Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » [OFF] Pihenő vasutasok
[OFF] Pihenő vasutasok
Témaindító: Topi, idő: Jún 28, 2010
Témakörök:

Lapozás       64/83    
(#53795) somitomi válasza etwg hozzászólására (#53790) Válasz Okt 28, 2016
Egy szőke nő repülőn szeretne utazni Los Angelesbe. Vesz is jegyet, de az a túrista osztályra szól.
Mikor beszáll, úgy gondolja, hogy neki az első osztályon a helye.
A steward szól neki, hogy nem oda szól neki a jegye, de a nő nem hajlandó átülni. Ekkor a steward elmegy szólni a kapitánynak, mire az vált vele két szót és a nő szó nélkül átül a helyére.
Mire a steward a kapitányhoz:
– Mit mondott neki, uram?
– Á, semmi különöset! Csak azt, hogy az első osztály nem megy Los Angelesig!

(régi vicc, de hát idevág)
(#54161) róbertke válasza etwg hozzászólására (#53126) Válasz Nov 16, 2016
Szeptembertől 66 vagy 66E busszal járok dolgozni a Határ úttól Soroksár-BILK Terminálra. Minden megállóban aminek a közelében HÉV megálló is van, a buszon az utastájékoztató "....HÉV állomás" -t mond be, holott az egész útvonalon ténylegesen csak egy van, a többi mind sima mezei megálló.
(#54164) etwg válasza róbertke hozzászólására (#54161) Válasz Nov 16, 2016
Lehet jobb ez igy, mert elég felesleges a köznépet olyan finomságokkal zaklatni mint tölgyfa, megálló, állomás, pályaudvar, föpályaudvar stb, amikor az amugy is csak egy helyet keres, ahol felszállhat a vonatra....
A németek meg az angolok is egységesitettek ( Bahnhofra meg train stationra, függetlenül attol, hogy egy vágány van a bodé mellett vagy 30. ).
(#54167) Lazsi válasza etwg hozzászólására (#54164) Válasz Nov 16, 2016
Bocsánat a tudatlanságomért, de mi a "hivatalos" meghatározása a különböző méretű helyeknek? Magyarán mitől függ? Előfordulhat olyan, hogy egy állomás átépítése során egyel több vágányt építenek és akkor át kell minősíteni pályaudvarrá? (Már ha a darabszámtól függ...)
Azt lehet tudni történetileg, hogy mióta léteznek ezek a megnevezések? Leginkább a megálló és az állomás megkülönböztetésére gondolok.
(#54172) etwg válasza Lazsi hozzászólására (#54167) Válasz Nov 16, 2016
Szerintem nincs pontos definicioja - söt régebben nem is állomás meg pu volt hanem indoház. Persze biztosan lehetne definiálni, csak kérdés, hogy minek. A köznyelv meg majd amugy is egyszerüsiti, amikor mindenki a vonatra megy.....

A megállo az volt, amikor a nyilt pályán lett valamilyen peron a sinek mellé épitve meg esetleg egy bodé az esö ellen, és ott megállt némelyik vonat. A Balaton körül sok ilyen van mégis állomásnak hivják öket.
(#54173) Frankye válasza etwg hozzászólására (#54172) Válasz Nov 16, 2016
A hatályos (magyar) forgalmi utasítás nem tesz különbséget "állomás", és "pályaudvar" között:
"Állomás (pályaudvar)
Vonattalálkozásra, továbbá személy- és/vagy áruforgalmi szolgáltatásra berendezett szolgálati hely."
A megállóhely fogalma pedig:
"Megállóhely
Személyforgalmi esetleg korlátozott áruforgalmi szolgáltatásra is berendezett, általában nyíltvonali szolgálati hely, ahol a nyílt vonal vágányán kívül más vágány nincs.
A több pályaudvarral, több vágánycsoporttal rendelkező állomásokon személyforgalmi okokból megállóhely létesíthető."
Még egy fogalom tartozik ide, ha nem is szorosan:
"Megálló-rakodóhely
Személy- és áruforgalmi szolgáltatásra megnyitott, vonattalálkozásra be nem rendezett nyíltvonali szolgálati hely, ahol a nyílt vonal vágányán kívül egy vagy több mellékvágány is van."
(#54174) Lazsi válasza Frankye hozzászólására (#54173) Válasz Nov 16, 2016
Köszi! Sejtettem, hogy kell lennie ilyesféle meghatározásnak...

