Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Jármű építés, átalakítás és hasonlók....
Jármű építés, átalakítás és hasonlók....
Témaindító: Csukló, idő: Aug 5, 2010
Témakörök:

Lapozás       61/61
(#59458) etwg válasza tumikas hozzászólására (#59457) Válasz Máj 20, 2018
Tudod az egészben az a bosszanto, kinai nem kinai, hogy az egyik szempontbol (modellhüség) lekörözik a megszokott szinvonalat (érdekes arra senki nem mondja, hogy kinai - pedig az is az!!!!!), a másik oldalon meg olyan gyerekes hibákat csinálnak, amire már sokszor az elemi iskolában is felhivják a nebulok figyelmét (valoszinüleg Kinában is).
Ez nem okvetlenül a slendrián (kinai) munka eredménye, hanem sokkal inkább a tervezök, technologusok, meosok stb közös mosléka. ( egészen biztosan nem a kinai melos viszi a gyárba a loctite ragasztot meg nem is ö tehet arrol, hogy rossz helyre kell forrasztani egy rossz ellenállást meg arrol sem, hogy egy vacak tapadogyürüre honapokat kell várni meg arrol sem, hogy a kerékáramszedök tisztitásához a mozdonyt 8 darabra kell szedni, meg arrol sem, hogy 6 V-s Faulhaber kerül egy majdnem egykilos mozdonyba meg arrol sem, hogy a motoros szerelvényen csak 2 tengely van meghajtva és az is a legrosszabb helyen, meg arrol sem, ha egy 100 éves tehervonati mozdony modellje kozmikus sebességgel rojja a köröket stb. Ezek a dolgok nem a nevezett cégre vonatkoznak, hanem általában minden jelenlegi modellgyárra a kisszériástol kezdve a legolcsobb modellsorozatig - akinek nem inge ne vegye magára).
Érdekes modon ezekröl a visszásságokrol a "szagkörökben" alig hallani és az egyik ilyen félresikerült konstrukciot nyomják a másik után a dobogók tetejére. (A fennt emlitett hibák között több olyan modell is van, amik az év modellje cimet hordják a nyakukon.)
(#59469) tumikas válasza etwg hozzászólására (#59458) Válasz Máj 21, 2018
A modellhűség is sajnos nagyon sok mindenkit elvakít. Pedig az csak a felszín.
Sok esetben sajnos már a tervezés is kinnt van, illetve nagyon sok kisebb cégnél, mindenemű tapasztalat nélkül állnak neki a kivitelezésnek. Ezért mondom azt hogy a Roco is akármennyire is mélyrepülésben van az utóbbi, időben azért konstrukciós szempontok mentén még mindig azért egy más osztályt képvisel mint például egy Acme, vagy akár egy Jagendorfer.
(#59608) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Máj 30, 2018
Újabb fejlesztés, újabb agymenés...

