Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » [OFF] Pihenő vasutasok
[OFF] Pihenő vasutasok
Témaindító: Topi, idő: Jún 28, 2010
Témakörök:

Lapozás       63/83    
(#52939) Frankye válasza sunocske hozzászólására (#52933) Válasz Szept 6, 2016
Ez is igaz...
(#52947) somitomi válasza Frankye hozzászólására (#52939) Válasz Szept 6, 2016
Hiába, egy OFF-topik topikban nehéz azt mondani valamire, hogy OFF-topik
(#52950) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Szept 6, 2016
Esetleg létre kellene hozni egy olyan OFF topicot, ami az OFF topic-ban OFF-nak számító hozzászólások OFF topicja lenne...

(#52970) sunocske válasza csíkosháTTú hozzászólására (#52950) Válasz Szept 6, 2016
Azt a topicot mifelénk kocsmának hívják, és (szégyen-nem szégyen) néha jól esik beülni oda
(#53007) róbertke hozzászólása Válasz Szept 8, 2016
OFF TÉMA ON
(#53013) sunocske válasza róbertke hozzászólására (#53007) Válasz Szept 8, 2016
Látványos...
(#53031) Fz1 válasza sunocske hozzászólására (#52970) Válasz Szept 9, 2016
Föleg ha ott Salvus vizet kérsz gyomorbántalmak enyhitése végett
(#53104) HOTotya hozzászólása Válasz Szept 12, 2016
Kazinak!!!
Bővebben: Link
(#53115) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Szept 13, 2016
Füstölgök...

Azt nagyon jól tudja a jó isten, hogy az angolokat miért tette szigetre, igaza is van.
DE!
Olvasom a nagyobbik fiam 7-es angol tankönyvét, és beszélgetünk, angolul. Egyszer csak a srác azt mondja egy mondatban, hogy "train station". Tudom, hogy miről beszél de egy tized másodperc múlva, bevillan, hogy MICSODAAA? "Trén sztésön? Azért mert az angolok szigeten vannak (nem véletlenül ), még ők sem azt mondják, hogy "vonat állomás =train station", hanem azt, hogy railway station = vasút állomás...

Tankönyv, magyar módra, gratulálok
(#53126) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#53115) Válasz Szept 13, 2016
Más nyelvben sem jobb a helyzet. A németek nem vonattal, hanem vasuttal utaznak, és az egyvágányú tölgyfamegállo is pályaudvar....az amerikaiak elé meg a mozdonyszinben/raktárban (depot) rakják a sámlit, hogy vonatra szálljanak.

(#53144) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#53126) Válasz Szept 14, 2016
EWz sajnos csak egy abban a könyvben... Még csak nem is a legdurvább hiba.
(#53146) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#53144) Válasz Szept 14, 2016
Még mindig jobb, mint az én elsö angol nyelvkönyvem - igaz, mint késöbb kiderült a marhaságok ellennére az volt a legjobban felépitve és a legcélravezetöbb a nyelv egyszerü, de hatásos elsajátitására.

Abbol egy kis felejthetetlen részlet.

Mr Weiss arrives to Heathrow airport and goes to the information desk.
- Can you please tell me where is the office of the british communist party?
- Sorry, we do not know, sir
- That is a pitty, I have there an important meeting with the Mr. Brown, the leader of the party.....

....

(#53153) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#53146) Válasz Szept 14, 2016
Mert ott, akkoriban annak a pártnak a hívei is meglehetősen kevesen voltak... Legalább valósághű lett a társalgás...
(#53242) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Szept 20, 2016
(Fiaim keresgéltek a neten, meg volt nálunk pár távol keleti modell, ezért jutott az eszembe a következő.)

A magyar és a japán nép, habár a kultúránk nagyon eltér, mégis talán kellő tisztelettel viseltetnek egymás iránt. Ezért, emeljük meleg sake-vel töltött csészénket a két nép barátságára, és a japán-magyar közös határra. Majd kellő tisztelettel hallgassuk meg a kultúrák találkozást:
Falu végén kurta kocsma, japánul.
(#53249) etwg hozzászólása Válasz Szept 22, 2016
Itt van egy ujabb rágogumi törvény.

2017 jan 1-töl minden mozdonyvezetönek, aki a szomszédos ország határait keresztezi a gépen kötelezöen beszélni kell a szomszéd ország nyelvét, vagy az ottani vasut által meghatározott közös nyelvet, szoban és irásban az EU által elöirt szinten.
A nyelvismeretnek elegendönek kell lenni arra, hogy megértse az utasitásokat szoban és irásban.
Mifelénk nem hallottam még egy szot sem, hogy a parlament ezen rágodott volna.
Az is majd egy nagy huzás lesz, ki és hogyan fogja eme ismereteket vizsgálni. föleg kis hazánkban, ahol telhetetlen papirlovagok uralják a nyelvpiacot....
(#53251) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#53249) Válasz Szept 22, 2016
Majd bemennek vizsgázni a legközelebbi Train Station-re...

vagy inkább
(#53252) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#53251) Válasz Szept 22, 2016
És vesznek nyelvvizsgajegyet.


