Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Jármű építés, átalakítás és hasonlók....
Jármű építés, átalakítás és hasonlók....
Témaindító: Csukló, idő: Aug 5, 2010
Témakörök:

Lapozás       57/65    
(#53962) placsi válasza etwg hozzászólására (#53955) Válasz Nov 7, 2016
Tisztelt etwg, koszonom valaszat.
Udv: placsi
(#53968) csíkosháTTú válasza placsi hozzászólására (#53953) Válasz Nov 8, 2016
OFF
A fehér (és a szürke) z21-ben van egy belső feszülétség stabilizátor, ami nem fog működni, ha kisebb feszültségű tápegységet használsz. (Általában itt kortól függetlenül tegeződünk, ha nem baj.) Magyarul: leáll a rendszer. TT méretben, DCC vezérlés esetében én az ilyen, kéz alól megvehető, vagy készletben kapható gyári cuccokat hanyagolnám, pont a feszültség gondok miatt.
(#53969) csíkosháTTú válasza placsi hozzászólására (#53951) Válasz Nov 8, 2016
Idézet:
„5 polusu motorokbol egyenlore tenyleg csak 12-20 ezer fordulatosokat talaltam. Kerdes, hogy digitalis dekoder hsznalata mellett ez mennyire tud zavaro lenni. Mert ugye a maximalis sebesseget be lehet allitani.”

Be, de az nem megoldás, hogy egy mechanikai rendszerben lecseréljük az erőforrást egy másikra, és az így okozott hibát "bekenjük sárral". Vagyis eltakarjuk egy dekóder beállításával. Tudod, hogy mi lesz a baj?, Az, hogy nem lesz lassúmenet a modellnek. Ugyanis, ha egy motor 12V-on 20.000-t forog, akkor akkor kisebb feszültségen is többet fog forogni, ha meg a fogaskerekek mögötte változatlanok, akkor a modell legkisebb sebessége 5km/h helyett 40 lesz. Ugyanis a mechanika nem erre a fordulatra lett kitalálva. Egyébként mindegy, hogy DCC-ben használod, vagy analógban, egy modell akkor lesz jó digitálisan, ha analógban is hibátlan.
(Ha már DCC: egy hibátlan mechanikai állapotban lévő Zeuke vagy BTTB modellben a tisztességes digitális üzemhez nem szükséges a motorokat lecserélni, és ezzel a nyakunkba venni egy csomó olyan problémát, amit a motorcsere okoz.)
(#53971) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#53969) Válasz Nov 8, 2016
Ráadásul azokon a régi motorokon, ha csak nincs leégetve vagy másképp kinyirva, minden javithato. Én kettöben még csapágyat is cseréltem csak kiváncsiságbol, hogy mennyire lesz másabb a motor müködése.
(#53974) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#53971) Válasz Nov 8, 2016
Én évekkel ezelőTT azt csináltam meg egy BTTB V36-os motorján, hogy a kommutátor lemezek közötti légrést feltöltöttem két komponensű epoxy ragasztóval, és 24h kötés után szintbe csiszoltam. Hangtalanná vált a motor.
(#53977) diginewl hozzászólása Válasz Nov 8, 2016
Tiszteletem!
WD40-es kérdés.
Ártok-e azzal, ha üvegbe előre kifújt, ott várakozó WD40-el, gombostű végén elférő mini mennyiséggel kenek ezt-azt a mozdonyokon/fogaskerék csapágyon?
Azt vettem észre ha ezzel a mikro mennyiséggel kenem meg a vagonok kerekeit a fémes perselyben, nem romlik az áramátadás a kerék tűcsapágyánál.

