Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » TT klubtopic
TT klubtopic
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:

Lapozás       405/434    
(#61770) G.F. Rákoskeresztúr válasza Arctic37 hozzászólására (#61734) Válasz Jan 13, 2020
Szervusz!
Remélem meg engedsz nekem egy észrevételt! Már szemre is borzalmasan rossz a BHV kocsi ablak és az az alatti oldalfal rész aránya! Annak az aránya 1:1 kellene hogy legyen. A Bhv ablak 1100X1000 mm a keret külső oldalán mérve.
Saját gyártású ablakkal dolgoztál, vagy valami "gyári" börzéssel? Sajnos amit annak adnak el, az köszönő viszonyban sincs az valósággal. Annál még tán a BTTB hálójé is jobb.

x50_55_20-07...jpg
 
(#61774) wesTTcoaster válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#61770) Válasz Jan 14, 2020
Jóllehet hogy valamennyire kicsiek az ablakok,de szerintem azért nem néz ki "borzalmasan rossz"-nak. Összetételben szerintem tisztán Bhv-nek hat a kinézet, annak ellenére hogy az ablakalatti fal egy kicsit szélesebb a kellettnél...
(#61775) wesTTcoaster hozzászólása Válasz Jan 14, 2020
Nem egészen értem Tilligék logikáját.

Pár nappal ezelött megérkezett egy csomag, amiben más között a két JŽ személykocsi is volt (Aeelmt meg Beelmt). Szépek, de abszolut nem értem hogy - ebben a szürke/kék színezésben - miért JŽ felírattal csinálták ezeket HŽ helyett, amikor JŽ-ként csak 1-2 évet léteztek így, de HŽ-ként nagyon sokáig?
(#61778) etwg válasza wesTTcoaster hozzászólására (#61775) Válasz Jan 14, 2020
Ilyen volt a megrendelés, ilyet csináltak.
Érdekes, hogy ilyesmin csodálkoztok 30 évvel a kapitalizmus ujrabevezetése után....( nálatok Kanadában meg mindig ez volt )
(#61779) wesTTcoaster válasza etwg hozzászólására (#61778) Válasz Jan 14, 2020
Ezt nem értem, "ilyen volt a megrendelés". Ki rendelte?

Nálunk (általában) azt gyártják, amiből úgy gondolják, a legtöbbet fognak eladni. Ezért van az, hogy amiből sok van, abból sokat is lehet kapni, amiből kevés van, nem kapni...
(#61780) Arctic37 válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#61770) Válasz Jan 14, 2020
Építőkritikát bármikor szívesen látok.
A kocsit a jellegrajz albumban lévő Bah kocsi alapján terveztem (gondolva, hogy ugyanolyan mint a Bhv, mert utóbbiról rajzot nem találtam), így az ablakméret az annak megfelelő 1100x910 mm. De köszönöm, hogy szóltál, a következőnél javítom.
Az alvázon kívül minden saját gyártás, így az ablak is.
(#61782) gmarc válasza wesTTcoaster hozzászólására (#61775) Válasz Jan 14, 2020
Pedig létezett a színezés JŽ felitartal:
Bővebben: Link
(#61783) G.F. Rákoskeresztúr válasza Arctic37 hozzászólására (#61780) Válasz Jan 14, 2020
A jellegrajz albummal vigyázz, az bevisz az erdőbe, és legtöbbször pontatlan, torzított! Az mellett mindig használj fotót is. Ne légy rest oda menni egy valódi járműhöz, és méregetni! Szerencsére ismerlek annyira, hogy elég precíz vagy mind ehez, és megoldod.

Érdekes tanulság az index fórum Magyar modellek topikjába amit leírt valaki a H0-ás Bhv kocsi és az M41-es születéséről. Az oda nem figyelés, nem törődés mintapéldája. A mesterdarab készítője arra nem vette a fáradságot, hogy legalább lemérjen ezt azt, vagy néhány fotót összevessen a készülő darabbal, döbbenetes volt elolvasni. Mikor szóltak neki, hogy ez azért nem igazán ilyen, az volt a válasza, örüljetek hogy egyáltalán lesz.
(#61784) Arctic37 válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#61783) Válasz Jan 14, 2020
A jellegrajz albumról már én is hallottam ezt-azt, ezért onnét csak a megadott méreteket veszem, az ábrákat nem nagyon használom (maximum a kocsik tetőívére), természetesen minél több fotót is összeszedek a kocsikról. A lemérés szabadidő függvénye, amiből sajnos nem mindig van elég (másik, hogy a dunakeszi kocsikból Budapest környékén már nem sok szaladgál, talán csak Bhv, meg Bp(ex-Ap), ez tovább nehezít), de igyekszem

