Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » TT klubtopic
TT klubtopic
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:

Lapozás       417/434    
(#64359) Arctic37 válasza sunocske hozzászólására (#64277) Válasz Márc 8, 2021
Nem kell félni, nem mondtak le a modellről
Ma frissült a honlapjuk az alábbi képpel:

MTB_ABb.PNG
 
(#64360) G.F. Rákoskeresztúr válasza etwg hozzászólására (#64357) Válasz Márc 8, 2021
Gumidani írta hogy Román gyártású. Mondjuk ezt gondolni is lehet, mert tényleg nincs két egyforma közöttük, olyanok mint az NDK-nak épített mozdonyok.
(#64361) G.F. Rákoskeresztúr válasza Arctic37 hozzászólására (#64358) Válasz Márc 8, 2021
Annyira azért nem nehéz! Addig simogatom, míg szép egyenes szálat nem kapok belőle. Lerögzítem az egyik végpontját, megfeszítem, leragasztom a másik végpontot is, és uátna fogpiszkálóval több köztes ponton rögzítem, majd az egészet vigigfolyatom pillanatragasztóval. Mondjuk jó szemmérték az kell a produkcióhoz.
(#64362) PéTTer válasza Arctic37 hozzászólására (#64358) Válasz Márc 8, 2021
Szia, az egik végét megfogod pl. satuval, a másik végét meghúzod egy fogóval. hajszál egyenes lesz. Arra kell vigyázni hogy szakadás elött kell abba hagyni a nyújtást. Minnél vékonyabb a drótod annál macerásabb a művelet. Péter
(#64363) sunocske válasza Arctic37 hozzászólására (#64359) Válasz Márc 8, 2021
Nagyon szép, bár a szöveget nem sikerült frissíteni hozzá

Mindegy, nem hasogatom a szőrszálakat.
(#64364) róbertke válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#64356) Válasz Márc 8, 2021
Csak azt szeretném kérdezni, hogy miért nem a (#64248) h.sz. mintának betett "egy lyukas" kocsit készítetted?
(#64365) Arctic37 válasza sunocske hozzászólására (#64363) Válasz Márc 8, 2021
Nagyobb probléma, hogy összehasonlítottam az M275.1 képeivel, és nagy valószínűséggel ugyanazt a hajtást kapják, ami az ABb-nek kb. egy méteres nyúlást jelent, sajnos. (persze jobb mint a semmi, és ez még szódával elmegy)

G.F.Rákoskeresztúr, PéTTer: Köszönöm, ki fogom próbálni a technikákat.
(#64366) G.F. Rákoskeresztúr válasza róbertke hozzászólására (#64364) Válasz Márc 8, 2021
Az a másik oldala ugyan ezen vagonnak!
(#64367) róbertke válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#64366) Válasz Márc 8, 2021
(#64369) sunocske válasza Arctic37 hozzászólására (#64365) Válasz Márc 8, 2021
Ennél nagyobb disznóságok felett is hunytam már szemet (pl. az xx-80 sorozatú, púpos tetejű Tillig személykocsik, ugye...)!
(#64370) sunocske válasza Arctic37 hozzászólására (#64365) Válasz Márc 8, 2021
Összehasonlítottam pár fényképpel az igaziról, az 1. osztályú szakasznál látszik a csalás, az ablakközök, illetve az alváz túlnyúlása a kéttengelyes forgóváz előtt nagyobb. De ha nem hívod fel rá a figyelmet, szerintem fel sem tűnik

Szerintem együtt tudok élni ezzel... ;)
(#64372) csíkosháTTú válasza sunocske hozzászólására (#64370) Válasz Márc 8, 2021
Hála istennek a DR-nek nem volt ilyen motorkocsija, így számomra tök mindegy, hogy milyen!
(#64376) kozma555 hozzászólása Válasz Márc 8, 2021
Hát sziasztok! Kevés időm van betévedni ide. Köszönöm mindenkinek aki segített a TT sínügyben!!! Sokat próbáltam, sokat őrlődtem, végül rendeltem ezt-azt.
A teljesség igénye nélkül 40db kitérő, főként flexi nagysugarú, angolváltók, keresztezések és 400m-nyi sínszál aljakkal és majd folytatom ahogyan alakulnak a tervek.

IMG_20210301...jpg

IMG_20210301...jpg
 
(#64377) róbertke válasza kozma555 hozzászólására (#64376) Válasz Márc 9, 2021
Gondolom maradt a húsvéti sonkára?
(#64382) pszabi hozzászólása Válasz Márc 10, 2021
Sziasztok!

