Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » H0 klubtopic
H0 klubtopic
Témaindító: csíkosháTTú, idő: Márc 14, 2013
Témakörök:

Lapozás       28/28
(#63704) diginewl válasza csíkosháTTú hozzászólására (#63703) Válasz Dec 11, 2020
MesTTer! Jelenleg Metil szilikon 500-at használok mindenféle kenéshez. Ez az olajnál sűrűbb, zsírnál hígabb. MikroLiter nagyságrendben - azaz egy csepp tizede mennyiségben. Minden csendes és szépen fut.
Azt még nem tudom mivel fogom lepucolni, mert a benzin ugye nem hozza le De egyenlőre nagyon tetszik ez a kenési módszer.
Mennyire teszek ezzel jót a modelleknek?
(#63705) etwg válasza diginewl hozzászólására (#63704) Válasz Dec 11, 2020
Lehet kapni szilikoneltávolito löttyöt,szagra nagyon benzin szagu, de modellekre még nem probáltam.
Nem hasznalok ilyen zsirt és még egyetlen modellböl sem kellett zsirt eltávolitani.
(#63706) diginewl válasza diginewl hozzászólására (#63704) Válasz Dec 11, 2020
Azért annyira nem aggódok Mindössze egy gyakorlati ötletet vártam a szervizestől
Az alkohol egész jól leszedi a cuccot. Tanulmányaimból is erre következettem, és az anyag is tudja. Íme ezt találtam a nagy neten - biztos oroszból fordították:
Idézet:
„Nedvesítsen meg egy ruhát alkoholtartalmú folyadékkal (etil, orvosi, hangya-alkohol, vodka), és telítse meg a foltot ezzel.”
Vodka nincs, 96%-os alkohol van
(#63707) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#63704) Válasz Dec 11, 2020
Ennek az a veszélye, hogy avatatlan kezekben, ha bekerül a motorba, akkor rendkívül nehéz javítani. Én személy szerint laikus modellezőnek nem ajánlom a szilikonos termékeket. Ugyanis komolyan javítani, ha arra kerül a sor, akkor nem tudnak hozzányúlni. A szerviz óradíja meg magas. Az így kezelt modellek javítása meg sokkal több idő.
(#63708) patexati hozzászólása Válasz Dec 11, 2020
Sziaszok! Még itt vagyok olvasom a fóumot,de az asztalt szétszedtem mert nem jó helyen is volt és lehet másikat készítek.. Most nekiállok inkább személykocsikat világosítani digitálisan.. Hogyan oldjam meg szerintetek a zárfényvilágítást? Minden kocsiba beépítsem vagy nem tudom eldönteni ,hogy egyszerűen elhagyom a közbelső kocsikon vagy bonyolítsam úgy,hogy optikai érzékelés legyen és csak a vége világítson és ne kelljen külön állítani kényelmi szempontból. Mi a véleményetek Persze bevállt módszer is érdekel..Mozdonynál is gondoltam rá ne kelljen millió beállítás ,ha leakad automatikusan van zárfény..
(#63709) róbertke válasza patexati hozzászólására (#63708) Válasz Dec 11, 2020
Mozdony: - Nagyvasútnál törekednek arra, hogy kerüljék a mozdonyok felesleges szolóban történő futkorászását. Olyan gépet alakíts csak működő zárlámpássá, ami tolva közlekedő Ingavonaton is fog dolgozni.

00000000001.jpg
 
(#63710) diginewl válasza csíkosháTTú hozzászólására (#63707) Válasz Dec 12, 2020
Köszönöm! Igen, nagyon módjával használom. Nagyító alatt látható a minicsepp 0,2-es drót végén. (lehet Z-re kéne váltanom?)
(#63711) csíkosháTTú válasza patexati hozzászólására (#63708) Válasz Dec 12, 2020
Funkció dekóder, és akkor kapcsolhatod.
(#63912) HOTotya hozzászólása Válasz Jan 4, 2021
B.U.É.K. minden modellező társamnak!!!!
(#63913) patexati válasza HOTotya hozzászólására (#63912) Válasz Jan 4, 2021
BUÉK!
(#64061) etwg hozzászólása Válasz Jan 17, 2021
Azt hiszem ez még itt nem volt:

Oroszország modellben

Érdemes figyelni az embereket akik ezt épitették.
A vasut csak mellékes, ott nem törekedtek a tulzott élethüségre, de igy is lenyügözö. Kb akkora mint a Keszthelyi pálya.

