Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » TT klubtopic
TT klubtopic
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:

Lapozás       353/440    
(#50424) gumidani válasza Frankye hozzászólására (#50384) Válasz Márc 22, 2016
Úgy rémlik, hogy Máriaudvar és Csörög környékén fényképeztem az előjelzőt. A tolatásjelzőt pedig Óbudán. Persze nem tegnap.
(#50425) sunocske válasza gumidani hozzászólására (#50424) Válasz Márc 23, 2016
Akkor viszont Máriaudvar sem rácsos...
(#50437) jenicel válasza hoTTo hozzászólására (#50422) Válasz Márc 23, 2016
Vágányragasztásban nincs tapasztalatom, de azt tudom, hogy a kétoldalas ragasztók (is) kicsi mozgást engednek. Kérdés, hogy ez a kis mozgás létre jöhet-e a nagyobb tömegű mozdonyok által, ha nagyobb sebességgel nekifeszülnek az ívnek? És ebből következően bekövetkezhet-e a pár napja tárgyalt 30-szor átmegy, 31-edszer siklik effektus?
(#50444) sikumegalifter hozzászólása Válasz Márc 23, 2016
Szóval ragasztószalag?
Nekem is az ugrott be,hogy mi van ha egy kicsit mozog?
Az ívek alá meg szépen végig rakni kicsit macerás ☺
Lehet megpróbálom a csavaros verziót persze ha van 1-1,5 mm vastag menetes szár vagy csavar
(#50446) csíkosháTTú válasza sikumegalifter hozzászólására (#50444) Válasz Márc 23, 2016
Amire Ottónk gondolt, az a "Montage tape" néven keresendő valami. Annyit nem mozog, hogy baj legyen belőle.
(#50448) etwg válasza sikumegalifter hozzászólására (#50444) Válasz Márc 23, 2016
Szönyegboltban is remek kétoldalas ragasztoszalagok vannak...
(#50450) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#50446) Válasz Márc 23, 2016
Gützold OFF H0 M62 alatt meg se nyikkant, akkor TT méretben miért mozogna??
(#50451) sikumegalifter hozzászólása Válasz Márc 23, 2016
Értem értem ☺
Viszont most gondolkodtam itt ráérő időmben hogy csak nem jó a szalag mert az még emeli a vágányt. Így is az a gondom hogy sok helyen a vágányzat szintjére kell emelnem a terepet pl. Utak stb mert kicsit magas a töltés ☺
(#50452) tumikas hozzászólása Válasz Márc 23, 2016
Egész jó áron lesz Bygéknél Gyseves ludmilla.
(#50455) Frankye válasza gumidani hozzászólására (#50424) Válasz Márc 24, 2016
Köszi!
(#50456) róbertke válasza Frankye hozzászólására (#50389) Válasz Márc 24, 2016
Nézz körül akkor VIRTUÁLISAN és megtalálod a Resti mögött.
(#50458) gmarc hozzászólása Válasz Márc 24, 2016
Sín alá való parafát milyet ajánlotok, és hol szerezhető be? Milyen vastagságban?
(#50459) mTTamas válasza gmarc hozzászólására (#50458) Válasz Márc 24, 2016
Ha budapesti vagy akkor pl. a Móricz Zsigmond körtér közelében találsz egy boltot ahol legutóbb (kb. egy éve) láttam különböző vastagságú parafalapokat készleten. A cím: Bakosfa kft. 1117 Budapest, Váli u. 2.

Hogy milyen vastagságú kell a sín alá azt inkább olyasvalaki mondja meg aki már használt ilyet.
(#50461) sunocske válasza gmarc hozzászólására (#50458) Válasz Márc 24, 2016
2 mm-es ha jól emlékszem.
(#50462) etwg válasza mTTamas hozzászólására (#50459) Válasz Márc 24, 2016
Ha csak sinjeid vannak akkor 3-4 mm-s jobb a TT-hez ( az kb 40-50 cm a valoságban) igy mindjárt kialakithatod a köágyat is. ( a széleit a parafának kb 45 fokban vágd/csiszold le.)
Ilyen parafát aránylag olcson kapni méterre barkács-, illetve parkettboltokban. Ott alátétnek árulják. Én 2 m-vettem majdnem a fele megmaradt pedig jo 40 m sint raktam le.
(#50464) gmarc hozzászólása Válasz Márc 24, 2016
Én is erre a verzióra gondoltam elsőként, de (modulos képeken) láttam ennél vastagabbat is.
(#50467) csíkosháTTú válasza sunocske hozzászólására (#50461) Válasz Márc 24, 2016
A zárójeles az ontopic mérték.
A kép Gerhard Trost: Modellvasút című könyvéből van,

töltes.jpg
 
(#50468) gmarc válasza csíkosháTTú hozzászólására (#50467) Válasz Márc 24, 2016
Akkor ezek szerint kb. 4 mm a felépítmény.
(#50469) saetta válasza tumikas hozzászólására (#50452) Válasz Márc 24, 2016
Szia!