(Szóval nem "lefestem" wd40-el a dolgokat, csak tényleg mini mennyiséget alkalmazok)
(#53978) etwg válasza diginewl hozzászólására (#53977) Válasz Nov 8, 2016
Egy kicsit veszélyes lehet a dolog, mert a fene sem tudja, hogy a modell melyik alkatrészét támadja meg a WD.
Én már jártam egyszer igy a tuner sprayjel - ami a legtisztább az összes sprayes kenöanyag közül.
A mozdonyok piros müanyag kerékküllöi fehéredtek ki honapok mulva, mintha liszttel szortam volna öket be. Azota is igy vannak és az az érzésem, hogy a müanyag teljesen kiszáradt és törékeny lett.
(#53984) placsi válasza csíkosháTTú hozzászólására (#53969) Válasz Nov 8, 2016
Koszonom szepen, hogy ennyire beindult az eszmecsere!
Ertettem ezt a minimakis fordulatszam kerdest. A lassu menet az kepesseg az egyik legfontosabb dolog, a legjobban adja vissza az igazi vasuti manoverek erzeset!
Termeszetesen nem a 20 ezres fordulatuval probalnam ki, hanem a meretileg meg beleferbol a fordulatszamilag minnel kisebbel.
Gondolom a 6-9000-es fordulatszam tartomany helyett egy 12-14000-s talan meg belefer ... de maximum nem, es akkor meg tanumtam a sajat karomra (3-5$ es 1-1,5 honap). Mindenkepen irok majd ha lesz valami eredmeny!
Udv: placsi
(#53985) placsi válasza etwg hozzászólására (#53971) Válasz Nov 8, 2016
Kedves etwg - mi lett a vegeredmeny? Mennyire lett jobb?
Valamilyen osszehasonlito video esetleg lenne valahol?
Vagy esetleg eloben megnezni: klub, kiallitas, stb.?
Nagyon foglalkoztat ez a kerdes!
Semmi bajom az eredeti kormotorokkal, csak egyszeruen szeretem a finom es lassu menetet, illetve csokkenteni szeretnem a zajt. Van mar egy soundos Digitools-os dekoderem amit egy BTTB Nohabba szeretnem tenni - es ugye nem sokat er ha a mozdony alapzaja magasabb a digi hangnal.

A masik estet, hogy van vagy 5, 6 szinten BTTB mozdonyom amiben egyszeruen tonkrement a regi kormotor: az adott fordulatszamtol berezeg (rezonal) jelensegtol amit ugy gondolom h csuszocsapagyazas kikopasa eredmenyezi, egeszen a kommutator szetolvadt muanyag hordozo csonkig. Ezekkel muszaly kezdenem valamit, nem csak sportbol vagy kihivasi vagybol szeretnem a motorokat kicserelni. Csakis azert kapalozok ennyit ezen!
Udv: placsi
(#53986) placsi válasza diginewl hozzászólására (#53977) Válasz Nov 8, 2016
Kedves diginewl: a WD40-el tenyleg nagyon vigyazni kell! Ez nem egy kenoanyag, hanem alapvetoen egy komoly tisztito anyag. Olyan mint egy csvarlazito.
Akut problemakra egy hatasos es gyors megoldas, de hosszabb tavon elensege lehet a finom szerkezeteknek. Ha beragadast kell megoldani vagy kontaktot javitank akkor jo, kenesre muszerolajat vagy szilikonzsirt szukseges hasznalni! Az, hogy mozdony/vagon eseteben, azon belul melyik reszere melyik a jobb azt a tapasztaltabbak megmondjak - en altalanassagban beszeltem az alap WD40-s jelensegrol!
Udv: placsi
(#53987) placsi válasza csíkosháTTú hozzászólására (#53974) Válasz Nov 8, 2016
Kedves CsikoshaTTu! Egy ilyen motort meg lehetne venni valahol?
Van egy tippem hol, kerdes, hogy van-e?
De gondolom, hogy az ilyesmit mas topicban vagy privatban kell megbeszelni.
Melyik a bejaratott ut ezen a helyen?
(#53988) etwg válasza placsi hozzászólására (#53985) Válasz Nov 8, 2016
Még sok tapasztalatom nincs, mert az asztalom most készül, igy sokat nem futottak, de majd fognak. Ezek 40-50 éves modellek, s mikor nem volt asztalom (majdnem 2 évtizedig) csak babusgattam a modelleket a fiamnak.
Ekkor épitettem be a két motorba a szintercsapágyakat, majd kis proba után visszaraktam a dobozba). A mozdonyok szépen futnak, de mást nem tudok mondani.
Van két kitem a Harrytol, de még azokat sem épitettem be, mert a régi modellek mind szépen futnak, pedig már legalább 4 terapasztal van mögöttük.
Amondo vagyok, hogy azokba a régi modellekbe még mindig jobb az eredeti motort beépiteni mint valamilyen ujjal büvészkedni, mert szinte kivétel nélkül mechanikai átalakitásra is szükség van ( áttétel csere).
(#53994) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#53977) Válasz Nov 9, 2016
Nem, de minek? Megy két kört a mozdony, és már nincs is benne, amit odakentél.
Felejtsük már el a WD40-et, nem nekünk való!