(#64313) diginewl hozzászólása Válasz Feb 27, 2021
Egy kis érdekesség a ROCO-tól... vagy Fleischmann, vagy micsoda ez?
BR 55 de micsoda?
Ugye ott van a képe alatt, hogy fotómontázs. Az, mert a FL BR55 szerkocsijának egyik küllősorán NEM lehet átlátni, mert a fogaskerék a küllőkön van, azaz takarja. Itt a képen pedig minden küllőn át lehet látni, sőt a szerkocsi alja is magas. A roco br57-ben is a szerkocsiban volt/van a hajtás. Azaz a kép azt SUGALLJA, hogy a kazántérbe, de valahova előre került a hajtás, azaz egy ÚJ konstrukcióról van szó.

Megnyitva a spare parts.de pdf-et Eszözlista ugyanaz a BR55 kacsint vissza, ami a szekrényemben van, kb 30 éves, és a szerkocsiban dobmotor van.
Ennyit az újdonságokról
(#64315) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#64313) Válasz Feb 28, 2021
Átdolgozott Fleischmann. Nem baj. Ez amúgy a ROCO BR86 megjelenése óta tart. Abban a modellben sikerült ötvözni a ROCO és a Fleischmann legjobb dolgait anélkül, hogy a butaságokat megtartották volna.
(#64317) róbertke válasza diginewl hozzászólására (#64313) Válasz Feb 28, 2021
Nekem az alábbi részlet tünt fel: lendkerekes lett a Dobmotor?

000000000000...jpg
 
(#64318) etwg válasza róbertke hozzászólására (#64317) Válasz Feb 28, 2021
Biztos egy kis olmot pumpáltak az armaturába....
(#64319) diginewl válasza róbertke hozzászólására (#64317) Válasz Feb 28, 2021
Az valószínű, hiszen beleírták, látszik is. Ötlet szintjén lehet én is ragasztok a régi 3 pólus közé egy-egy horgász ólomgolyóbist )))
Így viszont valószínű, nagyon szépen fog lassan járni az új modell - ennyi pénzért már tudhatja is ..... 42 eur... csak ez a belső forgórész. Bakker hol élünk, vagy én dógozok rossz helyen.
A szerkocsi alatti átláthatóságot viszont még mindig nem értem. Ott valamit nagyon átszabhattak, vagy a fotó lett retusálva.
(#64320) diginewl válasza csíkosháTTú hozzászólására (#64315) Válasz Feb 28, 2021
MesTTER nekem szinte csak FL gőzösöm van. Igaz nem sok (7 db). Viszont ezek csudaszépek, arányosak, szerelhetőek. ÉÉÉS használtban elérhető áruk volt, így meg tudtam őket venni. A Roco kétszer ennyibe kerül, nehezebben szerelhető. Abból csak egy gőzösöm van (br57).
Örülök, ha tovább él az FL, mindössze ez a kép volt nekem zavaró, főleg a szerkocsiról - mintha egy üres (hajtás nélküli) lenne a gőzös mögé téve a gyors fotó kedvéért.
(#64324) róbertke válasza diginewl hozzászólására (#64320) Válasz Márc 1, 2021
Tegnap leveleztem a németországi haverommal. FLM 4147 G8.1 van neki, SB-modellbau 14004 hajtást vett. Szívta a fogát az ára miatt. Viszont lett egy szuper mozdonya. A szerkocsi műanyag szénrésze helyett balsafa palánkolással igazi szénteret készített. A max. 140 Km/h helyett csak 80 -al teker 12 voltnál.
(#64325) etwg válasza róbertke hozzászólására (#64324) Válasz Márc 1, 2021
Na azzal még lehet, hogy szivni fog, mert sajnos az SB motorok a technika csucsai, csak nem éppen kompatibilisek a modellvasuttal - kivéve, ha digitalizálja valamilyen modern kütyüvel.
(#64326) róbertke válasza etwg hozzászólására (#64325) Válasz Márc 1, 2021
Kint 4 éve albérletben lakik és egy polcasztalt csinálhatott. Bolhapiacon vette a mozdonyt és pár kocsit hozzá. Neki tökéletesen megfelel. Itthon is analóg asztala van, amit a már dolgozó fiára hagyott.
(#64327) róbertke válasza etwg hozzászólására (#64325) Válasz Márc 1, 2021
Mi a baj vele ?
(#64328) etwg válasza róbertke hozzászólására (#64327) Válasz Márc 1, 2021
Semmi csak az, hogy az vasmentes motor, a többi modellmotor meg klasszikus, vas armaturás. És a kettő nem viselkedik egyformán, és ezt nem mindig lehet figyelembe venni. Csak DCC-ben lehet kompatibilissé tenni.
(#64333) róbertke hozzászólása Válasz Márc 2, 2021
Amikor a váltó rosszul lesz állítva a rejtett állomáson ....
Szerencsére nem az enyém.