Adott egy új, modern vasutat megjelenítő, szép, hosszú motorvonat. Az alapja egy 4 részes szett, ehhez van két darab, 2-2 betétkocsit tartalmazó kiegészítő szett, hogy akinek van elég helye, az a teljes vonatot tudja futtatni. A meghajtott egység az alapszett egyik betét kocsija. Klasszikus iskola: motor középen, két kardán, és mindkét forgóváz mindkét tengelye hajtott. Áramszedés nincs a motoros részben, az elektronika intézi, hogy a menetirány szerinti első fejrészből szedje mindig az áramot. A vonaton végig áramátadó kocsikapcsolók vannak, 4 pólus, de az alapszettben csak a két sín áramszedés két pólusa megy át. Belső világítás nincs, a motoros részben PLUX16-os dekóder csatlakozó van. De minek? A motoron kívül nem vezérel semmit, és be sincs kötve semmi. A két fejegységben a világítást digitális üzemben egy-egy NEM651-es csatlakozóval felszerelt funkció dekóderre lehet bízni. Utastér világítás nincs, lehetőség sincs rá kialakítva elektromosan. Ez eddig nem baj, teszünk bele egy jó kis dekódert, egy-egy funkció dekódert a két végébe, szerencsére termes kocsik, így van hozzá passzoló hosszúságú LED világítás az utastérhez. OK, kipipálhatjuk, most jönnek a kiegészítő készletek kocsijai.
Szedjük le a kasznit, belül úgyis ugyanaz, mint az alapszett nem hajtott betétkocsija. Hát, nem! Ebben van egy LED-es elektronika, szép, nagy pufffer elkoval. Ezen fut át a sínáram a kupplungok között, meg még két vezetékkel csatlakozik az áramátadó kapcsolóra. Csakhogy ezek sehova sem vezetnek, mert az alapszettben ezek a csatlakozó pontok üresek!!! Ráadásul a panel kétoldalas, valamennyi alkatrész a panel egy oldalán van beforrasztva (SMD), zöld lötstop lakk, ahogy a nagykönyvben meg van írva. A panel másik oldala telibe rézfólia, de csak egy galvanizált ónréteg van rajta, szép, tükrös, meg is látszik rajta az összeszerelő munkás minden érintésének ujjlenyomata... Kapaszkodjatok meg, a panelen a világító LED-ek felfelé, a tetőt világítják meg! Lefelé fordítva, hogy az utasteret világítsák, nem lehet beszerelni, a felfogatás aszimmetrikus! Belül a tetőben nincs fényvisszaverő réteg, értelme sem lenne, gyakorlatilag nincs elég hely ahhoz, hogy visszavert, szórt fénnyel világítsunk. Ráadásul a LED-k fényereje ehhez kevés. Ezt minek kellett ezekbe a kocsikba beszerelni, pazarolva anyagot, munkaidőt? A világítás elektromos bekötései a semmibe vezetnek. Ha vezetnének is valahová, és működnének a LED-ek, abból nem látszana semmi.
Maargit! Noooórmális???!!!
És ez végigment a teljes tervezési szakaszon meg minőség ellenőrzésen, és megcsinálták.
(#59613) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#59608) Válasz Máj 30, 2018
(#59623) Frankye válasza csíkosháTTú hozzászólására (#59608) Válasz Máj 31, 2018
Ha nem tudnám, hogy nem az, azt mondanám, magyar fejlesztés...
(#59628) csíkosháTTú válasza Frankye hozzászólására (#59623) Válasz Máj 31, 2018
Made in Germany...
(#59661) Antal Miklós hozzászólása Válasz Jún 4, 2018
Sziasztok!
Sajnos az említett ország kezdi elveszíteni a hajdani precizitását, pontosságát.
A munkám miatt látom, tapasztalom, mivel felhiggult a munkaerőválaszték, alkalmazni kell - talán - a migránst is, hibák sorozata képződik emiatt.
Nekem egy hibás szállítás történt: a 11113 típusú alkatrész helyett a 11131-t szállították. Én meg égtem mint a Reichstag annakidején, hogy nem tudok pontosan szállítani.
Az egyik megtervezte, a másik kivitelezte, a harmadik minek ellenőrizné, neki tök mindegy, hogy hova világít, ha világít.
(#59691) Frankye moderátori válasza Bogyesz0911 hozzászólására (#59680) Válasz Jún 6, 2018
Légy szíves, a jövőben egy kérdést csak egy helyre tegyél fel! Hidd el, ha tudják a választ, ott is megkapod, ha nem, hiába teszed fel minden témába.
Köszönöm.
A duplikátumokat eltávolítottam, a hasznos hozzászolásokat pedig áttettem a Műhely-szerszám témába.
(#59697) Bogyesz0911 válasza Frankye hozzászólására (#59691) Válasz Jún 7, 2018
Rendben van elnézést, azért tettem több helyre fel a kérdést, mert nem tudtam melyik témához illik!
(#59704) Frankye válasza Bogyesz0911 hozzászólására (#59697) Válasz Jún 8, 2018
Semmi gond. Látom, hogy még nincs gyakorlatod itt.
(#60057) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Júl 17, 2018
Elrettendő példa. Ezt, így, inkább ne...