Patikárius Uram!
Van Kendnél elfekvő, egyszer használatos fecskendő, és vékony, 0,7*30mm-es tű?
Ha igen, akkor csinálja Kend az következőket!
- Szerezzen LZS2 MOL kenőzsírt, ez most szép zöld színben pompázi, az környezetvédelem mián.
- Szerezzen egy kis flaska varrógép olajat. Ne kell megíjedni, a városi legendákkal szemben nem savas!
- Egy kis tégelyben keverje Kend öszve az olajat egy kis zsírral, nagyjából olyanra, mint az félig felmelegített sütőmargarin, amivel az fehérnép az konyhában foglalatoskodik.
- Töltse meg Kend az fecskendőt, és a vékony tűvel, ezvel az keverékkel tartósan meg tudja kenni az modellek mechanikáját.
(#53996) csíkosháTTú válasza placsi hozzászólására (#53987) Válasz Nov 9, 2016
Meg kell keresnem, hogy a Tillig-nél van-e még? Nálam sajnos már nincs.
De meg lehet környékezni Ottóékat is a vasuttmodell.hu-n (nem véletlen a két t!)
(#54011) diginewl válasza csíkosháTTú hozzászólására (#53994) Válasz Nov 9, 2016
Ok! Köszönöm!
Ezt is írtad ám valamikor!
Sőt! Van is ilyen elegyem!!! Ezzel kenem a motorokat, belső tengelyeket.
De erre a zsír/olaj elegyre nincs ráírva (hol is lenne), hogy vezet-e vagy sem elektromosan. Ezért nem mertem a vagonok tengelyeinek tűgörgőihez használni, mert mi van ha leszigeteli
Ezért egyenlőre csak ide tettem egy nagyon picit próbának. Az áramvezetéssel - mint írtam is nincsen gond, de akkor máshová csak ezt a régi zsír/olaj elegyemet használom - ezt is tűhegynyi mennyiségben.
KÖSZÖNÖM!!!
(#54066) placsi válasza csíkosháTTú hozzászólására (#53994) Válasz Nov 10, 2016
Nagyon szepen koszonjuk a patikarius receptet a tobbiek is ... Mar egy ideje torom en is a fejem ezen ... itt-ott kerdezoskodtem ... de minek, a fel infokkal babralni ha itt van ez a topic. Tenyleg koszonom mindnyajuknak (aktiv, tapasztalt, rangidos, stb.) forumozonak mindazt amit itt olvasni, tanulni, hallani, talasztalni lehet!
A "kezdeti nehezsegektol" leszamitva - sot reszemrol azokun messze tulhaladva - kezdem nagyon elvezni azt, hogy ennek reszese lehetek!
Placsi
(#54067) etwg válasza placsi hozzászólására (#54066) Válasz Nov 10, 2016
Örülünk, hogy tetszik topik. Éppen ezért jo volna ha átkapcsolnál tegezésbe.
(#54126) Fordítókorongos hozzászólása Válasz Nov 13, 2016
Sziasztok!
Az utóbbi időben egy hajtás gyártós videón mesterkedtem.
Csináltam fényképezőgép állványokat a gépeimre és rögzítettem egy ~9,5órás anyagot.
Az első lépéstől az utolsóig megmutatja hogyan csinálom az M28-as
hajtásaimat.
A videón kb. 50x-es gyorsításban láthatjátok a témát:
Mazsola hajtás Time-lapse!
Ez volt az első próbálkozásom,érdekes volt visszanézni...
Üdv.:Korongos

