|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#53019) Fz1 válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#52980)
|
Válasz •
|
Szept 8, 2016 |
|
Nagyon klassz! |
(#53021) masTTertape válasza komittya hozzászólására (#52961)
|
Válasz •
|
Szept 9, 2016 |
|
Talán minden idők legnépesebb magyar felhozatala volt most Leunában. Gyors fejszámolással min. 30 honfitársunkat láttam, csak a szállodában az első este ennek fele itta a jó kis német sört és hangoskodott, ameddig lehetett.
A kultúrházban aztán sorra jöttek szembe a többiek, arról nem is beszélve, hogy az igazán önsanyargatók már hajnalra odaértek és természetesen elsőként álldogáltak a bejáratnál.
Egy ilyen leunai túrához - akárcsak a sebnitzi nyílt naphoz - hozzátartozik a közeli nagyváros feltérképezése. A mi esetünkben ez most Lipcse volt, ahol köztudottan sok bolt van. Ellenben 3 autóval egy pénteki nyüzsgésben igen nehéz logisztikázni, így csupán két üzletet kerestünk fel, ahol jól megállapítottuk, hogy ahogyan az UVP-k, úgy a használt árak is lassan kúsznak az egekbe. Az itthoni "3000-ért jó mozdonyt" alaphang ott nem érvényesült. Még a 20 euróért gyári új Nohabot kutató útitársak is hoppon maradtak, mert bizony egy erősen lejátszott, alig dobozos példány is 35-45 körül mocorgott.
Mindentől függetlenül - és talán a kiváló útitársaknak köszönhetően is (ha a jó kajáknak nem) - igazán jó szájízzel zártuk az utazást.  Itt is külön megköszönöm a születésnapi köszöntést (bevallom, direkt kértem, hogy ekkor legyen az AKTT buli...  ) Szerintem mindenki talált magának olyan vásárfiát, amit itthon soha nem lelne fel, de ha másért nem is, a mindig jó TT-s közösségért és a hasznos szakmai beszélgetésekért már megérte ott lenni. Ha egy kapcsolót sem veszünk, a kinti gyártókkal lezajló rövidebb-hosszabb eszmecserék mindenképp gyarapítanak. Hozzá kell tenni, hogy hazai mestereink egyáltalán nem szégyenkezhetnek, sőt nagyon is megállnák helyüket a nemzetközi mezőnyben. Még a legismertebb, klasszikus kisszériások is lemaradónak tűnnek egy mai magyar manufaktúra munkái mögött. Nem lenne hülyeség egy következő AKTT találkozóra akár közösen egy asztallal képviseltetni magukat mestereinknek, mert biztos vagyok benne, hogy sokan lennének körülötte.
Az útról egy kis "érzékenyítő" filmecske készül hamarosan, amit a szokott helyen láthattok majd. |
(#53022) masTTertape válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#52980)
|
Válasz •
|
Szept 9, 2016 |
|
|
(#53042) komittya válasza masTTertape hozzászólására (#53021)
|
Válasz •
|
Szept 10, 2016 |
|
Szia! A kicsit kurtára sikeredett kérdésemre köszönöm szépen a választ! A filmet pedig már alig várjuk,hogy láthassuk! Üdv! |
(#53046) hoTTo hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 11, 2016 |
|
Milyen sűrűn vannak a vasút mellett a távíró póznák telepítve? |
(#53048) etwg válasza hoTTo hozzászólására (#53046)
|
Válasz •
|
Szept 11, 2016 |
|
Erre nincs egyöntetü válasz.
Függ a terepetöl - egyenes, sikság, iv, hegyvidék - valamint a használt drotok minöségétöl - mennyit birnak (terhelést) ki a 2 oszlop között (télen nyáron). Igy ezt mindig egyedien számolták ki, vagy táblázatokbol olvasták ki az adott viszonyokra.
