Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Amerikai vasútmodellek
Amerikai vasútmodellek
Témaindító: etwg, idő: Nov 3, 2012
Témakörök:

Lapozás       19/26    
(#56726) Frankye válasza etwg hozzászólására (#56722) Válasz Júl 21, 2017
Ez tényleg nagyon jó. Megnéztem.
(#56832) etwg hozzászólása Válasz Júl 30, 2017
Két elképesztö foto, nemcsak egy remek terepasztal 1961-böl. Ma is rejtély milyen technikával tudott ilyen éles ( a mélységélesség joval több mint 1 méter !!) képeket csinálni ( ráadásul szinesen! ). Természetesen John Allenröl és terepasztalárol van szo, ezuttal egy japán magazinból.

IMG_2592.JPG

IMG_2593.JPG
 
(#56833) róbertke válasza etwg hozzászólására (#56832) Válasz Júl 30, 2017
Most viccelsz?? 16 évvel a WW II után még jó hogy tudott találni speciális optikájú fényképezőgépet, amit már a légi felderítés is ismert. Több száz példányból válogathatott.... 1936-os Olimpiáról is készültek már színes képek... Tényleg, mit csinálhatott a Háború alatt ???
(#56835) etwg válasza róbertke hozzászólására (#56833) Válasz Júl 30, 2017
Csak azok a kamerák pontosan forditva müködtek, teleobjektivok voltak, hiszen messziröl kellett valamit jol lefényképezni, a modellen meg pontosan az ellentétje a fontos, a tárgy (terepasztal) közel van, mégis ugy kell láttatni mintha kilométerekröl fényképeznéd. Ráadásul a fényviszonyok is egészen mások ( a terepasztalt akkor csupán néhány izzo világitotta meg)..
Még a mai technikával is nagyon fel kellene kötni a nadrágot, ha egy ilyen képet szeretnél csinálni. (Nézd meg a mai - pl MiWULA - képeket, szinte mindegyiken látni a mélységélesség határát. Az optika törvényei ugyanazok mint 60 éve .)
Ráadásul az akkori szuperfényképezögépek nagyok és nehezek voltak, ami szintén nem optimális a terepasztal fényképezéséhez.
Sajnos nem maradt az utokorra szinte semmi informácio, hogyan és mivel fényképezett. Irt néhány cikket, hogyan kell beállitani a képet, de arrol szinte semmit, hogy milyen kamera, lencse meg egyébb technikai segédeszköz kellett a felvételhez.
Van egy hires felvétele - egy vonatot mozgás közben fényképezett. A képen a vonat penge éles, a táj meg el van mosodva. Erröl az egyetlen képröl tudni, hogy a vonat forditotta a kamerát a speciális állványon. Ebböl is látni, hogy bátran bütykölt a fototechnikában is.
(#56836) etwg válasza róbertke hozzászólására (#56833) Válasz Júl 30, 2017
A háboru alatt nagyon akart a hadseregnek segiteni, de egészsége miatt alkalmatlannak találták. Némi segitséggel kapott munkát, mint képanalizátor, azaz a katonák által készitett légi- és kémfelvételeket értékelte ki.

(A szines képekhez csak annyit, az tény hogy létezett a szines technika, állitolag azonban ö otthon, saját maga dolgozta ki a felvételeket - akkoriban rengeteg mérgezö anyag kellett ehhez - és olcso sem volt. A modellfényképezéshez rengeteg képet kell csinálni, mert sok a kuka, amit csak a kidolgozás után látni - nem ugy mint ma).
(#56837) etwg válasza etwg hozzászólására (#56836) Válasz Júl 30, 2017
Frissiteni kell az emlékeimet. Csak szeretett volna képanalizátir lenni a második világháboruban, de még segitséggel sem jutott be a hadsereg eme szolgálatába. Csak a bátyja lett katona.
(#56838) róbertke válasza etwg hozzászólására (#56837) Válasz Júl 30, 2017
Mi lett volna, ha kap az élettől még húsz évet?? (Talán nem gyújtja fel egy buta rendőr a házát...) De mint tudjuk, sajnos nem így történt...
(#56839) etwg válasza róbertke hozzászólására (#56838) Válasz Júl 30, 2017
Sajnos ez nem adatott meg, de valoszinü, hogy csak igy tudott legendává válni.
A 70-s években már jött a kereskedelmi uthenger, (majdnem) minden kaphato lett és már nem igen volt igény olyan emberekre, mint John, aki mindent meg tudott maga is csinálni, és nem futkosott naponta a modellezö boltokba.
Már az életében több konfliktusba keveredett hasonlo ügyekben. Már nem igen akarták megjelentetni a "csináld magad" (How to do?) cikkeit mert, nem volt bennük, egyetlen kommerciális elem sem....
(#56841) róbertke válasza etwg hozzászólására (#56839) Válasz Júl 30, 2017
Egyik nagyon ötletes találmánya: ITT , amit később a Walthers adott ki.
(#56843) etwg válasza róbertke hozzászólására (#56841) Válasz Júl 30, 2017