A Fuggerth ügyre csak a (már sokszor hallott, és használt) hozzáállásbeli mottómat tudom mondani: "valamit jól megcsinálni ugyanannyi munka és energia, mint rosszul"
(#61785) etwg válasza wesTTcoaster hozzászólására (#61779) Válasz Jan 14, 2020
A boltosok rendelik meg mindig (pl Nürnbergben meg hasonlo kiállitásokon), és csak az lesz legyártva amiböl összejön elég megrendelés.
Nálatok is ez ugyanigy müködik, a gyár kinál bizonyos modelleket és a kereskedelmnek el kell küldenie a visszajelzést, és csak az kerül általában a pultra amit megrendeltek. Ma már a gyár nem gyárt (-hat) semmit raktárra.
A horváth kivitel legnagyobb baja, hogy a hatalmas országban talán 2 vasotmodellezö bolt van ( s talán csak egy tucat vasutmodellezö), igy tölük aligha jön megrendelés. Viszont a TT világban a HZ vagonok alig fordulnak meg, azt hiszem csak Magyarországra járnak, igy más országokbol aligha jelenik meg érdeklödés. A JZ vagonok hatosugara mégiscsak egy kicsivel nagyobb volt.
(#61787) wesTTcoaster válasza etwg hozzászólására (#61785) Válasz Jan 14, 2020
Jó, az elméletet értem, de nem a megrendelés logikáját ebben az esetben.

A HŽ kocsik eleinte a Mimara EC-ben közlekedtek, ami Zágráb és Németország között közlekedett 2002-ig (utána már csak Ausztriába). Ezek a kocsik kimondottan a Mimara vonatra készültek ebben a színezésben, ami 1991-ben indult, és 1992-ben már jött a függetlenség, tehát csak egyetlen évet létezhettek így ezek a kocsik.

A horvát illetve szlovén (mivel a SŽ-nek is voltak ilyen kocsik erre a vonatra) változatok egyáltalán voltak ajánlva?
(#61789) etwg válasza wesTTcoaster hozzászólására (#61787) Válasz Jan 14, 2020
Csakhát sem Ausztriában sem Bajorországban nem igen ismerik a TT méretet. ( Ausztriában már egyetlen bolt sem tart ilyen árut - a kezdetben még egy boltban volt Roco TT, csak megrendelésre hoz egy német beköltözött boltos / Tillig képviselö, nem messze Bécstöl.
Bajorországban még ilyen sincs.
A JZ kocsik meg itt ott felbukkantank H, SK, CZ, PL és a D vasutakon - lehet, hogy még Malmöbe is eljutottak.
(#61790) wesTTcoaster válasza etwg hozzászólására (#61789) Válasz Jan 14, 2020
Idézet:
„A JZ kocsik meg itt ott felbukkantank H, SK, CZ, PL és a D vasutakon - lehet, hogy még Malmöbe is eljutottak.”

De nem ilyen színekben! A kék-szürke színezés *csak* a zágrábi és ljubljanai ŽTP-knek voltak, amikböl persze a HŽ és SŽ lett, kimondottan a Mimara EC-hez.

A (szerb) JŽ Xeelmt kocsiai eredetileg fehérek voltak harom kék csíkkal az ablakokon, késöbb lettek fehér/szürke/sötét szürke:

Link: Eredeti (szerb) JŽ festés

Link: késöbbi (szerb) JŽ festés

Én nem azon vagyok kiakadva hogy JŽ kocsit gyártottak, hanem azon, hogy *ebben a kék-szürke Mimara festésben*. Sőt nagyon is örülnék, ha megjelennének más színekben!

(#61791) wesTTcoaster válasza etwg hozzászólására (#61789) Válasz Jan 14, 2020
Egy kicsit off-topic, de apropó:

