Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » [OFF] Pihenő vasutasok
[OFF] Pihenő vasutasok
Témaindító: Topi, idő: Jún 28, 2010
Témakörök:

Lapozás       71/83    
(#62660) etwg válasza sunocske hozzászólására (#62659) Válasz Jún 4, 2020
De szerencsére ott még nem helyettesiti a visszapillanto tükröt.
Amugy a nejem készülödik kocsit cserélni és nézegetem az autokat és a beépitett kamerarendszereket, hát siralmas amit lát az ember. Csak 1-3 márka konstruktörei gondolnak arra, hogy az éppen nem használt kamerákat védeni kell az ut viszontagságaitol (esötöl, kosztol), igy azok gyakorlarilag rossz idöben használhatatlanok ( szinte mindegyik középkategoriás kocsiban ugyanaz a kamera rendszer van!).
(#62699) sunocske válasza etwg hozzászólására (#62660) Válasz Jún 11, 2020
Idézet:
„De szerencsére ott még nem helyettesiti a visszapillanto tükröt.”

Dehogynem. Láttam nem egy olyan jószágot a német autópályákon, ahol a tükör helyén csak két kis csáp lógott, míg a kijelző (nagyjából akkora, mint a tükör lenne) belül az A oszlopon volt. Nem tudom, van-e előnye. A hátránya, hogy könnyebb letörni, illetve szerintem közvetlen fényforrás hatására ugyanúgy megvakul, ahogy István írta. Gyakorlati tapasztalatom nincs vele.

Ugyanakkor belekóstoltam egy kicsit a közúti áruszállításba egy 3,5 tonnás furgonnal, azon volt tolatókamera a hátsó ajtó felett. Kellett egy kis idő, míg megszoktam, de rámpára tolatáskor nagyon jól jött. Igaz, hetente egyszer egy darab zsebkendővel meg kellett törölgetni, mert főleg esős időben nagyon be tudott koszolódni párezer km után. Mivel kb. 45 fokban lefelé néz, nem tűnt annyira fényérzékenynek. Szerencsére viszont jó nagy látószöge volt, mindent láttam a kijelzőn 30 fps-sel és fényviszonyoktól függően egészen tisztán (éjszaka nyilván zajosabb volt a kép), ami mögöttem történt (amit meg nem, az már látható volt a tükörből is).
(#62700) etwg válasza sunocske hozzászólására (#62699) Válasz Jún 11, 2020
Tudtommal még nem kapták meg az engedélyt a tükör kiváltására, de persze lehet, hogy valaki már probálkozik. Legyen az ö baja.
A tolatokamera jo dolog nekem már a 3. kocsimon van, kettön nagyon jol müködött a közbülsön sajnos nem. Ott a kamera fixen volt szerelve, azaz koszos, esös idöben majdnem használhatatlan volt. A látoszög meg a jelenlegi kamera felbontása is már igen jo. De a visszapillantotükröt szerintem még nem helyettesitheti. Abban az ember ha valamit meg akar nézni egy kicsit elmozdul és megváltozik a látoszög ( eltünik az akadály). Ezt a kamerával nem lehet megoldani. Az mindig ugyanazt látja vagy nem a szemed helyzetétöl függetlenül..
(#62701) etwg hozzászólása Válasz Jún 11, 2020
Ezt nézzétek meg!

A valamikori Biztber
(#62703) sunocske válasza etwg hozzászólására (#62700) Válasz Jún 11, 2020
A Mercinél már kapható

Bővebben: Link
(#62707) etwg válasza sunocske hozzászólására (#62703) Válasz Jún 11, 2020
Na engem ez nem igen hat meg. Hülyék meg biztos megveszik.
(#62720) etwg válasza etwg hozzászólására (#62707) Válasz Jún 13, 2020
Az ilyen megoldásoknak két komoly baja van.
Metematikai szempontbol tul van szabályozva a rendszer.
Az ember szemében meg az agyában megvan a rendszer, ami szabályozza a látást a nap minden pillanatában. Szabályozza a fényviszonyokat a képélességet a fokuszt - kamera is ugyanezt hivatott tenni, persze még mindig fényévekkel lemaradva az emberi agy lehetöségeitöl. És azt tudjuk a matematikábol meg a fizikábol, hogy abban a rendszerben már hiba van ami többszörös szabályozásu. Azaz az egész ötlet a fizika (optika) megeröszakolása.

