Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » H0 klubtopic
H0 klubtopic
Témaindító: csíkosháTTú, idő: Márc 14, 2013
Témakörök:

Lapozás       30/39    
(#65813) klimas válasza etwg hozzászólására (#65809) Válasz Jan 20, 2022
Köszönöm az infót. Azért kíváncsiskodom, mert egy alapos karbantartás kell a gépezetnek és tudni szeretném mi vár/hat/ rám.
Szénkefém van itthon a "jóleszmégvalamire" sarokban jó pár darab, egy időben gyűjtöttem mindenféle kommutátoros gépből, úgyhogy van alapanyag bőven, sőt szívesen adok belőle ha kell valakinek.
(#65814) etwg válasza klimas hozzászólására (#65813) Válasz Jan 20, 2022
Azt sajnos távuton nem igen lehet elsajátitani.

Ahhoz neked kell otthon nekiülnöd. Elöször is tiszta ( föleg a motorok szétszedéséhez) környezet kell ( hogy megtaláld az elrepülö alkatrészeket). Ilyenre jo egy tiszta pelenka vagy fehér teritö és szorosan ülj az asztalhoz, mert az öledbe esett alkatrészeket a legritkább esetben lehet megtalálni.
Szoval nagyon ovatosan, jo szerszámokkal, csipesszel szedd szét a dolgokat és figyelj oda mi hogyan van/volt. Föleg az apro rugok veszélyesek, azok Ikarusz ükunokái. A modellekben rengeteg egyedi konstrukcio van, igen nagy ritkaság még egy gyáron belül is, hogy egyforma megoldások vannak, mi meg nem ritkán fél évszázados ipari történelmet tartunk a kezünkben.
Manapság az interneten rengeteg modellhez megtalálhato az eredeti vagy ujra feldolgozott rajz, mi hogy és hogy van/volt az eredetiben. Érdemes ezeket a rajzokat összegyüjteni.
Sajnos a modern kor azt is hozta, hogy a gyárak már nem adják ki a modellekhez a szervizleirásokat alkatrészlistákat, igy gyakran nagyon sok modellhez direkt kihivás megtalálni az eredeti alkatrész számát vagy a rajzát egy esetleges utángyártásra.
(#65815) etwg hozzászólása Válasz Jan 20, 2022
Egy ujabb meggondolatlan tendencia a modellvasuti világban. Az egyik legnagyobb modellgyárba ugy látszik eljutott a vasmentes motorok dicshimnusza, hogy azok milyen tökéletesek meg megbizhatoak. Kaptak az alkalmon és kiadtak egy uj “luxus” sorozatot ( több mint. 50% felárral) gyönyörü festéssel és részletekkel és természetesen az uj motorokkal. Az már nem jutott el a konstrukcios irodákba, hogy az uj motor általában dupla olyan gyorsan forog, igy a mérnökök semmit nem változtattak a mechanizmus kevésbé luxus változatán. Az uj, joval drágább modell már fél tápfeszültségen gyorsabban megy, mint az elödje teljes feszültség mellett. S még volt pofájuk beleirni a használati utasitásba, hogy a DCC - ben hogyan kell leszabályozni a motort. Ugy látszik ahhoz sem igen értenek, ha azt hiszik, hogy ekkora különbséget le lehet gyözni. ( azt meg a motor nem fogja kibirni). Azt, hogy igy elvesztik a vasmentes motor jo tulajdonságainak több mint a felét azt hiszem nem zavart senkit a gyárban A szabályozási tartomány 5-6V -ra szükül, arrol nem is beszélve, hogy sok analog trafo, csak 2 V felett indul ( annyi kell az áramszedés veszteségeire is) igy marad a siralmas 2 - 6 V szabályozási tartomány. Mindez több mint 300 Euroért. ( ez a mozdony volt a luxus sorozat legolcsobb tagja)

2 fogaskerék cseréjével meg lehetett volna oldani a gondot.
Az ember elszomorodik ha ilyet lát.
(#65817) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#65815) Válasz Jan 21, 2022
Mhh... Lásd, a DCC-s topicot, nekem is hullik a maradék hajam...
(#65818) klimas válasza etwg hozzászólására (#65814) Válasz Jan 21, 2022
Kösz a jótanácsokat, mindenképpen nagyon óvatosan fogok nekiállni. Mivel öreg darabokról van szó, és ha esetleg több darabra esik szét mint, kellene, gondolom nem kis erőfeszítés pótolni az alkatrészeket.

