujabb fedélzeti berendezések beszerelésére ( ETCS stb. ).
És meg kell nézni az uj vectront vagy az GM mozdonyokat, amik már hosszabbak, mint a személykocsik.
Sajnos ez a trend nagyon nem kedvez a modellezöknek, mert a vonatok még hülyébben néznek ki 3-4 vagonnal.
(#66443) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#66441) Válasz Máj 26, 2022
Igen, ezek is megoldás.
A REKO kocsik a régi, favázas, oldalajtós porosz kocsikból lettek, a 4 tengelyes is. Így ezek eléggé rövidek.
A "modwagen", vagyis modernizált kocsik pedig a nem olyan régi "szoknyás" kocsikból (schürzenwagen) lettek átépítve.
A legrövidebb négytengelyes az a REKO.
Ugyanez DB-nél az Umbauwagen. Nekik szoknyásból átépített tudtommal nem volt.

De jók lehetnek még a sebesvonati kocsik is, az Eilzugwagen-k.
(#66444) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#66442) Válasz Máj 26, 2022
Mhhh...
Ferihegy megállót is elmérték ebből a szempontból. Azt tervezték, hogy két csatolt Talent odaférjen, de nem jött be. Rövid lett. Meg a Talent motorvonat is egy csúfos felsülés mondjuk...
(#66445) sunocske válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66444) Válasz Máj 26, 2022
270 méter hosszú az a peron. A Talent 67 méter. Cipőkanállal még négy is befér mellé.
(#66446) róbertke válasza sunocske hozzászólására (#66445) Válasz Máj 26, 2022
Már ne is haragudj, de te a mostani állapotokról írsz, Csíkos meg az eredeti tervekről írt. Vagy 15 év különbség van a kettő között.
(#66449) sunocske válasza róbertke hozzászólására (#66446) Válasz Máj 27, 2022
Ja, hogy volt ott peronhosszabbítás? Ez elkerülte a figyelmem

Egyébként nem haragszom, én mindig örülök, ha valaki felhívja a figyelmemet, ha valamiben tévedek!
(#66452) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Máj 27, 2022
Mítoszt rombolok!

Pár hónapja javítottam pár régi, analóg Märklin mozdonyt. Semmi különös bajuk nem volt, csak utoljára - úgy 40 éve - láttak műszerészt, még a gyárban. A nagy öröm addig tartott, amíg odahaza pályára nem tették őket. Ugyanis meg sem mozdultak...

Tegnap kikötött nálam a pálya is. Régi Märklin M-Gleis. Kikötöttem a trafót, és legnagyobb megdöbbenésemre kb. 40Ohm ellenállást mértem a sínek, és a középső tüskesor között. Magyarul zárlatos a pálya, nem csoda, hogy a mozdonyok nem mentek rajta. Nekiláttam a javításának, lesz vele baj bőven, pláne a váltókkal.
Nem tudom, hogy meddig volt gyártásban az M-Gleis, de a papírtalpfás PIKO-val van egy ligában. Semmivel sem jobb nála. Hogy ebből, már a korában is műszaki katasztrófának számító sínrendszerből hogyan lett a "megbízhatóság legendája", na arról fogalmam sincs. Volt olyan íves sín, ahol a fém töltés imitációhoz hozzáért a tüskesor, mert csak minden ötödik átvezető furaton van szigetelő gyűrű. A váltók mechanikája egy vicc, rossz vicc, és végállás kapcsolójuk sincs. Bezzeg a váltó állását jelző lámpa, az világít, de ez meg a vontatási feszültségre van kötve! A váltókat állító kapcsolópultra meg nincs jobb szó a primitívnél.

