|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#50923) angyal.marci válasza csíkosháTTú hozzászólására (#50922)
|
Válasz •
|
Ápr 29, 2016 |
|
Na így már mindjárt stimmel  és amúgy mennyire rossz? |
(#50924) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#50922)
|
Válasz •
|
Ápr 29, 2016 |
|
Nálunk meg egy Kispolszkin: "Talponállok"...  |
(#50929) tumikas hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 30, 2016 |
|
Sziasztok!
Raktam fel pár dolgot az apróba. Az ár irányár megjegyzést tessék komolyan venni.  |
(#50930) sikumegalifter hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 30, 2016 |
|
Sziasztok!
Ma kaptam egy ilyen szekeret végülis választhattam a boltban mint egy kisgyerek kedves kishugom ajándéka volt mert nekem még egésznap plázázni kellett vele
Viszont van más is csak próba szinten ezekből a profilokból rakomány lesz majd |
|
(#50932) saetta hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 30, 2016 |
|
Sziasztok!
Pár kép a múlt héten terepezett (nem sztenderd) modulszegmensekről.
Az érdemi rész Paksinuti barátom munkája.
A képeket direkt természetes környezetben készítettem.
SAetta |
|
(#50933) saetta válasza saetta hozzászólására (#50932)
|
Válasz •
|
Ápr 30, 2016 |
|
Kép 2:
|
|
(#50934) saetta válasza saetta hozzászólására (#50933)
|
Válasz •
|
Ápr 30, 2016 |
|
Kép 3:
|
|
(#50935) saetta hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 30, 2016 |
|
Itt pedig használatban modulos összejövetelen:
|
|
(#50936) saetta hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 30, 2016 |
|
És onnan 1-2 másik kép - majdnem az Óperencián túl...:
|
|
(#50937) saetta válasza saetta hozzászólására (#50936)
|
Válasz •
|
Ápr 30, 2016 |
|
És még kettő:
|
|
(#50938) saetta válasza saetta hozzászólására (#50937)
|
Válasz •
|
Ápr 30, 2016 |
|
És egy utolsó:
|
|
(#50939) angyal.marci válasza saetta hozzászólására (#50938)
|
Válasz •
|
Máj 1, 2016 |
|
De jól néz ki az a dedó Traxx |
(#50941) jenicel válasza sikumegalifter hozzászólására (#50930)
|
Válasz •
|
Máj 1, 2016 |
|
Így én is bármikor elkísérem a kishugodat plázázni!  |
(#50942) róbertke válasza jenicel hozzászólására (#50941)
|
Válasz •
|
Máj 1, 2016 |
|
|
(#50944) jenicel válasza róbertke hozzászólására (#50942)
|
Válasz •
|
Máj 1, 2016 |
|
igaz-igaz  |
(#50945) sikumegalifter válasza róbertke hozzászólására (#50942)
|
Válasz •
|
Máj 1, 2016 |
|
Jogos 
A férje pedig elég dúrva arc  |
(#50947) GABA TT hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 2, 2016 |
|
Sziasztok !
Az utóbbi fél év modelljei, most már festve, kipróbálva. Mehetnek vasút üzemre.  Többi kép, a fotóim között! |
|
(#50948) etwg válasza GABA TT hozzászólására (#50947)
|
Válasz •
|
Máj 2, 2016 |
|
|
(#50949) angyal.marci válasza GABA TT hozzászólására (#50947)
|
Válasz •
|
Máj 3, 2016 |
|
|
(#50951) jenicel válasza GABA TT hozzászólására (#50947)
|
Válasz •
|
Máj 3, 2016 |
|
|
(#50952) sikumegalifter hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 3, 2016 |
|
Sziasztok
Nézzetek be az apróba
Köszönöm |
(#50976) M298 hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 5, 2016 |
|
Kezdjetek izgulni, mert május 12-én, egy hét múlva ilyenkor már vége lesz a talinak. De 12-én 16.30-ig még lehet készülni az újabb járművekkel, ötletekkel, alkatrész gyártásokkal, beszerzési igényekkel, valamint a múzeumok éjszakai javaslatokkal és minden ami TT. |
(#50979) enigma hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 6, 2016 |
|
Sziasztok!
Ismét egy a TT történelmével kapcsolatos kérdésem lenne.
Lett valahol említve, (talán többször is, de én mióta veletek vagyok csak egy alkalomra emlékszem)hogy az NDK végóráiban, vagy a nagy szabadság első pillanataiban új világ köszöntött a BTTB cégre is. Új piacokat akartak meghódítani, köztük célba vették az amerikai piacot is.
