Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » [OFF] Pihenő vasutasok
[OFF] Pihenő vasutasok
Témaindító: Topi, idő: Jún 28, 2010
Témakörök:

Lapozás       71/71
(#62660) etwg válasza sunocske hozzászólására (#62659) Válasz Jún 4, 2020
De szerencsére ott még nem helyettesiti a visszapillanto tükröt.
Amugy a nejem készülödik kocsit cserélni és nézegetem az autokat és a beépitett kamerarendszereket, hát siralmas amit lát az ember. Csak 1-3 márka konstruktörei gondolnak arra, hogy az éppen nem használt kamerákat védeni kell az ut viszontagságaitol (esötöl, kosztol), igy azok gyakorlarilag rossz idöben használhatatlanok ( szinte mindegyik középkategoriás kocsiban ugyanaz a kamera rendszer van!).
(#62699) sunocske válasza etwg hozzászólására (#62660) Válasz Jún 11, 2020
Idézet:
„De szerencsére ott még nem helyettesiti a visszapillanto tükröt.”

Dehogynem. Láttam nem egy olyan jószágot a német autópályákon, ahol a tükör helyén csak két kis csáp lógott, míg a kijelző (nagyjából akkora, mint a tükör lenne) belül az A oszlopon volt. Nem tudom, van-e előnye. A hátránya, hogy könnyebb letörni, illetve szerintem közvetlen fényforrás hatására ugyanúgy megvakul, ahogy István írta. Gyakorlati tapasztalatom nincs vele.

Ugyanakkor belekóstoltam egy kicsit a közúti áruszállításba egy 3,5 tonnás furgonnal, azon volt tolatókamera a hátsó ajtó felett. Kellett egy kis idő, míg megszoktam, de rámpára tolatáskor nagyon jól jött. Igaz, hetente egyszer egy darab zsebkendővel meg kellett törölgetni, mert főleg esős időben nagyon be tudott koszolódni párezer km után. Mivel kb. 45 fokban lefelé néz, nem tűnt annyira fényérzékenynek. Szerencsére viszont jó nagy látószöge volt, mindent láttam a kijelzőn 30 fps-sel és fényviszonyoktól függően egészen tisztán (éjszaka nyilván zajosabb volt a kép), ami mögöttem történt (amit meg nem, az már látható volt a tükörből is).
(#62700) etwg válasza sunocske hozzászólására (#62699) Válasz Jún 11, 2020
Tudtommal még nem kapták meg az engedélyt a tükör kiváltására, de persze lehet, hogy valaki már probálkozik. Legyen az ö baja.
A tolatokamera jo dolog nekem már a 3. kocsimon van, kettön nagyon jol müködött a közbülsön sajnos nem. Ott a kamera fixen volt szerelve, azaz koszos, esös idöben majdnem használhatatlan volt. A látoszög meg a jelenlegi kamera felbontása is már igen jo. De a visszapillantotükröt szerintem még nem helyettesitheti. Abban az ember ha valamit meg akar nézni egy kicsit elmozdul és megváltozik a látoszög ( eltünik az akadály). Ezt a kamerával nem lehet megoldani. Az mindig ugyanazt látja vagy nem a szemed helyzetétöl függetlenül..
(#62701) etwg hozzászólása Válasz Jún 11, 2020
Ezt nézzétek meg!

A valamikori Biztber
(#62703) sunocske válasza etwg hozzászólására (#62700) Válasz Jún 11, 2020
A Mercinél már kapható

Bővebben: Link
(#62707) etwg válasza sunocske hozzászólására (#62703) Válasz Jún 11, 2020
Na engem ez nem igen hat meg. Hülyék meg biztos megveszik.
(#62720) etwg válasza etwg hozzászólására (#62707) Válasz Jún 13, 2020
Az ilyen megoldásoknak két komoly baja van.
Metematikai szempontbol tul van szabályozva a rendszer.
Az ember szemében meg az agyában megvan a rendszer, ami szabályozza a látást a nap minden pillanatában. Szabályozza a fényviszonyokat a képélességet a fokuszt - kamera is ugyanezt hivatott tenni, persze még mindig fényévekkel lemaradva az emberi agy lehetöségeitöl. És azt tudjuk a matematikábol meg a fizikábol, hogy abban a rendszerben már hiba van ami többszörös szabályozásu. Azaz az egész ötlet a fizika (optika) megeröszakolása.