IMG_20180717...jpg

IMG_20180717...jpg
 
(#60061) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#60057) Válasz Júl 18, 2018
Szóval, ez egy Mehano alapra épített M63-as, miért pénzt kértek. Ott kezdődött a dolog, hogy a modell tele volt reszelékkel, ezt ki kellett takarítani. A képen látható un. "forrasztásoktól" füstölt el bennem a biztosíték igazából. Annyira telekenték valami savas adalékkal, hogy a réz szabályosan rohadt benne, és még a horganyzott M2-es csavar is rozsdás a közelében tőle. A csimbókos forrasztóón kupac is "meseszép" látvány a vezetékeken. A világítás digitális üzemhez hasznavehetetlen, mert a LED-ket úgy kötötték be, hogy azok végzik az irányváltást, vagyis hátrafelé a fehér LED-ken rajta van a vontatási feszültség, csak záróirányban. Természetesen a LED-k úgy vannak "beépítve", hogy kiszedésük, és helyes bekötésük roncsolás nélkül lehetetlen. A forgóváz maszkok meg úgy lettek "rögzítve", hogy csak a szentlélek tartja őket a helyükön, mert az eredeti- egyébként teljesen hibátlan megoldást - átalakították, mert valamiért nem volt jó. Nem sorolom tovább, csak még egyet: azért arra illene figyelni, hogy a festés után a lakkozást olyan lakkal csináljuk meg, aminek az oldószere lehetőleg azonos, vagy hasonlít legalább a festékére, és viszont. Így ugyanis a lakk nem köt meg soha, ragad a kaszni...

A "modell" készítőjének tudok egy bentlakásos kecskepásztori állást Albániában, ahhoz lehet, hogy még ért is...
(#60062) Frankye válasza csíkosháTTú hozzászólására (#60061) Válasz Júl 18, 2018
Miért akarsz Te rosszat azoknak a szerencsétlen albán kecskéknek?!
Viccet félretéve: Sajnos még a neves szakáruházak is "elfelejtik" odaírni a folyasztószer helyett árusított "forrasztózsír", "forrasztóvíz", és hasonlók (letwasser, lötfet, és más szörnyedelmek) mellé, hogy elektronikai, különösen pedig mikroelektronikai célokra nem alkalmas, kizárólag bádogos munkákhoz ajánlható. A vevő, aki meg nem ért hozzá, vígan megveszi, használja. Aztán csudálkozik, mint ama bizonyos bornyú az új kapura, amikor a réz felület "elfogy" egy idő után. (Mert ha még csak "patinásodna", az nem lenne akkor baj, bár az elektronikában már az is elgé gondot okozhat...)
Sajnálatosan az élet minden területén azt tapasztalni mai napság, hogy tért hódít a gányolás, a "kenjük be sárral" megoldás, avagy - ahogyan az egyszeri építőipari munkás mondotta volt - a "két centi vakolat, meg három réteg zöld festék majd eltakarja"!
(#60063) tumikas válasza csíkosháTTú hozzászólására (#60061) Válasz Júl 18, 2018
De komoly haladás hogy nem valamilyen őskori Piko alapra lett építve.
(#60132) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Aug 15, 2018
Azért nem csak a hazai kisszériások tudnak "alkotni".

H0e belső berendezés Stängl módra. Ugye milyen széép...

IMG_20180815...jpg
 
(#60133) Frankye válasza csíkosháTTú hozzászólására (#60132) Válasz Aug 16, 2018
Uhhh! Na ez a "nem semmi" kategória.
(#60134) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#60132) Válasz Aug 16, 2018
57€ ojróért ne várjon rosszabbat az ember ....
(#60135) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#60132) Válasz Aug 16, 2018
Mester biztos, hogy a kisszériás átfestővel van gond, nem az alapmodellt gyár(ta)tó Roco a hunyó?


SS5601[1].JPG
 
(#60136) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#60135) Válasz Aug 16, 2018
Biztos. Műgyanta ROCO alkatrészt én még nem láttam. Sok mindent el tudok képzelni róluk, de ezt azért nem.
(#60179) diginewl hozzászólása Válasz Aug 25, 2018
Most jött ki a vitrinből az átalakított BR24-es.
A szerkocsiban le lettek cserélve a kerekek tapadógyűrűsről fémre. Így itt is tudnak áramot szedni. Egy év működés után egész jól teljesítettek a kis áramszedők.

Digitools dekóder van benne, de ebből nem tudom kiolvasni a cv-ket. Érdekes, hogy ugyanilyen motorral szerelt másik Fl gőzös, ugyanaz a DT dekóder, abból meg ki lehet olvasni a CV-ket.
Vannak érdekes dolgok.
Van ötlet, mit lehet ilyenkor tenni? (tudom papír ceruza, és dobozba betenni mellé - most pont ez van )

WP_20160728_...jpg

WP_20160728_...jpg
 
(#60507) M298 hozzászólása Válasz Nov 18, 2018
Baráttaim! Büszkén mutatom be: elkészült a 116-os BDbh. Zsolt műgyanta Bhv kasztnija az alap, az emelőhelynek és a BTTB ablakoknak átalakítva, rézmaratott KALÁKA forgóvázak, vizes matrica feliratok. Sokat utaztam vele kerekesszékes és kerékpáros csoportokkal.

