|
Piko mozdonyok (Traxx, Taurus és társai)
|
Témaindító: hkrisz79, idő: Jan 2, 2016
Témakörök:
|
|
(#49020) hkrisz79 hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 2, 2016 |
|
Boldog új évet kívánok minden kedves modellezőtársamnak!
Rögtön szükségem is lenne egy kis segítségre. Jézuska hozott egy szép Mávos Piko Traxxot a feleségemtől. Örülök neki minta a majom annak a bizonyos testrészének. Egy gond van csak vele, a motorja eléggé kerepelős lett pár kör után. A gyári pótalkatrész nem túl drága, 3500 pénz lendkerékkel együtt, csak az a kérdés, hogy megéri cserélni gyárira vagy van valami bevált nem kínai kis motor ami pont passzol bele.
üdv
Hkrisz79 |
(#49021) etwg válasza hkrisz79 hozzászólására (#49020)
|
Válasz •
|
Jan 2, 2016 |
|
Üdv a soraink között. BUÉK
Ha csak pár kör után történt akkor:
A. Van még garancia
B. Nem biztos, hogy a motorral történt valami.
C. Olcsobb helyettesitö motor sajnos nincs, és még extra munkával is jár a beszerelése ( lehet, hogy a fészket is át kell alakitani). |
(#49027) hkrisz79 válasza etwg hozzászólására (#49021)
|
Válasz •
|
Jan 2, 2016 |
|
Köszönöm! Igazából a garanciát már szerintem elbuktam. Meggondolatlanul elkezdtem keresni a hiba okát. Elsőre gondoltam, hogy a kardánt széthúzhattam a feszgetéssel ami a kaszni levételével járt ( egy horror volt, nem értem miért nem volt itt jó a jól bevált ütköző-kihúzós megoldás.. ). És mire észbe kaptam már kint volt a panel, a motor stb. A motort magában forgatva kis feszültséggel már jön a zörgés.
Szóval most az van, hogy ha meglátják szerintem már nem fogják garanciában megcsinálni. Hozzá teszem, hogy nem barmoltam szét, igyekszem a gyári állapotot hozni a szerelésben de aki napjában 100 ilyet lát gondolom azonnal látja, hogy már hozzányúltak. Pl. a kaszni belsejében a karmokat finoman tompábbra csiszoltam nullás papírral, hogy egyáltalán szét lehessen szedni a modellt káromkodás és fél óra szerencsétlenkedés nélkül. |
(#49028) etwg válasza hkrisz79 hozzászólására (#49027)
|
Válasz •
|
Jan 3, 2016 |
|
|
(#49051) hkrisz79 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#49049)
|
Válasz •
|
Jan 4, 2016 |
|
Hozzáteszem, hogy nem az első modell amit sikerült szétszednem.
Igen, egy csavar tartja és az triviális is volt. Viszont a 4 köröm ill. a kaszni olyan mértékben szorult a mozdonytestre, hogy komolyan ott vakargattam egy órát a fejem hogy vagy szétreped az egész vagy kívül maradok. Nagyon nem is lehet megfogni a burkolatot körben hogy az ember szétfeszítse mert tele van mindenféle apró-kiálló imitációval. Mestermű a javából! Ehhez képest a Taurus egy álom... |
(#49052) hkrisz79 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#49049)
|
Válasz •
|
Jan 4, 2016 |
|
Most látom csak a netes videókban, hogy régebbi PIKO Traxxoknál tényleg csak egy csavar tartotta a kasznit. Hát itt nem! Van 4 műanyag karom ami a mozdony alvázába pattan. |
(#49061) csíkosháTTú válasza hkrisz79 hozzászólására (#49052)
|
Válasz •
|
Jan 5, 2016 |
|
Azok a karmok akkor is meg voltak. Nyitott szem, meg a modellhez adott rajz alapos áttanulmányozása azért meg szokta menteni az ember fiát az ilyen "balesetektől".
Idézet: „Mestermű a javából!”
