Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » TT klubtopic
TT klubtopic
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:

Lapozás       375/440    
(#54361) masTTertape válasza saetta hozzászólására (#54360) Válasz Nov 27, 2016
Vannak többen is. Sőt van még egy őskorszaki szaki is, ami gyantaöntvény és alámókolt V100-as hajtásból áll. De tényleg áll, mert a motort kikaptam belőle.
(#54372) masTTertape hozzászólása Válasz Nov 30, 2016
Sziasztok,

Szomorú hírt kaptunk ma reggel. Sokunk jó barátja, hobbink szaktekintélye, Hosszú Lajos tegnap meghalt.
Temetéséről később kapunk hírt.

G.
(#54373) TTfan válasza masTTertape hozzászólására (#54372) Válasz Nov 30, 2016
Nyugodjék békében!
(#54374) Váltógyártó válasza masTTertape hozzászólására (#54372) Válasz Nov 30, 2016
(#54375) rwirtz válasza masTTertape hozzászólására (#54372) Válasz Nov 30, 2016
Letaglózott a hír...nagyon szomorú vagyok...nagy űr marad utána...
Még a múltkori klub talin találkozhattunk vele. Nyugodjék békében!
Robi
(#54376) masTTertape hozzászólása Válasz Nov 30, 2016
(#54377) G.F. Rákoskeresztúr hozzászólása Válasz Nov 30, 2016
Mikor elkezdtem Gábor hozzászólását olvasni, az első pár szó után, hogy valaki elment közűlünk, jött a szomorú valóság, hogy ez a valaki a Lajos az.
Még pár hete, a klubtalin adta kezembe a hajtást a Púposához. Azon tanakodtunk, hogy mi legyen a pályakotró kockázásával, mert ezt jelenleg nem tudom kivitelezni. Azt mondta rá, hogy nem számít, a zöld csíkos legyen a mozdony, majd a kockázást megcsináljuk ha már lehetséges, akár egy év múlva! "Remélem még megélem..." Ezzel a mondatával fejeztük be akkor a beszélgetést a Púposával kapcsolatban.

Nyugodjék békében!
(#54378) róbertke válasza masTTertape hozzászólására (#54376) Válasz Nov 30, 2016
26 éve ismerkedtem meg Lajossal Angyalföldön.....
Lenyűgözött ahogyan szinte eggyé tudott válni a Dominó 55 -el, secc perc alatt meg tudta mondani, hogy mi és hol a hiba rendszerben.....
Béke veled Öreg cimbora, vigyázok a töled kapott kocsikra és mozdonyra....

tv2-45220-12...jpg
 
(#54379) róbertke hozzászólása Válasz Nov 30, 2016
Itt van egy film Lajosról, talán ha valakinek sikerűlne előbányásznia
(#54380) maTTato válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#54377) Válasz Nov 30, 2016
"Remélem még megérem"
Talán érzett, vagy tudott valamit...
Halála nagy érvágás a vasútmodellező, de különösen a TT-s társadalom számára. Nagy koponya hagyott itt bennünket.
Mikor ezt a képet készítettem, álmomban se mertem gondolni, hogy ez lesz az utolsó kép róla. Nyugodjék békében!

IMG_5502.JPG
 
(#54381) balintte hozzászólása Válasz Nov 30, 2016
Megdöbbenve olvasom a hírt, hogy Lajos barátunk elment...
Majdnem 2 éve, hogy megismertem. Azzal keresett meg, hogy építsek neki egy Hegyközi kisvasúti szerelvényt TTe-ben, ez meg is valósult. Remélem sok szép örömet szereztem neki ezzel...
A Temofeszten is milyen jót vonatoztunk, irányította a forgalmat. A kiállításon arra kért, hogy karácsonyig meg tudom-e csinálni a két mozdonyát...
Épp ma készültem el velük, és nagyon sajnálom, hogy nem tudom neki odaadni többé...
Nyugodj békében barátom!

