Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Z méretarányban mindenfélét
Z méretarányban mindenfélét
Témaindító: Zsiti4, idő: Jan 8, 2012
Témakörök:

Lapozás       16/22    
(#55444) diesel693 válasza róbertke hozzászólására (#55443) Válasz Feb 25, 2017
Itt is köszönjük!
(#55461) diesel693 válasza ZésZoli hozzászólására (#55380) Válasz Feb 28, 2017


"eddigi Z-s modelljeimben az a szuper, hogy szét lehet őket szedni teljesen mindenféle félelem nélkül, hogy valami esetleg eltörik, forrasztás elszakad. Elég masszívak az alkatrészek és nincsenek vezetékek."
Sajnos ez a megbízhatóság az elektromosan vezérelt vágányegységekről (váltók, kocsilekapcsolók) nem mondható el, indokolatlan meghibásodásuk igen gyakori!
(#55462) diesel693 hozzászólása Válasz Feb 28, 2017
A Marklin gyártású Z sínek igen modellhűek, de érthetetlen hogy miért nem gyártanak ebben a méretben ágyazatos vágányanyagot, mint ahogy H0 méretnegyságban ezt üjra kezdték, hasonlóan a japán gyártású Rokuhan Z vágányokhoz, ezzel rengeteg munkától szabadítanák meg az ezzel a mérettel modelezőket.
(#55464) csíkosháTTú válasza diesel693 hozzászólására (#55462) Válasz Feb 28, 2017
Idézet:
„A Marklin gyártású Z sínek igen modellhűek, ...”

Mondjuk a váltók azért nem egészen...
A sima vágánymezőkre viszont igaz. (Lásd a képeket.)
Egyébként az ágyazatos, vagy komplett töltéssel ellátott vágánymezőkről az a véleményem, hogy valóban könnyebb velük dolgozni, de ahhoz, hogy ezek is igazán élethűek legyenek, pont ugyanannyi (csak más jellgű) munkával jár.

IMG_3467.JPG

IMG_3982.JPG
 
(#55477) diesel693 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#55464) Válasz Márc 1, 2017
Teljesen igazad van, ezért hoztam fel a ROKUHAN Z vágányokat!
(#55676) ysenyerkesz hozzászólása Válasz Márc 26, 2017
(#55720) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Márc 31, 2017
Ilyen volt, ilyen lett.
Egy Noch "Koffer anlage" átalakulása képekben.

1. rész: Ahogy egy német cég elkészítette.

IMG_3992.JPG

IMG_3993.JPG

IMG_3996.JPG
 
(#55721) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#55720) Válasz Márc 31, 2017
Ilyen volt, ilyen lett.
Egy Noch "Koffer anlage" átalakulása képekben.

2. rész: Kezdjünk hozzá!

IMG_4214.JPG

IMG_4215.JPG

IMG_4216.JPG
 
(#55722) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#55721) Válasz Márc 31, 2017
Ilyen volt, ilyen lett.
Egy Noch "Koffer anlage" átalakulása képekben.

3. rész: Elkezdődik a sínek fektetése

IMG_4218.JPG

IMG_4219.JPG

IMG_4220.JPG
 
(#55743) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#55722) Válasz Ápr 3, 2017
Ilyen volt, ilyen lett.
Egy Noch "Koffer anlage" átalakulása képekben.

4. rész: Ágyazat is készül.


IMG_4221.JPG

IMG_4224.JPG

IMG_4226.JPG
 
(#55802) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#55743) Válasz Ápr 10, 2017
Ilyen volt, ilyen lett.
Egy Noch "Koffer anlage" átalakulása képekben.

5. rész: Kész a sínfektetés.


IMG_0003.JPG

IMG_0004.JPG
 
(#55803) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#55802) Válasz Ápr 10, 2017
Ilyen volt, ilyen lett.
Egy Noch "Koffer anlage" átalakulása képekben.

6. rész: Elektromos bekötés indul. Két vonat tud majd menni a kofferben, egymástól függetlenül. A helyükön vannak már a saját gyártású PWM TwinZ menetszabályzók is. A külső és a belső kör is 3-3 ponton van betáplálva.

