Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » H0 klubtopic
H0 klubtopic
Témaindító: csíkosháTTú, idő: Márc 14, 2013
Témakörök:

Lapozás       18/38    
(#61001) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#56591) Válasz Júl 15, 2019
Lassan, de haladunk...
Nemsokára jön pár érdektelen fotó, egyelőre az asztal aljáról, ugyanis a finisben van a "villanyszerelés".
(#61002) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#61001) Válasz Júl 16, 2019
Itt kezdődött az egész projekt:

(#45769) csíkosháTTú hozzászólása Válasz • Júl 28, 2015

Kipróbáltam, hogy a régi, papírtalpfás PIKO sínnek lesz-e baja, ha a hagyományos, vizes ragasztós technológiával készítjük az ágyazatot.
Nos, nem lesz.
"Retro" terepasztal építése indult a műhelyben. A régi PIKO pályaterv füzet 41-es terve a kiindulási alap. Az alapterület valamennyivel nagyobb (3040x1830mm), ez egy lassabb folyamat lesz, el fog tartani egy darabig, amíg a többi munkám mellett elkészítem. Semmi digitális hókusz-pókusz, 3 trafós analóg vezérlés lesz.
(#61009) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#61001) Válasz Júl 16, 2019
Nos, a vezetékezés készen van. A készítője (nem én voltam, a nagyobbik fiam) igyekezett a vezetékdzsungelt elkerülni. Szerintem sikerült...

IMG_20190716...jpg

IMG_20190716...jpg

IMG_20190716...jpg
 
(#61011) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#61009) Válasz Júl 16, 2019
Ha most ezt Hosszú Lajos látná .....
(#61013) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#61011) Válasz Júl 17, 2019
A vezérlésében nem lesz sok turpisság. Marad a teljesen hagyományos. A vontatás sima A-kapcsolás, három PWM vezérlővel. A váltók, és a régi PIKO Blocksignal-ok is a megszokott módon lesznek vezérelve. (Nem ezt terveztük, de, hát, mint tudjuk: "Ember tervez, isten végez...")
(#61014) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#61013) Válasz Júl 17, 2019
Ahogy írod ....
"Ember tervez, istánk végez ... "
(#61019) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#61013) Válasz Júl 19, 2019
Közben a terep elkészítése is halad. Ebben a kisebbik fiam a szakértő.

IMG_20190717...jpg

IMG_20190717...jpg

IMG_20190717...jpg
 
(#61020) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#61019) Válasz Júl 20, 2019
Szegény BR01-es, már most látom előre a végét! Azon a vágányon a R440 íven is már behajlik, de mi lesz vele ha véletlenűl a belső R380 ívbe irányítják? Pfffuuuu, rossz is rá gondolni. Piko/Gützold gépekből inkább BR55 BR64 BR75 BR86 BR89 V100/BR110 V180/BR118 BR120 BR130 és az összes motorvonat típust preferálnám. Fővonali gőzősöket nem. Villanygépeket azért nem, mert ahhoz már kéne felsővezeték is.
(#61021) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#61020) Válasz Júl 20, 2019

Az egy Trix BR01-es. Elfut vígan 360mm-es íveken is. Egyébként nem tartozik a készülő terepasztal anyagába, csak dekorációként pózolt az alapjaiban kész részleten.
(#61029) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#61009) Válasz Júl 23, 2019
Még egy kicsit kopasz, de ez lesz az asztal kapcsolópultja.

IMG_20190721...jpg
 
(#61030) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#61013) Válasz Júl 23, 2019
A PWM szabályzók kezelőszervei még nincsenek a helyükön, csak a furataik látszanak a kép alján. A végén megkapja majd az állomás sémáját is.