(#53271) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#53252) Válasz Szept 23, 2016
Következő lépés:

"RailJet vonat indul a 8. vágányról Bécs útirányon át Münchenbe. A vonat belföldi forgalomban csak helyjegy váltása mellett vehető igénybe, ami magában foglalja a helybiztosítást is. Nemzetkozi forgalomban pót-, hely, és német nyelvjegy váltása kötelező."

(#53285) etwg hozzászólása Válasz Szept 24, 2016
Ime egy pihent agy terméke:
De nagyon jol van megcsinálva:

Video
(#53321) sunocske válasza etwg hozzászólására (#53249) Válasz Szept 26, 2016
Nem tudom, merre van a felétek, de ha most épp Magyarországot értjük ezalatt, akkor a két évvel ezelőtti utasításmódosításba belekerült az a kitétel, hogy a mozdonyvezetőnek tudnia kell magyarul. Azt persze nem írták bele, hogy milyen fokon.

Szóval nálunk azért nem rágódnak rajta, mert ezeket a köröket már lefutották
(#53343) etwg hozzászólása Válasz Szept 28, 2016
Egy ujabb nyelvi csucsteljesitmény.
Tegnap a magyar autopályák vendége voltam, egyszercsak olvasom az egyik táblán, hogy "zajárnyékolo" fal készül.
Hogy ezt a szagkifejezést honnan vették az bizonyára rejtély marad, a szégyen inkább az a vállalat, akik ezt épitik, sincs tisztában a saját termékei jellemzöivel, ill a fogalmakkal.
A zaj az hang igy a fal lehet zajnyelö, zajcsillapito, zajtompito, zajcsökkentö, zajvédö stb, de árnyékot csak a fény meg a butaság szokott vetni.
(#53359) somitomi válasza etwg hozzászólására (#53343) Válasz Szept 28, 2016
Kétségteleül furcsa kifejezés, de én látok benne értelmet, hiszen a fény és a hang is hullámjelenség. És végül is szélárnyék is van
(#53360) etwg válasza somitomi hozzászólására (#53359) Válasz Szept 28, 2016
Söt árnyékszék is.....

(#53382) etwg hozzászólása Válasz Szept 29, 2016
Megingott a Stadler sikersorozata.
A cseh magánvasut LEO, ahol eddig 5 Stadler távolsági szerelvény van forgalomban ( az opcio további 30 darabra szol) a minap aláirt egy szerzödést a kinai CRRC-vel 33 uj szerelvényre, amivel a LEO egy komoly szolgáltatová válik nemcsak a cseh sineken.
A kinaiaknak meg ez az elsö komoly szerzödésük az europai union belül.
Azota még aláirtak a Bombival is valamilyen együtmüködésre utalo dokumentumot meg a grázi egyetemmel is.
(#53385) piltdownman válasza csíkosháTTú hozzászólására (#53115) Válasz Szept 30, 2016
Idézet:
„..még ők sem azt mondják, hogy "vonat állomás =train station", hanem azt, hogy railway station = vasút állomás...”
Rég voltál Angliában.
wiki

bbc

Fehér úr pedig Hunglisht beszél.
Can you please tell me where the office of the Communist Party of Britain is?

(#53422) csíkosháTTú válasza piltdownman hozzászólására (#53385) Válasz Okt 3, 2016
Lehet, számomra akkor is furcsa. Életemben soha nem beszéltem olyan angol anyanyelvű embrerrel, aki train station-nek mondta volna a vasútállomást. Ez mondjuk lehet, hogy azért van, hogy nem mindennapos, és kizárólag korom beli öregekkel szoktam ezen a nyelven társalogni.

(Sajnos a 7-es angol nyelvtankönyv ettől függetlenül két dologra biztos, hogy nem alkalmas:
- angol nyelvet tanulni belőle,
- WC papírnak.
Bármi másra elfogadható.)
(#53480) etwg hozzászólása Válasz Okt 6, 2016
A pihent agyak ötletei - avagy hogyan született a rettegett villamosszék.