Van egy régi TT-s terepasztalunk (2m x 1m-es alapon), ami évekig egy pincében volt tárolva, így eléggé tönkrement sajnos. Érdeklődnék, hogy valaki innen vállal-e - vagy tudtok-e ajánlani valakit, aki vállal - terepasztal felújítást? Nagyon köszi!

Szabi

(ezt a postot a Terepasztali pályaépítés topicba is betettem)
(#64385) sunocske válasza pszabi hozzászólására (#64382) Válasz Márc 11, 2021
Ugyan én csak kíváncsiskodom, de 1-2 képet tudsz feltenni róla?
(#64387) csíkosháTTú válasza pszabi hozzászólására (#64382) Válasz Márc 11, 2021
Fotók nélkül nehéz bármit is mondani.
(#64389) kozma555 válasza róbertke hozzászólására (#64377) Válasz Márc 13, 2021
Szia! A sonkát időben ezelőtt termelőtől tanyáról megrendeltük!
(#64390) pszabi válasza sunocske hozzászólására (#64385) Válasz Márc 14, 2021
Elvileg meg van már az emberem, úgyhogy egyelőre inkább felrakok pár képet, hogy milyen szép volt. Édesapám csinálta 1980 körül.

terepasztal_...jpg

terepasztal_...jpg

terepasztal_...jpg
 
(#64420) csttom válasza Arctic37 hozzászólására (#64359) Válasz Márc 25, 2021
Végre kézbe fogható, próbálható a motorkocsi.Így már nem egy felesleges elméleti vitáról van szó, ami eddig tartott.
Az összesen két hajtott tengely kérdése szerintem eldőlt. Teszteltem a motorkocsit 4 db 4 tengelyes IC kocsival, 25 ezrelékes emelkedőn 500
mm sugarú ívvel nehezítve (a terepasztalomon a spirál ilyen), látható és hallható sebességcsökkenés nélkül legyőzte az akadályt.
Hogy azért ne csak fényezzem az AB bmot-ot 2 hibát is említenék:
1. a motorkocsi végsebessége nagyon magas kb.:180 km/h, de ez dcc-ben könnyen orvosolható
2. a decodert valami érthetetlen okból a kivilágított fülkébe rakták, amikor a közvetlen mellette lévő sötét, berendezés nélküli előtérben
hasonló méretű és nem zavaró hely rendelkezésre áll.
Hátha olvassák a fórumunkat és a következő szériában orvosolják ezt.
(mellesleg ha a gyakoribb Next18 decoder foglalatot használnák a viszonylag ritkább PluX16 helyett még jobb lenne)
(#64421) csíkosháTTú válasza csttom hozzászólására (#64420) Válasz Márc 26, 2021
Mhh...
Csak, amíg a PLUX aljzatos NYÁK lemezt megcsinálja egy kisipari üzem "óccójé" (noch da zu még odahaza is le lehet fotózni!), addig a Next18-hoz már szelektív ónozott felület kell, meg beültető automata, mert kisipari módszerekkel nem tudod pozicionálni.
(#64422) Arctic37 hozzászólása Válasz Márc 27, 2021
Héten elhoztam Posch-éktól az első Gags öntvényt, ez lett belőle. Persze kellett még hozzá egy kiskanál Jakoa rézmaratás, és egy csipetnyi gyári alkatrész (kinematika, forgóváz, ütközők), festék és matrica is.
A maradék öntvények gazdájukat keresik

20210327_155...jpg

20210327_155...jpg
 
(#64423) etwg hozzászólása Válasz Márc 28, 2021
Egy kis ös TT.
Mindössze 72 éves és müködik. Sajnos a gyártoja nem igen ért el vele sikert, de azért érdemes megnézni azokat az ötleteket, amit a romba döntött országban 72 éve az asztalra tudtak tenni!