Ez a játéka is szinte örökös életü, szinte minden kiállitáson ott van. És már egy csomo (gyártoja) kivitele, verzioja meg klonja van, de mindenhol az érdeklödés csomopontjában van.


IMG_2594.JPG
 
(#56844) róbertke válasza etwg hozzászólására (#56843) Válasz Júl 30, 2017
Főleg ha LGB méretarányban mutatják be....
(#56845) róbertke válasza etwg hozzászólására (#56843) Válasz Júl 30, 2017
Ahogy említetted, ITT VAN pár variánsa
(#56850) róbertke válasza etwg hozzászólására (#56843) Válasz Júl 30, 2017
(#56854) etwg válasza róbertke hozzászólására (#56850) Válasz Júl 31, 2017
Na ezt az oldalt még nem láttam.
(#56877) etwg hozzászólása Válasz Aug 5, 2017
Nem szivesen kommentálok modell termékeket, de ez a váltóállitó motor a 21. században már inkább szégyen mint csucstermék, mint mérete, mint kivitele szempontjából. A nemrégen befejezödött legnagyobb amerikai modellkiállitáson került bemutatásra...
Kb 4x akkora mint at MTB motor és semmivel sem tud többet. Az ára viszont 3-szoros.


IMG_2601.JPG
 
(#56878) róbertke válasza etwg hozzászólására (#56877) Válasz Aug 5, 2017
Valamivel kábítani kell a nagyérdeműt .....
(#56879) Váltógyártó válasza etwg hozzászólására (#56877) Válasz Aug 5, 2017
Ez tényleg elég ratyi!
(#56880) HarciSün válasza Váltógyártó hozzászólására (#56879) Válasz Aug 6, 2017
Viszont könnyen reprodukálható házilag - feltételezem töredéke árból
(#56943) róbertke hozzászólása Válasz Aug 19, 2017
Bowser UP Express Box Car összerakva..

Bowser UP Ex...jpg
 
(#57057) etwg hozzászólása Válasz Aug 26, 2017
Egy kis modellvasuti video:

Egy modell mozdony kopia
(#57058) róbertke válasza etwg hozzászólására (#57057) Válasz Aug 26, 2017
Akkor a 4-10-0 gép ezentúl nem "Mastodon", hanem "John Allen" ??
(#57301) róbertke válasza etwg hozzászólására (#56854) Válasz Szept 17, 2017
Két hónap, egy kis betegeskedés ...... de nézd mit találtam !!!
http://www.wymann.info/ShuntingPuzzles/sw-timesaver.html
A lényeg kiemelve és felnagyítva
(#57302) Frankye válasza róbertke hozzászólására (#57301) Válasz Szept 17, 2017
Azért remélem nincs nagy baj! Most már jól vagy?
(#57303) róbertke válasza Frankye hozzászólására (#57302) Válasz Szept 17, 2017
Ne aggódj, minden a legnagyobb renbden....
(#57332) róbertke hozzászólása Válasz Szept 21, 2017
Egy szép kikötői kép 1900-ból.
(#57337) Frankye válasza róbertke hozzászólására (#57332) Válasz Szept 22, 2017
Üveglapra készült negatívból... Nagyon szép! (Az embereken látszik, hogy hosszú záridővel készült.)
(#57343) etwg válasza Frankye hozzászólására (#57337) Válasz Szept 24, 2017
Na jo azért egy akkori üvegnegativ nem 100ASA érzékenységü ( még 50 sem), igy akkoriban a hosszu exp. idö inkább normális volt.
Ezért voltak problematikusak a portré felvételek, mert közel fél percig kellett mozdulatlanul a lencsébe vigyoritani.
A méretük miatt viszont igen részletes képet adnak.
A másik vicc az volt, hogy a mi korunkban a negativbol nagyitani kellett a fényképet, az üvegnegativbol elég volt a drága kontaktmásolat (1:1) de többnyire kicsinyitett fénykép készült, amitöl az élesség még inkább növekedett.
(#57345) róbertke válasza etwg hozzászólására (#57343) Válasz Szept 24, 2017
Pont ugyanezt magyarázta nekem az eladó a Wesselényi utcában a Soós Kft boltjában, amikor megvettem ezt a szép "vizitkártyát"
(#57346) etwg válasza róbertke hozzászólására (#57345) Válasz Szept 24, 2017
Van egy japán barátom, aki ma is lemezre fotozik (igaz ma már alig kapni és csak kb. 12x12 cm méretüek). Néha sikerül még vennem Angliában) . A képei elképesztöen élesek és részletgazdagok. Igaz, hogy nem lehet hazatérni egy fotos utazásrol több 100 képpel - már egy tucat komoly csomag.
(#57359) róbertke hozzászólása Válasz Szept 30, 2017
Van két hajtott H0 -ás Athearn "ATSF" kék/sárga A egységem, szert tettem egy hajtás nélküli Bachmann B egységre. Analógban modellezek.
Kérdésem, hogy hogyan lehet az elektromos áthidalást megcsinálni ABA összeállítás esetén?? Gondolok itt a jelző előtti szigetelt szakaszon előálló problémára, amikor az első gépegység már megállna, de a hátsó még nyomja teljes erőből. Alakítsam át a B egységet elektromosan valahogyan mivel műanyag kerekes és nem vesz fel áramot, vagy AAB összeállításban járjanak?? (ez utóbbit szeretném elkerülni)
(#57360) etwg válasza róbertke hozzászólására (#57359) Válasz Szept 30, 2017
Ugy kell megoldani, hogy mindig csak az elsö mozdony szedje az áramot.
Többféle trükk van erre. Minimum egy átmenö vezeték kell. Nemrégen a fiam szekirozott egy push-pull megoldással. ( ott csak egy mozdony van - néha a szerelvény végén - igy 2 dioda elég volt + a vezeték). Két mozdony esetén egy kicsit bonyolultabb.
(#57361) róbertke válasza etwg hozzászólására (#57360) Válasz Szept 30, 2017
Két egységgel azért nincs gondom (A+A) mert lendkerekesek és a lendületből a második gép még bejut a szigetelt részre és ott a sínen keresztül táplálja az elsőt addig, amig ő is be nem ér teljesen. ABA szituáció kissé másabb.....de kiötlöttem valamit. B egység kap hajtást - passzolnak egymás alá az alvázak - és a két A egység Dummy. Kettő-kettő átmenő vezeték és négy dióda - aztán az általad is írt módon mindig a menetirány szerinti első gépről jöjjön a delej - és már mehet minden rendben... Vélemény??
(#57364) etwg válasza róbertke hozzászólására (#57361) Válasz Szept 30, 2017
Akkor duplán nem kell. Ha csak a B unitban van motor, akkor annak a kerekei ne szedjenek áramot, csak mindig az elötte mozdonybol kapjon a motor delejt. Hanem igen forgatod öket, akkor lehet, hogy 2 dioda is elég.
(#57488) etwg hozzászólása Válasz Okt 17, 2017
Amerikai modellek TT-ben és gitártokban....USA TT 1

USATT 2

USA TT 3
(#57489) Frankye válasza etwg hozzászólására (#57488) Válasz Okt 17, 2017
Nagyon szeretem ezeket a logikai fejtörőket.
Ezek a modellek amúgy fantasztikusak!
(#57513) róbertke hozzászólása Válasz Okt 20, 2017
ex- CB&Q 956;CB&Q 2233; BN 2233; EMD GP 30;
Serial Number: 27167; Frame Number:7621-17; Built: 4/1962;
Rick Morgan és Chuck Zeiler képei;

CB&Q 2233 EM...jpg

CB&Q BN 2233...jpg
 
(#57517) etwg hozzászólása Válasz Okt 20, 2017
Egy uj festés az 1943-ban az UP által sponzorált bombázo emlékére.