A modellvasuton ehhez jön a hosszanti méret nem mérethelyes ábrázolása. (1 km a terepasztalon soha nem 1 km átszámolva a méretarányra). |
(#53051) hamel válasza hoTTo hozzászólására (#53046)
|
Válasz •
|
Szept 11, 2016 |
|
50 - 60 m, szabadvezeték esetén, de lehet légkábel is. Légkábelt könnyebb modellezni. |
(#53052) hoTTo válasza hamel hozzászólására (#53051)
|
Válasz •
|
Szept 11, 2016 |
|
Én is kb. 50 méterre saccoltam, de ez alapján bő 40cm jött ki a modulra távolságnak, ami nagyon soknak tűnik. Itt jön be etwg mondása a hossz torzításról, 30 centire fogom tenni őket, látványnak is jó lesz így és annyi kész oszlopom is van. Drót meg úgyem lesz rajtuk. |
(#53054) róbertke válasza hoTTo hozzászólására (#53052)
|
Válasz •
|
Szept 11, 2016 |
|
Ne tudd meg milyen élvezet OFF H0 méretben is három oszlop között fekete cérnával "légkábelezni", hát még ugyanezt ON méretben...  |
(#53132) angyal.marci hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 13, 2016 |
|
Sziasztok!
Az iránt érdeklődöm, hogy van-e méreTTünkben már BVmot. Van-e aki gyártja vagy gyártotta?
Üdv AM |
(#53137) masTTertape válasza angyal.marci hozzászólására (#53132)
|
Válasz •
|
Szept 14, 2016 |
|
Van. |
(#53141) saetta válasza angyal.marci hozzászólására (#53132)
|
Válasz •
|
Szept 14, 2016 |
|
Ilyenről én nemigen tudok. Valaki már mondta, hogy csinált magának, de nem láttam.
BDVmot és BVhmot esetében sem tudok komolyabb szériáról.
Aszódi Laci bácsi tudtommal pl. 5 Hernyót csinált, benne ilyet is és olyat is. Egyik klubtársunk is csinált magának, de vásárolható példányokról én nem hallottam.
SAetta
U.i.:
Mellékelek egy képet az anno Laci bácsi emlékére összeállított vitrinről... |
|
(#53142) angyal.marci válasza saetta hozzászólására (#53141)
|
Válasz •
|
Szept 14, 2016 |
|
Akkor ismeretlen vizekre fogok evezni  még néhány Y kocsi és nekiállok egy BV-nek. Tillig Eurofima kocsijai jók kiindulásnak, a 10-11 ablakosakat csak átfesteni kell Amxz-Bmxz-nek. |
(#53143) csíkosháTTú válasza angyal.marci hozzászólására (#53142)
|
Válasz •
|
Szept 14, 2016 |
|
Idézet: „Tillig Eurofima kocsijai ...”
Ez melyik ez?  |
(#53145) angyal.marci válasza csíkosháTTú hozzászólására (#53143)
|
Válasz •
|
Szept 14, 2016 |
|
Erre gondoltam. Nem tudom hogy ez M vagy Z vagon, vagy egyáltalán van-e valami neve. |
(#53147) csíkosháTTú válasza angyal.marci hozzászólására (#53145)
|
Válasz •
|
Szept 14, 2016 |
|
Ebből hogy' lesz Bmx?
Az hagyán, hogy a teteje tök más, de az ajtók sem ott vannak, és nem is ilyenek.
Ennyi erővel a gázórát is átfestheted MÁV-ra...  |
(#53148) angyal.marci válasza csíkosháTTú hozzászólására (#53147)
|
Válasz •
|
Szept 14, 2016 |
|
NEM Bmx!!!! Bmxz! Azaz Bmx Z! Tessék figyelmesen olvasni! 
Egyébként jellegrajzzal összehasonlítottam a kocsimat, BmxZ-nek tökéletesen megfelel.