Lajos.png
 
(#54383) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#54372) Válasz Dec 1, 2016

Nyugodjék Békében!
(#54384) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Dec 1, 2016
Hogy valami jó is legyen.
DB rajongóknak van egy jó hírem, a Kühn tegnaptól szállítja a BR260-as tolató mozdonyt.

32610.jpg
 
(#54385) diginewl válasza rwirtz hozzászólására (#54375) Válasz Dec 1, 2016
Tiszteletem!

Őszinte részvétem Családjának, és a méreTTársaknak is!

Idézet:
„Még a múltkori klub talin találkozhattunk vele.”
Az kb. mikor volt, hány hete?
Akkor nem panaszkodott fáradtságra, amikor a találkozón ott volt?

Bocsánat, hogy így érdeklődöm.
Jenő
(#54387) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#54384) Válasz Dec 1, 2016
(#54403) stillll válasza róbertke hozzászólására (#54379) Válasz Dec 2, 2016
Nekem megvan, nem biztos hogy ide jó lenne a beszúrás.
Részvétem a (cicának)
(#54407) GABA TT hozzászólása Válasz Dec 4, 2016
Fogadja őszinte részvétemet családja és minden kedves barátja!
(#54410) saetta válasza csíkosháTTú hozzászólására (#54384) Válasz Dec 4, 2016
Ha valakinek lesz, írja meg majd ide legyen szíves, milyen a futása, mert valami rázkódásszerűről olvastam egyes esetekben a német fórumon.

SAetta
(#54411) saetta válasza csíkosháTTú hozzászólására (#54384) Válasz Dec 4, 2016
Más - mivel új hozzászólást nem enged valamiért a fórum:

LESZ EZEN A HÉTEN NYUGATIS KLUBNAP?

A múlt hétről nem tudok, hogy lett volna, de lehet, hogy én tudtam rosszul.

SAetta
(#54413) M298 hozzászólása Válasz Dec 5, 2016
Igen, december 8-án délután a Nyugati szoc. épületben. Emlékezzünk Lajosra, Ki mit vár karácsonyra? Milyen a gömb? Kinek mi az újdonsága?
(#54421) masTTertape válasza masTTertape hozzászólására (#54372) Válasz Dec 5, 2016
Sziasztok,

Lajos temetése 2017. január 6-án (!) lesz 10:30-kor az Új Köztemetőben (Kozma u 8-10). Még előtte lesz emlékeztető, hogy ne feledjük az időpontot.

G.
(#54422) BLaci hozzászólása Válasz Dec 5, 2016
Az elmult napokban agyilag megpihentem és csináltam egy kollekciónyi TT fényjelzőt. Az eredeti oszlopot méricskéltem le az alapján csinálgattam. A fillmet eddig háromszor dolgozam át. Még mindig módosítgatnák rajra szivem szerint, mivel túl sok alkatrészből áll. A legszivatósabb rész maga a létra, maga a fok és a tartó váz 2 db -ol áll.

A további képek az alábbi linken lehet megnézni:
Bővebben: Link
Bővebben: Link
Bővebben: Link
Bővebben: Link
Bővebben: Link
Bővebben: Link
Bővebben: Link
Bővebben: Link
Bővebben: Link
Bővebben: Link
Bővebben: Link
Bővebben: Link
Bővebben: Link
Bővebben: Link
Bővebben: Link
Bővebben: Link
Bővebben: Link
Próbáltam volna normálissan feltölteni de csak 3 db képet engedett feltöltes sajna.