Taifun TT

Aki meg még a szöveget is érti az külön élmény.
(#64426) Arctic37 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#64421) Válasz Márc 30, 2021
Nagyon egyszerű a Next18-as foglalat is.
Csak el kell látogatni pl a JLPCB-re, ők pedig legyárták fillérekért a kért NYÁK-ot. A fillér majdnem szó szerint értendő, 500 db, az ABb lapkájával megegyező NYÁK, összeszereléssel együtt 240 dollárért rendelhető tőlük. Az egy gyárnak nem összeg, igaz ekkor nem az MTB-nél készül a lapka. Bár ahogy elnéztem a vezetékek beforrasztásának minőségét, úgy nehezen hiszem el, hogy a milliméteres nagyságú SMD-ket kézzel forrasztanák be. Szóval simán lehet, hogy 1) van beültető gépük, vagy 2) külsőstől rendelik most is a NYÁK-ot.
(#64427) csíkosháTTú válasza Arctic37 hozzászólására (#64426) Válasz Márc 31, 2021
Tudom, de ezt az MTB-nek írd meg!
(#64428) Arctic37 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#64427) Válasz Márc 31, 2021
Írtam már egy elég hosszú javítanivaló listát az itthoni összekötőnek, meglátjuk mi lesz belőle.
(#64429) csttom válasza csíkosháTTú hozzászólására (#64421) Válasz Márc 31, 2021
István, engem nem is annyira az foglalat típusa zavar, hanem ahogy írtam annak a helye. Ha a jelenlegi világított fülke mellett ott van egy hasonló méretű hely egy üres előtérben, akkor miért nem oda rakták a foglalatot. Megnéztem a panelt semmi sincs ott olyan útban, ami át nem helyezhető.
(#64430) csttom válasza Arctic37 hozzászólására (#64428) Válasz Márc 31, 2021
Megosztanád a fórummal is ezt a hosszú listát, biztos van közte olyan amit én nem vettem észre.
(#64431) Arctic37 válasza csttom hozzászólására (#64430) Válasz Márc 31, 2021
-A kaszni fröccsformáját valószínűleg nem polírozták fel, a marófej nyomai tisztán kivehetőek (kb 10-15 centiig).
-A tetőn nincs furat a kürtöknek. (erre azt a választ kaptam, hogy az MTB 3 tengelyes fúrót használ, amivel nem tud ívben pozícionálni ehhez)
-A futóforgóváz és kotró közötti doboz belső oldalát jó lenne lefedni, vagy legalább lefesteni, mert a másik oldalról is látszik.
-A dekóderfoglalatot át lehetne helyezni a beszállótér peronja fölé.
-Túlzsírozott a fogaskerékház, ez az alul nyitott házzal nem jó kombó.
-A középső kerékpár tapadógyűrűs (ez nem baj), de okos módon csak az első és hátsó tengelyhez vezet áramszedő, amiből így csak az első vesz áramot.
-Csak 2 tengelyen hajtott (Sajnos a 3 tengelyesítéshez szerszámmódosítás és új fogaskerekek kellenének. 3 db nagyobb átmérőjű, 13 fogú fogaskerék kellene, emiatt a ház felső falát le kéne vékonyítani (vagy kisebb fogaskerék kell, de abból 5). Ezek miatt szinte kizárt, hogy ez módosítva legyen majd).

A fenti javítanivalókkal szerintem együtt lehet élni, és ha van akarat, akkor viszonylag olcsón javíthatóak.
(#64432) Gashpy válasza Arctic37 hozzászólására (#64431) Válasz Márc 31, 2021
Idézet:
„A középső kerékpár tapadógyűrűs (ez nem baj), de okos módon csak az első és hátsó tengelyhez vezet áramszedő, amiből így csak az első vesz áramot.”

Bocsi, de ezt most nem értem egészen...
Vezet áramszedő előre és hátra, de csak az első vesz áramot?
Akkor miért megy hátra?
(#64433) csíkosháTTú válasza csttom hozzászólására (#64429) Válasz Ápr 1, 2021
Ahha!
Vagyis lenne hely PLUX foglalatnak rejtettebb, kevésbé látható szakaszon is. Azt hiTTem, hogy oda már csak a kisebb Next18 férne el.
Világos, benézték...
Nincs a kezemben ilyen modell, mert
- vagy még nagyon új,
- vagy kevés van belőle,
- vagy nincs vele gond.
Írom ezt szervizesként (egyébként a H0-s MTB-kel sincs sok baj).
Magánzóként teljesen hidegen hagy a magyar téma.
(#64434) Arctic37 válasza Gashpy hozzászólására (#64432) Válasz Ápr 1, 2021
Bocs, rosszul írtam. Az áramszedő csak az első és középső kerekekhez megy, de ebből a középső tapadógyűrűs, így nem vesz fel áramot. Okos tervezés

ABb forgóváz.jpg
 
(#64435) csíkosháTTú válasza Arctic37 hozzászólására (#64434) Válasz Ápr 1, 2021
Mert forgóvázban a 3. tengely nem hajtott, és nem akarták megfékezni az áramszedő lamellával. Csak akkor meg tényleg minek a tapadógyűrűs kerékhez? Én amúgy sem így hajtottam volna meg, hanem az elsőt és a harmadikat, ahogy Tillig M61-ben van.