IMG_20190721...jpg
 
(#61288) patexati hozzászólása Válasz Nov 13, 2019
Sziasztok! Nem szándékoztam modellvasúttal foglalkozni de a sors úgy hozta,hogy egy volt mozdonyvezető barátom a télen 53 évesen tragikusan, hirtelen elhunyt és mivel az édesanyja az én keresztanyám nekem ajándékozta a fia régi Piko vasútmodelljeit miből ha nyugdíjba ment volna szeretett volna egy terepasztalt építeni. Ezért emlékére egy analóg DC,de nagyon komoly biztosítóberendezésel és térközbiztosításal ellátott 1250x2500 méretű terepasztalt szeretnék építeni belőle.. Tervezem egy mini domino pult elkészítését hozzá melyen lezárt vágányutakon foglaltság és váltó visszajelentéssel,jelzőkezeléssel esetleg még iránykijelöléssel is kiegészíteném.. Na ez tudom elég bonyolult,de nekem pont ez lesz a téli szórakozásom Műhely elektronikai tudás megvan,talán időm is lesz némi pénz is kell..A vasút nem áll távol tőlem mivel 25 éve a forgalomnál dolgozom így teljesen tisztában vagyok a vasúti biztosítóberendezések működésével és jelzési képekkel egyebekkel..Most még csak a pályán gondolkodom mit tudok kihozni ezekből az alapanyagokból ,de minél többet fel szeretnék belőle használni.. Ezeket persze már én teljesen felújítottam mind jó állapotban van ,váltók működnek visszajelentő érintkezők is működnek beterhelten is megnézve.Ha valaki ad valami ötletet szívesen fogadom,minden mérlegelek a megtervezése előtt..