A "vonattalálkozás" gondolom azt jelenti, amikor két különböző irányban közlekedő vonat menetrendjét úgy tervezték meg, hogy az egyikről átszállhassanak a másikra, és nem azt jelenti, amikor ugyanazon viszonylaton, de ellentétes irányban közlekedő vonatok éppen egy időben érkeznek az adott állomásra. Magyarán, amikor az egyik vonatnak meg kell(ene) várnia a másik megérkezését?
(#54175) róbertke válasza Lazsi hozzászólására (#54174) Válasz Nov 16, 2016
Na nézzük mit ír az F2 Forgalmi Utasítás pontosan:
1.2.137. Vonattalálkozás
- Közlekedő vonatoknak a szolgálati hely más-más vágányán történő találkozása.
- Ellenkező irányú vonatoknak szolgálati helyen történő találkozása vonatkeresztezés.
- Azonos irányú vonatoknak szolgálati helyen történő olyan találkozása, amikor a később érkező vonat az előbb érkezőt megelőzi, vonatmegelőzésnek nevezzük.
- Vonattalálkozás lebonyolítható állomáson és egyvágányú pályák forgalmi kitérőin.
(#54195) Frankye válasza róbertke hozzászólására (#54175) Válasz Nov 18, 2016

Épp be akartam idézni az F.2.-t...
(#54203) róbertke hozzászólása Válasz Nov 18, 2016
Ebbe képbe ma futottam bele: 2x M31
(#54242) etwg hozzászólása Válasz Nov 21, 2016
Ime egy kinai "modellgyár" amerikai szervezésben:

Rapido

Nézzétek meg az azt követö epizodot is, érdemes ( az már nem az uj gyárrol szol, hanem a régiröl, ahol a modellek ezreit gyártják. )
Jo, a hölgyek nem ülnek kartondobozokon.....
(#54345) sunocske válasza róbertke hozzászólására (#54203) Válasz Nov 26, 2016
Sajnos már nincsenek meg. Az egyik egyébként szerepelt a Rex felügyelő c. sorozatban, amiben felrobbantják menet közben.
(#54356) róbertke válasza etwg hozzászólására (#54242) Válasz Nov 27, 2016
Ha kedvet akarnék kapni a modellezéshez, tuti nem ennek a pasinak a videóit nézegetném ....
(#54357) róbertke válasza sunocske hozzászólására (#54345) Válasz Nov 27, 2016
Köszi...
(#54412) SzervízMacska hozzászólása Válasz Dec 4, 2016
Tisztelettel kérdezném az illetékest, hogy ájfonon a gyári Safari böngészővel miért nem lehet megnyitni ezt az oldalt napok óta? I5c, ise és i7 készülékekkel próbàlkoztam sikertelenül...
(#54417) etwg válasza SzervízMacska hozzászólására (#54412) Válasz Dec 5, 2016
Töröld ki a cookiekat. A félintelligens I-cloud visszarakja a regieket, amik az uograde ota nem jok. Utánna minden menni fog. Én is evvel szenvedtem pár hete.
(#54419) SzervízMacska válasza etwg hozzászólására (#54417) Válasz Dec 5, 2016
Nagyon szépen köszönöm, már működik is!
(#54674) Frankye moderátori hozzászólása Válasz Dec 22, 2016
Minden kedves fórumozónak áldott, békés karácsonyt, és eredményekben gazdag új esztendőt kívánok a magam, és az oldal üzemeltetői nevében is!

Christmas_Sn...gif
 
(#54675) etwg válasza Frankye hozzászólására (#54674) Válasz Dec 22, 2016
Köszönöm és viszont kivánom minden forumtagnak.

XMAS16NTm.jpg
 
(#54676) Csukló hozzászólása Válasz Dec 22, 2016

karácsony 20...jpg
 
(#54678) gigantati hozzászólása Válasz Dec 23, 2016
Békés Boldog Ünnepeket kívánok én is mindenkinek!

