Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Alkatrészekről, javításokról tanácsok, tippek
Alkatrészekről, javításokról tanácsok, tippek
Témaindító: cs.csaby, idő: Júl 22, 2010
Témakörök:

Lapozás       21/37    
(#63691) Antal Miklós válasza etwg hozzászólására (#63688) Válasz Dec 8, 2020
Szuper ötlet. Köszönöm!
(#63692) etwg válasza Antal Miklós hozzászólására (#63691) Válasz Dec 8, 2020
Kösz.

Mar van benne A-meter is:



img_20201208...jpg
 
(#63694) Frankye válasza etwg hozzászólására (#63692) Válasz Dec 9, 2020
Hihi!
Ötletes jószág! Szeretem az ilyen kompakt, egyszerű dolgokat.
(#63697) ZésZoli válasza etwg hozzászólására (#63688) Válasz Dec 10, 2020
Nagyon klassz ez a kis "műhely". Hova lesz téve, hogy ne kallódjon el róla semmi?

Az asztalodról szívesen néznék képeket!

Üdv.

Zoli
(#63698) etwg válasza ZésZoli hozzászólására (#63697) Válasz Dec 10, 2020
Passzol az egyik fiokba ( csak 32x18x8 (a csavarhuzok nélkül). Nem szerszámtartonak szántam, igy azok csak akkor vannak ott ha dolgozok valamin.
(#63923) Viighor hozzászólása Válasz Jan 6, 2021
Sziasztok, Boldog új évet mindenkinek!

Nemrégiben vettem elő édesapám TT készletét és hatalmas nagy segítséget, lendületet adtatok itt a fórumon ahhoz hogy mélyebben belevessem magam a modellezésnek. ezt köszönöm szépen!
Jelenleg a következő kérdéssel fordulnék hozzátok:

Zeuke T334-es mozdonyom a többivel ellentétesen közlekedik a körpályán. Eddig annyit sikerült kiderítenem hogy ez valószínűleg rendellenes. A kaszni alá néztem, a forrasztások, kötések gyárinak tűnnek (nem mintha olyan sok ilyet láttam volna korábban) ;).

Válaszokat előre is köszönöm.
(#63926) etwg válasza Viighor hozzászólására (#63923) Válasz Jan 6, 2021
Cseréld fel a motoron a vezetékeket.
(#63942) csíkosháTTú válasza Viighor hozzászólására (#63923) Válasz Jan 7, 2021
Szia!
Nézd meg, hogy az áramszedéstől a két fojtótekercs hogyan van rákötve a motorra? Gyárilag keresztben kellene legyen.
(#63978) kezsman hozzászólása Válasz Jan 12, 2021
Szép reggelt!
Egy kis segítséget szeretnék kérni. A problémám a következő.
Kaptam egy nagyon szép állapotú Zeuke T334 kis tolató mozdonyt. A kuplungja lándzsás, ami az én kengyeles vagonjaimhoz nem igazán megfelelő.
A mozdonyon lévő lándzsás részt szeretném lecserélni. Csak barkácsolás árán lehet ezt megoldani? Csinált már valaki ilyen átalakítást?
Előre is köszönöm a válaszotokat, én még kezdő vagyok, bízom benne hogy érthetően megfogalmaztam a problémámat.
Szép napot!
András
(#63981) etwg válasza kezsman hozzászólására (#63978) Válasz Jan 12, 2021
Csak barkácsolni tudsz. Ha kihuzod az ütközöket, lejön a vedölemez és a kupplung. A Peho-nak van egy átalakito kitje.

Peho T 334

Nem tudom mennyire kompatibilis ez a régi Zeuke T334-l.