WP_20161113_...jpg

WP_20161113_...jpg
 
(#54145) HOTotya válasza Fordítókorongos hozzászólására (#54126) Válasz Nov 14, 2016
Ügyes....
Legalább látják sokan,hogy nem is olyan egyszerű egy hajtást összehozni.... Egy dolgot,ha szabad...én ütköző bakot hiányolom,mert akkor sokat tudtál volna spórolni az idődből!!! A hajtásnál nem tudsz kerekeket cserélgetni,hogy ne kelljen ilyen sokat betenni????
(#54146) Fordítókorongos válasza HOTotya hozzászólására (#54145) Válasz Nov 14, 2016
Köszi!
Jól látod,pontosan ez volt a célom.
Egy kis derékszöggel szoktam ütköztetni,ami nem látszott a videón,
és az sem,hogy egy szériát csináltam.
Annak idején sokat agyaltam a fogaskerék elhelyezéseken,
lehetne kevesebbel is megépíteni 2 csigával,de ekkora lassítást elérni és üresen hagyni a teljes fülkét már nem lehetne...
(#54148) HOTotya válasza Fordítókorongos hozzászólására (#54146) Válasz Nov 14, 2016
ÉN a köztes közvetítő 5db-s kerekekre gondoltam ...esetleg 3db nagyobb méretűre cserélni....persze ami elfér.
(#54176) Fordítókorongos válasza HOTotya hozzászólására (#54148) Válasz Nov 17, 2016
Próbáltam nagyobb fogaskerekeket is,de azokkal nem tudtam szabadon hagyni a vaksúly tengelyét középen...
(#54177) Fordítókorongos hozzászólása Válasz Nov 17, 2016
Sziasztok!
Tapasztalt már valaki olyat,hogy a műanyag fogaskerekek megkoptatták volna a tűgörgőből készült tengelyeket?
Az a gyanúm,hogy valamilyen csiszológéppel vagy vászonnal csiszolták a hajtás külső méretét,nem reszelővel.
A réz szemcsék nem hiszem,hogy megrágnák a tűgörgőket...

kopott tenge...jpg
 
(#54178) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#54177) Válasz Nov 17, 2016
Nem de. Nem is szokás a müanyagkerekeket a tengelyen forgatni, hanem a tengellyel együtt forognak a csapágyokban.....
(#54179) róbertke válasza Fordítókorongos hozzászólására (#54177) Válasz Nov 17, 2016
Jouef mozdonyomnál is ugyanezt tapasztaltam, de miután rájöttem a gyári turpisságra, nem zavart. CC72001 6tg dízelmozdony középső kereke áll és NEM forog, el van csiszolva az alsó fele, viszont a a tengelyen levő fogaskerék forog, mert át kell adnia a forgómozgást a két szélső tengelynek.

