Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Piko mozdonyok (Traxx, Taurus és társai)
Piko mozdonyok (Traxx, Taurus és társai)
Témaindító: hkrisz79, idő: Jan 2, 2016
Témakörök:

Lapozás   1/1
(#49020) hkrisz79 hozzászólása Válasz Jan 2, 2016
Boldog új évet kívánok minden kedves modellezőtársamnak!

Rögtön szükségem is lenne egy kis segítségre. Jézuska hozott egy szép Mávos Piko Traxxot a feleségemtől. Örülök neki minta a majom annak a bizonyos testrészének. Egy gond van csak vele, a motorja eléggé kerepelős lett pár kör után. A gyári pótalkatrész nem túl drága, 3500 pénz lendkerékkel együtt, csak az a kérdés, hogy megéri cserélni gyárira vagy van valami bevált nem kínai kis motor ami pont passzol bele.

üdv
Hkrisz79
(#49021) etwg válasza hkrisz79 hozzászólására (#49020) Válasz Jan 2, 2016
Üdv a soraink között. BUÉK

Ha csak pár kör után történt akkor:

A. Van még garancia
B. Nem biztos, hogy a motorral történt valami.
C. Olcsobb helyettesitö motor sajnos nincs, és még extra munkával is jár a beszerelése ( lehet, hogy a fészket is át kell alakitani).
(#49027) hkrisz79 válasza etwg hozzászólására (#49021) Válasz Jan 2, 2016
Köszönöm! Igazából a garanciát már szerintem elbuktam. Meggondolatlanul elkezdtem keresni a hiba okát. Elsőre gondoltam, hogy a kardánt széthúzhattam a feszgetéssel ami a kaszni levételével járt ( egy horror volt, nem értem miért nem volt itt jó a jól bevált ütköző-kihúzós megoldás.. ). És mire észbe kaptam már kint volt a panel, a motor stb. A motort magában forgatva kis feszültséggel már jön a zörgés.
Szóval most az van, hogy ha meglátják szerintem már nem fogják garanciában megcsinálni. Hozzá teszem, hogy nem barmoltam szét, igyekszem a gyári állapotot hozni a szerelésben de aki napjában 100 ilyet lát gondolom azonnal látja, hogy már hozzányúltak. Pl. a kaszni belsejében a karmokat finoman tompábbra csiszoltam nullás papírral, hogy egyáltalán szét lehessen szedni a modellt káromkodás és fél óra szerencsétlenkedés nélkül.
(#49028) etwg válasza hkrisz79 hozzászólására (#49027) Válasz Jan 3, 2016
Akkor más nem igen marad hátra:

(#49049) csíkosháTTú válasza hkrisz79 hozzászólására (#49027) Válasz Jan 4, 2016
Emlékeim szerint a PIKO H0-ás TRAXX mozdonyainak kaszniját egy csavar tartja alul...
De mostmár mindegy...
(#49051) hkrisz79 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#49049) Válasz Jan 4, 2016
Hozzáteszem, hogy nem az első modell amit sikerült szétszednem.
Igen, egy csavar tartja és az triviális is volt. Viszont a 4 köröm ill. a kaszni olyan mértékben szorult a mozdonytestre, hogy komolyan ott vakargattam egy órát a fejem hogy vagy szétreped az egész vagy kívül maradok. Nagyon nem is lehet megfogni a burkolatot körben hogy az ember szétfeszítse mert tele van mindenféle apró-kiálló imitációval. Mestermű a javából! Ehhez képest a Taurus egy álom...
(#49052) hkrisz79 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#49049) Válasz Jan 4, 2016
Most látom csak a netes videókban, hogy régebbi PIKO Traxxoknál tényleg csak egy csavar tartotta a kasznit. Hát itt nem! Van 4 műanyag karom ami a mozdony alvázába pattan.
(#49061) csíkosháTTú válasza hkrisz79 hozzászólására (#49052) Válasz Jan 5, 2016
Azok a karmok akkor is meg voltak. Nyitott szem, meg a modellhez adott rajz alapos áttanulmányozása azért meg szokta menteni az ember fiát az ilyen "balesetektől".

Idézet:
„Mestermű a javából!”