A másik meg a már emlegetett látoszög. Hiába van széles vagy más látozsögü kamera az ilyen rendszerekben az ember nem tud beavatkozni abba, hogy mit szeretne látni, mig a tükör ezt a lehetöséget nem zárja ki.

Lehet, hogy buszban - ahol amugy is meglehetösen komplikált a kilátás némileg segithet, de a vonatos tapasztalatok ettöl még nagyon messze vannak.
Ez persze nem hasonlithato össze a tolatokamera funkciojával, az valoban segit, mert azt nem igen lehet a visszapillantotükörrel helyettesiteni.
(#62727) sunocske válasza etwg hozzászólására (#62707) Válasz Jún 15, 2020
Igazából én sem értem a létjogosultságát. De lehet vele villogni, hogy bibí, mim van nekem
(#62728) etwg válasza sunocske hozzászólására (#62727) Válasz Jún 15, 2020
Én is ugyanigy látom. Az olyan mint a mikroprocesszoros villanykapcsolo...
(#62730) etwg hozzászólása Válasz Jún 16, 2020
Lassan érdemesebb a nejemmel bevásárolni - nagyobb öröm és kisebb kiadás mint a modellboltban:

PS: Ennyi pénzért még egy mozdonyt sem kaptam volna...

IMG_4680.JPG
 
(#62735) ZésZoli válasza etwg hozzászólására (#62730) Válasz Jún 17, 2020
Átragad az asszony öröme?
(#62823) SzervízMacska válasza etwg hozzászólására (#62720) Válasz Jún 29, 2020
Nálunk a CAF Urbos 3 villamosokban ilyen kamerás “tükrök” vannak. Esős időben előszeretettel párásodik, és van késése is. Megszokni is nagyon nehéz, főleg ha ritkán megy vele az ember, s egyébként hagyományost vezet. De a kép egyébként viszonylag tűrhető, nem túl érzékeny a fényváltozásokra.

Ezen a felvételen látszik a monitorok helyzete, de a kamerakép túlzottan nem...
(#62824) etwg válasza SzervízMacska hozzászólására (#62823) Válasz Jún 29, 2020
Itt is látni a fö gondokat. Ez egy éjjeli felvétel amikor jol világit a monitor, de nappal ha éppen ugy áll a nap, hogy megvilágitja nem fogsz látni semmit.
Az éjjel meg 2:20 körül látni a gondokat. Az utcai világitás elvakitja a kamerát.
(#62831) SzervízMacska válasza etwg hozzászólására (#62824) Válasz Jún 30, 2020
Pedig nappal is lehet látni. Másképp nem is közlekedhetne. Ez a felvétel abszolút alkalmatlan, hogy a kameraképről bármilyen megállapítást lehessen tenni. Mer túl van exponálva, másképpen a képnek az a része be van égve. Ezt egy kamera sem képes kompenzálni, viszont az emberi szem igen.
(#62833) etwg válasza etwg hozzászólására (#62824) Válasz Jún 30, 2020
Ha látni az a jobbik eset. Utaztam olyan vonattal, ahova ha Nap besütött bizony nem látni.
A többi hibájárol meg már elég részletesen irtam.
(#62848) SzervízMacska válasza etwg hozzászólására (#62833) Válasz Júl 1, 2020
Érdekes módon tűző napsütésben a műszerfalon lévő ledes jelzőlámpák, nyomókapcsolók nem látszanak eléggé, azokat kell “árnyékolgatni”.
(#62850) etwg válasza SzervízMacska hozzászólására (#62848) Válasz Júl 1, 2020
Sajnos ez van egyes ilyen kijelzöknek csapnivalo a konstrukcioja, és gyakran a konstruktör sem számol azzal, hogy a csupa üveg vezetöfülkébe betüz a Nap.
Már az autokban is kapcsoltak egyesek és fekete kárpitot használnak, elsötitett üvegeket, mert egyre több olyan kijelzö elem van, ami csak félhomályban müködik ideálisan. Másfél évig nekem is olyan kocsim volt ami jobbára csak este volt használhato - még a tachométer is olvashatlan volt naofényben. Le is cseréltem. ( a tervezöje talán sosem ült veritö napfényben a kocsiban.)
(#62958) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Júl 15, 2020
Rájár a rúd a csehekre újabban, ez már a második rövid időn belül:
baleset
(#62959) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#62958) Válasz Júl 15, 2020
Már ha jol számolom a 4. tragikus baleset a héten. ( itt is sajnos elhunyt a mozdonyvezetö).
Pontosan nem lehet tudni mi történt, mert ez Csehország legjobban felszerelt parádé szakaszán történt. Igaz, hogy a 3 vágánybol egy biztosan zárva volt egy korábbi baleset miatt ( alig 10 km ettöl a helytöl). Hogy hogyan tudták ezen a vonalon bebiztositani a forgalmat az nagyon kérdéses, mert akkora a forgalom, hogy ha mind a 3 vágány müködik is, gyakran gond van már 1-2 perces késés miatt is. Állitolag a baleset idején a 3 vágánybol csak egy volt használhato.

