Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Váltók, vágányzat készítése házilag
Váltók, vágányzat készítése házilag
Témaindító: Váltógyártó, idő: Márc 15, 2013
Témakörök:

Lapozás       78/85    
(#56621) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#56585) Válasz Júl 5, 2017
Festeni kell, nincs mese...

IMG_20170704...jpg
 
(#56623) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#56621) Válasz Júl 5, 2017
Aztán vigyázz azzal a kifestéssel, nehogy túlzásba essél.... azt valami Kalocsai minta legyen
(#56665) Milos Grimasz válasza róbertke hozzászólására (#56623) Válasz Júl 9, 2017
Hát nem épp egy Matyóhímzés.
(#56720) Váltógyártó hozzászólása Válasz Júl 20, 2017
Pár villamos Csukló kollégának...

IMG_20170711...jpg

IMG_20170711...jpg

IMG_20170711...jpg
 
(#56721) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#56482) Válasz Júl 20, 2017
Végre megszabadultam ezektől is!

IMG_20170716...jpg
 
(#56723) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#56721) Válasz Júl 21, 2017
H0/H0e átszeléstől jobbra levő hármas váltóról tudnál még egy közeli képet is készíteni??
(#56725) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#56723) Válasz Júl 21, 2017
Tekerj vissza a #56306 és #56307-es hozzászólásokhoz, ott van 5 kép, és egy az eredetiről.
(#56834) róbertke hozzászólása Válasz Júl 30, 2017
Kép címe: Bahnhof Thürkow im Jahre 1929 (mit meck. T4) .
Gondolom sejted, hogy nem a mozdony miatt ....

DKW-SW1[1].jpg

DKW-SW2[1].jpg
 
(#56840) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#56834) Válasz Júl 30, 2017
Lehet, hogy bennem van a hiba, de nem látok semmi furcsát...
(#56842) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#56840) Válasz Júl 30, 2017
Bal oldalon az egyik váltójelző nekem furcsán néz ki...
(#56853) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#56842) Válasz Júl 30, 2017
Én nem látok rajta semmi furcsát. A kitérő ívben van, a két baloldali egyenes irányt mutat. Súlykörte csak kettőn van, mindkettő úgy áll, ahogy kell.
(#56881) Milos Grimasz válasza róbertke hozzászólására (#56842) Válasz Aug 6, 2017
Azért mert az nem az ángliusé hanem egy balos kitérő része ami nem igazán látszik a rajta álló teher kocsi miatt.
Az angolról meg hiányzik a bal alsó váltójelző.
(#56882) Milos Grimasz válasza Váltógyártó hozzászólására (#56853) Válasz Aug 6, 2017
Nézd meg jobban a képet. Mindegyiken ott a súlykörte.
(#56883) róbertke válasza Milos Grimasz hozzászólására (#56881) Válasz Aug 6, 2017
Szerintem meg nincs a kocsi alatt váltó, hanem az angol váltójelzője odébb van rakva, mert a rendes helyén űrszelvénybe lenne. De rákeresek a kép eredeti helyére, talán ki tudom bogozni az állomási rajzot.
(#56884) róbertke válasza Milos Grimasz hozzászólására (#56882) Válasz Aug 6, 2017
(#56886) Váltógyártó válasza Milos Grimasz hozzászólására (#56882) Válasz Aug 6, 2017
Ott csak két súlykörte van, a másik kettő csak rudazat ami a többi jelzőt állítja, és mindegyik az angolhoz tartozik.
(#56889) Milos Grimasz válasza róbertke hozzászólására (#56883) Válasz Aug 6, 2017
A rajzokkal sok mindenre nem mentem, de igazad lehet a váltójelző áthelyezése kapcsán.
(#56902) etwg hozzászólása Válasz Aug 9, 2017
Véletlenül a másik forumra kattintottam ( egyre ritkábban), és látom a beszélgetést a váltomotorokrol, mennyit is kell mozogniuk. - kerdés az volt, hogy az LGB-hez kell-e 12 mm mozgás.