43878403_120...jpg

44037232_120...jpg
 
(#64334) Frankye válasza róbertke hozzászólására (#64333) Válasz Márc 3, 2021
(#64335) diginewl válasza róbertke hozzászólására (#64333) Válasz Márc 3, 2021
OFF
Te meg kapsz egy fogalmazás egyest.
A váltó nem tud rosszul lenni, meg rosszul leszve állni sem ))

A képen egy végállapot van. A váltó állt rosszul, azaz rosszul lett beállítva, de nem lesz, mert akkor még a vonat ott sincs/volt.

A terepasztal viszont rosszul lett megtervezve:
- a vezérlése hibás, hogy ez megtörténhetett
- a magasság szűkös, alig lehet beférni oda, ha a hibás váltót kell majd javítani.

Ennyi, a múltban elkövetett hibát, amit a jelenben kell megszenvedni.

ON
(#64337) róbertke válasza diginewl hozzászólására (#64335) Válasz Márc 3, 2021
Igenis tanár úr, már önként és dalolva beültem a szamárpadba ..
(#64343) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#64337) Válasz Márc 4, 2021
OFF
Isten éltessen!
ON
(#64345) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#64343) Válasz Márc 4, 2021
Köszönöm szépen Mester!!
(#64480) etwg hozzászólása Válasz Szo, 9:11
Egy ujabb, nem a legjobb hir, 74 év után megszünt a hires osztrak Kleinbahn ceg. Kleinbahn volt az osztrakoknak a Märklin, ez a cég tette a modellvasutat nyugati szomszédunknál a nép kedvenc hobbijává.
A cég története nem volt egy leanyálom. Amikor Erich Klein mérnök megalakitotta a céget az akkor szovjet zonában a bécsi Gattereder Strassen.
Egy modellgyárhoz mérve egy komoly nagy cég volt, ma már szinte Bécs belvárosában.
Az elsö H0 modelleket, amiknek „jonak és olcsoknak kell lennie“ az 1947 Bécsi vásáron mutatták be, és mint akkor minden jo nevü modellgyár, a Kleinbahn is teljes szortimentet kinált a mozdonyoktol kezdve az utolso kapcsolokig, ami a kezdö modellezönek kellhet. Ráadásul igyekeztek eltérni a konkurenciátol, ami az akkori Märklin volt, igy a Kleinbahn modellek eleve DC hajtással jelentek meg. Hogy a helyzet még bonyolultabb legyen a Kleinbahn modellek eleve forditott polaritással lettek gyártva.
A Kleinbahn már 1950-ben kihozta az elsö kocsimodellt ami fröccsöntött müanyagbol készült.
1952-ben Erich Klein bátyjával Oskar Kleinnel egyböl 2 céget alapitottak. A Kleinbahn Mechanikus Üzemet, valamint a Brüder Klein OHG nevü játékgyárat.
1984-ben Oskar felbontotta a szerzödéseket kilépett a vállalatbol és megszüntette a játékgyárat, igy Erich Klein egyedül vezette tovább a modellgyárat. A Kleinbahn igyekezet kikerülni a kétes kereskedelmi hálozatokat és saját bolti hálozatot épitett.
2007- en a 60 éves jubileumon a Kleinbahnt Erich Klein lánya Angelika Pfneisl vette át.
2015-ben Angelika fia vette át a céget.
2021 jan. 1. A Kleinbahn végleg bezárt a mintegy 20 bolttal is szerte Ausztriában.