Amúgy a hiba ismerős, még a BTTB BR35 ilyen, hogy a mozdonyban mind a három csatolt tengely meghajtott, a 3. a tapadógyűrűs, de nem az első kettőn szed áramot, hanem az elsőn és a harmadikon. A harmadikon ugye csak szedne, ha a tapadógyűrűtől tudna.
(#64436) Arctic37 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#64435) Válasz Ápr 1, 2021
Mert ahhoz, hogy meghajtsák a 3. tengelyt, mindenképp át kellett volna menniük a 2. tengely helyén és gondolom megálltak ott.
Számomra a marásnyomok a legzavaróbbak és nem csak azért mert látható. Hanem, mert ez tipikusan az a jó'-van-ez-így megoldás, amit plusz egy óra lett volna lepolírozni és normálisan megcsinálni. Szerencsére ennek a kijavítására legalább van esély.
(#64437) róbertke válasza Arctic37 hozzászólására (#64436) Válasz Ápr 1, 2021
Off H0 Jouef CC72001 dízelmozdony
Egy forgóváz hajtott.
A középső tengely kapja a hajtást fentről. A tengely fixen van rögzítve, nem forog csak a rajta levő fogaskerekek, amik átadják a hajtást az 1. és a 3. keréknek. A 2. tengelyen a kerék nem mozdul, el van köszörülve.

000000000000...jpg
 
(#64438) G.F. Rákoskeresztúr hozzászólása Válasz Ápr 1, 2021
Bocs srácok hogy "belevaúúúú", de attól hogy tapadógyűrűs egy kerék, attól még bizonyos helyzetekben tud áramot felvenni. Pl, ívben, mikor a karima már hozzá ér a sínszálhoz. Roco Szergej, tillig V100 pl. Elhagyhatták volna ott is, de mégsem tették.
(#64439) etwg válasza róbertke hozzászólására (#64437) Válasz Ápr 1, 2021
Amugy a Roco ezt megcsinálta, egy kicsivel jobban mint Jouef.

Sergej
(#64440) Arctic37 válasza róbertke hozzászólására (#64437) Válasz Ápr 1, 2021
Persze meg lehet csinálni, de ez inkább a tökéletes példája annak, hogy hogyan ne csináljunk hajtást . Mert ennyi erővel a középső tengelyre rá is sajtolhatták volna a fogaskereket (gondolom spóroltak 10 centet mozdonyonként). Legalább a takarítás egyszerű.
(#64441) Arctic37 válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#64438) Válasz Ápr 1, 2021
Ott szerintem a konfekcionálás lehet főleg a háttérben.
Most nem tudom pontosan, melyik mozdonynál hogyan van, de ha átellenes kerekek a tapadógyűrűsek, akkor az egyik oldalon kell teljes áramszedő, és a másik oldalon felezett, míg ha egy tengely tapadógyűrűs, akkor az egyik forgóvázba kéne fél-áramszedő és a másikba teljes.
Egyrészt két stancolóbetét kell egy helyett, de ez még az olcsóbbik tétel lehet. A drágább része a dolognak szerintem betanítani a sebnitzi Mari nénit arra, hogy az áramszedők beszerelésekor a megfelelőt tegye a mozdonynak megfelelő helyre, és a kerekeknél is figyeljen arra, hogy megfelelő helyre, megfelelő pozícióba rakja, ahelyett, hogy feleannyi idő alatt behajigálta volna őket és még az alsólemezt is rápattintotta volna annyi idő alatt.
(#64442) csttom válasza csíkosháTTú hozzászólására (#64435) Válasz Ápr 1, 2021
Ha a nem hajtott forgóvázban a két tengely kerekei szedhetik az áramot, akkor ez a nem hajtott tengely miért nem? jobb lenne az áramszedés, mint a gumis kerékről.
(#64443) G.F. Rákoskeresztúr válasza Arctic37 hozzászólására (#64441) Válasz Ápr 2, 2021
Igen is, meg nem is.
Roco a Szegejnél ugyan arra a kerékpárra teszi mind a két tapadógyűrűt, nincs semmi átellenesség, és mégis áramszedést végez. Simán tehetett volna egy rövidebb áramszedő lemezt, még sem tette. Tillig V100-al kapcsolatban teljesen igazad van.
Egyébként elnézve az említett motorvonat forgóvázáról betett fotót, simán megoldható a 3. tengely meghajátsa. Fogaskereket kell szerezni, vagy gyártatni ha nincs, többi már egy marógép és egy pozícionáló sablon kérdése.
(#64444) Arctic37 válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#64443) Válasz Ápr 2, 2021
Idézet:
„Simán tehetett volna egy rövidebb áramszedő lemezt, még sem tette.”
De akkor már megint ott vagyunk, hogy kétféle stancoló szerszám kell, és Mari nénit be kell tanítani, hogy a kerék berakásnál figyeljen, mert nem mindegy, hogy melyiket hova rakja. Ami meg pénz és idő (plusz ha valakinek nem kell a tapadógyűrűs kerék, és kicseréli normálra, akkor azon nem tud áramot szedni)
Idézet:
„ Fogaskereket kell szerezni, vagy gyártatni ha nincs, többi már egy marógép és egy pozícionáló sablon kérdése.”
Én is ezen gondolkodom. Meg persze tervezni egy új elektronikai lapot, ahol már a peron felett van a foglalat.
(#64445) etwg válasza Arctic37 hozzászólására (#64440) Válasz Ápr 2, 2021
Érdekes modon mindig visszatér ez a téma, miért csinálnak valamit rosszul (máshogyan) mint mindenki más a piacon.
Az a közismert vicc alapja.
Az uriember hallja az autorádioban, hogy ovatosan hajtson, mert valamilyen barom ellenkezö irányba hajt az autopályán. Amire megjegyzi a soför, mégha csak egy lenne, és átkapcsol egy másik adora...


