Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » TT klubtopic
TT klubtopic
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:

Lapozás       367/439    
(#52552) ZésZoli válasza etwg hozzászólására (#52549) Válasz Aug 13, 2016
Jó! Való igaz, hogy nem szedem szét én sem a Maerklin mozdonyaimat 20 óránként, csak ha már nagyon-nagyon nem akarnak menni és a kerékpucolás sem segít.

No de mégis! Én, mint igen erősen nyúzó felhasználó, mégis mennyi időnként kenjem a motor tengelyt, ami mint kiderült, ráadásul műanyag?

Régen jól megjártam a H0 cucokkal, amit a gyermekeim nyúznak a padlón és a kis játékasztalukon. Az is durva felhasználási mód. Tő gázon ide-oda órákig, terhelve sok kocsival. Akkor azokat rendszeresen olajoztam mindenhol, mígy egy sokáig jól szuperáló és megbízható ROCO BR218 motorja el nem kezdett vacakolni. Akkor fogadtam meg valamejik Májsztró tanácsát, hogy modern motort nem olajozunk. Azt be is tartom.
(#52553) etwg válasza ZésZoli hozzászólására (#52552) Válasz Aug 13, 2016
A mozdonyok kenését sajnos sem üzemorához sem idöhöz nem lehet kötni. Szerintem a topiktársak közül egyikünk sem tudja melyik mozdony hány orát ment és azt is kevesen, hogy mikor volt utoljára szétszedve és tisztitva, olajozva.
Igy aligha lehet ilyesmit pontosan leirni. Sokkal jobb, ha az ember figyelmes, jo füle van és jol emlékszik a mozdonyok futására, s ha valamit nem talál rendben akkor kell elvinni a "mühelybe" szétszedni, tisztitani és olajozni.
Vannak olyan mozdonyok amiknél gyakoribb az ilyen eset, vannak szerencsétlenebb konstrukciok ( mint a te mozdonykád is) amik sokkal több tisztitást igěnyelnek és nem okvetlenül a motortengely olajozását.
Én 2-3 éve vettem elö ujra TT cuccaimat, sok közülük 40 évig a csipkerozsika álmát aludta. Volt közöttük olyan ami egyböl és gyönyörüen futott, volt olyan amit hetekig kellett éleszteni, de ma már jol megy, és volt olyan is amibe uj hajtás került, mert a régit már nem lehetett rendbe tenni.
Ezeknél a kis mechanikus konstrukcioknál a kevés kenés jobb mint a sok, és semmi nem megy tönkre ha nem kened. ( forditva igen). A kosz viszont sokkal gyorsabban hat, igy amiatt gyakrabban kell beavatkozni és akkor látod, hogy kell-e az olaj vagy nem.
(#52555) Fz1 hozzászólása Válasz Aug 13, 2016
Sziasztok.
Elövettem én is 1-órája a 40-éve alvó TT-cuccaimat.
Összeraktam egy körpályát,a síneket áttöröltem féktisztító
spary-os ronggyal,rengeteg kosz jött le.
A 6-mozdonyból 1 Nohab tökéletesen üzemel,rángatás nélkül fut.
Ennek örülök,hiszen a sínek ezer évesek.A többi mozdonyt szét kell szednem és tisztítani,mert rángatva mennek.
(#52556) ZésZoli válasza Fz1 hozzászólására (#52555) Válasz Aug 13, 2016
Üdv a kórteremben!

A 40 éves olajok és zsírok a gépekben már szilárd gyanták lehetnek.

Szerintem kezd azzal, amit én utolsó ak hagytam: kasztni levesz, delej beköt valami fix pontra, felfordítva járatás és benzines, fülpiszkálós kerékmosás.