De nem lenne jo, ha ez a rubrika a vasuti balhékrol szolna. Azokrol sajnos gyakran még a bennfentesek sem tudnak azonnal és hitelesen beszámolni a média meg hajlamos felfujni és piaci kofa szintre vinni a tájékoztatást.
(#62977) etwg válasza etwg hozzászólására (#62959) Válasz Júl 17, 2020
Egy érdekes térképet találtam a cseh vasutakrol. A térképen ( szerencsére angolul is) minden üzemben levö vasuti pályán meg van jelölve milyen biztositási rendszer van üzemben. Már csak a szinekböl is látni, hogy egy országon belül mennyi egymással alig kompatibilis rendszer van. ( a helyzet valoszinü nem más a többi vasutakon sem).

A CD biztber térképe
(#62978) Frankye válasza etwg hozzászólására (#62977) Válasz Júl 17, 2020
Olyannyira így van ez, hogy itthon (Magyarországon) még az egyes vonalak egymást követő állomásain is egymásnak homlok egyenest ellentétes rendszerű berendezések találhatóak. Sőt, még egy "modern" nagyállomáson is van, hogy egy elavult, "ősi" bizt. ber. van, míg a szomszédos "kicsin" meg már ultramodern...
(#62989) etwg válasza Frankye hozzászólására (#62978) Válasz Júl 17, 2020
Ez sajnos mindig igy volt, miután az ipar "az igényeknek megfelelö" berendezést szállit. Magyarul: Még véletlenül sincs két egyforma. És ez már igy megy a S&H idöktöl....
(#63027) sunocske válasza Frankye hozzászólására (#62978) Válasz Júl 24, 2020
Legjobb példa erre a 70-es vonal:

Nyugati: SH
Rákosrendező: SH, de a vágányút kijelölése Dominópulton történik
Rákospalota-Újpest: SH
Dunakeszi: D70
Göd: D55 vagy D70 (de szerintem utóbbi)
Vác: elektronikus (de az átépítés előtt SH volt)
Verőce: D55
Nagymaros: D55
Szob: SH

A dolog pikantériája, hogy (Vác kivételével) pont ott maradtak meg az őskövületek, ahol a bonyolultabb forgalmi helyzetek adódnak (tolatások, elágazó állomás, stb.).
(#63089) etwg hozzászólása Válasz Aug 3, 2020
Igy fordul a kocka.
Eddig a világ minden országa szállitott Kinába trolikat. Most meg hirtelen Kina vált a legmodernebb hibrid trolik szállitoja (felsövezeték/ akku). Ime 130 darab Mexico-City számára:


IMG_4765.JPG
 
(#63115) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Aug 9, 2020
A hetet szabadságon töltöTTük, Nógrád megyében voltunk.