Azért nézz meg közelről egy ACME TRAXX-ot is... |
(#49063) hkrisz79 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#49061)
|
Válasz •
|
Jan 5, 2016 |
|
Lehet félreértésben vagyunk. Nem lett semmi baja a kaszninak, semmilyen baleset nem történt. Láttam a karmokat a rajzon és szépen alájuk is nyúltam vékony lemezkékkel becsúsztatva a résben. Olyan ez mint a Fuggerth vagonokban csak itt nem akart szétjönni. Ismerem az ACME Traxxot közelről. Arra is lehet panaszkodni aki akar. Ad. 1, van különbség részletességben a 2 modell között de nem akkora ami indokolja a +20e ft különbséget. ad 2. Én játszani szoktam a vonatokkal többed magammal és attól az ACME szépen "hullaltja a szirmait". Egyébként azért lett PIKO mert a páromat lebeszélte az eladó az ACMEról. Volt még egy 1 a Medikerben karácsony előtt ami 2x járta meg a szervizt de még mindig nem tökéletes.
Ha már minőség akkor szvsz ROCO. 100-120 EUR körül lehet szerezni átfestésre való példányt. Ha már nem nagyon lesz mit matricázni ( nem holnap lesz ) akkor lehet rászánom magam. |
(#49065) hkrisz79 válasza etwg hozzászólására (#49028)
|
Válasz •
|
Jan 5, 2016 |
|
Nos úgy tűnik mégiscsak volt más lehetőség. Ma vettem egy új motort a gépsárkányba. Az első összehasonlításnál mutatkozott a különbség... Az eredeti motor tengelye iszonyatosan lógott az utánrendelthez képest. Csere után gyönyörűen elhalkult a gép és vidáman rója a köröket. Az elsőnek mutatott az eredeti utána pedig a pótalkatrész.
Piko Traxx motor |
(#49066) etwg válasza hkrisz79 hozzászólására (#49065)
|
Válasz •
|
Jan 5, 2016 |
|
Sajnos a videod nem megy (privat) de azért érdekelne, hogy mi is történt valoban.
Azt irtad néhány kör után lett baj a motorral. Vajon mitöl görbülhetet meg a motor tengelye? Ez azért nem mindennapos eset. ( irod, hogy a cseremotor tengelye nem log). Mitöl log az eredeti tengelye?
Szoval jo a mese, csak kissé hihetetlen. |
(#49067) VoTi válasza etwg hozzászólására (#49066)
|
Válasz •
|
Jan 6, 2016 |
|
A rossz motornak az axilis játéka túl nagy, valószínű elmozdult a csapágy. Lehet, hogy a kefék voltak zajosak (kezemben van egy szétszedett Mabuchi motor, a kommutátornak van pereme, ahhoz hozzáérhet a kefe). Bár a videón nem látszik, az is lehet, hogy a lendkerék belevert a kefepajzsba. |
(#49068) etwg válasza VoTi hozzászólására (#49067)
|
Válasz •
|
Jan 6, 2016 |
|
Igy igaz, de akkor az ilyen motor rossz a kezdettöl, és nem néhány kör után megy tönkre! Az adott esetben meg ez történt, legalábbis a leirás szerint. |
(#49069) hkrisz79 válasza etwg hozzászólására (#49068)
|
Válasz •
|
Jan 6, 2016 |
|
Igen, értetlenül állok a tények előtt én is. Azt tudom elképzelni, hogy az elején még nem volt kinyúlva a kaszni és nem tudott berezonálni hogy felerősítse a kerregést. Írtam, hogy nagyon rá volt feszülve a mozdonytestre gyárilag. A kerregés valahol a második kaszni fel-le vétel után jelentkezett észrevehetően de a motorhoz ill. hajtáshoz nem lett nyúlva akkor sem. A mozdony első pillanattól LokSoundal ment, szóval azt is el tudom képzelni hogy még nem volt olyan hangos addig simán elnyomta a hangdekóder "zaja". Legközelebb az első dolgom lesz új mozdonynál analógban még úgy vakdugóstul megkergetni párszor és visszavinni ha valami nem stimmel. Ez is egy lecke volt, szerencsére megúsztam kisebb tanuló pénzel. |