járművek.JPG

műhely.jpg

sinek.JPG
 
(#61292) imi972 válasza patexati hozzászólására (#61288) Válasz Nov 15, 2019
Pár tipp: Katt
(#61293) patexati válasza imi972 hozzászólására (#61292) Válasz Nov 15, 2019
Köszi! Megvannak az eredeti Piko tervek is..Most még kibővítettem a váltóállományomat még kettővel ,igaz nincs visszajelentésük de valami mellékben szuperek lesznek. Kézi nem is lesz.. Megvettem az OSB lapot most tervezgetek.. Sikerült tervezőprogit is szerezni,de a régi Piko váltót kacifántos egyenlőre megtervezni vele..Valami alapból akarok pár módosítással tervet készíteni..Látom sajna nem nagyon aktív a fórum.. A He-ről jöttem ott elég aktív vagyok sok propeller órát készítettem,terveztem..
(#61294) novakerno válasza patexati hozzászólására (#61293) Válasz Nov 15, 2019
Én is régi PIKO-val tervezek egy kis pályát. A SCARM program jól kezeli a régi piko sineket és váltókat, minden megvan benne, egyedül az angolváltó hiányzik, de az a keresztezéssel pótolható. Egyetlen probléma, hogy az ingyenes változat csak 100 db sínt tud kezelni, a tied ennél valószínűleg több lesz. De szerintem nem olyan horror a fizetős változat sem és az nagyon jól működik, régóta használom. Ebben még 1:1 nyomtatást is tudsz csinálni, ami sokszor jól jön a vágányfektetéshez. Szerintem próbáld ki az ingyenes verziót. Az OSB lapról csak annyit, ha még nem késő, inkább rétegelt lemezt válassz, sokkal könnyebb vele dolgozni és szebb a végeredmény.
(#61295) patexati válasza novakerno hozzászólására (#61294) Válasz Nov 15, 2019
Köszönöm! Mindent megfontolok..Tudom nehéz az osb lappal de elő tudok fúrni drillel vagy marni is ez nem gond. Igazából solat nem fogok költeni rá mivel tudom ezek a sínek váltók nem a leg profibbak..Megpróbálom kihozni belőle mit lehet.. Nálam a hangsúly majd az analóg vezérlésen lesz.. Lehet megköveznek sokan mit mondok de a vasút része nem igazán fontos De legyen bonyolult és terveim szerint több önműködő menet.. Majd kiderül mi lesz megvalósítva de elég fan vagyok ha valamire ráállok én nem mindig a trendet követem...Viszont ha lesznek jelzők azok fogják tükrözni az eredeti jelzésképet és ebben nekem a magyar jelzők jobban tetszenek..
(#61298) csíkosháTTú válasza patexati hozzászólására (#61295) Válasz Nov 17, 2019
Kicsit visszaolvasol, akkor kiderül, hogy mi a legnagyobb szívás az OSB lappal. Konkrétan az emelkedők átmeneteinek kialakítása. Szerezz inkább rétegelt lemezt alaplapnak!
(#61299) Halhozo hozzászólása Válasz Nov 18, 2019
Sziasztok, hamarosan elkezdek egy asztalt tervezni, viszont akadt egy kis problémám. Ami leírást találtam, ott mindenhol azt írták, hogy maximum 4%-os lejtőt készítsek, ha 10cm akarok emelni, akkor ez 2m -t jelent, viszont amiket láttam videókat, ott rövidebb szakaszon emelkedik ennyit. (Hogy kényelmeseb elférjen mindenféle szerelvény 6-7 cm távolság kell a sin és a plafon között.) Szóval mi az az emelkedés, amin még könnyen felmegy?
Másik kérdés, próbáltatok már rozsdásodott síneket rendbe hozni?
(#61301) diginewl válasza Halhozo hozzászólására (#61299) Válasz Nov 18, 2019
Idézet:
„Szóval mi az az emelkedés, amin még könnyen felmegy? ”
Az attól függ. Felesleges belőle hitvitát csinálni. A mozdonyok vonóereje változó, valamint kérdés, ha 5ször felmegy, és jól megerőlteti ezzel magát a mozdony, akkor 6-ikra leég, és lehet javítani.
Ha erőn felül terheled két lehetséges eset van: elpörög a kerék, és megáll a tudomány, a másik, meg hogy a motor terhelődik túl.
Egy 6 tengelyes 4 keréken gumizott mozdony még a 10-15%-os emelkedőn is felmegy, egy másik meg csak nézegetni fogja az emelkedőt
7cm legalább kell a magasságban, és akkor nagyon ippeg elfér az alsó. De a kezed már nem fér be oda, ha javítani kell valamit. 9-10 cm jó ha van a két szint között.
Ki kell próbálnod, hogy milyen emelkedőket bírnak ki a mozdonyaid.
A 4% is sok lehet. Az ideális a 2,6-3%. 3%-on a legtöbb pici mozdony is felmegy néhány kocsival, egy kis lendülettel
(#61302) Halhozo hozzászólása Válasz Nov 18, 2019
Köszi, hát akkor nem marad más, mint kipróbálni.
(#61304) Lazsi válasza Halhozo hozzászólására (#61302) Válasz Nov 18, 2019
Úgy szokták még megoldani ezt a problémát, hogy miközben az egyik vágány emelkedik, a másik (keresztező) lesüllyed. Így a kettő egyben kiadja a szükséges magasságkülönbséget, viszont kevesebbet kell emelni.
Persze, ez leginkább attól függ, hogy milyen a pálya kialakítása, és attól is, hogy az alaplemez szerkezetének kialakítása megengedi-e a lesüllyesztést.
(#61309) Halhozo hozzászólása Válasz Nov 19, 2019
Hát sajnos ez itt nem játszik, mert spirálban saját magát keresztezi. Szóval reménykedem, hogy a mozdony majd fel tud menni.
(#61310) patexati válasza csíkosháTTú hozzászólására (#61298) Válasz Nov 19, 2019
Megkérdezhetem,hogy milyen vastag rétegelt lemezt használsz és milyen fából??Lehet beszerzek hozzá.Én is szemezek a 41 pályatervel ,de túl nagy.. A 39-es tervel is beérném mert az kisebb és talán ráférne valahogy az 2500x1250 lapra némi módosítással (egy hózentróger váltóm is van azt mindenképp fel akarom használni). A fő bajom,hogy nincs helyem ezért mobilra vagy inkább két részre szedhetőre kéne megcsinálni..Ezen agyalok de még nem találtam ki mi lenne jobb..
(#61324) Frankye moderátori válasza somitomi hozzászólására (#61318) Válasz Nov 20, 2019
Áttettem az Elektronikás topicba a hozzászólást.
(#61327) csíkosháTTú válasza patexati hozzászólására (#61310) Válasz Nov 20, 2019
10mm-es megfelel erre a célra.
(#61328) csíkosháTTú válasza Halhozo hozzászólására (#61309) Válasz Nov 20, 2019
Idézet:
„... mert spirálban saját magát keresztezi. ”

Na szóval, azt szögezzük le, hogy 1 méternyi sín 3-3,5cm-t tud emelkedni úgy, hogy nem lesz probléma majd a járművekkel. Pont. Mindegy, hogy milyen méretarányról van szó.

Most kegyetlen leszek: egy nagyon meredek spirál először is nem lesz bejárható minden modellel, másodszor meg rövid idő alatt tönkre megy majd rajta minden. A Märklin-nek vannak egyébként tök jó pályatervei, amik nagyon ötletesek, és jól is játszhatóak... LENNÉNEK! Csakhogy imádnak olyan meredek spirálokat tervezni, amik ráadásul még a legkisebb Marklin C ívvel, készülnének, vagyis a 360mm sugarúval. Maaargitt!!! Noooórmális???!!! Vagyis a terv és az ez alapján megépített terepasztal hosszútávon legfeljebb passzív szobadísznek jó. Csak annak meg haszontalan.