Hajdanában, danában, vagy másképpen: valamikor, egykor régen, mikor még Bagdadban a piactéren, volt egykor egy keskeny nyomközű vasút, ami Felsőpetényből (Horné Petany) vitte a kifejtett követ Bánk vasútállomásra, ahol is egy magas rámpára vitték fel a csilléket, és a követ csúszdákon gördítették le nagyvasúti kocsikra. A nagyvasúti kocsikat pedig, hogy állandó tolatógépet ne kelljen a pici állomáson tartani, egy villanymotoros, drótköteles vonógépezettel pótolták. Szerintem vasúttörténeti kuriózum.
Sajnos csak volt.

A képeken látni, hogyan néz ki ma. Beljebb menni nem lehet, a természet visszafoglalta, akkora a parajos, hogy nem lehet átgázolni rajta, csak komolyan felöltözve. Erre azért nem számítottam, és a kánikulának megfelelő nyári öltözet nem alkalmas ilyen jellegű "bozótharcra". Ennyi látható ma belőle, ami a képeken.
Az első képen a felvételi épület hátsó része. A másodikon az állomás felőli nézet, és a sínek helye, a harmadikon pedig az, hogy a magas rámpából, és a csúszdából mennyi látszik.

Ez van...

1_Bánk_hangu...jpg

2_Bánk_felv.jpg

3_Bánk_rakod...jpg
 
(#63116) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#63115) Válasz Aug 9, 2020
Ez sok helyen igy volt. Nemrégen egy kinai kisfilmben láttam pontosan ilyesmit - még müködik.
De a mai Szlovákia területén több ilyen üzem volt. ( az utolso, ha jol tudom, gelnicai bányában. Ott a kohoba vitték igy fel a csilléket.).
Gyerekkoromban a nagyvasuton is voltak ilyenek. Pl. egy közeli nagyraktárba meg malomba be sem engedtek semilyen mozdonyt, a kocsikat az átado állomáson leakasztották és csörlövel vontatták a megfelelö célvágányra.
(#63166) sunocske válasza csíkosháTTú hozzászólására (#63115) Válasz Aug 27, 2020
A felsőpetényi végén, ahol a táró van, ott még megmaradt belőle valamennyi, illetve a táróban is megvan a pálya, évente 1-2 alkalommal látogatható is.

A táróba EL-9 típusú akkumulátoros mozdonyok közlekedtek, ezek talán még helyben meg is vannak.

A külszínen a végleges bezárás előtt három C-50 típusú dízelmozdony dolgozott, az E04-041, 042 és 047 pályaszámú. Szerencsére nem tűntek el nyomtalanul:

- 041: alapos felújítás és részleges átépítés után Kemencére került a múlt hónapban. Üzemképes, bár még nincs teljesen kész.
- 042: Kemencén van, a felújítása néhány éve elkezdődött, jelenleg is folyamatban van.
- 047: Királyréten újult meg, nyomtávolságát 760 mm nyomtávú kerékpárokat kapott és most Nagybörzsönyben dolgozik.

A csillékből sok helyre került, Kemencére és magánszemélyekhez is.
(#63167) sunocske válasza csíkosháTTú hozzászólására (#63115) Válasz Aug 27, 2020
A drótköteles vontatás (vonszolás) régen nagyon elterjedt volt Európa-szerte.