A JŽ voltaképpen néhány többé-kevésbé független vállalatból volt összetéve, minden tagállamnak sajátja - ŽTP Beograd (ma ŽS > SrbijaVoz), ŽTP Zagreb (HŽ), ŽTP Sarajevo (ŽRS és ŽFBH), ŽTP Titograd (ŽCG), ŽTP Skopje (MŽ), és a ZŽP Ljubljana (SŽ) - és mindegyik máshogy festette a személykocsikat! (A mozdonyoknál egyesített színezések voltak)
(#61792) etwg válasza wesTTcoaster hozzászólására (#61791) Válasz Jan 14, 2020
Ez másodlagos, talán egy szerb boltos vagy klub mutatott érdeklödést vagy csak simán meggyözte a Tillig döntéshozokat a többiek meg nem....(Németországban elég sok valamikori jugoszláv ember él - jobbára szerbek és lehet, hogy boltjuk meg kuncsaftjuk is van - utovégre te is valahol megvetted. )
(#61793) wesTTcoaster válasza etwg hozzászólására (#61792) Válasz Jan 14, 2020
Ja, az lehet... bár részemről érthetetlen marad a logika. Mindenesetre nem panaszkodom, mert ezeket nem lesz nehéz horváttá módosítani.
(#61794) gmarc válasza wesTTcoaster hozzászólására (#61793) Válasz Jan 15, 2020
Egy forrás ezt írja: "1991-ben - a Z2-es kocsik gyártásának befejeződésével egy időben - megkezdődik a Z1-es kocsik gyártása a SIEMENS licensze alapján. Ezeket a járműveket a kategóriának megfelelően (a dönthetők kivételével) teli (nem lehúzható) ablakokkal, lengőtolóajtókkal és légkondicionáló berendezéssel szerelték gyárilag fel.
Az első szállításban 3 kivitelben 19 darab kocsi készül el, melyek gyakorlatilag azonnal Zágrábba (valamint Ljubljanába) kerülnek, feladatkörük pedig Mimara EC kiszolgálása lesz. ...

A Z1-es kocsik 1991-ben gyártott példányai a horvát és szlovén területeken maradtak a háborút követően, a szerbeknek pedig - az akkor már hazaivá vált - Goša 1999 és 2001 között összesen 23 darabot készített. A Z1-es kocsik mindegyike - a rendelkezésre álló adatok alapján - a mai napig állagban van.

Ezek is azt erősítik, hogy 1991-ben közlekedtek JŽ felirattal ilyen kocsik ilyen színben, és ha elfogadod ezt a tényt, akkor se a színével, se a feliratával nincs baj.

A függetlenedés után mind a szlovén, mind a horvát vasút át is színezte a kocsikat, így szerintem a HŽ és SŽ felirat már az új színekben érte ezeket a kocsikat.
(#61795) sunocske válasza etwg hozzászólására (#61789) Válasz Jan 15, 2020
Idézet:
„sem Bajorországban nem igen ismerik a TT méretet”

Szerencsére klubjuk azért van
TT Club Bayern
(#61796) etwg válasza sunocske hozzászólására (#61795) Válasz Jan 15, 2020
Klub az van több is, Stuttgartban is van, de modellek a boltokban nincsenek...
(#61797) wesTTcoaster válasza gmarc hozzászólására (#61794) Válasz Jan 15, 2020


Idézet:
„Ezek is azt erősítik, hogy 1991-ben közlekedtek JŽ felirattal ilyen kocsik ilyen színben, és ha elfogadod ezt a tényt, akkor se a színével, se a feliratával nincs baj.”

Én sehol nem mondtam hogy nem léteztek! Csak azt, hogy csak egy évig léteztek ilyen szin, felírat kombinációval.

És 'baj' sincs velük, csak érthetetlen, hogy miért döntöttek emellett, ahelyett hogy egy olyat csináltak volna ami majdnem két évtizeden át közlekedett.

Amit pedig a ŽTP Beogradnak ill. szerb JŽ-nek gyártottak, az kezdettől fogva más színekben volt festve... link: ilyenben

Idézet:
„A függetlenedés után mind a szlovén, mind a horvát vasút át is színezte a kocsikat, így szerintem a HŽ és SŽ felirat már az új színekben érte ezeket a kocsikat.”

A SŽ igen, a HŽ csak a 2000-es évek vége körül kezdte átfesteni: link: sok fotó ilyenekről HŽ felírattal

Sőt, nagyon sokáig a "szürke kék csíkkal" volt a HŽ általános színezése a távolsági kocsikra, szinte az összes Goša kocsi (Al, Bl stb) is ilyen lett... Bővebben: Link
(#61798) ZésZoli hozzászólása Válasz Jan 16, 2020
Csíkos Mester!

Nem tudom, megkapod-e az e-mail-okat, mert jó régi t-online-os fiókod van , ezért itt is rákérdezek:

Hogy állnak a BTTB CC-7100 kék hobby mozdonyaim? Érkezett már hajtás hozzájuk?

A többieknek: Számomra izgalmas projekt a kis kéttengelyes hobby mozdonyka feltuningolása modern hajtással. Esetleg digitalizálás és hang. Hiába... Gyerekkori kedvenc.

Üdv.