IMG_0005.JPG

IMG_0006.JPG
 
(#55814) Frankye válasza csíkosháTTú hozzászólására (#55803) Válasz Ápr 11, 2017
Szépen alakulnak a dolgok.
(#55827) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#55803) Válasz Ápr 11, 2017
Ilyen volt, ilyen lett.
Egy Noch "Koffer anlage" átalakulása képekben.

7. rész: Helyükre kerülnek a házak.

IMG_0007.JPG

IMG_0008.JPG
 
(#55828) csíkosháTTú válasza Frankye hozzászólására (#55814) Válasz Ápr 11, 2017
Kössz!
(#55846) Frankye válasza csíkosháTTú hozzászólására (#55827) Válasz Ápr 12, 2017
És a házikókkal együtt el fog férni a kofferben, vagy ez már nem volt mérvadó a projekt számára?
(#55847) csíkosháTTú válasza Frankye hozzászólására (#55846) Válasz Ápr 12, 2017

Az volt az egyik ok (a sok között), hogy a templom eredetileg ott állt, ahol most a hegyi ház van, és így - kvázi - levehetőre kellett készíteni a torony süvegét. Ugyanis nem lehetett zárni a koffert tőle. Most már lehet...

Viszont, ami megszűnt, az az elemes táplálás lehetősége. Ugyanis a váltók már elektromosan működnek, ez iszont percek alatt kinyírta volna a 9V-os elemeket. Egy 12V/3A-es LED tápegység van beépítve, és visszaszabályozva 10V-ra.
(#55850) Frankye válasza csíkosháTTú hozzászólására (#55847) Válasz Ápr 12, 2017
Ah, so! Így már világos. Mondjuk a telepes táplálás valóban nem lenne működőképes így, elektromosan állított váltókkal.
(Adja magát a "kissé" gonosz kérdés: És a tápegység elfér majd a kofferben? )
(#55856) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#55827) Válasz Ápr 12, 2017
Ilyen volt, ilyen lett.
Egy Noch "Koffer anlage" átalakulása képekben.

8. rész: A nemesebb növények is lassan a helyükön lesznek.

IMG_0009.JPG

IMG_0010.JPG

IMG_0012.JPG
 
(#55858) csíkosháTTú válasza Frankye hozzászólására (#55850) Válasz Ápr 12, 2017

A nyitott koffer bal felső sarkában található hegy alatt.

IMG_0013.JPG
 
(#55865) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#55856) Válasz Ápr 12, 2017
Egész mutatos föleg ahhoz képest ahogy egy honapja láttam...
(#55870) Frankye válasza csíkosháTTú hozzászólására (#55856) Válasz Ápr 13, 2017
Ez igen! Elismerésem! Különösen tetszik a fa alatt a lehullott levél, meg a feszület.
(#55871) Frankye válasza csíkosháTTú hozzászólására (#55858) Válasz Ápr 13, 2017
Ügyes! Nem kötekedésképpen, csak kérdezem: a hőelvezetése megoldott? Vagy annyira nem melegszik a tápegység?
(#55873) etwg válasza Frankye hozzászólására (#55871) Válasz Ápr 13, 2017
Én is hasonlokat használok, egész nap mennek és este még csak nem is langyosak...nálam is nagyon beváltak. ( 3 a vezérlö pultban van, kettö meg a palya alatt....)
(#55874) csíkosháTTú válasza Frankye hozzászólására (#55871) Válasz Ápr 13, 2017
Szia!
Már etwg barátom megadta a választ, de kifejtem egy kicsit bővebben.

Nem melegszik. Ugyanis ez a táp 3A-es, és ebben a kofferben alaposan túlméretezett. (Nincs kisebb a nagykerben, hálózati adaptert meg nem akartam használni.) Egyszerre max 2 mozdony mehet a pályán, ezek legroszabb esetben is legfeljebb 0,3A-t vesznek fel. A váltók közül 3 áll át egyszerre, de azok meg csak addig vesznek fel áramot, amíg a mágnesük meghúz. Vagyis a tápegység jó, ha maximális teljesítményének a két tizedére van kihasználva. Még csak langyos sem lesz. (Nem beszélve arról, hogy mennyiért adnak egy ilyet, számlával, garanciával. "Fillérekért", egy közepes modellvasőúti trafó árának töredéke.)
(#55876) csíkosháTTú válasza Frankye hozzászólására (#55870) Válasz Ápr 13, 2017
Kössz!
Még nincs kész. Tegnap este konzultáltam a kisebbik fiammal, vannak még ötletei, hol lehet tovább fokozni még a látványt anélkül, hogy ad hoc módon meghintenénk fákkal az egészet.