Meg kell nézni.
(#63982) róbertke válasza kezsman hozzászólására (#63978) Válasz Jan 12, 2021
Van egy könnyebben járható út (csak lustáknak!)...
Egyik kocsidat kinevezed közvetítőkocsinak, annak cseréled ki csak az egyik kuplungját, azt nem kell a kis mozdonyt szétfaragni.
(#63983) kezsman hozzászólása Válasz Jan 12, 2021
Köszi! Igazad van!
Szerintem itt már olvashattam erről a módszerről, de ez valóban könnyű megoldás!
Na meg barkácsolni muszáj!
(#63996) etwg válasza kezsman hozzászólására (#63983) Válasz Jan 12, 2021
A baj ezzel a kicsi mozdonnyal, hogy ritkan huzott 2-3 kocsinál többet, igy hamar feltünik, ha mindig ugyanazt a kocsit huzza. .
Nálam van két szerelvény még lándzsás kupplunggal az ilyen mozdonyok számára - (több van.)
(#64001) róbertke válasza kezsman hozzászólására (#63983) Válasz Jan 12, 2021
Igaza van etwg Mesternek.
Tolató mozdonynak ez túl gyenge. Hegyivasútra sem ajánlott.
Használd mellékvonali személyvonatnak, egy darab 2 tengelyes
Poggyászkocsival+1db személykocsival tündéri kis személyvonat lesz.
A képeket most vadásztam a Vateráról ...

000000000000...jpg

000000000001.JPG
 
(#64002) kezsman válasza róbertke hozzászólására (#64001) Válasz Jan 12, 2021
Szép estét!
Köszönöm a javaslatodat, én eredetileg tolató szolgálatra osztottam be de jó ötletet adtál!
Üdv: András
(#64003) róbertke válasza kezsman hozzászólására (#64002) Válasz Jan 13, 2021
Beugrott egy film DB Köf 2 géppel ... innen az ötlet ...
Köf 2
(#64004) csíkosháTTú válasza kezsman hozzászólására (#64002) Válasz Jan 13, 2021
Mert az eredetije tolató gép is!
(#64006) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#64004) Válasz Jan 13, 2021
Nem egészen, hanem az akkor CSD hálozat rengeteg rövid vicinálisára meg a szintén rengeteg iparvágány kiszolgálására tervezték. Ezek többsségén valoban 5-6 vagonnál soha nem volt több egy vonat.
A személyvagonok esetén két Bai kocsi (Igra) volt a tipikus, egy ilyen mozdony után. Gyakorlatilag a mi 375/376-s dizel változata volt, csak füteni nem tudott. A mozdony nyilt vonalon 60km/h-ra volt képes, tolato üzemben 30 km/h-ra.
A személyvagonoknak helyi fütéssel kellett rendelkezniük ( kályha).
(#64007) róbertke válasza kezsman hozzászólására (#64002) Válasz Jan 13, 2021
(#64008) etwg válasza róbertke hozzászólására (#64007) Válasz Jan 13, 2021
Na ez a film annyira élethü, mint Napoleon gyerekkori koponyája.

Szoval amikor ezek a mozdonyok személyvonatokat hurcoltak, akkor zöldek voltak ( innen a neve is - levelesbéka). Ezeket a vonatokat kivétel nélkül az M152-sekkel (nálunk Bz) meg az M240 ill M262-s motorvonatokkal váltották ki márcsak a fütés meg a gazdaságosság miatt.
Ezt a szint már azután kapták, hogy kivonták öket a személyforgalombol és vagy a mozdonyszinekbe, vasuti üzemekbe kerültek, vagy valoban csak az ipari vágányokra illetve onnan szedték össze a kocsikat. De sajnos nagyon sok a roncstelepen fejezte be a sorsát.
(#64009) Lazsi válasza etwg hozzászólására (#64008) Válasz Jan 13, 2021
A cseheknél még létezik 3. osztály a vonatokon? Vagy a kocsik oldalán látható "3" nem az osztályt jelenti?
(#64010) sunocske válasza Lazsi hozzászólására (#64009) Válasz Jan 13, 2021
Ezek nosztalgiakocsik, annak megfelelő feliratozással.
(#64013) etwg válasza Lazsi hozzászólására (#64009) Válasz Jan 13, 2021
Ugy van ahogy Lazsi kolléga irta. Valojában ilyen kocsikat a T334 soha nem huzhatott, mert a 3. Osztály még az 50-s években megszünt, amikor még T 334 nem is volt sem piros, sem zöld...
(#64014) róbertke válasza etwg hozzászólására (#64013) Válasz Jan 13, 2021
1956.07.01.
(#64015) róbertke válasza kezsman hozzászólására (#64002) Válasz Jan 13, 2021
A későbbiekben ha bármi gond és problémád lenne TT ügyileg, bátran fordulj TT klubtopic szakfórum felé
(#64016) etwg válasza róbertke hozzászólására (#64014) Válasz Jan 13, 2021
Volt idöm most utánnanézni. Az UIC 1956.6.3-án adta ki a határozatot a 3. osztály megszüntetéséröl. ( az elsöt már 1953-ban megszüntették). Igy 1956 második felében kezdték átfesteni az osztályokat. Az 2.-t elsöre, a 3.-t másodikra. Allitolag 1957 jan elsején már minden kocsi át volt festve.
Az elsö T334 meg 1961-ben hagyta el a CKD-t.
(#64017) Von Smallhausen hozzászólása Válasz Jan 13, 2021
Sziasztok!
Jut eszembe, ha már éppen csehszlovák témánál járunk: A prototypy.cz oldal megszűnt? Rengeteg fotójuk volt a hazai gyártású mozdonyaikról. Óriási veszteség lenne...
(#64019) kezsman válasza róbertke hozzászólására (#64015) Válasz Jan 13, 2021
Rendben, megfogadom a tanácsodat, biztos hogy lesznek
kérdéseim!
Ahogy írtam kezdő vagyok, terepasztalt kezdtem építeni de egyben még gyűjtő fázisban is.
Bttb-ben, U profilú sínekkel szeretném megépíteni.
Pálya tervekben a 6.számként szerepel.

