Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » H0 klubtopic
H0 klubtopic
Témaindító: csíkosháTTú, idő: Márc 14, 2013
Témakörök:

Lapozás       14/39    
(#51884) Zsombi13 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#51882) Válasz Júl 1, 2016
Ez lehet hogy a nyomtáv, nem tudom.
Mindenesetre az X-szel jelölt távolság kéne nekem. Még mindig táborozok, ezért nincsen szépen megrajzolva.

146738666198...jpg
 
(#51885) róbertke válasza Zsombi13 hozzászólására (#51884) Válasz Júl 1, 2016
Mi ez? Előkerült őskőkori Frédi-Béni vasút??
(#51886) csíkosháTTú válasza Zsombi13 hozzászólására (#51884) Válasz Júl 1, 2016
16,5mm
(#51887) Zsombi13 válasza róbertke hozzászólására (#51885) Válasz Júl 1, 2016
Igen!
(#51888) Zsombi13 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#51886) Válasz Júl 1, 2016
Köszi!
(#51889) somitomi válasza Zsombi13 hozzászólására (#51884) Válasz Júl 1, 2016
Ejnyemár, a méretvonal az vékony kell legyen. Hát milyen műszaki rajz ez így?
(#51891) Zsombi13 válasza somitomi hozzászólására (#51889) Válasz Júl 2, 2016
Legközelebb majd mégegyszer félbeszedem a szalmaszálat...
(#51906) Fordítókorongos válasza Fordítókorongos hozzászólására (#51797) Válasz Júl 3, 2016
Sziasztok!
Nagy nehezen megérkeztek az alpakkából maratott csatlórudak!
Szépek,erősek és még éppen elforognak a lépcsők mögött...
Így néz ki vele a mozdony:

Alpakka csat...jpg

Alpakka csat...jpg

Alpakka csat...jpg
 
(#51907) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#51906) Válasz Júl 3, 2016
Ezek miért nem egyformák? Az egyik erösebb mint a másik.
(#51908) Fordítókorongos válasza etwg hozzászólására (#51907) Válasz Júl 3, 2016
Szia!
Nem értem,ezek tökre egyformák,mind a 3 képen ugyan az a darab van.
(#51909) Fordítókorongos válasza Fordítókorongos hozzászólására (#51908) Válasz Júl 3, 2016
Arra gondolsz,hogy az egyik fele vékonyabb,mint a másik?
Ezek ilyenek,oldalanként egy anyagból vannak,így néznek ki:

Csatlórúd ké...jpg
 
(#51910) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#51909) Válasz Júl 3, 2016
Nem ismerem a mozdonyt, csak látom, hogy a marott lemezen is a jobb oldali csatlo erösebb (magasabb). Vajon miért ilyen?
(#51912) Fordítókorongos válasza etwg hozzászólására (#51910) Válasz Júl 3, 2016
Nem tudom,de az igazin is eltérő méretű:

C__Data_User...jpg
 
(#51913) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#51912) Válasz Júl 3, 2016
Kiváncsi lennék, hogy ennek mi lehetett az oka.
(#51954) Fordítókorongos válasza etwg hozzászólására (#51913) Válasz Júl 6, 2016
Nekünk ennél nem sokat számít...
viszont ezzel is szépen teker dekóderrel:M28 próbajáratok!
(#51955) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#51954) Válasz Júl 6, 2016
A lendkerékre ragaszthatsz valami ventillátorszerüséget, ami jol mutat a hütörács mögött!

(#51958) Milos Grimasz válasza Fordítókorongos hozzászólására (#51954) Válasz Júl 7, 2016
Szép egyenletes lett a futása.
(#51987) Fordítókorongos válasza etwg hozzászólására (#51955) Válasz Júl 8, 2016
Nem rossz ötlet!
Már én is gondoltam rá,lehet is ott valami ventilátor,de azok inkább a hűtő másik oldalán szoktak lenni.
Ha meg nem lesz rendesen kiegyensúlyozva,akkor ritka durván képes berázni a hajtást,úgyhogy jobb kihagyni a dolgot...
Grimasz:
Kösz. Továbbra is ugyanazt a hajtást tuningolom,csak ráakasztottam néhány új dolgot.
(#51989) róbertke válasza Fordítókorongos hozzászólására (#51987) Válasz Júl 9, 2016
Elég ha csak egy papírkorongot, amire rá van rajzolva egy ventilátor ...
(#51991) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#51987) Válasz Júl 9, 2016
Nem tudom milyen sürü a hütöd - mennyire átlátszo - ha csak egy kicsit akkor eleg ha felfested filctollal a lendkerékre a lapátokat. Elég ha csak valami forgást látni a hütö mögött.
(#52108) sunocske hozzászólása Válasz Júl 18, 2016
Sziasztok!