(#49070) VoTi válasza etwg hozzászólására (#49068)
|
Válasz •
|
Jan 6, 2016 |
|
Hmmm. Igen. Néztem a rotort (ez egy régebbi motor, nem tudom, hogy változtattak-e rajta azóta, mindenesetre kinézetre olyan, mint hkrisz79 videójában lévő), a tengelyre van egy gyűrű szorosan felhúzva, az támaszkodik a csapágynak axiálisan. Ha nem jó az illesztés, előfordulhat, hogy csak bizonyos idő után mozdul el (tehát jelen esetben nem a csapágy, hanem a tengelyen lévő gyűrű, remélem érthető, kicsit nehezen fogalmazok néha ). Még akár a tekercsek is besúrolhatnak a házhoz. Néha tudnak meglepő dolgokat okozni a motorok (tapasztalat )... |
(#49071) VoTi válasza hkrisz79 hozzászólására (#49069)
|
Válasz •
|
Jan 6, 2016 |
|
Hmmm megboldogult gyerekkoromban a boltban volt 3 pár sín egy asztalon (H0-TT-N), és mikor vett valaki mozdonyt ott azonnal megfuttatták. Jó, hogy megoldódott a problémád. Húzós volt a pótmotor ára? |
(#49072) hkrisz79 hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 6, 2016 |
|
Hát igen, legjobb kipróbálni még a boltban! 3600 Ft volt a pótmotor. Ebben a hobbiban az még aprópénznek mondható. Már egy Bühler is a duplája, mondjuk azzal még nem is volt bajom sosem. |
(#49073) etwg válasza VoTi hozzászólására (#49070)
|
Válasz •
|
Jan 6, 2016 |
|
A mai motoroknál majdnem kizárt, hogy valamelyik alkatrésze elcsusszon a tengelyen (hosszirányban a tengelyen). Egy idöben amikor nem voltak kéttengelyü motorok ( a motor mindkét végén kiáll a tengely), egy barátommal megprobáltuk a tengelyt átnyomni a rotoron (természetesen szétszedve és profi présekkel). Mit mondjak, 5 motor tönkre ment, de a tengely meg sem mozdult.
A tekercselés sem mozoghat manapság, a motorokat gép tekeri egyformán, egyforma huzalbol. Amennyiben megmozdulna a tekercs akkor elöbb utobb kuka az egész, mert zárlatot okoz.
Ezért igy alapbol a motorhibát kizárnám - uj motoroknál igen ritka ( illetva ha nem ugy forog ahogy kell akkor kuka már ujjonan).
Amit nem lehet kizárni az a lendkerék és az azt követö szerelvények. Azok adnak igen gyakran okot a kétségekre. Ott elöfordulhat bármi, föleg ha szerelgetjük a mozdonyt. Ne feledjük ezek az alkatrészek a motor fordulatszámán pörögnek (5000-20000 rpm), de többnyire semilyen elözetes kiegyensulyozás vagy egyébb kialakitás nélkül. Ezek igen sok gondot okozhatnak ( kardánok, gömbcsuklok, csapágyozások stb).
A legrosszabb eset amikor pl gömbcsuklo müanyag perselyét a lendkerék furatába préselik. Ilyen esetben pl a tengelyszimmetria betarthatatlan! |
(#49086) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#49073)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2016 |
|
Akkor van baj, ha a kicsi kínai elkalapálja a lendítősúly felhúzását a tengelyre. Cseréltem már ezért OFF BRAWA modellben is motort. Az sem drágább, és a gyárből rendelve a komplett új motor úgy jött, hogy rajta volt a két végén a lendítősúly, a kardánfészkek, és adták az új szilikongumi ágyat is a motorral. A PIKO azért ezt a kiszolgálást nem nyújtja...