DSCF6951.JPG

DSCF6961.JPG

DSCF6972.JPG
 
(#54423) BLaci hozzászólása Válasz Dec 5, 2016
Az album elérése, hogy ne keljen egyenként beilleszteni az elérést:

Bővebben: Link
(#54435) masTTertape hozzászólása Válasz Dec 6, 2016
Lassan próbázik az új futóművel. Korszerűsített hajtás, csereszabatos fődarabok és a klasszikus réz kaszni.

v43-d.jpg
 
(#54438) angyal.marci válasza masTTertape hozzászólására (#54435) Válasz Dec 6, 2016
Forgóvázmaszk marad a régiben? Meg a szedők is a jó randa Deákos szedők lesznek?
(#54439) TTmisi válasza masTTertape hozzászólására (#54435) Válasz Dec 6, 2016
Látom lesz mire gyűjteni!
(#54440) masTTertape válasza angyal.marci hozzászólására (#54438) Válasz Dec 6, 2016
Ez egy összetett kérdéskör Marci. Ahogy a facebook csoportban is kifejtettem, úgy itt is be kell szúrnom pár gondolatot ezzel kapcsolatban, hiszen vannak itt bőséggel, akik még mindig tartanak a közösségi oldaltól.
Jelen fotó egy első, összerakási vázlatot mutat, ugyanis bár napi kapcsolatban vagyok Laci bácsival, a közel 10 évvel ezelőtti, aktív gyártási gyakorlat mára már kicsit megkopott, kiegészülve egy rakás technológiai fejlődéssel. Az biztos, hogy a mérhetetlen mennyiségű legyártott alkatrész közül kell első körben egy vállalhatót összerakni. A "jó randa Deákos szedőkre" vonatkozó észrevételed minden bizonnyal a hosszú évtizedekre visszanyúló modellezői, illetve modell értői gyakorlatodnak köszönhető. De hidd el, számomra is meglepő - látva a megannyi filmet, maratást - hogy sokkal több gyártási szakasz volt a Deák Modellsport életében, mint amennyit a napi szinten ott vásárolt modellekből következtetni tudnánk. Magyarán, vannak nagyon szépen kivitelezett szedők is, sőt mi több, akár neked is tudnék adni egy ívnyit, hogy hajtogass belőle szemnek tetsző példányokat...
No de a kérdés ugye jogos. Mert hogy itt van a raktárkészletben nagyon sok mozdonyra való fél és teljes pantográf, ami ugyebár már készen van. Komoly dilemma, hogy ha ezek mégis a "jó randa" kategóriát erősítik, akkor vajon milyen beszállítótól lehetne olyat rendelni, ami szép is, jó is, és nem utolsó sorban nem emeli 100 ezer fölé a kész modell árát.
De megmondom őszintén, hogy ezt a részét még nagyon a végére hagynám. Nem árulok el azzal titkot, ha elsőként a valóban jó és gazdaságos hajtás készülne el, ami szerintem remekül kiválthatná a kerregő eredetit, az ugyancsak kerregő és egyenetlen, sőt mi több, rézdarát permetező, cseh hajtást, illetőleg remek támpont lehetne további Szili próbálkozásokhoz.
Ezek a fejlesztések - beleértve az elektronikát is - a szakértő kollégák bevonásával zajlanak, úgyhogy nagy reménnyel nézek én is a majdani eredmény felé.
Aztán ha majd a kockás papíron olyan számoszlopok születnek, hogy érdemes lesz tovább töprengeni, akkor minden apróbb, kifogásolható részlet is cserélődhet.