(Egyébként eléggé nehéz dolgozni a Noch-nak ezekkel a kész alapjaival. Vasúti koncepciónak még a nyomát is nehéz megtalálni a pályterven. A kvázi "állomás" sem sokra jó, mert túl rövid, és szinte csak váltókból áll. Az egész csak arra jó, hogy menjen rajta körbe-körbe 2 vonat. Vagyis komolyabb vasútmodelles játékra nem ez való. Ráadásul, ahogy eredetileg kinézett...)

IMG_0014.JPG

IMG_0015.JPG
 
(#55880) Frankye válasza csíkosháTTú hozzászólására (#55874) Válasz Ápr 13, 2017
Így már teljesen világos, köszönöm. (Csupán első ránézésre meglepett, hogy egy hegy "gyomrában van, ahol szellőzés nem sok lehet. De persze így már világos, miért nem is kell.)
(#55881) Frankye válasza csíkosháTTú hozzászólására (#55876) Válasz Ápr 13, 2017
Kétségtelen, hogy a valós vasútüzemhez sok köze nincsen, de ennek - szerintem - nem is ez volt a lényege. Inkább a méretbeli kihívásban rejtezett a feladat, ahhoz képest pedig (pestiesen szólván) "nem semmi" lett a megvalósítás milyensége. (Mármit a Te kezed alatt... nem az eredeti.)
(#55882) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#55856) Válasz Ápr 13, 2017
Ilyen volt, ilyen lett.
Egy Noch "Koffer anlage" átalakulása képekben.

9. rész: További növények, és be is népesül a koffer.

IMG_0019.JPG

IMG_0020.JPG

IMG_0030.JPG
 
(#55883) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#55882) Válasz Ápr 13, 2017
Ilyen volt, ilyen lett.
Egy Noch "Koffer anlage" átalakulása képekben.

10. rész: Néhány hangulat kép.

IMG_0022.JPG

IMG_0028.JPG

IMG_0029.JPG
 
(#55884) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#55883) Válasz Ápr 13, 2017
Ilyen volt, ilyen lett.
Egy Noch "Koffer anlage" átalakulása képekben.

11. befejező rész: Ilyen volt, ilyen lett.

Van, amikor a kevesebb, több. Az üzembiztonság is sokat javult, a váltók is elektromosan működnek (eredetileg nem voltak bekötve).

Akiknek köszönetet mondok, mert olyan anyagokat biztosítottak, amit nem nagyon lehet beszerezni:
- ágyazatkő: Paksinuti kolléga
- lombos fák: PisTTa Fater kertészet (Törökszentmiklós)
- a rozsda festéket a VMC-ben vettem.

Ilyen volt.JPG

Ilyenné vált.JPG

IMG_0017.JPG
 
(#55894) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#55884) Válasz Ápr 14, 2017
Gratulálok MESTER!!
(#55918) Frankye válasza róbertke hozzászólására (#55894) Válasz Ápr 18, 2017
Csatlakozom! Nagyon jó lett.
(#55949) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#55894) Válasz Ápr 20, 2017
Köszönöm! Frankye-nek is!

Formálódik egy következő projekt. Hasonló méretben egy olyan kis kompakt berendezés, aminek azért lesz majd komolyabb, vasútüzemi motívuma is.

Csak azért, hogy lehet ám komoly modellvasutat építeni ilyen kis méretben, nem kell mindig kaviár... akarom írni Noch...
(#56118) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#55949) Válasz Máj 5, 2017
Elkezdtem terveZni a kis kompakt asztalkát.

Bele is futottam a Märklin (meg az összes többi) gyári sínanyag hiányosságaiba. Abból építkezünk majd, ami idehaza van, vagyis Marklin anyagból. A terv az egy korai Zeuke terv adaptációja lenne /nem akarom feltalálni a langyos vizet... /.