65815. Sajnos hasonló a tendenciát követnek már mindenhol. Olcsó gyártás, nagyobb eladási ár, gyorsabb meghibásodás= sokkal több cserealkatrész, ami újabb profit a gyártónak.
Ami a szomorú, hogy az esetleges cserealkatrész esetenként silányabb minőség mint az eredeti gyári , így aztán az ördögi kör bezárult.
(#65831) klimas hozzászólása Válasz Jan 22, 2022
Egy újabb kérdés: a papucsos sínek kb . mikortól vannak forgalomban?
A papucs alatt azt a kis "C" profilú összekötő elemet értem.
Sok helyen látom ezeket a síneket a mozdonyok , vagonok mellett, talán ebből lehetne következtetni a gyártási időre (?).
(#65833) etwg válasza klimas hozzászólására (#65831) Válasz Jan 22, 2022
Gyakorlatilag a minöségi sinek mindig ilyenek voltak. Csak keletnémet sporolos idökben a kis pénzüeknek hozták ki a ( valoszinüleg fel nem használt konzervdoboz alapanyagbol készült) kalapsineket. A sogorék egyik nem rég felszámolt hires gyára is ilyen technologiát választott, csak az anyag volt jobb ( alpakka) és abbol lehetett valodi sinkeresztmetszetü modellsint késziteni. ( azt elvben lehetett C papucsokkal is csatlakoztatni.)
A keletnémet PILZ ( ma Tillig) már az 50-s évek elején teleprofilu sinekkel jött - kb 10 évvel megelözve a nyugati gyárakat, ráadásul H.Kurz professzor által kifejlesztett modellvágánygeometria rendszertöl ma sincs jobb. A PILZ sineknek 2 baja volt.
1. Hogy a keleti piacra acélból hengerelték, amit befuttattak rézzel.
2. Csak pult alatt, vagy még ott sem volt mindig kaphato.
(#65834) klimas hozzászólása Válasz Jan 23, 2022
Véleményed szerint szabaduljak a régi "U" profilos sínjeimtől, váltóimtól és inkább az "I" profilos rendszerre álljak át?
Esetleg néhány darabot tegyek el, valami múzeumi kincsnek?
(#65835) etwg válasza klimas hozzászólására (#65834) Válasz Jan 23, 2022
Csak ajánlani tudom. Sem a modellhüség sem az elektromos és mechanikai jellemzöi nem ok arra, hogy az ember megtartsa öket.
(#65836) klimas hozzászólása Válasz Jan 23, 2022
Köszönöm szépen, hallgatok a profi tanácsára. Valamennyit meghagyok, az unokának összerakok egy egyszerű pályát, hagy játszon, szokja a modelleket. Van úgyis pár ősrégi darabom amit gyerekfejjel nem kíméltem, itt-ott töröttek, hiányosak, ezekkel nem baj ha tanul.
Szeretnék még tanácsot kérni: a márkák minőségi sorrendben melyik hol áll?
Amióta böngészem a hirdetési oldalakat, sokfélével találkoztam , nem tudok igazából dűlőre jutni.
Én a PIKO-nál leragadtam, abban az időben még volt a Märklin a TT méretben és slussz, ja meg a HOBBI-bolt a Deák téren és ha jól emlékszem a Ferenczi(?) a Fő utcában. Van mit bepótolnom....
(#65837) klimas hozzászólása Válasz Jan 23, 2022
A sín gyártók közül melyiket érdemes preferálni?
Köszönöm a segítséget előre is.
(#65838) etwg válasza klimas hozzászólására (#65836) Válasz Jan 23, 2022
Kukkancs be egy jobb bolt honlapjára, ott rendszerint méretarány szerint is csoportositva vannak a modellek, és ott láthatod, hogy minden méretarányban akár több tucat gyárto is van.
A modellek alapárai már sok mindent elárulnak a minöségröl meg a választott technologiárol ( fém müanyag), de azt nem lehet állitani, hogy az olcsobb modell rosszabb, söt.
