Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » H0 klubtopic
H0 klubtopic
Témaindító: csíkosháTTú, idő: Márc 14, 2013
Témakörök:

Lapozás       15/39    
(#52958) etwg válasza sunocske hozzászólására (#52954) Válasz Szept 6, 2016
itt aE 458.0002 val. Meziriciben látni az segédáramszedöt.
(#52963) Fordítókorongos válasza csíkosháTTú hozzászólására (#52931) Válasz Szept 6, 2016
Igen,teljesen a húzott kocsi kinematikájára van bízva a történet,mégsem volt siklás sem az íveken,sem a váltókon történő áthaladáskor a tesztjáratok során.
A keréktengelyek és a frontlapok távolsága viszonylag rövid (~13-14mm),kicsi a túlnyúlás,lelógás az ívekről és ezért elég a kocsi kinematikájának mozgástere.
Egy 450-es íven még tartalék is marad a kinematika mozgásában,
ha egy ennél is szűkebb íven mégsem volna elég,akkor a kengyeles kuplung további +mozgásteret engedne a Kurzhoz képest...
Nem ismerem közelről sem Deák Mazsoláját,sem Limit-ét,de nem hinném,hogy lenne kinematikájuk.

Ha kimunkálnék egy kis mozgásteret neki,akkor azért simán csak elfordulósra meg tudnám csinálni,de a kinematikára már túl szűk a hely.(Nincs szétakadás,ezért szerintem jó ez így is!)
(#52965) róbertke válasza Fordítókorongos hozzászólására (#52963) Válasz Szept 6, 2016
Csak felejtenéd már el egyszer azt az idejétmúlt és randa "kengyeles kuplungot"....
(#52969) sunocske válasza etwg hozzászólására (#52958) Válasz Szept 6, 2016
Köszönöm!
(#52971) Fordítókorongos válasza róbertke hozzászólására (#52965) Válasz Szept 6, 2016
Szívesen elfelejteném,de sajnos még ma is minden mozdonyt,kocsit azzal szerelnek.
Nem szeretem,nehéz szétakasztani,távol kapcsol és csúnya...
(#52992) csíkosháTTú válasza Fordítókorongos hozzászólására (#52971) Válasz Szept 7, 2016
Van kicsi kinematika ám (Gützold), de alapban elegendő lehet, ha csak simán elforoghat egy kicsit a kupplung. Lásd: ROCO BR80 H0 modellje. Mindenképp elegánsabb,, mint egy tök merev befogás. (A Deák-on sem volt kinematika, de ne rossz példát vegyük viszonyítási alapnak...)
(#53026) Zsombi13 hozzászólása Válasz Szept 9, 2016
Sziasztok!

Megvettem a Vasútmodellezés c. újság első számát, mert azt reméltem, hogy a kerekek legalább szétszedhetőek. De nem. Egy darabba öntöttek/forgácsolták. Arra gondoltam, hogy megveszem ezt, és a kerekeit felhasználva építettem volna egy önerőből mozogni képes izébigyót. De a kerekeket még kiszedni is alig tudtam, nemhogy szétszedni! Aztán az a gondolat mászott a fejembe, hogy elvágom a tengelyt. Viszont ez azt idézte elő, hogy rájöttem, hogy nem tudnám úgy összeragasztani, hogy az továbbra is egy egyenes tengelyként funkcionáljon.

Szerintem ezt én nagyon másra nem tudnám használni, de ha mégis, az még nem jutott eszembe, hogy mire.

147344224590...jpg

147344228490...jpg
 
(#53027) somitomi válasza Zsombi13 hozzászólására (#53026) Válasz Szept 9, 2016
Nemrég arra jutottunk egy másik topikban, hogy festést lehet vele gyakorolni.
(#53036) csíkosháTTú válasza Zsombi13 hozzászólására (#53026) Válasz Szept 10, 2016
Gyarapítottad az áldozatok számát. Próbálj rajta festést gyakorolni, másra nem jó.