A XIX. század végén a villamosság két apja Edison és Westinghouse komoly érdekkonfliktusba keveredett. Az amerikai kormány villamositásra irt ki pályázatot amikor a fenti két ur, és a mögöttük álló társaság már komoly eredményeket ért el a villamositásban. Az egyetlen baj az volt, hogy Edison az egyenáramra esküdött mig Westinghouse váltoáramu hálozatra adta le a voksát. Mind a két vállalat komoly pénzeket nyomott már a pályázat elött a tervekbe és önköltségen megépitették mindkét hálozatot az erömüvekkel együtt. Ahhoz, hogy valamelyik nyerjen nem volt elég a tudományos magyarázat és meggyözés, hiszen a hitetleneket meg az informácioval nem rendelkezö politikusokat meg a népet kellett meggyözni. Azoknak meg mesélhetett Westinghouse meg Tesla, hogy az elektromos hálozathoz jobb a váltoáram aminek alig van vesztesége. Edison a hatásosabb metodust kereste és be akarta bizonyitani a váltoáram veszélyességét, ezért megépitette az elsö villamosszéket, ahol váltoárammal végezték ki az elsö halálra itéltet. Ezzel kivánta bebizonyitani a váltoáram veszélyességét és igy tönkre tenni a Westinghouse céget. Szerencsére nem sikerült neki.
(#53492) somitomi válasza etwg hozzászólására (#53480) Válasz Okt 7, 2016
Idézet:
„a váltoáram aminek alig van vesztesége”
Ez így nem egészen helyes, sőt, tulajdonképpen azonos feszültség mellett a váltóáram vesztesége nagyobb az ún. szkinhatás miatt. A váltóáramú rendszer előnye abban rejlett/rejlik, hogy transzfromátorral kis veszteséggel lehet a feszültséget átalakítani, egyenáram esetében erre (a nagyteljesítményű félvezetők megjelenéséig) csak forgógépek segítségével volt lehetőség. Emiatt a váltóáramú hálózat vesztesége csökkenthető úgy, hogy a távvezetékek jó magas feszültségűek, mivel a fogyasztónál letranszfromálható.
Ma már egyébként nem alapvetés, hogy a váltóáram jobb, Európában több helyen üzemelnek nagyfeszültségű egyenáramú távvezetékek, főleg különböző országok hálozatát összekötő tengeralatti kábelek ilyenek.
(#53493) etwg válasza somitomi hozzászólására (#53492) Válasz Okt 7, 2016
Igy van, de természetesen akkor is, meg ma is arrol volt szo, hogy melyik áramformát lehet kisebb veszteséggel eljuttatni a fogyasztohoz. Mindez egy olyan korban, amikor csak az volt biztos, hogy az áram ráz, söt öl, a villanykörte világit és az áram valamilyen izéböl jön a falban.
(#53586) sunocske válasza etwg hozzászólására (#53493) Válasz Okt 15, 2016
Idézet:
„Mindez egy olyan korban, amikor csak az volt biztos, hogy az áram ráz, söt öl, a villanykörte világit és az áram valamilyen izéböl jön a falban.”

Az emberek 90%-a nagyjából ma is ennyit tud róla
(#53587) etwg válasza sunocske hozzászólására (#53586) Válasz Okt 15, 2016
Hát elnézve/meghallgatva sok ismeretterjesztö müsort a mai adokon ezen nem is igen van mit csodálkozni.

(#53604) Frankye válasza sunocske hozzászólására (#53586) Válasz Okt 17, 2016
Csak úgy 60%-uk. A köztes mennyiség még ennyit sem, látva a baleseti statisztikákat...
(#53612) STTaradder válasza Frankye hozzászólására (#53604) Válasz Okt 17, 2016
Dehogynem tudnak ők, pont hogy többet mint a szakember
Csak példa háztartásigép szerelő amatőr szakember (otthoni apuka) ráköti a fekete vezetéket a földelésre mert hát a föld mint olyan is fekete színű így evidens hogy a földelésre a fekete vezetéket kell rákötni.
Anyuka meg végül kihívja a szakít hogy valami nem stimmel a hűtővel, mert még mindig nem működik apa bütykölése után, de valami fura rajta tapintásra.
Megtörtént eset a szakmámban.
(#53624) etwg hozzászólása Válasz Okt 19, 2016
Kubinszky professzor ur itt hagyott minket. Sajnos csak egy német nyelvü filmanyaggal tudok rá emlékezni.
Az elnézéseteket kérem a film elején és a kiséröszövegben elöfordulo név hibáért.

Dr.M.Kubinszky 1927-2016

Nyugodjon békében!
(#53625) Frankye válasza STTaradder hozzászólására (#53612) Válasz Okt 19, 2016
Idézet:
„Anyuka meg végül kihívja a szakít hogy valami nem stimmel a hűtővel, mert még mindig nem működik apa bütykölése után, de valami fura rajta tapintásra.”
Mármint apán fura tapintásra valami?
(#53632) diginewl válasza etwg hozzászólására (#53493) Válasz Okt 19, 2016
A villanyhoz: nekem egy villanyszerelő (már a név is vicces - mert villanyt szerelni, hmmm.) mondta, hogy a villanytól azért nem félünk, mert nem látjuk.
Nagy igazság ez.
(#53643) Frankye válasza diginewl hozzászólására (#53632) Válasz Okt 20, 2016
Hmmm. Nagy igazság!
(#53644) etwg válasza diginewl hozzászólására (#53632) Válasz Okt 20, 2016
A patikus sem a patikát árulja.....