Na szoval nem látunk a tervezök fejébe, de igen nagy feltörekvö titán lehetett, mert már akkor közismert tény volt, hogy a jo modellvasuti áttétel 1:10 felett kezdödik, az igazi meg joval 1:20 felett van. Erre a Jouef (meg LIMA, meg a Rivarossi de meg az Arnold is) szo nélkül berak joval kisebb fokozatot. Az a tányérkerék hajtás jo ha valamivel több mint 1:2 áttétel).
De hasonlo meg nagyobb konstrukcios rövidzárlat volt a Rivarossi egyik korabeli gyönyörü gözmozdonyán ( ha jol emlékszem két német magazin az év modelljének kiáltotta ki a 80-s évek közepén. ).
Azok megcsinálták a tisztességes hajtást, majd ki tudja miért, a hajtokerékre egy kuplungot is tettek, igy ha a motor nem forgott a mozdonyt simán lehetett tologatni a sineken. Ugye milyen remek ötlet, akár egy auto, amiböl kihagyták a féket.
Ugyanis a mozdonyt a lejtön a vagonok megállás esélye nélkül letolták - sajnos gyakran az örökké valoságba. A mi terepasztalunkon az is sajnos elöfordult, hogy volt egy két jelzö az emelkedön. Ha ott meg kellett állni, akkor a vagonok visszahuzták a mozdonyt a lejtö aljára.

Az ember ilyenkor elgondolkodik:
Mi van? - a modellek konstruktöre még soha nem látta mozogni a termékeit egy terepasztalon?
(#64446) etwg válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#64443) Válasz Ápr 2, 2021
Egyet el kell viszont ismerni, eggyel több áramszedö mégha a gyürüzött keréken is van, több mint a semmi és ha nem is folyamatosan, de besegithet a mozdonyok áramellátásába, ami amugy is meglehetösen kritikus dolog minden modellvasuton. (Ez is olyan mint korunk dilemmája, minden vakcina jobb mint a semilyen).

Ezért nem lehet negativan minösiteni az ilyen áramszedöt, persze csak akkor, ha van a másik kerekeken jo áramszedés.
(#64447) etwg válasza Arctic37 hozzászólására (#64444) Válasz Ápr 2, 2021
Ott az lesz a gond, hogy az egy nagy fogaskerék nem fér el a három kicsi meg tul kicsi lesz. Hajdanán egy sajnos összel elhunyt barátom, aranykezü modellezö volt meg gépészmérnök egyik elso modelljébe 4 fogas fogaskereket szerelt, mert az jött ki. Sokat mulattunk a konstrukcion, mert a villanyorákban is ilyen volt csak ott egy kicsit más feladatra.....
(#64448) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Ápr 2, 2021
Áramszedés tapadógyűrűs kerékről:
OK, jobb, mint a semmi, de az esetek nagy részében biztos áramfelvétel az ilyen kerekekről nem alakul ki.