Azért nézz meg közelről egy ACME TRAXX-ot is...
(#49063) hkrisz79 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#49061) Válasz Jan 5, 2016
Lehet félreértésben vagyunk. Nem lett semmi baja a kaszninak, semmilyen baleset nem történt. Láttam a karmokat a rajzon és szépen alájuk is nyúltam vékony lemezkékkel becsúsztatva a résben. Olyan ez mint a Fuggerth vagonokban csak itt nem akart szétjönni. Ismerem az ACME Traxxot közelről. Arra is lehet panaszkodni aki akar. Ad. 1, van különbség részletességben a 2 modell között de nem akkora ami indokolja a +20e ft különbséget. ad 2. Én játszani szoktam a vonatokkal többed magammal és attól az ACME szépen "hullaltja a szirmait". Egyébként azért lett PIKO mert a páromat lebeszélte az eladó az ACMEról. Volt még egy 1 a Medikerben karácsony előtt ami 2x járta meg a szervizt de még mindig nem tökéletes.
Ha már minőség akkor szvsz ROCO. 100-120 EUR körül lehet szerezni átfestésre való példányt. Ha már nem nagyon lesz mit matricázni ( nem holnap lesz ) akkor lehet rászánom magam.
(#49065) hkrisz79 válasza etwg hozzászólására (#49028) Válasz Jan 5, 2016
Nos úgy tűnik mégiscsak volt más lehetőség. Ma vettem egy új motort a gépsárkányba. Az első összehasonlításnál mutatkozott a különbség... Az eredeti motor tengelye iszonyatosan lógott az utánrendelthez képest. Csere után gyönyörűen elhalkult a gép és vidáman rója a köröket. Az elsőnek mutatott az eredeti utána pedig a pótalkatrész.
Piko Traxx motor
(#49066) etwg válasza hkrisz79 hozzászólására (#49065) Válasz Jan 5, 2016
Sajnos a videod nem megy (privat) de azért érdekelne, hogy mi is történt valoban.
Azt irtad néhány kör után lett baj a motorral. Vajon mitöl görbülhetet meg a motor tengelye? Ez azért nem mindennapos eset. ( irod, hogy a cseremotor tengelye nem log). Mitöl log az eredeti tengelye?
Szoval jo a mese, csak kissé hihetetlen.
(#49067) VoTi válasza etwg hozzászólására (#49066) Válasz Jan 6, 2016
A rossz motornak az axilis játéka túl nagy, valószínű elmozdult a csapágy. Lehet, hogy a kefék voltak zajosak (kezemben van egy szétszedett Mabuchi motor, a kommutátornak van pereme, ahhoz hozzáérhet a kefe). Bár a videón nem látszik, az is lehet, hogy a lendkerék belevert a kefepajzsba.
(#49068) etwg válasza VoTi hozzászólására (#49067) Válasz Jan 6, 2016
Igy igaz, de akkor az ilyen motor rossz a kezdettöl, és nem néhány kör után megy tönkre! Az adott esetben meg ez történt, legalábbis a leirás szerint.
(#49069) hkrisz79 válasza etwg hozzászólására (#49068) Válasz Jan 6, 2016
Igen, értetlenül állok a tények előtt én is. Azt tudom elképzelni, hogy az elején még nem volt kinyúlva a kaszni és nem tudott berezonálni hogy felerősítse a kerregést. Írtam, hogy nagyon rá volt feszülve a mozdonytestre gyárilag. A kerregés valahol a második kaszni fel-le vétel után jelentkezett észrevehetően de a motorhoz ill. hajtáshoz nem lett nyúlva akkor sem. A mozdony első pillanattól LokSoundal ment, szóval azt is el tudom képzelni hogy még nem volt olyan hangos addig simán elnyomta a hangdekóder "zaja". Legközelebb az első dolgom lesz új mozdonynál analógban még úgy vakdugóstul megkergetni párszor és visszavinni ha valami nem stimmel. Ez is egy lecke volt, szerencsére megúsztam kisebb tanuló pénzel.
(#49070) VoTi válasza etwg hozzászólására (#49068) Válasz Jan 6, 2016
Hmmm. Igen. Néztem a rotort (ez egy régebbi motor, nem tudom, hogy változtattak-e rajta azóta, mindenesetre kinézetre olyan, mint hkrisz79 videójában lévő), a tengelyre van egy gyűrű szorosan felhúzva, az támaszkodik a csapágynak axiálisan. Ha nem jó az illesztés, előfordulhat, hogy csak bizonyos idő után mozdul el (tehát jelen esetben nem a csapágy, hanem a tengelyen lévő gyűrű, remélem érthető, kicsit nehezen fogalmazok néha ). Még akár a tekercsek is besúrolhatnak a házhoz. Néha tudnak meglepő dolgokat okozni a motorok (tapasztalat )...
(#49071) VoTi válasza hkrisz79 hozzászólására (#49069) Válasz Jan 6, 2016
Hmmm megboldogult gyerekkoromban a boltban volt 3 pár sín egy asztalon (H0-TT-N), és mikor vett valaki mozdonyt ott azonnal megfuttatták. Jó, hogy megoldódott a problémád. Húzós volt a pótmotor ára?
(#49072) hkrisz79 hozzászólása Válasz Jan 6, 2016
Hát igen, legjobb kipróbálni még a boltban! 3600 Ft volt a pótmotor. Ebben a hobbiban az még aprópénznek mondható. Már egy Bühler is a duplája, mondjuk azzal még nem is volt bajom sosem.
(#49073) etwg válasza VoTi hozzászólására (#49070) Válasz Jan 6, 2016
A mai motoroknál majdnem kizárt, hogy valamelyik alkatrésze elcsusszon a tengelyen (hosszirányban a tengelyen). Egy idöben amikor nem voltak kéttengelyü motorok ( a motor mindkét végén kiáll a tengely), egy barátommal megprobáltuk a tengelyt átnyomni a rotoron (természetesen szétszedve és profi présekkel). Mit mondjak, 5 motor tönkre ment, de a tengely meg sem mozdult.
A tekercselés sem mozoghat manapság, a motorokat gép tekeri egyformán, egyforma huzalbol. Amennyiben megmozdulna a tekercs akkor elöbb utobb kuka az egész, mert zárlatot okoz.
Ezért igy alapbol a motorhibát kizárnám - uj motoroknál igen ritka ( illetva ha nem ugy forog ahogy kell akkor kuka már ujjonan).
Amit nem lehet kizárni az a lendkerék és az azt követö szerelvények. Azok adnak igen gyakran okot a kétségekre. Ott elöfordulhat bármi, föleg ha szerelgetjük a mozdonyt. Ne feledjük ezek az alkatrészek a motor fordulatszámán pörögnek (5000-20000 rpm), de többnyire semilyen elözetes kiegyensulyozás vagy egyébb kialakitás nélkül. Ezek igen sok gondot okozhatnak ( kardánok, gömbcsuklok, csapágyozások stb).
A legrosszabb eset amikor pl gömbcsuklo müanyag perselyét a lendkerék furatába préselik. Ilyen esetben pl a tengelyszimmetria betarthatatlan!
(#49086) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#49073) Válasz Jan 7, 2016
Akkor van baj, ha a kicsi kínai elkalapálja a lendítősúly felhúzását a tengelyre. Cseréltem már ezért OFF BRAWA modellben is motort. Az sem drágább, és a gyárből rendelve a komplett új motor úgy jött, hogy rajta volt a két végén a lendítősúly, a kardánfészkek, és adták az új szilikongumi ágyat is a motorral. A PIKO azért ezt a kiszolgálást nem nyújtja...