Tessék áttervezni a spirált, mert különben csak kidobod a pénzed az ablakon, és pazarolod az idődet!
(#61329) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#61328) Válasz Nov 21, 2019
Ehhez még annyit, hogy egy 700 mm átméröjü kör hossza 2,2 m, azaz ha minden optimális ez 7 cm emelkedöt ad ki. A baj ott van, hogy ez a különbség a sinkoronára vonatkozik, ehhez hozzá kell számolni az alépitményt, még egy karcsu hid esetében is min 5 mm és akkor kezd már szükös lenni a dolog, mert az elvesz a sinnel, talpfákkal, hid vázával stb. kb 1 cm-t, azaz a 7 cm emelkedésböl csak 6 marad az ürszelvénynek.
(#61332) róbertke hozzászólása Válasz Nov 22, 2019
(#61333) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#61328) Válasz Nov 22, 2019
Fogaskerekű vasutat kell építeni rá
(#61334) róbertke hozzászólása Válasz Nov 23, 2019
Mesterek a maradék hajam kitépem!
Mióta szokás egy hozzászólásban kettő vagy több hosszmértékegységet megadni? Ennél már csak az a durvább amikor a metrikust váltogatva az angolszásszal magyaráznak valamit a Facén.
(#61337) etwg válasza róbertke hozzászólására (#61334) Válasz Nov 24, 2019
Az teljesen normális ha egy hozzászolásban 2-3 olyan téma van amit a gyakorlatban más mértékegységben ismerünk.
Igy az ivek általában mm-ben vannak megadva. (R360 stb).
Az ürszelvényt és az emelkedést, ki tudja miért, sok idevágo irodalom cm-ben adja meg. (1 m-re 3,5 cm az emelkedés)
Igy természetes, hogy igy használjuk a mondokáinkban.
(#61343) patexati hozzászólása Válasz Nov 24, 2019
Valószínű a 39 pályatervet készítem el némi zsugorítással,kisebb módositással pont ráfér a 1250x2500 lapra és megvan majdnem minden a pályához.A biztosító berendezés az majd saját lesz nemPiko blokkos..Jó lenne képen látni egy elkészített 39-es asztalt,de nem találtam
(#61348) ponTT hozzászólása Válasz Nov 25, 2019
Sziasztok! Kérem, írja meg valaki, hogy mekkora egy H0-ás ütköző átmérője. (Magam TT-zek) Köszönöm!
(#61349) etwg válasza ponTT hozzászólására (#61348) Válasz Nov 25, 2019
H0-ban 3,9-5,7 mm lehet a tányér átméröje (részben jármü függö)
(#61351) ponTT válasza etwg hozzászólására (#61349) Válasz Nov 25, 2019
Köszönöm szépen!
(#61353) patexati válasza csíkosháTTú hozzászólására (#61327) Válasz Nov 25, 2019
írtátok itt,hogy valamelyik kalapos sin rozsdásodásra hajlamos..Nekem Piko és R Beck feliratúak vannak ezek egyforma minőségűek? A papírtalfás az kritikán aluli mivel a párát összeszedi a papír és rohad alatta rendesen ezt most néztem de nem találtam különbséget a Piko és R Back közt pedíg 40 éves NDK-ban vásárolt sínek.. Most próbáltam a sinek összeforrasztását ami rendkívül időigényes feladat de lehet megéri ..Szinte tökéletes az illeszkedés ha rendesen össze van forrasztva.. Egy a baj minden sínt szét kell hozzá szedni..
(#61354) patexati hozzászólása Válasz Nov 25, 2019
Ez egy selejtes sin de jól látszik nem egyforma a profil.. Viszont ha belül forrasztom körömmel alig venni észre pedig nem políroztam meg..A sima kapcsolásnál nagyok az eltérések van hol elég jó de van hol elég durva.. Az elektromos kapcsolatot nem is említem..Ha kirakom a véglegeset akkor így fogom szerintem minden szakasz kapcsolásait megcsinálni.. Jó pár hét lehet de nem számít.. Ott készítem el a kívánt szigeteléseket is hol kedvem tartja és szerintem mindet duplán így úgy kötöm ,hogy akarom az áramköröket utána és persze mindezt teljesen rejtve ha már szétszedem a sínt alul megy ki a kis tüske vagy vezeték a gyüjtőre.. Lehet akár később digitáls is ha a fiamat érdekli jobban (6 éves) egy kezdőasztalnak tökéletes lesz de én analógban szeretném egyenlőre mivel így van számomra retro érzés..