Köszönjük az információt.

Lehet tudni, hogy melyik pályaszámú és milyen modellből? (A BYG honlapon én nem találtam részletes linket vagy leírást, csak egy kicsi képet és árakat a címlapon.)

Nekem személy szerint az pl. a gondom, hogy a 4 db GySEV Ludmilla nem egyforma (pl. 3-3- nagy szellőzőkürtő vagy alacsony szellőző az egyik oldalon, de más különbségek is), és nincsen pontos info(m) arról, hogy melyik pontosan melyik.

Anno a MODELLZÓNA emlékeim szerint a 003-at csinálta, de nem abból az alapmodellből, amit most a ROCO leakciózott. A 003-ason ugyanis pl. a 3 nagy kürtővel ellentétes oldalon is kerek a két tetőelem a ROCO mostani modelljénél (36215?) pedig négyszögletes.

Szóval a kérdés, hogy 003 vagy másik, és
- ha 003, akkor melyik modellből és milyen változtatásokkal,
- ha másik, akkor milyen alapmodellből,
- ill. tamponozott vagy matricás kivitel lesz-e...

Köszönet bárkinek, aki megválaszolja...

Üdv:

SAetta
(#50470) tumikas válasza saetta hozzászólására (#50469) Válasz Márc 24, 2016
Ezeket Byg-éktől kéne kérdezni én passzolom. Gondolom nem tamponozott lesz ennyi pénzért, maximum a kisebb elemek.
(#50471) sunocske válasza gmarc hozzászólására (#50468) Válasz Márc 24, 2016
Nekem az egy pöppet soknak tűnik. A talpfák alsó síkja alatt kb. 30 cm az ágyazatvastagság (mellékvonalon ennél is kevesebb), az 1:120-ban 2,5 mm-nek felel meg. Ugye mivel erre még jön a kőszórás is kb. 2 mm vastagságban (az aljak között és mellett), szerintem nagyon pofás lesz a végeredmény. 4 mm-es "alápakolással" az én szememnek már magas lenne.
(#50472) jáTékTigris válasza saetta hozzászólására (#50469) Válasz Márc 24, 2016
Sziasztok!

Ilyen mélyen nem kérdeztem, de ezt a választ kaptam:

Idézet:
„Az alapmodell egy Roco mozdony és a kis darabszám miatt matricával készül”

(#50473) DinoTT válasza sunocske hozzászólására (#50471) Válasz Márc 24, 2016
@Sünöcske: a moduljaidon is 4mm a parafa. Ott nem tűnt magasnak eddig?
(#50475) saetta válasza DinoTT hozzászólására (#50473) Válasz Márc 24, 2016
Pont ugyanerre gondoltam
(#50479) sunocske válasza DinoTT hozzászólására (#50473) Válasz Márc 25, 2016
Dehogynem. De a szabvány, az szabvány!
(#50482) gmarc válasza sunocske hozzászólására (#50471) Válasz Márc 25, 2016
Végülis én nem modult tervezek, így a 2,5 mm is megfelelő lesz, azt hiszem.
(#50483) kombi válasza sunocske hozzászólására (#50479) Válasz Márc 25, 2016
"...De a szabvány, az szabvány!... "

Igen, mégpedig a NEM 122 NEM 122





NEM122.JPG
 
(#50484) kombi válasza kombi hozzászólására (#50483) Válasz Márc 25, 2016
Összefoglalva: Sínkoronáig mérve a teljes felépítmény magassága 8 mm.

Tehát 2 mm -es sínprofil és 2mm -es keresztalj magasság esetén (ez ugye a Tillig profilanyag mérete) az ágyazat 4mm vastag az alj alatt.