jf8570[1].jpg
 
(#54182) Fordítókorongos válasza etwg hozzászólására (#54178) Válasz Nov 17, 2016
Szia!,
Idézet:
„Nem is szokás a műanyag kerekeket a tengelyen forgatni...”
Nincs ilyen szabály!
Egyedül akkor, ha a keréktengelyekről van szó.
Két napja cseréltem forgóvázakat egy Roco Búváron,ott is csak a keréktengelyek forogtak,az összes többi fogaskerék tengely fix volt,ráadásul a hajtásház öntvényéből volt kialakítva,azokon forogtak a műanyag fogaskerekek...
Szerintem ez tökre normális így!
Nekem az volt fura,hogy megkoptatták a tűgörgőket,pedig ahhoz képest a Roco öntvénye csak egy "lónyál szerű massza".
(#54183) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#54182) Válasz Nov 17, 2016
Hogy van-e szabály vagy nincs azt nem tudom, de némi mechanikai alapismeretek nálam inkább afelé billenek,hogy a müanyag kerék ne forogjon a tengelyen, hanem a tengely forogjon a csapágyakban.
Sajnos a modellvasutak gyártoi gyakran még a mechanika alapszabályait is messziröl kerülik, igy öket nagyon nehéz mérvadonak tekinteni.
(Lásd a végtelen nagy gözmozdonyokat a szerkocsiban 1-2 tengely lökdösi elöre vagy hátra, vagy 4 részes motorvonatban egyetlen alváz van hajtva stb).
Azt se felejtsd el, hogy a fogaskereked egy helyben csiszolja a tengelyt, ami nem maradhat nyom nélkül, mégha nagyon kemény is az anyag, viszont tükörsima a felülete amin mindent látni.
(#54184) Fordítókorongos válasza etwg hozzászólására (#54183) Válasz Nov 17, 2016
Lehetne úgy csinálni,viszont több munka lenne megcsinálni és miután kikopott nem csak tengelyeket kellene cserélni rajta,hanem magát a házat is...
Szettem már szét ilyet használtan,a kifényesedésnél több nem volt a tengelyek kopása,itt viszont már mérhető barázdák voltak rajta.
Nem is volt használva,járatva ,csak a kaszniba faragták bele,utána próbálgatták és szóltak hogy valami nincs rendben a hajtással.
Azt mondjuk nem értettem,hogy miért nem a kasznit marták ki belülről,
ehelyett a hajtásból csiszoltak,úgy ahogy volt,motorral fogaskerekekkel
mindennel együtt,szerintem a bekerült csiszolópor intézte el a tengelyeket.
(#54185) HOTotya válasza etwg hozzászólására (#54183) Válasz Nov 17, 2016
Na de kérem ezt így kijelenteni......nem épp jó ebben a topikban.....!!!
Ez is egy mechanikai megoldás!!!!! Az hogy ki hogy oldja meg... az megint egy más kérdés!!!! A tengelyt csapágyazni ilyen kis helyen.....nagyon spéci csapágy kellene....
(#54186) HOTotya válasza Fordítókorongos hozzászólására (#54184) Válasz Nov 17, 2016
Biztos hogy tűgörgők azok a tengelyek????? Lehet,hogy "csak" rozsdamentes anyag volt(mint amit Te is használtál)??!! Így egy tűgörgőt nem tud a műanyag elkoptatni!! Esetleg ha a műanyag üvegszálas erősítésű volt az alapanyag(de ezt kétlem)
(#54188) etwg válasza HOTotya hozzászólására (#54185) Válasz Nov 17, 2016
Most is csapágyazva van hiszen abban a sárgaréz tönben van a lyukakban. Miért nem azokban forog a tengely a kerékkel együtt? ( nem golyoscsapágyra kell gondolni). Nézd meg bármelyik vekkert vagy faliorát a tengely mindig a fogaskerékkel van fix kapcsolatban s nem a kerettel.
(#54189) HOTotya válasza etwg hozzászólására (#54188) Válasz Nov 17, 2016
A legtöbb modellgyártónál a tengelyen forog a kerék Gützold,Piko,stb(és azok öntvények)... Jó lenne amit írsz,DE akkor kemény réz kellene viszont amit itt kapni az max. félkemény és az előbb utóbb kikopik,s lehet perselyezni.....
(#54191) etwg válasza HOTotya hozzászólására (#54189) Válasz Nov 17, 2016
Ne hidd, vannak jo 30 éves modelljeim 1,5 mm vastag keretben soha semmi baj nem volt a furatokkal és még csak nem is koptak.
A nagy Spur1 modellek többségén sincs csapágy - csak egy lyuk a keretben. Azok a modellek gyakran 5-6 kg -sak.
(#54204) Fordítókorongos válasza HOTotya hozzászólására (#54186) Válasz Nov 18, 2016
Biztos!
Csapágyboltban szoktam venni,de ha gondolod kipróbálhatjuk ,hogy viszi az oldalcsípőd.
Azt mondta csiszolópapíron dolgozta meg a hajtást kívülről,úgy ahogy volt,hogy beleférjen a kaszniba, utána tisztítás nélkül használta.
Semmi rendkívüli,a por szépen megcsiszolta a tengelyeket...
(#54205) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#54204) Válasz Nov 18, 2016
Amit vettél nekem még ki sem probáltam... majd hétvégén csinálok egy keménységi tesztet. Melyik eljárás szerint mérjem?