üdv:ati

fény villamo...jpg
 
(#54791) diginewl hozzászólása Válasz Jan 5, 2017
Egy kérdés:
A hestore webáruház, azért he-store, mert HobbiElelktronika-bolt? Innen jön a HE-store?
(#54801) Frankye válasza diginewl hozzászólására (#54791) Válasz Jan 5, 2017
Pontosan. A HE (hobbielektronika.hu) oldalon született meg az igény (már jó régen) arra, hogy legyen egy olcsó(bb), nagy választékú, a hobbi szintű elektronikával foglalkozók igényeire szabott webes elektronikai áruház. Ebből az ötletből született meg aztán a HEStore, és fejlődött azzá, ami ma.
(#54978) Frankye moderátori hozzászólása Válasz Jan 19, 2017
Néhány hozzászólás a tématartás érdekében áthelyezve ide.
(#55207) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#55204) Válasz Jan 31, 2017
Itt a Klubban mi egymásnak normálisak vagyunk, az abnormálisak odaát vannak!
(#55208) róbertke válasza feri555 hozzászólására (#55206) Válasz Jan 31, 2017
Ez így nem ér!! Játszunk nyílt lapokkal ......
(#55215) feri555 válasza róbertke hozzászólására (#55208) Válasz Jan 31, 2017
Mire gondolsz?
A technikai jellegű kérdéseim nem a váltógyártásra irányulnak, (windspinner gyártás talán), csak végre találtam egy hozzáértőt, aki használ is ilyet, és remélhetőleg nem akar rám sózni valamilyen vacakot!
Egyébként kb 25 éve nekem is van PIKO H0-m, talán fel kellene újítanom (csak az idő tényezővel van gond, de már szóltam a megfelelő helyen hogy át kellene írni a föld mozgását), ez is szempont, de nem akarok ebből üzletet.
(#55216) feri555 válasza róbertke hozzászólására (#55207) Válasz Jan 31, 2017
Természetesen mindenki normális, különösen az itt jelenlévők!
A Lacinak írt kis tüske a repülősök, és az ejések közti "feloldhatatlan ellentét" egyik kis szösszenete.
De tényleg ne ziláljuk szét a fórumot!
(#55217) csíkosháTTú válasza feri555 hozzászólására (#55216) Válasz Feb 1, 2017
OFF
Ép ember, ép ésszel, ép gépet...
Ez csak olyan csipkelődés, hiszen ránk repülősökre szüksége van az eje-seknek, nélkülünk nem nagyon tudnának oda felmenni.
Az eje-sekre meg szükségünk van nekünk, mert ugyan ki hajtogatná össze a mentőernyőket a Jak-52-be, meg a fékernyőket a Mig-21-be???

ON
(#55228) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#55217) Válasz Feb 2, 2017
MIG-21 még repül nálunk???
(#55231) feri555 válasza róbertke hozzászólására (#55228) Válasz Feb 2, 2017
Ha csak a szerbek át nem jönnek!
Jut eszembe!
Valakinek nincs egy MIG-21, vagy SZU-22 M3 1:87-s rajza?
Még nem döntöttem el, hogy egy kikötő, vagy egy reptér legyen az asztal egy része.
A múltam miatt inkább a reptér felé hajlok.
1:72-sem van, de akkor nem kellene molyolnom az átszerkesztésével.
(#55234) róbertke válasza feri555 hozzászólására (#55231) Válasz Feb 2, 2017
Tervezz egy kikötőt, aminél egy lehorgonyzott uszályon ott áll a repülőgéped...

space_shuttl...jpg
 
(#55237) feri555 válasza róbertke hozzászólására (#55234) Válasz Feb 2, 2017
Na igen, de akkor inkább egy camaljotmattyjeszliharaso (repülőgép anyahajó a gyengébbek, és a szemtelenül fiatalok kedvéért) lenne a jobb.
(#55329) róbertke válasza feri555 hozzászólására (#55237) Válasz Feb 12, 2017
1:87 méretarányban??
(#55336) Csukló hozzászólása Válasz Feb 13, 2017
Kérem, hogy aki tud az segítsen!
Bővebben: Link
(#55347) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Feb 16, 2017
Érdekes dolgot láttam ma a házunk előtt Szolnokon. A kéményseprők új furgonját. Szélp, fehér, rajta matricázás, hogy "Kémyénseprők" az oldalán. Mivel nemrég ezt a feladatot a Katasztrófavédelem vette át, így a kocsi motorházán az ő címerük van feltéve. Ezen a címeren olvasható a Katasztrófavédelem kifejezés angolul is.
1: Minek? Csak idehaza tevékenykednek.
2: Az van angolul kiírva: Disaster Managment...

Mindenkinek a megítélésre bízom, hogy ezehhez mit szól...