(#54442) angyal.marci válasza masTTertape hozzászólására (#54440) Válasz Dec 7, 2016
Én szurkolok nektek, kíváncsian várom hogy milyen lesz a kész modell.
A sok évtizedes gyakorlatommal a hátam mögött csak azért jegyeztem meg az áramszedőt, mert nekem borzasztóan szemet szúrt, sőt mitöbb 100 szili közül is megmondanám ez alapján hogy melyik a Deák. Nekem nem tetszik, hogy ha le van csukva, akkor a szedő olyan csálén áll. Felfele áll az a "tartó" oszlop (nem tudom a nevét), miközben vízszintesen kellene lennie. Persze ha az az óhajod, megpróbálhatok én is hajtogatni ilyet, ezt majd megbeszéljük.
Piko szedő nem jó? Nem is túl drága, jól is néz ki. A raktáron lévő Deák szedőket meg akár megrendelésre is felhasználhatnátok, hátha valakinek azzal Deák-szili a Deák-szili.
Bocsi a belekotnyeleskedés miatt.
(#54445) masTTertape válasza angyal.marci hozzászólására (#54442) Válasz Dec 7, 2016
Nagyon sok olyan apróság van egy-egy modellen, ami szemet szúrhat bárkinek. Épp tegnap kaptam egyik nagyon agilis és dinamikus klubtársunktól egy hosszú hibalistát, amire megírtam a válaszomat, íme a kivonata: minden modellgyártó konstruktőr a saját arányérzéke szerint szerkeszti meg az adott modellt, vagy annak alkatrészét. Ha egymás mellé teszünk több azonos, ámde más gyártótól érkező típust (lásd búváros, vagy csörgős összehasonlításom), akkor rengeteg, eltérően alkalmazott megoldással szembesülünk. Jó esetben ezek, csak az egyedüli modellt nézve kevésbé szúrnak szemet, mint összehasonlítva. A nagyobb baj akkor van, amikor az egy modellt nézve feltűnnek ezek. Itt jön a szegecsszámlálás és az eredetihez történő, minduntalan hasonlítgatás. De. Vannak makettek és vannak modellek. Az egyik vitrinbe, nézni, max óvatos próbakörözésre alkalmas, a másik pedig napi-, modulos, akár hardcore használatra termett. Ezek is fontos szempontok a részletek és arányok kidolgozásában.
Pl. nagyon sokan ekézzük a Tillig Nohabot. Köztudott, hogy a kaszni kb 55-60 éves konstrukció. Azon semmi nem változott, vagy inkább lemaradt róla olyasmi, ami nekünk magyaroknak fontos lehet. Mégis, a modell őséből és a mai változatokból bő egymillió fölött adtak el a világon, tehát a rossz arányok ellenére is veszik, viszik.
A Piko szedők említésével egy érzékeny pontra tapintasz. Nagy dilemma, hogy egy 50-60 ezres, kisszériás Szili esetében mennyire megengedhető, hogy az a szedő nem alkalmas felsővezetékes üzemre. Olcsó, mert hiszen a fele műanyag, a fémrészek pedig borzasztóan hajlékony huzalok, egy ügyetlenebb mozdulatra a paletta alatti fémcső úgy elugrik, hogy az életben nem találjuk meg.
Igaz, a digitális vasútmodellezésben már nem kérdés a felsővezeték, de szem előtt kell tartani, hogy ennyi pénzért mégis olyan alkatrész legyen rajta, ami működőképes, teljes egészében fémből készült.
A meglévők esetében nyilván lehet gondolkodni a lecsukott szedő rögzítési módjáról, vagy egyebekről. Ez is a kihívás része...
(#54446) masTTertape hozzászólása Válasz Dec 7, 2016
Valakinek egy szép Fehér Hölgy ?
(#54448) angyal.marci hozzászólása Válasz Dec 7, 2016
Szolgálati!
Jakoa jakoa jelentkezz jelentkezz hónapja kb várok a válaszodra.
ON
(#54449) DZolTTán válasza masTTertape hozzászólására (#54445) Válasz Dec 7, 2016
Nem a témához kapcsolódva - mármint, távol álljon tőlem, hogy véleményezzem, ki mit rak a modelljébe - csak puszta kíváncsiságból:

Tudtok olyan modellezőről, aki valóban használja a működő felső vezeték opciót?