Kiemelések tőlem a nagy z-betük, természetesen kicsivel kell írni. |
(#53149) csíkosháTTú válasza angyal.marci hozzászólására (#53148)
|
Válasz •
|
Szept 14, 2016 |
|
Ja, hogy a Selyemhernyó!!!
A képen a színesebb festésű kocsi, itt éppen besorozva egy kunszenti ingába Kökin. |
|
(#53150) angyal.marci válasza csíkosháTTú hozzászólására (#53149)
|
Válasz •
|
Szept 14, 2016 |
|
Itt pedig ugyancsak KöKin az IC616-ban Nyíregy felé vasárnap. |
|
(#53155) masTTertape válasza saetta hozzászólására (#53141)
|
Válasz •
|
Szept 14, 2016 |
|
Te Zoli, pár éve talán éppen te raktál fel egy vitrines képet, amiben volt Samu. Erre utaltam, hogy van.
G. |
(#53161) gmarc válasza csíkosháTTú hozzászólására (#53149)
|
Válasz •
|
Szept 15, 2016 |
|
Az nem a Selyemhernyó, hanem a Samu.  A Selyemhernó a BVhmot (alias Kissamu).  |
(#53164) saetta válasza csíkosháTTú hozzászólására (#53149)
|
Válasz •
|
Szept 15, 2016 |
|
Én kavartam be a képeimmel.
Nem akartam elhinni (magamban), hogy Marci BVmot-ra gondol valójában, ezért idetettem ezeket.
A korábbi képpel pedig sem kapcsoltam össze a hozzászólását - bár nem is együtt volt.
SAetta |
(#53165) saetta válasza masTTertape hozzászólására (#53155)
|
Válasz •
|
Szept 15, 2016 |
|
Nem emlékszem. Nekem biztos nem volt Samum...
Csak a kétféle Hernyó...
S. |
(#53167) kombi válasza gmarc hozzászólására (#53161)
|
Válasz •
|
Szept 15, 2016 |
|
Majdnem..
Selyemhernyónak anno azokat (nagyjából talán utolsó 4) BDV vonatot nevezték, amelyekbe már első osztályú ( Amx) betétkocsi is készült.
Az első időkben (90-es évek eleje) jellemzően ezek nem is a szobi kirohanósokban jártak, hanem Nyugati és Szeged között a gyorsvonatokban, illetve a Szeged -Miskolc , hétvégenként még Szeged-Eger viszonylatú közvetlen gyorsvonatokban.
Hétvégén előfordult, hogy 3 egységes vonat indult Szegedről: kettő ment Miskolcnak, egy pedig Füzesabonyban leakadt Eger felé. |
(#53168) angyal.marci válasza kombi hozzászólására (#53167)
|
Válasz •
|
Szept 15, 2016 |
|
Ne keverjük. Készült 20 db BDVmot, amiket most Miskolcra pakolnak, Bmx betétekkel. Készült 3 BVmot, ez az IC motorvonat, Amxz és Bmxz betétekkel és készült ugyanezen műszaki megoldásokkal 2 vonatnyi BVhmot, mint elövárosi vonat, Bmx betétekkel, ezek küllemre abban különböznek a BDVmotoktól, hogy a vez.állás ablaka osztott.
A selyemhernyó meg a BVmot, vagyis az IC vonat. Csak rá kell nézni hogy miért |
(#53169) saetta válasza angyal.marci hozzászólására (#53168)
|
Válasz •
|
Szept 15, 2016 |
|
Igen is meg nem is.
Valóban annyi készült egyikből másikból, és én is úgy tudom, hogy a BVhmot a BVmot műszaki alapjaira épült.
A BDVmot BVhmot összehasonlításakor küllemben több különbséget látok.
Pl. Azt is, hogy a motorkocsin a BDVmot-nál az első utasajtók előtt 5, míg a BVhmot esetében 4 ablak van.
A betétkocsiknál pedig a BDVmotnál 6 ablak van a két lépcső között, a BVhmot esetében 5.