Egyébként a mai PIKO modellek terén nekem, mint szervíznek az a tapasztalatom, hogy egyedül a H0-ás Desiro motorvonatban van tisztességes motor. Az összes többiben gyakorlatilag ugyanaz a filléres Mabuchi klón van, mint a Hobby kivitelű Taurusban. Ettől sokat nem lehet várni. A kis H0-ás gőzösükben - szász Vt, később BR89.2 - meg ugyanazt a motort találjuk meg, mint az OFF Fleischmann DR V60-ban. Csak a Fleischmann ezt N-es modellben használja... |
(#49087) hkrisz79 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#49086)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2016 |
|
Itt a pótalkatrész motor tégelyének egyik végén volt a lendítősúly ami ugye egyben a karnádfészek ill. a másik végen a műanyag fészek is rajta volt. Szilikon gumi ágy az valóban nem járt hozzá, de lévén a modell bő 2 hetes nem is kellett. Öregebb modellnél tényleg nem jönne rosszul. |
(#49088) etwg válasza hkrisz79 hozzászólására (#49087)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2016 |
|
A lenditösuly az "alkatrész" motorokon mindig rajta van, mert azt a motorgyárto szállitja a modellgyárnak ( csak igy komplett). Lendkerék nélküli motort csak más forrásokbol lehet beszerezni, ha egyáltalán megjelenik a kiskereskedelemben.
Ha valoban rosszul huzták fel a lendkereket a motortengelyre az tud szép kis ricsajt csinálni, de ez már ujjonan is jelen van, késöbb elég ritka, hogy a lendkerék elmozdul a tengelyen. Ami viszont elöfordult, hogy a rosszul felhuzott lendkerék és a csapott zajt az ember nem veszi figyelembe de az igy forgo motor csapágyait a lendkerék képes kiverni és igy idövel megnövekszik a zaj.... |
(#61891) wmtv hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 28, 2020 |
|
Sziasztok!
"Örököltem" egy NDK-s Piko Junior E44-es mozdonyt, pontosabban darabjait, de most teljesen felvillanyozott , hogy hátha rendbe tudnám rakni, főleg, hogy öreg koromra sikerült végre megtanulnom forrasztani.
Szóval, szükségem lenne jónéhány alkatrészre, nézegettem is az ebay-en, csak az a baj, hogy ott sem nagyon van, illetve, ha van is néha, rájön a szállítási költség, úgy meg már kb annyiba kerülne, mint egy komplett mozdony, de pont az lenne a lényeg, hogy ezt a kis hányattatott sorsút keltsem újra életre.
Olvastam itt a fórumon, hogy valaki (talán Zolinak hívják) ajánlott másnak alkatrészeket, mert sok volt Neki, de bárki, akinek van fölösleges alkatrésze, szívesen megvenném, egy mindkettőnknek megfelelő áron.
Köszi, üdv: GY |
(#61894) csíkosháTTú válasza wmtv hozzászólására (#61891)
|
Válasz •
|
Jan 28, 2020 |
|
Sajnos jobban jársz, ha kimész a Börzére, és veszel egy másikat, de nem a Junior változatot.
Az eredeti konstrukció az volt, hogy volt a modellben két motoros forgóváz, meg világítás. A Junior változatban ezt alaposan lerontották, nincs igazi festés/feliratozás, csak egy forgóvázban van motor, világítás meg nincs. Persze vonóerő sem, az elveszett a ballaszt és a második motor kispórolásával. |
(#61898) wmtv hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 28, 2020 |
|
Hát, szomorú vagyok, de köszi akkor. |
(#61900) wmtv hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 28, 2020 |
|
Na, viszont akkor kérdeznék még,hogy jobban értsem a Honecker ipar logikáját
Leszedtem két "műhelyrajzot" innen:
Bővebben: Link
Látom a "katalógussszámok" alapján a sok különbséget, sőt, így, hogy felhívtad rá a figyelmem, valóban látszik az 1 vs 2 motor különbség. De sok egyforma dolgot is vélek felfedezni, fő alkatrészekben, mint pl a műanyag, ami az üvegeket hivatott modellezni (1453-as alkatrész), pantográf (1456), motor burkoló lemez (1460-1461), és mintha a kasztni is kb hasonló lenne, legalábbis az 1453-as egyforma üveg (aminek, gondolom ugyanabba a kasztniba kellene passzolnia) is erre utal következtetni. Sőt, ez arra is utal, hogy a fő fém keret is ugyanaz kellene legyen.