Volt egy idö, amikor drágák voltak a jo szerszámgépek és abban a korban száritott rágogumibol akartak mindent gyártani - egyes modellgyárak még nem nöttek ki ebböl a korbol ).
Az apám vett egyszer egy gyönyörüen kinézö csavarhuzokészletet szines müanyag nyelekkel, de a pengéjükkel még a fém épitökészlet csavarjait sem lehetett meghuzni, mert azonnal kicsorbult minden penge. Kuka.
(#54206) Fordítókorongos válasza etwg hozzászólására (#54205) Válasz Nov 18, 2016
Azok rendes tűgörgők,kemények,próbáld megreszelni reszelővel,ha megy ,akkor tényleg puha.
Viszont a köszörű és a csiszolópor megkoptatja még a vídiát is,
tehát nincs elég kemény tengely ahhoz,hogy csiszolható legyen a hajtás
(#54208) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#54206) Válasz Nov 19, 2016
Akkor valakik smirgliport raknak a müanyag fogaskerekek anyagába...
(#54210) etwg válasza etwg hozzászólására (#54208) Válasz Nov 19, 2016
Most jut eszembe, hogy vannak fogaskerekek, amik anyagába üvegszál töredéket kevernek és ezzel erösitik a müanyag mechanikai tulajdonságait. Az ilyen nyilvánvaloan felkarcolja a tengely felületét.
(#54292) Csukló hozzászólása Válasz Nov 22, 2016
Csak raktam alá vas kereket

2016-11-22 1...jpg

2016-11-22 1...jpg
 
(#54318) GABA TT válasza Fordítókorongos hozzászólására (#54176) Válasz Nov 23, 2016
Szia!

Nagyon jó kis videó!

Miért hagyod szabadon a vak forgattyús tengelyt? Azt is meglehetne hajtani!
(#54328) diginewl hozzászólása Válasz Nov 24, 2016
Tiszteletem!
Elkészültem egy pofonegyszerű áramátadó kupplunggal (Diginewl 3.0)
Hogy ez eddig miért nem jutott az eszembe??? - hőszigetelés közben ugrott be, az ötlet.

Tulajdonképpen annyira erősen csatlakozik a két érintkező, hogy nem bírom - normális erőkifejtés mellett - szétcsatlakoztatni a két kocsit egymástól.
Az összekapcsolás egy hajlított végű csipesszel, az oldás pedig egy pici lapos csavarhúzóval gond nélkül megoldható.
Kb 50 széthúzás, összedugás után is megmarad ez a kapcsolási erő. Ez egy átlagos modellezőnél legalább több évet jelent.
A kapcsolószerkezet egy-egy bügelkuplung áldozattal jár, és némi reszeléssel. Az össz munkaidő egy kupplunggal nem éri el ez öt percet

(most már csak azt nem tudom, mit kezdek ezzel a sok Krois Kupplunggal.... )