Szóval van mit dolgoznom... Ennyit a megbízható, "Nyugat német" minőségi termékről. És még mi szidtuk anno a Pilz váltókat. Fényévekkel különbek voltak.
(#66453) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66452) Válasz Máj 27, 2022
Hát igen sokaknak nagyon késön esik le a tantusz.
(#66465) tumikas válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66452) Válasz Máj 30, 2022
Jól gondolom hogy nyugatról hozott friss ropogós portéka?
(#66471) róbertke hozzászólása Válasz Jún 3, 2022
Blue Box Athearn motorjának csapágyazása milyen?
Önkenő vagy olajozást kíván?
(#66480) etwg válasza róbertke hozzászólására (#66471) Válasz Jún 4, 2022
Attol függ milyen a motor benne. ( több fajta volt). Ha a régebbi félig nyitott motor ( open frame) abban szinterezett csapágyak vannak, de mégis kell egy
kicsit olajozni, mert a motor tengelynek van hosszanti játéka és ilyenkor a rotor megtámaszkodik az egyik vagy a másik csapágyra, ami förtelmes zajjal is járhat. A legjobb ha egy olyan szerszámmal amit a szerszámos topikban leirtam egy nagyon kis mennyiségü olajat viszel fel a csapágy belsö oldalára. Ez a motor hátso végén nem probléma, de a kommutátoros végen igen, igy oda kivülröl kell az olajat felvinni, és kivárni mig a tengely átviszi a csapágy meg a kommutátor homlokfala közé.
Sokan cserélik az Athearn motorokat, nem tudom miért, nálunk a klubban vagy egy tucat Athearn mozdony müködik ( a közismert gondjaival), de egyben sem kellett soha motort cserélni ( talán azért mert egyszer hoztam az USAbol 2 tartalek motort. ).
Amugy Athearn majdnem ugyanolyan filozofiával dolgozott mint a Zeuke. Minden mozdonyban azonos volt a motor, söt gyakran az egész mechanizmus is. Söt az ujabb generáciokban is majdnem csereszabatos minden, legfeljebb a motor rögzitésével kell egy kicsit elszorakozni, mert ott vannak változások ( kihagyták a csavarokat).
(#66483) róbertke válasza etwg hozzászólására (#66480) Válasz Jún 4, 2022
Köszönöm válaszod!
(#66490) diginewl hozzászólása Válasz Jún 5, 2022
Segítséget kérek a Trix-ben jártas Kollegáktól!
Nézegetek egy trix H0 2475 beiwagent, a Tillig DGR vt 135 motorvonathoz.
Trix beiwagen

(kaptam rá egy 29 eurós Preisforschlag-ot)
Ez a trix mennyire kompatibilis a kétsínes H0-ás nyomtávval, mert elég fura a kereke? (A kapcsolószerkezetet majd cserélem kinematikásra.)
Köszönettel: Jenő
(#66557) klimas hozzászólása Válasz Jún 14, 2022
Üdvözletem : A Mechano sínekről szeretnék infót-véleményt kapni . Köszönettel Józsi
(#66668) klimas hozzászólása Válasz Júl 10, 2022
Segítséget kérek ! Lenne egy Orient expressz szerelvény eladó.
De amit eddig találtam magáról a hírességről , ott a vagonok más színűek voltak. Lehetséges , hogy több kivitelben létezett, létezik az Orient ? Másik kérdésem, milyen mozdony "illik" igazából egy ilyen szerelvény elé, ha tényleg Orient a képen látható szerelvény?
Köszönettel várom az információt

orient.jpg
 
(#66669) etwg válasza klimas hozzászólására (#66668) Válasz Júl 10, 2022
Vakamitöl eltünt a hosszu válaszom.
Igy csak röviden.
Ilyen az eredeti teakfa boritás szine. Ha frissen olajozták, akkor sötétebb.

D629AEC0-887...jpeg
 
(#66670) etwg válasza etwg hozzászólására (#66669) Válasz Júl 10, 2022
A klubunkban megvan már mind a 12 kocsi ami valamikor a leghosszabb garniturát alkotta.
A mozdonyokat mindig a helyi vasut adta, s miután egy presztizs vonatrol van szo, igy mindig az adott kor legujabb legjobb, legszebb mozdonyait kapta a vonat.
S miután a mai napig üzemel a társaság, igaz, hogy 20-30 éve utánna épitett kocsikkal.
(#66671) etwg válasza etwg hozzászólására (#66670) Válasz Júl 10, 2022
Talan most átmegy a kép

DCB3DAA7-6EC...jpeg
 
(#66672) etwg válasza etwg hozzászólására (#66670) Válasz Júl 10, 2022
Talan most átmegy a kép. Ime a belsö berendezése az étkezőkocsinak.