image.jpg
 
(#64020) etwg válasza kezsman hozzászólására (#64019) Válasz Jan 13, 2021
Ha lehet, ne U sinböl épits. Egy kicsit több hely kell az uj vágányzathoz, de nagyságrenddel jobb üzembiztonságot kapsz.
(#64022) kezsman válasza etwg hozzászólására (#64020) Válasz Jan 13, 2021
Tudom hogy mivel jár sokat olvastam a témáról. Kitartanék emelett Csíkos kolléga ( remélem nem veszi zokon ezt a megszólítást) útmutatását követném a pihenő vasutas topikban írta le hogy is épít meg egy U profilú asztalt.

(#64023) etwg válasza kezsman hozzászólására (#64022) Válasz Jan 13, 2021
Nem tudom miért regaszkodsz egy elavult technologiához. Csikos azt hiszem nem magának épitette és ha nincsenek öreg modelljeid nem lehet kizárni, hogy az ujak bajban lesznek ezzel (amugy remek) a geometriával. Sajnos az 50 év ezen is látszik nemcsak a szebbik nemen...
(#64025) kezsman válasza etwg hozzászólására (#64023) Válasz Jan 13, 2021
Jól emlékszel nem magának építette és öreg modelljeim vannak. Emiatt is szeretném ezzel építeni.
Nagyon tetszett az 50 éves hasonlatod
Tervezem majd bővíteni, ahol már digitális rendszer lenne.
Most még többségben vannak a régi mozdonyok és vagonok.
(#64026) etwg válasza kezsman hozzászólására (#64025) Válasz Jan 13, 2021
Ha digitalizálni akarsz, akkor meg duplán felejtsd el... az sokkal érzékenyebb a rossz sinekre.
(#64029) kezsman válasza etwg hozzászólására (#64026) Válasz Jan 13, 2021
Akkor el is lesz felejtve!!!
De az még kicsit arrébb lesz! Tudom a különbséget, utánna olvastam illetve beszélgettem erről tapasztalt modellezőkkel.