Bövebben:
Kleinbahn 1947-2021
(#64481) diginewl válasza etwg hozzászólására (#64480) Válasz Szo, 9:42
Ha így előkerült, szeretnék egy dologra rákérdezni:
A KleinBahn, és a KleinModellbahn között mi a különbség?
Nekem volt kettő KB-s vonatom (nem tudom melyik a kettő fenti közül). Az egyik egy ÖBB villanymozdony.... nagyon hülyén nézett ki egy Roco ÖBB kocsi előtt, mert mintha más méretaránnyal ment volna. A KB schnellbahn meg elporoladt - béke poraira ...

Ha ez a cég mondjuk valahol keleten lett volna, megértem. De nyugaton ilyen formabontó, és bumfordi dolgokkal zsonglőrködni elég furcsának tűnt eddig is.
(#64482) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#64480) Válasz Szo, 9:52
Nem örülök, sőt...
(#64483) etwg válasza diginewl hozzászólására (#64481) Válasz Szo, 10:06
A Klein Modelbahn Oskar fiának a cége volt ( szintén Oskar), aki nem osztotta Erich véleményét is jobb minöségü modelleket akart gyártani. A Bécsi gyarban felhuztak berlini falat, a nagyobb rész a Kleinbahn volt a kisebb a Kleiné.
Ki is hozott a Klein néhány nagyon szép modellt, pl az elsö nyitott kocsikat amik oldalai valosaghűen deformalodva voltak. A silokocsi is nagyon jol sikerült majd a DT1 jelentette a csucsucsot és a tönkrementelt. A rossz minöségű cinköntvények és a 2006-s turbolenciak ( amit a Roco sem uszott meg) nagyon rossz hatással voltak a Klein cégre, akik sok más modellcégnek gyártottak részben vagy egészben modelleket. Igy pár éves bizonytalanság utan 2008-ban megszünt a cég. A szortiment egy részét a Roco tovább vitte (pl a DT1 meg a vagonokat) a maradék sorsa ismeretlen. Oskar megalakitotta kkMB nevű kisszerias cégét uj telephelyen és egy bolttal, amivel viszont konfliktusba került ugy a Kleinbahnnal mint a Rocoval és azt is meg kellett szüntetnie.
Kiállitásokon és börzéken volt jelen Oskar a cégével és termékeivel - minöségi maratott rézalkatrészekkel egészen a tavalyi haláláig.

Klein Modellbahn

Én többször jártam mind a két cég gyárában, és Oskarral gyakran találkoztam a börzén. Töle vettük az Orient Expres kocsikra valamennyi réz betüit és tábláit.
(#64484) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#64481) Válasz Szo, 10:09
Tudomásom szerint az eredeti vállalkozásból kilépett testvér alapította a ma már szintén nem létező Klein Modellbahn (KMB) gyárat. Állítólag a megszűnésével a szerszámok a ROCO-nál kötöttek ki.

A Kleinbahn volt az afféle "olcsójános", néha inkább villanyvonat, mint modellvasút színvonallal. De pl. a fordítókorongjai vállalhatóak voltak, némi házi szépészkedés után simán oda lehetett tenni a kétszer-háromszor annyiba kerülő Fleischmann mellé. Az utóbbi években azért finomodtak a modelljeik.

A Klein Modellbahn az már inkább ráment a modellek élethűségére, és nem is volt olcsó. Modellvasút volt, nem játék. Sajnos sokkal hamarabb padlót fogott, mint a Kleinbahn.