Nekem valahogy mindig parasztvakításnak tűnik, amikor a modell tulajdonságai között fel van sorolva, hogy ilyet tud.
Közben meg azt hallani, hogy sokan nem járatnak villanygépet, mert ahhoz felső vezetéket kéne építeni. Aki mégis járat, az nem építi meg hozzá. Ha épít, akkor is csak az oszlopokat állítja fel, mert a vezeték alatt macerás hozzáférni a pályához. Ha az oszlopra vezetéket is aggat, akkor nem nyitja fel az áramszedőt, mert elakad, letörik. Így már eleve kb. 1%-ra redukálódott az érintett csoport. Ezen belül, ha tippelnem kéne, én azt mondanám, hogy 10-ből 10-en a sínből táplálják a mozdonyaikat.
De lehet, hogy tévedek...
(#54457) etwg válasza DZolTTán hozzászólására (#54449) Válasz Dec 7, 2016
A baj az, hogy mai szegecsszámlálo, i betün is a pontot keresö környezetben aligha lehet kihagyni egy villanymozdonyrol az áramszedöt. Ha meg ott van, akkor azon egyesek még a müködtetö léghengert is keresgélni foglák a rugalmas elektromos csapágyáthidalásokrol nem is beszélve .
Az meg már csak hab a tortán, ha a pantográf használhato is, mert arra irto nagy szükśg van, amikor a modell évekig jobb esetben a vitrinben mutogatja mágát, rosszabb esetben meg az eredeti dobozában tárolja a tulaj mint elképesztö kincset az utokor számára.
(#54458) masTTertape válasza DZolTTán hozzászólására (#54449) Válasz Dec 7, 2016
Én egyéves koromtól kezdve olyan terepasztal mellett nevelkedtem, amin volt kétvágányos felsővezetékes pálya. Aztán jól lekaszáltam, de volt.

A szervizbe elég sok olyan régi Piko, Hamo, Roco modell érkezik (H0-ban), ahol kikötés, hogy maradjon meg a felsővezetékes átkapcsolhatóság.
Friss élmény, hogy egy Deák V46-ost ripityára tört a tulajdonosa, olyannyira hogy új alvázat kellett neki marnom, új áramszedőt kellett rá raknom és a szedő vezetékezése egy rémálom az akkuládába rejtett kapcsoló miatt. Gondoltam, hogy ezt megúszom és simán lekötöm az áramszedőt az "elektronikáról" Az ügyfél az átadás előtt kérdezett rá, hogy ugye megy felsővezetékről is? Gondolhatod...
(#54464) róbertke válasza masTTertape hozzászólására (#54458) Válasz Dec 8, 2016
Örülj neki, hogy előtte kérdezett rá .... nem pedig két évre rá....
(#54465) jakoa válasza diginewl hozzászólására (#54385) Válasz Dec 8, 2016
Idézet:
„Az kb. mikor volt, hány hete?
Akkor nem panaszkodott fáradtságra, amikor a találkozón ott volt?

A találkozó november 10-én volt és panaszkodott is.
Rendszeresen vittem haza a taliról és jellemzően a Flóriánig vittem a buszmegállóig. Aznap azt kérte, hogy kivételesen vigyem el a házig, mert elég rosszul érzi magát. Természetesen el is vittem, de nem sejtettem, hogy ekkora baj van.

Azóta sem tudom feldolgozni és döbbenet az, ami történt.
(#54466) DZolTTán válasza masTTertape hozzászólására (#54458) Válasz Dec 8, 2016
Az OK, hogy igények vannak, de ez vajon szükség is?
Magyarul, ha ez említett ügyfelekre rákérdeznél, hogy "Na és mennyire stabil a felső vezetékes üzem?", akkor az lenne a válasz, hogy "Hát... ööö... egyelőre még sínről megyünk, de MÁR tervben van..."