(#64030) Antal Miklós válasza kezsman hozzászólására (#64029) Válasz Jan 13, 2021
Kedves Kezsman Barátunk. Az U profilú sinek ónozott vaslemezből készültek, ahol az ónozás az idő folyamán már nagyon eloxidálódott. Sajnos az idő folyamán már Te isi elfelejtetted, hogy azokon a sineken - korábban - milyen szerelvény is mozgott, kkorábban milyen síntisztítási műveletet végeztél - kérlek hidd el - nem érdemes azokkal foglalkozni!
Bár én H0 méretben modellezek, de a szemétben végezte az összes Piko kalapos sín, mert folyamatos volt a kontakthiba, és állandóan lökdösni kellett a mozdonyt, hogy legyen már egy teljes menet. Hiába forrasztottam össze a sinmezőket, rengeteg energiám elment ezzel.
A por a mi ellenségünk, nem a modellező társunk!
Csak megkérdezni szeretném: ha ma megépíted a régi U profilú sínnel a terepasztalt, felteszed az ágyazatot, a jelzőket, házakat, tereptárgyakat, szóval mindent és 2022 nyarán áttérsz a digitális üzemre, akkor hogyan szeded szét a terepasztalt komolyabb sérülés nélkül??? Duplán fogsz szenvedni, lekaparni a régí ágyazatot, az új meg teljesen máshol lesz.
Kérlek inkább most várj az építéssel, és inkább egyszer dolgozz de akkor tökéletesen.
(#64031) kezsman válasza Antal Miklós hozzászólására (#64030) Válasz Jan 13, 2021
Kedves Miklós! Jogosak a kérdések de pontatlanul fogalmaztam. Az majd egy külön álló asztal lenne mondhatni 2. asztal. Így gondoltam.
(#64032) etwg válasza kezsman hozzászólására (#64031) Válasz Jan 13, 2021
Ne feledd a mai kerekek kivétel nélkül fémkerekek a kocsikon acél meg hasonlo anyagokbol. Azok pár nap alatt kikezdig az U sinek nikkelezett felületét és már ott a valodi vasuti gond - a rozsda.
(#64038) csíkosháTTú válasza Antal Miklós hozzászólására (#64030) Válasz Jan 14, 2021
Nikkelezettek. Legalábbis a Zeuke, és a BTTB (meg a Tillg, amíg gyártotta).
(#64039) kezsman válasza etwg hozzászólására (#64032) Válasz Jan 14, 2021
Mit tegyek az összegyűjtött bttb mozdonyaimmal, vagonjaimmal? Mert csak ezek vannak nekem hisz efelé irányúltam.
Ha úgy döntenék, higy I profilból csinálnám a vágányzatot.

(#64040) etwg válasza kezsman hozzászólására (#64039) Válasz Jan 14, 2021
A régiekkel nincs semmi gond az uj vágányzaton. Én amikor a pályát épitettem szinte kizárolag ilyen 40-50 éves jármüvekkel teszteltem. ( az ujakat sajnáltam kitenni a pályaépitéssel járo veszélyeknek ).
Abszolut semmi gond, és a modern jármüvek is ma gondtalanul járnak a pályán. Közben a Zeuke meg a kevés BTTB kocsik is uj Müller kerekeket kaptak. Azaz müanyagkerekes jármü már nálam nincs.
Amugy a Kurzkuplunggal van a legtöbb baj. Azok szinte teljesen alkalmatlanok a házi pályákra. A Tilligé kimondottan csapnivalo, mert nem birja a vertikális átmenetet (emelkedö) automatikusan és mindig szétkapcsolodik a szerelvény. Ezért majdnem kuka, a tehervonatokon csakis BTTB kuplungok vannak. (Azokat gyakran kapcsolja szét az ember). A személyvonatok majdnem fix szerelvények, azaz ott vagy Kühn KK van - valamivel jobb mint a Tillig - vagy fix, csak kézzel bonthato kapcsolok vannak.
(#64041) kezsman válasza etwg hozzászólására (#64040) Válasz Jan 14, 2021
Nem terveztem emelkedőt építeni. A műanyag kerekekkel nekem is gondom volt, mindet lecseréltem fémre! A leírtak alapján érthető hogy miért használ Ön I profilú síneket.
Köszönöm a segítséget akkor ebből újra tervezés lesz valószínüleg
üdv: András
(#64042) Antal Miklós válasza csíkosháTTú hozzászólására (#64038) Válasz Jan 14, 2021
Igazad van, hibáztam a fogalmazásban!. Köszi. a nikkelt is megeszi az idő vasfoga! A Piko kalapsineknél is észre lehetett venni, melyiket mikor gyártották: voltak szériák melyeknél haladni kellett és a mennyiség volt a fontos, és emiatt vékonyabb rétegben került fel a nikkel. (ez olyan mint a pénteken van hétfőn gyártott AUTÓ, volt korábban!
(#64064) csíkosháTTú válasza kezsman hozzászólására (#64019) Válasz Jan 18, 2021
Meg lehet csinálni, csak sok munka lesz vele.
(#64086) kezsman válasza kezsman hozzászólására (#64019) Válasz Jan 24, 2021
Szép napot!
Sokan tanácsolták az oldalon hogy váltsak az új fajta vágányokra.
Sokat hezitáltam rajta, hogy befektessek az új sínekbe, váltókba.
A lényeg az, hogy I profilban csinálnék asztalt. Viszont nincs semmi ötletem ami a pályát illeti.
A asztal mértet 180•85cm. Analóg rendszer!
A régi Bttb-s dolgaim közül csak az FZ1 trafó maradt meg.
Pályatervben tudnátok segíteni?
Előre is köszönöm
András
(#64089) etwg válasza kezsman hozzászólására (#64086) Válasz Jan 24, 2021
Itt van egy sereg irodalom:

Tervek

De talan jobb, ha maged rajzolod meg. A gyártonak vannak indormacios füzetei föleg a váltok kapcsolatára, azokbol kiindulva talán összejön. Ha nem akkor szerezz egy palyatarvezö programot az segit.
(#64092) csíkosháTTú válasza kezsman hozzászólására (#64086) Válasz Jan 24, 2021
És az elképzelés nagyjából olyan, mint a régi Zeuke terv, amit szerettél volna?
(#64093) kezsman válasza csíkosháTTú hozzászólására (#64092) Válasz Jan 24, 2021
Valami hasonló, csak kicsit kevesebb váltókkal. De az sem baj ha új terv születik meg.
Bele ásom magam a Tillig geometriába és asztalra kirajzolom a tervet, ahogy etwg javasolta.
Mivel anyagi vonzata nagyobb, én egy olyan asztalt szeretnék ahol 10 db váltót használnék fel.
A Tillig váltót mükődtető Conrád váltóművet javasolják önök?
Válaszukat előre is köszönöm.
András

(#64095) etwg válasza kezsman hozzászólására (#64093) Válasz Jan 24, 2021
A Conrad helyett mindenképpen inkább az MTB MP1-t (stb) javaslom. Ég és föld a különbség.
(#64096) csíkosháTTú válasza kezsman hozzászólására (#64093) Válasz Jan 24, 2021
(Ha nem baj, akkor itt kortól függetlenül általános a tegeződés. Meg egyébként is: magunk között vagyunk! )

A Conrad hajtóműveket nem ajánlom. Akkor inkább egy sima elektromágneses.
(#64102) csíkosháTTú válasza kezsman hozzászólására (#64093) Válasz Jan 25, 2021
Rajzoltam egy pályát, csak a szolnoki gépen maradt, elfelejtettem kimenteni... Este beszúrom. Annyi faxni van benne, hogy kell hozzá flexi síneket is használni. Viszont több váltó van benne. Annyi a változás, hogy a klasszikus "dupla ovált" - ami a régi Zeuke tervben is van, kétvágányú fővonalként - elvetettem. Helyette maradt egy sima egyvágányú fővonal, egy kisebb állomással, és egy belső ovál, ami a teherforgalmat hivatott kiszolgálni, egy eléggé nagy iparvágány teleppel. Így a külső oválon lehet személyvonatozni, a belsőn meg ettől függetlenül mehet a teherforgalom. Kell hozzá majd persze még egy trafó, de még azt is meg lehet csinálni, hogy három trafó is lehet, és az ipartelepen lehet tolatgatni, miközben két vonat is jár a két oválon. Az ipartelepen a tolatgatás, kocsi rendezés nem zavarja a vonali forgalmat, mert van egy szép kihúzóvágány is hozzá.

Ja!
Még annyi, hogy szerintem folytassuk a témát a TT-s szakotpicban!
ITT vagyunk!
Lapozás       21/37    
Frissek
  2024. Márc, 28. Csü
16:30:20
  Jelenleg 7 fő olvassa az oldalt
Hirdetés