Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Z méretarányban mindenfélét
Z méretarányban mindenfélét
Témaindító: Zsiti4, idő: Jan 8, 2012
Témakörök:

Lapozás       15/22    
(#51916) csíkosháTTú válasza ZésZoli hozzászólására (#51903) Válasz Júl 4, 2016
Marcos-os...

(Lefordítom: már koszos...)



Bocs...
(#51935) ZésZoli válasza csíkosháTTú hozzászólására (#51916) Válasz Júl 5, 2016
Nem koszos, csak "dark nickel plated". A fényes karima rész a csiszolástól van. Ott már nem nckel plated.
(#52026) ZésZoli hozzászólása Válasz Júl 12, 2016
Csíkos Mester!

Kész van már a digitalizált Br260? Már nagyon kíváncsi vagyok.
(#52028) csíkosháTTú válasza ZésZoli hozzászólására (#52026) Válasz Júl 12, 2016
Türelem, BR260-t terem...

Nagyon elfoglalt vagyok, még nem vagyok készen vele.
(#52408) ZésZoli hozzászólása Válasz Aug 4, 2016
Sziasztok Z-sek!

Rendeltem az eBay-en egy 8831 VT798 Dieseltriebwagent két VT998 beiwagen-nel. Nem fiatal darabok, de szépen muzsikálnak.

Kérdésem:

Régebbi modellek futtatásakor a motorból gyakran lehet "Amperszagot" érezni (BME-VIK-Kandó kifejezés). Ez mitől lehet egy ilyen kis modellnél? Lerakódás a melegedő tekercseken, keféken, kommutátoron, vagy inkább kefeszikrázás?
(#52409) ZésZoli válasza csíkosháTTú hozzászólására (#52028) Válasz Aug 4, 2016
Mester!

Türelmetlen vagyok! Nem várok!
(#52410) csíkosháTTú válasza ZésZoli hozzászólására (#52409) Válasz Aug 4, 2016
Pedig muszáj lesz!
(#52411) ZésZoli válasza csíkosháTTú hozzászólására (#52410) Válasz Aug 4, 2016
Na de tessék mán az előző kérdésemre is válaszolni, Mester!
(#52415) csíkosháTTú válasza ZésZoli hozzászólására (#52408) Válasz Aug 5, 2016
Többé-kevésbé minden motornak van "amperszaga". Pontosabban, ha "amperszag" van, akkor valami már annyira melegszik, hogy ég, ott baj van. A motoroknál a kefepor okozta szag jellemző, ha üzemszerűek az állapotok, ez minden motornál jelentkezik, csak eltérő mértékben. A régebbi motoroknál ez eléggé erős (pl. offtopic NDK-s Gützold, vagy Märklin mozdonyok), de nem hiba.
Egy Z modellnél, ha öreg is, nem nagyon kellene lennie ilyen "illatfelhőnek". Kétségtelenül erősebb, mint egy úja modell esetében, de nem lterítheti be a szobát azért. Meg kellene mérni az áramfelvételét. Nem melegszik?
(#52503) ZésZoli válasza csíkosháTTú hozzászólására (#52415) Válasz Aug 11, 2016
Szia Mester!

Köszi a választ! Nem. Nem melegszik több óra járás után sem. Szerintem a kommutátor sem olajos, koszos. Azt reméltem, azt írod majd, hogy:

"Á, az semmi! Csak a melegedő motoron lévő régi olajnak, pornak van ilyen szaga. Nem kell vele foglalkozni."

...mert éppen ninics kedvem egy nagyszervizhez. Na jó. Majd megejtem valamikor.

Köszi!
(#53898) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Nov 5, 2016
Egy kis kozmetikázás. Nagy dolgok nem történnek, de a sínek eredetileg csak úgy le voltak szögelve az alapra. A berendezés lényege megmarad, ez egy NOCH Koffer anlage. Az ágyazatkő az a Paksinuti féle anyag, ezzel lehet a legjobban dolgozni, és az ecsetes elterítés után valami csoda folytán úgy is marad az ágyazat. A gombostűk csak ideiglenesen vannak ott, a ragasztó megkötése után el lesznek távolítva.