Dobhatnál fel képeket!
(#52557) ZésZoli válasza etwg hozzászólására (#52553) Válasz Aug 13, 2016
Szóval ti nem vezetitek az üzemórákat mozdonyokra lebontva, kis füzetkében? Érthetetlen!
(#52558) Fz1 válasza ZésZoli hozzászólására (#52556) Válasz Aug 13, 2016
Üdv
Köszönöm a tanácsot.Nem fogom megúszni a szétszedést,mert
láthatóan tele van kosszal az áramszedö,aztán a szénkefék sem voltak még cserélve,hozzányúlva sem,tutti minden tele lesz ragadvánnyal,de nem fog ki rajtam.
Fogok feltenni képeket,kis türelmet kérek
(#52559) etwg válasza ZésZoli hozzászólására (#52557) Válasz Aug 14, 2016
Ez még nem lenne baj, de még a tachográfot is kiszereltük belölük, söt a revizios táblát is megszüntettük.
(#52560) sunocske válasza etwg hozzászólására (#52559) Válasz Aug 14, 2016
Sőt, a gépüzemnaplót is csak a szekrénynek tartjuk
(#52564) Fz1 válasza ZésZoli hozzászólására (#52556) Válasz Aug 14, 2016
Sziasztok,akkor a képek
40-év pihi után kiszedve az elrakott dobozokból.
Szerencsére a hiányzó alkatrészek mind megvannak.
Bár TT-s vagyok,de ezt akkoriban a szomszéd srác adta.

IMG_0893.jpg
 
(#52565) Fz1 hozzászólása Válasz Aug 14, 2016
Külön teszem fel öket,hogy jó nagy legyen a felbontás,hát a tisztítás rájuk fér.

IMG_0888.jpg

IMG_0889.JPG
 
(#52566) Fz1 hozzászólása Válasz Aug 14, 2016
Látszik,hogy imádtam szerelni

IMG_0890.jpg

IMG_0891.jpg
 
(#52567) Fz1 hozzászólása Válasz Aug 14, 2016
Ebbe a szerencsétlen kékbe barkácsoltam világítást,hát meg is látszik rajta,mentségemre akkor a led-ek még a holdban voltak

IMG_0892.jpg
 
(#52568) Fz1 hozzászólása Válasz Aug 14, 2016
Még egy pár kincs.

IMG_0895.jpg

IMG_0896.jpg
 
(#52569) Fz1 hozzászólása Válasz Aug 14, 2016
Ahogy nézem,ezeknek a kocsiknak már fém kerekei vannak áramszedövel,lehetséges,hogy van bennük világitás?
Kipróbáltam,égni nem akart,vagy kiégett,vagy egyszerüen gondoltak a jövöre,hogy majd lehet tenni bele?
Szóval ennyi,köszönöm a türelmet,remélem tetszettek a cuccok,én be vagyok ismét sózva rendesen

IMG_0894.jpg
 
(#52570) maTTato válasza Fz1 hozzászólására (#52565) Válasz Aug 14, 2016
Ha a belga nohab forgóváz maszkját tisztítás után átcseréled az egyik narancs nohab maszkjával. úgy a két gép legalább jobban hasonlít az eredetire.
(#52571) Fz1 válasza maTTato hozzászólására (#52570) Válasz Aug 14, 2016
Köszi,jogos
(#52572) etwg válasza Fz1 hozzászólására (#52569) Válasz Aug 14, 2016
Eredetileg nem volt bennük viágitás, de elö voltak készitve és egy panelon 2 drb 4,5V-s izzo világitott bennük.
A kerekek nem voltak eredetileg fémböl, csak az egyik oldalon galvanizálva voltak.
(#52576) gmarc válasza maTTato hozzászólására (#52570) Válasz Aug 15, 2016
Ezt én is megléptem a két gépen azonnal, mikor lett belga Nohabom.
(#52578) Fz1 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#52530) Válasz Aug 15, 2016
Kedves Mester!
Remélem nem haragszol,ha az elözö oldalbeli profi tanácsaidhoz csatolok képet,mivel a Te útmutatásaid alapján szétszedtem a 40-éves motort
Ahogy a kép is mutatja,a kommutátor kissé odavan a ráégett
kefeportól,a hajtáslánc is tele van rárakódott szennyel.
A motortekercselésnél különösen óvatosan jártam el,nem szabad,hogy bármilyen behatás érje,mert megsérül a tekercset bevonó szigetelö réteg és akkor kuka a motor.Vagyis nem szabad semmivel sem mosni,ha nagyon poros ,koszos lenne,akkor száraz fültisztitópálcikával le lehet törölni.Nagyon óvatosan!Ha megsérül a bevonó réteg,áthúz,akkor vége a motornak.
Beszéljenek a képek