Konkrétan ehhez kapcsolódna a kérdésem. Egy ismerősömmel alkudozva felajánlott csere alapnak a BTTB Amerikába szánt sínszettjét (is).
Nagy mellényúlás lenne ezt bevállalni? Keverhető más TT-s vágányzattal - esetlegesen a későbbi Tilliggel? (pl sínprofil miatt) A geometria az gondolom teljesen más, de - mivel a cserepartnerem sem rendelkezik bő információval ezzel kapcsolatban - így tanácstalan vagyok.
Köszönettel előre a válaszotokért.
|
(#50980) etwg válasza enigma hozzászólására (#50979)
|
Válasz •
|
Máj 6, 2016 |
|
Ha az valoban a BTTB sinszetje, akkor az felejtendö, mert akkor még a régi U profilos sinek voltak a gyártásban. Szerezzél egy fényképet rola. |
(#50981) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#50980)
|
Válasz •
|
Máj 6, 2016 |
|
|
(#50982) enigma válasza etwg hozzászólására (#50980)
|
Válasz •
|
Máj 6, 2016 |
|
Ezt a képet kaptam. Ezen I profilos sínek vannak |
|
(#50983) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 6, 2016 |
|
Én ezt találtam, meg a lentieket: |
|
(#50985) etwg válasza enigma hozzászólására (#50982)
|
Válasz •
|
Máj 6, 2016 |
|
Ez már Pilz sin ( ma Tillig). Ezt veheted, váltok ugy sem voltak benne. |
(#50986) enigma válasza etwg hozzászólására (#50985)
|
Válasz •
|
Máj 6, 2016 |
|
Nem, csak egy szimpla dilikör. a Pilz (ha jól értelmezem: ős-Tillig) váltói felejtősek? |
(#50987) róbertke válasza enigma hozzászólására (#50986)
|
Válasz •
|
Máj 6, 2016 |
|
A Pilz vágánygeometriáját vette át a Tillig. |
(#50988) róbertke válasza enigma hozzászólására (#50986)
|
Válasz •
|
Máj 6, 2016 |
|
Ha saját/egyedi tervezésű vasutat akarsz építeni, akkor Váltógyártót keresd. |
(#50989) etwg válasza enigma hozzászólására (#50986)
|
Válasz •
|
Máj 6, 2016 |
|
Nincs nagyobb baj a Tillig váltokkal, az EW1-s sajnos a leggyengébb a sorban, pedig abbol kell a legtöbb. A többi valamivel jobb, de egyik sem vetekszik Váltogyárto kolléga váltoival.
A néhai Pilz produkcioját folytatta a Tillig.
|
(#50990) GABA TT hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 6, 2016 |
|
Köszönöm szépen mindenkinek, igyekeztem elfogadhatókat alkotni! |
(#50992) enigma válasza etwg hozzászólására (#50989)
|
Válasz •
|
Máj 6, 2016 |
|
Köszönöm, nagyon hasznos információkat adtál |
(#51000) masTTertape válasza enigma hozzászólására (#50979)
|
Válasz •
|
Máj 8, 2016 |
|
Szia,
Részben ezt a témát is érinti Ez az írás
Megtisztelsz, ha elolvasod.
G. |
(#51001) masTTertape hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 8, 2016 |
|
Egy nagyon szép BR118-as keresi új gazdáját az APRÓBAN |
(#51002) masTTertape hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 8, 2016 |
|
|
(#51003) masTTertape hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 8, 2016 |
|
|
(#51007) enigma válasza masTTertape hozzászólására (#51000)
|
Válasz •
|
Máj 9, 2016 |
|
Köszönöm Gábor Neked is. Ez a cikk nem csak az engem konkrétan érdeklő téma miatt is érdekes, hanem több - számomra - a TT történelmének homályos foltjaira is rávilágított. |
(#51008) saetta válasza masTTertape hozzászólására (#51000)
|
Válasz •
|
Máj 9, 2016 |
|
Nagyon klassz összefoglaló. Köszönjük szépen.
Még majd többször is elolvasom.
(A haverod "modulja" is tetszik  )
SAetta |
(#51009) etwg válasza masTTertape hozzászólására (#51000)
|
Válasz •
|
Máj 10, 2016 |
|
Jo az összefoglalo, de hiányzik egy egész korszak (1967-70).
Ebben a korban kihozott Zeuke néhány kezdökészletet, részben egyedi kocsikkal. (Én is ekkor vettem az elsö TT szerelvényt.). Ekkor jelentek meg a Zeuke fekvö A5-s katalogusai.
Volt egy BR81-s 2 tengellyel, meg 2 érdekes Reko féle 2 tengelyes kocsival. Ugyanez a szerelvény volt CSD T334-s dieselmozdonnyal ( szintén csak 2 tengelyes).