Elvben nem, elég lenne 6-9 mm, a gond inkább ott van, hogy hogyan viszed át a váltomotor mozgását a váltora. Ha rugalmas anyagokkal (acéldrot), akkor a motor 12 mm-s mozgása inkább kevés. Ha kemény acélruddal (pl az MTB vastagabb szála), akkor elég a 6-8 mm is. Szoval mindez függ attol, milyen vastag az alaplap a válto alatt, és milyen keménységü a váltomozgato rud.
A kisebb méretekben a mozgás kevésbé kritikus, hiszen oda 2-4 mm mozgás is elég (N - H0), igy könnyü tartalékot csinálni. Oda én puhább acélhuzalt használok (0,7 mm) igy kapok egy jol jövö rugalmasságot és a motor sincs tulterhelve. Nálam az alaplap mindössze 5-8 mm vastag.
(#57495) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#56886) Válasz Okt 19, 2017
Jársz még ide??
(#57496) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#57495) Válasz Okt 19, 2017
Most szinte sehova, csak dolgozok, és próbálom utolérni magamat!
(#57536) TTGábor válasza Váltógyártó hozzászólására (#57496) Válasz Okt 24, 2017
Szia! Írtam neked emailt , nem tudom láttad e már , ha nem akkor nézd meg légy szíves, ha minden igaz tudok menni Gödöllőre.
Üdv. Gábor
(#57967) róbertke hozzászólása Válasz Dec 15, 2017
Jól vagy Váltógyártó, minden rendben??
(#57968) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#57967) Válasz Dec 15, 2017
Semmi gond, csak átmeneti állapotban vagyok az említett leállás felé!
(#57969) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#57968) Válasz Dec 15, 2017
(#58086) Bodnar5 hozzászólása Válasz Jan 9, 2018
Üdv mindenkinek!
Gödöllői kiállításon jött az ihlet a váltógyártó munkáit látván, hogy megpróbálkozom én is egy kitérőt építeni.Tervezgettem rajzolgattam, aztán nekikezdtem ,elkövetve azt a nagy hibát hogy nem olvastam utána hogy is kellene ezt csinálni.Tetéztem még ezt azzal hogy egyből egy N méretarányú R3-R4 es hózentróger kitérővel kezdtem.Na szóval olyan is lett!!!1.kép /közepén nem nagyon tudnak átmenni a vonatok,forrasztások nagyok, átvágások szélesek...és még sorolhatnám a hibáit.../Gondoltam nem baj ez a próba majd a második.Ugyan így kezdtem a következőt is csinálni ,és mikor már órák óta szórakoztam azzal miért nem gurulnak középen minden irányban jól át a vagonok belenéztem a fórumba.Láss csodát benne volt a megoldás.Majd írtam a váltógyártónak, és feltettem kérdéseimet amire gyorsan válaszolt, és küldött 15 fokos kitérő rajzát ,hogy gyakoroljak.Szóval most elkezdem ott ahol kellett volna!

P1220539.JPG

P1220542.JPG
 
(#58087) Váltógyártó válasza Bodnar5 hozzászólására (#58086) Válasz Jan 9, 2018
Üdv a klubban!
(#58431) levi-rhb hozzászólása Válasz Feb 20, 2018
Üdv Mindenkinek! Köszönöm a befogadást. Az elmúlt évben volt szerencsém megismerni Váltógyártót, így elkezdtem én is kitérőket építeni. Köszönöm Váltógyártónak a rajzokat és a szakmai segítséget.

DSC_0179.JPG

DSC_0180.JPG

DSC_0189.JPG
 
(#58432) levi-rhb hozzászólása Válasz Feb 20, 2018
Piko geometriába illeszthető hózentróger Tillig 2,5 mm magas profilból.

DSC_0184.JPG

DSC_0190.JPG

DSC_0192.JPG
 
(#58433) levi-rhb hozzászólása Válasz Feb 20, 2018
Piko íves.

DSC_0160.JPG

DSC_0162.JPG

DSC_0171.JPG
 
(#58434) Váltógyártó válasza levi-rhb hozzászólására (#58432) Válasz Feb 20, 2018
Erre csak annyit tudok mondani, hogy

De egy kis hibát azért felfedeztem, a hózinál az angolok felőli oldalon hiányoznak az átszelés vezető sínei!
(#58435) levi-rhb válasza Váltógyártó hozzászólására (#58434) Válasz Feb 20, 2018
Nem értem tisztán... Megcsináltam mindent, ami a rajzon volt.
(#58436) Váltógyártó válasza levi-rhb hozzászólására (#58435) Válasz Feb 20, 2018
Persze, mert a rajz el van cseszve! Bocsi! Ez az, amikor az ember meglévő dolgokból rak össze valamit, és nem újat tervez. Kimaradhat valami. A képen pirossal jelöltem, ami lemaradt.