IMG_0900.JPG

IMG_0901.JPG

IMG_0902.JPG
 
(#52579) masTTertape válasza etwg hozzászólására (#52572) Válasz Aug 15, 2016
Igazából egy fém palástot sajtoltak a műanyag magra, ami aztán idővel le is tudott jönni, szétesett. A tömör fémkerekek oldották meg a kérdést végérvényesen.
(#52580) csíkosháTTú válasza Fz1 hozzászólására (#52578) Válasz Aug 15, 2016
Azért az nagyon gáz lenne, ha egy sima foltbenzines (patikai sebbenzines) lemosás, nem beáztatás! Lemosás után a forgórész zománc szigetelése menetzárlatos lenne. Tudom, egy 40 éves motornál sok minden előfordulhat, de azért ennél ég az NDK-s cuccokat is "keményebb fából faragták".
Ha mégis, akkor annak motornak már mindegy volt eleve.
(#52581) Fz1 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#52580) Válasz Aug 15, 2016
Oké,de azért óvatos vagyok
(#52582) masTTertape válasza ZésZoli hozzászólására (#52557) Válasz Aug 15, 2016
Akkor válik újra kenéséretté a mechanika, amint hallod, látod, tapasztalod a futásminőség romlását. A motortengely sivítása a legegyértelműbb jel. De pl. amikor alacsony sebességen lüktet a mozdony, vagy ívben ez sokkal inkább előjön, akkor érdemes végignézni a hajtásláncot. A motorkihajtó tengely, a Z lehajtás nem is annyira érzékeny a kiszáradásra, inkább a forgóvázakban a fém tengelyek és a műanyag betét (tengelyágyak) találkozása a neuralgikus pont. Mivel itt történik meg jellemzően a forgástengely váltása, így a szárazon futó keréktengelyek olykor letapadhatnak, meg-megszorulhatnak, majd később oválisra vájhatják a tengelyágyat, ami további billegéshez vezet.
A legjobb megoldás, ha akkor kened meg a modellt, amikor már úgy érzed, hogy elég régen kented meg.
(#52591) Fz1 hozzászólása Válasz Aug 16, 2016
Segitenétek abban,hogy a pár sorral feljebb emlitett kocsikhoz hol érdemes belsö világitást venni?Linknek örülnék,kiváncsi vagyok hogy néz ki a cucc,köszönöm.
(#52592) etwg válasza Fz1 hozzászólására (#52591) Válasz Aug 16, 2016
Ma már valoszinü eredetit sehol sem kapsz (idejemult konstrukcio ma már alig beszerezhetö 4,5V-s izzokkal), de keresd fel Csikos barátunk honlapját vagy mühelyét, lehet hogy talál megoldást.
Ha rákattintasz a nevére mindent megtalálsz.
(#52593) Fz1 válasza etwg hozzászólására (#52592) Válasz Aug 16, 2016
Köszönöm.
Régi kis égöt,amik a Nohabokban vannak,lehet még venni,vagy ma már minden ledes?
(#52595) ZésZoli válasza Fz1 hozzászólására (#52593) Válasz Aug 16, 2016
Szia FZ1

A Tillig és más gyártók is kínál mindenféle izzót. Szerintem lehet találni belevalót.

Köszi, hogy bemutattad a gyűjteményt. Három Nohabbal nagy császár lehettél akkoriban.

Érdekes, hogy a V36-os létrája megvan. Nekem ugyanez a modell modern Tillig-ben van meg. Nagyon részletes, de minden potyog le róla, pedig nem bántom. A létra volt az első, ami leesett. Talán emiatt kicsit jobban szeretem a régebbi modellek olyan irányú elnagyoltságát, amitől erősebbek és ellenállóbbak lesznek.

(#52596) ZésZoli válasza Fz1 hozzászólására (#52578) Válasz Aug 16, 2016
Motor téma:

Hát, eddig minden gond néklül mostam még a Z-s cuccok motorjainak forgórészét is. Mosószeres víz, fogkefe, sebbenzin. Jó, az igaz, hogy a tekercserést nem kell súrolni, oda nem is megy ragacs.
(#52597) ZésZoli hozzászólása Válasz Aug 16, 2016
Mindenkinek, aki a kenéshez hozzászólt!

Köszi Fiúk a tippeket!