The Spirit of UP

IMG_2732.JPG
 
(#57519) róbertke válasza etwg hozzászólására (#57517) Válasz Okt 21, 2017
Borzasztó ez a színkreáció....:
(#57528) róbertke válasza etwg hozzászólására (#57488) Válasz Okt 22, 2017
Ezt nézd mibe futoTTam bele: ITT
Peco H0m síneket épít át, viszont eléggé érdekes a gépek gyártója...
(#57530) etwg válasza róbertke hozzászólására (#57528) Válasz Okt 22, 2017
Érdekes követni egyes TT foirumokat. Ott sincs sinanyag, mégis egyesek pont a Kühnnel erölködnek ( az még annyira sincs mint a Tillig). Mások meg a Peco H0m anyagát használják. Nem igen érthetö, hogy mi jo ebben. Valamivel kevesebb kinlodással a Tillig is mindenütt beszerehetö - föleg Angliában - igy nem értem öket. 40 évvel ezelött és probálkoztam PECO H0m anyaggal - de az nagyon durva a TT-hez a maiakhoz meg duplán.
(#57531) róbertke válasza etwg hozzászólására (#57530) Válasz Okt 22, 2017
Ez tipikusan az a helyzet, ami nálunk volt Magyarországon: Piko kalapprofilos sínhez könnyen hozzájutottál, de profil sínhez mint Pilz, Roco, FLM, ritkán és már aranyáron ...
(#57532) etwg válasza róbertke hozzászólására (#57531) Válasz Okt 22, 2017
Na jo ez volt 30 éve, de manapság???? Egy két klikk a billentyüzetre és már uton is van az anyag...
(#57540) etwg hozzászólása Válasz Okt 27, 2017
Egy jo hir.
Egy ingyenes könyvtár ( némi reklámszemét ellenében) elérhetö az amerikai modellezö ujságok archivuma: (kivéve azokat, akik saját archivumot tartanak fenn - Kalmbach.)

Train-Life

Jo böngészést!
(#57544) róbertke válasza etwg hozzászólására (#57540) Válasz Okt 28, 2017
Kiraktam az "Információk, hasznos linkek" falra.....engedelmeddel ....
(#57545) etwg válasza róbertke hozzászólására (#57544) Válasz Okt 28, 2017
Láttam, kösz
(#57546) róbertke válasza etwg hozzászólására (#57545) Válasz Okt 28, 2017
Én köszönöm! MR 1977/8 számában 24. oldalon ott a kis kedvencem a PS-2 Hopper...
(#57788) róbertke hozzászólása Válasz Nov 28, 2017
Pár évvel ezelőtt tracssoltunk a teherkocsik billegő mozgásáról. Most bukkantam rá egy írott anyagra. Érdekessége, hogy felcseréli a felfekvési pontokat az alváz és a forgóváz között. ITT
(#57789) etwg válasza róbertke hozzászólására (#57788) Válasz Nov 28, 2017
Ez az un A keretfeltámasztás - azaz 3 ponton fekszik a modell felépitménye.
Sokan el szokták felejteni....
(#57794) róbertke válasza etwg hozzászólására (#57789) Válasz Nov 29, 2017
Mert még nem találkoztak a "minden oldalra felakarok borulni" kocsival...
(#57897) róbertke hozzászólása Válasz Dec 10, 2017
(#57885) etwg hozzászólása Válasz • Pé, 8:10
Egy eredeti video John Allennel a modellvasut fényképezéséröl.

Hogyan fényképezzük a modellvasutat
Lapozás       19/26    
Frissek
  2024. Márc, 28. Csü
16:48:26
  Jelenleg 9 fő olvassa az oldalt
Hirdetés