Összességében a BDVmot esetében sokkal sűrűbb az ablakkiosztás.
Modell esetében a halberstadti kocsikból történő átalakításkor (Aszódi modell) ezért is állhatott elő olyan furcsaság, hogy a BDVmot motorkocsi leképezése volt "helyesebb" (bár ablakkiosztásban így is sokkal "szellősebb, mint a valóságban), a BVhmot-nál pedig a betétkocsié, mivel az eredeti modell ablakkiosztását nem változtatták meg.
Üdv:
SAetta
U.i.:
Mellékelve két kép - BDVmot motorkocsi ill. BVhmot szerelvény...
|
|
(#53172) GABA TT hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 15, 2016 |
|
Sziasztok!
Ismét bővül a paletta két réz különlegességgel. Hazánkban gyártott MÁV302 és a szintén hazai gyártású 328-as gyorsvonati gőzösök.
Egy fotó pedig a nyár készült kollekcióról .
Többi kép a fotóim között található! |
|
(#53173) angyal.marci válasza GABA TT hozzászólására (#53172)
|
Válasz •
|
Szept 15, 2016 |
|
Gratulálok Gábor, iszonyat jók!
Topi, Frankye, miért nincs kalapleemelős szmájli? |
(#53174) etwg válasza GABA TT hozzászólására (#53172)
|
Válasz •
|
Szept 15, 2016 |
|
Nagyon szépek!!!
|
(#53180) kombi válasza saetta hozzászólására (#53169)
|
Válasz •
|
Szept 16, 2016 |
|
A BDV és a BVh műszakilag, járműszerkezetileg is jelentősen eltérő.
A BDV még csoporthajtású (B'B') mert a vontatómotor az alvázra van felfüggesztve és kardántengellyel hajtja meg a forgóvázat.
Ez kőkemény kompromisszum volt, mert akkoriban a hazai ipar még nem volt képes megfelelő méretű, azaz forgóvázba beépíthető vontatómotor gyártására. Annyi keserédes előnye viszont vitathatatlanul volt ennek az elrendezésnek, hogy a korábbi marokcsapágyas hajtásokkal szemben így a vontatómotor teljes tömege rugózott volt.
A kardántengely a kezdeti időkben sok probléma forrása volt, egy utastérbe beszakadó kardántörés után az egész sorozatot is leállították egy időre.
A BVh a fejlettebb vezérlési elektronika mellett járműszerkezetileg is eltér, itt már egyedi hajtású forgóvázak vannak ( Bo'Bo') mert időközben sikerült már itthon is forgóvázba begyömöszölhető méretű vontatómotorokat legyártani.
Sajnos a BVh picit már későn jött, mert bár további beszerzésekre szándék lett volna, de pénz már nem és hiába gyártottak le motorvonat nélküli Bmx betétkocsikat, további motorvonat megrendelést a MÁV már nem tudott adni.
Ezzel viszont nem csak a hazai gyártású motorvonat, hanem a gyártó Ganz sorsa is megpecsételődött.
|
(#53181) V43-1182 hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 16, 2016 |
|
Ne keverjük Marci, de nincs igazad!
Samu: 3db BVmot motorvonat
Kissamu: 2db BVhmot motorvonat (A motorkocsik hajtásrendszere és villamos berendezési teljesen azonosak: azaz kompatibilisek egymással, ezért lehet néha összvér szerelvényösszeállítást látni, a Bvh ugye csak 120) , ugye ezek egyedi tengelyhajtású aszinkron vontatómotoros feszültséginverteres hajtásrendszerűek.