Ha megveszed minden számát, akkor az cca. 200.000Ft. Plusz rendelsz hozzá egy playtime mozdonyt tőlük 35.000Ft-ért, plusz megcsináltatod az asztalos munkát, ez összesen, alsó hangon legalább 250.000Ft.
Ha bemész egy boltba, akkor 200.000Ft-ért biztos tudsz venni egy H0 kezdő készletet, meg az első kiegészítő sínkészletet hozzá, és biztos jobb pályaterved lesz, és rendes modelleid. Még a PIKO is kinematikával, és fém kerekekkel szerelt modellekt ad így. És nem fog 200.000Ft-ba kerülni, akkor sem, ha Fleischmann. Nézz körül a boltokban, ezek újak, és garancia is van rájuk. Nem tudom, hogy az "újságos", 35.000Ft-os mozdonynál, ha valami elromlik, akkor ezzel a kérdéssel mi lesz? Visszaküldjük az anyacégnek, aki ezt az átverést kitalálta, Oroszországba, vagy közvetlenül Putyintól kérünk segítséget?
(#53038) Zsombi13 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#53036) Válasz Szept 10, 2016
Én továbbra is a TT méret híve vagyok. 500 forintért kaptam egy kocsit, amit nem bánok átalakítani. Ezzel nagyon mást nem akarok tenni, hiszen a kezdőkészletem is TT-s lesz, és a leendő terepasztalom is.
(#53039) csíkosháTTú válasza Zsombi13 hozzászólására (#53038) Válasz Szept 10, 2016
Idézet:
„Én továbbra is a TT méret híve vagyok. ”



TT-ben nagyon okosan el lehet költeni ezt az összeget. És mennyivel szebb is a végeredmény!

A beszúrt kép forrása a jól ismert lengyel TT-s oldal!
Ez lesz a kiindulás alap, egy játszóasztalkához.

Ajjjajajajajj!
Most nézem, hogy ez a H0 topic. Bocs, a "Kezdő modellezőben lesz majd ismertetve az építés...

022big.jpg
 
(#53710) etwg hozzászólása Válasz Okt 24, 2016
H0-ás füstölgés.
Az egyik ismerös vett a BRAWA-tol egy 4 tengelyes mozdonykát. Én vettem át csötörtökön a bécsi vásáron. Gyönyörü kis mozdony. Este haza is vitte, tegnap meg jött a sirás. Otthon néhány percig járatta, digitális funkcioit probálgatta majd a füstölöt is. Beöntött egy kis füstölgö folyadékot, ment a mozdony vagy 1 percig amikor észrevette, hogy végre füstöl, de ami rosszabb, döl a mozdony kéménye..
Nem tudom mi történt, el sem tudom képzelni mitöl dölhetett meg a kémény.
Kiváncsi leszek mire jut a BRAWA-nál.

(#53714) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#53710) Válasz Okt 24, 2016
Nekem vannak ötleteim rá...
(#53823) tumikas hozzászólása Válasz Okt 31, 2016
Eléggé reménytelen kérdés de:
Valaki már találkozott gyárilag digitális Kleinbahn mozdonyal? Főleg a belső felépítése érdekelne.
(#53824) róbertke válasza tumikas hozzászólására (#53823) Válasz Okt 31, 2016
Attól félsz, hogy ha majd leveszed a burkolatot ilyesmit találsz??
Nagyon úgy tűnik, hogy a beltartalomban nem változtattak semmit.
(#53825) diginewl válasza etwg hozzászólására (#53710) Válasz Okt 31, 2016
Érdekes ez a Brawa!
Nekem van tőlük egy E42-es H0 villanymozdony Holzroller féle, még a 2000-évek körül típus - használt természetesen.