Más méretaránynál ez a kérdés nagyon fel sem merült eddig. A Z-s cuccaim szinte mind fém-fém csap-csapágy kapcsolatokkal bírnak. H0-nál pedig ez annyira nem számít, mert a gyerekek úgyis gyalázzák őket, ott emiatt hamarabb előjön a karbantartási igény. Most iTT azonban egy féltett kincsről van szó, amiről kiderült, hogy műanyag csapágyas a motorja. Köszi mégegyszer!

Ha már Zeuke, BTTB utód a Tillig, nem gyártanak valami korszerűbb motort a régiek cseréjére? Mondjuk egy ötpólusú, könnyen szerelhető, bronzcsapágyas fajtát némi lendkerékkel? Vagy más gyártó esetleg?
(#52598) Fz1 válasza ZésZoli hozzászólására (#52595) Válasz Aug 17, 2016
Rakom össze most a Nohabokat,klasszul futnak
(#52599) etwg válasza Fz1 hozzászólására (#52593) Válasz Aug 17, 2016
16V-s izzok még elöfordulnak. A kocsivilágitásban (eredeti) azonban 2 darab 4,5V -s izzo volt sorbakötve. Már nagyon régen nem láttam ilyent. Ha meg cserélni kell akkor érdemesebb LEDekre átépiteni, szebben világitanak.
(#52600) etwg válasza ZésZoli hozzászólására (#52597) Válasz Aug 17, 2016
Általános modernebb cseremotor nincs ( a bonyolult eredeti motorforma miatt.). Némelyik 4-6 tengelyes nagy dieselhez kapni egy átépitö kitet, 5 polusu motorral, lendkerékkel stb.
(#52602) sunocske válasza ZésZoli hozzászólására (#52597) Válasz Aug 17, 2016
Harry Barth-féle készlet van, Ottóéknál lehet rendelni:

Bővebben: Link
(#52604) csíkosháTTú válasza Fz1 hozzászólására (#52591) Válasz Aug 17, 2016
Kocsivilágításban tudok segíteni, és izzó is van a műhelyben. Keress meg! Rákattintasz a nick nevemre és minden elérhetőségemet megtalálod.
(#52606) csíkosháTTú válasza ZésZoli hozzászólására (#52597) Válasz Aug 17, 2016
DE!
A Tillig is árult egy motor átépítő készletet, de szerintem az már nincs. Ugyanis a régi körmotort a Tillig gyorsan lecserélte még 1996-ban egy méretre, fordulatra ugyanoplyan, de "kocka" motorra. Külön is árulta a régi modellek átépítéséhez.
A Barth-féle szett is jó, de az komolyabb beavatkozást igényel, mert a motor nagyobb, és a felfogatása is más, faragni kell az alvázon. És sajnos gyorsabb lesz tőle a modell, mert az új motor vagy kétszer annyit forog, mint a régi...
(#52607) maTTato válasza csíkosháTTú hozzászólására (#52606) Válasz Aug 17, 2016
Szia István!
Mikor a Harry-féle átépítő készlettel tuningoltam néhány modellem feltűnt, hogy a "z" hajtáslánc középső leközlő tengelyét is cserélni kell. Úgy láttam a fogaskerék átmérője nagyobb és a fogak száma is több.
Kíváncsiságból most megmértem az eredeti darabot. Az átmérő 6,74 mm, míg a fogak száma 14. Ottónak elvileg van raktáron átépítő készlete. Ha olvassa a hozzászólást és esetleg megméri, többet tudunk meg.
Próba körök alkalmával nem vettem észre, hogy változott volna bármely modell sebessége.
(#52608) etwg válasza maTTato hozzászólására (#52607) Válasz Aug 17, 2016
az ujjon 6:20-as az elsö fokozat áttétele, ami kb 1/3-l nagyobb mint az eredeti.
(#52610) masTTertape hozzászólása Válasz Aug 17, 2016
Minden érintettnek,

12 V-os mozdonyvilágításhoz, vagy kocsibelső világításhoz hagyományos töltényfoglalatos izzó VAN! Nálam raktáron.
4,5 V-os, hasonló kivitelezésű izzó a sorba kötött kocsivilágításhoz: VAN! Sőt nagyon sok van, mert kilóra utánunk dobták Sebnitzben.