Egyébként, ahogy én látom az osztrák modellipart:
- Ma már csak a ROCO van, az is német tulajdonban, és a gyártás Vietnamban folyik.
- Ugye a mára a mind a két Klein megszűnt. Kíváncsi vagyok, hogy a Klienbahn szerszámai hova kerülnek majd?
- Liliput Ausztria (barna és fehér dobozos modellek): ma már a Bachmann Europe tulajdona. A régi modellei néha-néha feltünedeznek, de javíthatatlanok. Ugyanaz a technológiai baki vitte el őket, mint a Klein Modellbahn-t: az cink öntvények vetemedése, repedése, porladása. Legfeljebb vitrinbe jók, sajnos a gőzösök hajtott kerekei is ettől a bajtól szenvednek.
- Majd elfelejtettem: Jägerndorfer. Hát... Szépek, de minek? Hullik a hajam a technikai bakiktól, amiket elkövetnek 2021-ben!!! Mindkét oldalon szigetelt kerekek a személykocsik alatt, hogy még véletlenül se lehessen gond nélkül világítást szerelni beléjük. Ráadásul a szigetelő persely az N-es kerekekben még TT-ben is hatalmas, így nem lehet az áramszedő lemezeket a tengelyhez közel vinni, ami alaposan lefékezi így a kocsit, ami vontathatatlan lesz! Agyrém! Hogy H0-nál maradjunk, a Taurus modelljeikben MTC21 csatlakozó van, de zárfényt nem lehet függetleníteni DCC üzemben sem a világítástól! Rájuk férne, hogy vegyenek egy ROCO, Fleischmann, vagy Brawa modellt, és szétszedve megtanulják a szakmát, hogy ilyen apró részletekben ne kövessenek el olyan hibákat, amivel az idegbajba kergetik a vásárlóikat! Még pénzbe sem kerülne rendesen megcsinálni ezeket!
(#64485) etwg válasza etwg hozzászólására (#64483) Válasz Szo, 10:15
Csak egy emlek Oskarra:
Ö csinalta a betüket a kocsijainkra.