(#50485) sunocske válasza kombi hozzászólására (#50484) Válasz Márc 25, 2016
A MÁV előírása ezzel szemben.... hagyjuk

@gmarc: ha van rá lehetőséged, csinálj egy-egy 5-10 centis próbadarabot egy deszkára 2,5 és 4 mm-es alsó ágyazattal, aztán amelyik jobban tetszik, azt válaszd.
(#50486) csíkosháTTú válasza sunocske hozzászólására (#50485) Válasz Márc 25, 2016
Idézet:
„A MÁV előírása ezzel szemben.... hagyjuk ”

Ne hagyjuk! Ha Á-t mondoTT Kend, mondjon B-t is!
Kíváncsi lennék a különbségre.
(#50490) sunocske válasza csíkosháTTú hozzászólására (#50486) Válasz Márc 26, 2016
No. Az előírás úgy szól, hogy
"- 57 cm vastag ágyazat szükséges vasbetonaljas kitérők alatt, így a hatékony ágyazatvastagság 35 cm-re adódik, valamint 225 kN tengelyterhelésű, illetve 140 km/h vagy annál nagyobb pályasebességű vágányok alatt (vagyis LW, B70, L2, LI jelű vasbetonaljakkal épített pályákon).

-52 cm vastag ágyazatot alkalmaznak 140 km/h-nál kisebb engedélyezett sebességű vágányok alatt, illetve ahol a tengelyterhelés 210 kN-nál nem nagyobb (vagyis LW, B70, L2, LI jelű vasbetonaljakkal épített pályákon), így a hatékony ágyazatvastagság 30 cm-re adódik.

- 50 cm vastag ágyazat szükséges hagyományos, hevederes illesztésű pályák nyíltvonali és állomási átmenő vágányszakaszaiban, ahol a pályasebesség 80 km/h vagy annál nagyobb, valamint sebességtől függetlenül hézagnélküli pályák nyíltvonali és állomási átmenő vágányszakaszaiban, továbbá faaljas kitérők, vágányátszelések, talpfás vágánykapcsolatok és útátjárók alatt.

- 40 cm vastag ágyazatot alkalmaznak minden egyéb esetben."

Ami a szövegből kimaradt, hogy ezek a vastagságok az alépítménykorona (földmű) és az aljak felső síkja között értendő. A hatékony ágyazatvastagság gyakorlatilag az alsó ágyazat vastagságát jelenti.

(#50491) DinoTT válasza sunocske hozzászólására (#50490) Válasz Márc 26, 2016
Akkor miért lett 4mm a modulszabványban és gyárt minden kiegészítő gyártó 4mm-es parafát.
A. Németországban ennyivel magasabb az ágyazat?
B. Szabvány félreértelmezése egyszer és utána ezt követték a többiek?
(#50492) sunocske válasza DinoTT hozzászólására (#50491) Válasz Márc 26, 2016
Hát ezt már végképp nem tudom...

Közben eszembe jutott ám valami. A földműkoronának van egy 4%-os oldalesése, amit figyelmen kívül hagytam. Az aljak alsó síkja viszont vízszintes. Most épp vonaton ülök, úgyhogy nem fogom kiszámolni az ebből adódó "vastagodást" a trapéz két szélén, de lehet, hogy itt van a kutya elásva.
(#50493) csíkosháTTú válasza sunocske hozzászólására (#50490) Válasz Márc 26, 2016
Akkor jól értem, hogy az első esetben az ágyazat "teteje", és a sín talpa között 350mm-nek kellene lennie, ami 120-l osztva 2,9mm lenne? (Ezt kerekítsük 3-ra!)

Szerintem azért lett annyi a szabvány, amennyi, mert ha vesszük a Tillig sínt, akkor ott a sínszál magassága 2,07mm, a talpfa/keresztalj 2mm. Optikailag azért az ágyazatnak az aránya nem mutatna jól egy terepasztalon, ha a kavicságyazat magassága nem haladná meg látható mértékben a vágányzat elemeiét.