Korábban valamelyik témában volt szó egy digitális-hangos cseh mozdonyról (talán Kocourról), csak egyszerűen nem találom. A lényeg, ami ott akkor szemet szúrt, hogy valaki sérelmezte a tolatófénynek az elöl-hátul három fehér fényt. Jelentem, utánajártam a dolognak, Csehországban és Szlovákiában tényleg ezt írja elő az utasítás, így valójában teljesen jól van beállítva a dekóder, csak nem MÁV-kompatibilis
(#52109) vanhensing hozzászólása Válasz Júl 19, 2016
Üdv!
Egy kis segítség kéne,mivel nem H0 ba "utazom,,Egy melóért kaptam egy szép nagy TT s szettet. De a csomag bontáskor
kiderült hogy H0 .Kb menyi lehet a reális ár amiért el lehetne
adni? Átnézve 3db kuplung hiányzik az 5 kocsiról,a 2 motoros mozdonyról 2 ütköző 1 kuplung és két légtartály imitáció.
Próbáltam rákeresni de az egy találat árát irreálisnak tartom Előre is köszönet

DSCN9269.JPG
 
(#52110) róbertke válasza sunocske hozzászólására (#52108) Válasz Júl 19, 2016
Fordítókorongos vett MTB Kocurt AWT festésben ha minden igaz...
(#52111) csíkosháTTú válasza vanhensing hozzászólására (#52109) Válasz Júl 19, 2016
Szia!
Sajnos nem sokat, úgy 10-15.000Ft-t lehet elkérni érte, ennyiért talán el is viszik. Sajnos hiányos, és nem is lehet hozzá érdemben alkatrészeket kapni.
Régi PIKO start szett volt, kb. a '80-as évek közepén.
(#52123) sunocske válasza róbertke hozzászólására (#52110) Válasz Júl 21, 2016
Nekem is valami ilyesmi rémlett, bár így közel a harminchoz néha már elbizonytalanodom
(#52138) róbertke válasza sunocske hozzászólására (#52123) Válasz Júl 22, 2016
(#52169) Fordítókorongos válasza sunocske hozzászólására (#52108) Válasz Júl 23, 2016
Szia!
Már én is találkoztam ezzel a három-három fényes dologgal,úgy gondoltam akkor,hogy ez biztos valami elprogramozás lehet.
Nem a Kocúr volt az, szerintem valamelyik gyári hangos Dongó lehetett, azon viszont elég hamar hangot váltottam és az új programozás már nem tudhatta...
Sajnos már én sem emlékszem biztosan,viszont simán megoldható dolog,könnyebben mint a mi 1-1 lámpás tolatófényünk.
Kösz,hogy utánajártál,legalább már ezt is tudjuk.
(#52170) etwg válasza sunocske hozzászólására (#52108) Válasz Júl 24, 2016
Már nagyon régen nem követem a CD/ZSR elöirásait, de egy kicsit oldabaszurt eme állitásod.
Elökotortam az aktuális Szabálykönyvet, amiben nincs ilyesmi, amit irsz.
A 3 fény egyöntetüen a vonat elejét jelenti (#1262 pont), azaz csak a vonat elején lehet.
Vizszintesen 2 fény a mozdony mindkét oldalán a tolato fény (#1271).

Egy-egy fehér fény a mozdony mindkét végén azt jelenti, hogy személyzet van a mozdonyon, de az áll. (#1316).

A vonat végét ( de csakis ott!) két zárotárcsa illetve egyforma magasságban 2 vörös fény jelzi. Azaz csakis ott lehet ilyen jelzés a szerelvény más helyein (pl a mozdonyon ) nem. (#1264). ( ez vonatkozik az idegen vonatokra is, amik a SZDC vonalain közlekednek.

Gyakorlatilag felfrissitettem a memoriámat, és a néhai szabályokhoz viszonyitva csakis a 3 fény (A fények) a vonat elején változtak az utobbi 50 évben ( valoszinü német vagy europai hatásra), minden más ugyanaz, mint régen volt. ( akkoriban csak 2 fény jelezte a vonat elejét).