A kiszemelt modellek többségéhez találsz egy sereg leirást tesztet, söt itt ott már komplett bemutato videot ( már magyar is van) . Rossz modell alig van, konstrukciohibás viszont nem ritkaság, amikor pl a több tengelyes mozdonynak csak egy tengelye hajtott, vagy egyébb hajmeresztö dolgok vannak, itt is néha irunk ilyesmiröl.
Válogass és kérdezz, s ne hagyd magad elringatni mindenféle marhasággal, amivel többnyire csak az árat emelik a modell értékét nem igen.
Egyre vigyázz a modellek a modellhüség és egyébb nem mindig egyböl érthetö okok miatt sokkal kényesebbek, mint az általad ismert modellek. Igy egyik másik modell nagyon jo minöségü pályát igényel a másik meg olyan filigrán, hogy gyakorlatilag kézbe sem vehetö.
Nemrégen láttam egy amerikai videon olyan csomagolást, hogy a dobozbol egyenesen a sinre lehetett csusztatni a mozdonyt ( azt már nem mutatták, hogy hogyan lehet oda visszacsusztatni..... ).
A PECO legujabb ujdonsága is egy „mozdonylift“ amire a mozdony öneröböl feljár és igy lehet kiemelni a terepasztalrol, és vissza is lehet ezzel a szerkezettel rakni. Az egyetlen baja, hogy egy lift csak kb 12cm hosszu mozdonyt tud szállitani, igy akár 3 is kellene (összecsavarozva) egy hosszabb H0 mozdonyra.
(#65840) csíkosháTTú válasza klimas hozzászólására (#65837) Válasz Jan 24, 2022
Amelyiken elfutnak a vonataid.
Nem vicc!
A mai sínek döntően 2,1mm (2,07mm) profil magasságúak. Sok régi modell nyomkarimája azonban ettől nagyobb, így leérnek a talpfákra.
Szerencsére vannak még 2,5mm magas sínek is, így ezeken a régebbi modellek is elfutnak baj nélkül.
Tehát, ha vannak a '60-as '70-es évekből modelleid (PIKO, Fleischmann, stb), és meg is akarod tartani őket, akkor 2,5-ös sín kell. Ha ezek nincsenek, vagy mennek a leves... akarom mondani vitrinbe, akkor szélesebb a választék.
(#65842) Lazsi válasza csíkosháTTú hozzászólására (#65840) Válasz Jan 24, 2022
Megoldás lehet a kerekek cseréje alacsonyabb nyomkarimájúra? Mondjuk a kocsiknál valószínű, de mozdonyoknál, ahol a meghajtást is át kell vinni, mennyire elérhető?
(#65843) etwg válasza Lazsi hozzászólására (#65842) Válasz Jan 24, 2022
Semennyire. Kár ilyenen gondolkodni. Sok gyár még a legujjabb mozdonyhoz sem tud/akar cserekekereket szállitani, nem még egy matuzsálemi mozdonyhoz.
Miután utálom a tapadogyürüket igyekszem minden uj mozdonyhoz gyürünélküli kereket is beszerezni, néha elképesztö akadályokba ütköztem. Nem ritkán a fél mozdonyt ajánlották a tartalék kerékpár helyett.
Még itt ott meg lehet probálni leesztergálni a nyomkarimát, ami egy meglehetösen veszélyes vállalkozás a kerekek szerkezete miatt és jol felszerelt mühely kell hozzá.
(#65844) róbertke válasza Lazsi hozzászólására (#65842) Válasz Jan 24, 2022
Kerékcsere a legvégső megoldás legyen.
Ahogy Csíkos Mester javasolta, 2,5mm sínrendszer felkutatása és megvásárlása (Roco, Pilz, Fleischmann, stb.,);
(#65845) csíkosháTTú válasza Lazsi hozzászólására (#65842) Válasz Jan 24, 2022
Régi PIKO, Lima, Rivarossi, Fleischmann, stb modelleknél megfelelő kerék hiányában esélytelen.
A régi Gützold (ne tévesszen meg senkit a VEB PIKO doboz!)
- V180, később BR118
- V100, később BR110
- V200, később BR120 (cseh T679, nálunk Szergej)
mozdonyokhoz van új gyártású, modern kerékpár. Gőzösöknél a kerékcsere reménytelen vállalkozás.
De a régi kocsik is problémások lehetnek, nincs mindhez olyan kerékpár, ami megfelelő lenne.