(#55348) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#55347) Válasz Feb 16, 2017
This a disaster.......
(#55349) etwg válasza etwg hozzászólására (#55348) Válasz Feb 16, 2017
Ez olyan mint amikor Pesten bevezették az ITF-t a német nyelvü brozsurát vérre menö vita volt a helyes Stundentakt meg a magyar fordito által protezsált de helytelen Uhrentakt között. Azt hiszem az elsö brozsura igy jelent meg, én meg szereztem néhány kedves "joakarot"....
(#55395) etwg válasza etwg hozzászólására (#55349) Válasz Feb 20, 2017
Nemcsak mifelénk vannak gondok a helyes kifejezésekkel, de Prágában sem jobb a helyzet. Immár mintegy 10-15 terv készült az ottani repülötér bekapcsolásába a városi kötöttpályás forgalomba. A minap bemutatott változat még a 150 fös hallgatoság fejében is kiverte a biztositékokat. Az elöadok rendre keverték a német nyelvböl átvett S-Bahn értelmezését ( volt az városi vasut, gyorsvasut, helyiérdekü meg minden - mindez a legbeavatottabb szakértök részéröl). Söt odajutottak, hogy amit terveztek az valojában egy valodi gyorsvasut (>160 km/h) lebutitott változata akar lenni, amit nyilvános röhejjel könyvelt el a publikum ( nagysebességü vasut 80 km/h-ra tervezett pályavezetéssel). Az tény és valo, hogy a terep arrafelé nem egyszerü, és ki tudja miért, a közelben tekergö vasutat ( Prága - Kladno) kerülik a tervezök mint macska a forro kását. Valamikor az a vasut az egyik legforgalmasabbak közé tartozott a Kladnoban veszteglö Poldi vasmü miatt). Az uj vonalhoz két komoly alagut is kell (hogy akkor miért nem terveznek arra metrot, az sincs tul messze a reptértöl) meg minek egy alig lakott peremkerületnek metro tipusu mély gyorsvasuti megállo ( eddig sem járt buszon kivül semmi arra) az titok maradt.
Szoval ott is áll a bál városi és reptéri vasuti ügyben. Egy fiatal közlekedési mérnök hallgato meg is jegyezte, hogy talán egyszerübb lenne a repülöket elküldeni egy közeli volt katonai reptérre, aminek a csarnokába már ma is bejár a vonat.
(#55426) etwg hozzászólása Válasz Feb 23, 2017
Érdekes modon az egyik amerikai forumon is komoly vita alakult ki pro és kontra NMRA temában. Arrafelé is akad nem kis csoport, akik teljesen feleslegesnek tartják a NMRA-t, illetve a szervezetet képviselö embereket tartják elfogadhatatlannak. Ehhez tudni kell, hogy az NMRA tagság nem apropénz, s voltak sokan olyanok is, akik nem engedhetik meg maguknak ezt a luxust. ($72/év).
Érdekes modon a legnagyobb hanguak az NMRA ellentáborban az NMRA értékei leginkább élvezö csoportokbol kerültek ki (modulosok, modellépitök stb), Az NMRA, hogy önkéntes szervezet révén sikerült egységesiteni a fél világon a modellvasutakat a nyomtávoktol kezdve a kerékprofilokon át a DCC alapokig. Gondoljuk el, mi lenne, ha ez nem történt volna meg. Garantáltan a modellvonatok csakis a gyárto kizárolagos sinjein mennének, csakis azokkal a kerekekkel, stb., az elektronikárol nem is beszélve...
Nos legyenek ezen szervezetek bármilyenek is, mégiscsak a köz érdekében hatalmas munkát végeztek ( azon néhányan akik nemcsak meleg levegövel vettek részt a munkában) és az sincs teljesen ingyen, hogy sikerült egy ilyen önkéntes szervezetnek legyözni a gyártók haszon érdekeltségeit, és asztalhoz kényszeritve megegyeztek az önkéntesen elfogadott szabványokban.
Most persze ujabb szelek is fujnak. Állitolag a kinaiak is érdeklödnek az NMRA iránt, amitöl a jelenlegi mintegy 22000 tag ( világszerte) nagyon megijedt, mert attol félnek, hogy "kismillio" kinai vasutmodellezö ( nekem eddig kettövel sikerült találkoznom, s az is biztos, hogy még ezret is komoly munka lenne összecsöditeni). majd leszavazza a hozzájuk képest számban elenyészö törzstársaságot. Igaz, hogy viszont miért is lenne ez gond, ha már sikerült tönkretenni az utolso amerikai modellgyárat is, igy amugy is a kinaiak határozzák meg a tengerentulon, hogy mit hoz a jövö.