Azaz szabálytalan, ha a mozdonyon elöl hátul 3 fehér fény világit, meg az is, ha a vonat elén a mozdony végén vörös fények világitanak. Ugyanigy szabálytalan, ha a mozdonyon 1-1 fény világit és mozgásban van.
Elöl 3 fehér - hátul 2 vörös csak akkor lehetséges, ha a mozdony vagonok nélkül, de mint vonat van uton ( azaz van vonatszáma).
(#52171) etwg válasza etwg hozzászólására (#52170) Válasz Júl 24, 2016
A ZSR Elöirásaiban joval homályosabb a fogalmazás.

A #280-s pontban azt irják, hogy a mozdony mindkét végén fehér fény legyen, Amennyiben 2 üzemegység között van uton, akkor mint vonatot kell kezelni. ( bövebb leirás nincs).
Amennyiben nem világit egy fény sem, a mozdionynak meg kell állnia és legalább 1 fényt müködésbe kell hozni. Amennyiben legalább 1 fény mükldik, akkor a következö menetrendszerinti állomásig el lehet menni és ott megjavutani a többi fényt.
A #284 pontban foglalkoznak a 97-s jelzéssel - 3 fehér fény a vonat elején. Ez minden vonatra kötelezö.

A 98as jelzés -2 vörös a vonat vegét jelzi. Ez mindig a szerelvény utolso jármüvére vonatkozik.
Kitérnek azonban egy szlovák specifikumra, amikor a szerelvényre hátulrol rásegitenek ( emelkedö). Ilyenkor, ha a segédmozdony nincs összekapcsolva a tolando szerelvénnyel, akkor a szerelvény végén marad a 2 vizszintes vörös, a tolo mozdony meg mint vonat van kezelve, azaz elöl 3 fehér fény, hátul meg 2 vörös. (Azaz a tolott szerelvényen 2-2 zárojelzö van.)

Csak érdekesség, hogy ugy a CD-nél mint a ZSR-nél is a szabály azt mondja, hogy ezek a fényjelzések csak rosszabb látási vizsonyok esetén kötelezök, fényes nappal elvben nem ( holott minden vonat manapság mindig bekapcsolt fehér fényekkel közlekedik).

Egy másik speciifikum amikor a mozdonyon 1 vörös fény van. Ezzel az abszolut Állj jelzöt kivánják jelezni. Ez akkor fordulhat elö, ha a vonat bármilyen okbol mozgásképtelen igy ezzel jelzik ki ezt az állapotot. Nyilvánvalo, hogy akár a mozdony mindkét végén is lehet, de ez érvényes a vonatra is.
(#52172) sunocske válasza etwg hozzászólására (#52171) Válasz Júl 24, 2016
Huh, ennek jó alaposan utánajártál, köszönöm!

Megmondom őszintén, már nem emlékszem, hol olvastam ezt a 2×3 fény dolgot. De így meg még nagyobb a rejtély.

Legközelebb megpróbálok nem butaságot írni, és remélem az oldalad már jobban van
(#52174) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Júl 24, 2016
Modellben ennél azért kicsit macerásabb a dolog, mármint kivitelezni.

Most fejeztem be egy OFF BR81-est, amibe én építettem LED világítást (gyárilag a BTTB modellben semmilyen világítás nincs). Minden lámpában külön LED van, így a tolatófényt is megvalósítható a dekoder AUX1 kimenetét igénybevéve. Egy ZIMO MX621 van benne, az F0-lal kapcsolható a menetirány szerinti két-két lámpa, és a dekoder AUX1 kimenete hozzá van rendelve az F3 gombhoz, ekkor a modell, mindkét végén egy-egy lámpa világít. Ekkor a mozdony tolató üzemre is vált.

Akkor gond van, ha a modell nem így épül fel, hanem csak egyetlen fényforrás van, és annak fényét prizmák vezetik a lámpákba. Ebben az esetben sajnos a tolatófény nem kivitelezhető, vagy - mint látjuk - csak úgy, hogy az nem élethű funkció imitál.
(#52175) csíkosháTTú válasza Fordítókorongos hozzászólására (#52169) Válasz Júl 24, 2016
Idézet:
„...az új programozás már nem tudhatta...”

