Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Váltók, vágányzat készítése házilag
Váltók, vágányzat készítése házilag
Témaindító: Váltógyártó, idő: Márc 15, 2013
Témakörök:

Lapozás       80/85    
(#60167) Frankye válasza Váltógyártó hozzászólására (#60164) Válasz Aug 22, 2018
Akkor mihamarabbi jobbulást, Laci!
(#60190) diginewl hozzászólása Válasz Aug 27, 2018
Tiszteletem!
Érdeklődöm, hogy a H0 Roco 2,5mm 4518-as íves váltónak mik a paraméterei?
Egyszerűen nem találni már róla semmit.
Köszönettel: Newl
(#60191) Váltógyártó válasza diginewl hozzászólására (#60190) Válasz Aug 27, 2018
Elvben 2 db R2 ív 30° egymáshoz képest 61,6mm-rel eltolva. Ha megfelel PIKO-A geometriával, ami szinte ugyanez, akkor tudok rajzot adni.
(#60194) diginewl válasza Váltógyártó hozzászólására (#60191) Válasz Aug 28, 2018
Köszönöm a gyors reagálást!

Nekem az is jó, hogy ha van egy másik kitérő, aminek ezek a paraméterei (sugár értékek, és a körcikkhossz).
Erről nem találtam semmit. Ha azt a linket beteszed, amiből Te megtudtad, nekem az is jó!
Elvben a piko H0 55222 cikkszámú váltó lenne ez?
(#60196) Váltógyártó válasza diginewl hozzászólására (#60194) Válasz Aug 28, 2018
Sajnos én sem találtam róla semmit, csak úgy rémlik, mintha olvastam volna valahol még a kezdeteknél. A régi és az új Roco geometria eléggé egyezik, és a PIKO-A is csak a vágánytengely-távolságban különbözik tőle (+0,3mm).

Az én rajzom 61,8mm a vágánytengely-távolsággal készült, így mind a két sínrendszerhez lehet használni.
(#60197) diginewl válasza Váltógyártó hozzászólására (#60196) Válasz Aug 28, 2018
ok. köszönöm!
(#60198) Váltógyártó válasza diginewl hozzászólására (#60197) Válasz Aug 28, 2018
Szívesen! A rajzot majd este elküldöm, mert most telefonról írok, az meg a gépemen van.
(#60201) diginewl válasza Váltógyártó hozzászólására (#60198) Válasz Aug 28, 2018
Olyant találtam, hogy: 42375/42377
Ez az elmondásaid alapján olyan lesz, mint a 4518-as csak újabb verzió.
Ennek a geometriája, szinte azonos a peco st-244-el.
(#60213) Váltógyártó válasza diginewl hozzászólására (#60201) Válasz Aug 29, 2018
Annyira azért nem, sőt egyáltalán nem. Mire kell ez?
(#60214) diginewl válasza Váltógyártó hozzászólására (#60213) Válasz Aug 30, 2018
Peco ST-244 helyett...használtan olcsóbban.
Ezt találtam.
(#60229) diginewl hozzászólása Válasz Szept 2, 2018
Valahol olvastam váltó tesztekről. Melyik gyártóé jó melyik rosszabb.
Hol lehet ez?

Pl: piko váltóknál a szívdarabon a karima gurul végig, a terelősíneknek nincs is szerepük, ezért lehet siklás. A peco az jó. Pilz nem annyira tökéletes, stb.
Emlékszik még erre valaki, vagy eltűnt a net süllyesztőjében?
(#60234) Váltógyártó válasza diginewl hozzászólására (#60229) Válasz Szept 2, 2018
Sajnos én ezzel nem találkoztam. A Piko-nál a vezetősínre szükség van, a könyöksínekre nincs. A Pilz valóban nem az igazi, főleg a geometriája miatt. A Peco, Roco, Tillig cuccok a legjobbak. Én a Pecot ajánlanám, ha a megbízhatóságot nézem, és a Tilliget, ha az esztétikát. A Roco a középút.
(#60245) diginewl válasza Váltógyártó hozzászólására (#60234) Válasz Szept 3, 2018
Szerintem erről pont Te írtál valahol itt. Nem volt ez egy nagy szösszenet, csak gyorsan végigvetted ugyanígy az összes gyártót.
(Pl. itt meg sem említed a piko-t, Fleischmann-t meg a kleinbahn-t