116-os Nyuga...jpg

BDbh 116-os ...jpg
 
(#60508) róbertke válasza M298 hozzászólására (#60507) Válasz Nov 19, 2018
SZUPER!
(#60512) Frankye válasza M298 hozzászólására (#60507) Válasz Nov 22, 2018
Nagggyon profi!
(#60564) róbertke hozzászólása Válasz Dec 12, 2018
Keresem az alábbi "régi" gyártású H0-ás Jouef INOX/CIWL forgóvázat, ha netán van valakinek elfekvőben. Csak a fényképen megjelenített változat jó nekem. Vagon restauráláshoz kellene.

Jouef CIWL f...jpg

Jouef CIWL f...jpg

Jouef CIWL f...jpg
 
(#60596) HOTotya hozzászólása Válasz Dec 24, 2018
Kellemes Ünnepeket és jó modellezést kívánok minden modellező társamnak.. és szép új modelleket!
(#60824) HOTotya hozzászólása Válasz Márc 18, 2019
Sziasztok!
régen tettem fel képet.... most jön ...3db
Készül az M32-s ...ez egy próba szerszám még,de úgy néz ki,hogy jó lett az elképzelés!! Fröccsöntött kivitel!!!!

20190318_173...jpg

20190318_173...jpg

20190318_192...jpg
 
(#60825) róbertke válasza HOTotya hozzászólására (#60824) Válasz Márc 18, 2019
GOKART verseny lesz?
(#60826) HOTotya válasza róbertke hozzászólására (#60825) Válasz Márc 18, 2019
Valami olyan... DE ez még csak egy próba szerszám hogy hogy fog sikerülni az elképzelésem!!! Váltógyártóval készítettünk egy fröcsi gépet ami már ekkora és ennél nagyobb dolgot tudunk fröcsizni! Ez volt az első komoly szerszám .....a többit meglátjuk!!
(#60827) róbertke válasza HOTotya hozzászólására (#60826) Válasz Márc 19, 2019
Sok sikert hozzá, hogy minél előbb csatlakozhasson Csíkos Mester Digipaneljéhez ....
(#60828) ModELiTT hozzászólása Válasz Márc 19, 2019
Szervusztok!
Valószínűleg itten nagy verseny van/lesz kialakulóban!
De ez így jó, mivel lesz nagy választék belőle. Ez a modell Wirtz Robi barátom érdeme, mert ő álmodta meg, és készítette a 3D rajzokat,nekem csak összeraknom kellett.
Kétféle korláttal fog készülni, ha eljutunk a sorozat készítéséhez... Még, amint látható, vannak hiányosságok, amin dolgozunk.

M32.- Gokart...jpg

M32.- Gokart...jpg

M32.- Gokart.jpg
 
(#60829) ModELiTT hozzászólása Válasz Márc 19, 2019
Ez már nem fért fel !

M32.- Gokart...jpg
 
(#60833) HOTotya válasza ModELiTT hozzászólására (#60828) Válasz Márc 19, 2019
Hehe én csinálom a meghajtást neki....bár már elég rég volt nálam...
(#60834) róbertke válasza HOTotya hozzászólására (#60833) Válasz Márc 19, 2019
TT és H0 méretben is te készíted a hajtást?
(#60835) ModELiTT válasza HOTotya hozzászólására (#60833) Válasz Márc 19, 2019
Hogy mik nem derülnek ki!
Látod, ez a nagy kooperáció.
(#60836) róbertke hozzászólása Válasz Márc 19, 2019
Apropó: Mi van a Füstiben - Istvántelken levő M32 2001 -el?
(#60871) kisbakter hozzászólása Válasz Ápr 14, 2019
Szép estét.