Szóval: egyszerűbb 2,5-ös síneket választani, ha maradnak a régi modellek használatban.
(#65846) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#65844) Válasz Jan 24, 2022
Hahó!
Hogy vagy?

Ma már nem nagyon van az Általad felsorolt sínekből semmi. A Fleischmann le is állt minden H0 cuccal, így a sínekkel is. Kár, mert a ProfiGleis az jó volt.

Van viszont:
- PIKO A Gleis
- Tillig H0 Standard
Ez utóbbi a régi Pilz, de szűkebb választékkal. A PIKO-nak meg problémások az íves váltói.
(#65847) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#65846) Válasz Jan 24, 2022
OFF
Kösz szépen még a szanatóriumban vagyok.
ON
A használt piac még teli van az általam említett sínekkel.
(#65848) klimas hozzászólása Válasz Jan 24, 2022
Húúú! Van infó bőven! Öreg fejjel van mit tanulnom
Böngésztem egy nagy csomó oldalt , többek között az osztrák Willhabenre is ráakadtam.
Itt láttam Kleinbahn síneket, először azt gondoltam tömör anyag de egy közeli képen egy lemezből görgőzött profil jött le. Jól láttam , nagyon gagyi? Érdemes foglalkozni vele?
(#65849) etwg válasza klimas hozzászólására (#65848) Válasz Jan 24, 2022
Irtam, hogy annak a minösége jobb, mint a Pikoé ( jobb anyagbol készült és egy kicsit sinnek néz ki). De csatlakoztatni más sinekhez nem egyszerü.
(#65850) csíkosháTTú válasza klimas hozzászólására (#65848) Válasz Jan 25, 2022
Azért van ám még egy kérdés, hogy szeretsz-e vesződni régi dolgokkal, és vakarni az üstököd egy-egy probléma megoldásán?
Szeretsz-e a neten, meg másodkézből használt, ki tudja milyen állapotú dolgok után kutatni, amiknek már régen megszűnt a gyártása, és sok esetben maga a gyár sem létezik már (lásd: Kleinbahn)?

Ha igen, akkor hajrá, én szurkolok!

Ha nem, akkor felejtsd el ezeket!
(#65852) CharlieFirpo válasza klimas hozzászólására (#65848) Válasz Jan 25, 2022
Sasold meg a Peco Code 100 síneket is. Szintén 2,5 mm magasak, ár/érték arányban szerintem a legjobb és rengeteg minden van hozzá, váltóik is szépek (van szigetelt és polarizált verzióban is).
(#65877) klimas hozzászólása Válasz Jan 30, 2022
Szép estét mindenkinek !
A LIMA sínről szeretnék véleményt kérni. Látszólag sínszerű sín , nem lemez.
(#65879) etwg válasza klimas hozzászólására (#65877) Válasz Jan 30, 2022
Nem tudom a jelenlegi milyen, de régebben gyakran használták a Mehano sineket, azok rendes profilu, de acél sinek voltak.
A LIMA most a Hornbyhoz tartozik, nem tudom honnan veszik a sineket.
(#65880) etwg válasza etwg hozzászólására (#65879) Válasz Jan 30, 2022
Közben utánnanéztem, hogy a Rivarossi meg a Jouef sinek azonosak és kinézésre alpakka. Ami egy kicsit zavaro, hogy a LIMA sinek 2 különbözö dobozban kaphatok. 00 meg H0-s dobozban. Sajnos más info nincs ( a geometria ott van a Lima honlapon).
Allitolag a PECO SL-100 sinrendszerrel kompatibilisek, de ezt csak olvastam.
(#65882) csíkosháTTú válasza klimas hozzászólására (#65877) Válasz Jan 31, 2022
Ne!
Ami a használt piacon fellelhető, azt érdemes kerülni.
Az újak, meg nem igazán elterjedtek, idehaza legalábbis nem.
(#65896) klimas hozzászólása Válasz Jan 31, 2022
Köszönöm, megfogadom!!!!!!
(#65897) etwg válasza klimas hozzászólására (#65896) Válasz Jan 31, 2022
Meg állitolag van a sinek között vagy 281 mm-es iv is, ami még TTben is kevés, nem hogy H0-ban.
(#65955) klimas hozzászólása Válasz Feb 9, 2022
Üdvözletem!
Segítséget kérek! Vettem jó régen egy Thalys (remélem jól írom) szettet és az egyik vagon kapcsolószeme elment a vadászmezőkre.
Hol tudnék venni hozzá egy másikat? Vagy tudtok eladó készletet ami donornak lenne jó?
A hirdető felületeken akad egy-kettő eladó készlet, de ennél "gazdaságosabban " szeretném megoldani, ha lehet.
Köszönöm előre is!