(#53659) sunocske válasza STTaradder hozzászólására (#53612) Válasz Okt 21, 2016
Van egy biztosítóberendezési műszerész ismerősöm, aki maszekba' jár villanyt is szerelni ide-oda. Szokott mesélni dolgokat ő is...
(#53660) sunocske válasza etwg hozzászólására (#53644) Válasz Okt 21, 2016
Munkavédelem, tűzvédelem, árvízvédelem... mindhárom egy-egy nyelvi gyöngyszem.
(#53661) Lazsi válasza sunocske hozzászólására (#53660) Válasz Okt 21, 2016
Mi ezekkel a gond?
Munkavédelem: a szakszervezetek dolga, hogy legyen munkád.
Tűzvédelem: Táborozáskor nagyon hasznos, hogy éjszaka se aludjon ki a tűz, és reggel tudj rajta teát főzni.
Árvízvédelem: Mondjuk erről a régi egyiptomiak tudnának mesélni - amikor elmarad a Nílus áradása, az komoly gondot éhínséget okozhat.
(#53662) sunocske válasza Lazsi hozzászólására (#53661) Válasz Okt 21, 2016
OK, és melyiket használjuk ebben az értelemben?
(#53681) somitomi válasza STTaradder hozzászólására (#53612) Válasz Okt 21, 2016
"Egy ismerősöm" háza kalákában épült, úgyhogy az alternatív kapcsolók bekötése lett ...khmm... alternatív. Az előírásos bekötése valahogy így nézne ki: Bővebben: Link. Na ehelyett nálunk mindkét kapcsoló a fázis és a nullvezető között választ, a lámpa meg a kettő közé van bekötve. Működik, csak néha a foglalat mindkét pólusa fázisfeszültségen van
És ezt egy fizikus meg egy vegyészmérnök találta ki...
(#53695) STTaradder válasza Frankye hozzászólására (#53625) Válasz Okt 23, 2016
Hát néhány év együtt lét után már lehet hogy rajta is
(#53696) STTaradder válasza somitomi hozzászólására (#53681) Válasz Okt 23, 2016
"És ezt egy fizikus meg egy vegyészmérnök találta ki..."

Na itt a baj... haver villanyszerelő egy gyárban, két nap szabin volt mely első napján megérkezett az új pár ezer literes tároló szintenkénti kapcsolás oda-vissza vezérlés a be és kiáramoltatáshoz.
A főnöki csapat csupa villamosmérnök 0 valódi munka tapasztalattal 2 napig próbálta bekötni és üzembe helyezni amit ő visszatérte után 1 óra alatt üzemkészre szerelt és bekötött
(#53697) STTaradder válasza STTaradder hozzászólására (#53696) Válasz Okt 23, 2016
Mellesleg ő volt aki a komolyabb villany-szerelés, vezérlést megtanította, ami segítségemre van a terepasztal bekötésében.
(#53707) Csukló hozzászólása Válasz Okt 23, 2016
Állítólag nem kicsit vagyok "pihent"

U-Bahn Gate.jpg
 
(#53739) etwg hozzászólása Válasz Okt 26, 2016
A DBAG bejelentette, hogy az uj mentrendtöl az elsö osztályu kocsik utazási sebességét 10km/h-val gyorsitják.
Természetesen nem mindenki örült a hirnek, igy a fogyasztovédök szolaltak fel elöször, hogy a vasut felosztja a fogyasztokat és akinek csak másodosztályra tellik az lassabban is utazik.
Ezután a GDL - szakszervezet - is hallatta magát, hogy a személyzetnek sem jo, mert már amugy is alig van idejük a váltásra most meg ha valaki egy kávét stb rendel a 2. Osztályon a cél állomás elött (München/ Hamburg stb) ez akár 40 km különbséget is jelenthet igy lehetetlen hogy le tudjanak idöben szállni a vonatrol.
(#53789) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#53739) Válasz Okt 28, 2016
Ezt nem értem... Egy vonatbna az 1. osztályú kocsi 150-nem megy, a többi meg csak 140-nel...?
(#53790) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#53789) Válasz Okt 28, 2016
Hoppá - ezt eddig csak a DBAG nem vette észre.....

Söt mi van akkor ,ha netalán a vonat elején vannak a 2. Osztályu kocsik.....
Lapozás       63/83    
Frissek
  2024. Máj, 07. Kedd
13:44:47
  Jelenleg 4 fő olvassa az oldalt
Hirdetés