6:25-től pedig egy működő, TT méretű modellt is láthatunk ebben a videóban
(#63184) diginewl hozzászólása Válasz Aug 29, 2020
Jó látni, hogy patika vitrin vasutához kezdenek visszatérni az érdeklődők. (van aki ténylegesen semmit sem vesz, csak vonatozik egyet-kettőt.....hármat - kis kikapcsolódás, mondják néhányan)
Jönnek szülőkkel, nagyszülőkkel, gyerekek, unokák. Tapadnak az üvegre
A kijárási korlátozások alatt nem lehetett a patikában sem több ember, csak akit éppen kiszolgáltunk. Így lehetőség sem volt a vonatozásra a gyerekeknek, felnőtteknek. Kellett egy jó 2 hónap, mire ismét visszatértek a gombnyomogatók
(#63185) Frankye válasza diginewl hozzászólására (#63184) Válasz Aug 29, 2020
Reméljük, hogy nem lesz újra "kijárási tilalom".
(#63193) Gabi válasza Frankye hozzászólására (#63185) Válasz Aug 29, 2020
Szerintem lesz. Még el sem kezdődött az iskola, de már olyan levelek jönnek, hogy ha a gyerek tüsszent, feje fáj, fáradt, küldik haza 10 napra. A tanító nénik most hőmérőt akarnak vetetni a szülőkkel, hogy hőmérőzhessenek, akár naponta többször. De az étteremben, strandon, boltban, buszon nincs gond.
(#63194) róbertke válasza Gabi hozzászólására (#63193) Válasz Aug 30, 2020
Olyan körlevél jött a Suliból, hogy ha a gyerek két héten belül jött haza külföldről (pl.: Horvátok), akkor két hétig maradjon otthon, ne járjon be a suliba.
(#63195) róbertke hozzászólása Válasz Aug 30, 2020
Vírusos lett egy Ifi, erre leállították az egész Gyermekvasutat.
Idézet:
„ A vasúttársaság vezetésének csütörtök esti döntése értelmében augusztus 28-tól előreláthatóan két hétig szünetel a forgalom a Gyermekvasúton. A rendkívüli üzemszünetet azért rendelték el, mert csütörtökön egy ifivezető koronavírus-tesztje pozitív lett. A gyermek vasutasok és az utasok egészségének megóvása érdekében, megelőző intézkedésként várhatóan szeptember 11-ig nem közlekednek a vonatok Hűvösvölgy és Széchenyihegy között.
(#63203) sunocske válasza róbertke hozzászólására (#63195) Válasz Aug 31, 2020
Nem az egészet, csak a menetrend szerinti forgalmat. Üzemi és próbamenetek vannak, a fűtőházban is van munka.
(#63208) róbertke válasza sunocske hozzászólására (#63203) Válasz Aug 31, 2020
Ezek mennyiben érintik az utazóközönséget?
Elárulom: - Semennyire.
Őket az érinti, hogy nem megy az előre meghirdetett menetrend szerinti vonat.
(#63209) etwg hozzászólása Válasz Szept 1, 2020
Egy érdekes, de nagyon elfelejtett konstrukcio a Renard vonat.
Az elv egyszerü, a motor a vontato eszközön (traktor), egy kardántengelyes konstrukcioval az utánfuto jármüvek tengelyeit is hajtja, hasonloan a mai modern motorvonatokhoz.
A mult század elején ilyen jármüvekkel probálták megoldani az egyre növekvö és nehezebb szállitási feladatokat. Az szerkezet nem igényelt komolyabb pálya/uttestet, azaz elvben azonnal bevethetö volt. Sima uton akár 60 km/h sebességet is elértek az egyes vonatok. Valahol olvastam, hogy az elsö világháboruban a monarchia csapatai is használtak hasonlo szerkezeteket a Kárpátok járhatatlan hágoin. Sajnálatos modon alig maradt informácio ezekröl a vonatokrol, ezért csak Dél-Amerika-i forrásokbol lehet valamit bemutatni. Ott és Ausztráliában a vasut hiánya miatt sokkal jobban elterjedtek, nemcsak a teher, de a személyforgalomban is.