IMG_20220209...jpg
 
(#65957) etwg válasza klimas hozzászólására (#65955) Válasz Feb 9, 2022
Ez nem lesz egyszerü ügy. Esetleg irj a gyártonak.
(#65958) klimas hozzászólása Válasz Feb 10, 2022
Tanulópénz.....
(#65959) etwg válasza klimas hozzászólására (#65958) Válasz Feb 10, 2022
Ha csak eltörött, esetleg probálkozz ragasztással.
(#65963) klimas hozzászólása Válasz Feb 14, 2022
Sajnos nincs meg a "pucuka"
(#65964) etwg válasza klimas hozzászólására (#65963) Válasz Feb 14, 2022
Akkor meg kell probálni a masik kocsiból kivenni és lemásolni, esetleg kinyomtatni 3D -ben.
(#65998) klimas válasza etwg hozzászólására (#65957) Válasz Feb 19, 2022
Igazad lett , írtam a Mehanonak , a válasz (fordítóval) sajnálják a történetet, de nem foglalkoznak alkatrésszel, vegyek új szettet 176 Euróért. Hm.......
(#66012) klimas válasza klimas hozzászólására (#65955) Válasz Feb 20, 2022
Nos! Ha sikerül megfelelő ragasztót találni és ehhez kérem a tanácsaitokat, akkor úgy néz ki, a Thalys talpra, akarom mondani sínre áll.
Bosszantott a gyár válasza, előszedtem és átnéztem az összes kapcsolót és megtaláltam a hiányzó "pucukát"
Most már csak valahogy oda kell gyógyítani. A képeken látszik , hogy nagyon kicsi az eredeti felület, viszont alulról lehet erősíteni.

IMG_20220220...jpg

IMG_20220220...jpg
 
(#66013) klimas hozzászólása Válasz Feb 20, 2022
A második képen jobban látszik, ott az íves résznél lehet valami erősítést beragasztani.
A 65955-s képen jól látszik, hogy az egész kar egy nagyon amorf "Z" alak, elég hosszan benyúlik a forgóváz felé.
(#66017) etwg válasza klimas hozzászólására (#66013) Válasz Feb 20, 2022
Probáld meg az UHU HART KUNSTOFF nevü ragasztot.
(#66019) róbertke válasza etwg hozzászólására (#66017) Válasz Feb 20, 2022
Igen, UHU !! Ezer-ezerháromszáz forint körül van egy tubussal.

000000000001.JPG
 
(#66078) klimas hozzászólása Válasz Feb 26, 2022
Köszönöm az infókat és a segítséget.
(#66127) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Márc 5, 2022
Megy a másik "fórumon", hogy mi az igazi mérethelyes modell, meg mi mi számít magyarnak, stb, stb. Közben a "nagy szakértők" csendben egymás torkának esnek, értelmetlenségek miatt.