Néha a hajam az égnek áll, hogy milyen funkció gomb kiosztásokat tudnak egyes dekóder gyártók, vagy hang készítők kitalálni. A ROCO gyárilag hangos 109-esében pl. a füstgenerátor a dekoder AUX kimenetére van kötve. Viszont a funkció gombokkat telerakták hangeffektusokkal (sokszor olyanokkal, amiket egy felfűtött gözösnél nem is lehet hallani), nincs egy szabad funkciógomb sem. Akkor sem tudjuk a füstgenerátort üres funkció gombhoz rendelni, ha a ZIMO-t átprogramozzuk NMRA mappingről a ZIMo sajátjára. Ugyanis ott sem lehet korlátlanul "tologatni" a funkciókat a gombok között...
Ennél sokkal rosszabb a ZIMO fizetős Ludmilla hangja (nem emlékszem, hogy ki készítette), ott pl. egy ROCO modell esetében a világítás funkciói vannak teljesen elszabva...

Most írok egy csomó ZIMO hangprojektet (pár már készen is van), én nem így csinálom a funkciók kiosztását. F0 ugye a világítás. Az F1 és F2 üres, ide mehetnek a zárfények, füst, kazánfény imitáció, stb, stb. F3 a tolató üzem, F4-gyel lehet a hangot bekapcsolni, F5-től felefelé mehetnek a kézi hangeffektusok. Ahogy a Tran dekódereknél is csinálom.
Ennek egyetlen hátránya van, a régebbi a vezérlőkkel nem lehet kihasználni a hangdekóderek teljes tudását. Mondjuk egy LokMaus2, vagy 3 vezérlővel, vagy egy ósdi Intellibox-szal szerintem amúgy sem lehet mit kezdeni egy közepes hangdekóder esetében sem, akárhonnanis indulnak a hangok.
(#52832) Luciferike hozzászólása Válasz Aug 28, 2016
Sziasztok!

Rég voltam erre. Szerintetek milyen a Vasútmodellezés című újság minősége, és a benne lévő dolgok?
(#52833) somitomi válasza Luciferike hozzászólására (#52832) Válasz Aug 28, 2016
"Kezdő modellező" topikban már vesézgettük a dolgot, szerintem nem érdemes itt is elkezdeni.
(#52835) Luciferike válasza somitomi hozzászólására (#52833) Válasz Aug 28, 2016
Bocsánat!
(#52928) Fordítókorongos hozzászólása Válasz Szept 5, 2016
Sziasztok!
Az utóbbi hetekben befejeztem a Mazsola hajtásomat.
Kialakítottam a kuplung foglalatokat és beállítottam az ütközőtányérok magasságát,ezzel a hajtás része kész lett az M28-asnak.
Sajnos elfordulós kinematika nem jöhetett szóba,de a foglalatokban lehet használni kengyeles kuplungot és közelkapcsolós Kurzot is...
Vonóerőben nincs panasz,teljesíti a tőle elvárható kocsimennyiséget,
így néz ki:

WP_20160828_...jpg

WP_20160828_...jpg

WP_20160831_...jpg
 
(#52929) Frankye válasza Fordítókorongos hozzászólására (#52928) Válasz Szept 6, 2016
Elképesztő jószág, minden elismerésem!
(#52930) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#52928) Válasz Szept 6, 2016


Befér még a mozdonyvezetö, vagy a mozdony mellett sétálva fogja vezetni?


A minap az egyik osztrák állomáson bámészkodtam vagy félorát és néztem hogy hogyan kezelik a tolato mozdonyt kivülröl.

Hát mit mondjak, érdekes volt, de hogy értelmes-e, abban már nem vagyok annyira biztos.
(#52931) csíkosháTTú válasza Fordítókorongos hozzászólására (#52928) Válasz Szept 6, 2016
Szűk ívekben, váltókon nincs gond a kupplung befogással?
Csak szért kérdem, mert, ha teljesen merevre vetted a figurát, akkor a kocsi kinematikájára/kupplung befogására van bízva az egész kapcsolat rugalmassága. Az gond lehet, különösen tolatáskor a váltókon kanyarogva.
(#52937) sunocske válasza etwg hozzászólására (#52930) Válasz Szept 6, 2016
Elvileg megspórolható vele egy tolatásvezető, mert a mozdonyvezető így egymaga tud vezetni és akasztani is. Meg tolt menetben ki tud állni az első kocsira.
(#52940) etwg válasza sunocske hozzászólására (#52937) Válasz Szept 6, 2016
Éppen ez az.