Mon Nov 25 1...jpg

Mon Nov 25 1...jpg

Mon Nov 25 1...jpg
 
(#61356) ponTT hozzászólása Válasz Nov 26, 2019
Tisztelt Fórumozók!

Keresek - "imitációhoz" - 4db sík felületű kerek ütközőt, aminek tányérátmérője 4 - 4.1mm.
Lehet bontott is, csak maga a tányér legyen ép, szabályos és karcmentes.
Ha akadna valakinek, kérem e-mailben keressen!
Köszönöm!
(#61357) diginewl válasza patexati hozzászólására (#61354) Válasz Nov 26, 2019
Nagy fába vágod a fejszét!
Az a pályaterv nekem is a kedvencem.
Nem egyszerűbb a sínrögzítő pöckökre forrasztani egy-egy vezetéket alul? Nem kellene szétszedned az összes sínt...
A sínek felülete, ha szép akkor nem "nagyon" lesz vele gondod. Csiszolni nem szabad őket, mert előjön a vas, és vele a rozsda, de ezt gondolom tudod.
Mindegyik kalapos sín hajlamos a rozsdára. Ezek "nyűg"termékek voltak, hogy valamivel kitöltsék a semmit. Nagy odafigyeléssel karban lehet őket tartani.
Amivel a későbbiekben gondod lehet: az újabb mozdonyok, vagonok már alacsonyabb nyomkarimával jönnek. A váltókon való áthaladás néha gondot okozhat. Ezt tudom, mert van tapasztalatom benne. Főleg az RP25-ös kerék - az már szinte reménytelen. A legtöbb kitérő íven ő egyenesen szeretne menni.
A régi dolgokkal nem lesz gond - de ahogy hallottam van új generáció, talán belép, ő lehet, hogy szeretne majd újat....
(#61360) patexati válasza diginewl hozzászólására (#61357) Válasz Nov 26, 2019
Tudom nagy fa de nem baj..A költségvetés alacsony mert igazából erre nem sok értelme sokat költeni szerintem..Eladni nem akarom mivel ereklye pont ezért építem..Gépeim nincsenek csak egy motorvonat és egy tolatómozdony,de majd veszek pár retro gépet hozzá ha lekészül.Maradtam az osb lapnál a felső szintet kialakítom laminált parkettából (ott szárad a radiátoron ) és eps -ből.. Van kikeményített kőzetgyapotom is mivel a házat szigeteltem az is szóba jöhet majd meglátom.. Nem csak a szám jár ma elkészítettem az asztalt de még nem végleges csak összeraktam a tegnap vásárolt felső maróval nuttoltam bele az osb lapot.Kiraktam a fő pályakört a módosítást tervezem a rendelkezésekre álló anyagok felhasználásával. Lassan lesz valami alap..A rejtett forgalmi kitérőt is meg fogom csinálni láthatóra ha valaki hátul megnézi egy sziklába vájt forgalmi kitérő lesz..

DSC_0204.JPG
 
(#61362) csíkosháTTú válasza patexati hozzászólására (#61360) Válasz Nov 27, 2019
Idézet:
„a felső szintet kialakítom laminált parkettából (ott szárad a radiátoron )”

Ha ki akarsz cseszni Magaddal, akkor lelked rajta...
(#61366) patexati válasza csíkosháTTú hozzászólására (#61362) Válasz Nov 27, 2019
Én megértem,hogy jobb a rétegelt lemez,de ez egy egyszerű pálya nem olyan vészes szerintem ha jól kimerevítem akkor csak elbírja azt az egy kitérőt ott felül.Az emelkedőt megcsinálom eps-ből szép egyenleetesre.
(#61367) patexati válasza csíkosháTTú hozzászólására (#61362) Válasz Nov 27, 2019
Persze semmi nem biztos.. Ha nem jó változtatok rajta.. Ezért úgy készítem,hogy szét lehet szedni..Kipróbálom mi bírja a mozgatást utána fixálom csak le.. Van három merevítés az asztal alatt csak elfelejtettem lefényképezni,de kell egy még hosszában is középre.. Így kb 62x62 az alátámasztás benuttolva és majd lecsavarozva ragasztva.. Ha ez az alap nem bírja el ezt az asztalt akkor semmi..A felső részt tesztelem mi lesz jó.Van egy 100x210-es ajtólapom évek óta a falnak van támasztva de az sem deformálódott sok mindent ez sokkal erősebb mivel 3cm-es padló és tujafából lett kifűrészelve miből a keret van (régen nagyon szerették ezt a fajta fát lovaskocsikon a lovak befogásához ezt használták mivel ez nem reped fel (a lovat nem szúrja agyon) nagyon könnyű, masszív és erős )
(#61368) diginewl válasza patexati hozzászólására (#61367) Válasz Nov 28, 2019
Vannak a bevált, és a járatlan utak. Az osb/rétegelt lemez dolog is ilyen - állandó vita. Pedig láttam mindkettőből szép asztalt. Egyik sem volt görbe.
Megjegyzem a rétegelt lemezt is le kell kezelni - ahogy a másik fórumon Jelző topiktárs kifejezetten ajánlja. Ugyanaz érvényes minden fa szerkezetre - hiszen fából van. A pólusokat zárni kell. Az OSB-nél ez annyival egyszerűbb, hogy ott elég a vágott részeket.