5F5FCD09-AFA...jpeg
 
(#66673) róbertke válasza klimas hozzászólására (#66668) Válasz Júl 10, 2022
Így nézett ki az Orient Express 1921 körül.
Liliput 860 -as készletnek nézem.
5 különböző típusú tikfa kocsi a Compagnie Internationale des Wagons-Lits et des Grands Express Européens (CIWL) címerrel.
2 poggyászkocsi,
2 hálókocsi és
1 étkezőkocsi, és mind barna festéssel.
Párizs – Strasbourg – Stuttgart – München – Salzburg – Bécs – Budapest és Bukarest között közlekedett.
Mozdony?
Én a kkStB 310/ BBÖ 310 / ÖBB 16 mozdonyt,
valamint ajánlom a Bayern S 3/6 >> DRG BR 18.4-5 sorozatot.
(#66675) klimas hozzászólása Válasz Júl 10, 2022
Köszönöm a segítő válaszokat!
Akkor ezek szerint, bár nyilván a fénykép nem adja vissza rendesen az eredeti kialakítást, a hirdetett készlet valóban Orient, és Róbertke meglátása igaz, Liliput 860-s készlet.
A belső részekről sajnos nincs képem, nem tudom mennyire igényes a kialakítás.
A Liliputról mint márkáról semmi ismeretem nincs, egyszerűen megtetszett a szett , és 160 Eurót kérnek érte. Szerintetek érdemes ennyit adni , vagy legyen felejtős a történet?
A döntés természetesen az enyém, de eddig nem találkoztam ezzel a szerelvénnyel és így nincs összehasonlítási alapom.

(#66677) etwg válasza klimas hozzászólására (#66675) Válasz Júl 10, 2022
Nyilván alig lesz benne belsö berendezés, ( biztosan nem annyi mint a mi modelljeinkben),
De ha nincs nagyon elhasználva a készlet, 5 vagonért a 160 Euro manapság igen jo ár. ( a Liliput inkább a felsöbb kategoriás gyárakhoz tartozott/tartozik).
(#66679) róbertke válasza klimas hozzászólására (#66675) Válasz Júl 10, 2022
Ha netán megveszed akkor is hagyd békén, ne feszegesd, ne szedd le a tetejét, meg van az csinálva.
Évekkel ezelőtt vettem H0 Liliput DB hálókocsit.
Világítást raktam bele.
Leszedtem a tetejét, nagyon szépen nézett ki minden, még a WC-k padlózata is fekete-fehér mechlaki lappal volt kirakva....
Alig tudtam passzentosra visszarakni a tetőt!
(#66681) klimas hozzászólása Válasz Júl 11, 2022
Húúúú! Nagyon örülök a véleményeteknek!!! Őszintén szólva már léptem az eladó felé, valahol éreztem hogy erre érdemes rácsapni.
Várom a sógor válaszát..
(#66682) klimas hozzászólása Válasz Júl 11, 2022
A BR 01-s mozdony lehet hozzáillő? Az az igazság, ezt az egy szerelvényt szeretném megközelítőleg olyan igazi modellező módon összerakni!
Elnézést ha buitaságot írtam , nekem ez a sok típuszám, korszak, gyártó, elég nagy káoszt okoz a fejemben
(#66683) róbertke válasza klimas hozzászólására (#66682) Válasz Júl 11, 2022
Abszolút nem jó, az a gép sohasem vitte az Orient Expresszt.
Lentebb írtam neked a Bajor S 3/6 >> DRG BR 18.4 - 18.5 - családról.
(#66684) etwg válasza klimas hozzászólására (#66682) Válasz Júl 11, 2022
A korai változatok elöfordulhattak a vonat élén (30-s évek).
A mai kinálatban azonban többnyire a háboru utáni változatok vannak.
(#66685) klimas hozzászólása Válasz Júl 11, 2022
A szerelvény indul nemsokára a hazai pályára. A mozdonynak utánna néztem , Märklinből van bőven , sajnos Dc-st nemsokat találtam egyenlőre!
Ez az egy van most hirdetésben amiről a képet leszedtem
Ez tényleg így hajt?? maga előtt tolja az egész első részt ? Hűha