Zoli
(#61799) ZésZoli hozzászólása Válasz Jan 16, 2020
Új kérdés:

Egy BTTB Y kocsi milyen hosszú?
(#61800) etwg válasza ZésZoli hozzászólására (#61799) Válasz Jan 16, 2020
Kb 20 cm
(#61801) jenicel válasza ZésZoli hozzászólására (#61799) Válasz Jan 16, 2020
195mm
(#61802) jenicel válasza etwg hozzászólására (#61800) Válasz Jan 16, 2020
Das optimale zwanzig centimeter
(#61803) etwg válasza jenicel hozzászólására (#61802) Válasz Jan 16, 2020
Ha már a részletekbe merülünk, akkor a Zentimetert nagybetüvel kell irni.
(#61804) ZésZoli válasza jenicel hozzászólására (#61801) Válasz Jan 17, 2020
Köszi Srácok!

Ezek szerint magdnem egzakt. A mostaiak ugye 204mm-esek.

Köszi!
(#61805) etwg válasza ZésZoli hozzászólására (#61804) Válasz Jan 17, 2020
Nem, az ujak kb 220 mm hosszuak.
(#61806) ZésZoli válasza etwg hozzászólására (#61805) Válasz Jan 17, 2020
Szia! A Tillig honlapján 204mm van.
(#61807) wesTTcoaster válasza ZésZoli hozzászólására (#61804) Válasz Jan 17, 2020
Most mértem egyet meg (16684), ütközőtől ütközőig 204 mm.
(#61808) etwg válasza wesTTcoaster hozzászólására (#61807) Válasz Jan 17, 2020
Akkor most tisztázni kell melyikröl megy a duma. Az AB4ÜM 13520-s kocsi 220 mm hosszu.
(#61810) ZésZoli válasza etwg hozzászólására (#61808) Válasz Jan 17, 2020
Hűha! Azt hittem, az Y az egy konkrét kocsitípus. Ezek szerint nem?
(#61811) etwg válasza ZésZoli hozzászólására (#61810) Válasz Jan 17, 2020
Bocs elöbb elnéztem, hogy kimondottan az Y vagonok hosszát kérdezted.

Az Y kocsi az egy > 50 éves konstrukcio (1962), anno a kelet Europai UIC standard volt a maga 24,5 m hosszával. Az ok meglehetösen egyszerü volt nem tudtak hosszabb tarto elemeket gyártani. Miután a keletnémet gyárto szállitotta egész kelet Europának, söt több nyugati vasutnak is a kocsikat ez a hosszméret vált UIC szabvánnyá. Más gyárak is átvették ezt a méretazonosságot, habár a szélességben és a végek meg a tetö kialakitásaban voltak különbségek. (A MAV kocsik alacsony tetövel jöttek) Csak 1976-ban kezdtek el hosszabbakat gyártani, és rengeteg régi Y kocsit átalakitani.
TT-ben a kis ivek miatt röviditették le a modellt 195 mm-ra majd az ujabb kivitelben meghosszabbitották 9 mm-rel. Azota a nagyvasuton is eltünt ez a kategorizálás miután már nincs egy monopol helyzetben levö gyárto (Bautzen) azota a kocsik hossza is szinte megrendelésröl megrendelésre változik.
Az Y kocsik hosszában is voltak különbségek 19500-24900 mm-ig. Az átalakitottakrol meg alig van informácio.
(#61812) ZésZoli válasza etwg hozzászólására (#61811) Válasz Jan 17, 2020
Köszi! Ez érdekes volt!
(#61813) csíkosháTTú válasza ZésZoli hozzászólására (#61798) Válasz Jan 19, 2020
Tüszős mandulagyulladás jelentkezik. Él az a cím, meg is kaptam. Csak előre lépés nincs még pmt ügyben. A váltóid készen vannak.
(#61815) gmarc válasza etwg hozzászólására (#61811) Válasz Jan 20, 2020
Azért ma is többnyire a 24,5 m és a 26,4 m az általánosan elterjedt vagonhossz (a méretet ütközők között kell mérni).
(#61816) etwg válasza gmarc hozzászólására (#61815) Válasz Jan 20, 2020
Minek valamin változtatni, ami müködik?
Meg az is érdekes, hogy mi az oka annak, hogy nem igen tudnak még ma sem hosszabb profilokat gyártani. Néhány éve nekem is kellett odahaza egy 15 m hosszu zártszelvény - fél Europát összekerestük, mire Olaszországban találtunk 8 m-s darabokat, amit otthon hegesztettek össze a mesterek. ( egyedi gyártás lett volna de az megfizethetetlen.).
(#61817) Arctic37 válasza etwg hozzászólására (#61816) Válasz Jan 20, 2020
Röviden: Azért, mert ha jól tudom, kb. 6 méter az ipari szabvány.
Hosszabban: Mivel adott a szabvány, ez vált megszokássá, így a hosszabb darabra nincs számottevő igény. Ráadásul az ilyen gépek felskálázása olyan drága lenne, hogy nem érné meg, mert a plusz kapacitás úgyse lenne kihasználva. Plusz a hosszabb darabokat a rövidebbekből össze lehet hegeszteni, anélkül, hogy a hegesztett darab lényegesen gyengébb lenne, mint az egy darabból készített.(hegesztéssel az eredeti szakítószilárdságnak kb. 80-95-100%-át tudják biztosítani, technológiától függően)
(#61818) ZésZoli válasza csíkosháTTú hozzászólására (#61813) Válasz Jan 20, 2020
Szia Mester!