Gyönyörű kidolgozottság, tényleg pipet, fantasztikusan szép. DSS-azaz előkészített. Beletettem a dekódert - de a burkolatot nem - és az volt a fura, ha felkapcsoltam a világítást, akkor valami nagyon meleg jött a mozdony felől.
Egy irtó nagy ellenállás fűtött benne, mint atom. Simán megolvasztotta volna a kasztnit.......
Kapott led-eket
(#53826) etwg válasza diginewl hozzászólására (#53825) Válasz Okt 31, 2016
Hát igen sajnos a csillogás sok mindent takar a BRAWA modelleken. Sajnos nem az elsö tapasztalat.
(#53827) tumikas válasza róbertke hozzászólására (#53824) Válasz Okt 31, 2016
Kinézem belőlük simán hogy egy ilyen esik elém, vagy esetleg egy fotonhajtómű
Komolyra fordítva: Az egyik ismerősöm akarja a Kleinbahn cuccait átmenteni a "jővőbe". Kiindulási alapnak jó lenne megnézni hogy a gyárban hogyan oldották meg ezt.

Diginewl:
A kicsi 3V-os izzó nem volt rajta a panelon?
(#53828) róbertke válasza tumikas hozzászólására (#53827) Válasz Okt 31, 2016
Az ismerősöd konkrétan mit szeretne (amúgy miért nem iratod be ide)??
- Digitalizálni
- Hajtás átépítés >>> Kleinbahn-Umbau >>>> Google körbenéz >>> Elszörnyed
- Mindkettőt egyszerre.
Mindegyik feladatra vannak itt jócskán szakemberek.
(#53829) tumikas válasza róbertke hozzászólására (#53828) Válasz Okt 31, 2016
Csak digitalizálás lenne, a hajtásuk már átesett a műtéten. Minnél inkább szeretne a gyári megoldáshoz hasonlót, mivel neki ez a mindene.
(#53831) diginewl válasza tumikas hozzászólására (#53827) Válasz Okt 31, 2016
Nem volt rajta, így egyszerű volt kicserélni melegfehér színű led-re. Szerintem így még jobb is lett
(#53832) tumikas válasza diginewl hozzászólására (#53831) Válasz Okt 31, 2016
Az enyémnél az a kis izzó volt a hibaforrása. Bár a mostani MTC-s példányokon már nincs ilyen probléma.
(#53833) DZolTTán válasza diginewl hozzászólására (#53825) Válasz Nov 1, 2016
Ezt egy ismerősöm is átélte.
Annyi különbséggel, hogy nála a "Simán megolvasztotta volna a kasztnit..."-ból kimaradt a "volna".
(#53841) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#53825) Válasz Nov 2, 2016
Ezt emlékeim szerint valahol már kitárgyaltuk ám...
(#53842) csíkosháTTú válasza tumikas hozzászólására (#53829) Válasz Nov 2, 2016
A gyári megoldás egyáltalán nem különb - sőt! -, mint a NEM652mini előkészítő panel...
(#53852) tumikas válasza csíkosháTTú hozzászólására (#53842) Válasz Nov 2, 2016
Akkor valószínűleg az a megoldás lesz, mert annyit nem szeretnénk érte fizetni mint amennyit a gyár kérne.
(#54580) ponTT hozzászólása Válasz Dec 13, 2016
Úgy tűnik, nincs nagy mozgás, de azért jelzem itt is a felajánlásomat, amit az apróban tettem...
(#54824) róbertke válasza tumikas hozzászólására (#53852) Válasz Jan 7, 2017
(#54825) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#53842) Válasz Jan 7, 2017
Nekem bőven elég ha van két működő Hruska BR84 gépem, ha kell ilyenhez alkatrész a jövőben, csak szóljál...
(#54856) etwg hozzászólása Válasz Jan 11, 2017
Megjelent az uj Roco H0 katalogus
(#54857) róbertke válasza etwg hozzászólására (#54856) Válasz Jan 11, 2017
Elővették a gumitöltéses síneket??
(#54858) etwg válasza róbertke hozzászólására (#54857) Válasz Jan 11, 2017
Idönként mindig akad uj arc ilyen cégeknél, akik elsö munkája a raktár leltára szokott lenni, s ott sok minden felfedezhetö....
(#54859) tumikas válasza róbertke hozzászólására (#54857) Válasz Jan 11, 2017
Ideje volt, a Geolinera csak a panasz volt folyamatosan a kereskedők és a vásárlók részéről is. Viszont az a vicc hogy fennmarad a Geoline is ugyanolyan áron mint a régi/új Rocoline jön. Pedig aztán a kettő ég és föld.
(#54862) kitero válasza tumikas hozzászólására (#54859) Válasz Jan 12, 2017
Én hosszas keresgélés után a Geoline-t választottam és elégedett vagyok vele. A töltésére apró méretű zúzalékkövet szórva szép pályát ad.
Milyen panaszok vannak, voltak rá?
(#54864) csíkosháTTú válasza kitero hozzászólására (#54862) Válasz Jan 12, 2017
Idővel rideggé válik a töltésimitáció műanyaga, és reped, törik, pattan a legkisebb óvatlan mozdulatra is. (Én még nem találkoztam a műhelyben közvetlenül ezzel a jelenséggel, vagyis a kezem alatt még nem tört ilyesmi, de tudok róla, hogy több helyen igen, és láttam is az eredményét.)