s-l1600.jpg
 
(#66687) klimas válasza klimas hozzászólására (#66685) Válasz Júl 11, 2022
Ha jól látom 3 tengelyt hajta motor, nekem kicsit bizarr megoldásnak tűnik, főleg ha az eleje könnyű és a sok kerék kóvályog a pályán. Nem ugrik ki könnyen ?
(#66688) csíkosháTTú válasza klimas hozzászólására (#66685) Válasz Júl 11, 2022
Meg ne vedd ezt a Liliput Austria BR18.3-st!
Csupa cinkpestis az egész!
(#66689) etwg válasza klimas hozzászólására (#66685) Válasz Júl 11, 2022
Ez sajnos már vagy 40 éve divat. Már milyen szomoru látvány volt amikor az elsö ilyen elvü mozdonyok vigan huztak egy egész vonatot, de ugy, hogy a kanyarban a mozdonykerekek szorultak, azaz álltak.
Amugy 2-3 tengely hajtása elég gyakori az ilyen szerkocsikban.
(#66691) csíkosháTTú válasza klimas hozzászólására (#66685) Válasz Júl 12, 2022
Mi kellene az Orient élére?

ROCO: nézhetsz ettől a gyártótól BR18.5-t, vagy bajor S3/6-ost. Ezek elég jó kis modellek. Titkos tipp ugyaninnen a "Schöne Würtembergerin", vagyis a würtembergi C osztályú gőzös, később a BR18.0, ha jól tudom.
Ha jó áron van, akkor nem eretnekség egy "szimpla" BR01-est venni, lehetőleg a nagy, Wagner szélterelőset!
A ROCO szerkocsis nagy gőzösei nem csak a szerkocsit hajtják, hanem egy kardánnal a mozdonyt is.
Fleischmann: Nekik szintén van bajor S3/6-osuk, vagyis BR18.4, vagy BR18.5. Ezek csak szerkocsiban hajtanak, de egy ROCO mellett semmiben sem maradnak el! Innen sem eretnekség egy Wagner terelős BR01.
Liliput-Bachmann (sötétkék dobozos!!!): Ideális a BR18.3, vagyis a korábbi badeni IVh sorozat, ezekkel általában nincs gond.

Szóba jöhet még a bajor S2/5, ez létezik Trix, Brawa kivitelben, de egy csöppet problémásabb modell. Profi modellezőknek jó lehet.

Amit kerülni kell, az a barna és a fehér dobozos egykori Liliput Austria modellek, de ezekből bármelyiket ott kell hagyni az árusnál, akármilyen olcsóak is!
Ad 1: Semmi sincs hozzájuk. Ne tévesszen meg a Bühler motorjuk, azok még a régi, három pólusúak. A mai ötpólusú Bühlerek majdnem kétszer annyit forognak.
Ad 2: Mindegyik ilyen modell szenved a cink pestistől, kivétel nélkül, még a kerekek is!!! Ez viszont javíthatatlan hiba.
Ergo, egy ilyen modell megvétele szimpla pénzkidobás. Sajnos...

Nagy gőzösök szerkocsi hajtással:
Semmi baj sincs ezekkel. Általában szépen futnak. Egyszer egy időben volt nálam egy Fleischmann bajor S3/6, és egy ugyanilyen ROCO modell. A Fleischmann volt jobb futásra, és vonóerőre is, hiába csak a szerkocsiban hajt.

etwg barátomnak annyiban igaza van, hogy az NDK VEB PIKO modellek valóban elszomorító képet festenek erről a konstrukciós módról. De ez arra vezethető vissza, hogy a Sonnebergben a gyártás minősége finoman szólva nem volt versenyképes. A modellek megmunkálása, a hajtott, rudazatos kerékpárok gyártási pontossága, a tengelyek megvezetése, és a maga a rudazat is ívekben gátolta a kerekek pontos beállását, így azok csúsztak az ívekben, nem forogtak. Általában lehet rajtuk segíteni, csak nem éppen olcsó szervizelés, vagy időigényes, otthoni türelemjáték. Ez a VEB PIKO BR01.5, és BR41REKO gőzösökre igaz. Az egyiknek három csatolt tengelye van, a másiknak négy. Érdekes, hogy a szintén ebből a korból származó, de még "maszek" konstrukció, az öt hajtott tengelyes BR52 kondenz, és a négy hajtott tengelyes BR56.20-29 mentes az ilyen bajoktól. Igaz, mind a kettőt a Gützold tervezte, ott volt ész.
DE! Ezek a régi NDK-s gőzösök nem is igazán illenek egy Orient elé.

Száz szónak is egy vége: barna, vagy fehér dobozos Liliput Austria modellt azt ne! Bármi más jöhet.