IMG_4839.PNG

IMG_4840.PNG
 
(#63236) Frankye válasza etwg hozzászólására (#63209) Válasz Szept 3, 2020
Hmmm. Érdekes konstrukció, nem vitás. Kicsit hajaz a mai, "gumikerekű mozdony"-okra, azaz az olyan traktorokra, amelyek felemelhető-leengedhető vasúti kerékpárokkal vannak felszerelve, és képesek közúton és vasúton is közlekedni.
Ilyenkor mindig Moldova könyves (Akit a mozdony füstje megcsapott) egyik jelenete jut eszembe, amikor az SZVG (személy vágány gépkocsi, tulképpen egy Moszkvics, vasúti kerekekkel) sofőrrel beszélget, és elsőre fel sem fedezi, mi az, ami fura, majd rájön, hogy hiányzik a kormánykerék... Értelemszerűen egy csak vasúti pályán közlekedő jármű esetében erre nincs szükség, na de mi a helyzet az ilyen "öszvér" gépekkel? Nyilván van bennük kormánykerék, kormánymű, de az vajon hogyan viselkedik a vaspályán? Érdekes lehet egy ilyenben utazni, az már biztos.
(#63238) etwg válasza Frankye hozzászólására (#63236) Válasz Szept 3, 2020
Ez nem ment vaspályán, ezt arra fejlesztették ki ( és a hadsereg is föleg erre használta), hogy elég volt némileg sima utfelület ( amit bulldozerrel, hengerrel kiegyengettek és azon az akkor sima teherautokhoz viszonyitva igen nagy terhet tudtak mozgatni. Láthatod a képeken hogy 3-4 vagon is kapcsolodhatott egy korabeli 100-150 LE motor a vontato egysége képes volt mozgatni a meglehetösen hosszu nehéz szerelvényt. (Ma egy kamion motorja 400-600 LE és csak 18,5 m hosszu lehet). Ezért lettek olyan széles acélfutos kerekek, hogy sárban, rossz uton is mozgásképes legyen. Ráadásul azt is sikerült megoldani, hogy a szerelvény szépen beállt a kanyarba. Az öregebb korosztály talán még emlékszik, amikor a cirkusz érkezett a városba. Azok traktorokkal, teherautokkal huztak 3-4 utánfutot és milyen gond volt egy akkora szerelvénnyel befordulni valamilyen utcába (ott az utánfutok nem voltak meghajtva). Gyakran szét kellett bontani a szerelvényt. (Manapság meg már tiltva is van, ha jol tudom max két utánfutot lehet vontatni - Ausztráliában 4-t). A második képen láthato egy "busz" ami 4 kocsibol állt. A személykocsikon csak 1 tengely volt hajtva a teherkocsikon gyakran valamennyi. Állitolag 6 kocsis szerelvények is voltak.
(#63239) Frankye válasza etwg hozzászólására (#63238) Válasz Szept 3, 2020
Ja, értem. Akkor ezt félreértettem, azt hittem, ez is afféle "hibrid" jószág volt. (Mondjuk, az gyanús volt, hogy miért olyan a kerék abroncsszerkezete, amilyen...)
A járműszerelvényre vonatkozóan jelenleg a hatályos szabályozás szerint egyébként az vonatkozik, hogy a nyerges vontató húzhat két vontatmányt: egyet a nyergén, egyet pedig merev kapcsolással e mögött. Az összes többi jármű csak egy "utánfutót" húzhat. (Az utánfutóra ezért is nem tesznek vonóhorgot.)
(#63240) etwg válasza Frankye hozzászólására (#63239) Válasz Szept 3, 2020
Valamelyik 1. Vh-s könyvben láttam, de eddig nem sikerült megtalálnom, hogy a Kárpátokban akkoriban még nem volt kész a vasut a hágon át az orosz frontra (Székelyföldröl). A pályatest már többé kevésbé kész volt és a mi hadseregeink azon az "uton" biztositották be hasonlo jármüvekkel az utánpotlást. Ahogy dereng a kocsik kisebbek voltak ( inkább keskenynyomközü csilléknek feleltek meg), de hosszabb volt a szerelvény. Még keresem azt a fotot, ha megtalálom berakom.
(#63241) etwg válasza etwg hozzászólására (#63240) Válasz Szept 3, 2020
Egy kedves barátom segitségével megleltük a képeket. Itt van a k&k univerzális vonatja. Ezt valoban át lehetett egyszerüen szerelni vasuti sinekre.
(Csak abroncs egy részének a levételével.).
Elképesztö milyen teljesitményre voltak képesek.
A másik kép nem jelent meg. Mindjárt átalakitom.