BDVmot: A „Hernyó” két Bmx típusú betétkocsiból, egy vezérlőkocsiból és egy BDVmot motorkocsiból álló motorvonat neve. A „Selyemhernyó” elnevezés a motorvonat-sorozat utolsó négy tagjára vonatkozik, ahol az egyik Bmx betétkocsi helyett első osztályú Amx kocsi van besorozva.(és nem a kinézethez van köze: ott a pont,ahogy kombi írta), ők pedig még a Ganzos B'B' tengelyelrendezésű zárt forgórészű aszinkronvontatómotoros, áraminverteres szabályzású járművek.
de ha nem hiszel : becenevek
|
(#53182) angyal.marci hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 16, 2016 |
|
Én ezt elhiszem, de engem is sikerült valakinek félreérteni. Ugyanis mondtam hogy a BVmot és a BVhmot ugyanazon műszaki megoldások alapján készült. Nem tudom hogy ezt hogy sikerült valakinek BDVmotra átértelmezni... |
(#53183) kombi válasza angyal.marci hozzászólására (#53168)
|
Válasz •
|
Szept 16, 2016 |
|
Nem kötözködésképpen, de a 017 -020 közötti, tehát legutolsó BDV vonatok jöttek ki első osztályú (Amx) betétkocsikkal, ezért kapták a Selyemhernyó nevet.
Tény, hogy a városközi (IC) vonatnak tervezett és épített BV sokkal csillogóbb, és valóban jobban illene rá ez a név.
Persze a két motorvonat típus megjelenése óta sok minden változott.
A BV gyakorlatilag teljesen kikopott az IC forgalomból, és ugye, időközben az Amx-ek is eltűntek a BDV motorvonatokból, (elővárosi forgalomban kevés igény mutatkozott az első osztályú betétkocsira) tehát ha szigorúan vesszük, ma már nincs is forgalomban Selyemhernyó.
De ha te a BV-t annak nevezed, semmi akadálya.. ;)
Mozdonyok becenevei --wiki
BDV a wikin
|
(#53184) csíkosháTTú válasza kombi hozzászólására (#53183)
|
Válasz •
|
Szept 16, 2016 |
|
Én voltam, aki kavarta a dolgot, boccs!
Valamiért nekem az IC motorvonatokra társultak a bit-ek, mint selyem...  |
(#53186) Frankye válasza angyal.marci hozzászólására (#53173)
|
Válasz •
|
Szept 16, 2016 |
|
Erre gondolsz?
 |
(#53193) angyal.marci válasza Frankye hozzászólására (#53186)
|
Válasz •
|
Szept 16, 2016 |
|
Ó hogyan kell ezt?? |
(#53198) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 17, 2016 |
|
Olvasom a legujabb tesztet az uj Tillig villanymozdonyrol (analog változat)
Mit ir a nagy szakértö:
"Kár, hogy a mozdonyba nem raktak egy kondit, legalábbis a digitális változatba, akkor mindenki boldog lenne."
Én sokkal boldogabb lennék, ha a tisztelt irástudo arrol a modellröl beszélne ami elötte van. A kondi amugy is a dekoder része, ugy, hogy azt eléggé felesleges egy analog mozdonyban keresgélni.
   |
(#53199) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#53198)
|
Válasz •
|
Szept 17, 2016 |
|
Meliyk "újság" ez?
Amúgy van kondi a Tillig mozdonyok paneljén. |
(#53200) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#53199)
|
Válasz •
|
Szept 17, 2016 |
|
ME 10/2016
Nem szürökondirol van szo, hanem a nagy pufferkondirol. |
(#53201) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#53200)
|
Válasz •
|
Szept 17, 2016 |
|
Ettől hullik a hajam!
Minek????
1: Analóg üzemben egyáltalán nincs értelme.
2: DCC üzemben a kontakt hiba esetén nemcsak az áram veszik el a modell/dekoder számára, hanem a parancs is! Egy idő után, puffer ide vagy oda, a dekoder le fog állni, mert nem kap parancsot a sínből.
3: Ezzel csak elfedjük a hibákat. Most is van itt egy modell, hogy akadozik digiben, pedig a pálya patyolat tiszta, ahogy a kerekei is. Mindjárt fotózok, és illusztrálom, hogy mire gondolok.