Leteszi a távvezérlöt (sárban,hoban a földre vagy a mozdony lépcsöjére). Alámászik az ütközönek szét/összekapcsol, kimászik, felveszi a távvezérlöt és elindul a mozdony mellett ( fölmászni nyilván lusta arra a pár méterre). Még jobb esetben a mozdonyon automata kuplung van, akkor megszabadul a bujkálálstól. Ráadásul (talán veszélyes munka miatt?) ketten vannak, igy nem egészen értem, hogy mit sporolnak meg....
(#52942) JZoli válasza etwg hozzászólására (#52940) Válasz Szept 6, 2016
Nem kell messze menni a GySEV-nek is van (volt ?) egy M44-ese amivel távvezérelve tolattak!
(#52943) csíkosháTTú válasza JZoli hozzászólására (#52942) Válasz Szept 6, 2016
Az Sopronban van, rádió távvezérelt, de egy-két próbán kívül nem nagyon láttam még használatban. Általában az M42-esükkel tolatgatnak, hagyományos módon.
(#52944) sunocske válasza etwg hozzászólására (#52940) Válasz Szept 6, 2016
Amit eddig én láttam, az nyakba akasztható, nem kell letenni a hóba-sárba. Bár úgy meg kényelmetlen a mászás, tehát úgyis le fogja

Úri huncutság, na!
(#52945) etwg válasza JZoli hozzászólására (#52942) Válasz Szept 6, 2016
Én láttam már vagy 40-45 éve egy ilyen kisérletet ( akkor még egy extra felsövezeték szolgált a távvezérlésre C.Trebován az északi szomszédainknál). Ott a guritodomb mozdonyát igyekeztek a toronybol vezérelni. ( CSD vasaloján 2 áramszedö volt). A baj ott az volt, hogy a torony jo messte volt a mozdonytol.
Késöbb a felsövezetéket felváltották egy eléggé kezdetleges analog távvezérléssel aminek volt egy hordozhato változata is. Azután jo nagy csend következett.
Az osztrákok vagy 10-20 éve szorakoznak ilyesmivel, de tul gyakran nem igen látni, hogy üzemben lenne (immár digitális proporcionális távvezérlö).
(#52949) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Szept 6, 2016
Azért van, ahol elfelejtették az elektrotechnika című tantárgyat, de alaposan... DCC előkészített modellnél estem bele a csapdába, hogy szét szerettem volna választani a zárfényeket a sima világítástól. Nos, "nagyon okos" konstruktőrkém a világítást a következő képpen oldotta meg:
A plusz pólusról egyetlen 200Ohm-os soros ellenállás lát el az egyik oldalon 3db párhuzamosan kötött sárga SMD LED-et, a másik oldalon pedig ezzel a 3 párhuzamos sárga LED-del van szintén párhuzamosan kötve egy 2db sorbakötött piros SMD LED álló komplexum, mindenféle egyéb áramkorlátozás nélkül...

Nem ám egy kisszériás garázscégecske, neeeemm... Ez egy TRIX V16-os dízelmozdony, made in Germany...
(#52951) róbertke válasza sunocske hozzászólására (#52937) Válasz Szept 6, 2016
Mozdonyvezetőt spórolnak meg, mert azok nem akartak "pudligárok" lenni, viszont a tolatásvezetők örültek az előléptetésnek...
(#52952) róbertke válasza etwg hozzászólására (#52945) Válasz Szept 6, 2016
DB V60/BR 365 évek óta használják tolatós tehervonatok továbbítására, amikkel az útközbeni állomásokon így tolatnak....DB BR 365
(#52953) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#52952) Válasz Szept 6, 2016
A Bécs-Újhelyi Hector-on is van ilyen.
(#52954) sunocske válasza róbertke hozzászólására (#52951) Válasz Szept 6, 2016
Áhhá, erre a fordított felállásra nem is gondoltam

Eugen, erről a kétáramszedős vasalóról van esetleg fotód? Nagyon kíváncsivá tettél!
Lapozás       14/39    
Frissek
  2024. Ápr, 20. Szo
6:46:05
  Jelenleg 5 fő olvassa az oldalt
Hirdetés