IMG_4846.JPG

IMG_4847.JPG
 
(#63242) Frankye válasza etwg hozzászólására (#63241) Válasz Szept 4, 2020

Elképesztő!
Ezekről eleddig nem is hallottam!
(#63246) róbertke válasza etwg hozzászólására (#63241) Válasz Szept 5, 2020
Engedelmeddel kiraknám JPG formátumban a Renard vonatot

etwg 01.JPG

etwg 02.JPG
 
(#63247) róbertke válasza Frankye hozzászólására (#63242) Válasz Szept 5, 2020
Gondolj bele: - Bő húsz évvel ezelőtt a Kámai Autógyár (Kamaz teherautó szülőhazája) végigzavart Európán keresztül Párizsig egy vadi új kamiont az Expóra. Sehol sem figyeltek fel a kocsi különlegességére csak ott a kiállításon. A nyerges kamion összes kereke villanymotorral volt meghajtva, a rendszer szíve normál Kamaz motor, aggregátornak átépítve. Ahogy oda, úgy szép csendben visszament a gyárba a kamion. A fejlett technikai feltétel megvan rá, hogy újból valaki összelegózza - ha még nem tette - ezt a közúti vonatot.
(#63248) etwg válasza róbertke hozzászólására (#63247) Válasz Szept 5, 2020
Hát igen ma már nagyon megvan minden technologia ehhez. A hatalmas mammut dömperek, nehéz munkagépek már több évtizede igy készülnek. ( Volvo, Cat, stb). És ma már sokkal kisebb motorok is vannak ( pl a modern metrok, villamosok motorjai alig nagyobbak mint egy 10 literes vödör, söt ha kell, joval kisebbek is. Épp most mutattak be egy uj nagy (7 ülléses Ford SUV-t) amiben már csak villanymotorok vannak a négy kerékagyban. A gond az, hogy környezetvédelmi szempontbol ez nem a legoptimálisabb megoldás, mert ha a belsöégésü motornak kell adnia az elektromos energiát, annak szinte folyamatosan a maximális teljesitményen kell mennie ( ricsaj, fogyasztás, környezetszennyezés - ismerjük a csörgöt meg a szergejt is), mert a villanymotorok energetikai igénye meglehetösen változo, s mig az akkut bármikor tul lehet terhelni a motorgenerátort nem, azaz annak állandoan adnia kell tudnia a max. áramot amit a motorok igényelhetnek. Azért kell hozzá az akku is meg egy intelligens vezérlés, ami képes megbirkozni a terhelés változásaival. Ez a mai hibrid megoldások legnagyobb kinja. Tavaly nyáron kocsikáztam egy ilyen kocsival - siralmas volt, és majdnem háromszor annyi üzemanyag kellett az uthoz, mint az én hasonlo kategoriás diesel kocsimhoz, és az utobbi csendesebb is.
(#63249) róbertke válasza etwg hozzászólására (#63248) Válasz Szept 5, 2020
Wankel motorral, Stirling motorral mi hír? Ez utóbbit mintha az oroszok használták volna az egyik űrállomásukon (Szaljut-6 v. MIR ?)
(#63250) etwg válasza róbertke hozzászólására (#63249) Válasz Szept 5, 2020
Nem tudok roluk sokat. A Wankel motor mintha megbukott volna, a másik ügyröl nem hallottam. A Stirling motor kis méretben müködik, a nekünk is van egy kicsi, de mást nem igen hallottam.
(#63253) róbertke válasza etwg hozzászólására (#63250) Válasz Szept 6, 2020
Mazda tovább fejleszti a Wankel motort, ők úgy érzik nekik bevált. TotalCar fórumon volt róla cikk ...
(#63254) etwg válasza róbertke hozzászólására (#63253) Válasz Szept 6, 2020
Nem nagyon követem, a családban van egy mazda éppen ujra készülünk cserélni, de nem is hallottam, hogy lenne a kinálatban. Majd legközelebb rákérdezek.
(#63255) róbertke válasza etwg hozzászólására (#63254) Válasz Szept 6, 2020
Lapozás       71/83    
Frissek
  2024. Márc, 28. Csü
19:18:27
  Jelenleg 17 fő olvassa az oldalt
Hirdetés