Ajaj! Mielőbbi jobbulást kívánok!

Melyik hajtást rendelted? Most nézve a PMT oldalát, szinte mind kifutott.

Ha jobban leszel, fel tudnád okosítani az egyik ott lévő gépem az eredeti hajtással, plusz súlyokkal? Szeretnék már velük játszani.

OFF

Semmi gondod nem volt még a t-online-os mail-lal? Nálam a szintén Matávos t-email-os címem folyton rosszalkodik. Nem fejlesztenek már rajta semmit, így már csak feltétel nélküli átirányításon van egy Google által kezelt címre.
(#61823) csíkosháTTú válasza ZésZoli hozzászólására (#61818) Válasz Jan 20, 2020
OK!
VeTTem!

OFF
A t-online-os e-mail címmel eddig nem volt bajom, a koaxos, pontosabban HFC hálózatukkal annál több. Ami nem réz érpár, és nem 600Ohmos, és nem cN-ben számolják, ahhoz lövésük sincs matávéknak, még ma sem.
(#61824) ZésZoli válasza csíkosháTTú hozzászólására (#61823) Válasz Jan 20, 2020
Köszi!
(#61827) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#61823) Válasz Jan 20, 2020
De hiszen már matáv sincs!
(#61828) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#61823) Válasz Jan 20, 2020
OFF
Ha jól tudom Mester, akkor mifelénk a FTTH (= Fiber To The Home = optika a lakásig) megoldást alkalmazzák, ahol a belső egységig fénykábel megy, és onnan a számítógép között koaxkábel vagy Wifi működik.
ON
(#61829) wesTTcoaster válasza gmarc hozzászólására (#61815) Válasz Jan 21, 2020
Idézet:
„Azért ma is többnyire a 24,5 m és a 26,4 m az általánosan elterjedt vagonhossz (a méretet ütközők között kell mérni). ”

Idézet:
„Meg az is érdekes, hogy mi az oka annak, hogy nem igen tudnak még ma sem hosszabb profilokat gyártani.”

Biztosan ezért van az, hogy észak-Amerikában is a leghosszab vagonok (általában, de van kivétel) 80 lábasak, azaz 24,4 m... érdekes.
(#61830) etwg válasza róbertke hozzászólására (#61828) Válasz Jan 21, 2020
Nézd meg milyen az a belsö egység, Docsis modem vagy valami más...
(#61834) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#61827) Válasz Jan 21, 2020
OFF
T-Home, na és? A néven és a színen kívül van különbség? Egy hülyeség az egész. etwg barátommal tudnánk mesélni a "szakértelemről" ami arrafelé dívik...
(#61847) róbertke válasza etwg hozzászólására (#61830) Válasz Jan 21, 2020
Made In Kínja
(#61848) etwg válasza róbertke hozzászólására (#61847) Válasz Jan 22, 2020
Csodálkoztam volna ha más felirat lett volna rajta.
(#61882) ZésZoli hozzászólása Válasz Jan 27, 2020
Sziasztok!

DR V60 (BR106, BR105) kérdés:

Ezek a mozdonyok megtalálhatók most a Piko és a Tillig kínálatában is. Van köztük érdemi különbség egyik vagy másik javára? Esetleg ugyanaz a gyártmány a kettő, csak átadják egymásnak?

Üdv.
(#61883) etwg válasza ZésZoli hozzászólására (#61882) Válasz Jan 27, 2020
Az biztos, hogy nem ugyanaz a 2 mozdony. A TIllig valoszinü, hogy a hajdani JATT modell.
Lapozás       405/434    
Frissek
  2024. Márc, 28. Csü
10:03:17
  Jelenleg 11 fő olvassa az oldalt
Hirdetés