Ha alaposan telepuffrelejük a modellt, akkor a hiba, csak akkor fog jelentkezni, amikor már katasztrófálisan nagy baj van.
Nna, itt van, mire gondolok!
Igaz az illusztráció OFF méret, de a jelenség iTT is működik!
A képek magukért beszélnek, különösen a futó kerekekre érdemes fiygelni. Képzelem, hogy mileyn ezek alapján a pálya, ahol menne szegény?
Van egy cikk, az aktuális Trainini magaziban, pont erről szól!
Ezt hogyan pufferelik? Vagy lesz majd olyan CV a dekóderekben, ami lepucolja???  |
|
(#53202) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#53198)
|
Válasz •
|
Szept 17, 2016 |
|
Idézet: „Kár, hogy a mozdonyba nem raktak egy kondit, legalábbis a digitális változatba, akkor mindenki boldog lenne."”
Még valami eszembe jutoTT:
"Soha ne közelíts bikához előről, lóhoz hátulról, bolondhoz bármilyen irányból!" |
(#53204) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#53202)
|
Válasz •
|
Szept 17, 2016 |
|
|
(#53205) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#53204)
|
Válasz •
|
Szept 17, 2016 |
|
Most építek egy OFF N-es kollégának ON vagy 30 kocsiba DCC világítást. Van a világításaimban puffer, ez természetes, de ez a kondi 220miroFarad összesen. Több minek?
Ide azért kell, mert a kocsik könnyűek, és, hogy ne legyenek a kerekek fékezve, így egy forgóváz csak az egyik pólust szedi, azt is a tengelyről. (Rossz példa a Tillig H0-s új Y kocsijaiban minden kerék szed áramot, de a lamellák a kerekek futófelületét nyomják, alaposan befékezve a kocsikat...) De egy relatíve nagy tömegű mozdonyban, ahol az áramszedés több nagyságrenddel jobb, mint egy személykocsinál minek pufferelni?
1: A szokásos mértékű pufferek túl kicsik egy motorhoz. Számolta már valamelyik "nagyokos", hogy mekkora kapacitás kellene akár egy 70-80mA árammal elműködő V36-hoz?
2: A GoldenCap kondik feszültsége ehhez kevés lesz. Akkupack-ot építsünk be? Ha igen ,akkor már legyen akkora, hogy bírjon legalább egy óra üzemet, vegyünk hozzá egy Grauppner RC távvezérlőt, innen meg olyan koszos lehet a sní, meg a kerék, amilyen csak akar...  |
(#53211) Milos Grimasz válasza csíkosháTTú hozzászólására (#53201)
|
Válasz •
|
Szept 18, 2016 |
|
Idézet: „Ettől hullik a hajam!
Minek????
”
Ugyan nem a témába vág, de ezen már sokat gondolkoztam. A kopasz emberek is használnak sampont?  |
(#53226) Frankye válasza angyal.marci hozzászólására (#53193)
|
Válasz •
|
Szept 19, 2016 |
|
Megsúgom, de ne mondd el senkinek:
"kettőspont"kalap"kettőspont", vagyis:
: kalap : (persze szóközök nélkül). |
(#53227) angyal.marci válasza Frankye hozzászólására (#53226)
|
Válasz •
|
Szept 19, 2016 |
|
|
(#53228) Frankye válasza angyal.marci hozzászólására (#53227)
|
Válasz •
|
Szept 19, 2016 |
|
Szívesen. Használd egészséggel!  |
(#53233) róbertke válasza Milos Grimasz hozzászólására (#53211)
|
Válasz •
|
Szept 19, 2016 |
|
|
(#53244) hoTTo hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 20, 2016 |
|
|
|
|
2025. Máj, 05. Hé 17:32:55 |
|
Jelenleg 39 fő olvassa az oldalt |
|
|