IMG_3982.JPG

IMG_3983.JPG

IMG_3984.JPG
 
(#53925) róbertke hozzászólása Válasz Nov 6, 2016
ITT Ezt tényleg csak ON méretarányban lehet elkészíteni: SBB Gotthard vonal.

SBB Gotthard...pdf
 
(#53926) etwg válasza róbertke hozzászólására (#53925) Válasz Nov 6, 2016
Pedig létezik igen szép kivitelben és szinte minden jármü a néhaii alapito kézimunkája TT-ben

TT Gotthardbahn
(#53972) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#53898) Válasz Nov 8, 2016
Noch, és csak amolyan "villanyvasút", az OK. De azért van egyfajta hangulata, nem?

IMG_3985.JPG

IMG_3986.JPG

IMG_3987.JPG
 
(#53973) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#53972) Válasz Nov 8, 2016
Még pár kép, ha nem baj:

IMG_3988.JPG

IMG_3989.JPG

IMG_3990.JPG
 
(#53980) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#53973) Válasz Nov 8, 2016
Szép!

Gratula
(#54004) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#53980) Válasz Nov 9, 2016
Kössz!

Közben felsőbb parancs is érkezett. Feleségem szerez egy hasonló méretű alu koffert (valamit selejteztek a kórházban, és ez maradt belőle), csinálnom kell valami bele. Majd bevonom a két ifjú segéderőt...
(#54192) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#54004) Válasz Nov 18, 2016
Megvan már a koffer???
(#54193) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#54192) Válasz Nov 18, 2016
Nincs, ez nem rajtam múlik...

Közben az első koffer tulajdonosától érkezett még egy ilyen, csak ezt egy másik német cég készítette el. Ennek az átépítésénél már szabad kezet kaptam. Ebből egy "ilyen volt, ilyen lett" projekt lesz. Elsőre annyit, hogy a Noch koffer azonos, a sínleerősítés az gombostű, plusz hőragasztós pisztolyos megoldás volt. A műhely segéderői (a két fiam) már lepucolta az alaplapot, így most teljesen tiszta lappal lehet nekivágni az újra építéshez. Erről eltűnnek az "üvegmosó" fenyőfák is, meg a kilátó torony sem egy völgyben lesz.
(#54194) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#54193) Válasz Nov 18, 2016
Gondoltam kisegítelek, de akkor marad nálam a riasztótáska....
(#54388) róbertke hozzászólása Válasz Dec 1, 2016
Megjelent a Trainini 11. száma ...... de minek...
55. oldalon van egy Es dupla szett, aminek a kocsijai megegyeznek a MÁV Es sorozatával .... azt többre nem is bukkantam...
Trainini 11
(#54393) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#54388) Válasz Dec 2, 2016
Ez nem egy német magazin?
(#54402) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#54393) Válasz Dec 2, 2016
Német nyelvű nemzetközi magazin...
Amúgy elnézésed kérem, de találtam egy másik modellt is, amit könnyen "magyarosítani" lehet: LCH 0469 002-3 (ex DB 212 060 -8 ) mozdonyának festése megegyezik az 51. oldalon levő Baureihe 212 (Art.-Nr. 88216) színösszeállításával. Magyarországon a gépnek a vörös lámpája hol felül, hol alul, hol sehol nem volt. LCH 0469 002 egyik homlokfali és másik homlokfali festés , felül a vörös lámpa Győr-Gyárváros, alul a vörös lámpa
(#54596) ysenyerkesz hozzászólása Válasz Dec 14, 2016
Sziasztok!
Nincs valakinek eladó II-III korszakos traktorja, meg egy két autója eladó, lehetőleg nem arany árban?
(#54618) Frankye moderátori válasza ysenyerkesz hozzászólására (#54596) Válasz Dec 15, 2016
Ennek inkább az Apróhirdetési rovatban volna a helye!
(#54632) diesel693 válasza Frankye hozzászólására (#54618) Válasz Dec 17, 2016
Igazad van, de valószínűleg a Z méretnagyság hangsúlyozása miatt írta ide.
(#54633) róbertke válasza diesel693 hozzászólására (#54632) Válasz Dec 17, 2016
Igazad van, segítsünk neki! Én az érdeklődést a Játékudvarban ajánlanám a telefonszámán (ma és holnap 11-13 ig nyitva); aztán a többi címet innen..
(#54648) ysenyerkesz válasza róbertke hozzászólására (#54633) Válasz Dec 18, 2016
Mindkettőtöknek köszönöm!
Sajnos ott jártam töbször, és nem jártam szerencsével.
A mai magyar ellátás Z méretben nem mondható kielégítőnek.
(Ebben a korszakban, amit keresek külföldön se)
A kis asztalaomon egy modern 600-as merci finoman szólva se mutatna jól. Ezért keresem a lehetőségeket.
Na nem minden áron, mert már találtam megfelelő dolgokat, csak hát az ára!
Traktor+ pár kieg
Sedan 1915-ből
(#54699) ysenyerkesz hozzászólása Válasz Dec 24, 2016
Boldog Karácsonyt mindenkinek!
(#54949) diesel693 hozzászólása Válasz Jan 17, 2017
Ha már eddig senki nem tette...
Megkésve ugyan...
Eredményekben és modellekben gazdag Boldog Újévet kivánok minden modellezótársnak!
(#54957) Frankye válasza diesel693 hozzászólására (#54949) Válasz Jan 18, 2017
Bővebben: Link (és a folytatása)...
(#55062) ysenyerkesz hozzászólása Válasz Jan 23, 2017
(#55086) diesel693 válasza ysenyerkesz hozzászólására (#54648) Válasz Jan 25, 2017
..."csak hát az ára!"
Hát bizony ez a vasútmodellezés nem egy olcsó mulatság!
(#55264) ZésZoli válasza ysenyerkesz hozzászólására (#55062) Válasz Feb 6, 2017
Sziasztok!