Amin Te nem gondolkodtál, az a vázszerkezet. Így könnyebb lenne az alap, és nem telibe tenni OSB-vel, vagy rétegelt lemezzel, hanem csak ahol a vágányok mennek.
A kép alapján szépen el lett készítve az oldalmerevítés is. Még - ahogy írtad, alulra kap merevítést, akkor ez atombiztos lesz, ha nem tárolod pincében 100% párában.
A laminált parketta lehet jó ötlet, de ott is a vágásoknál kend körbe. Szerintem nem lesz vele baj, a padlón sincs. Annyi szenvedésed lesz vele, hogy az alsó, és a felső kopóréteg elég kemény. Azt megfúrni, a sínrögzítéshez, munkás lesz.
(#61370) patexati válasza diginewl hozzászólására (#61368) Válasz Nov 28, 2019
Igen az osb előnye,hogy impregnált nem veszi be a vizet. Le lesz lakkozva természetesen ha egybe lesz.Még az is lehet az osb ki lesz vágva a dombvidék alatt.. Igen vannak járatlan utak én most abból építkezem mi adott.. EPS táblám van még pár darab megpróbálom abból elkészíteni az egész felső szintet egyben. Pici darabokból is szépen össze lehet rakni ragasztóhabbal szerintem.. Ki fogom próbálni ezt a darabokból összerakott eps dolgot és ha elkészül egy durva alap azt szépen egybe lehet vágni csiszolni olyan lesz mintha egy darab lenne az egész. Rendkívül kemény a súlyomat elbírja ha nem úgy ugrok rá pedig 120 kg vagyok..A parkettát az alagutak kamrájának gondoltam de majd meglátom..Most megcsinálom a vázszerkezetet az az első..
(#61371) diginewl válasza patexati hozzászólására (#61370) Válasz Nov 28, 2019
Szerintem neked nem EPS (fehér), hanem XPS (kék/zöld/rózsaszín/sárga) van. Ez jóval keményebb, mint az EPS. Megfelelő ragasztóval, vagy ragasztóhabbal ragasztható. Simán elbírja a mi vasútmodellünket.
Csavarozni nem lehet bele stabilan, ezért ha ezen megy a sín akkor szintén az e-célra való polisztirol ragasztóval lehet hozzá ragasztani.
Sok-sok kilót meg lehet spórolni.
(#61372) patexati válasza diginewl hozzászólására (#61371) Válasz Nov 28, 2019
Persze,hogy XPS csak elírtam Közben megcsináltam a merevítőt is. Most csak a közepét ragasztottam meg az szárad mert még szét lesz szedve csiszolni és miegymás.. Pont végeztem vele most eredt meg az eső

keret.JPG
 
(#61373) patexati hozzászólása Válasz Nov 28, 2019
A 39-es terven nem tudom eldönteni,hogy is van ott az állomás mögött az az emelkedő..Én úgy nézem viadukton megy fel de semmit nem találok róla..Szerintetek az viadukt?

Piko 39 terv.PNG
 
(#61374) Lazsi válasza patexati hozzászólására (#61373) Válasz Nov 28, 2019
A kép alapján én azt mondanám, hogy csak az út fölött van egy híd, a többi részen támfalon / töltésen halad a vágány.
(#61375) patexati válasza Lazsi hozzászólására (#61374) Válasz Nov 28, 2019
Értem köszi!
Lapozás       18/38    
Frissek
  2024. Márc, 29. Pé
7:13:43
  Jelenleg 4 fő olvassa az oldalt
Hirdetés