Máv -os tehervagont szeretnék festeni.
A neten nem találtam meg hogy mi a szín kódja.
Meg tudná valaki mondani hogy milyen színű festékkel fessem le?
(#60872) Arctic37 válasza kisbakter hozzászólására (#60871) Válasz Ápr 15, 2019
Általában AhogySikerül-szabvány alapján festették(festik) a teherkocsikat.
Tehát ha a neten kinézel egy képet, és azt a színt szemre kikevered, akkor nagy valószínűséggel létezik(létezett) olyan kocsi, mint amilyen színű a tied
(#60873) kisbakter válasza Arctic37 hozzászólására (#60872) Válasz Ápr 15, 2019
Köszönöm szépen.
(#60875) sunocske válasza kisbakter hozzászólására (#60871) Válasz Ápr 20, 2019
Trinát 800.
(#60876) róbertke válasza sunocske hozzászólására (#60875) Válasz Ápr 20, 2019
1:1 méretarányú fa és acél vagonon még elmegy, de műanyag modellen?
(#60881) ModELiTT válasza kisbakter hozzászólására (#60871) Válasz Máj 6, 2019
Szevasz !
Olvasom kérésedet, nos mondanám neked ...
Először is melyik korszakot szeretnéd festeni? Ugyan is kb. 1980-ig RAL 3009 Oxidvörös (Oxidrot) színt használták. (REVELL-37) Aztán minden teherkocsit a RAL 3013 Paradicsomvörösre (Tomatenrot) festettek át. (REVELL-36) 2006-tól meg minden színes, nincs egységesítve!
Remélem tudtam segíteni valamennyit ezzel is.
(#60894) kisbakter válasza ModELiTT hozzászólására (#60881) Válasz Máj 9, 2019
Üdvözlöm!
Köszönöm szépen a segítséget.
Konkrétan FACCPP vagont szeretnék festeni.
(#60907) diginewl hozzászólása Válasz Máj 13, 2019
Tiszteletem!
Megosztanám a Nagyérdeművel egy "5 éves terv" eredményét. Talán belefér ebbe a topikba - mert át lett alakítva egy kicsit.
Annó 2014-ben sikerült egy Tillig H0-ás VT135-ös motorvonatot, és hozzá való kettő betétkocsit venni. Amikor kézbe vettem a kis tüneményt, nem éreztem elég bátorságot arra, hogy hozzányúljak. Eddig dobozban pihent.
Most nekiláttam használhatóvá tenni a kicsikét.
A motorvonat vontató oldalán kialakítottam a NYÁK-on egy tranzisztoros kapcsolást. Így a dekóder aux-2 kimenetével fel/le tudom kapcsolni az éppen aktuális fényt - így nem világít bele a mellékkocsiba, könnyen kapcsolható, nem kell a CV-kel variálni. Ezáltal jutott az előre/hátra, teremvilágításra is egy-egy kapcsolható kimenet. A Digitools DD 3.x dekóderén 2+2 aux kimenet van.
A meglepetés akkor ért, amikor már az emberkéket ültettem a mozdonyba. Ugyanis az elől, az a hátul lett, azaz tudja a jó Isten. Még a nyáktervet is átszabták (bár ne tették volna) de így sem lett az eleje, a hátulja a mozdonynak. Nálam a vezetőállás a valószínű hátramenet lehet. De elektronikailag meg így megy előre a hajtás, világítás is átalakítás nélkül. Szóval a Tillig sem nőtt fel még a digit korszakhoz.
Tettem fel egy kis videót a világításról, és a kapcsolható menet/zárfényekről.
Tillg H0 EP II DRG

A kapaszkodók, igen az a sarkon, az íves, meg a szürke pici, és a nagy, mind-mind a dobozban arra várt, hogy feltegyük őket. Fel is tettem volna, de a furat kisebb volt. Persze minden modellezőnél van 0,6-os fúró, így már a kis kapaszkodók (pici szürke) is bement a helyére. Ennél már csak az íves piros kapaszkodó volt izgalmasabb, mert ott 0,4-es fúróval kellett a lyukat mélyíteni, mert nem fúrták elég mélyre. Az ablaktörlőnek ugyan volt lyuk, de ahhoz egy 0,8-as fúró kellett, és azonnal a helyén volt.
Összképileg nagyon cuki lett, de sok idő elment rá, mire így összeállt.
Arról nem is beszélve, hogy ha a motort ki szeretném pucolni, ahhoz aztán mindent szét kell szedni benne!!! A nyákról leforrasztani a motor vezetékét, stb. Eléggé vitrinbe valónak született ez is.

Nu itt a vége
Newl

gyárilag elc...jpg

sok kis apró...jpg

Tr kapcsolás.jpg
 
Lapozás       61/61
Frissek
  2019. Jún, 19. Sze
17:34:04
  Jelenleg 10 fő olvassa az oldalt
Hirdetés