Azt hiszem maradok a peco-nál, már úgyis van tőle két kitérőm ))
(#60357) róbertke hozzászólása Válasz Okt 12, 2018
Mielőbbi gyógyulást!
(#60652) róbertke hozzászólása Válasz Jan 16, 2019
Keresztezések

Keresztezése...jpg
 
(#60752) levi-rhb hozzászólása Válasz Feb 16, 2019
Végre dolgoztam valamit

IMG_20190216...jpg

IMG_20190216...jpg
 
(#60753) levi-rhb hozzászólása Válasz Feb 16, 2019
Roco flexibol kihúzott profilbol csináltam a tősineket

IMG_20190216...jpg

IMG_20190216...jpg

IMG_20190216...jpg
 
(#60754) levi-rhb hozzászólása Válasz Feb 16, 2019
A csúcssineket Tillig profilból,mert túl keménynek találtam a Rocot

IMG_20190216...jpg

IMG_20190216...jpg
 
(#60755) levi-rhb hozzászólása Válasz Feb 16, 2019
A vezetősinek Pecoból vannak

IMG_20190216...jpg

IMG_20190216...jpg
 
(#60756) Váltógyártó válasza levi-rhb hozzászólására (#60755) Válasz Feb 16, 2019
Nagyon szépek lettek a szívdarabok is, és a csúcssín illesztések is!
(#60769) Frankye válasza Váltógyártó hozzászólására (#60756) Válasz Feb 18, 2019
Csatlakozom Lacihoz, profi munka mind!
(#60992) beikes hozzászólása Válasz Júl 3, 2019
Szervusz Váltógyártó!

Én egy nagyon hobbista modellvasutas vagyok,szerény H0 -s asztallal. Tetszenek a munkáid, gondolkodom is, hogy vásárolok tőled. De most jöjjön a kérdésem. Mivel lehet ezeket a váltókat megvezérelni? Melyik gyártó váltóvezérlőjével lehet őket párosítani?

Üdvözlettel: Beikes
(#60995) Váltógyártó válasza beikes hozzászólására (#60992) Válasz Júl 3, 2019
Szia!

Vásárolni sajnos nem tudsz, mert egy időre letettem a lantot, csak a jelenleg már meglévő megrendeléseimet teljesítem. De ha van kedved saját magadnak megépíteni a kitérőket, abban tudok segíteni.

Ezeket a kitérőket bármilyen szint alatti állítóművel tudod mozgatni, de azért javallott a motoros (MTB, Tillig, stb...) vagy valamilyen szervó, de sokan használják Conrad féle állítóművel is.
(#62493) Frankye moderátori hozzászólása Válasz Máj 14, 2020
Felhasználói kérésre az utóbbi időszak hozzászólásai áthelyezve ebbe a témába.
(#62529) diginewl hozzászólása Válasz Máj 21, 2020
Egy kis "jóváhagyásra" lenne szükségem.
Összehoztam egy Pilz hózentrógert, és a roco 12,5 fokos angolváltót.
Kipróbáltam kéttengelyes, és forgóvázas kocsikkal is. Nem siklik az átmeneten. Nem mondom, hogy nem döccen, de ugyanannyira mint a többi átmeneten.
Mivel tudnám még tesztelni, hogy nem lesz vele gond?

WP_20200521_...jpg

WP_20200521_...jpg
 
(#62530) róbertke válasza diginewl hozzászólására (#62529) Válasz Máj 21, 2020
Mozdonyok?
(#62534) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#62529) Válasz Máj 22, 2020
Két dolog:
- Valami nagyon rövid, két- vagy háromtengelyes mozdony (Gützold BN150, vagy a PIKO BR89, stb).
- Valami nagyon hosszú, vagy hosszú forgóvázas mozdony (PIKO Ludmilla, egy akármilyen DB BR103, vagy nagyobb gőzös, BR50, BR52.)
(#62536) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#62534) Válasz Máj 22, 2020
Már este beírtam, azt inkább kitörőltem, de BN150 mellett egy ötcsatlós (E - 1E) BR50 - BR57 - BR58 kéne kipróbálni..
Ha jól tudom, az SVT137 középső forgóvázának tengelytávja kisebb a BN150 -nél.
Laci mivel teszteled a váltóidat?
(#62537) diginewl válasza csíkosháTTú hozzászólására (#62534) Válasz Máj 22, 2020
Köszönöm az ötleteket!