Akkor ez azt jelenti, hogy végső soron egyes alkatrészek felcserélésével (pl motor, forgózsámoly) adott esetben át lehet alakítani a Junior E44-et a rendes E44/244/144-é?
Ez utóbbit sem egészen értem a Piko számozásában. Mármint az igazi mozdony és a kettészakadt német államvasutak története világos, de a Piko-nál, ez hogy jelenik meg a számozásban? Honnan lehet tudni pl, hogy egy adott E44 junior vagy normál, kétmotoros?
Köszönöm előre is a választ, üdv: GYuri |
(#61903) wmtv hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 28, 2020 |
|
Na, bocsánat, közben rájöttem, hogy még egyszer elolvastam a válaszod, mégsem junior változatom van, mert van benne világítás
És közben akkor már kezdem sejteni a képletet is, hogy áll össze a junior vs normál e44, de akkor köszi még egyszer az inofkat, és akkor viszont továbbra is érdekelnek kimustrált e44 alkatrészek |
(#61911) ZésZoli válasza wmtv hozzászólására (#61891)
|
Válasz •
|
Jan 28, 2020 |
|
Szia!
Én vagyok az a Zoli, aki küldött alkatrészeket egy topiktársnak. Volt egy rakat E44-em sok egyéb mellett. A sok nem használt modell és alkatrész azonban már kezdett nyomasztó lenni, ezért nagyon kevés modell híjján mindenemet eladtam azóta. Magamnak csak egy szem dobozos, nullkilométeres E44-et tartottam meg a régi PIKO korszakból. Pótalkatrészt még magamnak sem hagytam, de mivel inkább TT-zem és Tinplate 0-zom, ezért szerintem már nem is fog hiányozni. Amúgy Vaterán és börzén mindig lehet találni roncsoktól kezdve a tökéletes állapotúig szinte mindent ehhez a géphez. Sőt. Más modellezőtársaknak is szokott lenni a fiókban hozzá ez-az. Kérdezd meg az Index-es fórumokon is, hátha van valakinek.
Az E44 gyerekkorom első mozdonya volt és nálam is úgy kezdődött az őrület, hogy alkatrészeket kerestem hozzá. Csakhogy potom áron hozzájutottam tökéletes példányokhoz, amit sajnáltam szétszedni, ezért elkezdtem roncsokat is venni pótalkatrésznek és ÁÁÁÁ....
|
(#61941) wmtv hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 29, 2020 |
|
Köszi Zoli!
Abszolút igazad van, ha racionálisan nézzük, hogy nem éri meg roncsokat összeharácsolni.
De ha meg abból indulok ki, hogy így egy csomót lehet tanulni belőle, akkor Nekem mégis megéri.
Például, van egy másik "hobbim" is, bicikliket (is) csinálok magamnak, és felturbóztam a régi, összehajtható vázas Camping-em, amit előtte megjavítottam, leszintereztettem, lefestettettem, befűztem egy régi Sturmey Archer agyváltót, amit előtte megjavítottam, stb. És a végén anyagilag ott tartottam, mintha vettem volna egy másikat (sőt, ha a munkaórákat is beleszámolom, még veszteséges is volt).
De mégis: ha arra ránézek, látom benne a saját munkám, a saját elképzeléseim, arról nem is beszélve, hogy egy csomó know-how-t megtanultam közben, ami manapság igen sokat ér.
Szóval, ugyanez van a roncsok életrekeltésénél is, de szerintem kb ugyanez van akkor is, amikor az ember meglévő járműveket alakít olyanra át, amit mondjuk nem gyártanak.
Szóval, köszi még egyszer a választ és további szép napot mindenkinek.
Üdv: Gyuri |
(#61945) ZésZoli válasza wmtv hozzászólására (#61941)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2020 |
|
Szia Gyuri!
