|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#50424) gumidani válasza Frankye hozzászólására (#50384)
|
Válasz •
|
Márc 22, 2016 |
|
Úgy rémlik, hogy Máriaudvar és Csörög környékén fényképeztem az előjelzőt. A tolatásjelzőt pedig Óbudán. Persze nem tegnap. |
(#50425) sunocske válasza gumidani hozzászólására (#50424)
|
Válasz •
|
Márc 23, 2016 |
|
Akkor viszont Máriaudvar sem rácsos... |
(#50437) jenicel válasza hoTTo hozzászólására (#50422)
|
Válasz •
|
Márc 23, 2016 |
|
Vágányragasztásban nincs tapasztalatom, de azt tudom, hogy a kétoldalas ragasztók (is) kicsi mozgást engednek. Kérdés, hogy ez a kis mozgás létre jöhet-e a nagyobb tömegű mozdonyok által, ha nagyobb sebességgel nekifeszülnek az ívnek? És ebből következően bekövetkezhet-e a pár napja tárgyalt 30-szor átmegy, 31-edszer siklik effektus?  |
(#50444) sikumegalifter hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 23, 2016 |
|
Szóval ragasztószalag?
Nekem is az ugrott be,hogy mi van ha egy kicsit mozog?
Az ívek alá meg szépen végig rakni kicsit macerás ☺
Lehet megpróbálom a csavaros verziót persze ha van 1-1,5 mm vastag menetes szár vagy csavar |
(#50446) csíkosháTTú válasza sikumegalifter hozzászólására (#50444)
|
Válasz •
|
Márc 23, 2016 |
|
Amire Ottónk gondolt, az a "Montage tape" néven keresendő valami. Annyit nem mozog, hogy baj legyen belőle. |
(#50448) etwg válasza sikumegalifter hozzászólására (#50444)
|
Válasz •
|
Márc 23, 2016 |
|
Szönyegboltban is remek kétoldalas ragasztoszalagok vannak... |
(#50450) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#50446)
|
Válasz •
|
Márc 23, 2016 |
|
Gützold OFF H0 M62 alatt meg se nyikkant, akkor TT méretben miért mozogna??  |
(#50451) sikumegalifter hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 23, 2016 |
|
Értem értem ☺
Viszont most gondolkodtam itt ráérő időmben hogy csak nem jó a szalag mert az még emeli a vágányt. Így is az a gondom hogy sok helyen a vágányzat szintjére kell emelnem a terepet pl. Utak stb mert kicsit magas a töltés ☺
|
(#50452) tumikas hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 23, 2016 |
|
Egész jó áron lesz Bygéknél Gyseves ludmilla. |
(#50455) Frankye válasza gumidani hozzászólására (#50424)
|
Válasz •
|
Márc 24, 2016 |
|
Köszi! |
(#50456) róbertke válasza Frankye hozzászólására (#50389)
|
Válasz •
|
Márc 24, 2016 |
|
Nézz körül akkor VIRTUÁLISAN és megtalálod a Resti mögött. |
(#50458) gmarc hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 24, 2016 |
|
Sín alá való parafát milyet ajánlotok, és hol szerezhető be? Milyen vastagságban? |
(#50459) mTTamas válasza gmarc hozzászólására (#50458)
|
Válasz •
|
Márc 24, 2016 |
|
Ha budapesti vagy akkor pl. a Móricz Zsigmond körtér közelében találsz egy boltot ahol legutóbb (kb. egy éve) láttam különböző vastagságú parafalapokat készleten. A cím: Bakosfa kft. 1117 Budapest, Váli u. 2.
Hogy milyen vastagságú kell a sín alá azt inkább olyasvalaki mondja meg aki már használt ilyet. |
(#50461) sunocske válasza gmarc hozzászólására (#50458)
|
Válasz •
|
Márc 24, 2016 |
|
2 mm-es ha jól emlékszem. |
(#50462) etwg válasza mTTamas hozzászólására (#50459)
|
Válasz •
|
Márc 24, 2016 |
|
Ha csak sinjeid vannak akkor 3-4 mm-s jobb a TT-hez ( az kb 40-50 cm a valoságban) igy mindjárt kialakithatod a köágyat is. ( a széleit a parafának kb 45 fokban vágd/csiszold le.)