D3 1.jpg

D3 2.jpg

D3 3.jpg
 
(#54329) Milos Grimasz válasza diginewl hozzászólására (#54328) Válasz Nov 24, 2016
Had kérdezzem meg, hogy azt nem lehetne megoldani, hogy az egyik érintkező erre néz a másik meg arra? Már mint egy azon kuplungon belül. Csak mert akkor úgy sorolod a kocsikat ahogy akarod.
(#54330) Milos Grimasz válasza Milos Grimasz hozzászólására (#54329) Válasz Nov 24, 2016
Bár most hogy így végigszaladt bennem amit írtál, ez elég merev kötést ad.
(#54331) diginewl válasza Milos Grimasz hozzászólására (#54330) Válasz Nov 24, 2016
Azért nem csináltam olyant, mert párba állított csatlakozót nem lehet kapni - az lett volna az igazi, de sajna nincs ilyen.
Azt meg nem tudtam volna jól megoldani, hogy egy ilyen-olyan állású tüskét összeragasszak.
(#54332) etwg válasza diginewl hozzászólására (#54331) Válasz Nov 24, 2016
Meg lehetett volna oldani, de még felvágás elött. Egy hosszu (sokpolusu) tüskesort összeragasztasz egy ugyanilyen hosszu hüvelysorral. Ha a ragaszto megköt egyenként levághatod a 2 polusu de ellentétes konnektorokat.
(#54333) HOTotya válasza etwg hozzászólására (#54332) Válasz Nov 24, 2016
Az ötlet jó,de ahogy Eugén is írta összeragasztani és úgy feldarabolni.... úgy kompatibilis lesz!! Felvágni a legfinomabb lombfűrésszel!!! Bocs de ez Diginek ment....
(#54334) Fordítókorongos válasza GABA TT hozzászólására (#54318) Válasz Nov 24, 2016
Szia!
Köszönöm.
Direkt szabadon hagytam,mert nem szokták hajtottra szerelni.
A csatlórudak lökdösik és úgy forgatják meg,ha az is egy keréktengely lett volna,az már más dolog.
Pl. a Piko V23-mas mozdonyában úgy tudom,hogy csak egy tengelyre adnak hajtást,a másik tengelyt és a vaksúly tengelyét is,csak a csatlók
hajtják meg...
Akkor még direkt átmenő tengelyesre terveztem,végül nem úgy csináltam meg,majd lehet,hogy egyszer kipróbálom,de így is tök jól működik.
(#54335) csíkosháTTú válasza Milos Grimasz hozzászólására (#54330) Válasz Nov 25, 2016
Korábban talán pont itt írtam, hogy egy áramátadó kupplung az lehet:
- merev, és biztos érintkezésű,
- vagy rugalmas, és üzembizonytalan érintkezésű.


Első esetre példa a Krois*, a Heljan (újabban Viessmann néven is álcázva van), a ROCO.
Másodikra a Fleischmann Porfi kupplungon alapuló régebbi Viessmann.

*: A Krois régebben tökéletesen merev volt. Újabban Diginewl kolléga tapasztalatai alapján változtattak a gyártáson, és, ahogy én látom megpróbálták egy rugalmasabb "betétbe" szerelni az érintkező csapokat. Sajnos ez a pontosság rovására ment...
(#54337) diginewl válasza etwg hozzászólására (#54332) Válasz Nov 25, 2016
Igen. Erre én is gondoltam, de úgy vagyok vele, hogy ezt meghagyom annak, akinek fontos, hogy bárhogyan tudja sorolni a vagonjait.
Az ötlet adott
Nekem ez így megfelelő.

(az nem tetszik, hogy magasságállítós bügel kuplung szinte sehol sincs. Így lehet, hogy a roco unverzál kupplungját kell valahogy összehoznom ezzel a tüskesorral.... Bár akkor már összeragasztok két ilyen tüskesort, és beindítom a Newl Co. INC-t és ellátom a világot áramátadó kupplunggal ))

(Hülyeségért én sem megyek a szomszédba)
(#54362) placsi hozzászólása Válasz Nov 27, 2016
Sziasztok!
Digitalis kuplungot epitenek be en is.
Megneztem a regebbi bejegyzeseket es ugy lattam, hogy a Krois felet elege felejtosnek titulaltatok - minosegileg is meg azert is mert ugy nez ki, hogy a sajat parjaval szeretne csak mukodni.
SD-modell talan nem lett annyira leminositve - ha jol ertem az hasznalhato?
Vagy van valami mas alternativa?
Valaki kozuletek gyart ilyet - nagyon szivesen tamogatnam a hazai manufacturakat, keszitoket! Diginewl kuplungja kapcsolhato, vagy csak aramvezetos? (bocs de nekem az irasbol meg nem jott le - mobilon meg nem latom rendesen a kepeket).
Egy Tillig Traxxba kellene igy elsore - probagyanant, kesobb masba is (Tillig, Piko de foleg BTTB-be. Meretarany TT (de talan a BTTBbol ez kiderult).
Udv: placsi
Lapozás       57/65    
Frissek
  2024. Ápr, 25. Csü
17:37:05
  Jelenleg 12 fő olvassa az oldalt
Hirdetés