Egyébként én az élethűség rovására, és a praktikum előnyére kötött kompromisszumnak tartom a töltéssel/ágyazattal kombinált síneket, A Fleischmann-tól kezdve a Trix-ig. Ezzel nem leszólni akartam egyiket sem! Van, amikor a praktikum felülírja a dolgokat. Ez utóbbi szempontjából a Trix C-Gleis mindent visz, atombombával sem lehet kinyírni. Ettől mindegyik érzékenyebb az összekötéseknél, pont úgy, mint a hagyományos vágánymezők. Talán a Tillig TT-s Bettungsgleis az nem, de az a KATO UniJoiner összekötő elemet használja.

(#54870) tumikas hozzászólása Válasz Jan 12, 2017
Az csak nekem tűnt fel hogy szép lassan visza kerülnek a Roco kinálatába a rendes, komoly mozdony, válalható kocsis készletek. Hihetetlen hogy ennyit kellet erre várni. Viszont azt nem értem hogy az eddig kapható BR204/290-es mozdonyos két személykocsis készletek ára miért nem csökkent? Szerintem elég kevesen vannak azok akik inkább 60-at kifizetnek egy ilyen készletre, miközbe alig 12000 Ft-al többért lehet kapni egy Ludmillás+3db Eas kocsis set-et.
(#54878) róbertke válasza tumikas hozzászólására (#54870) Válasz Jan 13, 2017
DB BR204/290 mozdonya egy univerzális, többfunkciós gép. Fő és mellékvonalon, valamint iparvasutakon egyaránt használják. Tehervonatozáson kívül felhasználható személy-sebes és ingavonatokhoz is. Ludmilláról ez a sokszínűség nem mondható el....szerintem....
(#54880) róbertke válasza tumikas hozzászólására (#54870) Válasz Jan 13, 2017
Index börzén olvastam, talán ezért olyan magas az ára: A gyárilag a tetőn elhelyezett megkülönböztető jelzés működik, villog. A modell kezdőkészletből származik. A megkülönböztető jelzés gyári villogtató áramköre vakdugóval, analóg üzemben is működik; digitális dekóder beszerelésével a világítással együtt kapcsolható.
(#54884) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#54878) Válasz Jan 14, 2017
Izé, khmm, khmm...

Nincs itt valami zavar?
A DB AG (az egységesített német vasút) BR204 mozdonya az az ex. DR (kelet-német) V100, később BR110 sorozat. Ez valóban univerzális gép volt, arra is tervezték. Aztán lett belőle erősebb változat, sőt kimondottan tolató verzió is.

A BR290 az a Deutsche Bundesbahn (vagyis a korábbi nyugat-német vasút) ex V90 sorozata, ami nehéz tolatónak készült eleve némi hasonlóságot mutatva nyugat-német V100-zal, a későbbi BR212-vel. Egyébként ez a mozdony - mármint a BR290-es - gyakori látvány idehaza, a DB AG leányvállalata használja.
(#54885) etwg válasza róbertke hozzászólására (#54878) Válasz Jan 14, 2017
Márpedig a néhai DR (DDR) azért vette a Ludmillákat hogy mindent vonszoljanak aminek kereke van. Tud füteni is (amit a szergej nem tud) és elég gyors is az ablakos vonatokhoz.
Ez az univerzális gondolat felmerül minden vasuti döntéshozo fejében, hogy azután évek mulva kiderüljön, hogy univerzális mozdony nincs. Igy mégis csak más mozdony kell az ablakosoknak a tolatoknak meg a tehervonatosoknak is.
(#54886) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#54885) Válasz Jan 14, 2017
Az első Ludmilla sorozat, a BR130 még nem tudott fűteni. Csak később került bele vonatfűtő cucc, és lett belőle BR132. A kinézete is megváltozott egy kicsit ezért.
Tolatónak azért egy picikét durva darab lenne...
(#54887) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#54886) Válasz Jan 14, 2017
Meg megnövelték a sebességét is, hogy mehessen az ablakosok elé.