OFF példa erre: az általam épített Z asztalon eléggé jól néz ki az TT-s Auhagen ágyazatkő. A Z-s olyan hatást keltene, mintha porszemekkel szórtam volna be a síneket. nem lehet mindent méretarányosan kicsinyíteni, mert vagy nem lesz szép, vagy nem lehet látni.
(#50494) sunocske válasza csíkosháTTú hozzászólására (#50493) Válasz Márc 26, 2016
Nem. A 35 cm-t a betonaljak alatt kell mérni (27 cm a betonalj magassága).
(#50496) terkoz hozzászólása Válasz Márc 26, 2016
Ahogy sünöcske írta van lejtés az alépítmény tetején, mint ahogy ezt a Linczbauer Tamás könyv 52. oldalán található ábra mutatja.
Hogy milyen régi a 8 mm-es felépítmény magasság, azt Petrik Ottó, 1969-ben kiadott Vasútmodellezés című könyvében már látható.

Linczbauer_T...jpg

Petrik_Otto_...jpg
 
(#50497) róbertke válasza sunocske hozzászólására (#50490) Válasz Márc 26, 2016
Szervusz sunocske! Mivel a modellgyártók a sínrendszereiket elsősorban faaljra készítik, te meg az első kettő bekezdésben különböző betonaljra hivatkozol, a harmadik bekezdésedben rögzített mértékek lennének a mérvadók??
Te is evvel számoltál?
(#50498) sunocske válasza róbertke hozzászólására (#50497) Válasz Márc 26, 2016
Igen, a talpfa 260×160 mm keresztmetszetű, azaz 16 cm magas. 50 cm ágyazatvastagsággal számolva ez 34 cm hatékony ágyazatvastagságot jelent, tehát ennyi az alsó ágyazat magassága. A negyedik bekezdésben tárgyalt 40 cm állomási mellékvágányokra és (főként) mellékvonalakra vonatkozik, ahol a pályasebesség nem éri el a 80 km/h-t és a tengelyterhelés is 210 kN alatt van.
(#50499) róbertke válasza sunocske hozzászólására (#50498) Válasz Márc 26, 2016
A tengelyterhelést tonnában adják meg már több évtizede..
(#50503) sunocske válasza róbertke hozzászólására (#50499) Válasz Márc 27, 2016
Te most már csak kötözködsz...
(#50505) sikumegalifter hozzászólása Válasz Márc 27, 2016
Kellemes húsvéti ünnepeket kívánok mindenkinek

4156785_húsv...jpg
 
(#50507) JZoli válasza sunocske hozzászólására (#50498) Válasz Márc 27, 2016
Itt a környékünkön tavaly nyáron és ősszel építették át a vonalat, kb 120cm mélyen eltávolították az egész töltést, az állomásokon is nagyjából ugyanilyen mélységben kiszedték az anyagot először sima homokos kaviccsal töltötték vissza, a felső rétegébe vízelvezető szivárócsöveket tettek, majd minimum 60-70 cm vastagon ment rá az új bazaltréteg. Az összes eddigi talpfás váltó helyére betonaljas váltók kerültek. Szépen kialakítottak mindent! Most meg száguldoznak rajta a vonatok !Ja ezt csak a töltésmagasság miatt írtam, de ez ha jól tudom akkor 100 Km/h-s pálya lett!
(#50508) róbertke válasza sunocske hozzászólására (#50503) Válasz Márc 27, 2016
(#50509) sunocske válasza JZoli hozzászólására (#50507) Válasz Márc 27, 2016
Ácsi, mi most itt az ágyazatról beszélgettünk, nem a töltésről!
(#50516) TT Putz hozzászólása Válasz Márc 28, 2016
Sziasztok!

Korábban volt szó itt erről a svéd sörről...

IMG_0601.JPG
 
(#50517) hoTTo válasza TT Putz hozzászólására (#50516) Válasz Márc 28, 2016
Egész jó, a sör is. Múlt héten kaptam két palackkal svédből
(#50522) Frankye válasza róbertke hozzászólására (#50456) Válasz Márc 29, 2016
1:0 oda!
(#50538) M298 hozzászólása Válasz Márc 29, 2016
Szolgálati közlemény:
2016.04.07- most az első csütörtök - az áprilisi tali a szokott helyen és időben.
(#50539) csíkosháTTú válasza sunocske hozzászólására (#50509) Válasz Márc 29, 2016
Pedig, Húsvét lévén, leheteTT vón beszélgetni a töltésről is... Hukkk...

(#50545) sunocske válasza csíkosháTTú hozzászólására (#50539) Válasz Márc 30, 2016
Annak is megvan a maga (off)topicja!
Lapozás       353/440    
Frissek
  2025. Aug, 15. Pé
7:38:30
  Jelenleg 31 fő olvassa az oldalt
Hirdetés