Egyes számú nehézség:
A gyári, íves vágánymezőkből csak 30°-os, és 45°-os ívek vannak. Egyetlen kivétel a normál kitérőhöz való kiegyenlető ív, az 13°-os.
Kettes számú nehézség:
A normál kitérő - ebből a szempontból elcseszett geometriája - 13°-os hajlásszögű, a kitérő ív sugara pedig 490mm. Ergo, nem lehet úgy ívbe illeszteni, mint pl. a Zeuke/BTTB egyenes kitérőjét. Ugyanis soha nem fog kijönni a teljes ív, csak flexi sín beszabásával.

Ha én terveztem volna a geometriát, akkor a normál kitérő 15°-os lenne, és ehhez passzolna a kiegyenlítő íve is, és lenne a normál íves vágánymezőből 15°-os is...

Nem kell megíjedni, a Rokuhan és a MicroTrains sem jobb, sajnos. Sőt, az amerikai még butább, mint a Marklin...
(#56119) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#56118) Válasz Máj 5, 2017
Ilyenkor látni a tudást a háttérben amit annak idején Kurz professzor ur adott a néhai NDK modellépitöi kezébe. Ott stimmel a geometria a vágányrendszereknél, mig mások csak taknyolnak....
(#56141) róbertke hozzászólása Válasz Máj 7, 2017
Csak úgy NEKTEK ötletként
(#56394) ysenyerkesz hozzászólása Válasz Jún 4, 2017
Egy szomorú hír :
Terepasztal_építés
(#56395) etwg válasza ysenyerkesz hozzászólására (#56394) Válasz Jún 4, 2017
Köszönjük!

Béke poraira!
(#56396) róbertke válasza ysenyerkesz hozzászólására (#56394) Válasz Jún 4, 2017
Talán nyugodtan leírhatjuk ide tisztességesen ki ő: Sárai János ( diesel693) Béke lelkére !!
(#56576) ysenyerkesz hozzászólása Válasz Jún 28, 2017
Eltelt egy újabb hónap:
Trainini
(#56858) róbertke hozzászólása Válasz Aug 1, 2017
Megjelent a Hírharsona Júliusi száma. Magyar vonatkozású témát csak az EUROFIMA személykocsik jelentenének, melynek mindegyik képviselője talán járt nálunk. Szép lehet a Märklin 9db-os szettje.
(#56867) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Aug 2, 2017
A makettezőknél ez a "Dobozból" kategória lenne.
A Vollmer 9511 számú kis épülete.

IMG_0119.JPG

IMG_0120.JPG
 
(#56868) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#56867) Válasz Aug 3, 2017
Még a menetrendet is kifüggesztetted???
(#56869) Frankye válasza róbertke hozzászólására (#56868) Válasz Aug 3, 2017
Az hagyján, de még a késést is rávezeti, kézzel, minden alkalommal...
(#56870) Milos Grimasz válasza csíkosháTTú hozzászólására (#56867) Válasz Aug 3, 2017
Idézet:
„A makettezőknél ez a "Dobozból" kategória lenne.”

Majdnem. A doboz kategória annyit tesz, hogy nincs feljavítva. pl.: repülőknél a fékkábelek és üléshevederek elkészítése még megengedett. Ettől még le kell festeni.
(#56871) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#56867) Válasz Aug 3, 2017
Egy kis segítség: Zavelstein
(#56872) Arctic37 válasza róbertke hozzászólására (#56871) Válasz Aug 3, 2017
Sziasztok!
Z méretben hol lehet beszerezni mozdonyokhoz meghajtást?
(#56873) csíkosháTTú válasza Milos Grimasz hozzászólására (#56870) Válasz Aug 3, 2017
Le van. Pontosabban el van "koszolva". Feljavítás, plusz dolgok nincsenek rajta.
(#56874) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#56871) Válasz Aug 3, 2017
Huhhh...

Na ilyet nem szeretnék. Nagyon-nagyon zsúfoltnak tűnik nekem. Arra mindenesetre jó, hogy mit ne csináljak...
Lapozás       16/22    
Frissek
  2024. Ápr, 19. Pé
2:35:36
  Jelenleg 3 fő olvassa az oldalt
Hirdetés