Amugy vannak vidékek, ahol szinte kizárolag 6 tengelyes mozdonyokat használnak tolatásra (ludmillát nem, mert olyan nincs nekik), de van átalakitott szergej meg hasonlo huncutság a guritodombok körül.
(#54889) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#54887) Válasz Jan 14, 2017
140 volt az már az elején is. Ha jól tudom, akkor a 131-es sorozat lassabb, a 132 meg már megint 140, és vonatfűtés is van már benne.

Persze, Ferencvárosban is remot Szergej (is) van a gurítón. De mégse' egy hosszú Lúúúdmillaaaa...
(#54890) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#54889) Válasz Jan 14, 2017
Annyira nem érdekel ez az idomtalan mozdony, csak arra emlékszem, hogy utolag épiették be a fütést meg valamelyik sorozatban cserélték az áttételt a sebesség miatt.
(#54891) róbertke válasza etwg hozzászólására (#54890) Válasz Jan 14, 2017
130 (a bemutató gép még V300 001 -ként szerepelt Lipcsében)csak úgy natúr gép, fűtés nélkül, sebesség 120 Km/h;
130.1 utólag beépített villamos fűtéssel, sebesség 140 Km/h;
131 csak úgy natúr gép, fűtés nélkül, sebesség 100 Km/h;
132 beépített gyári villamos fűtéssel, sebesség 120 Km/h;
142 beépített gyári villamos fűtéssel, sebesség 120 Km/h; viszont neki már az előzőek 3000 LE motorjához képest 4000 LE motorja volt. Forrás: Transpress Kiadó könyve.
(#54892) etwg válasza róbertke hozzászólására (#54891) Válasz Jan 14, 2017
Kösz, hogy kiegészitetted homályos emlékeimet..valahogyan soha sem gyözött meg ez a mozdony annyira, hogy foglalkozzak vele mélyebben.
(#54893) róbertke válasza etwg hozzászólására (#54892) Válasz Jan 14, 2017
Elnézésed kérem, (#54889) csíkosháTTú hozzászólására szántam...
(#54894) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#54893) Válasz Jan 14, 2017
Kössz!
Én (meg nem csak én) úgy tudtam, hogy 140 volt a vége már az elsőknek is.
A forrásom.
(#54895) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#54894) Válasz Jan 14, 2017
Az egy dolog, hogy a forgóváz mire volt tervezve, de a lényeg, hogy a mozdony mit bírt. Hiába volt 140 -es forgóváz a mozdony alatt, ha csak ennél kisebb sebességgel mehetett. Amúgy tényleg a 131 -es sorozat csak 100 Km/h val ment, mivel nem volt villamos fűtéssel ellátva csak tehervonati gépnek használták.
(#54897) etwg válasza róbertke hozzászólására (#54895) Válasz Jan 14, 2017
A DR-nek volt azért elég sok pályája ahol 140km/h volt a megengedett sebesség. Csak akkoriban olyan hosszu és nehéz vonatok voltak, hogy alig volt mozdonyuk ami ezt a sebességet el tudta érni. (Emlékszem a Meridiánra, amibe Drezdában már csak ablakon lehetett beszálni, s ha jo csajok voltak akkor kellemes volt a szorongás Stralsundig - vagy 6 ora. . )
Lapozás       15/39    
Frissek
  2024. Ápr, 19. Pé
20:59:37
  Jelenleg 4 fő olvassa az oldalt
Hirdetés