Egyébként a mai PIKO modellek terén nekem, mint szervíznek az a tapasztalatom, hogy egyedül a H0-ás Desiro motorvonatban van tisztességes motor. Az összes többiben gyakorlatilag ugyanaz a filléres Mabuchi klón van, mint a Hobby kivitelű Taurusban. Ettől sokat nem lehet várni. A kis H0-ás gőzösükben - szász Vt, később BR89.2 - meg ugyanazt a motort találjuk meg, mint az OFF Fleischmann DR V60-ban. Csak a Fleischmann ezt N-es modellben használja...
(#49087) hkrisz79 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#49086) Válasz Jan 7, 2016
Itt a pótalkatrész motor tégelyének egyik végén volt a lendítősúly ami ugye egyben a karnádfészek ill. a másik végen a műanyag fészek is rajta volt. Szilikon gumi ágy az valóban nem járt hozzá, de lévén a modell bő 2 hetes nem is kellett. Öregebb modellnél tényleg nem jönne rosszul.
(#49088) etwg válasza hkrisz79 hozzászólására (#49087) Válasz Jan 7, 2016
A lenditösuly az "alkatrész" motorokon mindig rajta van, mert azt a motorgyárto szállitja a modellgyárnak ( csak igy komplett). Lendkerék nélküli motort csak más forrásokbol lehet beszerezni, ha egyáltalán megjelenik a kiskereskedelemben.
Ha valoban rosszul huzták fel a lendkereket a motortengelyre az tud szép kis ricsajt csinálni, de ez már ujjonan is jelen van, késöbb elég ritka, hogy a lendkerék elmozdul a tengelyen. Ami viszont elöfordult, hogy a rosszul felhuzott lendkerék és a csapott zajt az ember nem veszi figyelembe de az igy forgo motor csapágyait a lendkerék képes kiverni és igy idövel megnövekszik a zaj....
Lapozás   1/1
Frissek
  2019. Jan, 17. Csü
19:10:19
  Jelenleg 23 fő olvassa az oldalt
Hirdetés