Még nincs bekötve elektromosan, így a toligálás marad. Lendületből/lassan gyorsan, tolva húzva. Eddig mindenki szépen vette.
Tesztelve: piko/tillig vt135 mellékkocsikkal. A TilligVT nagyon érzékeny a hibákra, azonnal kisiklik ha valami gáz van.
Egyéb rövid kéttengelyes kocsikkal, PIKO rekowagen 3 tengelyes, 4 tengelyes Langenschwallbach (ez is jó tesztalany) hosszú Y kocsik.
Gőzösből egy br 57-es eleje gond nélkül szaladt át.
RP 25-ös kerekekkel is tesztelve.
Ezek után már remélem nem okoz meglepetést.

Minden szívdarab betáplálásra kerül - láthatók már most a vezetékek. Az előző próba asztalomon ez a hózi több sebtől vérzett, így most itt igyekszem ezeket a hibákat javítani. Minden sínszál/szívdarab külön forrasztott vezetéket kap. Mint egy intenzív osztályon fekvő beteg, annyi vezeték lóg ki belőle. De nem baj, nem fog látszani, mert rejtett helyen lesz.
(#62538) RoninTT hozzászólása Válasz Máj 22, 2020
Sziasztok!

Ti a váltókhoz miből készítitek el a "talpfákat", és mivel ragasztjátok a sínhez?

Köszönöm!
(#62539) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#62536) Válasz Máj 23, 2020
Forgózsámollyal és hosszú kéttengelyes próbakocsival.

CAM02550.jpg

CAM02565.jpg
 
(#62540) Váltógyártó válasza RoninTT hozzászólására (#62538) Válasz Máj 23, 2020
2mm-es modellezőrétegelt lemezből, és pillanatragasztóval.

2012-11-06_1...jpg
 
(#62541) RoninTT válasza Váltógyártó hozzászólására (#62540) Válasz Máj 23, 2020
Köszönöm!
(#62552) diginewl válasza diginewl hozzászólására (#62529) Válasz Máj 25, 2020
Elkészült egy íves, és egy sima 15 fokos pilz váltó szépítése - talán belefér még ide.
Mennyit dob egy-egy egyben sínszál - nekem tetszik. Szépen hajlanak, ahogy húzza át a szervó.
Szervós átállítás

WP_20200523_...jpg

WP_20200525_...jpg
 
(#62557) novakerno válasza Váltógyártó hozzászólására (#62539) Válasz Máj 27, 2020
Kedves Laci! A próbakocsikkal a következő kérdéseim lennének. Mennyi a két próbakocsi tengelytávja, mert a képek alapján ezt nehezen tudom megbecsülni. Van-e jelentősége a kocsik tömegének, hogy többé-kevésbé a valódi kocsikat modellezze, vagy ez nem szempont. Ha jól látom a képen, ezeken nincs kuplung, tehát kézzel tolod végig. Mennyivel más ez, mint amikor pl. egy mozdony húzza-vagy tolja. Én a gyerekek által leamortizált kocsi forgóvázát használtam régebben ugyanerre a célra.
(#62559) novakerno válasza diginewl hozzászólására (#62552) Válasz Máj 27, 2020
Kedves Jenő!
Kifejtenéd kicsit bővebben, hogy mit értesz "szépítés" alatt? Nekem is van elég sok ilyen régi váltóm, de nem túl jó állapotban. Most gondolkodom azon, hogy mi legyen velük, merjem-e használni. Valószínűleg a hajtás maradna az eredeti, nem csinálnék szervót. érdekelne a véleményed. Köszi: Ernő
(#62569) róbertke válasza diginewl hozzászólására (#62552) Válasz Máj 27, 2020
Milyen sínszálból készítetted a folyamatos csúcssíneket? PILZ íves sínt egy kicsit átalakítottál?
(#62572) diginewl válasza novakerno hozzászólására (#62559) Válasz Máj 27, 2020
Nem látszik?

Igen, Tillig-Pilz 2,5-es sínből levágok akkorát, ami a szívtől egészen a tősínekig ér. A végét megcsiszolom, éééés. jön a legnehezebb rész: a félig elcsiszolt amúgy is vékony sín aljára kell forrasztani egy kis pöcköt, amit tud mozgatni a váltóállító lapka ide/oda.