Nem kötekedni akarok, csak nehéz elképzelnem, hogy a mai világban, amikor rég elvesztette a létjogosultságát, ezt bárki is használja üzemszerűen.
(#54469) etwg válasza DZolTTán hozzászólására (#54466) Válasz Dec 8, 2016
Akinek meg szüksége van rá tanuljon meg 2 vezetéket megcserélni.
(#54470) masTTertape válasza DZolTTán hozzászólására (#54466) Válasz Dec 8, 2016
A kérdés hasonlatos ahhoz, hogy a jól ismert és népszerű, bajor autógyárban miért is foglalkoznak az irányjelzők beépítésével, amikor a vásárló már lassan genetikusan nem hajlandó használni azt.

A másik, hogy igazad van, de a gond ott kezdődik, hogy sokan a sima kétsínes pályával is napi szinten küszködnek.

A harmadik, hogy a vevő (a nagybetűs VEVŐ) ilyen. Ha valami ott van és az funkcionálisan használható is akár, akkor miért ne használhatná. Az őt már kevésbé érdekli, hogy TUDJA-E használni, de ha AKARJA, akkor használhatja.
(#54471) DZolTTán válasza masTTertape hozzászólására (#54470) Válasz Dec 8, 2016
Na, ebben igazad van. A kedves Vevő fizet, tehát ő dönt
Emlékszem, kb. 30 éve, amikor megkaptam a BTTB krokodilomat, egyből nekem is kigyulladt a fejemben a piros lámpa, hogy hoppá, akkor 1 vágányon mehet két vonat, függetlenül egymástól.
Egy pár évig dédelgettem az ötletet, aztán úgy 20 évig jegelve volt az egész modellvasút, most meg már a DCC mellett meg sem fordult a fejemben, hogy ilyesmire kéne vetemedni

Az index mentes autósokkal kapcsolatban teljesen egyetértek, én rendszerint hosszúfénnyel szoktam jelezni az ilyeneknek, hogy valamit elfelejtettek.
(#54473) masTTertape válasza DZolTTán hozzászólására (#54471) Válasz Dec 8, 2016
Kicsi gyerek voltam, amikor apukám megmutatta ezt a "trükköt". Hamar összeraktam a képletet, hogy ha van villanymozdonyom, akkor az mehet másodikként ugyanazon a pályán. Aztán nagyobb gyerekként kisebb pályát kaptam, azon nem volt felsővezeték, így ez a kérdés ad acta került.

Modulosként meg a pokolba kívánnám, mindamellett, hogy egy szépen kivitelezett villamosított vonal nagy vonzerővel bírna a kiállításokon. Persze már funkció nélkül ugye...
(#54474) sunocske válasza masTTertape hozzászólására (#54470) Válasz Dec 8, 2016
Azért az indexet, ami egy biztonsági elem összehasonlítani egy "extrával" nem biztos, hogy jó párhuzam
(#54475) masTTertape válasza sunocske hozzászólására (#54474) Válasz Dec 8, 2016
Csak a magyar nyelvből indulok ki:
irány jelző = egy eszköz, ami mutatja, hogy merre tartunk
áram szedő = egy eszköz, ami a nevében is jelezve, szedni képes az áramot.

Most akkor?
(#54476) masTTertape hozzászólása Válasz Dec 8, 2016
Ha valakinek olvasni támadna kedve: Zeuke könyv
(#54481) sunocske válasza masTTertape hozzászólására (#54475) Válasz Dec 8, 2016
Most akkor kiforgatod a szavaimat. Inkább hagyjuk.
(#54483) ModELiTT hozzászólása Válasz Dec 8, 2016
Úraim !
Annál nagyobb illúzió rombolás nincs,mint amikor egy villanymozdony szerelvénnyel kavar a pályán lecsukott,vagy álló áramszedővel,felső vezeték nélkül !!!
Rendben van,hogy a modellezés kompromisszumokkal jár,de ez már
bűntény kategóriába tartozik,szerintem !
(#54484) ModELiTT hozzászólása Válasz Dec 8, 2016
Szeretnék említést tenni,egy új modellről,ami nálam és a Lada boltban is kapható,limitált
példányban !