Ja, még annyit: idehaza az Orient elé a magyar "pacific" gőzöst tették, de, ha fejbe vertek, akkor sem jut eszembe a sorozatszáma.
A francia gőzösöket meg majd leírja más, én sajnos a francia vasutat nem ismerem.
(#66692) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66691) Válasz Júl 12, 2022
Na jo én éppen nem a PIKO modellekre gondoltam hanem a 80-s évek 5 tengelyes ROCO mozdonyaira. Azok szörnyüek voltak a mozgás szempontjábol. A PIKO korabeli BR01-se utcahosszal verte hajtáskulturában.
De ez már régi történet azota sokat fejlödött ez a technika is.
(#66693) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66691) Válasz Júl 12, 2022
A francia gözösökböl természetesen a Chapelon mozdonyok huzták az Orient expresst, de ahogy már korábban irtam a határokon mindig mozdonycsere volt, és ritkán vol5 szabály milyen mozdony huzza, olyan ami az adott országban képes volt a nehéz szerelvényt huzni. Nyilván igy mindig az adott kor legjobb mozdonyai kerültek a vonat elé.
Ha nagyon kell, este fellapozom az Orient Expres könyvét ott talán lesz valami felsorolás, habár a CIWL nem igen szeretett reklámot csinálni a helyi vasutaknak. Egyik egyik diszkiadásban még az országokat sem nevezte meg az utvonal mentén, mert ugye minek.
(#66694) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#66684) Válasz Júl 12, 2022
(#66695) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66694) Válasz Júl 12, 2022
Igen nekem is ugy rémlik, hogy 200 mozdony szállitottak a háboruig ( valahol olvastam, hogy az elsö háborus években meggyorsitották a szállitást igy az utolso sorozatban vagy 40 mozdonyt vettek át, de ekkor már sult a háboru.
Azok már biztosan nem huztak az OE-t.
(#66697) etwg hozzászólása Válasz Júl 12, 2022
Megtaláltam a listát 1914 utánni korrol.
Elsösorban Pacifik 2 C 1 tengelyelrendehésü mozdonyok huzták a vonatot.
A badeni IVf
A würtenbergi C
A bajor S 3/6
A magyar 301
A román 231. ( késöbb kapta ezt a számot)
Az osztrak 310 ( habár az 1 C 2 -s volt
A belga 17

1919 után a francia politika kizárta a monarchia fö vonalait a CIWL utjábol, igy a vonat Olaszországon át a Balkánon és Görögországon át közlekedett.

Amikor ujra hazánko keresztül járt akár Kando mozdonya is lehetett az élen.
A német BR01-röl csak egy infot találtam amikor a Nürnberg - Prága - Varso vonalon volt az OE élén. ( konkrétan a 200-s. Azaz már a háboruban vagy azután. Mert ha stimmelnek az adatok a BR01 200 kb 1943-ban készült.

F743DA80-E89...jpeg
 
(#66698) klimas válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66691) Válasz Júl 12, 2022
Idézet:
„Ha jó áron van, akkor nem eretnekség egy "szimpla" BR01-est venni, lehetőleg a nagy, Wagner szélterelőset!”

Ilyenre gondoltál ?

BR 01.jpg
 
(#66699) tumikas válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66691) Válasz Júl 13, 2022
"A ROCO szerkocsis nagy gőzösei nem csak a szerkocsit hajtják, hanem egy kardánnal a mozdonyt is."

Azért ez így ebben a formában nem teljesen igaz.
(#66700) csíkosháTTú válasza tumikas hozzászólására (#66699) Válasz Júl 13, 2022
Kötekeggyé!

Kimaradt az "általában" szó. A BR44, BR50, BR52, BR18.4 (bay. S3/6), BR18.0 (würt. C) az igen. Jó, a legkorábbi BR44 az nem.

Nekünk itt az Orient kérdésben a bajor és a würtembergi számítana.
(#66701) csíkosháTTú válasza klimas hozzászólására (#66698) Válasz Júl 13, 2022
Igen, de már III. korszakos, a szerkocsi nem éppen stimmel. Nézd meg a Brawa linket, amit beszúrtam tegnap.
Lapozás       31/38    
Frissek
  2024. Márc, 28. Csü
20:33:22
  Jelenleg 14 fő olvassa az oldalt
Hirdetés