78479830-173...jpeg
 
(#64486) diginewl válasza csíkosháTTú hozzászólására (#64484) Válasz Szo, 12:01
Köszönöm Mindkettőtök válaszát!
Érdekes, hogy ott is belviszály alakult ki. Olyan magyaros történet.... Kár, hogy a minőségi oldal húzta a rövidebbet.
(#64487) etwg válasza diginewl hozzászólására (#64486) Válasz Szo, 12:51
Ausztria tul kicsi egy ilyen igényes iparághoz, és sajnos lassan kihal a vevökönség is. Csak 2021 elejével legalább 20 modellbolt zárt be véglegesen és ezek még nem okvetlenül a pandémia hatására.
Sajnos felborult a piacon az egyensuly az igények meg a lehetöségek között. A modellezö társadalom sajnos határtalanul követelödzik, de ennek az árát nem hajlando megfizetni.
Ausztriában még egy jobb minöségü ujságra sem futja, az egyetlen kéthonaponként megjelenö vasutmodellezölap meglehetösen szük témakörü igy alig jut el a modellezökhöz ( az ára is eléggé magas). A mediapiac eme szegmensét kizárolag a német ujságok uralják ( amugy azoknál is komoly átrendezödés van folyamatban a VGB kiadot átvette a Geramond, ami a szerkesztöségeket is érintette. ).
A másik osztrak témaju vasuti kiadot ( Eisenbahn) meg már évtizedekkel ezelőtt elüzték Svajcba. A szerksztöség még Bécsben van, de a kiado Svajcban.
(#64489) etwg hozzászólása Válasz Szo, 19:40
Felraktam a pihenö vasutasok rovatba egy rövid filmet eredeti Kleinbahn terepasztalrol meg egy nagyon érdekes vasutrol.
(#64494) diginewl válasza etwg hozzászólására (#64487) Válasz Vas, 11:41
Nem nyitnék eszmecserét. A meglátásom szerint más irányba halad ez a világ is - hasonlóan a többi dologhoz. (ahogy mondták másutt: 10 éve senki nem gondolta volna, hogy ennyi műkörmös fog kelleni..)
A vasútmodellezés is megmarad, már nem izgulok rajta, mint 10 éve. Kicsit átrendeződik - de megmarad. Az újságokat felváltja az online média, és itt is érvényesül az, hogy régebben sem mindenkinek volt terepasztala, így ez van ma is. Túl vagyok a 40-en és még nekem is készül az első normális....
A különbség annyi, hogy most inkább építtetik - azaz kezd egy életforma/megélhetés erre kialakulni (kis hazánkban is, és nyugaton is). Ez nem baj, mert akár szakmává is kinőheti magát. A modellgyűjtés - más gyűjtési szokásokkal egyetemben tovább fog nőni, mivel egy réteg ezt abszolút megengedheti magának - ez bőven el is tartja a jelenlegi rendszert.
Az általános vasútmodellezés pedig nem drága. Nem. Ne abból induljunk, ki hogy nálunk mennyi a jövedelem, hanem ahol ezek a modellek megszületnek. Sem az Eu-ban, sem Ámerikában nem drágák ezek a modellek az ottani lehetőségekhez képest. Egy új nem hangos mozdony Roco/Piko-nál 300 Eur? És osszuk el 3 -al (inkább 4-el) az itteni jövedelemhez képest: 100 Eur - cirka 30-40Ezer forint. Ez nem lenne soknak mondható.
Szóval ez a nagy helyzet. A pandémia is megmutatta, hogy micsoda forgalmat generált csak a modellvasút boltok piacán - ha nem lehet nyaralni utazni menni. Lesz itt továbbra is vasútmodellezés, csak a kiállítások lesznek majd zártkörűek - kicsit hasonlóan a FREMO-hoz.
(saját vélemény)
(#64495) etwg válasza diginewl hozzászólására (#64494) Válasz Vas, 13:20
Azért én egy kicsit máskép látom a modellezö világot. Ahogy a barmok egy pitiáner törvénnyel tönkretették az egész repülö- meg rakétamodellezési szektort ( engedélyekhez kötik még a legkisebb repülö szerkezetet is - játék dronok, és ebben a magyar törvényhozás még szigorubb mint az EUs, Mo-n kivül 250 gramm a engedely nélküli határ nálunk meg 120 vagy 150, már nem emlékszem).
A vasutmodellezésben szerinted is az egyre igényessebb réteg felé terelik a boltot. A baj az, hogy ma még, ha nagy keserven is, a modellgyár tud. 300-400 euroért egy hangos mozdonyt szállitani, ezt csak addig teheti meg, amig el tud adni egy vagonnyi olcsobb modellt is ( lásd a Pikot). Az olcsobb modellek vevöinek több mint fele nem vasutmodellezö hanem szülök, rokonok, barátok akik a gyerekeknek megveszik (még) a vasutmodellt ( többnyire valamilyen ünnep alkalmábol és valamilyen kezdökészletet). Ennen a piaca viszont összedöl, ha nincs bolt meg kirakat.
Az internet legnagyobb baja, hogy ott csak célozva találsz rá bármire, mig a kirakatban az áru szolit meg, és nem te keresed.
Azt sem állitanám, hogy a vasutmodellezés nem drága, még nyugati viszonylatban sem tartozik az olcso hobbik közé, és mi még itt keleten csak a legolcsobb modelleket látjuk. Nézz meg egy hangos Gützold, Trix stb gözmozdonyt, az rendszerint 500€- n felül van, annyi pénzért minöségi laptopot vagy tabletet kapsz, s nem egy 10-20 cm hosszu valamit.
Nyilván nem szeretném én sem megérni véget, de nem hiszem, hogy meg tudjuk állitani.
(#64496) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#64495) Válasz Hé, 13:44
Andante, pessimistico...

(#64500) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#64496) Válasz Hé, 18:10
Tudod mi volt a kedvenc westernhösöm aranyköpése.
A temetök tele vannak optimistákkal.

(#64501) róbertke válasza etwg hozzászólására (#64500) Válasz Kedd, 9:00
Ezt nem Karinthy Frigyes írta?
(#64502) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#64500) Válasz Kedd, 9:32
JavíthataTTlan vagyok már!
(#64504) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#64502) Válasz Kedd, 13:16
Mester ami el sem romlik, az tényleg javíthataTTlan!
(#64505) etwg válasza róbertke hozzászólására (#64501) Válasz Kedd, 14:24
Azt nem tudom, de diakkoromban ama spagetti westernt vagy 50szer vetitettem az egyetemi moziban és fejböl tudtam a film egész szövegét....
(#64516) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#64504) Válasz Sze, 10:04
Attól még lehet gyári hibás...

(#64525) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#64516) Válasz Sze, 19:46
Nem írom le ....
Lapozás       28/28
Frissek
  2021. Ápr, 15. Csü
9:24:15
  Jelenleg 32 fő olvassa az oldalt
Hirdetés