Ilyen parafát aránylag olcson kapni méterre barkács-, illetve parkettboltokban. Ott alátétnek árulják. Én 2 m-vettem majdnem a fele megmaradt pedig jo 40 m sint raktam le. |
(#50464) gmarc hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 24, 2016 |
|
Én is erre a verzióra gondoltam elsőként, de (modulos képeken) láttam ennél vastagabbat is. |
(#50467) csíkosháTTú válasza sunocske hozzászólására (#50461)
|
Válasz •
|
Márc 24, 2016 |
|
A zárójeles az ontopic mérték.
A kép Gerhard Trost: Modellvasút című könyvéből van, |
|
(#50468) gmarc válasza csíkosháTTú hozzászólására (#50467)
|
Válasz •
|
Márc 24, 2016 |
|
Akkor ezek szerint kb. 4 mm a felépítmény. |
(#50469) saetta válasza tumikas hozzászólására (#50452)
|
Válasz •
|
Márc 24, 2016 |
|
Szia!
Köszönjük az információt.
Lehet tudni, hogy melyik pályaszámú és milyen modellből? (A BYG honlapon én nem találtam részletes linket vagy leírást, csak egy kicsi képet és árakat a címlapon.)
Nekem személy szerint az pl. a gondom, hogy a 4 db GySEV Ludmilla nem egyforma (pl. 3-3- nagy szellőzőkürtő vagy alacsony szellőző az egyik oldalon, de más különbségek is), és nincsen pontos info(m) arról, hogy melyik pontosan melyik.
Anno a MODELLZÓNA emlékeim szerint a 003-at csinálta, de nem abból az alapmodellből, amit most a ROCO leakciózott. A 003-ason ugyanis pl. a 3 nagy kürtővel ellentétes oldalon is kerek a két tetőelem a ROCO mostani modelljénél (36215?) pedig négyszögletes.
Szóval a kérdés, hogy 003 vagy másik, és
- ha 003, akkor melyik modellből és milyen változtatásokkal,
- ha másik, akkor milyen alapmodellből,
- ill. tamponozott vagy matricás kivitel lesz-e...
Köszönet bárkinek, aki megválaszolja...
Üdv:
SAetta |
(#50470) tumikas válasza saetta hozzászólására (#50469)
|
Válasz •
|
Márc 24, 2016 |
|
Ezeket Byg-éktől kéne kérdezni én passzolom. Gondolom nem tamponozott lesz ennyi pénzért, maximum a kisebb elemek. |
(#50471) sunocske válasza gmarc hozzászólására (#50468)
|
Válasz •
|
Márc 24, 2016 |
|
Nekem az egy pöppet soknak tűnik. A talpfák alsó síkja alatt kb. 30 cm az ágyazatvastagság (mellékvonalon ennél is kevesebb), az 1:120-ban 2,5 mm-nek felel meg. Ugye mivel erre még jön a kőszórás is kb. 2 mm vastagságban (az aljak között és mellett), szerintem nagyon pofás lesz a végeredmény. 4 mm-es "alápakolással" az én szememnek már magas lenne. |
(#50472) jáTékTigris válasza saetta hozzászólására (#50469)
|
Válasz •
|
Márc 24, 2016 |
|
Sziasztok!
Ilyen mélyen nem kérdeztem, de ezt a választ kaptam:
Idézet: „Az alapmodell egy Roco mozdony és a kis darabszám miatt matricával készül”
|
(#50473) DinoTT válasza sunocske hozzászólására (#50471)
|
Válasz •
|
Márc 24, 2016 |
|
@Sünöcske: a moduljaidon is 4mm a parafa. Ott nem tűnt magasnak eddig?  |
(#50475) saetta válasza DinoTT hozzászólására (#50473)
|
Válasz •
|
Márc 24, 2016 |
|
Pont ugyanerre gondoltam  |
(#50479) sunocske válasza DinoTT hozzászólására (#50473)
|
Válasz •
|
Márc 25, 2016 |
|
Dehogynem. De a szabvány, az szabvány! |
(#50482) gmarc válasza sunocske hozzászólására (#50471)
|
Válasz •
|
Márc 25, 2016 |
|
Végülis én nem modult tervezek, így a 2,5 mm is megfelelő lesz, azt hiszem. |
(#50483) kombi válasza sunocske hozzászólására (#50479)
|
Válasz •
|
Márc 25, 2016 |
|
"...De a szabvány, az szabvány!... "
Igen, mégpedig a NEM 122 NEM 122
|
|
(#50484) kombi válasza kombi hozzászólására (#50483)
|
Válasz •
|
Márc 25, 2016 |
|
Összefoglalva: Sínkoronáig mérve a teljes felépítmény magassága 8 mm.