A képen egy "mérethelyes" "magyar" személykocsi van. Bolti termék, ott lehet megvenni.
Nem tudom, hogy MÁV állományban volt-e valaha, de DRG, DR, vagy DB festésben egészen élethű modell ez a ROCO termék.
Persze a doboz oldalán a felirat is csalogató, mert szakértőnek látszik tőle a modell. Szerintem azt kellett volna ráírni, hogy "freelance". Ez a német "egységkocsi", vagy, ahogyan mindenki ismeri "Donnerbüchsen", nem igazán volt jellemző a hazai síneken.
De javítsatok ki, ha tévednék. Az nem ér, hogy volt belőle összesen 2db, és hat hónapig rángatták valahol egy 375-tel.

freelance.jpg
 
(#66129) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66127) Válasz Márc 5, 2022
Tényleg nagyon szánalmas amit egyesek csinálnak.
Szinte a nullával egyenlő amit kapni lehet MÁV festésű I-II-III. korszakos kocsikban, és akkor én nagyon örülök a (megszűnt) Deák "sosemvolt" mérethelyes és tökéletes Csuka kocsijaimnak.
(#66155) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Márc 10, 2022
Ha valakinek érdekes lenne, tettem fel egy relatíve ritka modellt az apróba:
Märklin-Hamo
(#66156) Arctic37 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66127) Válasz Márc 10, 2022
A nem jellemző és a nem létezett két nagyon különböző dolog , és a freelance csak az utóbbira érvényes. Ennyi erővel az összes prototípus-mozdony is freelance modell lehetne.
Egyébként ezzel a pályaszámmal pont létezett MÁV-os Donnerbüchse kocsi (forrás).
Hogy mettől-meddig azt nem tudom, de a valósághűségen (aminek nincs köze a mennyire jellemző kérdéshez) már akkor sem esik csorba, ha csak egy napig létezett
(#66157) csíkosháTTú válasza Arctic37 hozzászólására (#66156) Válasz Márc 11, 2022
Ahha!
Köszönöm! Ma is tanultam valamit!

Nem gondoltam, hogy egy ennyire jellegzetesen német kocsi létezett hazai színekben.
(#66162) sunocske válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66157) Válasz Márc 12, 2022
Nekem rémlik, hogy talán még nyitott peronos is volt, szintén az 53xxx pályaszám-tartományban
(#66291) róbertke hozzászólása Válasz Ápr 8, 2022
Március 27.-én vettem át a BB Athearn H0 Union Pacific EMD SW9 (TR5) #1870 Cow & Calf (Téhénkéjét és Bociját) Mindkettő gép motoros, azaz 8 tengely hajtott. EMD SW9 - TR5 a General Motors Electro-Motive Division építette 1951-ben. Egységenként egy EMD 567B tipusú 12-hengeres 1200 lóerős (895 kW) motor hajtja. Azaz az összteljesítménye 2400 LE. A képen látható Caboose régebbi beszerzés. Csíkos-műhelyben bevizsgálva, garazsírozva lett a következő húsz évre. Kérdezősködtem a Facebook segítségével. 70/80 -as évek, az első acél lendkerekes változat, ezt váltotta a réz lendkerék. Lomha, 1,5 Amperes motor - Csíkos is ilyesmit mért - de masszív jó mechanika jellemzi. Az alkalmazott fogaskerekes áttétel a maga idejében kivételes volt, és a többi játékvonat-gyártó által elérendő mércét állított fel. Boci képét látva elcsodálkozott, annyira eredeti. Aki írt nekem, már az összes BB Athearn gépének a rézlemez érintkezőit átépítette úgy, mint ahogy a Tehenen van. Ennyi.

Union Pacifi...jpg

Union Pacifi...jpg

Union Pacifi...jpg
 
(#66305) róbertke hozzászólása Válasz Ápr 16, 2022
Megérkezett az InterMountain 45521-04 kat.sz. Northern Pacific 91130 hútő. Vele kiegészült a már meglévő múltszázad eleji kicsiny flottám 3db -ra.

Amcsi hűtők ...jpg
 
(#66306) novakerno hozzászólása Válasz Ápr 16, 2022
Áldott Húsvétot kívánok minden kedves modellező társnak!

virag.jpg
 
Lapozás       30/39    
Frissek
  2024. Ápr, 24. Sze
12:07:26
  Jelenleg 12 fő olvassa az oldalt
Hirdetés