A helyedben két dolgot csinálnék:
Vaterán nézegetés. Ez a tipus gyakran előfordul törött, gyerekek által lepusztított kasznival. Annak a belsejét nyugodtan fel lehet használni és mivel a kutyának sem kell, alkudni is lehet rá.
A másik, hogy megkeresném a játékudvart alkatrészért, roncsért. Most ugyan nincsen utcai üzletük, de a honlapjuk szerint működnek. Egy kérdést megér.
Amúgy sok olyan eladó van a Vaterán, akinek van egy csomó mindene, csak nem tölti fel, mert nincs akkora értéke, hogy megérje vesződni vele. Akinél sok régi Piko cuccot látsz, kérdezz rá valamelyik terméklapján, van-e neki ilyesmi.
Üdv. |
(#62050) wmtv hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 12, 2020 |
|
Sziasztok!
Megnéztem, amiket javasoltál, sajnos még nem jött válasz, de közben végülis úgy tűnik, alakul a dolog, az e-bay-en találtam egy E42-es motort, aminek a belseje tök ugyanaz, mint az e44-é, csak a műanyag forgóvázkeret tér el, úgyhogy az pipa.
Még abban segítsetek légy szí', hogy tekintettel, hogy nem igazán találok kis méretű szénkefét, arra gondoltam, megpróbálnám egy nagyobb méretűből kifaragni.
A fórumon valahol olvastam, hogy valaki grafitceruzát javasolt, hogy még az is ok, akár, de akkor gondolom, egy flex keféje bőven jó lehet, ha azt le tudnám vágni, majd csiszolni méretre.
Viszont keféket korábban nem vagdostam még, de tekintettel, hogy égetett grafit/szén, gondolom a ridegségen kívűl más probléma nem nagyon lehet, azt valószínűleg meg fogom tudni oldani egy kis odafigyeléssel.
Viszont, ha van valakinek valami jól bevált technikája szénkefe darabolásra, szívesen venném...
Köszi, üdv: gyuri |
(#62051) etwg válasza wmtv hozzászólására (#62050)
|
Válasz •
|
Feb 12, 2020 |
|
Finom fürésszel gond nélkül vághato a szénkefe (sinvágo fürész, lombfürész stb). |
(#62052) Frankye válasza etwg hozzászólására (#62051)
|
Válasz •
|
Feb 13, 2020 |
|
Utómunkához pedig reszelő. Igaz, hogy sűrűn kell takarítani a reszelő felületét, de működik. |
(#62055) wmtv hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 14, 2020 |
|
Szuper, köszi szépen.
|
(#62261) gaba7811 hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 9, 2020 |
|
Üdv mindenkinek!
Segítséget szeretnék kérni. Vettem egy mozdonyt Flixtrain Taurus 57924.
Szeretném szétszedni, mert meg szeretném olajozni. Nézem a rajzot, de nem egyértelmű, hogy hol van a csavar amit ki kell vennem. Plussz vettem hozzá vagont és azt is szét szeretném szedni, mert világítást szerelnék bele rakni. Ehhez szeretnék segítséget kérni. Köszönöm előre is mindenkinek! Szép hétvégét! |
(#62263) csíkosháTTú válasza gaba7811 hozzászólására (#62261)
|
Válasz •
|
Ápr 10, 2020 |
|
Idézet: „Nézem a rajzot, de nem egyértelmű, hogy hol van a csavar amit ki kell vennem. ”
Ennek a modellnek a használati utasítását nézted?
Mert csavarozni nem kell semmit. Ki kell húzni a négy ütközőt, és a kaszni leemelhető a vázról. Olajozni meg ráérsz, gyárilag tele van tömve zsírral, ebben az ötéves tervben nincs szükség rá, hogy kenni kellene, pláne nem olajjal. Csak abban az esetben, ha annyi koszt összeszedett a forgóváza már, hogy ki kell tisztítani, és újra kenni. Csak azt meg zsírral kell megtenni.
A kocsik nem tudom milyenek. |
|
|
2024. Nov, 02. Szo 21:38:28 |
|
Jelenleg 30 fő olvassa az oldalt |
|
|