A másik meg a már emlegetett látoszög. Hiába van széles vagy más látozsögü kamera az ilyen rendszerekben az ember nem tud beavatkozni abba, hogy mit szeretne látni, mig a tükör ezt a lehetöséget nem zárja ki.

Lehet, hogy buszban - ahol amugy is meglehetösen komplikált a kilátás némileg segithet, de a vonatos tapasztalatok ettöl még nagyon messze vannak.
Ez persze nem hasonlithato össze a tolatokamera funkciojával, az valoban segit, mert azt nem igen lehet a visszapillantotükörrel helyettesiteni.
(#62727) sunocske válasza etwg hozzászólására (#62707) Válasz Jún 15, 2020
Igazából én sem értem a létjogosultságát. De lehet vele villogni, hogy bibí, mim van nekem
(#62728) etwg válasza sunocske hozzászólására (#62727) Válasz Jún 15, 2020
Én is ugyanigy látom. Az olyan mint a mikroprocesszoros villanykapcsolo...
(#62730) etwg hozzászólása Válasz Jún 16, 2020
Lassan érdemesebb a nejemmel bevásárolni - nagyobb öröm és kisebb kiadás mint a modellboltban:

PS: Ennyi pénzért még egy mozdonyt sem kaptam volna...

IMG_4680.JPG
 
(#62735) ZésZoli válasza etwg hozzászólására (#62730) Válasz Jún 17, 2020
Átragad az asszony öröme?
(#62823) SzervízMacska válasza etwg hozzászólására (#62720) Válasz Jún 29, 2020
Nálunk a CAF Urbos 3 villamosokban ilyen kamerás “tükrök” vannak. Esős időben előszeretettel párásodik, és van késése is. Megszokni is nagyon nehéz, főleg ha ritkán megy vele az ember, s egyébként hagyományost vezet. De a kép egyébként viszonylag tűrhető, nem túl érzékeny a fényváltozásokra.

Ezen a felvételen látszik a monitorok helyzete, de a kamerakép túlzottan nem...
(#62824) etwg válasza SzervízMacska hozzászólására (#62823) Válasz Jún 29, 2020
Itt is látni a fö gondokat. Ez egy éjjeli felvétel amikor jol világit a monitor, de nappal ha éppen ugy áll a nap, hogy megvilágitja nem fogsz látni semmit.
Az éjjel meg 2:20 körül látni a gondokat. Az utcai világitás elvakitja a kamerát.
(#62831) SzervízMacska válasza etwg hozzászólására (#62824) Válasz Jún 30, 2020
Pedig nappal is lehet látni. Másképp nem is közlekedhetne. Ez a felvétel abszolút alkalmatlan, hogy a kameraképről bármilyen megállapítást lehessen tenni. Mer túl van exponálva, másképpen a képnek az a része be van égve. Ezt egy kamera sem képes kompenzálni, viszont az emberi szem igen.
(#62833) etwg válasza etwg hozzászólására (#62824) Válasz Jún 30, 2020
Ha látni az a jobbik eset. Utaztam olyan vonattal, ahova ha Nap besütött bizony nem látni.
A többi hibájárol meg már elég részletesen irtam.
(#62848) SzervízMacska válasza etwg hozzászólására (#62833) Válasz Júl 1, 2020
Érdekes módon tűző napsütésben a műszerfalon lévő ledes jelzőlámpák, nyomókapcsolók nem látszanak eléggé, azokat kell “árnyékolgatni”.
(#62850) etwg válasza SzervízMacska hozzászólására (#62848) Válasz Júl 1, 2020
Sajnos ez van egyes ilyen kijelzöknek csapnivalo a konstrukcioja, és gyakran a konstruktör sem számol azzal, hogy a csupa üveg vezetöfülkébe betüz a Nap.
Már az autokban is kapcsoltak egyesek és fekete kárpitot használnak, elsötitett üvegeket, mert egyre több olyan kijelzö elem van, ami csak félhomályban müködik ideálisan. Másfél évig nekem is olyan kocsim volt ami jobbára csak este volt használhato - még a tachométer is olvashatlan volt naofényben. Le is cseréltem. ( a tervezöje talán sosem ült veritö napfényben a kocsiban.)
(#62958) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Júl 15, 2020
Rájár a rúd a csehekre újabban, ez már a második rövid időn belül:
baleset
(#62959) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#62958) Válasz Júl 15, 2020
Már ha jol számolom a 4. tragikus baleset a héten. ( itt is sajnos elhunyt a mozdonyvezetö).
Pontosan nem lehet tudni mi történt, mert ez Csehország legjobban felszerelt parádé szakaszán történt. Igaz, hogy a 3 vágánybol egy biztosan zárva volt egy korábbi baleset miatt ( alig 10 km ettöl a helytöl). Hogy hogyan tudták ezen a vonalon bebiztositani a forgalmat az nagyon kérdéses, mert akkora a forgalom, hogy ha mind a 3 vágány müködik is, gyakran gond van már 1-2 perces késés miatt is. Állitolag a baleset idején a 3 vágánybol csak egy volt használhato.