Áramszedés nem hajtott kerekekről:
Ugye egy kis alapfizika, erő-erőkar. Ha a kerékhez nyomunk egy áramszedő lemezt, akkor a lemez fékezni fogja a kereket. Minél távolabb van ez a lemez a tengely forgáspontjától, annál jobban. Vagyis, ha a kerék nyomkarimán, vagy a felületén érintkezik, akkor nagyobb lesz a fékező hatás, ha meg pl. a kerék belső felületén, közelebb a tengelyhez, akkor meg kisebb. Lásd: Tillig BR01 gőzös. Ott a mozdony az első két futótengely kerekeiről veszi az áramot, nem a nagy átmérőjű, rudazatos kerekekről.
Rossz példa erre a Tillig H0 Y kocsik gyári áramszedése: felülről egy bronz rugólemez nyomja az összes kerék futófelületét. Mintha behúzott kézifékkel futna a kocsi, olyan a pályán. Még rosszabb példa a szintén OFF N-es Jägerndorfer személykocsik. Gyakorlatilag lehetetlen beléjük belső világítást szerelni, mert egy féleszű mindkét oldalon szigetelt kerekeket szerelt a modellekbe. Nem fusizó, ezek gyárilag ilyenek! Akármit is csinálsz, az áramszedést nem tudod úgy megoldani, hogy ne legyen satufék fixen behúzva a kocsi minden tengelyén. Ugyanis a tengely szigetelő perselyének átmérője kb. a fele a kerék átmérőjének. Le kellene cserélni az össze tengelyét, csakhogy sem a Minitrix, sem a Fleischmann tengelyei nem jók hozzá, és alaposan meg is drágítaná a dolgot. A JC alkatrész ellátása meg nulla, és tojnak is rá nagy ívben.

Visszatérve az MTB motorkocsijára: mint írtam, én a két szélső tengelyt hajtottam volna meg, nem az elsőt és a középsőt. Az, hogy a futótengely kerekeiről nem szed áramot, az pedig azért lehet, mert a félt a tervező, hogy a lemez nyomásától csúszni fog a kerék a sínen. Ezt a problémát már a Zeuke (BTTB) megoldotta 1969-ben, amikor az első NoHAB modellek (DSB My*, MÁV M61) megjelentek. Nem kell mindig feltalálni a meleg vizet...

*: Kis érdekesség: Az első dán NoHAB, a DSB My1125 pályaszámú gép pár éve Magyarországon fut, vagy futott. A Kárpát Vasút színeiben láttam pár éve Kökin. Ezt csinálta meg a Zeuke.
(#64449) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#64437) Válasz Ápr 2, 2021
Istenem! Hálát adok, hogy ezekből az ipari hulladékokból egyre kevesebbet látok!
(#64450) G.F. Rákoskeresztúr válasza etwg hozzászólására (#64447) Válasz Ápr 2, 2021
Ne röhögtess! Micsoda küzdelem lehetett!

Méregetve egy kicsit a zöldekből 5db-al lehetne eljuttatni, 3db nem éri el a hátsó tengelyt még. Bár fentről nem látom, így csak ötletelek, nem is biztos hogy a 2.4. fogaskerék elférne felfelé....
(#64451) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#64449) Válasz Ápr 2, 2021
Vigyek hozzád mutogatni?
(#64452) etwg válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#64450) Válasz Ápr 2, 2021
Nem számoltam, hány meg milyen fogaskerekek kellenek hozzá, csak ugy hasbol mondtam az egyet illetve a 3-t, lehet hogy 5 is kell, de az is lehet hogy talán kicsit nagyobbakbol mint a zöld 3 is elég. Ez az örök dilemma, ha valakik a kész alkatrész leltárbol dolgoznak.
Itt is az MTB nagyon sporolt, pedig eredetileg jol gondolkodtak, amikor a keréktengelyen a fogaskerekek nem szimmetrikusan vannak. Azaz a csigakeréktöl lehetett volna egy duplafogaskerékkel (kétfogazatu) csökkenteni az áttételt és igy talán növelni a jelenlegi kb 1:10 áttételt. Mert meglehetösen kozmikus sebességüre sikerültek. Eléggé érdekes, mert az MTB egyik dizelmozdonya meg vánszorog mint a beteg csiga!
Lapozás       417/434    
Frissek
  2024. Márc, 28. Csü
23:11:20
  Jelenleg 18 fő olvassa az oldalt
Hirdetés