Tehát 2 mm -es sínprofil és 2mm -es keresztalj magasság esetén (ez ugye a Tillig profilanyag mérete) az ágyazat 4mm vastag az alj alatt.
|
(#50485) sunocske válasza kombi hozzászólására (#50484)
|
Válasz •
|
Márc 25, 2016 |
|
A MÁV előírása ezzel szemben.... hagyjuk
@gmarc: ha van rá lehetőséged, csinálj egy-egy 5-10 centis próbadarabot egy deszkára 2,5 és 4 mm-es alsó ágyazattal, aztán amelyik jobban tetszik, azt válaszd. |
(#50486) csíkosháTTú válasza sunocske hozzászólására (#50485)
|
Válasz •
|
Márc 25, 2016 |
|
Idézet: „A MÁV előírása ezzel szemben.... hagyjuk ”
Ne hagyjuk! Ha Á-t mondoTT Kend, mondjon B-t is!
Kíváncsi lennék a különbségre. |
(#50490) sunocske válasza csíkosháTTú hozzászólására (#50486)
|
Válasz •
|
Márc 26, 2016 |
|
No. Az előírás úgy szól, hogy
"- 57 cm vastag ágyazat szükséges vasbetonaljas kitérők alatt, így a hatékony ágyazatvastagság 35 cm-re adódik, valamint 225 kN tengelyterhelésű, illetve 140 km/h vagy annál nagyobb pályasebességű vágányok alatt (vagyis LW, B70, L2, LI jelű vasbetonaljakkal épített pályákon).
-52 cm vastag ágyazatot alkalmaznak 140 km/h-nál kisebb engedélyezett sebességű vágányok alatt, illetve ahol a tengelyterhelés 210 kN-nál nem nagyobb (vagyis LW, B70, L2, LI jelű vasbetonaljakkal épített pályákon), így a hatékony ágyazatvastagság 30 cm-re adódik.
- 50 cm vastag ágyazat szükséges hagyományos, hevederes illesztésű pályák nyíltvonali és állomási átmenő vágányszakaszaiban, ahol a pályasebesség 80 km/h vagy annál nagyobb, valamint sebességtől függetlenül hézagnélküli pályák nyíltvonali és állomási átmenő vágányszakaszaiban, továbbá faaljas kitérők, vágányátszelések, talpfás vágánykapcsolatok és útátjárók alatt.
- 40 cm vastag ágyazatot alkalmaznak minden egyéb esetben."
Ami a szövegből kimaradt, hogy ezek a vastagságok az alépítménykorona (földmű) és az aljak felső síkja között értendő. A hatékony ágyazatvastagság gyakorlatilag az alsó ágyazat vastagságát jelenti.
 |
(#50491) DinoTT válasza sunocske hozzászólására (#50490)
|
Válasz •
|
Márc 26, 2016 |
|
Akkor miért lett 4mm a modulszabványban és gyárt minden kiegészítő gyártó 4mm-es parafát.
A. Németországban ennyivel magasabb az ágyazat?
B. Szabvány félreértelmezése egyszer és utána ezt követték a többiek? |
(#50492) sunocske válasza DinoTT hozzászólására (#50491)
|
Válasz •
|
Márc 26, 2016 |
|
Hát ezt már végképp nem tudom...
Közben eszembe jutott ám valami. A földműkoronának van egy 4%-os oldalesése, amit figyelmen kívül hagytam. Az aljak alsó síkja viszont vízszintes. Most épp vonaton ülök, úgyhogy nem fogom kiszámolni az ebből adódó "vastagodást" a trapéz két szélén, de lehet, hogy itt van a kutya elásva. |
(#50493) csíkosháTTú válasza sunocske hozzászólására (#50490)
|
Válasz •
|
Márc 26, 2016 |
|
Akkor jól értem, hogy az első esetben az ágyazat "teteje", és a sín talpa között 350mm-nek kellene lennie, ami 120-l osztva 2,9mm lenne? (Ezt kerekítsük 3-ra!)
Szerintem azért lett annyi a szabvány, amennyi, mert ha vesszük a Tillig sínt, akkor ott a sínszál magassága 2,07mm, a talpfa/keresztalj 2mm. Optikailag azért az ágyazatnak az aránya nem mutatna jól egy terepasztalon, ha a kavicságyazat magassága nem haladná meg látható mértékben a vágányzat elemeiét.