Zeuke katalogus
(Apropo - mi van a rumia lengyel oldallal - napok ota elérhetetlen?) |
(#51010) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 10, 2016 |
|
Amugy a világ legnagyobb vasutmodellezö magazinja az amerikai ModelRailroader is a jelenlegi számában lehozott egy cikket a TT vasutrol ( ha jol emlékszem utoljára 24 éve foglalkoztak ezzel a méretaránnyal - akkor még Parisel ur jovoltábol.)
Nos a cikk minden, csak nem kimeritö, söt még azt sem lehet mondani, hogy aktuális és kedvcsinálo. Ezt sajnos nem is értem, hogy egy szaklap nem ugy jelentet meg egy cikket, hogy az kedvet csináljon a hobbihoz.
A másik meg az, hogy a felsorolást szépen csendben abbahagyja 1995-ben, mintha az utobbi 20-21 évben a TT méretben semmi sem történt volna. (Lehet, hogy ébresztöt kellene fujni az MR szerkesztöségében?  . )
Sajnos a lap minöségén is egyre inkább látni, hogy csak a pénz beszél ( jo 20 évig voltam az elöfizetöjük), és egyre kevésbé értenek a témához, igy sajnos elburvárosodtak.
Itt a cikk.  |
|
(#51012) sikumegalifter hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 10, 2016 |
|
Sziasztok!
Döntött a nép és az asszony |
|
(#51013) sikumegalifter válasza sikumegalifter hozzászólására (#51012)
|
Válasz •
|
Máj 10, 2016 |
|
Persze fele lemaradt amit írtam vagyis eltünt.
Szóval kell egy kis extra dolog hogy ne csak egy kör legyen
Én hozzám közelebb áll hogy egy híd megy át az állomás felett legalább láthatom folyamatosan a szerelvényt.
Mennyire valóságos ez így?
Emelkedőt hogyan,miből?
Tippeket tanácsokat megköszönöm
Bár ívben emelkedik, de a két kék szalag közt van 150 centi vágányhossz ez elég lehet nekem? |
(#51015) etwg válasza sikumegalifter hozzászólására (#51013)
|
Válasz •
|
Máj 10, 2016 |
|
Elvben lehet az állomásépület a felsö szinten ( van ilyen a kisvilágban), igy egy épület két szintet szolgál ki. A felsö szintre épithetsz peronokat ill lépcsöket az also szintre. A nagy világban ilyen megoldás akkor szokott elöfordulni, ha 2 társaság keresztezte egymást.
Az emelkedöt hungarocellböl stb. épitheted. |
(#51016) sikumegalifter hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 10, 2016 |
|
Woodlandnek van valami sztirol emelkedő készítő cucca olyan mint egy harmonika esetleg valaki használta már? |
(#51017) sikumegalifter válasza etwg hozzászólására (#51015)
|
Válasz •
|
Máj 10, 2016 |
|
Akkor mondjuk a hídon lehetne egy állomás a személyforgalomnak bár még nagyon úgy fest nem lesz de ki tudja.
Lent meg mehetne a teherforgalom és a személy csak áthúzna az állomáson.
Vagy te nem így gondoltad? |
(#51018) etwg válasza sikumegalifter hozzászólására (#51017)
|
Válasz •
|
Máj 10, 2016 |
|
Igy is lehetne, de nyugodtan lehetnek peronok alul is. A modellvasutban sokat kell csalni - föleg ilyen kis helyen, azaz az alulrol elindulo vonatnak a valoságban semmi értelme nem lenne ha felül megállna, de ha közben elfelejted, hogy honnan jött a vonat, akkor lehetne a felsö egy másik is.
Söt ha valoban trükközni akarsz akkor fesd (feliratozd) a vagonok másik oldalát más szinre, tipusra, mert a vonat nem azonos oldalát latod alul meg felül. ( sok nézöt simán át lehetne verni, ha egy MAV vonat elindul alul s amikor megjelenik a felsö állomáson már GYSEV lesz....
|
(#51020) saetta hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 10, 2016 |
|
Urak!
Az alábbi oldalon, olvastam, hogy próbapályán fut a DB első SKODA mozdonya (91 80 6102 001-5 D-DB).
SKODA a tesztpályán - május 3-i bejegyzés
Talán TT-ben is megjelenik majd valamelyik nagyobb gyártótól ezután mindenféle színezésben.
(Eddig csak 2 drága cseh kisszériás modellt és egy hazai kompromisszumosabb kezdeményt ismerek...)
SAetta
|
|
|
2025. Aug, 13. Sze 4:12:09 |
|
Jelenleg 3 fő olvassa az oldalt |
|
|