Modellben a nagy szög miatt itt sohasem lenne siklás, de azért esztétikailag kell az oda.

roco_ht_ango...jpg
 
(#58437) levi-rhb válasza levi-rhb hozzászólására (#58435) Válasz Feb 20, 2018
Megjelölnéd, légy szíves, hogy hol a hiba?

DSC_0206.JPG
 
(#58438) levi-rhb válasza Váltógyártó hozzászólására (#58436) Válasz Feb 20, 2018
Most már értem, köszi.
(#58439) Váltógyártó válasza levi-rhb hozzászólására (#58437) Válasz Feb 20, 2018
(#58440) Frankye válasza levi-rhb hozzászólására (#58433) Válasz Feb 20, 2018
Szép munkák, gratulálok! A forrasztást még egy picit kellene finomítani, de egyébként elismerést érdemelnek a munkáid.
(#58442) levi-rhb válasza Frankye hozzászólására (#58440) Válasz Feb 20, 2018
Köszönöm szépen!
(#58465) levi-rhb hozzászólása Válasz Feb 23, 2018
Az elmúlt két esti tevékenységem

WP_20180223_...jpg

WP_20180223_...jpg

WP_20180223_...jpg
 
(#58466) levi-rhb hozzászólása Válasz Feb 23, 2018
Elég jól sikeűltek az illesztések.

WP_20180223_...jpg

WP_20180223_...jpg
 
(#58467) Váltógyártó válasza levi-rhb hozzászólására (#58466) Válasz Feb 23, 2018
(#58470) Frankye válasza levi-rhb hozzászólására (#58466) Válasz Feb 23, 2018
Szépek! Egy apró észrevétel, de ebben igazából Laci a mester, én csak belevaú: A szívnél nem nagy egy picit a hézag? Nekem - szemre - úgy tűnik, a vezetősín, és a szív között egy kicsit több a hely, mint kellene. De persze lehet, hogy ezzel együtt, vagy épp ezért üzembiztos.
A forrasztások egyre szebbek. (Mondom ezt elektronikával foglalkozóként... )
(#58472) Lazsi válasza levi-rhb hozzászólására (#58465) Válasz Feb 23, 2018
Ezzel itt nincs egy kis probléma? Vagy csak én nem látok egy átvágást?

Váltó.jpg
 
(#58473) róbertke válasza Lazsi hozzászólására (#58472) Válasz Feb 23, 2018
Ha ott nincs átvágás, akkor rövidzárlat...
(#58474) levi-rhb válasza Lazsi hozzászólására (#58472) Válasz Feb 23, 2018
A nem átvágott NYÁK alj után szándékozom elfürészelni a sineket.
(#58475) levi-rhb válasza Frankye hozzászólására (#58470) Válasz Feb 23, 2018
A hosszú két tengelyes kocsik miatt ekkora a távolság,de nem döccennek a kerekek,sem az RP25 sem a régi cuccok. A képek sajnos elég gyengék
(#58479) Frankye válasza levi-rhb hozzászólására (#58475) Válasz Feb 23, 2018
Végül is ez a lényeg. Mármint hogy szépen futnak rajta a járművek.
(#58480) Váltógyártó válasza Frankye hozzászólására (#58479) Válasz Feb 23, 2018
Kicsit csalóka a kép, mert ez Tillig 2,5mm magas profil, tk. megegyezik a PIKO-A profillal. A magassághához (és más 2,5mm magas profilokhoz) képest keskeny a talpa, ezért tűnik nagynak a hézag. Az enyémeken is pont ekkora.
(#58481) Váltógyártó válasza levi-rhb hozzászólására (#58475) Válasz Feb 23, 2018
Teljesen jók a váltók is, meg a képek is. Szép munka ifjú padavan!
(#58482) Lazsi válasza levi-rhb hozzászólására (#58474) Válasz Feb 23, 2018
Ja, ha szándékos, akkor nem szóltam...
(#58485) levi-rhb hozzászólása Válasz Feb 23, 2018
Már csak festeni kellene meg "fásitani'' a NYÁK csikokat.

WP_20180223_...jpg

WP_20180223_...jpg
 
Lapozás       78/85    
Frissek
  2024. Márc, 28. Csü
20:01:06
  Jelenleg 14 fő olvassa az oldalt
Hirdetés