Mifelénk a MOROP sincs jobb helyzetben, illetve csak talán annyival, hogy még van elég europai gyárto, akiktöl "nem kell félni". A MOROP-nál az a fö különbség, hogy itt a tagság a nemzeti egyesületekböl áll össze ( pillanatnyilag 22). Azt viszont sajnos már nem igen tudni, hogy milyen is a nemzeti egyesületek helyzete, mennyi tag van, s mivel tudnak hozzájárulni a MOROP müködéséhez. Sajnos onnan is sok károgo varjut hallani. Sok országban egyre több vasutmodellezési egylet alakult meg, azt viszont nem látni, hogy tolakodnának a MOROP tagságért (azaz fizetnének is azokért a hasznokért, amit az irás elején emlitettem).
(#55445) sunocske válasza etwg hozzászólására (#55395) Válasz Feb 26, 2017
Katonai reptér... Kbely? Bár a turnovi vonalat még nehezebb lenne oda becsavarni
(#55446) etwg válasza sunocske hozzászólására (#55445) Válasz Feb 26, 2017
Talán inkább Milovice (a néhai orosz bázis).
(#55488) sunocske válasza etwg hozzászólására (#55446) Válasz Márc 2, 2017
Ja, hát az egy kicsit messzebb van
(#55489) etwg válasza sunocske hozzászólására (#55488) Válasz Márc 2, 2017
Ma ez a divat - repterek nem gyakran 50-100 km-re vannak a várostol (vagy örökös cirkusz van a zaj meg az egyébb környezeti hatások miatt...).
(#55901) etwg hozzászólása Válasz Ápr 16, 2017
Kellemes husvéti ünnepeket minden modellezönek!
(#55915) Frankye moderátori válasza etwg hozzászólására (#55901) Válasz Ápr 18, 2017
Utólagosan is boldog nyulat mindenkinek!
(#56043) Lazsi hozzászólása Válasz Ápr 28, 2017
Nem akartam a "Nagyvasutak" topikba beleoffolni (ez milyen kifejezés???), ezért az ott olvasott infóra itt reagálok.
Mozdonyvezető-motorvezető-vonatvezető kérdéskörben jó pár éve történt eset: Szentendrei HÉV, nyílt pályaszakaszon száguldunk Pomáz felé, amikor megszólal a hangosbemondó: "Kérem a vonatvezetőt, jöjjön az első kocsiba!" Első gondolatom, hogy akkor ki vezeti a HÉV-et? Második, hogy ki szólt a hangosbemondóba? Azután eszembe jutott, hogy általában ketten szoktak állni a vezetőállásban (nem tudom ma hogyan van, de akkoriban, úgy 20-30 éve még így volt) és megnyugodtam...
(#56048) Frankye válasza Lazsi hozzászólására (#56043) Válasz Ápr 28, 2017
Mondjuk nem lett volna annyira "OFF" ez sem, de igen, a "vonatvezető" kifejezés - sokak, különösen a laikusok, azaz nem szakmabeliek számára - megtévesztőnek tűnik. Mindenesetre kíváncsi lettem volna az arcokra, már akinek leesett, hogy mit is mondtak be.
(#56065) etwg válasza Frankye hozzászólására (#56048) Válasz Ápr 30, 2017
Azért érdekes a nyelvünk.
Szinte minden más nyelvben kialakult egy kifejezés a mozdonyvezetö funkciora, ami többnyire semleges és használhato bármilyen jármüre és a köznyelvbe is átment. ( igaz, hogy minden nyelvben van "hivatalos" kifejezés is ami eltérhet a köznyelvtöl, csak a mi nyelvünk bajlodik még >170 év után is azzal, hogy ki is vezeti a vonatot.) . Söt egyik másik nyelvben van még egy röviditett, de általánosan elfogadott szlang szo is, ami rövidebb, de egyöntetü, hogy kiröl van szo. Nálunk is volt, de érdekes modon kihalt (masiniszta)
(#56202) sunocske válasza etwg hozzászólására (#56065) Válasz Máj 14, 2017
A vonatvezető mint kifejezés és munkakör ma már eltűnt a honi vasutakról (kivéve a kisvasutakat). Szerepét személyszállító vonatoknál a vezető jegyvizsgáló, tehervonatoknál a vonali tolatásvezető vette át. Illetve a tehervonatokhoz nem is feltétlenül szükséges a jelenléte.

A vonatvezető intézte a papírmunkát, illetve ő volt a felelős a vonatért. Személyvonaton még emellett jegyvizsgálói feladatokat is ellátott. A szolgálati hierarchiában a mozdonyvezető felett áll.

Egyébként a csehek is megkülönböztetik a mozdonyvezetőt és a vonatvezetőt (strojvedoucí és vlakvedoucí), ráadásul az ő szavuk kifejezőbb, mert a stroj gépet jelent, tehát lehet mozdony vagy motorvonat is.
Lapozás       64/83    
Frissek
  2024. Ápr, 26. Pé
15:56:14
  Jelenleg 8 fő olvassa az oldalt
Hirdetés