OFF példa erre: az általam épített Z asztalon eléggé jól néz ki az TT-s Auhagen ágyazatkő. A Z-s olyan hatást keltene, mintha porszemekkel szórtam volna be a síneket. nem lehet mindent méretarányosan kicsinyíteni, mert vagy nem lesz szép, vagy nem lehet látni. |
(#50494) sunocske válasza csíkosháTTú hozzászólására (#50493)
|
Válasz •
|
Márc 26, 2016 |
|
Nem. A 35 cm-t a betonaljak alatt kell mérni (27 cm a betonalj magassága). |
(#50496) terkoz hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 26, 2016 |
|
Ahogy sünöcske írta van lejtés az alépítmény tetején, mint ahogy ezt a Linczbauer Tamás könyv 52. oldalán található ábra mutatja.
Hogy milyen régi a 8 mm-es felépítmény magasság, azt Petrik Ottó, 1969-ben kiadott Vasútmodellezés című könyvében már látható. |
|
(#50497) róbertke válasza sunocske hozzászólására (#50490)
|
Válasz •
|
Márc 26, 2016 |
|
Szervusz sunocske! Mivel a modellgyártók a sínrendszereiket elsősorban faaljra készítik, te meg az első kettő bekezdésben különböző betonaljra hivatkozol, a harmadik bekezdésedben rögzített mértékek lennének a mérvadók??
Te is evvel számoltál?
|
(#50498) sunocske válasza róbertke hozzászólására (#50497)
|
Válasz •
|
Márc 26, 2016 |
|
Igen, a talpfa 260×160 mm keresztmetszetű, azaz 16 cm magas. 50 cm ágyazatvastagsággal számolva ez 34 cm hatékony ágyazatvastagságot jelent, tehát ennyi az alsó ágyazat magassága. A negyedik bekezdésben tárgyalt 40 cm állomási mellékvágányokra és (főként) mellékvonalakra vonatkozik, ahol a pályasebesség nem éri el a 80 km/h-t és a tengelyterhelés is 210 kN alatt van. |
(#50499) róbertke válasza sunocske hozzászólására (#50498)
|
Válasz •
|
Márc 26, 2016 |
|
A tengelyterhelést tonnában adják meg már több évtizede..  |
(#50505) sikumegalifter hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 27, 2016 |
|
Kellemes húsvéti ünnepeket kívánok mindenkinek |
|
(#50507) JZoli válasza sunocske hozzászólására (#50498)
|
Válasz •
|
Márc 27, 2016 |
|
Itt a környékünkön tavaly nyáron és ősszel építették át a vonalat, kb 120cm mélyen eltávolították az egész töltést, az állomásokon is nagyjából ugyanilyen mélységben kiszedték az anyagot először sima homokos kaviccsal töltötték vissza, a felső rétegébe vízelvezető szivárócsöveket tettek, majd minimum 60-70 cm vastagon ment rá az új bazaltréteg. Az összes eddigi talpfás váltó helyére betonaljas váltók kerültek. Szépen kialakítottak mindent! Most meg száguldoznak rajta a vonatok !Ja ezt csak a töltésmagasság miatt írtam, de ez ha jól tudom akkor 100 Km/h-s pálya lett! |
(#50508) róbertke válasza sunocske hozzászólására (#50503)
|
Válasz •
|
Márc 27, 2016 |
|
|
(#50509) sunocske válasza JZoli hozzászólására (#50507)
|
Válasz •
|
Márc 27, 2016 |
|
Ácsi, mi most itt az ágyazatról beszélgettünk, nem a töltésről!  |
(#50516) TT Putz hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 28, 2016 |
|
Sziasztok!
Korábban volt szó itt erről a svéd sörről... |
|
(#50517) hoTTo válasza TT Putz hozzászólására (#50516)
|
Válasz •
|
Márc 28, 2016 |
|
Egész jó, a sör is. Múlt héten kaptam két palackkal svédből  |
(#50522) Frankye válasza róbertke hozzászólására (#50456)
|
Válasz •
|
Márc 29, 2016 |
|
1:0 oda!  |
(#50538) M298 hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 29, 2016 |
|
Szolgálati közlemény:
2016.04.07- most az első csütörtök - az áprilisi tali a szokott helyen és időben. |
(#50539) csíkosháTTú válasza sunocske hozzászólására (#50509)
|
Válasz •
|
Márc 29, 2016 |
|
Pedig, Húsvét lévén, leheteTT vón beszélgetni a töltésről is... Hukkk...
 |
(#50545) sunocske válasza csíkosháTTú hozzászólására (#50539)
|
Válasz •
|
Márc 30, 2016 |
|
Annak is megvan a maga (off)topicja!  |
|
|
2025. Aug, 15. Pé 7:35:51 |
|
Jelenleg 31 fő olvassa az oldalt |
|
|