A Traini 40. oldalán az a kép a BR64 vontatta szerelvénnyel elképesztően jó lett. Feledteti a méretből adódó kompromisszumokat. Ilyen képek láttán mindig igazolva látom magamban a kis méretek jogosultságát a kis helyigényük miatt. Aztán megnézem a modelljeimet és rájövök, hogy szabad szemmel ezek a részletek baromira nem látszanak.

Számomra pl. a Maerklin azon újítása, hogy teljes vezérművel lát el gőzösöket, teljesen felesleges és gyanítom, hogy a szét és összeszerelést nagyban megnehezíti.
(#55266) róbertke válasza ZésZoli hozzászólására (#55264) Válasz Feb 7, 2017
Más méretaránynál is gondot tud okozni a vezérmű teljes kiépítettsége, ez nem méretarány függő.
(#55269) csíkosháTTú válasza ZésZoli hozzászólására (#55264) Válasz Feb 7, 2017
Azért fejlődik a világ...
Pár éve még el sem tudtuk képzelni, hogy ebben a méretben is lehetséges a DCC üzem. Azóta meg idehaza készül a Desiro motorvonat, ami gyárilag hangdekóderes (a gyártója ugyanaz, akinek a silókocsiját mutatják be az aktuális Trainini-ben), és a V60-as tolatót is lehet digizni (Tran DCX77z, vagy DCX77L), ahogy DCC kocsivilágítások is készülnek idehaza.
Valahol, szépen lassan a mechanika is megy ezután, hiszen a Märklinnek komoly versenytársa akadt, a koreaiak gyártanak csodaszép gőzösöket, ők sem maradhatnak le.
Nem utolsó sorban ide sorolhatnám Váltógyártó kolléga munkáit, amik mind élethűségben, mind üzembiztonságban messze verik a gyári kitérőket (mindegyiket).
(#55321) diesel693 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#55269) Válasz Feb 11, 2017
Ennek ellenére -érthetetlen okból- nálunk (mármint Magyarországon), ahol a modellezők nagyrésze helyhiánnyal küzd, mégsem tud jóval nagyobb mértékben elterjedni ez a praktikus és egyre fejlődő kisméret.
Üdv. János.
(#55322) etwg válasza diesel693 hozzászólására (#55321) Válasz Feb 11, 2017
Nemcsak itt, de máshol sem nagyon. Sajnos sem az ár sem a modellezötöl elvárt figyelem nem éppen felhasználobarát.
Az elég nagy baráti körömben eddig csak ketten adták a fejüket erre a méretre illetve én, de az inkább TTe.
Az egyik ismerösöm - hajdani pilota - meg felvásárol az ebayen meg mindenütt minden roncsot ( van már vagy 60 krokodilja) és azokbol rakja össze a mozdonyait...
(#55330) diesel693 válasza etwg hozzászólására (#55322) Válasz Feb 12, 2017
Sajnos válaszod mondanivalóját nem egészen értem.
(#55331) diesel693 hozzászólása Válasz Feb 12, 2017
Z méretnagyságban amerikai modellekkel modellező, modellezőtársak figyelmébe!