Mindenképpen szervó kell hozzá, mert ezt a két vastag sínszálat kell mozgatni - ehhez erő kell.
Mellékeltem a tillig eredeti pilz váltóit.
Az előző hozzászólásban meg ott van a szervós videó.

tillig.jpg

tillig1.jpg
 
(#62605) Váltógyártó válasza novakerno hozzászólására (#62557) Válasz Máj 29, 2020
A kocsik hossza akkora legyen, mint a leghosszabb kéttengelyes kocsi, amit használni akarsz. Az egyik tengely nyomtávja a minimum, másik s maximum legyen. Kézzel tologatom nem túl erősen, hogy érezzek minden akadást.
(#62607) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#62605) Válasz Máj 29, 2020
NEM szabvány két szélső értékére állítottad be a nyomtávot?
A kerékprofil mi? RP25?
(#62608) csttom válasza diginewl hozzászólására (#62572) Válasz Máj 29, 2020
Kedves Jenő!
Javasolnám a kicserélt csúcssínek talpának legyengítését (lásd a gyári Tillig váltókat), úgy sokkal kisebb erő kell az állításhoz.
Mintának keresd a váltógyártó korábbi fényképeit.
üdv Tamás
(#62609) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#62607) Válasz Máj 29, 2020
Igen, és normál kerék, nem RP25.
(#62614) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#62609) Válasz Máj 29, 2020
Értem, a legszélsőségesebb alkalmazásokra tervezed.
Olvastad: Lehet, hogy idén Október 23 - 25 között lesz Temofeszt.
(#62616) diginewl válasza csttom hozzászólására (#62608) Válasz Máj 29, 2020
Köszi a tippet, de ez a szervónak egy ujjgyakorlat - simán átviszi, és a 0,8as acélszállal szépen megtartja.
Azért írtam, hogy ide szervó kell, mert egy mágnes relé ezt nem tudja megcsinálni.
A meglévő mágneses váltóimat is mind szervósra alakítom át - ha már ennyit dolgoztam a szervóvezérlőmön
(#62624) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#62614) Válasz Máj 30, 2020
Igen, de sz.tem most nem megyek.
(#62625) Váltógyártó válasza diginewl hozzászólására (#62616) Válasz Máj 30, 2020
Azért ilyen rövid erőkarnál nem árt a kikönnyítés. Célszerűbb lett volna az állító talpfát egészen a csúcssín elejére rakni, nem oda, ahol eredetileg van, mert így huzamosabb használatnál kinyírhatja a műanyag fogaskerekeket a szervóban.
(#62626) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#62624) Válasz Máj 30, 2020
Egy kis OFF: Orvosom szerint haza sem mehetek két hónapon belűl a szüleimhez, azt még azt sem tudjuk mi lesz a jövő héten, nem hogy 5 hónap múlva! Mit gondolsz, mennyire irigyellek a bicajozásaidért? ON
(#62628) diginewl válasza Váltógyártó hozzászólására (#62625) Válasz Máj 30, 2020
Tudom Mester! Köszönöm, hogy foglalkoztál a témával. Viszont:
-A sín végén még nehezebb forrasztani.
-annyira azért nem erőlködik a szervó. Ezek felxi sínszálak, kézzel is könnyen lehet toligálni.
-ha meg kikopna, akkor teszek oda egy másikat - örülnék, ha sokat tudnám használni ))

Amúgy meg milyen jól néz ki, ahogy a két sínszál mozog
Több éves terem vált végre valóra. Igaz ez a váltó rejtett helyen lesz, a többi Pilz már látszani fog.
(#62722) diginewl válasza diginewl hozzászólására (#62628) Válasz Jún 13, 2020
Szót fogadva, és átgondolva a helyzetet.
Kicsiszoltam a síneket, így egy 0,6-os acéldrót is könnyen állítja alulról. Mindenkinek jobb így, és könnyebb is beszerelni a szervót alulra.
(#64536) Váltógyártó hozzászólása Válasz Ápr 15, 2021

20210328_201...jpg

20210328_201...jpg

20210328_202...jpg
 
Lapozás       80/85    
Frissek
  2024. Márc, 28. Csü
21:48:28
  Jelenleg 8 fő olvassa az oldalt
Hirdetés