BTTB gyártmányú Y kocsikhoz a Tillig által árusított, LED-es világításpanel-klón van raktáron, azonnal vihető.
Sőt, bontatlan, eredeti izzós panelt is tudok adni, ha valaki nagyon retróban nyomja.

Harry Barth átépítőkészlet korlátozott számban van még raktáron a dízelekhez és a Krokodilokhoz egyaránt.

Keressetek bátran!
(#52611) masTTertape válasza maTTato hozzászólására (#52607) Válasz Aug 17, 2016
Igen, ez így van. HB pont azért tette bele a másik áttételt, mert a motor jóval gyorsabb.
Épp most is van munkában a műhelyben ilyen átalakítás, ha kéritek, a honlapomon, vagy a műhely fb oldalán lépésről lépésre be tudom mutatni az átépítést.
(#52612) Csupaszem60 válasza masTTertape hozzászólására (#52611) Válasz Aug 17, 2016
KÉRJÜK!!
(#52613) masTTertape válasza Csupaszem60 hozzászólására (#52612) Válasz Aug 17, 2016
Kérésed számomra parancs Tibi.
(#52614) masTTertape válasza masTTertape hozzászólására (#52610) Válasz Aug 17, 2016
Ja, pardon, nem láttam, hogy Csíkos Mesternek is van izzója. Sebaj, legalább több beszerzési pont is létezik, mindenki döntsön belátása szerint.
(#52615) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#52614) Válasz Aug 17, 2016

De jóval kevesebb, csak a szervíz készlet.
(#52616) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Aug 17, 2016
Némi Tillig portéka az apróban!

Két tehetvonat készlet, és pár apróság. A korábbi meszes kocsi ára is csökkent jelentősen, ha valakit érint.

Tillig-Hafen...jpg

Tillig_Hafen...jpg

Tillig_Hafen...jpg
 
(#52617) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#52610) Válasz Aug 17, 2016
A Tillig klón panel helyett egy alternatíva, ha valaki a régi BTTB/Zeuke Y kocsiba szeretne világítást. (Létezik sima analóg kivitel is...)

IMG_3922.JPG
 
(#52619) Fz1 hozzászólása Válasz Aug 17, 2016
Köszönöm Mindenkinek a segitséget!
Még egy dologban kérném a tanácsotokat.
Van 3 Nohab mozdony,mindegyik ezer éves
Ebböl 2 kifogástalanul megy,ezért nem szedtem szét,ugye ami müködik azt nem bántjuk
A harmadikkal nem tudok zöld ágra vergödni,áramszedök tele voltak kosszal stb.
Darabokra szedtem,motort szétszedtem,mindent megpucoltam,hajtásláncot is.
Nem használtam semmilyen kenözsirt,mivel itt ezt olvastam.
Viszont nem megy,szorul szerintem valahol,bár minden része
jónak tünik.
Mit csináljak?
(#52620) Fz1 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#52617) Válasz Aug 17, 2016
Igen,nekem pont ilyen kellene,elárulnád,hogy mi a különbség az analóg és a digitális változat között?
Tudom kezdö kérdés,jó pap is..
(#52621) Fz1 válasza ZésZoli hozzászólására (#52595) Válasz Aug 17, 2016
Köszi
(#52622) csíkosháTTú válasza Fz1 hozzászólására (#52620) Válasz Aug 17, 2016
A DCC digitális változat megy analógban is, de tartalmaz egy funkció dekódert is, így digitális üzemben a fény kapcsolható, hozzárendelhető a gyári állapoton kívül más funkciógombhoz is, és a fényereje is beállítható. Analóg üzemben nyilván nem.
A sima analóg változat nem tartalmazza a funkció dekódert, az akkor világít, ha feszültség van a sínen.
(#52623) csíkosháTTú válasza Fz1 hozzászólására (#52619) Válasz Aug 17, 2016
A Z hajtásba nem fordítva tetted vissza a középső tengelyt? (Ez az, ami motortól érkező kardánról viszi tovább lefelé középre a forgást.)
Lapozás       367/439    
Frissek
  2025. Máj, 08. Csü
0:01:04
  Jelenleg 27 fő olvassa az oldalt
Hirdetés