Igen kedvezményes áron eladnám az USA-ban megjelenő, kimondottan ezzel a mérettel foglalkozó Ztrack magazin 2002. 2003. 2004, 2005, évfolyamait. Az évfolyamok hat példányból állnak, de a 2005. évfolyamból csak az 1, 2. 3. és 4. számok vannak meg.

A lapok teljesen újszerű állapotban vannak.

Bővebb felvilágítást publikus emailemen, vagy az érdeklődő által ott megadott telefonszámon (én hívom az illetőt!)
(#55332) etwg válasza diesel693 hozzászólására (#55330) Válasz Feb 12, 2017
Csak annyi, hogy meglehetösen drágák a modellek, a jobbak meg finommechanikai remekmüvek, amit egy mezei modellezö kezébe sem mer venni. (A krokodilban 16 fogaskerék van!).
(#55333) diesel693 válasza etwg hozzászólására (#55332) Válasz Feb 12, 2017
," a jobbak meg finommechanikai remekmüvek, amit egy mezei modellezö kezébe sem mer venni. (A krokodilban 16 fogaskerék van!)."
Hát éppen ezért drágák az igényesebb példányok és ez teszi őket sokunk számára kivánatossá!
(#55334) etwg válasza diesel693 hozzászólására (#55333) Válasz Feb 12, 2017
Ez igy van, de hány ilyen modellezö van???

Itt a forumon is vagyunk talán 4-en???

Ezért már nekem is néha remeg a kezem, ha a Z krokodilt vagy a Bush modellt szét kell szedni.
Egy TT vagy H0 modellt talán még bekötött szemmel is össze tudok rakni..


(#55335) róbertke válasza etwg hozzászólására (#55334) Válasz Feb 12, 2017
Idézet:
„"Egy TT vagy H0 modellt talán még bekötött szemmel is össze tudok rakni..."”
Viszem a 3. még összerakatlan H0 Hruska BR84 -em....
(#55337) Frankye válasza diesel693 hozzászólására (#55331) Válasz Feb 14, 2017
Ezt legközelebb inkább majd az Apróba tedd be, légy szíves!
Köszönöm.
(#55344) diesel693 válasza Frankye hozzászólására (#55337) Válasz Feb 15, 2017
Értettem, elnézésedet kérem.
Bár én az "Aprót" sajnos nem is találom.
(#55345) diesel693 válasza diesel693 hozzászólására (#55344) Válasz Feb 15, 2017
Bocs! Már megtalláltam, először a Fórum témák között kerestem.
(#55366) Frankye válasza diesel693 hozzászólására (#55345) Válasz Feb 17, 2017
OK!
(#55380) ZésZoli válasza etwg hozzászólására (#55332) Válasz Feb 19, 2017
Sziasztok!

Eddigi Z-s modelljeimben az a szuper, hogy szét lehet őket szedni teljesen mindenféle félelem nélkül, hogy valami esetleg eltörik, forrasztás elszakad. Elég masszívak az alkatrészek és nincsenek vezetékek.

Egyszer sima karbantartásra szétszedtem egy H0-ás Fleischmann kéttengelyes gőzöst. Pff. le is szakadt a panelről ez egyik hajszálvékony vezeték. Összerakni pedig rémálom volt. Egyszerűen nem úgy tervezték, hogy szerelhető legyen.

Ilyennel Z-ben még nem találkoztam. Egy órás fejre szorítható lupé, megfelelő csavarhúzók és egy jó csipesz eddig elég volt a szereléshez.
(#55443) róbertke hozzászólása Válasz Feb 25, 2017
Megjelent a Februári Trainini 88 oldalon!
Lapozás       15/22    
Frissek
  2024. Máj, 02. Csü
15:14:58
  Jelenleg 24 fő olvassa az oldalt
Hirdetés