Fa 652 Magya...jpg
 
(#54486) saetta hozzászólása Válasz Dec 8, 2016
OFF / TECHNIKAI

Találkoztatok azzal a jelenséggel, hogy amikor válaszolni akartok egy hozzászólásra, akkor "be kell jelentkezni" üzenetet kaptok piros sávval, pedig be vagytok jelentkezve? Nekem kicsit random módon, de rendszeresen eljátssza itt a fórum. Meglehetősen dühítő.

ON

Laci, nagyon klassz a kocsid, már nyomtam volna a "LIKE" gombot, aztán rájöttem, hogy nincsen itt ilyen.

---
Más:
A felsővezetékes hozzászólásoddal alapvetően egyetértek, kiegészítve azzal, hogy engem pl. modulos játékban az is zavar, amikor olyan pályaszakaszt modellezünk, ami a valóságban nincs villamosítva, és esetleg mellékvonal, és lecsukott áramszedős Taurusok szaladgálnak arra, esetleg még hangos üzemmódban. Tudom, időt / pénzt igényel, de személyesen úgy gondolom, hogy alapesetben az oszlopokat fel kelelne tenni, optimális esetben a felsővezetéket is illene kihúznunk.

Az már csak hab lenne a tortán, ha azok az áramszedők fel / le csukódnának is.

Üdv

BZ
(#54488) angyal.marci válasza saetta hozzászólására (#54486) Válasz Dec 9, 2016
Idézet:
„Az már csak hab lenne a tortán, ha azok az áramszedők fel / le csukódnának is. ”
Ezt úgy érted, hogy maguktól fel-le, tehát motorosan mozgatnád a csápot? Szerintem nem lenne jó megoldás. Gondoljunk csak bele, a felsővezeték sehol nincsen kétszer ugyanabban a magasságban. Ezt a szedő a saját rugalmasságával leköveti. De ha egy merev mechanika mozgatja az áramszedőt, hogyan fogod ezen kis mozgási lehetőségeket megoldani? Nem tudok elképzelni olyan áramszedőt, ami motorosan felmegy, de ugyanakkor rugalmasan feszíti mindig a felsővezetéket.
Ha nem erre gondoltál volna, tekintsd tárgytalannak fenti elmélkedésemet.

OFF nekem működik rendesen a válasz.
ON
(#54489) Lazsi válasza angyal.marci hozzászólására (#54488) Válasz Dec 9, 2016
Sziasztok!

Idézet:
„De ha egy merev mechanika mozgatja az áramszedőt, hogyan fogod ezen kis mozgási lehetőségeket megoldani? Nem tudok elképzelni olyan áramszedőt, ami motorosan felmegy, de ugyanakkor rugalmasan feszíti mindig a felsővezetéket.”
Csak egy kósza ötlet (nem tudom, mennyire megvalósítható...):
Maga az áramszedő mechanika valamennyire rugós, tehát van egy pont, ami felett már tovább nyílik és van egy pont (visszafelé), ahol már lecsukódik. Vagyis nem kell az egész útvonalát mereven vezetni, elég csak ezeken a pontokon "átvinni"?
A mellékelt rajzon felvázoltam egy ötletet.
Gondolom az egyes modelleken eltérő lehet az áramszedő mechanikájának a kialakítása, és azt sem tudom, hogy eléggé merev-e ehhez, ezért nem biztos, hogy a második megoldás szóba jöhet. Az első pedig kicsit bonyolult, de hátha ad ötletet másnak.
A damil behúzásához olyan motor kell, ami könnyen forog áram nélkül, vagyis a szedő mozgását csak kis mértékben korlátozza. Persze még az is kérdéses, hogy lenne-e hely egy ilyen kis motornak...

Áramszedő mo...jpg
 
Lapozás       375/440    
Frissek
  2025. Aug, 13. Sze
19:18:02
  Jelenleg 8 fő olvassa az oldalt
Hirdetés