De nem lenne jo, ha ez a rubrika a vasuti balhékrol szolna. Azokrol sajnos gyakran még a bennfentesek sem tudnak azonnal és hitelesen beszámolni a média meg hajlamos felfujni és piaci kofa szintre vinni a tájékoztatást.
(#62977) etwg válasza etwg hozzászólására (#62959) Válasz Júl 17, 2020
Egy érdekes térképet találtam a cseh vasutakrol. A térképen ( szerencsére angolul is) minden üzemben levö vasuti pályán meg van jelölve milyen biztositási rendszer van üzemben. Már csak a szinekböl is látni, hogy egy országon belül mennyi egymással alig kompatibilis rendszer van. ( a helyzet valoszinü nem más a többi vasutakon sem).

A CD biztber térképe
(#62978) Frankye válasza etwg hozzászólására (#62977) Válasz Júl 17, 2020
Olyannyira így van ez, hogy itthon (Magyarországon) még az egyes vonalak egymást követő állomásain is egymásnak homlok egyenest ellentétes rendszerű berendezések találhatóak. Sőt, még egy "modern" nagyállomáson is van, hogy egy elavult, "ősi" bizt. ber. van, míg a szomszédos "kicsin" meg már ultramodern...
(#62989) etwg válasza Frankye hozzászólására (#62978) Válasz Júl 17, 2020
Ez sajnos mindig igy volt, miután az ipar "az igényeknek megfelelö" berendezést szállit. Magyarul: Még véletlenül sincs két egyforma. És ez már igy megy a S&H idöktöl....
(#63027) sunocske válasza Frankye hozzászólására (#62978) Válasz Júl 24, 2020
Legjobb példa erre a 70-es vonal:

Nyugati: SH
Rákosrendező: SH, de a vágányút kijelölése Dominópulton történik
Rákospalota-Újpest: SH
Dunakeszi: D70
Göd: D55 vagy D70 (de szerintem utóbbi)
Vác: elektronikus (de az átépítés előtt SH volt)
Verőce: D55
Nagymaros: D55
Szob: SH

A dolog pikantériája, hogy (Vác kivételével) pont ott maradtak meg az őskövületek, ahol a bonyolultabb forgalmi helyzetek adódnak (tolatások, elágazó állomás, stb.).
(#63089) etwg hozzászólása Válasz Hé, 13:17
Igy fordul a kocka.
Eddig a világ minden országa szállitott Kinába trolikat. Most meg hirtelen Kina vált a legmodernebb hibrid trolik szállitoja (felsövezeték/ akku). Ime 130 darab Mexico-City számára:


IMG_4765.JPG
 
Lapozás       71/71
Frissek
  2020. Aug, 08. Szo
23:29:08
  Jelenleg 8 fő olvassa az oldalt
Hirdetés